חצי האי פליון מטאורה ואגם פלסטירה, 10 ימים יוני 2017

טיול משפחת מזרחי ליוון - חצי האי פיליון, מטאורה ופלסטירה, תחילת יוני 2017

עשרה ימים, זוג (40) עם שניים (3, 6) שאוהבים טבע ומעדיפים הרים על ערים, ומכינים תכנית שהיא בסיס לשינויים, כשרוצים נשארים עוד וכשממצים ממשיכים הלאה.

עיקר הטיול תוכנן לבילוי בחצי האי פיליון בזכות השילוב הנהדר של טבע הררי וחופים מקסימים, נסיעה אחת ארוכה לשם ואחת חזרה ובחצי האי נסיעות קצרות יחסית שמתאימות לטיול עם ילדים. לא ברור היה לנו כמה ימים יספיקו לנו ולכן את שאר הטיול השארנו פתוח עם עוד שני אתרים כאפשרות לתוספת – מטאורה ואזור קלבריטי שבסוף התחלף לאגם פלסטירה.

באופן כללי הקצב שלנו איטי, מתאים ליוון, לא חייבים להספיק כלום ואין אתרי חובה (כמעט).

נהנינו מהעובדה שטיילנו בתחילת יוני, זכינו במזג אוויר מצוין רוב הזמן, עצי דובדבנים עמוסי פרי בכל פינה, אין שום הבעיה למצוא מקומות לינה וחניה בשום מקום, כל האתרים פתוחים גם אלו שהיו בתרדמת חורף, ונחילי התיירים פחותים במקומות המאוד מתויירים (אקרופוליס ומטאורה), עד כדי נעדרים בפיליון ואגם פלסטירה. באוגוסט נראה לי די מעייף לטייל במקומות הללו שבנוסף על החום הכבד, יש המוני אדם ופקקי תנועה, הכבישים בפיליון צרים מפותלים ותלולים. בסוף שבוע בכפרי פיליון החניה הייתה בקושי... אז באוגוסט אני מתאר לעצמי שזו בעיה, קחו זאת בחשבון.

להלן פירוט המסלול לפי ימים. בסוף התיאור גם כמה המלצות כלליות ופירוט מקומות הלינה.

נחיתת לילה באתונה (22:00) טיסת אל-איטליה שהוזמה חודשיים מראש ב-110$ לכרטיס, כולל מזוודות, הושבה, אוכל ודיילות... מציאה של ממש. איסוף רכב ונסיעה ללינה בעיר.

יום 1

באתונה תכננו לשהות רק יום אחד לראות את האקרופוליס ועוד קצת ולצאת בשעת ערב ולגמוע את המרחק לפיליון בבת אחת עם ילדים ישנים ברכב, אם נתאהב בעיר נחזור לעוד יום בחזרה (לא קרה...).

לינה בשכונת neo cosmos, צעדה לא קצרה לאקרופוליס עם עצירה בדרך להצטיידות בכרטיסי סים מקומי בחנות vodaphone וזלילת בורקסים במאפייה.

לאקרופוליס עלינו מכוון דרום מזרח (מעט צפונית למוזיאון האקרופוליס) וירדנו לכיוון כיכר סינטגמה. לצערי לא הספקנו לבקר במוזיאון האקרופוליס, בן השש שטיפס בגבורה לראש הגבעה קרס בפסגה עם חום גבוה (הגיבור התאושש כבר למחרת). למעלה חם והצל מועט.

המלצה למי שמעוניין לבקר גם במוזיאון האקרופוליס היא לעלות לאתר מהכניסה המערבית ולרדת לדרום מזרח למוזיאון האקרופוליס ומשם ניתן להמשיך רגלית דרך רובע הפלאקה לכיוון כיכר סינטגמה.

בסינטגמה הסתפקנו בשוטטות קצרה וא.צהרים באו תנאזיס המומלצת פה באתר. כל סימטאות השוק והקשקושים לא משכו אותנו למרות אהבתנו לשווקים, וחזרנו לדירה להתארגן לנסיעה צפונה.

קיבלנו את ההמלצה ונסענו ללא עצירות או קיטועים ישירות לכיוון פיליון, עד לוולוס, עיר המחוז בפתחו של חצי האי. הנסיעה עד וולוס היא בכביש אגרה מהיר ומשם כבר מתחילים כבישים איטיים ומתפתלים. לכן בחרנו כנק' לינה את הכפר פורטריה Portariá, הכפר הראשון בחצי האי ונק' מוצלחת ביותר להתחיל בה את הטיול. יצאנו לקראת ערב מאתונה, ותוך שלוש וחצי שעות של נסיעה במהירות גבוהה (תנאי הדרך אפשרו...) עם עצירות לתשלום בכביש האגרה - כשישה מקטעי תשלום סה"כ, בעלות של כ- 20 יורו עד לוולוס. מוולוס עוד כעשרים דקות עד לפורטריה, אותם הספקנו לעשות עדיין בדמדומים בזכות השקיעה המאוחרת כאן בסביבות 21:00.

לנו במלון החביב Erofily, הממוקם במרכז הכפר (המלצה בסוף).

יום 2

בבוקר יצאנו רגלית מהמלון למסלול הליכה מקסים המתחיל על הכביש כ-200 מ' משם לכיוון הכפר מקרניצה, מסלול נפלא בעליה לאורך נחל זורם ביער מקסים, צמחיה עשירה גשרונים ומפלונים, מומלץ ביותר. השביל מסתיים בדרך עפר ותחנת שאיבה משם הולכים ימינה ויורדים שוב ימינה אחרי כמאה מטר (אחרי הפרגולה) בדרך שמתחילה כשביל בטון וממשיכה כדרך עפר עד לבתי הכפר ועוברת ביניהם בחזרה עד לכיכר הכפר. כשעתיים באיטיות.

את המשך הצהרים בילינו בכיכר הכפר תחת עצי הדולב העצומים כשהילדים משתוללים ומשפריצים בסביל שזורמים בו מי הנחל הקרים והטעימים, עברנו מבית הקפה למסעדה...שש בש, צ'יפורו, רגוע, זמן יוון. משם נסיעה קצרה לכפר הסמוך מקריניצה, צריך לחנות בכניסה לכפר ולהיכנס ברגל, וזו הסיבה שבחרנו שלא ללון שם, הנגישות לא פשוטה עבור משפחה עם ילדים ובוודאי כזו שמגיעה בשעת לילה... שבילים ומדרגות לא מעטות למלונות. בילינו אחה"צ נעים בכיכר הכפר המלבבת עם נוף מקסים, קינוחים במסעדה ומשחקים בכיכר שבמרכזה כמובן עצי דולב מרשימים. נסיעה של כארבעים דקות לנק' הלינה המרכזית שלנו בפיליון בכפר מורסי. לטעמנו האזור של מורסי –צגרדה-קיסוס הוא המיקום המוצלח ביותר למי שמעוניין לטייל מספר ימים בחצי האי מבלי להחליף מקומות לינה. הגענו לדירה חביבה שהומלצה כאן באתר (Rinoulas Guesthouse), תכננו שלושה ונשארנו שם לשישה לילות (המלצה בהמשך). הכפר עצמו חביב ומרכז הכפר נחמד אך פחות מרשים ממרכזי הכפרים צגרדה וקיסוס וכיכרותיהם. כשהגענו לפיליון גילינו שזה היה סוף שבוע ארוך עם חג ביום שני (יצא ה-5.6.17), על אף שחיפשתי והתאמצתי לבדוק מראש אם אפשר להיתקל בחג/פסטיבל או התרחשות אחרת, לא מצאתי לכך אזכור ברשת, והסתבר שדווקא בכנסיה של מורסי יש ביום ראשון בערב טקס (חג רוח הקודש או משהו כזה) וזכינו לראות טקס חביב בכנסיה ולאחריה חגיגה אל תוך הלילה שהמשיכה גם בערב הבא, החגיגה כללה להקה יוונית מסורתית עם נגנים וזמרים וקצת ריקודים ספונטניים. הטברנה בכיכר של מורסי לא מומלצת מבחינה קולינרית.

במשך החג חצי האי הכיל תנועה ערה של תיירים יוונים דבר שהפיח חיים בכיכרות והמסעדות שהתרוקנו לאחר החג... ואז הרווחנו חופים ריקים וחנייה בכל מקום.

יום 3

הצטיידות במאפייה הסמוכה לדירה וירידה קצרה ברכב לחוף דמוחארי המורכב משני חלקים, הצפוני מפרצון סלעי יפיפה עם שני טברנות ובית קפה סביבו, מעגן סירות קטן וקייאקים, לא נוח לרחצה. הדרומי לעומתו חוף רחצה מקסים באורך של כ-150 מטר, עם חלוקים ומקטעים קטנים של חצץ דק (הילדים התלוננו על שאין חול כמו בארץ), מקלחת חוף מאולתרת וטברנה טובה. הנקודה המתאימה ביותר לילדים על החוף הזה היא הצפונית ביותר, הכניסה למים היא על משטח סלע נוח. בחלקו הדרומי יש קיפודי ים, שימו לב. אם התמזל מזלכם ואתם מעוניינים לישון שם יש שתי אפשרויות מקסימות שאם נחזור יום אחד נרצה ללון שם הראשון הוא Damma Mia ממש צמוד לחוף חצר פנימית מקסימה וחצי מערה... יקר אבל ממש מיוחד, והשני http://www.gopelion.com/pelionhotelsgreece/studios-ghermaniko/ מבנה ישן עם חצר ומרפסות יפות מעל המשרד של מפעיל הקייקים ומול המעגן שלהם.

יום 4

מסלול רגלי ממורסי לקיסוס, ליתר דיוק לכביש בין מורסי לקיסוס. כאן המקום לציין כי למרות שהשגנו מפת שבילים בקנ"מ מעולה (1:12,500), שאלנו והתייעצנו, המסלול וגם מסלולים אחרים, מסומנים בצורה גרועה ביותר, כך שהמלצתנו היא "לקחת את הזמן" אורך רוח וצידה ותהינו מהדרך, בסוף כבר תגיעו לאנשהו. המסלול "הרשמי" מתחיל בכיכר הכפר ופשוט הולך על הכביש לכוון מערב, לכיוון קיסוס עד שיוצאים מהכפר ונבלעים במטעים והיער. אנחנו לעומת זאת התחלנו ממש מהדירה שלנו בה, (מופיע במפות גוגל מסומן Rinoulas Guesthouse) דהיינו מהמאפיה לסמטה בה הדירות של רינולה לכוון מערב לכיוון קיסוס ושוטטנו בין בתי הכפר בשביל הולכי רגל עד שהתמזגנו עם הכביש המוביל בין מורסי לקיסוס, המשכנו לאורכו כמה מאות מטרים עד שלאחר דוכן לממכר דבש וריבות הופיע שלט קלוש המצביע על ירידה ימינה בשביל הולכי רגל שהוביל אותנו דרך יער ומטעים כקילומטר אחד עד לפרגולת מנוחה וממנה השביל ירד לכיוון הנחל דרך יער מקסים עד שחצינו נחל מקסים עם בריכות קטנות ומפלונים (לא נחל קיסוס, ערוץ אחד לפני) ממנו עלינו דרך מטעים והתחברנו חזרה לכביש קיסוס מורסי כ 450 מ' מזרחי למקום חציית נחל קיסוס את הכביש, המשכנו על הכביש עד למקום החצייה, שם יש בריכות חביבות ומפל והרבה אנשים שעוצרים להצטלם ואיתם גם תפסתי טרמפ חזרה לרכב. אורך המסלול כארבעה קילומטר ולקח לנו חמש שעות בעצלתיים. אם תתחילו את המסלול בכיכר הכפר תתחברו למסלול שתיארתי כאן אי שם לפני הפרגולה. כמו כן אם ברצונכם להמשיך עד לקיסוס, מיד לאחר הנחל הזורם המתואר במסלול, יש להמשיך לאורך גדתו הדרומית די צמוד למים ולא לעלות לכיוון המטעים. אני ממליץ שלא להגיע עד לקיסוס אלא כפי שצעדנו אנו, כי חלקו השני של המסלול הוא בעליה לא פשוטה ובדרך פחות מעניינת מהחלק הראשון. המסלול היה מקסים למרות שעבר בחלקו לאורך הכביש, שבעונה זו היה ריק למדי וגם ההליכה לאורכו הייתה יפה מאוד, שאר המסלול עבר בין יערות מקסימים למטעים, כל הדרך זללנו דובדבנים...

לאחר שחזרתי עם הרכב ואספתי את המשפחה, תשושים אך מרוצים נסענו לכפר קיסוס, החנייה מעט לפני מרכז הכפר, מספר מסעדות טובות, עצים וכנסיה, יופי של בילוי אחה"צ - ערב.

יום 5

חוף מילופוטמוס, חוף מקסים החניה בכביש מעל החוף, יורדים בשביל ומדרגות כעשר דקות הליכה. בחלקו הדרומי של החוף יש בית קפה, מציל מקלחת חוף ומיטות/שמשיות. בחלקו הצפוני אין שירותי חוף, יש צל חלקי לאורך רוב היום וחצץ דק יחסית. אנחנו "חטפנו" ים שהלך וסער לאורך היום, אבל היה מוצלח בכל זאת.

אחה"צ נסיעה לצגרדה, לראות את הדולב הגדול בכיכר Agia Paraskeviשסביבו יש בית קפה, וסמוך לחנייה שלפניו יש שתי מסעדות חביבות, אך אם הגעתם לצגרדה לכמה שעות בלבד, אמליץ שתלכו לאכול בכיכר השנייה הסמוכה לכנסיית Church of the Holy Taxiarchs

עם עץ ענק אחר ושתי מסעדות. מכיכר זו ניתן להמשיך בשביל של 200 מ' לערך בדרך חביבה אל גבעה המשקיפה לים האיגאי עם גן שעשועים כושל ועצי תות לנשנוש בדרך.

יום 6

את היום התחלנו בטיול סוסים שעזרה לנו רינולה החביבה לארגן, יציאה מצגרדה ממלון פרדיסוס (Paradisos Hotel) על הדרך לכיוון דרום מצד שמאל. על כל סוס מבוגר וילד, טיול מעגלי חביב של שעה היוצא מהכפר ליערות, ללא הפסקות עצירה. 25 יורו לסוס.

את היום המשכנו בחוף פקיסטרה, המצריך ירידה של כרבע שעה בשביל יפה המשולב במדרגות וכמובן בסוף עליה חזרה... החוף טבעי ללא כל שירותי חוף או מסעדות גם לא באזור החניה. חוף מקסים התחום במצוקים חלקת יער קטנה קסומה ומעט צל. נחמד מאוד לשנרקל בחלק הצפוני של החוף. לקראת ערב נסענו לאכול בכיכר היפה בצגרדה והתאכזבנו לגלות שהמסעדות סגורות (כנראה אין מספיק תיירים עדיין), ונאלצנו לאכול בפיצריה החביבה בתחילת הסמטא אנשים חביבים אוכל בסדר ומחירים לא אטרקטיביים.

יום 7

מזג אוויר מעט מעונן שלא אפשר רביצת חופים שלח אותנו לשכור סירת מנוע בטיילת של איוס יואניס (המשרד בטיילת בערך בשליש הצפוני שלה) והיציאה מהמעגן בחלקו הצפוני. לקחנו סירה לשלוש שעות, וניתן לעגון בחופים אחרים להפסקות רחצה ופיקניק. הייתי מציע לקחת את הסירה לסיבוב הזה כבר ביום הראשון במקרה הגעתם למספר ימים, ככה תוכלו לסרוק את כל החופים דרך הים בקלות ולבחור לעצמכם את החופים שתבלו בהם בימים הבאים. מאיוס יואניס ניתן להפיג עד חורפטו בצפון ועד מילופוטאמוס בדרום. העלות לשלוש שעות היא 45 יורו, ותשלום על הדלק לפי צריכה (לנו יצא 12 יורו). כל שעה נוספת עולה כ-12 יורו עד למקסימום של 60 אם אני זוכר נכון. שווה לקחת כבר ליום שלם אם אתם חובבי העניין, אצלנו ינאי בן השש השיט את הסירה רוב הזמן...

השייט מקסים לאורך החופים הסלעיים, עברנו ליד חוף הפלקה היפה, ועצרנו בחוף איה סרנדה המקסים, הטלנו עוגן וירדנו לפיקניק בוקר ורחצה בחוף. החלק היפה שלו הוא החלק הדרומי ביותר ומעליו יש מסעדה. חזרנו דרומה והמשכנו עד דמוחארי ונהנינו מהמפרץ המקסים והפעם מזווית אחרת. חוויה נחמדה אך רעש טרטור מנוע הסירה קצת מטריד. החזרנו את הסירה אכלנו במסעדת דגים טובה עם אנשים מקסימים Galeos Tavern אחת מכמה מסעדות הדגים בחלק זה של החוף. מכאן חזרנו לחוף דמוחארי לשייט קייאקים קצר של שעה (סוגרים בשש), ינאי ואני בקייאק אחד, הציוד איכותי המחיר אם אני לא טועה 15 יורו לקייאק לשעה. מעל שלוש שעות החיוב המקס הוא 45 יורו. אופציה חביבה עוד יותר לתור את החופים היפים של פיליון ללא רעש המנוע. חברנו לחצי השני של המשפחה לארוחת ערב מעל המפרץ המקסים בטברנה הדרומית במעגן, אוכל מצויין (וכמובן הדגים הקטנים המטוגנים) ולהפתעתנו במחיר ממוצע ואף נמוך במעט מיתר המסעדות בהן אכלנו בטיול על אף המיקום הפנטסטי.

יום 8

זהו, היום נפרדים מפיליון, ולמרות שלא רצינו להאריך בנסיעות, החלטנו החלטה מבורכת לנסוע למטאורה על אף הריחוק הנוסף מאתונה. את הדרך חזרה לוולוס הפעם עשינו דרך מיליס כפר יפה עם כיכר נאה בעצירה קצרה והמשך דרך החוף המערבי של פיליון, אכן הרבה פחות מרשים מהמזרחי. בוולוס החלטנו לעצור לצהרים ליד הטיילת ולקניות בג'מבו (השופינג היחיד בטיול...) רצינו לראות על מה העניין, JUMBOמדובר בחנות עצומה שילוב של איקאה עם מקס סטוק... מסלול אינסופי במעגלים שמכריח אותך לעבור קילומטרים של מוצרים שרובם זולים וחלקם באיכות טובה. יש לא מעט מציאות.

נציין לטובה את מסעדת הדגים שאכלנו בה בוולוס, (אתר: www.papadis.gr) שקרצה לנו בזכות המוני הסועדים המקומיים שגדשו אותה לעומת השיממון יחסית ביתר המסעדות בחלק המזרחי של הטיילת. שבעים ועמוסים בכל מיני שטויות מהג'מבו הגענו לפנות ערב למטאורה. אתר קסום שנכתב עליו רבות. כביש מעגלי מקיף את כל האטרקציות הנופיות ונמליץ להגיע אחה"צ ולהנות מסיור שקיעה רכוב עם עצירות תצפית, ולמחרת בבוקר לחזור לסיור "מקיף" הכולל ביקור במנזרים.

יום9

יצאנו עם בוקר לסיבוב, אנחנו הסתפקנו בכניסה למנזר אחד - מגלו מטאורון, שבהחלט היה שווה את הביקור. היינו שם כשלוש שעות נינוחות. את היופי הנהדר הזה ניתן למצות בפחות מיום. ארוחת צהרים במסעדה הטובה meteoron panorama . מטאורה היא הנקודה הצפונית ביותר בטיולנו זה, ואת הדרך חזרה לאתונה בחרנו לקטע עם יום בילוי באגם פלסטירה. התכנון המקורי היה לעצור באזור קפרניסי – פרוסוס, אך תייר מקומי שפגשנו בפיליון המליץ במקום זאת על אגם פלסטירה שלטענתו יפה יותר ומעניין יותר והבונוס - מסעדת דגי טרוטה (פורל) מעולה. שמענו בקולו ולא התאכזבנו. המקום לא על מפת התיירות הישראלית וגם לא ממש בקיץ, התיירות כאן דווקא פורחת בחורף, בקיץ, הסבירו לנו, היוונים מעדיפים את חופי הים. על אף שמדובר באגם מלאכותי, זהו אגם יפה מאוד המוקף בחורשות אלונים וכרי דשא רעננים (חודש יולי), הנסיעה סביבו מספקת תצפיות יפות, ולא מעט מסלולי טיול יפים בטבע ומעט אטרקציות. המסלולים כאן על אף שלא ניסינו, נראים נוחים יותר וידידותיים יותר למשתמש מאלו בפיליון. ה"מרכז" והמקום שאנו ממליצים ללון בו הוא הכפר kalivia. בצומת הראשית של הכפר הדליל ישנן ארבע מסעדות, המומלצת בעיני היא מסעדה ואטליז (ובעברית "פלצנית" - מסעדת קצבים) , זו המסעדה הנמצאת בפינה הצפון מערבית של הצומת. 50 מ' צפונה בצד מזרח של הכביש יש מאפייה וקונדיטוריה טובה עם אנשים טובים אפילו עוד יותר. הכביש הפונה מזרחה מצומת זו מגיע אחרי מספר קילומטרים לבית קפה על חוף האגם, ומעט לפניו מרכז ספורט (Tavropos Activities) הכולל הידרו בייק - אופניים לדיווש על המים (הכלאה של אופנים וחסקה), חביב ביותר, יש גם קייאקים/קאנו, ירי בחץ וקשת וכרי דשא נאים על שפת אגם יפה, המחירים סבירים, יש שם שני ספקים שונים עם מוצרים דומים. לאורך הכביש הזה יש מספר מקומות לינה כפריים, בזה שישנו בו זכינו לטיול בוקר במשק להאכיל את החיות לקטוף עגבניות ולקנות דבש שבעל הבית רודה מהכוורות שלו.

יום 10

אחרי שאתמול ניסינו את ההידרו בייק היום נדחסנו כולנו לקייאק אחד, לא היה ניסיון מוצלח במיוחד אך האגם המקסים והשקט עשו את שלהם. ארוחת בוקר במאפייה המוזכרת לעיל והמשכנו לחוות הסוסים כעשר דקות צפונה (SALOON), כאן הילדים רוכבים לבדם (מגיל שנתיים...) וגם בן השלוש שלנו הסתדר מצוין כשאנו צועדים לצידו באחו על שפת האגם. ירינו בחץ וקשת, קטפנו דובדבנים מהעץ וקפצנו בטרמפולינה. הפעילויות קצת יקרות לטעמנו (הטרמפולינה והדובדבנים בחינם...) המקום נחמד. ומשם לבונוס שלנו בחלקו הדרום מערבי של האגם מעט לפני שהנחל פוגש באגם, מסעדת הדגים Αφοί Μίσσα("אפוי מיסה" ובתרגום - האחים מיסה). מדובר בחווה לגידול דגי פורל (טרוטה) ומסעדת דגים על שפת הנחל הידועה באזור כולו, על אף שבכל מסעדות האזור מגישים את הדגים שלהם, כאן אמרו לנו, הטוב ביותר. וכך היה, הישיבה היא על במה מוגבהת מעל הנחל והדגים מוגשים בשלוש גרסאות, בגריל, מטוגן בחמאה והמעושנת (בגרסא המעושנת הדג מגיע קר, אז פשוט קנינו הביתה מנוילנים בוואקום). שלושתם מעולים, אז הזמנו עוד אחד לקינוח (בגריל) . גם יתר המנות שניסינו היו טובות והאנשים מקסימים. המקום כאמור לא ממש על מפת התיירות החוץ יוונית, וגם לא הישראלית, די הופתעו לשמוע שאנחנו מישראל. גם פה כמו בהרבה מסעדות קיבלנו קינוח "על הבית". הילדים שיחקו בנחל וטיילו בין בריכות הגידול, שמחים שבעים וטובי לב שמנו פעמינו ללינה באתונה לפני טיסת הבוקר המוקדמת הביתה, ארבע שעות נסיעה אותה ישנו הילדים בנחת.

המלצות כלליות

לחצי האי פיליון כנראה, מגיע הישראלי היותר יפה, ובכל מקום התקבלנו בלבביות ובמאור פנים.

מומלץ לבוא עם פתרון צל לחופים (טיול קודם היינו עם שמשיה והפעם עם ציליית בד), כך לא הגבלנו את עצמנו לחופים מוסדרים או לשעות מסוימות.

בחצי האי פיליון בכפרים יש מכולות/מיני מרקטים אך אין סופרים גדולים, אם אתם מעוניינים, ניתן לעצור להצטיידות זולה יותר באחד הסופרים המוזלים הגדולים בוולוס להצטיידות לפני תחילת הטיול בחצי האי.

רכב ודרכים

שכרנו רכב (אוויס, מהארץ),ביקשנו וקיבלנו דיזל שזה חיסכון משמעותי בדלק, עלות הדלק דומה לארץ וכמו בארץ יש הבדלים משמעותיים בעלות הסולר מתחנה לתחנה. אין תדלוק עצמי בתחנות מעבר לשעות הפעילות, כך שלא מומלץ להיקלע למצב בו אתם צריכים לתדלק בשעת לילה. למזלי תחנת הדלק בשדה התעופה באתונה פתוחה 24/7 אם לפני החזרת הרכב ניתן פשוט לתדלק שם ומחיר הדלק בתחנה זו בהחלט סביר.

היוונים נוהגים בכבישים באופן תקין וסביר ביותר ולא כפי שהלעיזו עליהם בעבר.

הוויז עובד בסדר מבחינת ניווט אבל היוונים לא משתמשים בו ולכן לא תקבלו שם מידע על פקקים ומכמונות מהירות (אלא אם יש שם הרבה ישראלים פעילים באותו הזמן...) הניווט במפות גוגל טוב גם הוא.

פגשנו שני ניידות עם מכמונות באוטוסטראדה צפונה מאתונה, ושימו לב למצלמת המהירות המסתתרת מאחורי שלט דרכים בדרך למטאורה כ-10 ק"מ דר' מז' לקלבקה על הדרך הראשית.

השילוט בדרכים סביר, לאתרים התיירותיים מאוד יש שילוט באנגלית, באזורים הכפריים השילוט ביוונית (השתלמו לי השנים שביליתי בטכניון...).

לינה

עקרונית בתחילת יוני אין כל בעיה למצוא מקומות לינה בשום מקום (רק תוודאו שזה לא חג כלשהו), כך שאם אתם רוצים להישאר גמישים, ולבדוק האם המקומות שנראים מוצלחים באינטרנט אכן כאלו, או לבדוק אפשרויות שאינן בבוקינג למיניהם (ויש כאלו המון), אתם יכולים להגיע לשוטט ולבחור. אפשר פשוט להכין רשימת מומלצים מאתרי האינטרנט ולהחליט במקום במחירים טובים הרבה יותר, רק אל תתכננו זאת אם אתם מגיעים בשעת ערב או לילה. עלויות הלינה שלנו נעו בין 60-80 יורו ללילה למשפחה.

באתונה ללילה הראשון והאחרון מצאנו דירות דרך airbnb, בעלות של 60 ו-50 יורו .

מלון ארופילי בפורטריה, Hotel Erofili נחמד מאוד רומנטי אפילו במיקום מצוין בעלות של 60 יורו ללילה הוזמן מראש בבוקינג. כולל א.בוקר די טובה.

בכפר מורסי כאמור, לנו אצל רינולה Rinoulas Guesthouse יצרנו מראש קשר במייל rinoula@mouresi.com וסגרנו על מחיר של 70 יורו (במקום 100 בבוקינג...). מדובר במתחם של כחמש דירות קומותיים, בקומה העליונה שתי מיטות זוגיות ובקומת הכניסה מטבחון מאובזר, מקלחת וסלון עם מיטה נפתחת. יש מרפסת גדולה עם נוף וקצת ים באופק. דירה נחמדה מאוד אבל קצת צפופה לטעמי. מתוחזקת ברמה גבוהה בכל יום ניקיון, החלפת מגבות וסידור הדירה. סמוך לדירה יש מאפייה, בורקסים ומאפים טובים (החל משמונה וחצי בבוקר...) ומכולת עם כמעט כל מה שצריך 200 מ' משם. אבל הכי חשוב, האישה פשוט מארחת מושלמת, מקסימה בצורה יוצאת דופן ועל כל שאלה מיד נותנת מענה ומבררת וההמלצות שלה ממש מדוייקות. מתגוררת בוולוס ומגיעה לכאן בעונת התיירות החל מסוף יוני. בסוף אפילו קיבלנו הנחה למרות שדווקא ביקשנו לשלם יותר עבור שירותי הכביסה שקיבלנו.

מטאורה – Hotel Tsikeli בקלבקה, לנו באגף החדש של המלון, חדר ממש יפה ומודרני. ראינו בבוקינג וסגרנו במקום על מחיר יותר זול, 90 יורו ללילה כולל א.בוקר סבירה המוגשת בדשא.

זהו... תם ונשלם. שמח שהצלחתי להעלות על הכתב את חוויות והמלצות לטובת הבאים אחרינו, כמו שנעזרתי אני בהמלצות טובות של אחרים ומקווה שהייתי לעזר. להתראות בטיול הבא (בולגריה) בקיץ הקרוב.

רוצה לעקוב אחר הבלוג של עומרימיז?

לכל הפוסטים של עומרימיז »