הגולדשטיינים בחול

נתב"ג 1/10/15 יוצאים לדרך

טיול לצפון אמריקה :ניו אינגלנד ,ללוס אנגלס,להוואי,ולונדון

1/10/15-27/10/15

מסלול הטיול מדינות: מסצוסטס (בוסטון),מיין (קו החוף),ניו המפשר (ההרים הלבנים),ורמונט (ההרים הירוקים ),לוס אנגלס (דאוטאון),הוואי(מאווי והונולולו),לונדון.

מטרת הטיול לראות שלכת בניו אנגלנד, לצפות במשחק כדורסל של מכבי חיפה נגד ניו יורק ליקרס, ולנוח בהוואי., ולצמצם את הבדלי השעות ביומיים בלונדון.

ספרים שנעזרנו: ניו אינגלנד- העולם.. והוואי-סיגלית בר

1/10/15 יום ה' תל אביב –לונדון-בוסטון-

אחרי נחיתה בשעה 19:00 בבוסטון (5 שעות טיסה ללונדון ,המתנה בשדה 3 שעות וטיסה עם בריטיש עוד 10 שעות)לקחנו רכב מהשכרה אופרן .יצאנו למלון best eastern adams inn התארגנו בחדר בחוץ ירד גשם והחלטנו להשאר בפאב שבמלון ולאכול שם. העייפות גברה עלינו ולא יצאנו מחוץ למלון ,נשארנו בחדר המפנק עם הג'קוזי שקיבלנו .

2/10/15 יום ו' בוסטון-

קמנו מוקדם (העייפת)השארנו את הרכב בחנייה של המלון ויצאנו ברכבת תחתית לפארק :boston common לקחנו מפה במרכז המבקרים ,וטיילנו בפארק המקסים ,הגשם שוב התחזק וליווה אותנו כל היום ,גם הטמפ' היו נמוכות מ-12 מעלות בערך כל היום,המשכנו למסלול רגלי של 4 ק"מ בשביל הלבנים האדומות לאורך נתיב החרות.,עד נמל בוסטון.חזרנו הכל ברגל עד הרכבת התחחתית הקרובה ולמלון.

חובה להגיע ל-faneuil hall בככר Faneuil squre שם נמצא מבנה הקווינסי מרקט.quincy market שם אכלנו צהריים,ישנם שם הופעות ודוכנים.פתוח 10-21:00 .סלט סרטנים מעולה!!

רצוי גם להגיע לרובע האיטלקי.בדרך עצרנו במונומנט לזכר השואה.

חצינו את הגשר והלכנו לכיוון הנמל הימי וראינו את אוניית קונסטנטינשיין .למוזיאון לא נכנסנו.

חזרנו למלון ויצאנו בערב למסעדה מאד מומלצת appelbees . המלון מאד מומלץ

3/10/15 יום שבת יציאה מבוסטון צפונה לבר הרבור-

יצאנו ליום ארוך של נסיעה צפונה בכביש A1 התחלנו שופינג זעיר באוטלט kittery במיין על כביש 1 שנמצא בעיר באותו שם. התעכבנו שעתיים והמשכנו.

משם המשכנו למדינת מיין עצרנו בעיר פורטלנד Portland (ספר עמ' 284.)המקסימה טיילנו ברחוב המרכזי אכלנו במסעדת לובסטרים על חוף הים ,ראינו קיר עם מנעולים כמו בפריז ,נסענו למגדלור בפורט ווליאמס פארק fort Williams זהו המגדלור המפורסם מ- 1791.נמצא ב1000 snore rd מגיעים אליו מכביש 77 לכביש shore rd .המקום מאד מרשים ומתוייר .לא לוותר.

משם נסענו כ-4 שעות לבר הרבור. בכביש המהיר.לא היה זמן לרדת לכביש החוף ולהנות ממנו.

משם דרך כביש הגענו לבר הרבור bar harbor למלון acadia inn .

מגיעים עד ellsuorth משם במידה ומחשיך פשוט להמשיך עם כביש 95 ומשם לרדת בA1 שמתחבר לכביש 3.הגענו ב-21:00 עייפים מיום מלא .יצאנו אחרי התארגנות לאכול במקום. המלון מאד מומלץ!

המגדלור בפורטלנד

4/10/15 יום ראשון בר הרבור פארק ארקדיה

יצאנו בבוקר אחרי ארוחת בוקר לפארק ארקדיה שלמנו כניסה 25$ (ספר עמוד 292- 293 .

התחלנו במרכז מבקרים ,לקחנו מפה והסברים קיבלנו מהרנג'ר והתחלנו בנסיעה ישר להר קדילק עצרנו בנופים לכל אורך הדרך עד הפסגה,בה טיילנו בשבילים .התחלנו לראות שם התחלת שלכת ,אבל מאד קטנה.(קיוונו ליותר בהמשך...).

ירדנו בכביש ונסענו לאורך הפארק עצרנו בנק' נוף וערכנו פיקניק עם פירות במקומות מסומנים על פי המפה.

הערה:בכל מיין וניו המפשר וורמונט אין בפארקים פחים ויש תמרורים המראים לקחת את הפסולת אתכם .גם לעשן נותנים רק במקומות מסויימים מוגדרים .לא זורקים בדלי סיגריות לאדמה.

הגענו עד חור הרעם המרשים, אבל מאחר ולא היו גלים גבוהים לא ממש שמענו את "הקול הרעם".

התרשמנו ברצועת החוף של מיין עם הסלעים וטיילנו בנחת במסלולים קלים לאורך.

החלטנו להמשיך עד המגדלור של בר הרבור שהוא נמצא בקצה המערבי /דרומי של פארק ארכדיה .

המגדלור פחות מרשים מזה של פורטלנד וגם כדי לצלם אותו צריך לרדת מדרגות רבות מעץ למטה. ואחרי זה להעלות...

יצאנו ברגל במסלולwonderland trail הנמצא ליד המגדלור באורך

2 ק"מ ,הולכים בתוך יער עד שמגיעים לחוף סלעי מוקף מים. לא התרשמנו במיוחד מהמסלול ,אבל היה נחמד לזוז קצת בטבע.

סיימנו בעיירה בר הרבור, טיילנו ברחובות עם החנויות ובסוף הרחוב ליד הרציף ישנו מסלול טיול סביב המלונות המפוארים ,כאשר לאורכו ישנם שלטים המתארים את העיר ומקומות בה.וכמובן החוף של מיין הפראי והאיים הסמוכים.

ראינו שם שקיעה מדהימה וקינחנו בגלידה בחנות ליד הים.

ab5e63ffbe73578ceaaf10c85707d674.JPG?l=8

פארק ארכדיה וחור הרעם

יום 5/10/15 יום ב' נסיעה לניו המפשר לנורת' קונווי

יצאנו בבוקר מוקדם מבר הרבור.משם נסענו כ- 5 שעות לנסיעה למעבר הרים dixevilla nothe .

בדרך שמענו מוזיקה טובה שהבאנו מהארץ ,עצרנו בנקודות נוף וראינו עצים בשלכת ,(סוף סוף שלכת...)

בעלי עוצר ליד כל עץ ומצלם ,אגמים ובתים מסביב ,ואדום,צהוב ,ירוק כל הדרך.אפילו ראינו סכר בעיירה skawhegan מצלמים וממשיכים.הטמפ' עולות ל-20 מעלות סוף סוף אחרי 4 ימים של קור בין 10-12 מעלות.

עצרנו בדרך באגם umbagog שהיה מקסים ושליו ולידו כמה צימרים מעץ עם אנשים ששטים בקנו ודגים דגים ,ואפילו ישבו שם עם גיטרה ושרו.ממש קינאנו בהם .

הנסיעה הארוכה למעבר היתה שווה ,המעבר בין ההרים האגם gloriette והשתקפות העצים בכל הצבעים במים ,מקסים נסענו פעמיים הלוך חזור כדי להסריט את המראות.המלון היה סגור .היה מחסום בכביש ולא יכולנו לעבור.

יצאנו למסלול הליכה בדיקסוילה נוטש למפלים.היה קצר ומאכזב.ממש לא היתה זרימה.

המשכנו בכביש 16 לנורת' קונווי שבניו המפשר ,בדרך עברנו בתצפית להר ושנגטון ,עצרנו בעיר ג'קסון עם הגשר המקסים,הצטלמנו ליד הבובות מדלעת שמקשטות את העיר לקראת החג האלווין ,ומשם ישר למלון בנורת' קונווי. המלון שלנו kearsarge inn בנורת' קונווי.

ניו המפשר היא מדינה ללא מס קנייה ולכן משתלם לערוך בה קניות .כל העיר קונווי מלאה חנויות אוטלט ויש גם אחד קניון גדול פתוח 9-21:30 settlersgreen.com .מייד שחשבו על קניות ללא מס עזרנו כח ויצאנו לשעה שנותרה עד הסגירה למסע קניות קצר .

סיימנו במסעדה אהובה עלינו appelbees.

e892c2a30fd9fca254e410e428dbbdd6.JPG?l=8

מעבר הרים דקסווילה

יום 6/10/15 יום ג' נורת' קונווי טיול בהרים הלבנים

קמנו מוקדם ליום מלא טבע ,יצאנו לכביש 112 כביש קנקמגס לכיוון lincolin התחלנו בקונווי עצרנו אצל הרנג'רית בכניסה קיבלנו מפה עם נקודות עצירה בחנייה הראשונה שלמנו עבור חניות לאורך המסלול וקבלנו מן העתק קבלה שתלינו על המראה ברכב. עלות 3$. נסענו ל אורך הכביש 55 ק"מ.

אחד המסלולים הפופולריים הוא מפל סאבאדי sabbaday fall .עולים במדרגות למפל.נהננו מנופי שלכת מדהימים השיא של הטיול !!!כל ההר בער באדום לא הפסקנו לצלם ולעצור ליד כל עץ...

לא לוותר ולעצור בכל שלט מעץ שמופיע לאורך המסלול הראשון מוביל לשביל לגשר מקורה של אולבני שעובר מעל נהר swift זהו אחד הגשרים היפים. חנייה שנייה –בולדרים ענקיים.יש תצפיות לנוף מכל כיוון ,יש חניוני אוכל.יש עצירות למסלולי הליכה .ממש לקחת את המסלול בכייף בלי לחץ זמן ולהנות.

אפשר לשבור לכביש קטן בשם beer notch הכביש מקסים.פונים אליו בכפר Bartlett חוזרים אותו חזרה ל-112 או יש אפשרות להתחבר בקצהו לכביש 302.לנו לא היה זמן ולא עשינו בסוף את זה.

מלינקולן המשכנו לכביש 93 צפון ו-us-3 שמתאחדת לפעמים עם האוטוסטרדה צפונה לפארק Franconia notch state park (עמ' 276-277 בספר) פתוח 9-17 .שם בחרנו מסלול הפלום גורג' יציאה A34 לפלום. עלות כניסה 32$.זהו אפיק צר מאד שנחצב בהר ע"י קרחון קדום.זו עלייה של 1 מייל מתון לאורך הנחל.יש אוטובוס שיוצא ממרכז מבקרים עד לתחילת מסלול ההליכה בערוץ. יש מסלול מעגלי של 3 ק"מ שהוא מסלול יפה ועובר לאורך הנהר ,ממשיך במסלול רידג' המוביל למפל ליברטי ואז עובר דרך גשר האלון המכוסה שממנו אפשר להשקיף על בריכה טבעית צלולה.שביל wildwoodמשלים את המעגל.בערך 3 שעות הליכה .בסופו של המסלול ישנם בולדרים ענקיים ועצים שצומחים מכל סלע.מצאנו את עצמנו בסוף המסלול ממש במרכז המבקרים .ולא נעזרנו באוטובוס שהיה צריך להחזיר אותנו למרכז.כנראה שהלכנו את כל המסלול. ממש נהננו במקום מטבע והליכה קלה.

www.visitnh.govhttp://www.nhstateparks.org/explore/state-parks/flume-gorge.aspx

852 Daniel Webster Highway (Rt 3)
Lincoln, NH 03251

יש אפשרות לקנות כרטיס משולב יחד עם העלייה להר קנון .רק אם הראות טובה לקנות משולב.נאמר לנו שהראות לא טובה על כן ויתרנו.

משם המשכנו לאגם אקו טיילנו קצת מסביבו.כנראה בקיץ יש בו פעילויות כשהיינו היה שומם.

משם נסענו לכביש 302 ובדרך ממש במקרה ראינו קרונית על כיכר עומדת ושלט שמראה לאזור קרוניות שעולות להר ושינגטון ,נסענו בכביש עד הנקודה שעולות הקרוניות להר,צילמנו אותם ממש במסלול האחרון של שעה 16:00 בזמן שעולות עד הנקודה שנעלמו בתוך ענן.משם עברנו בפארק קרופורד נוטץ' עצרנו באגם יפיפיה עם נוף עצים מסביב ומרכז מבקרים מולו שהבנו שזה הבית הישן מהטרגדיה מ1826.משם ראינו את מפל סילבר קסקיידו וחזרנו ישירות לנורת' קונווי למלון.

בערב אכלנו במסעדת לובסטרים מומלצת בעיר ומומלץ לטעום מרק של צדפות ולובסטרים עם תפוחי אדמה בשם קלמצ'אודר.ממש נהנתי מהמרק לא מתאים למי שבדיאטה!

fb5b675a347578278199bc537635a479.JPG?l=8

שלכת

f884feb8e78efc5461d1d61715c6719e.JPG?l=8

עלי שלכת על הרצפה

d184e69adaff2b9c8463034d1a837fdf.JPG?l=8

עוד קצת שלכת

יום 7/10/15 יום ד' נורת' קונווי – ורמונט

השלמנו קניות ובררנו לגביי עלייה להר וושינטון לבדוק אם ניתן להעלות להר ,מזג האויר שוב גרוע למעלה לכן ויתרנו והמשכנו בכביש 302 צפון עצרנו שוב באגם מול מרכז מבקרים של פארק קרופורד נוטץ' נכנסו והזמנו מרק תירס מוקרם (לא לכשרים ) מול נוף מהמם ,עברנו בנקודות נוספות בפארק כמו תחנת הרכבת קרופורד והמשכנו ישר לכיוון ורמונט למונטפלייה montplier בירת ורמונט.(עמ' 240 בספר)בקרנו בבית הממשל המרשים עם כיפת הזהב. משם נסע לסטו stowe למלון innsbbruck inn at stowe. על כביש 100 צפונה.הגענו לקראת ערב למלון.מקסים ומומלץ ממש בהרים. בערב יצאנו למסעדה איטלקית בהרים .היתה אוירה כזו נעימה של מקום שנמצא במקום די חשוך ובפנים מלא אנשים ואוכל מצויין.חבל שלא רשמנו את שם המסעדה אבל היא נמצאת 5 דקות נסיעה מהמלון שהיינו.

יום 8/10/15 יום ה' ורמונט

אחרי ארוחת בוקר יצאנו צפונה להר מנספילד .העלייה עולה לרכב עם נוסע נוסף 25$ הפתיחה של השער בשעה 9:00.המכוניות ממתינות בטור, מקבלים גם דיסק ומדבקה לרכב .בסוף העלייה יש מספר מסלולי הליכה .אנחנו התחלנו בקצר שממנו רואים את הנוף של אגם שמפליין ואם יש ראות טובה גם את הצד של ניו יורק. משם המשכנו ללכת את המסלול הארוך של 1.6 מייל .ההליכה היא על סלעים אין ממש שביל מסודר וברוב המקרים יש סימנים לבנים שמראים לך את הדרך .די קשה למי שלא מנוסה בהליכה במיוחד בק"מ האחרונים.את הדרך חזרה עשינו באותו מסלול .והגענו למגרש החנייה. ירדנו מההר עד למטה והמשכנו צפונה בכביש ושם ראינו מרכז מבקרים ורכבל שעולה לפסגה אחרת של הר מנספילד אז שלמנו עוד 50$ לזוג ועלינו ברכבל.למעלה מסתובבים קצת ישנה מסעדה שתינו קפה .וראינו אנשים שיורדים בסנפלינג למטה מהפסגה.מאחר ולא היה לנו בטוח לאקסטרים לא עשינו את זה.ואבל היה מפתה מאד.ירדנו עם הרכבל לחנייה .משם המשכנו בכביש צפונה למעבר הרים jefersville .זהו מעבר מרשים שהכביש עובר בין 2 בולדרים ענקיים ומתפתל בהתאם בין הרים .עצרנו וטיילנו בין הסלעים הענקיים שעצים צומחים מתוכם.באזור חנייה עם שולחנות פיקניק ומסלולי הליכה.מומלץ לא לוותר על המעבר.

נקודה מעניינת בפארקים אין פחים ויש שלטים שמבקשים לקחת אתך את הזבל לבית.גם סיגריות אסןר לעשן בפארקים ,ישנם מקומות בודדים שם אפשר לעשן.

נקודה מעניינת נוספת לפני הטיול עשיתי טריפל A בממסי,לא היה מקום אחד שהצגנו את הכרטיס בטיול הזה שקיבל את הכרטיס ונתן הנחה.

משם נסענו לבקר במלון של משפחת טראפ.trapp family lodge המקום היה נטוש הסתובבנו סביב הבתים היפים והריקים והמשכנו לחוות מייפל,כיוון שזו לא העונה לא היו סיורים רק קיבלנו הסבר מבעל המקום וכמובן שקנינו קצת מוצרים ,משם נסענו מרחק קצר לחנות מפעל גבינות קאבוט שבו אפשר לטעום גבינות צ'אדר ,יינות ושוקולד. .כמובן שכולם טועמים וטועמים... משם מרחק של כמה ק"מ הגענו למפעל של בן אנד ג'ריס,השתתפנו בסיור שבסופו מקבלים גלידה.

מקום נוסף שלא הצלחנו להכנס כי נסגר היה מפעל סיידר תפוחים.שנמצא ממש באזור.

ec744aee2657801db0405bcf1b465523.JPG?l=6

הרכבל בסטו -עלייה להר מנספיילד

יום 9/10/15 יום ו' ורמונט-בוסטון

בבוקר קמנו ליום גשום איימים ממש שיבש תכניות אבל בחו"ל לא מוותרים ונסענו כפי שתכננו לברילינגטון לאגם שמפליין.(ספר עמ' 240,236).הגענו לבאטרי פארק שבו התחולל אחד הקרבות במלחמת 1812 בין ארצות הברית ואנגליה.הגשם פסק לכמה דקות אז קצת הסתובבנו הצטלמנו והשקפנו על האגם. משם המשכנו לאגם וינפינסקי שבניו המפשר כ- 3.5 שעות. הגשם ליווה אותנו גם לשם ,(נסיעה בכביש 303 לכביש 25 ולכביש 25A עד Plymouth בערך 146 מייל ו3 שעות ומשם לכביש 3 דרום להצטלבות עם כביש 25B ב-center harbor שמתחבר לכביש 109) .תכננו לנסוע לאורך הגדה המזרחית של אגם וינפינסקי .אבל נשארנו בגדה המערבית ועצרנו בכמה נקודות לאורך הגדה. האגם אפילו בגשם היה מקסים ושוב מראות השלכת השתקפו במים והנוף...שווה בקור של יומיים רק האגם. .המטרה היתה להגיע לכפר השייקרים קנטרברי cauterbury shaker village בעמק מירמק.מרחק של 35 דק' .לבקר בכפר של קהילה שחייה כמו לפני 200 שנה ומתפרנסת מטקסטיל ועבודות יד,וכלים.אבל בגלל סיבות אישיות נסענו למרימק לאוטלט ולא המשכנו לטייל כפי שתכננו.

משם נסענו בכביש 93 לבוסטון מרחק של שעה וחצי למלון constitution inn .(במלון ישנה בריכה).

התארגנו במלון לקראת טיסה מחר ללוס אנג'לס.

המלון מאד פשוט ובאזור שלא אהבתי אבל ענה על המחיר והקרבה לנמל התעופה.

378b52073fd5b8a611761b2fb4e55005.JPG?l=6

אגם וינפינסקי

יום 10/10/15 יום שבת בוסטון –לוס אנג'לס

בבוקר יצאנו מהמלון לשכונת בק ביי מקום מרכזי ומודרני רחוב ניוברי בניין פרודנשל,כנסיית טריניטי המקסימה. הסתובבנו במעט הזמן שהיה לנו עד הטיסה .

ובשעה 13:00 יצאנו לשדה התעופה החזרנו את הרכב והטיסה שלנו ב-16:35 ללוס אנג'לס. משך טיסה 6 שעות.

נחיתה בלוס אנג'לס נמל תעופה lax בשעה 20:05 טרמינל 4 .

לקחנו מונית צבע צהוב מקומה תחתונה בטרמינל ונסיעה עם מונה –אופציה יקרה אבל מביאה עד המלון.milner rich בדאוטאון. עלות 70$.

כשהגענו למלון יצאנו בסביבה לפאב אירי נחמד ומלא אנשים. כעיקרון מאד פחדתי מהארץ להסתובב בדאוטאון אבל מסתבר שהמלון מאד קרוב למרכזי מסעדות ובטוח להסתובב בערב שם.

יום 11/10 יום ראשון לוס אנג'לס

טיילנ בדאוטאון אחרי ארוחת הבוקר .במקום פועל מיניבוס שנע ב4 נתיבים בתוך מרכז העיר dash www.ladottransit.com .

הדאוטאון נחלק לחדש וישן.העדכני הוא הרובע הפיננסי שמורכב מגורדי שחקים ובערב נטוש.הישן כולל את רובע היסטורי,רובע התכשיטים ורובע האופנה כולם לאורך הברודווי ומדרום לסיביק סנטר-המרכז האזרחי עם בית העירייה ומערכת לוס אנגלס טיימס.באזור זה ישנן חנויות המציאות שפע מוצרים ובזול בנוקייה תיאטר וסטייפלס סנטר ,שמסביבם מסעדות וברים.

יצאנו לאזור סאוט פארק-זהו אזור של שכונה מתחדשת ,כאן נמצא איצטדיון סטייפלז סנטר,מרכז הכנסים של לוס אנגלס וגם מתחם בידור חדש אל,איי.לייב . שם נמצא גם מוזיאון הגראמי.כניסה כ-15$ 11:30-19:30 ובו תצוגה של המוזיקה באמריקה ,לידו תיאטרון נוקיה שמארח את טקסי פרסי ה-mtv ואת הגמר של אמריקאן איידול. מרכז סטייפלז –נהייה בו בערב במשחק כדורסל .ממזרח לכאן רובע האופנה –גן עדן לקניות נראה כמו באזר טורקי עם מבחר חנויות מפעל ומעצבים. הצטלמנו בכיכר סטייפלז עם הפסלים של שחקני ספורט ושדרנים,נכנסו לחנות של הליקרס ,וחזרנו למנוחה קצרה.

יצאנו ב6:00 למשחק כדורסל של מכבי חיפה מול לוס אנג'לס לייקרס באולם סטייפלס .היינו מאד גאים בדגל ישראל שהתנוסס שם ,מהמשחק שהיה משחק ידידיות והסתיים בהפסד 30 נק' מזה פחות התלהבנו אבל האוירה והאולם היו מחשמלים.במיוחד שבעלי עיתונאי ספורט והוזמן למסיבת העיתונאים וראיין את גדולי השחקנים והמאמן של הלייקרס וזרח מאושר.

חזרנו אחרי הסתובבות באזור המסעדות שסביב הכיכר שהיו מלאות ואחרי גלידה טעימה חזרה למלון.

המלון היה ממוקם קרוב להיכל וזה יתרונו הגדול ,מלבד זה ארוחת הבוקר טעימות והיחס מהקבלה הנעים ותמיד הסבירו לנו ונתנו מפות .החדרים מיושנים עם מזגן מרעיש וקרוב למיטה,

אבל נהנו ממנו מאד.

cbafd1a54e7202ef8f9ba45333f97afa.jpg?l=8

אולם סטייפלס

יום 12/10/15 יום שני לוס אנג'לס –הוואי

יצאנו בבוקר במטרו שעל יד המלון לתחנת סיביק סנטר-ירדנו וצעדנו לבניין בית העירייה ,הגבוה שהופיע בסרטים כמו סופרמן מרחבת התצפית נשקף נוף של דאון טאון לוס אנגלס ושל ההרים מסביב. לא עלינו רק צילמנו את הבניין מהרחוב,צעדנו לידו לאולם הקונצרטים של וורד דיסני-מבנה מרשים עם קירות מתעקלים. לידו המוזיאון לאומנות בת זמננו-ובו תערוכות מתחלפות,ממול באלכסון נמצא קתטרלת גבירתנו של המלאכים- גרגורי פק קבור כאן,מתקיימים רסיטלים בחינם בימי ד' פתוח 9-18 .נכנסנו לכנסייה היפה בחוץ פסלים ואפילו קיר אבן שכתוב בעיברית משפט מהתורה.שאלנו לגביי קבורה שם את השומרים והם אמרו שכל מי שיש לו 60,000 דולר יכול להיקבר שם.

משם צעדנו בחום רב ל צינה טאון-שוכנת כמה רחובות מצפון לתחנה על ברדווי והיל סטריט .היא עמוסה דוכני דים סאם,מקדשים ובתי מרקחת. חיפשנו מטרו שנוכל לחזור לדאוטאון אבל לא קיים, בסוף מצאנו אוטובוס של חב' dash שהביא אותנו עד למלון.בצהריים יצאנו עם שאטל supershuttle שהוזמן ע"י המלון ב-40$ לזוג לשדה התעופה,בשעה 14:00 והמרנו בשעה 17:25 מטרמינל 4 ,הגענו למאווי ב- 20:14 טיסה של 6 שעות.

כשהגענו למאווי האי השני בגודלו בשרשרת הוואי,שטחו 1866 קמ"ר ,לקחנו רכב מההשכרה ויצאנו בכביש 311לכיוון דרום לאזור kihei קי איי למלון ב- hotel sugar beach condos . נסיעה של 30 דקות.

יום 13/10/15 יום שלישי מאווי

בדרך ליד שדה התעופה קיימים סופרים גדולים של רשת casco ו- וולמרט. נכנסנו לוולמרט וקנינו אוכל לחדר לימים הראשונים.משם חזרנו למלון דירות. שלנו שמאד מומלץ! לובשים בגדי ים ומכניסים לרכב את כסאות הים והשמשייה שנתנו לנו בדירה שלנו ויוצאים לסיבוב הכרות של האזור שלנו לאורך חופי הרחצה בקיאיי עד לצפון ממש לאזור wailea . רוחצים בחופים וחוזרים חזרה למלון דירות.

אחר הצהריים יוצאים שוב לווילאה wailea לטייל רגלי בין בתי מלון kea lani למלון renaissance יש שביל טבעי באורך 2.5 ק"מ סמוך לחול הים ,מומלץ להגיע לשקיעה .ראינו שקיעה מדהימה שם. לא להחמיץ את מלון grand wailea שהוא היפה מכולם.

בקצה הדרומי של הטיילת באזור Makena מגיעים לאזור זרימת הלבה אל הים.ניתן לטייל בין שבילי הלבה .באזור מסעדות לסיים ארוחת ערב.

חזרה לכיוון קיאיי ובדרך עצרנו באזור מקסים בקיאיי של מסעדות פאבים וחנויות מזכרות אכלנו ארוחת ערב וחזרנו למלון.

יום 14/10/15 יום רביעי מאווי

יצאנו מוקדם בבוקר לעיר האנה משך נסיעה של 3 שעות בלי עצירות בכביש 360 hana highway אולם אורך הכביש 83 ק"מ בפיתולים וגשרים חד סטריים .

היום התחיל בגשם שוטף מחליטים לא לשנות תכניות היום חם מאד וגשום, בדרך עוצרים בעיר paia לצלם קיר שבנוי כולו מגלשנים ומשם לתצפית על הגולשים בחוף h00kipa הגלים שם מאד גבוהים ורק גולשים מנוסים גולשים שם .ומשם התחילה הדרך להאנה האזור הוא מאד טרופי וגשום ,הגשם ליווה אותנו כל הדרך,בדרך עוצרים בנקודות שונות כמו מסלול מפלים,מסלול במבוק,תצפיות לים ולמפלים בדרך,גן בוטני בשם גן עדן שהיה בתשלום ומומלץ מאד,ולקראת הסוף מגיעים לפארק waianapanapa ובו יורדים עד הים לחוף שחור עם מים בצבע תכלת ממש מקסים שם ומי שרוצה נכנס למים.היו גלים מאד גבוהים.

משם המשכנו 6 ק"מ להאנה ,אכלנו במסעדה על חוף ים עם שולחנות ממש על שפת המים.בשל השעה המאוחרת החלטנו לא להמשיך למפלים הגדולים .

חוזרים חזרה את כל הכביש משך נסיעה 3 שעות. בדרך עצרנו לקנות עוגת בננות טעימה שמכינים תושבי המקום. ובכמה חנויות של מזכרות של תושבי האזור.ראינו דוכני פרות ללא מוכרים וחשבנו איך בארץ זה היה עובד....

חשוב:

ליום זה לקחת בגדי ים ,מגבות וכובעים וספריי נגד יתושים.(מאד חשוב היו המון יתושים)..

חזרנו למלון דירות שלנו ממש כבר בחושך מיום מלא פעילות.

e92e6d8b1398c280bd9c5a4d9ab372fc.jpg?l=8

נוף טיפוסי להוואי

יום 15/10/15 יום ה' מאווי

בילינו בעיר שלנו אחרי ארוחת בוקר שאיציק הכין (סוף סוף סלטים וירקות ושולטים על הדייאטה...)ובילינו בבריכה שבמלון הדירות שלנו ובחוף הים הצמוד.

אחה"צ נסיעה ללאהיינה מופע בשם בריאה של הוואי בתיאטרון של להיאנה (uluena,).מאד משבחים את המופע לנו זה היה בקטעים מסויימים קצת משעמם.

טיילנו בלהיאה בחנויות וברחוב הראשי.ששוקק יותר מהעיר שלנו קיאי.

סיימנו בארוחת ערב במסעדה ובשתיית משקה מאי טיי ונסענו לעירייה שלנו.

יום 16/10/15 יום ו' מאווי

אחרי ארוחת בוקר (איציק מכין) נסענו לפארק היוליאקלה –זהו הר געש רדום לא הצלחנו לקום ממש מוקדם רצוי להגיע מוקדם בבוקר ב-8:00 לפני הערפילים המכסים את ההר.שלמנו בכניסה 15 דולר ובאמצע הדרך התחיל גשם מבול ועננות מפחידה לא ראינו ממטר ,ולקחנו החלטה לרדת ממההר. מאד התאכזבנו .הכרטיס טוב למספר ימים אבל לא מצאנו זמן לחזור לשם.

משם המשכנו לחוף הים ב-napili שהיה ממולץ מאד בספר כחוף יפה ושקט. החוף חולי ונקי אבל בנוי בשפוע כלפי הים.המים שוב היו עם גלים גבוהים ופחדתי להכנס. כנראה הגשם רדף אותנו גם לשם וישבנו בחוף רטובים מגשם.החלטנו לעזוב ונסענו ללהיאה בקרנו את העץ הענק במרכז העיר ,קצת שופינג ובדרך חזרה לקיאי השמש יצאה לה...אז ראינו חוף לא מוסדר ירדנו עם הרכב פתחנו כסאות ים ,אכלנו פירות וצפינו בשקיעה מדהימה שמש עם עננים.

c88ee53e933209cb13c462e5390a53fd.jpg?l=8

השקיעות של הוואי

390bd518ca5294771c8e97597dd339b7.jpg?l=6

יום 17/10/15 יום שבת מאווי

הבוקר תכננו יום שקט במלון ירדנו לבריכה ולזקוזי להשתזף ומשם ירדנו ישירות לחוף הים שליד המלון .כרגיל היו גלים גבוהים ועם הגלשן של גלשתי פעמיים עד החוף בצרחות שכל היושבים שמעו מסביב ובזה החלטתי שלא נכנסת יותר למים במאוי. יכול להיות שבחודשים אחרים הים יותר רגוע. בחודש אוקטובר שום חוף רחצה לא היה שקט ,לפחות למי שיש לו פחד להכנס לים....בערב יצאנו להשתתף בטקס לואהו עם ארוחת ערב ב-old lahaina luau שנערך בין 17:30-20:30,

בחוף הים של לאהינה ,הזמנו כרטיסים במלון שלנו במזכירות עלות של 110 דולר לאדם.

כשהגענו קיבלנו שרשראות פרחים אמיתיים ולגברים שרשרת צב ,משקאות עמדו לרשותנו חריפים וקלים חופשי ,מסביב ניגנה תזמורת והיו הופעות של שחקנים בפתיחת קוקוסים וכו' ולקראת השקיעה פתחו את הקיטרינג וכולם נעמדו לקחת אוכל .עם הקיעה התחילה הופעה של רקדנים וזמרים עם מנחה ורקודי אש.

מומלץ ללכת חד פעמי ,הן מבחינת המחיר וגם כי בהונלולו למשל היו הופעות שירה ורקדניות בחינם בחופי הים .

יום 18/10/15 יום א' מאווי

בוקר שקט במלון ,טיילנו לאורך רצועת החוף חזרנו למלון ויצאנו לבדוק את חוף little beach המפורסם ,היתה חוויה ....

חזרנו למלון בדרך גילנו סופר ענקי בשם sea food בעיר שלנו ,חבל שלא גילנו לפני שבוע ...

בערב הוזמנו לבן של חברים שגר באי שנים ,התרשמנו מהחיים השלווים שלהם ומהבית ,אירחו אותנו מאד יפה .בערב חזרנו למלון.

יום 19/10/15 יום ב' מאווי –הונולולו

עוד בוקר מנוחה במלון ,בריכה וסדור מזוודות לקראת טיסה להונולולו .כמובן שצריך לסדר כך שלא נעבור משקל של 23 ק"ג לכל מזוודה ,מתחילים בהעברת משקל למזוודות עלייה למטוס ובתיקי צד רק לא לשלם קנס. בצהריים יצאנו לנמל התעופה ב מאויי החזרנו רכב בנמל התעופה ויצאנו לטיסה של שעה 17:18 לאי אוהאו . בצק אין בנמל ניסו לחייב אותנו ב-50$ על זה שאנחנו יוצאים מהאי ולא חוזרים אליו ,אחרי ויכוחים של בעלי והסבר כי אנחנו בטיסות מלונדון וזו לא טיסה רגילה הסכימה הדיילת לוותר ,ממש נראה כאילו ניסו לקחת כסף... נחתנו ב- 17:55 שכרנו שוב רכב ויצאנו לכוון הונלולו לעיר ויקיקי.משך נסיעה 30 דקות בלי פקקים. למלוננו ohana east ב- Waikiki .

כשהגענו לויקיקי גילינו עיר רועשת עם רבי קומות ומלונות ואלפי אנשים ברחובות אחרי שקט שהיה לנו במשך 20 יום ממש היה מבהיל....

פרקנו מזוודות ויצאנו לטייל ברחוב הראשי kalakaua ave .המלון שלנו ממוקם ממש בקירבת הרחובות הראשיים וחוף הים ומאד מומלץ בזכות זה הבעיות היחידות הן:

• אין חנייה בעיר ושילמנו ליום 25$ .!!!
  • המלון גובה מעבר לתשלום ששילמנו לסוכן 12.5$ ליום עבור רשימה שטותית של דברים שאין לנו צורך בהם כמו עיתון ואיזה טרולי שנוסע בעיר ועוד שטיות .מאד כעסנו אבל לא היתה ברירה ושילמנו ,בארץ התחשבנו עם הסוכן שלנו על זה...
  • אין ארוחת בוקר
  • החדרים מאד פשוטים אבל נקיים
  • בתקופה שהיינו שם היו הרבה מטיילים נערים מאסיה וכל הזמן טרקו דלתות יצאו וחזרו.

בערב יצאנו למסעדה איטלקית ברחוב הראשי וחזרנו עייפים למלון .

20/10 יום ג' הונולולו

יצאנו לאכול במסעדה מתחת המלון לארוחת בוקר ושלמנו 24$ עבור ביצה כפולה וטוסט וקפה ממש גזילה! משם המשכנו לפרל הארבור לבסיס של חיל הים של ארה"ב .

שטנו לאניית אריזונה שהוטבעה ע"י היפנים ב7/12/41 במקום אתר הנצחה וסרט הביקור חינם אבל יש צורך להזמין מקום לשייט לאנייה .היו המון מבקרים וקיבלנו רק שעת ביקור בצהריים .בנתיים מסתובבים באתר באלמנטים מסביב וצופים בסרט .

ישנה שם צוללת bowfin 0287 ,לכניסה אליה משלמים כסף כדי לבקר .

אכלנו ארוחת צהריים קלה והמתנו לשייט.

השייט הקצר מגיעים לאונייה שלא נמשתה מהים וחלקים ממנה גלויים על פני המים מסתובבים כ-10 דקות וחוזרים עם אותה אונייה לכניסה לאתר ההנצחה.

חזרנו לחדר לקפה ממרומי קומה 17 של החדר שלנו ויצאנו לחוף הים.

סוף סוף גיליתי חוף ללא גלים בזכות השובר גלים ,המים תכולים ונעימים בילינו ממש עד הערב ואז גילנו שעל חוף הים מתחילה הופעת הולה בחינם לתושבים ולאורחים ,היה ממש מקסים.

חזרנו לחדר להתקלח ומייד יצאנו לרחוב הראשי לארוחת ערב ולהסתובב בין החנויות הרבות .

בהחלט שונה ממאווי הקצב בעיר.

גילינו עוגיות אננס שמיוחדות לאי בכל מיני טעמים שמוכרים בחנות מסויימת ברחוב הראשי וקנינו המון גם למתנות וגם לו.

2591c26adcc22878823be8cdb3920afb.jpg?l=8

פרל הארבור

21/10/15 יום ד' הונולולו

שתינו קפה בחדר ואכלנו מהעוגיות שקנינו ,החלטנו שלא נשלם כל כך הרבה על ארוחת בוקר וננסה למצוא מחוץ לויקיקי מסעדות זולות יותר.

יצאנו לטיול בצפון מזרח האי ,כביש 60 ל-כביש 61 נסענו לתצפית פאלי palilookou בחלק המזרחי של האי ,ההרים הירוקים ומפרצי החוף והנוף המשגע ,משם ירדנו לעיר kanehohe ומצאנו מרכז מסחרי גדול ובו מסעדת רשת שמוכרת לנו מנסיעות קודמות בארה"ב dansy's ואכלנו בה ארוחה שפוייה ליד המסעדה מצאנו סלון לטיפול ציפורניים וקיבלתי טיפול במחיר שפוי העיכוב לא היה נורא שעה,בנוסף מצאנו שם במרכז סופר ענקים ומוצרי שוקלד בכמויות ובזול שקנינו לכל הילדים והמשפחה מתנות.חבל שאין מספיק זמן לעיר הזו..

משם המשכנו לעמק הכנסיות שליד העיר לראות את מקדש ביודו אין שהוא העתק של מקדש יפאני ,מקום מאד יפה ומקסים רגוע בין נופים של הרים.הפסל המוזהב של בודהא ופעמון השלום שכולם דופקים בקרש ענק ומשמיע צלצול.

משם המשכנו צפונה ועצרנו בחוות דול לגידול אננס. מקום מאד ממוסחר עם רכבת שנוסעים בה ומסבירים על גידול האננס ,אננסים ממש לא ראינו אלה בגינה ביציאה ....

במקום יש גם מבוך של 2.7 ק"מ ,אבל לא היה לנו זמן אזו ויתרנו ,הסתובבנו בחנות שכל המוצרים בה עשויים מאננס ואכלנו גלידת אננס טעימה ומשם המשכנו לאורך החופים בצפון ועד לחוף הצפוני sun set וצפינו בגולשים המקצועיים בגלים הגבוהים ,מישיבה על החוף החולי.בחורף הגלים שם ממש ענקיים ונערכות במקום תחרויות גלישה עולמיות.

היינו עד השקיעה בחוף וכמובן שצפינו בשקיעה מדהימה.

המשכנו לעיירה מקסימה ליד החוף אכלנו פיצה טעימה במחיר מצחיק וחזרנו בכביש הראשי ישר לויקיקי מיום מקסים של טיולים.

ראינו שהבריכה והג'קוזי במלון עדיין פתוחים והספקנו להכנס לחצי שעה.

22/10/15 יום ה' הונולולו

יום אחרון בהוואי ): יצאנו לאכול ארוחת בוקר בבית קפה סטארבאקס משם המשכנו לחוף רחצה שליד המלון שלנו וטיילנו לאורך החוף צפונה מאחורי מלונות מפוארים ,רחצנו בחוף ים מקסים במי תכלת שקטים ומשם יצאנו לעבר המלון וגילינו חנויות פאר כולל ויקטוריה סיקראט ....שחגגנו שם...

חזרנו לחדר לסידור מזוודות ,כמובן המשקל....

יצאנו אחר הצהריים לחוף הים ,הספקנו לעשות כביסה ולטייל בעיר בסיבוב אחרון של פרידה ומזכרות .בלילה יצאנו מוקדם ב-3:00 לנמל התעופה לטיסה ללונדון .

facc94d9f050d79027f3f13c7de34ad3.jpg?l=8

חוף ויקיקי הונולולו

הערות:

הדלק בהוואי יותר יקר ב-1$ לגלון מכל מקום בארה"ב.

מי שאוהב אקשן ,קניות,בילויים הונולולו מתאימה יותר ממאווי.

אנחנו יצאנו עם תכנת i go שפעלה לאורך הטיול גם בהרים ובכל מקום שהיינו ,ממש הפתיעה אותנו מלבד בהונולולו שם הכניסה אותנו לרחובות ללא מוצא .בכל מקרה קנינו סים מהארץ free seem ,לחודש עם אפשרות לדבר לארץ וגם שיחות לחו”ל כולל גלישה ונקודת עיגון ב-4G .שהשתמשנו בה הרבה ועזרה לשמור על קשר עם המשפחה בארץ .מאד מומלץ ! עבד נהדר מייד עם הנחיתה.

23/10/15 – 24/10/15 יום ו'-שבת הונולולו לונדון

טיסה ב-7:00 בבוקר ללוס אנגלס 6 שעות.ומלוס אנגלס ללונדון טיסה ב-18:00 הגעה ללונדון 24/10 שעה 12:00 .אחרי 16 שעות!!!+2 שעות המתנה . (החלטנו שבמקום לטוס ללוס אנגלס ולישון לילה בנמל ולמחרת לישראל ב-15 שעות עדיף להגיע ללונדון לבלות יומיים ולהתרגל לשעות בארץ בהדרגה.)

התברר שאין שאטלים למלון שלנו ומונית שלקחנו באין ברירה עלתה 75 פאונד.אבל להסחב במטרו עם 4 מזוודות לא רצינו למרות שכולם עושים את זה והמחיר ממש זול.

שם המלון שלנו president שנמצא ליד המטרו ראשל סקוור . הסתדרנו בחדר והבנו שלנוח לא באנו אז מייד התארגנו ויצאנו עם עזרה של אנשים בהליכה רגלית לרחוב אוקספורד. בדרך הגענו ממש במיקרה למוזיאון הבריטי נכנסנו לביקור קצר בגלל זלא היה לנו זמן ומשם הגענו לרחוב ההומה במליוני אדם ,כמובן שלא פוסחים על החניות ...ושוב שופינג ...משם לכיכר פיקדילי להסתובב שם ,ומשם ברגל לכיכר לקסטר שהיה הומה אדם והופעות רחוב .הכל בגשם קל שירד ולא הפריע לאף אחד.בגלל סוף השבוע היו מלא אנשים בכל מקום כולל מסעדות ופאבים וזה הוסיף לאווירה.

יום 25/10/15 יום א' לונדון

אחרי ארוחת בוקר קונטניטלית (ממש משפיל חלק בחדר אוכל אוכלים ארוחת בוקר ולחלק אסור להתקרב רק מקבלים קפה וטוסט עם חמאה וריבה וקצת קורנפלקס) קנינו במטרו כרטיס חופשי יומי שאפשר לנו ביום ל"הרביץ" את העיר.מחיר 12 פאונד. נסיעה למטרו - tower bricge ברכבת תחתית טיילנו לאורך הגדה של תמזה ועד לגשר ונדון עברנו לצד השני למגדל לונדון ,התור היה מלא אנשים המחיר כניסה כולל מוזיאון אוצרות המלכה 50 פאונד ! בילינו שם 3 שעות .המוזיאון מקסים .יצאנו עם המטרו לתחנה של השעון המפורסם ביג בן ,הסתובבנו ברחבה ממול לפרלמנט עם הפסלים ועברנו ברגל לראות את הגלגל הענק London eay .משם הלכנו ברגל לככר טרפלגן בדרך ראינו את בניני הממשל כולל רח' דאוניג 1 ומצעד סוסי המלכה וטקס החלפת משמרות .משם הסתובבנו בין פסלים לזכר לוחמים במלחמות העולם השנייה והגענו לכיכר טרפלנגר שהמה אדם והיו בו הופעות .

אכלנו צהריים ומשם חזרנו עייפים מיום מלא לחדר.

יום ב' לונדון 26/10/15

ארוחת בוקר וטיול קצר מסביב למלון עד שעה 13:00 ארזנו מזוודות ויצאנו עם מונית שהזמנו מהמלון לנמל תעופה היתרו להמראה בשעה 17:00 לתל אביב.הגענו ב-27/10/15 בבוקר מוקדם לת"א.

8625da64c98777d8e54e5648098083e7.jpg?l=8

גשר לונדון

סיכום:

זה היה הטיול הגדול ביותר שלנו שציינו אותו במקום ראשון מכל הטיולים שלנו הן מבחינת המראות של שלכת והן מבחינת הנופש בהוואי וביניהם לוס אנגלס ולונדון.

מודה לכל מי שעזר לי באתר למטייל לבנות את הטיול וייעץ לי .אשמח לסייע למי שייסע במסלול זהה במייל goldi58@WALLA.CO.IL

סימה.

צפיה במפה צפה במפת הפוסט

רוצה לעקוב אחר הבלוג של וו?