טיול של 19 יום לדרום אמריקה של שני זוגות אזרחים ותיקים ברמה של 5 כוכבים פרו, ברזיל, ארגנטינה 19.1.2018 – 6.2.2018 חלק ראשון פרו

תמונה ראשית עבור: טיול של 19 יום לדרום אמריקה של שני זוגות אזרחים ותיקים ברמה של 5 כוכבים פרו, ברזיל, ארגנטינה  19.1.2018 – 6.2.2018 חלק ראשון פרו - תמונת קאבר

הפעם זה אינו סיפור של מוצ'לרוס בדרום אמריקה אלא סיפורו של טיול ברמת נוחות גבוהה ובהזמנה של כל הטיסות ושרותי הקרקע מהארץ. פנינו למומחה לטיולים שיארגן את הטיול בארצות היעד בעזרת סוכנים מקומיים ויספק גם את כל כרטיסי הטיסה במועדים מתאימים לתוכנית הטיול. העיקרון היה טיסות נוחות, בתי מלון ברמה גבוהה, הסעות והדרכות, כולל מלווים אל ומאת שדות התעופה, הכול מאורגן מראש וכלול, טיול מאורגן לשני זוגות ברמת 5 כוכבים.

מיכל ורוני ינובסקי המפעילים סוכנות לטיולי חו"ל ברמה מאד גבוהה ואמינה בשם טבע העולם, הם המארגנים שעשו לפי ההנחיות שלנו את כל התוכנית והזמינו את ביצועה. רוני הוא טייל ותיק מלווה ומדריך קבוצות בחו"ל ואשתו מיכל מפעילה סוכנות נסיעות הקשורה לחולון טורס לרכישת כרטיסי הטיסה. בעזרת רוני ומיכל תכננו נסיעה בת 17 יום שהתחילה בפרו, משם לריו דה ז'נרו, איגואסו, ובואנוס איירס. שלושה נוסעים מתוכנו לא היו בפרו. לזוג אחד היה זה אמור להיות ביקור ראשון בריו ובבואנוס איירס ולזוג השני (רעייתי ואני)יהיה זה הביקור חוזר בערים אלה. החזרה למקומות האלה התבקשה משום שאחרי הביקור הראשון שם לפני 7 שנים היה טעם של עוד...

התחלנו את המסע הארוך לעבר דרום אמריקה ב 19 בינואר 2018 בטיסה בחברת איבריה מהארץ ללימה דרך מדריד. הטיסה הייתה במטוס איירבס 350, מטוס מרווח יחסית עם מערכת בידור ושמע מאד משוכללת המאפשרת הרבה סרטים, מוסיקה, משחקים ומעקב אחרי הטיסה לכל אחד מהנוסעים במסך מגע אישי מאד ידידותי למשתמש. הדבר מאד חשוב בטיסה שרובה ככולה טיסת יום ואורכה כ 12 שעות. זמן ההמתנה במדריד היה קצר יחסית, כשעתיים ,והטיסה יצאה והגיעה ללימה בשעות הערב. נשארנו ללון בנמל התעופה במלון Ramada Wyndham. בהחלט מספק אחרי יום שלם של טיסה.

ביום השני יצאנו בטיסה פנימית מלימה לקוסקו. הגענו לקוסקו בשעת הצהרים. בנמל התעופה ,כפי שתוכנן, חיכה לנו נציג החברה המקומית שהוביל אותנו לרכב שהסיע אותנו למלון. בקוסקו. היה גשום וקריר למרות שהעונה היא עונת הקיץ. המקום שוכן בגובה של כ 3300 מטר מעל פני הים ולכן מזג האוויר גם בקיץ הוא קריר יחסית ויש סבירות גבוהה לגשם. בקוסקו הוזמן בעבורנו מלון בשם Ramada Costa del Sol. המלון נמצא באזור ההיסטורי של העיר ומזכיר במבנהו קלוייסטר (חצר מרובעת) של מנזר. החדרים מאד נוחים והתאימו גם למנוחה קלה בת שעתים לפני שיצאנו לביקור בעיר ובסביבותיה, משום ההמלצה להתחיל להתרגל לגובה של העיר במנוחה. כאן המקום להזכיר שלפי המלצות רפואיות לקחנו גם כדורים כדי לעזור לגוף להתרגל לדלילות החמצן בגובה הזה. אחרי המנוחה וארוחה קלה במלון הגיעה מדריכה ורכב ויצאנו לטיול בעיר ובסביבותיה. העיר שהייתה בירתה הקדומה של ממלכת האינקה מציעה הרבה אתרים בהם מקדש קוריקאנצ'ה מקדש השמש, וממנו יצאנו ל 3 אתרים ארכיאולוגים מחוץ לעיר לפוקאפוקרה, לק'אוונקו וסקסיהומן. האתר האחרון סקסיהומן הוא המרשים מכולם. כשחזרנו לעיר בקרנו בקתדרלה של העיר וסיימנו את היום בחיפוש ובמציאת מסעדה טובה ואופיינית לאזור בעיר העתיקה של קוסקו רחוק מעט ממרכז התיירות, ליד כיכר פרנצ'סקו [מסעדתEmperador].

ביום השלישי יצאנו מוקדם מקוסקו לטיול בעמק הקדוש. העמק והכביש בתוכו מתפתל בין הרי האנדים הגבוהים ולאורך נהר האורובמבה. האתר הראשון בו בקרנו היה בעיירה פיסק גם שם מבנים מאד מרשימים מתקופת האינקה. מאחר ובקרנו שם ביום ראשון החוויה המרכזית הייתה ביקור בשוק של פיסק. במהלך הביקור בשוק התקיימה בכנסיה הסמוכה לשוק המיסה של יום ראשון. ביקרנו בכנסיה וראינו כיצד המקומיים באים לכנסיה בבגדי חג מסורתיים ואף משלבים בין הריטואל הכנסייתי לבין המנהגים המקומיים. בהמשך היום נסענו לעיירה אויינטייטאמבו שם אתר מהגדולים והמיוחדים ביותר של האינקה ומשם גם לוקחים את הרכבת המיוחדת למאצ'ו פיצ'ו. האתר באויינטייטאמבו מהמרשימים שראינו. הוא דורש מאמץ רב של טיפוס במאות מדרגות ולאורך עשרות טרסות כדי להקיף ולבקר בכולו. לכך יש להקדיש זמן רב משעמד לרשותנו ולכן טיילנו רק במפלס התחתון ולא הקפנו אותו בכל היקפו. האילוץ מבחינת לוח הזמנים היה מועד צאתה של הרכבת מהמקום הזה לכיוון מאצ'ו פיצ'ו. הרכבות למאצ'ו פיצ'ו היוצאות מאויינטייטאמבו הן רכבות מיוחדות ויש להזמין מראש את הכרטיסים ולצרף להזמנה גם צילום דרכון מהסיבה שתיירים משלמים הרבה יותר עבור הנסיעה מאזרחי פרו והדבר נבדק בעליה לרכבת. אנחנו נסענו ברכבת הרגילה כי יש רכבת אחרת יקרה הרבה יותר שנקראת על שמו הירם בינגהם ,מגלה מאצ'ו פיצ'ו , שהיא יקרה הרבה יותר ומפוארת יותר. גם ברכבת הרגילה בה נסענו הוגשו משקאות וכיבוד קל והיו דייל ודיילת כדי לשרת את הנוסעים. זמן הנסיעה מאויינטייטאמבו לאגואה קליינטס העיירה ממנה עולים באוטובוס למאצ'ו פיצ'ו כשעה וחצי. עם הגעת הרכבת הלכנו למלון באגואה קליינטס .זה היה מלון אל מאפי, מלון ברמה טובה השייך לרשת אתרי התיירות אינקאטרה.

ביום הרביעי יצאנו מוקדם בבקר עם מדריך מקומי שחיכה לנו במלון לסיור במאצ'ו פיצ'ו. כרטיסי האוטובוס היו מוכנים מראש אצל המדריך, גם כאן בודקים את הדרכון משום פער המחירים בין עלות הנסיעה לתיירים לבין עלות הנסיעה למקומיים. כחצי שעה האוטובוס מטפס במעלה ההר עד שהוא מגיע למאצ'ו פיצ'ו. בירידה מהאוטובוס המדריך הפנה את תשומת ליבנו שבאתר עצמו אין שירותים ואין שום דוכן למשקאות או מזון. יצאנו לדרך לכיוון האתר שנגלה לנו בכל הדרו למרות הגשם שירד באותו היום והעננים שמידי פעם כיסו את האתר ואת ההרים הסמוכים. האתר בהחלט מצדיק הגעה אליו ונדמה שאין גבול למספר הפעמים שאפשר להתפעל ממנו. לקראת סוף הסיור שנמשך כ 3 שעות פסק גם הגשם והעננים מעט התפזרו. בסיום חזרנו לאוטובוס ואתו ירדנו בחזרה לאגואס קליינטה כדי לקחת את הרכבת בחזרה לאויינטייטאמבו. ברכבת, לא רק שהוגש כיבוד קל הייתה גם תוכנית אמנותית קצרה שכללה ריקוד מקומי ותצוגה אופנה של בגדים מצמר אלפקה. באויינטייטאמבו חיכה לנו הרכב שהסיע אותנו בחזרה למלון רמדה שם היינו גם בלילה הראשון בקוסקו. כמובן שחלק גדול מהציוד שלנו במזוודות הגדולות השארנו במלון. יצאנו למאצ'ו פיצ'ו עם תיקי יד וציוד ללילה אחד בלבד.

השהות ביער הגשם באמזונס בפרו.

ביום החמישי עם בקר יצאנו שוב לטיסה מקוסקו לפוארטו מולדונאדו לקראת החוויה הבאה שלנו בתוכנית, יער הגשם של האמזונס בפרו. הטיסה לפוארטו מולדונאדו אורכת 45 דקות בלבד. בירידה מהמטוס מיד חשנו בהבדל. קבל אותנו חום של כ 35 מעלות ולחות מאד גבוהה. אנחנו הזמנו שהיה של 3 לילות בלודג' של ארגון Inkaterra אשר מקיים מספר לודג'ים באמזונס הפרואני שמטרתם לתת שרותי תיירות אקולוגית ברמה גבוהה לתיירים המעוניינים לחוות את יערות הגשם, תוך שמירה על הסביבה . בהמלצת הסוכן המקומי בחרנו את הלודג' Inkaterra Reserva Amazonica .

נציג הלודג' קבל את פנינו בשדה התעופה ולקח אותנו למעגן הסירות לסירה שבה נפליג על הנהר מאדרה דה דיוס ללודג'. ליד המעגן התארגנו כך שאת מירב החפצים במזוודות השארנו באחסון ונצא ללודג' רק עם הציוד הדרוש לנו ל 4 הימים שנשהה שם. אחרי הפלגה של 45 דקות במורד הנהר הרחב שבשתי גדותיו משתרע היער הסבוך הגענו ללודג' שבו 35 ביתנים בנויים מעץ, חדר אוכל, בר ופינות ישיבה. יש במקום ביתן אחד שהוא האקו סנטר שם מתאספים כדי לצאת לטיולים וניתן להשיג מידע על המקום וסביבתו. הביתנים מאובזרים בכל הדרוש לשהייה נעימה למרות שאין בהם מזגנים, ההקלה על החום יכולה להיעשות רק בעזרת מאוורר תקרה אך החשמל זורם במקום מספר שעות ביממה. למרות זאת ההרגשה היא של הרבה נוחיות וכל זה מאפשר לתפוס ראש אחר לגמרי. באתר אין אפשרות Wi Fi וטלפון, ניתוק מלא מהעולם שמעבר ליער הגשם. השהיה במקום היא על בסיס שלוש ארוחות ביום וסיורים מודרכים ביער הגשם לפי נושאים ואתרים שונים בהדרכה מקצועית באנגלית. המקום גם משלים לפי התנאים ציוד כגון מגפיים, מימיות וכד'. ראוי כאן להוסיף שאחד הדברים שמאד עזר לנו במקום בו שעות התאורה החשמלית מוגבלת היה פנס ראש שלקחנו מהבית. עם זאת בכל ביתן יש גם פנסי כיס חזקים שיש לטעון אותם בשעות בהן יש אספקת חשמל. בבואנו נגש אלינו אחד העובדים הציג את עצמו ואמר שהוא אמור להיות איש הקשר שלנו למקום ובכל בעיה יש לפנות אליו וניתן להשיגו דרך כל עובד במקום המצויד במכשיר קשר אלחוטי.

אחרי ההתארגנות בחדרים הלכנו לארוחת הצהרים שהוגשה לשולחן לפי בחירה מתוך תפריט קבוע לאותו שבוע. האוכל מוגש (בכל הארוחות) בצורה מאד מקצועית והוא מגוון ומעניין. עבור משקאות יש להוסיף תשלום. בשעת ארוחת הצהרים התקדרו השמים והחל לרדת גשם טרופי מאד חזק תוך כדי רעמים וברקים עזים. כך יכולנו לחוות גשם טרופי שנמשך כשעתיים ופסק. מאז עד עוזבנו את המקום לא ירד יותר גשם. בסיום הארוחה, הגשם הכבד וההתארגנות בא המדריך שלנו והזמין אותנו לצאת אתו לסיור הראשון להכרת היער והסביבה הקרובה ללודג'. נעלי המסע שאתנו שסחבנו מהארץ לא התאימו לבוץ הכבד שבשבילי היער ולכן החלפנו למגפיים גבוהים שקבלנו במקום ויצאנו לדרך. למדריך שלנו קראו ישוע (בפרואנית נשמע מעט אחרת אך כך בחרנו לקרוא לו).ישוע סיפר שהוא מאנשי יערות הגשם בצפון פרו ואכן באנגלית טובה הפגין ידע רב בהכרת היער ובעלי החיים והצמחייה שבו. סיור ההכרה נמשך כשעה וחצי וקבענו עם ישוע שלפני ארוחת הערב נפגש אתו באקו סנטר ונתכנן את הסיורים ליומיים הבאים.

בשמורת אינקאטרה של האמזונס, בלודג' שבו היינו, מציעים לאורחים מגוון של 6-7 טיולים מידי יום ומידי ערב. לטיולים דרגות קושי שונות וניתן לשלב בין כמה טיולים ולצאת ליום שלם. כבר בערב הראשון לפני ארוחת הערב יצאנו בסירה קבוצה גדולה של מטיילים לטיול של שיט בנהר הנקרא שקיעה על הנהר. בשעת ערב עם השקיעה יוצאים בסירה ומתקרבים לחופים כדי לחפש חיות המגיעות לנהר לשתות מים בסוף היום. הטיול בסירה נמשך כ שעה ובמהלכו הבחנו בעיקר בתניני הנהר - קיימנים. בסיום השיט חזרנו לאקו סנטר ויחד עם ישוע המדריך שלנו תכננו את הטיולים ליום המחרת. לאחר ארוחת הערב אין יותר מדי מה לעשות אלא לשבת על ולהאזין לקולות היער. בזמן ארוחת הערב והשיט עובדי הלודג' סדרו והכינו את הביתן ללינה. סגרו את הווילונות בחדרים, הורידו את הכילה שהקיפה וסגרה על המיטה, החליפו מגבות ואפילו השאירו שוקולד ללילה טוב. הדבר חזר על עצמו מידי ערב. יש לדעת שם שהמים החמים זורמים במקלחת רק כאשר יש אספקת חשמל ויש לכוון את המקלחת לשעות החשמל שבערב הוא בין 5 וחצי אחה"צ ל10 בלילה.

עם שחר אחרי לילה של שינה טובה ובריאה ואחרי ארוחת הבקר המוגשת בחלקה ממזנון ובחלקה בשרות מלצרים יצאנו לסיור של חצי יום שכלל 3 מסלולים מתוך אלה שמציע המקום. הטיול במעבה הג'ונגל נמשך כמה שעות. מפאת הבוץ הלכנו במגפיים דבר שלא הקל על ההליכה בתוספת לחום וללחות למרות שהדרך כולה מוצלת על ידי היער הסבוך. במהלך ההליכה נעצרנו מידי פעם כדי לשמוע הסברים על הצומח והחי ביערות הגשם. צעדנו לכיוון המגדלים וגשרי החבלים העיליים שמעל היער המקשרים ביניהם. ארגון אינקטרה הקים ביער הגשם בשמורה 7 גשרי חבלים שאורכם המצבר כ 344 מטר בין הגשרים 8 רמפות למנוחה ומעבר. הירידה והעליה דרך שני מגדלים בגובה 35 מטר. כך עוברים 7 גשרים המתנדנדים מעל העצים בגובה של 30 מטר. מראה היער מלמעלה מרהיב וההליכה על גשרי החבלים הופכת לחוויה שנחרתת בזיכרון. אחרי הירידה מהגשרים המשכנו ללכת ביער לאזור קרוב יותר לנהר הנקרא האזור הרטוב, Wetland , זהו קטע של היער המוצף מים בחודשי הקיץ כאשר מתגברים הגשמים יש שם צמחיה מיוחדת ולפי דברי המדריך ישוע באזורים הרטובים בקיץ נמצאים נחשי האנקונדה הגדולים. כך צעדנו על רמפה מוגבהת מעל המים. אמנם לא ראינו את נחש האנקונדה המפחיד אך ניתן היה לראות במים הרדודים דגים, וצמחים החוזרים לחיים בחודשים הרטובים. מכאן בחזרה ללודג' על קרקע בוצית בתוך הסבך של היער הטרופי ומידי פעם עוצר המדריך ומסביר בענין רב בעיקר על הצמחים והחיים ביער.

אחרי ארוחת הצהרים באותו היום יצאנו לטיול של אחר הצהרים. הפלגנו בסירה לפלג קאטימנה (Katimana Krig )בתחילת הסיור ביקרנו בחלקת ניסיונית של עצי פרי מיוחדים לאזור וניסיונות אקלום של צמחים אחרים בעיקר עצי פרי, מעצים שעליהם גדלים פולי הקקאו ועד עצים מוכרים כלימונים וקלמנטינות. אינקאטרה מספקת לאורחיה בלודג' פרות מחלקת הניסיונות הזאת. בהמשך עוד הליכה עם הסברים ביער עד שהגענו לפלג קאטימנה. כאן חיכתה לנו סירת משוטים קטנה ובפלג הצר בין עצי היער חתרנו לכיוון הנהר שם נשארה לעגון סירת המנוע שהביאה אותנו מהלודג'. חתרנו איש בתורו, היינו 3 זוגות ומדריך בסירת המשוטים הקטנה. בדרכנו ללודג' לאור בקשתנו המדריך עצר במקום אחר בנהר וירדנו לבקר במעין כפר קטן בו מתגוררים תושבים מקומיים של האמזונס המתקיימים על דיג וציד. לצערנו המשפחה שמתגוררת באותו המקום לא הייתה, לדברי המדריך הם יצאו לפעילות של לפני השקיעה אבל יכולנו ללמוד מהחפצים והמבנים שהיו שם במקום על אורח חייהם. ישוע המדריך שלנו שגם הוא בן אחד משבטי האמזונס ידע היטב להסביר לנו על אורח החיים במקום לפי המבנים והחפצים שהיו שם. באור אחרון חזרנו ללודג'.

ביום השלישי לשהותנו באמזונס בחרנו בטיול שאינו בתוך הטיולים הכלולים ויש להוסיף עליו סכום של כ 100$ למשתתף. אך זאת הייתה חוויה מאד מיוחדת. בחרנו ביום הזה לצאת עם בקר מוקדם לאגם ולנסיה אליו מפליגים בסירת המנוע במשך כשעתיים. הסיור הזה לאגם והפעילות שבו נמשכת יום שלם. היציאה המוקדמת מתבקשת כי בזמן זה של שעות הבקר המוקדמות יש סיכוי טוב יותר לראות חיות בסביבת הנהר והאגם בהם מפליגים. ואכן לאורך ההפלגה בעיקר לאחר שפנינו מהנהר (מאדרה דה דיוס) לכיוון האגם ראינו בעיקר קופים ומינים שונים ורבים של ציפורים במגוון רחב של צבעים. לאינקטרה יש חוף מסודר על שפת האגם. שם השארנו את השף שיצא אתנו. הוא אמור להכין את ארוחת הצהרים שתהיה מבוססת על דגי פיראניה שאנו נדוג באגם בהמשך. ואכן יצאנו לדוג. בלא כל קושי דגי פיראניה רבים נתפסו בקרס החכה, הפיתיון כיאה לפיראניה היה חתיכות בשר שהותקנו על הקרס. כמובן שהדיג עצמו היה חוויה לכולנו מאד נהנינו ובעיקר שלא עברו אלא דקות בודדות בין השלכת החכה ובין שדג עלה ברשת. כמובן שהדיג הפך במהרה לתחרות מי ידוג יותר פיראניות. בסיום הדיג בדרכנו לחוף למסירת הדגים לשף כדי שיכינם לארוחת הצהרים נתקלנו בתנין קיימן. המדריך בעזרת דג שדגנו תלוי על חבל משך את הקיימן לסירה ומשך כמה דקות השתעשענו עם התנין המנסה לתפוס את הדג ולבסוף הקיימן משך את הדג יחד עם החבל.

לאחר שהשארנו את הדגים לטבח הפלגנו לאמצע האגם. באמצע האגם אמר המדריך אין תנינים, הם נמצאים ליד החופים. בהסתמך על דבריו עברנו לבגדי ים שהיו אתנו וקפצנו למים הנעימים של האגם לשחייה קצרה. אכן תנינים לא היו והמים הקרירים רעננו אותנו מהחום הכבד של צהרי היום. לאחר הרחצה חזרנו לחוף של אינקטרה שעל שפת האגם שם הכין לנו השף ארוחת צהרים מדגי הפיראניה שדגנו בתוספת סלטים ומנות משלימות אותן הבאנו בצידניות מהמטבח של הלודג'. הארוחה הייתה מאד טעימה וכך גם דגי הפירניה המטוגנים. לארוחה הצטרפה עוד קבוצת מטיילים מהלודג' שלנו. בסיום הארוחה יצאנו שוב בסירת המנוע בחזרה ללודג'. השיט חזרה שוב ארך כשעתיים ולאורך הדרך מידי פעם עצרנו לראות בעלי חיים שונים אופייניים ליערות הגשם של האמזונס. כך הסתיים לו היום השלישי בלודג'.

למחרת, ביום השמיני למסע מהארץ בשעות הבקר נפרדנו מהלודג' וסירת המנוע החזירה אותנו לפוארטו מולדונאדו כדי לעלות על טיסה בחזרה ללימה. כמובן שחברנו למזוודות והמשכנו לשדה התעופה הקטן. אחרי טיסה של כשעה וחצי בשעות הצהרים נחתנו בלימה בירת פרו. שוב חיכו לנו רכב ומדריכה ואתה יצאנו לסיור בעיר עצמה. עברנו את אתרי העיר המרכזיים, ארמון הממשל, הכיכר המרכזית, הקתדרלה ומנזר סן פרנסיסקוס שם עברנו בתוך מערות הקבורה שבמרתפי המנזר. אכלנו גם סנדוויץ' ושתינו בירה בבר קורדאנו שהוא הוותיק ביותר בעיר. מרכז העיר ההיסטורית היה משותק לצערנו משום שהמשטרה הרחיקה ממנו את הולכי הרגל והמכוניות כהכנה להפגנה מאד גדולה שהתארגנה נגד מנהג הקהילה הסינית בלימה לאכול בשר כלבים. אחד הדברים שמאד משך את תשומת הלב במרכז ההיסטורי של לימה אלה המרפסות ותריסי העץ המפארים את הבניינים ההיסטוריים בחזית הפונה לרחוב של הבניינים. המרפסות והתריסים מעוצבים בעבודות פיתוח עץ ועיצוב עץ מאד מרשים. לדברי המדריכה זכינו לראותם בתפארתם משום שהביקור שלנו היה בסמוך לביקור האפיפיור בלימה ולכן נעשתה הרבה עבודה של חידוש ושיקום עבודות עץ אלה.

בהמשך נסענו מהעיר ההיסטרית לביקור די חטוף ברובע מירפלורס שהוא רובע חדש יותר ובו רואים את לימה המודרנית. הגענו עם שקיעה לחוף האוקיאנוס השקט של לימה. העיר שבדרך כלל נמצא מתחת לענני אובך ולא נראים בה שמים כחולים האירה פניה אלינו האופק התבהר וקרני השמש האחרונות ממערב צבעו את השמים הכחולים בצבע ורוד זוהר... וכמובן, כמה צילומים מתחת לפסל הנשיקה שעל הטיילת הצופה אל חוף האוקינוס השקט.

אנחנו ממשיכים למלון Courtyard Marriot הסמוך ללילה האחרון בפרו. למחרת בבקר אנחנו נעלה שוב על טיסה בינלאומית בדרכנו לריו דה ז'ינרו ברזיל.

ללא ספק יש עוד הרבה אתרים בפרו שלא בקרנו בהם וגם הביקור הזה היה קצר ונתן רק טעימות. אחת המסקנות המידיות שלנו וכדאי שישתמשו בהן מטיילים אחרים היא שראוי להקדיש לפרו עוד כמה ימים. דבר נוסף לסיכום, כל המדריכים המקומיים היו בעלי ידע רב אבל בעיקר היה מעניין לשמוע מהם על החיים שלהם ועל החיים בפרו. לפעמים סיפור החיים שלהם, הפוליטיקה והמשטר, אמונותיהם ויחסם לעולם היה לא פחות מעניין מההדרכה השגרתית על האתרים של מדריכי התיירים.

רוצה לעקוב אחר הבלוג של בן עזאי?

הפוסט הבא ›
טיול של 19 יום לדרום אמריקה של שני זוגות אזרחים ותיקים ברמה של 5 כוכבים פרו, ברזיל, ארגנטינה  19.1.2018 – 6.2.2018 חלק שני ברזיל
טיול של 19 יום לדרום אמריקה של שני זוגות אזרחים ותיקים ברמה של 5 כוכבים פרו, ברזיל, ארגנטינה 19.1.2018 – 6.2.2018 חלק שני ברזיל