ארה"ב 2016: הסיום - אורלנדו חלק שני

תמונה ראשית עבור: ארה

שני הפארקים הנוספים שהיינו בהם באורלנדו הם יוניברסל ודיסקברי קוב

יוניברסל

ליוניברסל קנינו כרטיס לשלושה ימים, למרות שבתכנון הקדשנו לו רק יומיים, יום לכל אחד מהפארקים. ככל שמזמינים ליותר ימים המחיר ליום יורד. ההבדל בין כרטיס ליומיים וכרטיס לשלושה ימים היה של 10 דולר בסך הכל, אז העדפנו לקנות כך שאם ביום החופשי נרגיש שבא לנו השלמות נוכל לעשות. דרך אגב אני חושבת שהיום שבו מחיר הכרטיס מתחיל לרדת קשור למספר הפארקים. ביוניברסל זה יורד ביום השלישי (יש להם 2 פארקים) ובדיסני לעומת זאת, המחיר יורד משמעותית רק ביום החמישי (לדיסני יש 4 פארקים).

באתר הזה יש סקירה של המתקנים בשני הפארקים של יוניברסל, כולל גם מגבלות, ביקורות ועומסים.

אקספרס פאס - זהו כרטיס שמאפשר כניסה מהירה למתקנים. מאחר וכשרוכשים את הכרטיס צריך לבחור גם תאריך, העדפתי לקנות רק כשנגיע לאורלנדו ונדע סופית מתי אנחנו הולכים לכל פארק. את הכרטיס רכשתי בדוכן שהיה במלון (קבנה ביי של יוניברסל), אך אפשר גם בפארקים (בפעם הקודמת שלנו באורלנדו קנינו כשהיינו בתוך הפארק) וכמובן גם דרך האינטרנט. יש שתי אפשרויות של כרטיס אקספרס - אחד unlimited שמאפשר כניסה מהירה רב פעמית לכל מתקן ואחד רגיל שמאפשר כניסה אחת מהירה לכל מתקן. בכל אחת מהאפשרויות אפשר לקנות כרטיס רק לאחד הפארקים או לשניהם. אנחנו קנינו כרטיס רגיל שמאפשר כניסה אחת מהירה למתקן לכל פארק בנפרד. למרות שמדובר בכרטיס רגיל, לא תמיד ממש בדקו לנו את הכרטיס, כך שיכולנו לחזור שוב לאותו מתקן. הקפדנו להכנס שוב רק למתקנים שידענו שלא העבירו סורק על הכרטיס אקספרס וגם שהבדיקה נעשתה בפתיחה. באחד המתקנים, היתה משפחה שהמתינה בתור המהיר וסמוך לעליה למתקן בדקו שוב את הכרטיסים ומאחר ושלהם לא היה בתוקף, החזירו אותם והיו צריכים להמתין שוב בתור הרגיל. חשוב לציין שהמתקנים של הארי פוטר, בשני הפארקים, לא כלולים באקספרס פאס.

כרטיס צילום - את כרטיס הצילום החלטנו לקנות אחרי שירדנו מהמתקן של הארי פוטר. המוכר שאל אותנו כמה ימים נהיה וכשאמרנו יומיים הציע לנו את כרטיס הצילום. יש כרטיס ליום ויש כרטיס לשלושה ימים. אנחנו קנינו את זה של שלושה ימים. ניצלנו את הכרטיס היטב באיילנד אוף אדוונצ'ר אבל כשהגענו ליוניברסל סטודיוס לא הצלחנו להעביר את הכרטיס במתקן שהיינו בו. כשהלכנו לברר אמרו שהכרטיס לא בתוקף. התברר שהכרטיס הוא לשלושה ימים עוקבים ואנחנו לא הלכנו לפארקים של יוניברסל יום אחרי יום. מאחר וכבר שילמנו וכדי לא לתסכל אותנו, וגם משום שהמוכר לא הבהיר לנו שמדובר בימים עוקבים, למרות שביקשנו מספר פעמים הסבר על הכרטיס עד שרכשנו אותו, הם פתחו לנו את הכרטיס ואיפשרו לנו להשתמש בו גם באותו היום. תודעת שירות מעולה!!!! בעיני כרטיס הצילום הוא מצויין, הוא מאפשר להצטלם עם הדמויות בפארקים, לאסוף תמונות מהמתקנים בלי לחשוב על המחיר. הוא משתלם מאחר ולרכוש תמונה ממתקן אחד עולה בערך שליש ממחיר הכרטיס כולו.

לוקרים - בעקרון ליד מתקנים שאי אפשר לעלות עם תיקים, יש לוקרים. הלוקרים בתשלום אבל יש גם אופציה שהיא חינמית לזמן מסויים (זמן סביר להמתנה בתור ועליה למתקן).

איילנד אוף אדוונצ'ר

פארק מושלם!!! מלא במתקנים מהנים וכל אחד יכול למצוא מה לעשות. יש מתקנים שמתרטבים (הרבה!!!), מתקנים לקטנטנים, מתקני סימולציה ועוד. מאחר והיינו מחוץ לעונה, התורים היו מועטים. במהלך היום היו מתקנים שזמני התור ארוכים אבל השתמשנו באקספרס פאס, שהתור בו הרבה יותר קצר. בנוסף, זמני ההמתנה משתנים במהלך היום ואם חוזרים מאוחר יותר למתקן, זמן ההמתנה יכול לרדת משמעותית.

את היום החלטנו להתחיל במתקן של הארי פוטר Harry Potter and the Forbidden Journey. בפעם הקודמת שלנו באורלנדו המתקן היה חדש ונפתח כחודשיים לפני שהגענו. התור אז היה עצום ועוד היתה תקלה שעכבה עוד יותר את התור. הפעם הופתענו עד כמה התור קצר (כנראה קשור לזה שהגענו מיד בפתיחה וגם זה מחוץ לעונה). בדרך שעושים עד שעולים על המתקן, עוברים דרך המסדרונות של הוגוורטס והמשרד של דמבלדור. המתקן הוא מתקן ריחוף שמדמה משחק קווידיץ' של הארי פוטר וחבריו. באמצע ההנאה מהמתקן, הוא פשוט עצר. תקלה!, נותרנו תלויים באוייר, עם תחושה של בין כיף לבהלה. זה לא היה מפחיד אבל פגם בהנאה. כשיצאנו הציעו לנו סיבוב נוסף ללא המתנה, אבל מאחר והריחוף עשה לנו קצת סחרחורת, לא התחשק לנו לעשות את זה מיד שוב.

במקום זאת עלינו על רכבת ההרים Flight of the Hippogriff חמודה ומהירה, שמתאימה גם לקטנים.

באזור יש גם את הרכבת של הוגוורטס. רצינו לנסוע לשני הכיוונים וכדי לחסוך בזמן, תכננו בסוף היום של איילנד אוף אדוונצ'ר לנסוע ברכבת ליוניברסל ומשם לצאת מהפארק וביום של יוניברסל לעשות את ההיפך. אבל כרצינו לעלות, התברר שהרכבת ליוניברסל אינה עובדת מאחר ויוניברסל נסגר בשעה מוקדמת יותר מאיילנד אוף אדוונצ'ר.

מתקנים נוספים שהיינו (וחלקם אפילו חזרנו פעמיים):

Poseidon's Fury - מתקן שנעשה בהליכה. מעין מופע שהקהל צופה ומתקדם עם השחקן, יש אפקטים יפים ומהנה מאוד.

High in the Sky Seuss Trolley Train Ride - נמצא באזור של דר' סוס. זוהי רכבת שעושה סיבוב מעל הפארק, איטי ומהנה. יותר לקטנטנים אך גם אם רוצים קצת מנוחה לרגליים.

(כבר אמרתי שאנחנו אוהבים את התמונות השטותיות האלו?)

cat in the hut - נמצא גם במתחם של דר' סוס. זוהי רכבת איטית שעוברת בתוך הסיפור. נכנסנו בטעות כי שיר רצתה סיבוב נוסף על הרכבת שמעל הפארק. מתאים לקטנטנים ולמי שמכיר את הסיפור.

ספיידרמן - גם כאן היתה לנו תקלה קצרה אבל המתקן מהנה מאוד. זהו סימולטור תלת מימד שמדמה טיסה עם ספיידרמן. מקסים!

Popeye & Bluto's Bilge-Rat Barges - זהו מתקן אבובים. מתקן מהנה מאוד, מים סוערים, ירידות קטנות, הרטבות גדולות. יצאנו נוטפי מים. ליד יש מכונות שבתמורה לחמש דולר מוציאות אויר שאמור לייבש אותנו. זה לא ממש עבד....

Dudley Do-Right's Ripsaw Falls - ההתרטבות באבובים לא הספיקה, אז עלינו גם למתקן הזה. זוהי רכבת שעושה סיור פסטורלי עם דמויות חמודות, עד לכניסה למקום הלא נכון ולנפילה למפל. מתקן כיפי ביותר.

Reign of Kong - בדרך לפארק היורה נכנסנו לקינג קונג שזה מתקן סימולטור תלת מימד. נוסעים ברכבת ואז יש התקפה של דינוזאורים וקינג קונג נאבק בהם. נחמד מאוד.

Jurassic Park River Adventure - מתקן שבו שטים באזור של פארק היורה ורואים דינוזאורים שונים. אבל הדינוזאורים משתלטים על המעבדה ואז..... בעבר לא היה לי אומץ לעלות על המתקן, אבל לפני הטיול החלטתי שאני עושה את המתקן הזה. שני בפעם הקודמת עלתה עם זוהר אך לאחר שהתישבו התחרטה. עכשיו היתה נחושה לעלות. אצלי התחילו היסוסים, אך מה לא עושים בשביל הילדים. חייבת להגיד שזה מהנה. הנפילה מפחידה רק בשניה הראשונה. אמנם בתמונה נראיתי מפחדת מאוד, אך זה היה כיף ומרגש. שני לעומתי פחדה מאוד. זה לא מנע ממנה לעלות פעם נוספת עם זוהר.

יוניברסל סטודיוס

למי שלן במלונות של יוניברסל יש כניסה מוקדמת לאזור של הארי פוטר בפארק של יוניברסל סטודיוס. כניסה מוקדמת זה אומר שנכנסים לפארק שעה לפני כל הקהל וזה מצויין להמנע מהתורים הארוכים. הבעיה היחידה היא שהפארק נפתח בשמונה בבוקר, כלומר שהכניסה המוקדמת היא משבע. לצאת ברבע לשבע, לא נראה הגיוני ואפשרי כל כך מבחינת הבנות החמודות שלי, אבל השתדלנו. לא כל כך הצלחנו אבל בכל זאת הגענו קצת לפני שמונה בבוקר וזה אמר שלא היו תורים כלל במתקן של הארי פוטר Harry Potter and the Escape from Gringotts. היה כיף ועלינו שוב. הפעם התחיל להיות תור אבל עדיין היה פנוי.

המשכנו להסתובב באיזור של הארי פוטר. שתינו butterbeer, הסתובבנו בחנויות ופסענו ב"רחובות".

The Hogwarts Express - לרכבת יכולים לעלות רק מי שיש להם כרטיס הכולל מעבר בין הפארקים. הנסיעה ברכבת קצרה אבל מעניינת וזה ממש כמו מתקן בפני עצמו. בצד של יוניברסל זה תחנת קינגס קרוס והמעבר הוא דרך רציף 9 ו- 3/4.

מתקנים נוספים שעשינו:

שרק - סרט 4D. נחמד ומשעשע.

Despicable Me Minion Mayhem - סימולטור עם המיניונים. נחמד אבל עושה סחרחורת (כמו כל סימולטור).

Transformers: The Ride - עוד סימולטור, הפעם עם הטרנספורמס. גם זה היה נחמד.

נקמת המומיה - רכבת שנוסעת במהירות כולל אחורה. קצת מפחיד אבל כיף מאוד.

גברים בשחור - מתקן קליל וכיפי עם אקדחי לייזר. צריך לצבור כמה שיותר נקודות.

הסימפסונים - עוד סימולטור. לי קצת נמאס מסימולטורים שעושים לי סחרחורות ובחילות. אבל נחמד.

Woody Woodpecker's Nuthouse Coaster - רכבת הרים קטנה וחמודה.

הרפתקאות E.T - נוסעים בקרונית ונדמה שמרחפים. נחמד מאוד. בכניסה שואלים לשמנו ואז בסיום אם תקשיבו טוב תשמעו את אי.טי נפרד מכם לשלום.

על רכבות הרים מאוד מפחידות לא עלינו אבל כמעט. שני החליטה שהיא רוצה לעלות על רכבת ההרים המפחידה ROCKIT, אני סרבתי בתוקף. אחרי מסע שכנועים שלה אותי ושלי את עצמי, הסכמתי, רק כדי לגלות ששני לא ציפתה שבאמת אסכים וויתרה על התענוג.....

יוניברסל city walk

באחד מהימים החופשיים יצאנו בערב עם השאטל מהמלון לסיבוב בסיטי ווק. אכלנו במסעדה איטלקית חמודה VIVO Italian Kitchen. היתה ארוחה טעימה ומחירים סבירים.

דיסקברי קוב

(צילום של דיסקברי קוב)

דיסקברי קוב הוא אחד הפארקים של עולם הים. יש בו מספר בריכות עם מאפיינים שונים. בבריכה אחת ניתן לשחות עם דולפינים, באחרת עם דגים טרופיים שונים, בעוד בריכה נעשה סיור תת מימי ובאחרת סתם נטבול במים חמימים. יש גם כמו לייזי ריבר שאפשר לשחות בו עם צינורות ספוג ולהציץ במשקפת על האוצרות שבקרקעית הבריכה שהונחו שם כדי לדמות שחיה באיזה נהר ביערות הגשם.....

המקום הוא במסגרת הכל כלול. כלומר מקבלים הכל - חניה חינם, לוקרים, בגדי צלילה, שנורקלים, ארוחת בוקר, ארוחת צהרים, שתיה וחטיפים לאורך כל היום. כמו כן, הכרטיס כולל כניסה לא מוגבלת לעולם הים ולפארק המים של עולם הים במשך 14 יום רצופים. המחיר לפארק יקר, אפילו יקר מאוד בתקופת הקיץ, אבל בעיני זו חוויה ששווה כל שקל. ואם תכננתם ללכת גם לעולם הים, אז זה בכלל משתלם. תחשבו שבמחיר הזה אתם יכולים להכנס ל- 3 פארקים (דיסקברי קוב, עולם הים ופארק המים אקווטיקה). ניתן לרכוש כרטיס שכולל שחיה עם דולפינים או ללא שחיה עם דולפינים. כמו כן, ניתן להוסיף בתשלום גם סיור בתוך המים (SeaVenture). זהו סיור הליכה מתחת למים עם קסדת צלילה. עוברים דרך בריכת כרישים, רואים האכלה של דגים ומכירים חיות ים מיוחדות. מומלץ!!!!

למרות התכנונים להגעה מוקדמת על מנת לנצל כל דקה, יצאנו רק אחרי 8 בבוקר. הפארק אומנם נפתח בשעה 9:00 אבל צ'ק אין אפשר לעשות כבר מהשעה 7:30 וכך להספיק להרשם ולאכול ארוחת בוקר לפני תשע. בצ'ק אין מקבלים תגיות עם תמונה ובתגית מצויין גם זמני הסיור במים וזמן השחיה עם הדולפינים.

יצא שדווקא היום הוא יותר קריר, וכשיצאנו בבוקר אפילו היה ממש קר. זה קצת קילקל את ההנאה, אבל בהמשך היום התחמם והיה יותר נחמד. את היום התחלנו בארוחת הבוקר, שבשבילנו לא היתה משהו, אבל בכל זאת ניתן היה למצוא מה לאכול. אח"כ הלכנו ללוקרים, קיבלנו חליפות שחיה (חייב אותן לסיור במים) והלכנו לחפש מקום ישיבה.

בתחילה התכוונתי להזמין קבנה (בתשלום נוסף כמובן) אבל בסוף לא הזמנתי. בקבנה יש מקום בצל וגם למי שרוצה להשתזף, יש שולחן, מקרר קטן עם שתיה וחטיפים ולוקר. בעקרון אין צורך בזה כי כל הזמן נמצאים במים, אבל לדעתי בקיץ זה כדאי, גם בגלל הצל שזה מספק וגם כי הלוקר לידנו ואז אפשר להשאיר מצלמות וכו' בלי חשש. אחרי הליכות חוזרות ונשנות ללוקר נראה לי שבזבזנו זמן.

התחלנו בבריכות ליד הלייזי ריבר שהם עם מים חמים.

עשינו סיור במים שהיה חוויה מהנה - לקחו אותנו לראות מקרוב את הכרישים, ראינו דגים שונים שנתנו לנו לגעת בהם והראו לנו האכלה שלה דגים. היה כיף. יורדים עם מסכת צלילה ששוקלת המון אבל כשנכנסים למים מיד לא מרגישים אותה. לפני הכניסה לימדו אותנו כמה סימנים בסיסיים לתקשור במים. יורדים בסולם, כשמגיעים לגובה הכתפיים מניחים עלינו את הקסדה וממשיכים לרדת. בהתחלה מרגישים לחץ באוזניים כמו בטיסה אך זה עובר. נושמים רגיל והולכים כמו בחלל. שני הרגישה משהו לא בסדר סימנה להם והעלו אותה לסולם, שם שינו את לחץ האויר והיא חזרה. היה כיף!!!!

לאחר מכן חזרנו לבריכות החמות ועשינו את הלייזי ריבר. הוא מעוצב מקסיף וכיף. בהתחלה שיר לא רצתה להצטרף כי בנהר צריך ללבוש את חליפות הצלילה או וסט. אבל כשראינו את העיצוב המקסים שלו עם המפל והמים הסוערים, החלטנו לצאת (יש באמצע אפשרויות יציאה דרך מדרגות) ולקרוא לשיר וזוהר. בדרך עברנו דרך האזור שבו יש סוגים שונים של ציפורים וגם ראינו בריכה עם כסאות מתחת למים. חשבנו שיותר מאוחר כדאי שנחזור לכאן אבל בסוף לא הספקנו angry

כשיצאנו ראינו שיש פחות משעה עד לשחיה עם הדולפינים. התארגנו והלכנו לאזור של השחיה עם הדולפינים. היה כיף!!!! הדולפינה שלנו היתה יוקו, הסבירו לנו על דולפינים, היא עשתה טריקים, ליטפנו אותה ולאחר מכן כל אחד ניגש לשחיה קצרה איתה. במהלך כל הזמן צילמנו ולאחר מכן לקחו אותנו לראות את התמונות. זה יקר! אבל איך אפשר שלא לקנות? החבילה הזולה היא של 100$ וכוללת 4 תמונות. למשפחה זה בטח לא מספיק. החבילה השניה היא 169$ וכוללת 8 תמונות 2 מחזיקי מפתחות ותמונה וכן את הדיסק עם כל התמונות שצולמו ותמונות שלהם. בחרנו בחבילה הזו. בכניסה לפארק יש עמדה ששם לוקחים בסוף היום את כל התמונות שצילמנו.

מיהרנו לאוכל כי אמור להיות עד שלוש וחצי וכבר עבר הזמן אבל למזלנו היה עוד פתוח אז יכולנו לאכול. משם מיהרנו לבריכת הריף עם שנורקל כדי להנות מכל הדגים שמסתובבים שם. היה מדהים.

יום כיף, אך הסתיים מהר מדי. בתקופה זו הפארק נסגר בחמש וחצי ועם כל הארוחות והפעילויות והקור שהפריע בבוקר, לא היה מספיק זמן. הרגשתי שלא מיצינו ובאמת היו בריכות ואזורים נוספים שלא הגענו אליהם. תוך כדי גם חדרו מים לפלפון של שני למרות הכיסוי והגענו למצב דרמה של למהר לסופר לקנות אורז. למזלנו ליד דיסקברי קוב היה דולר טרי ושם קנינו אורז בדולר. זה עזר רק קצת. הפעלנו אותו והורדנו מהר את התמונות והסרטונים. זה עבד עוד יום אחד ושבק חיים...…

זהו, הסתיים לו עוד טיול משפחתי נפלא בארצות הברית.

צפיה במפה צפה במפת הפוסט

רוצה לעקוב אחר הבלוג של סימה?