הטיול לארצות הברית- חלק ב'- החלק המערבי.

סיפור הטיול:

חלק א'- מערב ארה"ב:

22.8- היום הגדול הגיע. יום ג'.

23:30- יוצאים לכיוון נתב"ג. הכול מוכן ואנחנו נרגשים ורק מחכים לעלות למטוס.

הטיסה מת”א יוצאת ב- 04:00 שעון ישראל, וננחת ב14:30 שעון לוס אנג'לס. בדרך עושים עצירה בנמל תעופה של אמסטרדם למשך 3 שעות . הטיסה עם חברת KLM. הטיסה חזור היא מניו-יורק לת”א כאשר אנו נוחתים בנתב”ג ב- 17.9.

• הטיסות עלו כ- 750$ לאדם.
  • לדעתי, ולא בהכרח, קונקשיין לא רק שמקטין את העלות, אלא תרם לי הרבה יותר, בהחלט נחמד לעצור בטיסה כזאת ארוכה.

23.8- היום הראשון בארה"ב. יום ד'.

לוס אנג'לס:

14:30- נוחתים בשדה התעופה של לוס אנג'לס.

ירדנו מהמטוס ונכנסנו אל ביקורת הגבולות, התהליך יחסית ארוך בשל התורים שמשתרכים במקום, וגם בגלל שלא מדובר בבדיקה רק של פקיד אלה כמה תחנות. בסוף התהליך מדברים עם פקיד/עובד גבולות , והוא קובע אם תכנסו (לא אמורה להיות סיבה שלא אלא במקרים חריגים) ולכמה זמן.

16:30- יוצאים מביקורת הגבולות, הטיול מתחיל.

יצאנו החוצה על פי השילוט אל מיקומם של השאטלים שמיועדים אל חברת ההשכרה-Almo. השאטל הגיע תוך חמש דקות, ותוך עשרים דקות כבר היינו עם המפתחות ביד של רכב ה-DOGE, שקיבלנו. שדרוג מפני שהזמנו רכב קטן יותר אך לא היה, כך שזכינו מההפקר. הרכב היה מרווח מאוד! (מנגד הצליחו “לעקוץ” אותנו במכשיר וויפי עם GPS).

18:30- הגענו לדירה שלנו.

הנסיעה היחסית קצרה ארכה כמעט שעה ורבע(!!), הפקקים בלוס אנג'לס הם סיוט. לאחר בדיקה גילינו שמחירי בתי המלון בלוס אנג'לס יקרים מאוד ולא בהכרח איכותיים/שווים את המחיר/נמצאים במקומות טובים (או נעימים). על כן שכרנו דירה דרך Air BNB, ב-(Mayberry Street. ההחלטה התבררה כמוצלחת ביותר! הדירה הייתה נעימה מאוד, נמצאת במקום מרכזי, מעוצבת ובהחלט עונה על הצרכים שלנו בכול קנה מידה.

התכנון המקורי שלנו, היה לצאת אל -L.A Live. בפועל הגענו עייפים מאוד(קחו זאת בחשבון)! אכלנו מקדולנד'ס שהיה קרוב לדירתנו, ערכנו קניות קלות בסופר שגם כן היה באזור, ארגנו את הדברים ועלינו לישון.

• השכרת רכב- אנחנו שכרנו רכב מ Almo, כי זה היה המחיר הזול ביותר שמצאנו. חשוב לברר על מדיניות הדלק, אם לא עומדים בה צפו לקנס . בגדול זה האו להחזיר מיכל מלא, או לא. והאם יש קנס על החזרת הרכב לא ממקום השכרה.
  • חשוב- לא לשלם על שום דבר אם אתם לא בטוחים מה זה. לנו הצליחו לדחוף מכשיר ב100$ כי חשבנו שהבנו נכון את המוכר. בקושי עברתי על הדפים. תתעקשו להבין למרות שיש חוסר ביטחון קל בהתחלה. בדיעבד- המכשיר מאוד עזר לנו, סיפק אינטרנט למי שהיה צריך ואפילו ניווט כמה פעמים בצורה הרבה יותר מוצלחת מהוויז.
  • שדרוג- אם תתעקשו (לפעמים גם מרצונם- כמו במקרה שלנו) ניתן לשדרג את הרכב אל אף ששילמתם מחיר על רמה נמוכה יותר.
  • פקקים- הפקקים באזור לוס אנג'לס איומים, קחו זאת בחשבון כשאתם מתכננים זמנים או היכן לעבור. יש שעות פחות עמוסות ואזורים פחות עמוסים גם כן.
  • לינה- לפי הבנתי אזור הוליווד פחות נעים בלילות ועל כן להשתדל לא לשכור שם. טיפ נוסף הוא, שלא חייבים להיות במרכז לוס אנג'לס , הפקקים אדרים ועל כול מקרה רוב הבילוי לא במרכז לא אנג'לס.
  • קניות- הייתי ממליץ להיכנס לאיזה סופר/מכולת מקומית ולקנות חטיפים ודברים להמשך (יש מבחר אדיר, רק בשבילו שווה להיכנס לסופר, בכללי סופרים בארה"ב זאת חוויה בפני עצמה).

24.8- יום שני בלוס בארה"ב. יום ה'.

4:00- כולנו כבר על הרגליים מוקדם מן הצפוי, ברוך הבא לג'ט לג.

העברנו את הזמן בפעילויות שונות בדירה, והכנו את עצמנו ליום “האמתי” הראשון בארה”ב. כול התניידות בלוס אנג'לס היא עם רכב, אלא אם נאמר אחרת.

9:00- ארוחת בוקר ב- The Griddle Cafe.

חנינו את הרכב בקרבת מקום (ללא תשלום). המקום היה מלא כבר כשהגענו , אם כי נכנסו כעבור חמש דקות של המתנה (לעומת זאת ביציאה כבר השתרך תורך ארוך בכניסה). כול אחד הזמין ארוחת בוקר שמצא חן בעיניו על פי התפריט. והזמנו גם קינוח, פנקייקים. וואו, כמה שהפנקייקים היו גדולים! לא סיימנו אפילו שליש מהם, למרות שהם היו מוצלחים מאוד. מה שפחות אפשר להגיד על ארוחת הבוקר במקום. לכול אדם יצא לשלם בממוצע כ- 22$, על שתייה ארוחת בוקר קינוח וטיפ.

10:30- שדרות הכוכבים.

חנינו את הרכב בצד הדרך בקרב מקום, הפעם בתשלום במדחן (ניתן בעזרת כרטיס אשראי). הגענו לשדרה (שזו בעצם לא שדרה אלה המון מדרכות באותו אזור), ולשון המעטה לא התרשמנו. יש אזור יחסית מצוצמם שהומה אדם וגם יקר בהתאם (לא שיש שם משהו מיוחד לקנות, אך פשוט כול העניין לא מלהיב. נפגשנו במקום עם זוג חברים הסתובבנו עוד מעט לחפש קצת כוכבים מוכרים, ונסענו משם.

13:00- סיטדל אאוטלט.

חווית הקניות הראשונה בטיול (ולא האחרונה). המיקום שלא לא רחוק מהמרכז (וגם לא מהמיקום מהיכן שהתארחנו) יש שעות שעדיף להימנע לנסוע שם בשל הפקקים. בגדול מדובר על אאוטלט לא גדול אבל גם לא קטן, עם מציאות נחמדות (לא משהו יוצא דופן). הסתובבנו מעט,קנינו מעט ואפילו ישבנו לאכול המבורגר של BURGER IN, במקום.

18:00- חזרה לדירה.

הגענו באזור השעה הזו, לאחר ששוב היינו בפקק בערך כ- 40 דקות. היינו עייפים מאוד והחלטנו לא להעמיס, המשכנו לדירה שם נפגשנו עם ידידה מהארץ ונרדמנו יחסית מוקדם.

• חניונים- בהרבה מקומות יש חניונים , אך לצד זאת אם תבדוק טוב תגלו שברובם יש גם מקומות שניתן להחנות על צידי הדרך ולשלם במדחן או לא לשלם כלל. על כול מקרה זה משתלם מחניון ברוב המקרים.

25.8- יום שלישי בארה"ב. יום ו'.

5:00- בגדול שחזור של הבוקר הקודם, לאט, לאט קמים יותר ויותר מוקדם מה ששובר בסוף את מעגל הג'ט לג. הבוקר הזה מתוכננת לנו יציאה מוקדמת לכיוון יונברסל.

7:30- יציאה לכיוון יונברסל סטודיו. הדרך ארכה קצת יותר מעשרים דקות, במקום יש חנייה יומית בחניון בעלות של 30$. הגענו מוקדם ונכנסו במהירות לפארק. לא נתקלנו לאורך כול השהות שם בתורים ארוכים. הכי הרבה שהמתנו כ- 25 דקות למתקן של הארי פוטר. עשינו את הסיור ראשון ולאחר מכן פשוט עברנו בין המתקנים השונים, ונהנו מהאווירה במקום.

16:30- אחרי שמיצנו בגדול את הפארק, יצאנו אל ה-City Wallk. מעיין טיילת של הפארק עצמו. אכלנו שם צהריים ב- Pink's hot dog, רשת של מזון מהיר. אח”כ החלטנו שמצינו את המקום ויצאנו אל היעד הבא שלנו. השתתפות בתור קהל בתכנית- Mom- שחלקנו אף צופים בה! כשהגענו למקום בזמן ההמתנה, הסתבר לנו שמרגע שנכנסים למקום (באזור 18:00) אי אפשר לצאת במשך ארבע שעות, מה שהוביל אותנו להחליט שאנחנו מוותרים על כך בשל העייפות.

• יונברסל- בסופ"ש ובחגים לפי הבנתי המקום הרבה יותר עמוס. אם הגעתם מוקדם (ומומלץ) תעשו את אטרקציית הסיור ראשונה מכיוון שאח"כ התור שם עצום, כך פעלנו ולא חיכינו שנייה בתור לאטרקציה זו. עשינו את כול המתקנים ואף בלינו בפארק עד שמיצנו אותו. בכללי, החוויה שם מאוד מהנה, אין סדר גודל כזה בארץ. יש חבילות של שתייה למשך כל היום. הכרטיס עלה לנו כ- 105$.
  • City Wallk- מתחם חיצוני ליונברסל, ניתן להיכנס ולצאת בחופשיות. יש שם בעיקר אוכל מהיר , וחנויות שלא נתקלים בהם כול יום (כמו חנות גרביים, או חנות ממתקים הזויה).
  • השתתפות בתכנית- המיקום לא רחוק מיונברסל, יש חנייה מסודרת בחינם. כמו שצוין כבר, הדרישה היא להיות במקום כארבע שעות (מקסימום, לא בהכרח, אך ייתכן), ולהגיע שעה לפני הכניסה. הקונספט בגדול של השתתפות בתור קהל בתכנית טלוויזיה שרצה.
  • הערה המטייל: בדיעבד לא היינו צריכים לשים את שני האטרקציות הללו באותו יום, הבילוי ביונברסל מתיש. יש לקחת את זה בחשבון בכול הכנת לו”ז.
  • אתר שדרכו מזמינים מקומות- פשוט שולחים מייל לכתובת ולפי ההוראות באתר, אחר כך מקבלים את הכרטיסים (בד"כ אם כי לא תמיד) למייל וצריכים להדפיס אותם ולהגיע למקום.

26.8-יוםרביעי בארה"ב. יום ש'.

05:30- יום שבת היום והיום שלנו יחסית לא עמוס ומכוון לרגיעה בעיקר. הבוקר שלנו כבר מתחיל לאט , לאט להתכוון לשעות המקום.

9:30- יציאה מהדירה לכיוון שלט הוליווד. ידענו שזה לא יותר מידי מעניין אותנו אך בכול זאת החלטנו לתת מבט חטוף. ואכן אתה מגיע לנקודת תצפית מצטלם עשר דקות וממשיך לכיוון הבא כמו רוב התיירים שם.

11:30- יציאה אל ה- L.A Live, בגדול מרכז לוס אנג'לס ממקום ליד אצטדיון הכדורסל. חנינו את הרכב בחניון קרוב במקום (3$)- נתקלנו בתוכו בבכנס אוהדי פוטבול שהכינו את עצמם למשחק המתקיים בערב. כנראה הגענו מוקדם מידי או שבשבת פשוט עובדים שם במתכונת שונה(מה שבדיעבד הסתבר כנכון) , כך שרוב המקומות היו סגורים אז לא מצאנו את עצמנו מתרשמים מהאזור במיוחד. קנינו כרטיסים לסרט באולם הקולנוע של המקום, ונכנסנו לסטארבקס על מנת להעביר את הזמן עד תחילתו.

13:30- סרט בקולנוע של- L.A Live. אמנם, זה רק סרט, אבל זו חוויה יותר ממומלצת. יש בארה”ב בכלל ובלוס אנג'לס בפרט תרבות קולנוע שאין בארץ. המקום עצמו ענק, ומספק דברים מיוחדים ולא מוכרים (פופקורן בטעמים, או תוספות לצד הפופקורן). העברנו את השעתיים הבאות באולם הקולנוע (הכמעט ריק יש לציין).

17:00- משחק פוטבול ב- Memorial Coliseum. הגענו למקם באובר, ונחתנו לפסטיבל אמריקאי. פשוט חוויה. כול האווירה מסביב, כול השיגעון למשחק. יש כול מה שמצפים לו- מאצבע ספוג עד אוהדים משוגעים. המשחק נמשך מעל שלוש שעות, ולאחר שנהנו מספיק והמשחק גם כך כבר הוכרע והיה קרוב לסיום יצאנו מתחומי האיצטדיון על מנת לתפוס מונית, מה שלקח קצת יותר זמן מן המצופה. לבסוף הגענו לדירה באזור 21:30, נפגשנו עם חברה אמריקאית, וסידרנו את הדירה לעזיבה מוקדמת בבוקר.

• ה- L.A Live- בגדול גם אם המקום היה שוקק אדם אין לי איזו המלצה מיוחדת להגיע במיוחד לשם, אלא אם אתם כבר במקום אפשר להציץ. חוץ מתור ארוך שהשתרך במקום לאיזו פתיחה של חנות לא היה מענייו.
  • הסרט- אפשר להזמין באתרים הנחות שונות, תבדקו זאת לפני ההזמנה הדוכן. כול הסרט באנגלית וללא תרגום, אם יש כאלה שזה פחות מתאים להם קחו זאת בחשבון. אנחנו בחרנו בסרט קומדיה כך שגם אם נתקל במשהו לא מובן יהיה לנו קל לקשר זאת בקלות. בנוסף, הכול שם ענק. כלומר, אל תעשו את הטעות שלנו ותיקחו כול אדם פופקורן לבד, זה בלתי אפשרי! חוץ מזה, ממליץ בחום.
  • המשחק- חשוב לא להגיע לשם עם רכב, אין איפה להחנות והתחבורה במקום סיוט. חשוב להגיע כשעה לפני תחילת המשחק, גם כדי לא לחוות לחץ בכניסה, וגם כדי להיכנס לאווירה במקום. על כול מקרה, לא להגיע עם תיקים. ואם בכול זאת מלקחת בחשבון שבכניסה ישנו מעין “דוכן” של המשטרה בו מוציאים את כול מה שיש בתיק לשקית ניילון שקופה איתה ניתן להיכנס, בפועל אין תור כ”כ ארוך, אבל חבל לעמוד סתם כחצי שעה. יקר מאוד בתחומי האצטדיון, לדוגמה, פחית בירה עולה כמעט 50 שקל (והיא גם לא טעימה, BUD- למי שמכיר).

סיכום לוס אנג'לס- בגדול היא נקודת פתיחה מצוינת לטיול בשל המיקום ובשל הטיסות הישירות. לטעמי אין לעיר יותר מידי מה להציע, לטעמי. ממלאים את הזמן בה בעיקר באטרקציות שלא קשורות לעיר ישירות. האטרקציות המוכרות והמפורסמות של העיר פשוט לא אטרקטיביות שדרות הכוכבים/שלט הווליווד, ולא נחזור אליהם בעתיד. שהינו שם 4 לילות במחיר של 240$ לאדם.

בטיול הבא- כמובן שנהנו מהשהות שלנו בלוס אנג'לס למרות הביקורת עלייה. אנו כן מתכננים לחזור למקום ולהתחיל בו שוב את הטיול אך הפעם לשהות בו פחות לילות. התכנון הוא, לילה ראשון- התאקלמות. לילה שני- סנטה מוניקה+חוף וניס שרצינו לעשות, ואף הייתה לנו את האופציה אך וויתרנו בסוף. לילה שלישי- יוסמיטי/ עוד לילה בלוס אנג'לס ורק אז יוסמיטי.

27.8- יום חמישי בארה"ב. יום א'.

סן-דייגו:

10:00- הנסיעה לסן דייגו.

הפעם קמנו ב8:00, כלומר השעות שינה הסתדרו סוף סוף. ואחרי התארגנות קלה יוצאים עם הרב לכיוון סן דייגו. הנסיעה נמשכה כשעתיים וחצי כשבדרך עצרנו לסטראבקס, וסופר קטן. התנועה הייתה דיי זורמת על אף שהיה זה יום ראשון, וייתכן שיכול להיות אחרת. החלטנו שאת הנסיכה הזאת עושה נהג אחד, ונסיעה 'קצרה' אחרת נהג אחר.

12:30- מלון Kings Inn.

הגענו למלון , עשינו צ'ק אין ושמנו את הדברים בחדרים שקיבלנו. נסענו לאחר מכן עם הרכב לתוך העיר עצמה וגילינו עיירת חוף עם וייב ממגנט. חנינו ליד המסעדה אליה תכננו להגיע- Carnitas' Snack Shack- המסעדה הטובה ביותר בטיול, וכנראה הסנדוויץ' הטעים שאכלתי בחיי.

14:00- חוף Mission Beach.

הגענו למקום במונית. החוף הוא החוף המרכזי של סן דייגו, יש טיילת יחסית ארוכה, עם המון חנויות (יקרות) ופאבים באווירה קיצית. בחולת עצמו יש אזורם מוגדרים שמותר לשבת בהם, החוף היה עמוס מאוד אך בכול זאת מצאנו פינה נחמדה לשבת בה. המים במקום קפואים! אך חוץ מכך האווירה 'האמריקאית' במקום מורגשת היטב.

17:00- חזרה למלון.

חזרנו למלון, בילינו בו מעט, ומאחר יותר אכלנו בקרבת מקום (נראה לי המסעדה היחידה באזור זה של המלונות), לקראת הלילה כבר כולנו נרדמנו, מחכה לנו נסיעה מוקדמת מאוד יום למחרת!

• מלונות- יש שתי אזורים מרכזיים של מלונות, הסירקל ועוד אזור מעט יוקרתי יותר ליד הים. המלונות בסירקל אינם יוקרתיים ומדובר על מלונות שבנויים נמוך ולרוחב, שמציעים אווירה אמריקאית במיטבה, מדיינר במלון עד משפחות אמריקאיות מבלות בבריכה. אנחנו הלכנו על אזור זה.
  • חופים- ראשית, לחוף שאנחנו הגענו, על תגיעו עם רכב, אין כמעט חנייה פנויה במקום. שנית יש עוד כמה אופציות מעניינות מאוד לחופים . לא בטוח שבדיעבד היינו חוזרים לחוף זה ספציפית על אף שנהנו בו מאוד.

סיכום סן דייגו-אמנם היינו שם יום אחד, אבל הספקנו להתחבר ולספוג את האווירה של העיר, וזאת אווירה ממכרת. בדיעבד היינו מבלים שם עוד וממשיכים לחקור את החופים השונים. וכמובן הסנדוויץ' המעולה! שהיינו שם לילה אחד במחיר 60$ לאדם.

בטיול הבא-ברור לנו שנחזור לסן-דייגו והפעם ליותר מלילה אחד, אני אישית לא מיציתי. על פי התכנון בטיול הבא נשהה שם באזור 2-3 לילות.

28.8- יום שישי בארה"ב. יום ב'.

לאס וגאס:

6:00- הנסיעה לוגאס.

קמנו מוקדם כי תכננו להגיע לווגאס באזור הצהריים. הנסיעה מסן דייגו היא בעיקר נסיעה ישר בלי יותר מידי פניות. בדרך עצרנו בסופר התרעננו בארוחת בוקר קלילה ושייק פירות, בנוסף עצרנו עוד פעם אחת בתחנת דלק, הנסיעה אורכת כשש שעות בערך.

13:30- מלון- Wyne Encore.

הגענו למלון אחרי נסיעה ארוכה. זוג אחד עשה צ'ק אין לחדרים ומיקם את כול הציוד בהם, וזוג אחר החזיר את הרכב למקום שנקבע. מעתה ואלך נתנייד רק עם תחבורה ציבורית אלא אם נאמר אחרת. המלון עצמו מפואר מאוד, וכבר מהרגע שבו אתה יורד מהרכב מרגישים את הפאר של וגאס.

16:00- מלון/קזינו.

משעה זו ואילך בעיקר חקרנו את המלון הקזינו ושלל האפשרויות העומדות בפנינו. כשלקראת חצות חיכתה לנו מסיבה עם ה- Chainsmokers, במלון עצמו עד שעות הלילה הקטנות.

• מיסים- על כול לילה ששוהים בווגאס יש לשלם בנוסף למחיר גם מס שהייה משתנה בין המלונות השונים . אצלנו המס הגיע עד 40$ לילה. למזלנו הייתה לנו הקלטה של הנציגה מולה סגרנו (אגודה ) שהיא התחייבה שאנחנו לא צריכים להוסיף כלום. ואכן החזירו לנו את הכסף ששילמנו בנוסף. כך יצא ששילמנו מחיר ממש נמוך יחסית.
  • טיפ ה- 20$- קראנו על זה המון לפני שטסנו. אנחנו ניסנו לא עבד.
  • טיפים- ווגאס מלאה באנשים מקצוע שזה כמעט בגדר חובה לתת להם טיפ.נהגי מונית- הרבה נהגי מונית ביקשו טיפ, יש כאלה שפשוט השארתי להם כי לא רציתי עודף אבל נהגת אתיופית יהודית הסבירה לי שבד"כ משאירים. שוערים- לא תמיד נמצאים, אבל אני לא השארתי אף פעם לאותו בחור שפתח עבורי את הדלת וגם מעטות הפעמים שראיתי שעשו זאת בפועל אחראי מוניות- בכול מלון יש תור ארוך של מוניות שעומדות מוסדר, וכל אחת יוצאת על פי קריאה של אותו אחראי. כמעט אף מונית לא תעצור לך אחרת (יש אובר). נהוג להשאיר להם דולר עד שתיים. ואם תתנו חמש הוא אפילו יעזור לכם בכניסות למקומות הנכונים. דיילות- על כול משקה דולר. בל בוי- יש את האחד שעוזר עם המזוודות בכניסה ויש את האחד שמעלה אותן לחדר. לשתיהם נהוג לתת בין דולר לשתיים עבור כול מזוודה.
  • קזינו- משקאות חינם. מאוד מאוד קפדנים על 21, ולא יום לפני.
  • מסיבות- לאורחי המלון בד"כ ניתנות הטבות מסוימות לעיתים אף כניסה חינם, מיטב הדיג'י מגיעים. אמנם הכרטיסים יקרים אם אתה מתעניין במסיבה ואינה אורח המלון אבל שווה בהחלט.

29.8- יום שביעי בארה"ב- וגאס, יום ג'.

10:00-ארוחת בוקר בבופה.

אחת האטרקציות הקולינריות הידועות בווגאס היא הבופה, כמעט לכול מלון יש בופה שמתיימר להיות זול ואיכותי. בפועל יש רק כמה שהם מאוד מוצלחים- לכו רק אליהם. מאוד מומלץ ארוחת בוקר אמריקאית לתפארת במחיר יחסית זול. ארוחת הבוקר של ה- Wyne, מומלצת לטובה.

12:00- קניות ב Ross.

ממש קרוב למלון שלנו שהוא האחרון בסטריפ (לא זוכר מאיזה צד) נכנסו לחנות בשם רוס, אפשר למצוא שם מציאות במחירי ריצפה! בזבזנו שם 600$ כול זוג . ויצאנו עם המון המון שקיות. אפשר לשרוף שם כמה שעות בכיף.

21:00- טיול לילי בסטריפ.

השואו של ווגאס, לאחר שמיצינו כבר את המלון/קזינו יצאנו לטייל קצת. מעבר בין מלונות והאטרקציות שלהם, הכול ברגל ; מזרקות הבלאג'יו. הר הגעש. מלון ונציה. מלון פריז. בסוף הסיבוב אפילו עצרנו ואכלנו במסעדת ההמבורגרים של ראמזי גורדון (התור ארוך! ולא בהכרח שווה את ההמתנה).

30.8- יום שמיני בארה"ב- ווגאס, יום ד.

10:00- ארוחת בוקר בדניס.

מדובר על דיינר מאוד מפורסם בארה"ב זכינו לראות אותו כמעט בכול מקום בחוף המערבי. החלטנו לנסות, ובהחלט ארוחת בוקר לא רעה ולא יקרה כלל. אווירה אמריקאית נחמדה.

13:30- טורניר פוקר במלון.

אחת האטרקציות המומלצות. אני הלכתי לטורניר שעולה 200$ להיכנס אליו. האווירה האדרנלין והזדמנות לזכות בפרס גבוהה הופך זאת לטעמי לאטרקציה שאין לפספס.

19:00- בערב קפצנו לביקור זוג חברים מישראל שבדיוק התארח בווגאס גם כן, ובילינו בנעימים בבר של המלון שלנו.

• טורניר הפוקר- יש אתר המכיל את כול הטורנירים שמתרחשים בווגאס. יש טורנירים יומיים, שבועיים, רק תבחרו איפה בא לכם. במהלך הפוקר ניתן להזמין מסאז' 2$ לדקה, ו/או אוכל במחיר משתלם. זמן- שימו לב הטורניר יכול לקחת כמה שעות טובות.

31.8- יום תשיעי בארה"ב-ווגאס, יום ה'.

11:30- אאוטלט ווגאס.

קמנו יחסית מאוחר לשאר ימי הטיול. וזאת מהסיבה שווגאס והמלון עצמו כבר מתחילים למצות ולחזור על עצמם למראות השפע והפאר הבלתי נגמרים שם. החלטנו ללכת לעוד סיבוב קניות הפעם באחד האאוטלטים הקרובים. נסענו לאאטולט הדרומי, בשטחו הוא גדול מאוד, יש מבחר עצום של חניות ומבצעים לא רעים כלל. לדוגמה- קנינו שעון שעולה בארץ כ- 800 ש”ח, ב70$.

15:00- צ'יז קייק פקטורי.

החלטנו לאכול ארוחת צהריים במקום שנמצא בתוך שטח האאוטלט. למרות השם שלהם יש מבחר גדול של אוכל ולא רק קינוחים. בהחלט הייתי ממליץ לבקר שם פעם אחת, למרות שהם הגיעו כבר לארץ.

סיכום ווגאס-הגענו בציפייה ענקית לווגאס, לומר שהתאכזבנו זה חוטא למציאות, אך אין ספק שהציפייה עולה על התפוקה, לפחות במובן של מיצוי יחסית מהיר. ווגאס, לפחות עבורנו היא מקום של נופש. המלון היא האטרקציה המרכזית, וההתרשמות מהעושר שיש למקום להציע מחזיקה יומיים שלושה, שזה גם הזמן שהייתי ממליץ לשהות בווגאס. שהינו שם ארבעה לילות במחיר- 320$ לאדם.

בטיול הבא- אנחנו נחזור לווגאס, הן בשל האהבה לפוקר והן בשל העושר. יחד עם זאת הפעם לא נבלה שם יותר משתים שלושה לילות.

1.9- יום עשירי בארה"ב, יום ו'.

סן פרנסיסקו:

4:30- הטיסה לוגאס.

קמנו מוקדם כדי להגיע לשדה התעופה בוגאס, שם ממתינה לנו טיסה שיוצאת ב8 בבוקר. אז עלינו על מונית לשדה תעופה ושם חיכינו לטיסה שלנו. שילמנו על הטיסה הזאת-40$ והחלטנו שבשביל מחיר כזה כדאי לא לפספס את סן פרנסיסקו. הטיסה אורכת כשעה וחצי.

10:00- מלון kabuki

נוחתים בשדה התעופה סן פרנסיסקו. שדה התעופה יחסית רחוק מאוד ביחס לשדות האחרים שביקרנו בהם ממרכז העיר. כלומר קחו בחשבון לשלם לא מעט אם אינכם עם רכב. עושים צ'ק אין במלון.

12:30- ארוחת צהריים ב- BAZZAR

מסעדה ברביקיו שהייתה מומלצת, נמצאת ממש קרוב לכיכר ג'יררדלי שקרוב לרציפים שם היעד הבא שלנו. מסתבר שברביקיו אמריקאי פחות ערב לחך הישראלי, ואכן כול אחד מאתנו לא אהב במיוחד, ואף על גבול הנגעל מהטעם של המנות. אך להגנתם שאר הסועדים במקום נראו מרוצים.

13:30- סיור בכלא אלקטרז.

הכרטיסים הוזמנו דרך האינטרנט במחיר של 40$ לכרטיס. הגענו לרציף מספר 39 בו התמקם התור לעלייה אל המעבורת. באי עצמו יש סיור מודרך שאפשר להיצמד אליו, ויש את האפשרות להסתובב לבד ואף בחלק מהמקומות לקבל הדרכה דרך אוזניות. למקום יש את האווירה שלו, אם כי הוא לא מלהיב במיוחד אבל מעורר עניין מסוים. אחרי שעה וחצי בערך המקום מיצה את עצמו , ועלינו למעבורת חזרה (שיוצאת בשעות קבועות).

16:00- רציף הדייגים וכיכר ג'ררדלי.

אחרי שירדנו מהמעבורת התחלנו להסתובב באזור, זהו אזור מאוד מיותר, עם המון אנשים אווירה שמחה וציבוענית. מאוד נחמד לטייל בין החנויות במקום. בדרך אפילו לקחנו קריקטורה שלנו על נוף הגשר. בסוף ההליכה הגענו לכיכר ג'ררדללי (שהוא פחות כיכר ויותר מעיין מרכז). לצערנו הגלידה שרצינו לטעום הייתה סגורה באותו היום.

19:00- חזרה למלון.

עבר עלינו יום מתיש כיאה ליום טיסה, אך הספקנו את כול היעדים ליום זה. ובאופן יוצא דופן כולנו כבר נרדמנו בשעה יחסית מוקדמת.

• אני יודע שהמסלול נשמע קצת מוזר, לוס אנג'לס -> סן דייגו-> ווגאס-> סן פרנסיסקו, אך בשל המחיר ובשל האטרקציות שרצינו לראות, החלטנו לעשות מעיין עיקוף אך כשמדובר בטיסה זה אפילו קליל. בנוסף מצאנו טיסת המשך מסן פרניססקו למיאמי היעד הבא, במחיר הזול ביותר שמצאנו. (ראה חלק הכנה).
  • מבחינת מיקום- הלינה יחסית יקרה בסן פרנסיסקו, הצלחנו למצוא מלון שהוא מציע מחיר זול ונראה לא רע בכלל, פחות היה אכפת לנו המיקום כול עוד מדובר באיזור שלא רחוק יותר מ20 דקות מכול אטרקציה. המלון היה ברובע צ'ייינה טאון, במיקום שבהחלט סיפק אותנו, ונתן שירות מעולה.

2.9- יום אחד עשר בארה"ב, יום ש'.

9:00- פארק גולדן גייט.

לפני כן עשינו צ'ק אין מוקדם, ואיכסנו את המזוודות במלון עד שנבוא לקחת אותם שוב. נסענו לפארק באובר, הגענו לפארק מלא ירוק וקסום. יש לו המון מה להציע וצריכים לבוא מוכנים ואפילו להיערך לפיקניק אם זה אפשרי (בדיעבד כמובן). טיילנו בין אגמים, ראינו ביזונים וחוות אחרות, ואפילו השתתפנו במסיבת יום הולדת של ילד בן-5 שנערכה במקום.

12:00- גשר הזהב.

עלינו על אובר נוסף ושמנו יהבנו לגשר הזהב. הדרך לגשר יחסית פקוקה ומתארכת יותר מן המצופה. המקום עצמו כולל מרכז מבקרים וכמה דוכנים שונים המספקים שירותים מגוונים. הלכנו על הגשר מצדו וזה אפילו נחמד בהתחלה, אך הנקודה בה הכי נהנו מהנוף היא בנקודת התצפית שקיימת לצידי הגשר. הנוף והתמונה מדהימה שם.

14:30- ארוחת צהריים ב- Nopa.

מקום שהומלץ בעקבות ההמבורגרים שלו. בפועל לא וואו, ואפילו יקר. אחרי ששבענו יצאנו לטיול קצר במקום בין סמטאות השכונות של סן פרנסיסקו.

17:00- חזרה למלון.

יש לנו טיסה בשעה 22:30 משדה התעופה של סן פרנסיסקו, כן שעלינו להגיע לשם באזור 19:30. שרפנו מעט את הזמן במלון ויצאנו לכיוון שדה התעופה . שם המתנו בבר מקסים בתוך שדה התעופה (מנהג שאין כמעט ולא קיים בארץ) עד שהטיסה שלנו תצא.

סיכום סן פרנסיסקו:תחילה היו אי הסכמות לגביי הביקור בעיר, מכיוון שזה יוצר מעיין עיקוף וגם בשל חוסר אטרקטיביות לדעת חלקנו. לבסוף סידורי טיסה הכריעו לטובת ביקור בעיר. בדיעבד, ולמרות שהיינו יום אחד (לא כול הרכב מתאים לו, הן ריבוי הטיסות והן לבקר רק לילה אחד), נהנו מאוד, כולנו ללא יוצא מן הכלל, ומאוד שמחנו על כך שבחרנו להגיע בכול זאת ליעד הזה. אני מרגיש שהספקנו את "הכוכבים" של סן פרנסיסקו והם בהחלט מספקים למרות שלדעתי אין בהם פעילות ממשיות. שהינו שם לילה אחד- במחיר של כ- 80$ לאדם.

בטיול הבא-למרות שאהבנו מאוד את העיר, אני לא מאמין שנשלב אותה שוב בטיול הבא בשל כך שאת האטרקציות המרכזיות שלה כבר עשינו, ואני לא חושב שיש לעיר עוד מה למכור לנו בתור הרכב.

החלק הבא-עד כאן החלק המערבי של ארה”ב. היעד הבא שלנו הוא מיאמי, אליה אנו מגיעים בטיסה ישירה מסן פרנסיסקו, והיא היעד שיפתח את חלק ג' והאחרון.

רוצה לעקוב אחר הבלוג של zigiti?

סיכום טיול ארהב- חלק א- הכנה ומידע.
סיכום טיול ארה"ב- חלק א'- הכנה ומידע.