טיול להונג קונג ומקאו 8 ימים בחנוכה

חזרנו מטיולינו בהונג קונג ומקאו לשמונה ימים בחנוכה. הטיול היה טיול זוגי. אנו בני 65 דתיים לאומיים. להלן תיאור טיולינו:

12/12/17 יום שלישי טיסת אל על המראה בשעה 20:50. בשדה התעופה ציפתה לנו הפתעה שגילינו אותה מאוחר יותר. הגענו לדלפק הקבלה ואז הדיילת שישבה בדלפק לקחה מאיתנו את כרטיסי העליה לטיסה שהנפקתי בביצוע הצ'ק אין מהבית והדפיסה לנו כרטיסי עליה למטוס חדשים. כאשר עלינו למטוס והגעתי למחלקת תיירים ראיתי שהגענו לשורה מספר 21 וששאלתי את אשתי את מספר השורה שכתוב על גבי הכרטיס, תשובתה היתה שורה 12. חזרנו אחורה ואז גילינו שקיבלנו מקומות במחלקת עסקים. איך? למה? ומדוע? קרה הנס הזה אין לי תשובה עד היום.

13/12/17 יום רביעי נחתנו בסביבות השעה 13:30. שדה התעופה של הונג קונג הינו ענק. ממקום הנחיתה ועד לביקורת הגבולות הלכנו רגלית מעל חצי שעה. אספנו את המזוודות ונסענו בשאטל שהוזמן דרך מלונינו THE ROYAL GARDEN HOTEL בקאולון אל המלון. השאטל הינו מיניבוס שמאורגן על ידי מספר מלונות אוסף את תיירי אותם מלונות בשדה התעופה ומפזר אותם בין המלונות משדה התעופה למלון השאטל יוצא כל חצי שעה. ומבית המלון חזרה לשדה התעופה כל שעה עלות לאדם לכיוון 140 דולר הונג קונג. ניתן לקחת את השאטל רק לכיוון אחד. הגענו למלון התארגנו והלכנו למוזיאון המדע שנמצא בקרבת המלון. ביום רביעי הכניסה למוזיאון הינה ללא תשלום. המוזיאון מתפרש על שלוש קומות פופולרי מאד בקרב ילדים, אבל ישנם מספר תצוגות מרתקות ודינמיות גם למבוגרים. בתום הביקור במוזיאון הלכנו לבית חב”ד להדלקת נרות חנוכה. ולאחר מכן אכלנו במסעדת בית חב”ד ארוחת ערב.

14/12/17 יום חמישי נסענו למקדש מאן מו זהו מקדש הנקרא על שמותיהם של אלי הספרות (מאן) והמלחמה (מו) המקדש נבנה ב-1847בתקופת שולשלת צ'ינג בידי סוחרים סיניים עשירים.זהו אחד המקדשים העתיקים ביותר בהונג קונג. לאחר מכן נסענו לבניין HSBC בניין זה בן 52 הקומות משמש את המשרד הראשי של תאגיד הבנקאות והנכסים הבינלאומי HSBC. עלינו בדרגנוע לקומה השלישית כדי להתרשם מהחלל המרשים של האטריום. לאחר מכן הלכנו למגדל בנק אוף צ'יינה זהו הבניין השלישי בגובהו בהונג קונג רצינו לעלות לרחבת התצפית בקומה ה-42 אבל הוא סגור. משם עלינו בחשמלית הפסגה בת 125 השנים אל פסגת ויקטוריה הנקראת ויקטוריה פיק ומתנשאת לגובה של 552 מטר היא האזור הגבוה ביותר באי הונג קונג. מגדל הפסגה הניצבת בנקודה הגבוהה ביותר בפסגה הינה נקודת תצפית מצוינת על העיר. מהפסגה ניתן לטייל רגלית לגן הפסגה הליכה של כ-500 מטר. מכיוון שהרוח בפסגה הייתה חזקה מאד וויתרנו על הטיול הרגלי. לאחר מכן ירדנו חזרה בחשמלית הפסגה למטה והלכנו ל-דרגנוע סנטראל מיד לבלס זוהי המערכת הארוכה ביותר בעולם 800 מטר של מדרגות ומדרכות נעות חיצוניות ומקורות. משם הלכנו לגן החיות וגן הבוטאני של הונג קונג זהו גן בשטח של כ-56 דונם שבו גן חיות וחיים בו מאות מיני צפורים לצד עצים , צמחים ושיחים אקזוטיים. משם המשכנו בטיולינו לקניון איי. אף. סי קניון מהודר מאד אך המחירים יקרים מאד, (כמו נרות חנוכה לראותם בלבד) מתוך הקניון נשקף נוף מקסים. לאחר מכן חזרנו לבית חב”ד להדלקת נרות חנוכה וחזרנו למלונינו לאחר ארוחה והתארגנות הלכנו למגדל השעון ומשם צפינו בסימפוניית האורות בשעה 20:00. מגדל השעון הינה נקודה מעולה לצפות בסימפוניית האורות מכיוון שמנקודה זו רואים את האורות של קרני הלייזר המוקרנים על הבניינים משני הצדדים.

15/12/17 יום שישי נסענו להונג קונג פארק. בפארק זה ישנו כיכר מזרקות אגמים, מגרש משחקים לילדים וגן טאי צ'י. הפארק הינו מקסים. לאחר מכן הלכנו לקניון פאסיפיק פלייס הקניון הינו ענק ומרשים אבל גם המחירים הינם יקרים מאד. משם נסענו לאברדין ושטנו בסירה סינית מסורתית אל המקלט מפני טייפונים. בדרכינו גם ראינו יאכטות וספינות המשמשים למגורים. כאשר המרפסות של ספינות אלה מקושטות בצמחיה. לאחר השיט נסענו לכפר סטנלי וביקרנו בשוק סטנלי . בשוק זה לא היו מוכנים לרדת מהמחיר שהיה מוצג על המוצר והיו מוכנים לוותר על המכירה. (אולי בגלל הנחות של מכירות קריסמס). חזרנו למלונינו להכנות לשבת והלכנו לתפילה וארוחת שבת בבית חב”ד. בערב לאחר הארוחה הלכנו לטיילת צימשאצוי איסט ולאחר מכן המשכנו לשדרת הכוכבים. אתר זה הינו מחווה לתעשיית הקולנוע של הונג קונג. ניתן לצפות בתביעת אצבעותיהם של שחקני קולנוע כמוכן ישנם בשדרה זו פסלים. אחד מהפסלים הינו בגובה שני מטרים וחצי של אגדת הקונגפו ברוס לי.

16/12/17 יום שבת תפילת שחרית וארוחת שבת בבית חב”ד לאחר מכן הלכנו למלון פנינסולה. המלון הקולוניאלי היפה הינו אחד הוותיקים והמיוחסים שבמלונות אסיה. לאחר מכן הלכנו לבניין המטה לשעבר של יחידת השיטור הימי המתחם היפהפה שנבנה בשנת 1884 בסגנון ויקטוריאני, הוא אחד ממבני הממשל העתיקים ביותר בהונג קונג. ב-2009 שופץ בראוותנות ושמו שונה למורשת 1881. משם הלכנו ל-קאולון פארק. בפארק זה ישנם כלובי ציפורים, מזרקות מהממות ושביל מבוך. בצאתנו מהפארק ראינו את מסגד קאולון זהו המסגד הגדול ביותר בהונג קונג. למסגד יש כיפה נאה, צריח וחיפוי שיש, ונכנסים בו עד 7000 מאמינים. חזרנו לבית חב”ד לתפילת מנחה וערבית, הדלקת נרות חנוכה והבדלה.

17/12/17 יום ראשון נסענו ל-מקדש סיק סיק יון וונג טאי סין זהו מקדש דאואיסטי שהוקם ב-1973 במקדש זה ישנו שילוב מסחרר של גגות ועמודים בדוגמאות מורכבות , גשרים , פרחים וקטורת. לאחר הביקור נסענו ל- NAN LIAN GARDEN זהו גן בסגנון סיני מרהיב ביופיו. לאחר מכן נסענו לשוק הפרחים. בשוק זה פרחים וזרים מיוחדים מרהיבים ביופיים. לאחר מכן המשכנו לשוק הציפורים הנמצא בתוך גן מאחורי שוק הפרחים. בשוק הציפורים ניתן לראות סוגים שונים של ציפורים בתוך כלובים למכירה.משם הלכנו אל השוק של טונג צ'וי סטריט המכונה שוק הנשים. גם כאן רוב הסוחרים לא היו מוכנים להוריד מחירים והעדיפו לא למכור. חזרנו למלונינו התארגנו ונסענו אל שוק הלילה של טמפל סטריט. בתום סיבובינו בשוק חזרנו למלונינו הדלקנו נרות חנוכה ואכלנו בחדרינו.

18/12/17 יום שני נסענו למסוף המעבורת למקאו באי הונג קונג מכיוון שבמסוף זה יוצאות המעבורת למקאו מידי רבע שעה העדפנו להגיע למסוף זה ולא למסוף בקאולון ששם יוצאות המעבורות למקאו מידי חצי שעה ( אף על פי שמלונינו היה בקאולון). הגענו למשרד הכרטיסים במסוף המעבורות בסביות השעה 9:00 בבוקר ונאמר לנו שיש להם כרטיסים רק למעבורת היוצאת בשעה 10:45. שאלתי אותם אולי ניתן להשיג כרטיסים לשעה מוקדמת יותר ואז ענו לי שבקומה מעליהם ישנו משרד נוסף שאנסה שם. הגעתי לשם והם אמרו לי שיש להם כרטיסים לשעה 10:00 בבוקר. קניתי זוג כרטיסים לשעה זו והלכתי אל מסוף המעבורת. בהגיעי למסוף האיש שבודק את כרטיסי הנסיעה לקח ממני את הכרטיסים והחליף את הכרטיסים לשעה 9:30. עברתי את בקורת הגבולות ומיד עליתי למעבורת שלאחר שתי דקות התחילה לשוט לכיוון מקאו. הגענו למקאו. באולם הנוסעים עומדים אנשים המציעים טיולים פרטיים ברכב לארבע שעות במחיר 1000 דולר הונג קונג. בדקתי שהמקומות שמבקרים בהם אכן תואמים את המקומות שהופיעו בתכנית הטיול שלי. ולאחר שווידאתי, כי אכן נבקר בכל המקומות ואפילו היו מקומות נוספים שביקרנו שלא היו בתכנית. יצאנו עם הנהג לדרכינו. המקום הראשון שביקרנו בו היה טיילת פישמן. זוהי טיילת מרהיבה שיש בה חנויות, מסעדות, בתי קפה, בית מלון ופעילה בעיקר בערבים. לאחר מכן נסענו אל קזינו גראנד לישבואה קזינו זה היה הקזינו הראשון בהונג קונג. לאחר מכן נסענו לשרידיה של כנסיית סאו פאולו כנסייה זו שנשרפה שלש פעמים הדבר היחיד ששרד בכל השרפות הינו קיר החזית. לכן הנוצרים מאמינים שקיר זה הינו קדוש. ישנם שישה גרמי מדרגות רצופים בני 11 מדרגות כל אחד ירדנו במדרגות אלה אל טיילת שהובילה אותנו אל כנסיית סיין דומינגו כנסייה בצבע צהוב ומשם המשכנו בטיילת אל הכיכר. בתום סיורינו מכיוון שמבצר גיה הינו סגור נסענו אל הר פנהאן שממנו ישנה תצפית מרהיבה על כל מקאו ורצועת בתי המלון. על הר פנהאן ישנה כנסייה בשם זהה כנסיית פנהאן. לאחר מכן נסענו אל מקדש אמה זהו המקדש העתיק ביותר במקאו נבנה בשנת 1488 נקרא על שם אלת הים , המוכרת יותר בשם טין האו. לאחר מכן נסענו לאזור המלונות וסיירנו במלון גרנד הייאט דיברתי עם הנהג שאנו רוצים לצפות במופע אקרובטיקה THE HOUSE OF DANCING WATER המוצג במלון זה. הוא אמר שדרך משרד כרטיסים ניתן להשיג כרטיסים במחיר מוזל. רכשנו דרכו את הכרטיסים למופע הראשון בשעה 17:00 המופע עורך שעה וחצי עד השעה 18:30. המשכנו לנסוע למלון וונישן שם נפרדנו מהנהג. סיירנו במלון המלון גדול מאד יש בו נתיב מים ששטים בו בגונדולות והאיש שמשיט את הגונדולה שר לשטים סרנדות לאחר טיולינו במלון הלכנו למופע האקרובטיקה THE HOUSE OF DANCING WATER. בתום המופע נסענו בשאטל של המלון חזרה למסוף המעבורת במקאו ולקחנו את המעבורת לקאולון.

19/12/17 יום שלישי בבוקר נסענו אל מקדש 10,000 הבודהות ההגעה אל המקדש כרוכה בעלייה של כ-450 מדרגות לאורך המדרגות ניצבים פסלי בודהה מכל המינים ומכל הסוגים. לאחר מכן נסענו לבודהה הגדול טיאן טאן המתנשא לגובה של עשר קומות (23 מטר) ההגעה אל הבודהה הינה ברכבל שממנה ניצפה נוף מדהים. לאחר העליה ברכבל ישנה עליה של כ-260 מדרגות אל הפסל הנמצא 500 מטר מעל פני הים זהו פסל הארד הגבוה ביותר בעולם תחת כיפת השמיים של בודהה יושב. לאחר מכן נסענו לכפר הדייגים טי או. זהו כפר דייגים אוטנטי ניתן לראות בכפר זה בתים על קלונסאות, דגים תלויים ליבוש. טיילנו לאורך הכפר והשוק כשעתיים. לאחר מכן נסענו למלונינו.

20/12/17 יום רביעי יומינו האחרון בהונג קונג טיילנו לאורך נתן רואד. לאחר מכן הלכנו לצלם את כל האתרים שטיילנו בהם בשבת (זוכרים דתיים). חזרנו למלונינו לקחנו את המזוודות ונסענו בשאטל של המלון לשדה התעופה. טיסת אל על המראה בשעה 16:30 הטיסה יצאה באיחור של כשעה בגלל תקלה שהתגלתה במטוס והיו צריכים לתקנה נחתנו בשדה התעופה בן גוריון בשעה 23:00.

הערה: מרחקי ההליכה בתחנות הרכבת התחתית הינם ארוכים הכינו את רגליכם לכך.

רוצה לעקוב אחר הבלוג של doitchmoti?

טיול עצמאי פרו ואקוודור 25 ימים בני 65+ חלק שני
מתוך הבלוג של doitchmoti
17-07-2017
לכל הפוסטים של doitchmoti »