טיול משפחתי בקוסטה ריקה פסח 2017

אז אחרי שנעזרנו כל כך הרבה בפורום ובבלוגים של מטיילים בהכנות לטיול שלנו, ננסה לעזור למי שנמצא עכשיו בשלב התכנונים. מזהירה- זה ארוך. ניסיתי לפרט בעיקר איפה שהרגשתי שלי היה חסר פירוט.

כללי

הזמנת המלונות הרבה זמן מראש (כחצי שנה) הוכיחה את עצמה. כך יכולנו לבחור מלונות טובים במחירים סבירים. מלון אחד שהחלפנו קרוב לזמן הטיסה היה במחיר גבוה יותר מכפי שהיה לו היינו מזמינים מראש.

קוסטה ריקה מדינה יפה, מסבירת פנים ומאד נוחה לתיירים. עם זאת- היא לא מדינה מערבית כפי שציפינו שתהייה מכל מה שקראנו. תיירים חיים ברמת חיים טובה, אבל מרבית המקומיים הינם אנשים פשוטים שעובדים קשה לפרנסתם. לא נדיר לראות פחונים ושכונות עוני בצידי הדרכים, הכבישים בחלקם הגדול הם דו מסלוליים- מסלול לכיוון- בכבישים מפותלים ללא אפשרות עקיפה. זה כמובן חלק מהקסם של המקום רק כדאי לדעת ולהתכונן.

הטיול בעונה היבשה היה מצויין מבחינת מזג אויר. כמעט ולא ירד לנו גשם (אבל כשהוא ירד....זה היה בגדול) כך שמבחינת סדר הטיול לא היו שיבושים. עם זאת, לפחות השנה העונה היבשה היתה מאוד יבשה. לא ירדו כמעט בכלל גשמים בחודשיים שקדמו לביקור שלנו. זה אומר שחלק מהמפלים והנהרות היו יבשים או עם מעט מאוד מים, ובכללי היה פחות ירוק מכפי שציפינו. כנראה שאי אפשר לקבל הכלJ

מחירים- בגדול קוסטה ריקה היא מדינה יקרה. החל בעלויות המחיה וכלה באטרקציות. עם זאת, למדנו שהנחה היא לא מילה גסה. כשביקשנו בנימוס, בין אם בבתי מלון (בהתכתבות במייל) או באטרקציות השונות- מרבית המקומות זרמו וקיבלנו הנחה מסויימת.

אפשר להסתדר בקוסטה ריקה בקלות עם דולרים. עם זאת, עדיף להחליף לפחות סכום מסויים לקולונים כדי לא להיות תלויים בטוב ליבם של נותני השירות באשר לשערי המטבע.

הטיול

אז יצאנו לטיול בת מצווה משפחתי בקוסטה ריקה. זוג הורים ושלושה ילדים בני 12, 10 ו6. חודשים של תכנון, קריאת חומר, שינויים והתלבטויות הגיעו לקיצם, וביום חמישי 31/3 בשעה 6:00 בבוקר עלינו על טיסת איבריה מתל אביב למדריד, ומשם לאחר קונקשן קצרצר (פחות משעה) המשכנו לסן חוזה. הטיסה הפתיעה לטובה....אחרי כל מה ששמענו על איבריה מודה שקצת פחדתי, וגם היה לי ברור מאליו שהמזוודות לא יגיעו.

אבל הטיסה עברה בסדר גמור. היה ארוך ומייגע, אבל המטוס ממדריד לסן חוזה היה חדיש, נקי, אוכל סביר ומערכת מולטי מדיה שסייעה לשעשע את הצאצאים בטיסה האינסופית הזו מעבר לאוקיינוס. וכל המזוודות הגיעו בשלום ליעד.

נחתנו ב 16:30 כמתוכנן, אספנו את המזוודות, קנינו סים מקומי (שהוכח כיעיל בחלק מהמקומות בהם האינטרנט שלנו סירב לעבוד) ונסענו בשאטל של חברת ההשכרה (THRIFTY) לקחת את הרכב שהוזמן דרך RENTALCARS עליהם יש לי רק מילים טובות לאמר. אחרי תהליך מעט מייגע לקבלת הרכב, קיבלנו טויוטה פראדו, 7 מקומות, שעשתה את העבודה בצורה מצויינת והכילה אותנו + 3 מזוודות גדולות + כל השמעטס שאספנו בדרך בצורה נוחה וטובה.

נסענו למלון wyndham san jose שהיה מרחק 5 דקות נסיעה מחברת ההשכרה. קיבלנו 2 חדרים צמודים (ללא דלת מקשרת). נקי, מרווח, מיטות נוחות. מה עוד צריך אחרי יום שכזה? ההחלטה לקחת 2 חדרים היתה מאוד חכמה. היינו זקוקים לשינה טובה, ולמרות שהמלון מאפשר לישון 5 בחדר (עם תשתית המיטות הקיימת), היה שווה את התוספת הקטנה כדי לישון כמו שצריך. 2 החדרים כולל ארוחת בוקר מצויינת על שפת הבריכה עלו לנו 200$.

31/3- מתחילים לטייל בקוסטה ריקה! נסיעה לכיוון לה פורטונה בכבישים צרים ודרך יפהפיה. בדרך עברנו ב Muelle San Carlos כדי לראות את האיגואנות סביב ועל העצים. עצירה חביבה...בדיעבד זה לא היה כל כך בדרך ויכולנו להגיע לשם באחד מהימים הבאים, היות והנסיעות לטיולים צפונה עוברות דרך המקום ממילא.

מתקרבים לעיירה כשהר הגעש ארנאל נגלה מולנו במלוא הדרו. נסענו למפלי לה פורטונה המקסימים. 60$ המון מדרגות למטה (שאחר כך גם צריך לעלות...) מפל מקסים בתוך קניון ירוק ויפהפה. הילדים המאושרים קיפצו והשתוללו במים שהיו מאוד קרים. יופי של פתיחה לטיול. מכאן החלטנו לקצר את היום ולנסוע ישר למלון volcano lodge שהיה הצלחה כבירה. מעין מתחם צימרים מטופח עד מאוד, ירוק ופורח. חדרים גדולים ויפים (2 מיטות זוגיות וביקשנו והכניסו מיטת יחיד נוספת) ושיא השיאים- בריכות. מים קרים, מים חמים בכל מיני טמפרטורות. הילדים בילו שם כל דקה פנויה מאושרים עד הגג.

התלבטנו מאד האם להשקיע במלון עם מעיינות מים חמים.בדיעבד זו היתה החלטה מצויינת. השקיעה בקוסטה ריקה מוקדמת- סביב 18:00- כך שבסוף היום יש מספיק זמן כדי ליהנות מהבריכות. שהינו בוולקנו לודג' 4 לילות במחיר של 200$ ללילה כולל ארוחת בוקר מצויינת (חביתות, גבינות, ירקות, פירות וגולת הכותרת- וופל בלגי בהכנה במקום). ממש סמוך לחדר האוכל יש מתחם האכלה לציפורים שבשעות הבוקר מתמלא בציפורים יפהפיות ושלל ציוצים.

1/4- נוסעים לריו סלסטה. על הבוקר מצפינים (זו לא ממש בעיה כי בגלל הג'ט לג כולנו היינו ערניים לחלוטין ב6:00 בבוקר) כשעתיים נסיעה לפארק. משלמים בכניסה 39$ לכולנו ויוצאים לדרך. מסלול מוצל ברובו, לא מאוד קשה, שלוקח כ 3 וחצי שעות הלוך וחזור. מפל יפהפה עם צבע מים שנראה כאילו עבר פוטושופ, ובהמשך נקודות המפגש של הנחלים בה רואים את הבדלי הצבעים של המים. מסלול כיפי ומומלץ בחום. היות ולא ירד גשם בימים לפני שטיילנו שם המסלול היה יבש ונעלי הליכה סטנדרטיות עשו את העבודה מצוין. בדרך חזרה עברנו דרך עץ האיגואנות...פשוט כי הוא היה בדרך. ובערב שוב כמובן פינוק בבריכות החמימות שבמלון.

2/4- שוב נוסעים צפונה, הפעם לקניו נגרו. עד עכשיו עוד לא נפתרה התעלומה, האם אכן הגענו לשמורת קניו נגרו שכן שום דבר במה שעשינו לא היה דומה לתיאורים שקראנו מראש... היינו התיירים היחידים במקום, המחיר היה זול בהרבה ממה שחשבנו שיעלה (50$ לכולנו...) לשיט של שעתיים בסירת מנוע פרטית. ראינו המון חיות- קיימנים מכל עבר, המוני ציפורים ועופות מים, קופים, איגואנות, ואפילו לטאת ישו שעשתה לנו תצוגה מושלמת והלכה על המים. מצד שני- היה שלט בכניסהJ ובשורה התחתונה ראינו את כל מה שקיווינו לראות וגם מעבר.

חזרנו לכיוון לה פורטונה ונסענו לכיוון החווה של דון חואן. היות והתחיל לרדת גשם, ולא הזמנו מקום מראש, הדריך אותנו בחור צעיר בשם אליעזר, תמורת 40$ לכולנו. זו היתה הפעם הראשונה שבירכנו על מעילי הגשם שהבאנו מהארץ. סיור חמוד שארך כשעה וחצי בין הגידולים השונים, כולל הדגמות, טעימות ומשחקים לילדים. בדרך חזרה נסענו למקום שנמצא מעט אחרי מלון טבקון בו יש מעיינות חמים בטבע. אי אפשר לפספס את המקום שכן המון מכוניות חונות בצידי הדרך. יורדים בשביל לעבר הנחל עם המים החמים. יש שם מלא חבר'ה צעירים- לנו פחות התאים הקונספט (הרגיש לנו לא לגמרי בטוח, ויותר מידי בירות רצו שם בין הצעירים) אז חתכנו ישר בחזרה לבריכות המפנקות במלון שלנו.

3/4- הבוקר "התפנקנו" בנסיעה קצת יותר קצרה- למערות וונדו (גם הן לכיוון צפון. בדיעבד נכון היה לבקר במערות בדרך חזרה מריו סלסטה/ קניו נגרו). הגענו למקום, וחוץ ממיניבוס של תלמידים וכמה מדריכים משועממים לא היתה שם נפש חיה....מתחיל להיות קצת מוזר יום שני ברציפות אבל זורמים. מדובר במערה פרטית (כן...בקוסטה ריקה אם מצאת משהו בשטח שלך- הוא שלך), חווייתית ומיוחדת עד מאוד. נכנסנו לסיור פרטי עם מדריך וצלם תמורת 125$, כשאנחנו חמושים במגפי גומי וקסדה עם פנס. המערה חשוכה לגמרי, ולא ניתן להכנס אליה ללא הדרכה. בדרך למטה אל המערה ראינו לראשונה (ובפעם האחרונה בטבע) את צפרדע הblue Jeans המיוחדת. נכנסנו פנימה והתחלנו לצעוד בנחל שזורם בתוך המערה. חושך מצריים, נטיפים, זקיפים ומים זורמים. הולכים בתוך נקיקים צרים שלא ברור איך השתחלנו דרכם, והתמונות שיצאו משם מעלפות! יצאנו מהמערה נלהבים וסחוטים ממים...מקלחת קצרה במקום כדי לשטוף את הבוץ וממשיכים הלאה. החלטנו לנסות למצוא את שבט המאלקו. אנחנו לא חובבי סיורים מאורגנים, ולכן ויתרנו על הסיורים שיוצאים מלה פורטונה. במקום זה, נסענו לאזור הכפרים שלהם, נכנסנו לאחד הבתים והתחלנו פשוט לדבר איתם (אני מגמגמת קצת ספרדית). היה מפתיע ומדהים. שבטים אמיתיים שעדין חיים ממש כמו פעם בלב קוסטה ריקה. הם הכניסו אותנו לבית שלהם, נתנו לנו לטעום מהמאכלים שבישלו ואפילו נתנו לנו במתנה כמה יצירות אמנות שהכינו, תוך הסבר על אופן ההכנה. כאות תודה קנינו כמה יצירות שהם מכינים מעץ, אז הרווחנו גם מזכרת.

לסיום היום המאד מוצלח הזה החלטנו לגוון וללכת למעיינות החמים בבאלדי (130$ כולל ארוחת ערב). וואו! אינספור בריכות שבדקנו את כולם, כמה מגלשות מים ומתחם ילדים. היה יקר ללא ספק אבל שווה.

4/4- נפרדים מלה פורטונה ונוסעים למנואל אנטוניו. היות ומדובר בנסיעה לא קצרה, עצרנו בדרך בלנדס אין לאב. סולידריות ישראלית. עשינו טיול סוסים נחמד שארך כשעתיים ב 150$, והמשכנו בדרכינו לכיוון החוף הפסיפי. בדרך תפס אותנו גשם מ ט ו ר ף. כל הדרך פיתולים וירידות, נהרות מים שוטפים את הכבישים ואנחנו נוסעים לאט. בערך חצי שעה כזו, והשמש שוב האירה את השמים. היה קצר ועוצמתי. בדיעבד- בכזה גשם פשוט עוצרים בצד. בדרך עצרנו לצפות בתנינים בגשר של טרקולס. חבורה עוצמתית רבצה שם בשמש. הרגשנו ברי מזל שאנחנו מסתכלים עליהם מלמעלה....הגענו למנואל אנטוניו בשעות הערב, היישר למלון Parador. מלון מקסים, נוף מאלף מהמצוק לעבר האוקיינוס, והמחיר בהתאם (300$ ללילה). החלטנו שפעם אחת בטיול צריך להתפנק וזה היה הפינוק שלנו. החדר היה קצת קטן ופשוט יחסית, אבל מהמרפסת ראינו ושמענו קופים משחקים על העצים שמסביבנו כל הזמן, וגם זכינו לצפות לראשונה בטיול במקאו, בתוכן, ובעצלן שנח לו על אחד העצים במלון. בערב הלכנו לפלאפל בר- מסעדת פלאפל וחומוס טעימה, של זוג ישראלים מקסימים שגרים במנואל אנטוניו כבר כמה שנים ועזרו לנו כשהאמצעית שלנו היתה חולה ונזקקה לביקור אצל רופא. אנשים טובים באמצע הדרך.

5/4- סיור בשמורת מנואל אנטוניו. מה יש לאמר שעוד לא נאמר על השמורה? מקום יפהפה, מלאאאא חיות וחופים מקסימים. חשוב - להחנות ממש מול שער השמורה ולקחת מדריך טוב. אנחנו זכינו במדריך מעולה שמצא המון חיות כל הזמן. ציפורים, קופים, זוחלים....חוויה.

הכניסה לשמורה עלתה לנו 32$ והמדריך 60$ שהיו שווים כל דולר. אם לא היינו עם מדריך היינו רואים הרבה פחות חיות. כפי שכבר נאמר- כדאי להגיע מוקדם בבוקר. גם כי חם וההליכה היא בשמש וגם לפני התור הגדול בכניסה. בסוף נשארנו קצת ליהנות מחוף הים (היינו בשני החופים המרכזיים בשמורה) וגם לנו רקון הצליח לפתוח את התיק ולגנוב אוכל...הם מאוד חכמים החבר'ה האלה. בדרך חזרה למלון עצרנו במין "מיני קנופי" בקרוניות לצהלות הילדים. עלה 12$ לקרונית. כמה דקות של נסיעה. חביב. חזרנו למלון לבילוי בבריכה (כמובן).

6/4- יום מנוחה. ילדה אחת עם דלקת אוזניים ועוד 2 ילדים מותשים, הביאו אותנו להחלטה ליום חופשי במלון. קצת בריכה, קצת שינה, ארוחת צהריים במסעדת המטוס המפורסמת, וביקור של חלקינו בחוף הים הסמוך למלון. יום של אגירת כוחות.

7/4- יוצאים לדרך לכיוון קורקובדו. התכנון המקורי היה לנסוע את כל הדרך ברכב, אחרי שוידאנו שהנחלים יבשים ואין בעיה לעשות זאת. אולם ילדה חולה על אנטיביוטיקה גרמה לנו לשנות את התוכניות ולנסוע אל סיירפה, להשאיר את הרכב בחניון (9$ ללילה) ולקחת סירה לדרייק. החלטה מצויינת שחסכה לנו הרבה זמן בדרכים וייצרה לנו חוויות מיוחדות אחרות...לקחנו את הסירה מסיירפה ב15:30. סירה לא גדולה, בערך עם 30 איש על ציודם. 80$ לכיוון. התחלנו לשוט בנהר לכיוון דרייק. שיט כיפי. עד הגשם. שהתחיל בעוצמה וצחק מלמעלה מלמטה ומהצדדים על הגג של הסירה הקטנה שלנו. כולנו נרטבנו לחלוטין במשך כחצי שעה של גשם חזק, וכשהגשם סוף סוף פסק הסירה יצאה אל הים הפתוח בדרכה אל דרייק. עוד חצי שעה של שיט והגענו ליעד. כמעט. הסירה עוגנת כ 20 מטר מהחוף, ואנחנו ירדנו אל המים, על ילדינו ומזוודותינו, וצעדנו לעבר החוף. לקחת בחשבון שנרטבים עד מעל הברכיים. זה לא היום ללבוש בו ג'ינס....מחזה סוריאליסטי למדי. סוג של העפלהJ

מגיעים לחוף, שם מחכה לנו "מונית" שמעמיסה את הציוד שלנו, ואנחנו בעקבותיה ברגל במעלה השביל לכיוון המלון. כאן המקום לצין שכשהזמנתי מקום לינה בדרייק יכולתי לבחור בין שתי אפשרויות- מקומות בסיסיים וזולים, או מקומות סבירים ויקרים. החלטתי שלא יקרה כלום אם נחווה שוב טיול "כמו של פעם" ונישן במקום פשוט כמה ימים. מה שלא לקחתי בחשבון זה שחם בדרייק. מאוד. ולח ברמות שלא ניתן לתאר. זה בשילוב עם ילדה שלא יורד לה החום היה קצת יותר מידי בשבילי, ולמרות שבעלי המקום שלקחנו (קבינס מוריליו) היו נורא נחמדים, וממש השתדלו לעשות הכל כדי להקל עלינו, אני ממליצה בחום לקחת חדר עם מזגן. זה יכול לשנות את כל החוויה. יש שיאמרו שאני מפונקת אבל.... אז הגענו לחדרים. פשוטים, נקיים. חדר אחד עם מרפסת עם נוף נפלא לים. חדר שני קצת מאחור עם ערסלים למנוחה בכניסה. על החלונות יש רשתות בלבד- לא תריסים ולא זכוכית- כך שחוויית היער אותנטית במיוחד. הזמנו 3 לילות, וכבר כשהגענו הבנו שאנחנו מנסים לקצר ולהסתפק בשני לילות. היות והסיורים יוצאים מאוד מוקדם בבוקר וחוזרים סביב 14:00, יש סיכוי לתפוס את הסירה חזרה לסיירפה אחרי הטיול ביום השני. שילמנו 80$ ללילה על לינה וארוחת בוקר לשני חדרים.

את אחר הצהריים בילינו בניסיון לסגור סיורים ליומיים הקרובים- יום אחד סיור לאי קניו ויום אחד לשמורת קורקובדו. לחרדתנו התבשרנו שאין מקום וכל הסיורים מלאים. מה אנחנו אמורים לעשות בכפר בן הרחוב האחד הזה יום שלם? בלי מזגן? למזלנו, הבחור הנחמד מהמלון עשה שמיניות באויר והצליח לסגור לנו סיור לאי קניו למחרת. בינתיים, קצת נרגענו (בעיקר אני) וזכינו למופע מופלא של כמה זוגות מקאו שנחתו על עץ ממש מול המרפסת שלנו וחגגו שם על הפירות בצווחות קולניות. מראה שאין שני לו.

8/4- קמים השכם בבוקר וב 6:30 כבר עולים על הסירה בדרך לאי קניו. 280$ למשפחה בת חמש נפשות כולל ארוחת צהריים קלה. שוב עולים לסירה ושטים ללב ים לשנורקלים. ילדה אחת גיבורה שמרגישה ממש לא טוב ובכל זאת עמדה ביום הזה בגבורה וחכתה על הסירה בעודינו משנרקלים, וכל היתר בים. 2 עצירות בנות 45 דקות כל אחת (במיקומים שונים סביב האי), עצירה אחת למנוחה על האי קניו עצמו, ובדרך חזרה עצירה נוספת לארוחת צהריים בחוף. חופים מדהימים כמו בהשרדות. עצי קוקוס, חול נקי, תוכים צווחים מעלינו. מה עוד צריך בן אדם כדי להרגע? אין ספק שהיום הזה היה חיוני כדי להזכיר לי שחוץ מזה שחם כאן נורא, אנחנו נמצאים על פיסת אדמה מופלאה. כאמור חוזרים מהטיול בצהריים, אפשר ליהנות מעוד כמה שעות של חוף בכפר ואת הערב סיימנו לשמחת הילדים בפיצה בפיצריה המקומית. אין כמו פיצה וגלידה לשיפור מצב הרוח.

9/4- קמים עוד יותר מוקדם מהיום הקודם, אורזים ומפנים את החדרים, והפעם כבר ב6:00 אנחנו על הסירה בדרך לקורקובדו- בשביל זה הרי הגענו עד לכאן (320$ לכולנו). הסיור היה נחמד. האמת- קצת מאכזב. מצד אחד ראינו לא מעט חיות- קופים, טפיר אחד שהתאמץ מאוד להתחבא לנו, תוכנים מקשקשים וצועקים ביניהם, תרנגולי הודו (סוג של הכלאה בין הודו לטווס. חיה יפהפהיה), נחש ואפילו "חתול" שחור שחף כהרף עין וראינו לשבריר שניה (הוא עבר כל כך מהר שבקושי הספקנו להבין שממש ראינו טורף מולנו). אני לא יודעת אם זה בגלל המדריך, בגלל שהיה חם מאוד או סתם חוסר מזל. ראינו חיות. אפילו כאלו שלא ראינו בשום מקום אחר בטיול. אבל חשבנו שיהיו הרבה יותר. יכול להיות שבגלל שבמנואל אנטוניו ראינו המוןןן בעלי חיים ציפינו שגם כאן יהיה כך. בכל מקרה, זה היה יום מוצלח בהחלט. הגענו חזרה לדרייק ב 14:00 ואפילו הספקנו לאכול ארפה (מעין מלאווח מקומי) על החוף לפני שעלינו לסירה שלקחה אותנו חזרה לסיירפה. הפעם, כשכולם יבשים, היה הרבה יותר מהנה.

הגענו לסיירפה ב 16:00 ויצאנו בדרכינו לחאקו. כאמור- זה היה שינוי של הרגע האחרון שכן היינו אמורים להשאר לילה נוסף בדרייק, כך יצא שלא היה לנו מקום לינה. יצרנו קשר עם המקום של איזו בחאקו- מלון שמרכז בו המון צעירים ישראלים בטיול של אחרי צבא, ובו תכננו לחגוג את ליל הסדר. הגענו עם 0 ציפיות והופתענו לטובה. כמובן שהרבה צעירים ישראליים זה הרבה רעש, אבל במובן החיובי. היה נחמד לשמוע עברית והילדים היו מבסוטים לקשקש עם עוד מישהו חוץ מאשר עם עצמם. קיבלנו דירה של חדר שינה, סלון, מטבח ומזגן. כמה שהתגעגענו למזגן (140$ ללילה כולל ארוחת בוקר). סיור ערב קצר בחאקו והלכנו לישון.

10/4- קמים ליום של חג. הערב חוגגים כאן 120 ישראלים את ליל הסדר, והמקום בשיא ההכנות. קיבלנו שוברים לארוחת בוקר במסעדה סמוכה ולרגע חזרנו להרגיש בני 22 במובן החיובי כמובן. נסענו לספארי תנינים בטרקולס. שיט חביב בנהר. רואים כמה תנינים והמדריך נותן לאחד מהם לאכול ממש מהיד. עלה 100$ ומבחינתנו היה די מיותר. חוויית הצפייה בתנינים מהגשר מספיקה בהחלט. משם נסענו קצת לחוף של חאקו- בכל זאת עיירת חוף וגולשים, ולאחר מכן למלון שלנו ללילה זה. מלון פומיליו. מלון בוטיק קטן ומקסים. צוות נפלא. בריכה עם מגלשת אבן לילדים, חדר מרווח והמקלחת הכי טובה שהיתה לנו בטיול. מומלץ בחום! 177$ ללינה וארוחת בוקר. 5 דקות נסיעה מחאקו ומקום שווה ביותר. בערב הלכנו לליל הסדר במקום של איזו. חוויה בפני עצמה. 120 איש סביב שולחנות, 2 חבר'ה מברוקלין שהגיעו בכדי לערוך את הסדר, אוכל בשפע. היה כיף.

11/4- יוצאים בדרך למונטה וורדה. דרך יפהפיה לאורך מפרץ ניקויה. כשעתיים וחצי נסיעה עד למונטה ורדה. כל ההפחדות על הנסיעה המשובשת התגלו כמוגזמות. 20 הק"מ האחרונים בשביל עפר, אבל ברכב 4*4 לא היתה שום בעיה להגיע למקום. נסענו ישר למרכז העיירה מתוך הבנה שיש לנו הרבה לדחוס ביומיים שלנו במקום. הגענו למקום של חוזה ברחוב הראשי. לא ניתן לפספס את כל השלטים בעברית על החלונות. הפעם החלטנו שבשם היעילות והרצון להספיק אנחנו סוגרים את כל האטרקציות במקום אחד, דבר שהוכיח את עצמו כי הכל היה מתוקתק והספקנו המון. ארוחת צהריים במסעדה עם העץ. אטרקציה חביבה, אוכל מערבי סביר ויקר מאוד (62$ לארוחה). מיד לאחר האוכל נסענו לסיור בגשרים התלויים. בהמלצת חוזה היינו בגשרים של סלווטורה, כולל מן אזור נחמד של יונקי דבש ששמים להם נוזל מתוק והם מגיעים לשתות. 125$. סיור מגניב ביער ומעליו. קליל וכיפי. מפגש ראשון עם היערות של מונטה ורדה. חזרנו למרכז ונסעו סוף סוף ל RAINBOW VALLEY LODGE(265$ לשני לילות) הבעלים של המקום מקסים ומשתף בהמון מידע. קיבלנו דירה ענקית! 3 חדרי שינה, סלון ומטבח, ו2 חדרי רחצה. היה כיף סוף סוף להתרווח אחרי שרוב הטיול ישנו כולנו בחדר אחד. פרקנו ציוד, החלפנו בגדים והגיעה הסעה לאסוף אותנו לסיור לילה- 80$ למשפחה. היה חביב. לא יותר. שמענו על אנשים שראו המון בעלי חיים והיו להם סיורים מרתקים. לנו היתה מדריכה לא מנוסה. ראינו בעיקר צרצרים ממינים שונים, טרנטולה אחת והמון נמלים. בסוף חברנו לקבוצה אחרת שראתה נחש על עץ וציפור ישנה שזה מחזה יפה כשלעצמו.

12/4- יום עמוס לפנינו. מתחילים את הבוקר במצברייט. הרי פסח, וסחבנו מצות מהארץ, וסוף סוף יש לנו מטבח בחדר. התחנה הראשונה שלנו היתה חוות פרפרים. חביב. 55$. מי שמתכוון להגיע לגני לה פז- יש שם אזור פרפרים מספק בהחלט והביקור בחווה הזו היה נחמד אבל לא מעבר. משם לאחד משיאי הטיול- קנופי. בחרנו לעשות את הקנופי עם אוונטורה 100% עליהם שמענו הרבה המלצות (200$). לא יודעת אם יש באמת הבדלים גדולים, אנחנו נשבינו בהבטחות על הכבל הארוך ביותר. למרות שאני פחדנית ידועה, החלטתי שלא יתכן שאחזור לארץ בלי לעשות קנופי, ואוונטורה מאפשרים לעשות 2 כבלים ואחריהם להחליט אם רוצים להמשיך או להפסיק, מה ששכנע אותי לעלות. חוויה כיפית עד מאוד. הכבל הארוך ביותר 2 ק"מ, יש שני מקטעי סופרמן (בשכיבה) למי שרוצה, אני עשיתי את הקנופי עם מדריך צמוד, וכך גם שני הילדים הצעירים, מה שתרם להרגשת הבטחון. קטע אחד עשינו אני ושלושת הילדים + מדריך ביחד. היה ממש כיף לחוות את זה כמשפחה. בסוף המסלול יש טרזן שזה בעצם סוג של בנג'י. קופצים מגובה 45 מטר ואז ממשיכים להתנדנד על החבל. אני ויתרתי מראש, היתר התלבטו ובסוף הבן הקטן והבת הגדולה עשו הסכם ששניהם עושים. רק לצפות בהם מלמטה היה מפחיד מאוד, אבל הם נהנו עד מאוד. חוויית הקנופי קיבלה ללא ספק ציון גבוה ביותר מכולנו.

חזרנו למרכז העיר לאכול משהו קטן (יש דוכן עוף מצויין שכל המקומיים אוכלים בו ממש במרכז. מומלץ בחום) ויצאנו לסיור בחווה האורגנית טרפיצ'ה. סיור מרתק, כולל הדגמות, נסיעה של הילדים בעגלה רתומה לשוורים, הכנת שוקולד, קרמל מקני סוכר ועוד. מומלץ ביותר. 104$ לכולנו.

לסיום היום העמוס והנפלא הזה ביקרנו במוזיאון הצפרדעים. 36$. נחמד. אולי כי כבר היינו עייפים, ואולי כי בשלב הזה בעלי חיים בכלובים/ אקווריומים פחות הרשימו אותנו. שווה לבקר אם יש זמן. לא חובה.

13/4- כאן נכנס אצלינו טוויסט בעלילה כשחודשיים לפני הנסיעה החלטנו לוותר על החוף הקריבי ובמקומו לטוס למיאמי ולצאת לקרוז. הטיסה למיאמי קצרה ויעילה, חצי יום במיאמי ביץ' השאיר את הילדים פעורי פה מארה"ב, והאמת- שהיה כיף לקבל קצת מדינה מערבית ב"הארד קור" . הסתובבנו עד הצהריים ואז עלינו לקרוז בספינה של רויאל קאריביאן. חוויה כיפית במיוחד גם לילדים וגם לנו. החלטה נכונה מאוד מבחינתנו לשלב את הקרוז גם בדיעבד. האניה לא מהחדישות והגדולות ביותר, ובכל זאת- 3000 אנשים זה יותר ממרבית המלונות שהיינו בהם, וללא ספק השאירה טעם של עוד. הים לא האיר לנו פנים, ולכן מתוך 3 ימי שיט עגנו רק יום אחד בנסאו, ועדין היה מוצלח מאוד, והרבה מנוחה שהיינו זקוקים לה.

17/4-יורדים בבוקר מהספינה, שכרנו קרייזלר גדולה ומפנקת ליום, טיול קצר במיאמי והסביבה ומשם לsawgrass mills לקצת קניות. מזל שהיו לנו רק 4 שעות כי לא יכולנו להפסיק. המחירים זולים מהארץ בצורה בלתי נתפסת, ופשוט חידשנו לילדים את ארונות הקיץ שלהם לגמרי.

עייפים ורצוצים הגענו למלון ב23:00 כשעל הבוקר יש לנו טיסה חזרה לסן חוזה ליומיים האחרונים של הטיול.

18/4- טסים לסן חוזה עם ספיריט. תורים מכאן ועד אין סוף, אבל בסוף הגענו, ונחתנו בסן חוזה לקראת הצהריים. לקחנו רכב (היות והיה לנו רק יום אחד הפעם חסכנו ולקחנו טויוטה ראב, מה שהתברר כטעות, כי בקושי הצלחנו לדחוס לתוכה את כל החפצים שלנו). כבר כשהיינו במיאמי, הבנו שהר הגעש פואס אליו תכננו ללכת למחרת התפרץ, ושאין לנו שום סיכוי לראות אותו, ולכן שינינו את התוכניות ונכנסנו לתוך סן חוזה שהפתיע לטובה. כמה שעות של שוטטות בשוק וברחובות הראשיים. לא משהו שאי אפשר לוותר עליו אבל אם כבר נמצאים באיזור שווה לקפוץ. אלחה"מ יוצאים לכיוון פואסיטו למלון המושלם ליום האחרון של הטיול- POAS VOLCANO LODGE. מלון בוטיק מאלף, שנמצא בתוך נוף יפהפה של ירוק ועוד ירוק עד האופק. היה לא זול (418$ ללילה) אבל היה חשוב לנו שהלילה האחרון יהיה מפנק. קיבלנו חדר ענק ומקסים, ארוחת ערב במסעדת המקום והתפנקנו קצת בסלון ליד האח. הולכים לישון לקראת היום האחרון בקוסטה ריקה

19/4- מתעוררים לבוקר מעונן- את הר הגעש לא ראינו בכלל למרות שממש קיווינו שלפחות נוכל לראות התפרצות געשית....עשינו סיור באחד משבילי המלון המקסימים ויצאנו לדרך לעבר גני לה פאז. את הכרטיסים קנינו במלון בהנחה קטנה (135$ לכולנו) ונכנסנו למקום. יש שיאמרו שזה מקום סינתטי ולא אותנטי. אנחנו מצאנו אותו מקסים. ראינו מקרוב תוכנים, עצלנים, קופים, פרפרים, צפרדעים ועוד הרבה מאוד חיות שאת חלקן ראינו כבר בטיול אבל לא כל כך מקרוב. נכון, זה סוג של גן חיות. אבל הידיעה שכל החיות שם הן כאלו שנצלו מ"ביות" שבני אדם ניסו לעשות להם, היא חשובה. סיירנו בין המבנים השונים והגענו למסלול של המפלים שהיה מקסים מקסים מקסים! ברגע שנכנסנו להסעה חזרה למעלה, התחיל מבול שוטף שהמשיך במשך שעות ארוכות- גם כשהיינו כבר במטוס הביתה הגשם טרם פסק.

כאמור מגני לה פאז יצאנו בדרכינו לשדה התעופה, ובשעות אחר הצהריים כבר היינו על טיסת איבריה בדרך הביתה.

20/4- 24 שעות הפסקה במדריד, טעימה קטנה מהעיר ודחיית הקץ והחזרה לשגרה. נגמר הטיול. היה מאוד מאוד כיף. אינספור חוויות, לכידות משפחתית שבעיני ניתן להשיג רק בטיול ממושך כל כך, והרבה זכרונות ותמונות

רוצה לעקוב אחר הבלוג של קרן מושעי?

לכל הפוסטים של קרן מושעי »