ביקור בשטוקהולם וקרוז לים הבלטי

קרוז לים הבלטי וביקור בשטוקהולם יולי 2016

מסגרת הטיול היא ביקור בשטוקהולם במשך 3 לילות ו4 ימים ואחר כך קרוז של שבוע בים הבלטי באוניה סרנייד של חברת רויאל קריבייאן.

הטיול הוזמן חודשים רבים מראש כיוון שהוא התאים בדיוק לרצוננו לבקר בשטוקהולם וגם לשוט בים הבלטי.זאת תכנית שהייתה קיימת כבר שנים מספר אך נדחתה בכל פעם מסיבה אחרת.

בשנה שעברה שטנו מקופנהגן לפיורדים בנורבגיה ,קרוז נפלא זה עשה חשק רב להוציא סוף סוף לפועל את התכנית של הקרוז בים הבלטי.

היום הראשון 14.7.16

טיסת טורקיש מנתבג לאיסטנבול ומשם בקונקשן לשטוקהולם. הטיסות נעימות השירות טוב וההמראות בזמן.יצאנו בעשר בבוקר ולאחר המתנה של שעתיים באיסטנבול המראנו לשטוקהולם בשתיים וחצי הצהרים.שדה התעופה אתאטורק באיסטנבול ענקי ,עמוס ,מלא בחנויות דיוטיפרי ענקיות ומסעדות מכל הסוגים

הגענו כמתוכנן לשטוקהולם בחמש אחהצ זמן מקומי.שדה התעופה ,בניגוד לאיסטנבול ,קטן ,שקט ומנומנם.בתוך רבע שעה היינו אחרי הכול וזה כולל המתנה של חמש דקות למזודות.משם פנינו ישר לרכבת אורלנדו אקספרס שבתוך 20 דקות ובמחיר של 300 קרונות לשני מבוגרים הביאה אותנו לשטוקהולם ליד התחנה המרכזית ובמרחק של דקה עד שתי דקות הליכה ממלוננו רויאל ויקינג של רשת אדיסון בלו.כאמור נחתנו בחמש ובשעה שש היינו כבר בחדרנו במלון אחרי הכול.המלון מצוין,חביב וסימפטי ,העובדים אדיבים ביותר, אם כי שיש לציין ששיפוץ קליל פה ושם לא יזיק למלון למשל כספת מקולקלת. המקומות למלון הוזמנו בבוקינג.קומ זמן רב מראש במחיר 150 דולר ללילה לזוג לחדר משודרג.כמו כן קיבלנו מחיר של 50שקל לארוחת בוקר במלון ארוחה מצויינת של בופה עשיר מאד.

אחרי התמקמות והתרעננות יצאנו לעיר למה שהיו קוראים פעם סיור להכרת הבסיס.במרחק שלוש דקות הליכה מדרחוב דרוטינגן הסואן מלא בקונים והולכי רגל מכל הצבעים המינים והסוגים והגזעים.האזור מלא בחנויות קטנות כגדולות,מסעדות ובתי קפה מכל הסוגים.המחירים כמו בתל אביב פלוס קצת.סיור קצר מביא אותנו לכיכר סרגל שהיא כיכר מרכזית וסביבה עוד חנויות ענק ואתרי בילוי ותיירות.העיר העתיקה סמוכה אבל נשאיר אותה לסיור יסודי מחר.מזג האוויר נעים ואור יום עד מאוחר משרה אוירה נעימה .בערב בילוי נעים עד אחרי חצות בבר ג'אז מקומי סמוך.האזור עדיין פעיל עירני וסימפטי.

היום השני 15.7.16

חדשות מהפיגוע בניס שבצרפת מכניסות אותנו לפרופורציה על המתרחש בעולמנו.

ובבוקר לא שיערנו שלעת לילה נשמע על נסיון ההפיכה בטורקיה שכשל כה מהר.

יום זה הוקדש לביקור בעיר העתיקה גמלא סטאן.

הביקור החל בבניין הפרלמנט אותו סקרנו מבחוץ.במרחק לא גדול ממנו ארמון המלוכה של מלכי שבדיה אליו הצטרפנו בסיור מודרך מקומי באנגלית.הארמון מרשים וגדול מאד ועשיר מאד ונותן מושג על משפחת המלוכה השבדים וקווים כלליים על היסטוריה שבדית.לאחר הסיור השתתפנו בהחלפת המשמרות בארמון שהייה יותר מהחלפת משמרות -מצעד של תזמורת הצבא השבדי במקום כולל צעידה מסוגננת ,מארשים ואפילו נעימות של להקת אבבא.

משם שמנו פעמינו לכנסיה הסמוכה סטור קירקן שהיא הכנסיה הראשית בשטוקהולם וזו ההמשמשת את מלכי שבדיה.

בסמוך מוזיאון נובל המפרט את זוכי פרסי נובל לדורותיהם הישגיהם ופירוט עבודותיהם.המקום קטן למדי ולמרבה ההפתעה אף חסרים פרטים על חיי זוכים רבים.

ההמשך הייה בשיטוט בסימטאות העיר העתיקה.

משם הלכנו לכנסיית רידר הולמס באי הקטן הסמוך ששמו רידר הולמן.במקום קבורים מלכי שבדיה לדורותיהם ואצילים מכובדים אחרים.

משם הדרך הייתה קצרה למלוננו ולאחר מנוחה שמנו פעמינו לבתי הכלבו הסמוכים והם רבים במספר.

כאן המקום להתיחס לסוגיית כרטיס שטוקהולם פאס.הכרטיס מעניק כניסה חינם לאטרקציות רבות ותחבורה ציבורית.מנסיון שלושה ימים נראה שהוא משתלם למי שנוסע הרבה ונכנס לשורה ארוכה של אתרים.כיוון שלנו במרכז העיר ולמעשה היו לנו יומיים מלאים ועוד חצי יום הייה נראה לי שהכדאיות גבולית ולכן לא רכשנו אותו.לתחושתי משלושה ימים מלאים ומעלה כבר כדאי לרכוש סיטי פאס עקב הנוחיות שבשימוש בו.אנחנו רכשנו 4 כרטיסי נסיעה במחיר 36 קרונות לנסיעה וזה הספיק לנו.כל כרטיס טוב לשעה וחצי וניתן להחליף את כל אמצעי התחבורה ,אוטובוס חשמלית וגם סירה דהינו לעלות לאוטובוס ואם צריך ניתן לרדת ולעלות לחשמלית בקו אחר.

היום השלישי 16.7.16

היום נפתח בנסיעה לדיורגרדן וכניסה למוזיאון ואסה המספר את סיפור אוניית הקרב ששקעה בעת השקתה ושהייתה שקועה 300 שנה בים.המוזיאון מעניין מאד מקורי ונותן מושג על חיי מלחים ומשפחותיהם בעבר.מומלץ מאד.

משם הליכה קצרה למוזיאון אבבא.המוזיאון מספר את סיפור הלהקה שמכרה 400 מליון תקליטים בשנות השבעים והשמונים.מומלץ מאד לחובבי פופ אף כי מחיר הכניסה יקר למדי.במקום תצוגות ומוצגים אור קוליים כולל כאלה המשתפים את הקהל במוסיקה.

עוד חמש דקות הליכה הביאו אותנו לסקנסן שבו סיפור חיי הכפר בעבר בשבדיה באמצעות שחזור בתים ובעלי מקצוע מהעבר.במקום אטרקציות רבות לילדים כולל גן חיות קטן בעלי חיים וכן יש אפשרויות רבות לפיקניק ושיטוט בשטח שהוא ממש גדול ,נעים ומרגיע.

הגענו כבר לערב ונסיעה קצרה הביאה אותנו שוב למרכז העיר לשוק האוכל בהוטרגט ולבתי הכלבו הגדולים שסביב כיכר סרגל ומדרחוב דרוטינגן.

היום הרביעי 17.7.16

בבוקר צעדנו מספר דקות ממלוננו לבית העיריה ,זהו אחד מהאתרים הידועים ביותר בשטוקהולם.הצטרפנו לסיור מודרך באנגלית שעובר באולמות בית העיריה שמארח את הסעודה החגיגית של זוכי פרס נובל ואת הנשף שאחריו.במקום אולמות יפים ומעניינים נוספים ומגדל שניתן לצפות ממנו.המקום סמוך למים ומוקף צמחיה ואוירה נעימה.

משם חזרנו למלון ובמונית במחיר 260 קרונות הגענו לנמל ממנו יוצאים הקרוזים.

סיכום שטוקהולם הוא שהעיר יפה מאד ומעניינת מאד וגם נעימה מאד.פרק הזמן שעמד לרשותנו איפשר ביקור במקומות העיקריים אבל יכולנו בלי בעיה לטייל עוד יומיים לאתרים נוספים בעיר ומחוצה לה.מי שגר במרכז העיר יכול להגיע ברגל לאתרי תיירות רבים כיוון שהם קרובים יחסית והם גם קרובים לאתרי הבילוי והקניות.

תהליך קליטה קצר ועלינו לאוניה serenade of the seas. בערב הסתבר שאנחנו בין 371 ישראלים ויש רק אמריקאים במספר יותר גדול.

אחרי הצהרים החל השייט לכיוון הלסינקי.

האוניה משנת 2003 ועברה שיפוץ כלשהו לפני מספר שנים ועליה כ2000 נוסעים.

חדרים טובים וקומפקטיים.אולמות הציבור יפים ונעימים.השירות טוב מאד ואוכל טוב, האוכל ממש טוב מאד בחדרי האוכל שבהגשה וקצת פחות טוב במזנונים של השירות העצמי.למי שרוצה ארוחות קלות מחוץ לחדרי האוכל ניתן לקבל אוכל ושתיה חמה וקרה משש בבוקר ועד אחת בלילה ללא הפסקה . באוניה קזינו גדול וכן אולם הופעות גדול. בכל מקום ברים שמנסים לדחוף לנוסעים כמה שיותר אלכוהול.שימו לב שמותר להעלות לאוניה בקבוק אחד של יין לנוסע ולא יותר.וודקה או ויסקי אסורים ולא יעברו.העובדים יעשו חיפושים ללא בושה במכונות השיקוף ויקחו מהנוסעים את הסחורה האסורה עד ליום הירידה.

רוב הימים יש הופעות ובידור ברמה גבוהה באוניה צוות בידור גדול מאד ומקצועי וצוותים של נגנים וזמרים ולהקת רקדנים.

היום החמישי 18.7.16 הלסינקי

בשעה 1100 הגענו להלסינקי.בהגיענו לרציף חיכו כבר עשרות אוטובוסים כולל שאטלים ואוטובוסים אדומים שניתן לעלות ולרדת באתרים השונים.

המרחק לעיר מהנמל גדול מאד ולכן הגענו בשאטל של האוניה במחיר 12 דולר אל סמוך לכיכר השוק שסמוכה למפרץ וטיילנו שם בשדרות היפות ובשוק.משם המשכנו לכיכר הסנאט הסמוכה ועלינו לקתדרלה המרכזית.בסמוך רחובות מסחריים טיילנו קצת בבתי הכלבו ואחר כך ביקרנו בכנסיה הרוסית המרשימה שסמוכה לשוק.

אין הרבה יותר מדי מה לעשות ובשעה שלוש וחצי כבר חזרנו בשאטל לאוניה.

בערב ערב ג'אלה עם הקפטן כולל שמפניה הופעות ואוירה תוססת ונעימה.

היום השישי 19.7.16 סנט פטרבורג

בסנט פטרבורג סיירנו בטיול בן יומיים שמחירו 150 יורו כולל הכל והוא עם מדריך מקומי מצויין דובר עברית ששמו רומן והוא איש חבד שהייה שנים מספר בארץ ודובר עברית טובה.את הסיור רצוי להזמין זמן רב מראש כי המדריכים הטובים נתפסים מהר.הירידה מהאונה איטית מאד עקב סידורי ההגירה הרוסיים האיטים.רומן אסף אותנו מהנמל עם מיניבוס מקומי והיינו כמעט עשרים איש בקבוצה.הסיור היומי כלל מספר אתרים בעיר כמו כנסיית סט.אייזיק ופסל פרש הברונזה.משם נסענו לבית הכנסת המהודר והמרשים של העיר.בהמשך נסיעה אל מחוץ לעיר לארמון החורף של פטר והגנים הנפלאים שלהם ששמם פטרהוף.הדרך חזרה הייתה בים במין רחפת שהביאה אותנו למרכז העיר לסיור נוסף שמרכזו הרחוב הראשי נייבסקי פרוספקט.החזרה לאוניה הייתה לקראת חמש וחצי.

היום השביעי 20.7.16 סנט פטרבורג

זהו היום השני לסיור עם רומן.הפעם הירידה. מהאונה וההגירה היו מהירים. שוב נפגשנו עם רומן להמשך הסיור בעיר.הביקור הייה הפעם בתצפית על העיר ומשם למצודת פטר ופול.המשכו לכנסיית הדם השפוך המצועצעת בסגנון רוסי עם הבצלים ומשם למוזיאון ארמיטאג.המוזיאון ענק ופרוש על שישה בנינים וגם התור אליו ענק וארך כחצי שעה.בארמון חדרי מלכות ויצירות אמנות רבות .פרק הזמן אינו מאפשר סיור מעמיק וניתן רק לרפרף בין האולמות והיצירות העיקריות. במקום ים של אנשים מכל העולם והתורים ענקיים.לאחר המוזיאון המשך הסיור הייה בשייט בן שעה בתעלות העיר ומשם חזרה לאוניה לקראת חמש וחצי.סיכום סנט פטרבורג הוא שממש לא ניתן להקיף את העיר ביומיים העיר ענקית ויש בה אתרי תיירות רבים מאד והם נהדרים ולכן תחושתי היא שדרושים עוד יומיים לביקור.

היום השמיני 21.7.16 טאלין אסטוניה

הנמל בטאלין ממש קרוב לעיר והמרחק הוא הליכה של כרבע שעה.לקחנו שאטל במחיר שמונה יורו הלוך וחזור.העיר העתיקה מקסימה ממש.כולה מבנים עתיקים משוחזרים ורוב האתרים סביב כיכר העיריה כמו בית המרקחת העתיק ,הכלא ועוד ועוד.שווה לעלות קצת למצודה שיושבת מעל העיר ולהסתובב לידה בתצפיות ובכנסיות שלידה.העיר מוצפת בתיירים ,המקומיים משתדלים להקל מאד ונותנים שירות מצוין לתיירים.ניתן גם לערוך קניות וככל הנראה המחירים סבירים בהחלט.בשעה שלוש וחצי חזרנו לאוניה לעוד ערב של בילויים.

היום התשיעי 22.7.16 ריגה לטביה

האוניה עוגנת בנמל מרוחק שבו מתקני תעשיה ואין בו שירותי הסעה.האוניה מעמידה שאטל במחיר 14 יורו לריגה.מזג האוויר מעונן ללא גשם ונעים.העיר העתיקה בריגה יפה וחביבה מרוצפת אבנים ברחובות ומשחזרת את העבר של ריגה שחלק גדול ממנה נהרס במלחמת העולם.הרחובות מלאים בתיירים ומקומיים.כנסיות יפות בה לרוב ואפילו בית הכנסת הישן של העיר וכן אנדרטאות לזכר הקורבנות והעבר של העם הלטבי.יש בה ככרות עם בתי קפה נעימים.המחירים זולים מאד.מסביב לעיר העתיקה רחובות של העיר החדשה כולל חנויות ומרכזי קניות במחירים נוחים מאד. בסך הכוך טיול וסיור נעים מאד ומהנה לריגה.

היום העשירי 23.7.16 בים

שטים מריגה כל היום חזרה לשטוקהולם.באניה בידור כל היום ברמה גבוהה לאורך כל היום ומסיבות סיום ופרידה עד השעות הקטנות של הלילה .

היום ה11 24.7.16 חזרה לארץ

בחרנו בירידה שנקראת אקספרס שבה יורדים ראשונים בשבע ורבע ולקחנו את מזוודותינו בעצמנו וירדנו מהאוניה.בשבע ועשרים כבר היינו בחוץ ובמקום עשרות רבות של מוניות .לקחנו מונית צהובה לשדה התעופה במחיר 520 קרונות. בשמונה היינו כבר בשדה התעופה וב1230 המראנו לתל אביב דרך איסטנבול.

רוצה לעקוב אחר הבלוג של ari0252?