טיול תרמילאים של חודש באיי הדרומי - חלק א

אהלן,

טיול שעשינו כמה חברות בניו זילנד באי הדרומי בחודש ינואר.

שכרנו רכב- אין דרך להתנייד בני זילנד בלי רכב. מומלץ מומלץ מומלץ לעשות ביטוח מלא (מעבר לביטוח הרגיל) אנחנו עשינו תאונה ובעקבות המלצה לעשות ביטוח מלא – הביטוח הציל אותנו.

אנחנו השכרנו דרך חברת- about NZ שמסכימה להשכיר גם מתחת לגיל 21. אחלה חברה. הזמנו מראש (הרכבים הזולים נגמרים) אבל התמקחנו קצת במקום ושילמנו פחות על GPS.

נחתנו בצהרי שישי בקרייסצרץ', השכרת רכב, קניית אוכל, קנינו סים מקומי אחד לכולנו כך שיהיה גוגל מפס וקשר לעולם החיצון( וויז פחות תופס שם, למרות שגם שכרנו ג'יפי אס כי יש טיפה מקומות בלי קליטה)

לינה בקרייסצרץ' ב Around the World Backpackers. לא מדהים אבל בסהכ ממש בסדר, קרוב יחסית למרכז ולסופר. בקרייסצרץ נשארנו לשבת , טילנו קצת בעיר, המקום לא מדהים (לאחר כמה רעידות אדמה וגם לפני כן מן הסתם לא היה משו) אבל בסהכ נחמד, נחיתה רגועה.

ישר משם עלינו צפונה לטרק האיבל טסמן. – נסענו כל הלילה( החלפנו נהגות) ובבוקר התחלנו את הטרק.

חשוב לשים לב שבניו זילנד מחשיך מאוד מאוחר אז יש הרבה זמן. טרק מאוד מאוד מומלץ. אנחנו עשינו בשלושה ימים, וזה היה לנו קצב מעולה.

לנו ירד גשם בטרק כל הלילה. למרות שהיינו עם אוהל שהיה אמור להיות חסין מים. זה מבאס מאוד וכמעט התיאשנו אבל למזלנו היה יום יפה והתייבשנו בסהכ.
צריך לשים לב שיש קטע במסלול שתלוי בזמני הגאות והשפל- יתנו לכם שם את הזמנים- מומלץ מאוד להגיע בשפל ולא להאריך את המסלול.

בסוף הטרק צריך להזמין מראש סירת מים. (לא מעגלי) הסירה אומנם עולה הרבה כסף אבל, בסוף היא גם שווה את זה בפני עצמה כאשר עוברים בדך בנופים המדהימים וליד כלבי ים. את המונית הזמנו כבר ליום שלישי ב3.
אחרי הטרק ישנו בנלסון בHIT מדהים. משפחה חמודה ממש, אפילו עשו לנו כביסה. מומלץ!

משם המשכנו לפרנץ יוסף- נסיעה ארוכה עם עצירות- אחת במושבת כלבי הים wharariki ואחכ בפונקיקיי- אנחנו חשבנו שנספיק הכל ביום אחד- בדיעבד צריך לישון איפשהו ליד פונקיקיי בלילה.
שימו לב שעד פרנץ' יוסף אין שום מכולת/סופר בדרך – וגם אין תחנות דלק. התארגנו בהתאם...

פרנץ יוסף- עשינו את המסלול עד לקרחון – קצר וקליל- הקרחון נמס ומאוד רחוק מלאיפה שמותר להגיע. משם המשכנו לראות את השקיעה באגם מיתסון.

באכסנייה שישנו בה בלילה המליצו לנו לראות תולעים זוהרות. לא ידענו אתזה קודם וזו ההמלצה של הטיול שלי – ממש ליד הכניסה למסלול של הפוקס גליסר- הקרחון שכחצי שעה נסיעה מפרנץ יוסף (תשאלו שם – רשום אפילו על המפות שמחלקים!!) יש בלילה תולעים זוהרות. נכנסים ליער עם פלאפונים על פנס ומתישהו- כל היער הופך לקריסמס. ובחינם. זה מרהיב.
צריך לחכות למאוחר בלילה, ואצלנו גם ירד גשם אבל ממש ממש שווה את זה!!
ניסינו כאן לעשות צניחה חופשית- מזג האויר והרוחות לא איפשר- אז צפו לשינויים.

חושבת שבדרך לשם מלא עוצרים לבלו פאלס- מפלים קפואים שאפשר לקפוץ למים- לא היינו אבל ממש על הדרך והבנו ששווה עצירה.

משם נסענו לוואנקה- בדרך ראינו סרט בcinema paradiso
אידיאלי אחרי שבוע של טרק. בית קולנוע מגניב בטירוף וביתי לחלוטין. גיבוב של כיסאות מגניבים. שימו לב שהם לא ממש בודקים את גיל הילד בכרטיסי ילדים וזה חצי מחיר… (:
ישנו בהוסטל של HIT- של היהודים המשחיים. אחלה של מקום! עם זאת את ארוחת שישי עשינו בבית חבד שבדיוק נפתח שם. גם מעולה, מלא בישראלים.
בראשון עשינו את Beacon pt. - הליכה חביבה סביבה האגם שם. – לא ככ חם שם בינואר אז לא נכנסנו למים.

ואז נסענו לרוב רוי- מדהים. העליה אומנם קצת קשה אבל הנוף מדהים.
נסנעו ל מאונט קוק ועשינו טרק לפסגה. מומלץ ממש. (להזמין מראש!!) קשה (לא באנו בכושר מיוחד. חברים שהיו ישר אחרי שירות צבאי היו סבבה איתו)- מומלץ להתחיל בבוקר- טיפוס של הר תלול.
בזריחה של היום אחרי ליד מפולות השלגים זה משתלם לחלוטין. תביאו מרק נמס או פירה קפה וכו לחמם את עצמכם, קפוא שם. ושקיות להתגלש עליהן בשלג ליד הבקתה.
ממאונט קוק נסענו לקוויסטאון- עיר האטרקציות. ביום אחרי עשינו קניונינג- שזה לרדת בערוץ נחל עם מדריך בעזרת סנפלינג וקפיצות ממפלים. יש דרגות קושי שונות- לקחנו את הבינוני והיה בדיוק בין כיף לאקסטרים.
אחת מאיתנו לא רצתה- אז בילתה יום בעיר- העיר קטנה ומסבירת פנים מאוד, יש רכבל ומגוון בתי קפה (ומועדונים בלילה)
יום אחרי עשינו בנג'י (: – פשוט מגיעים למקום. אין חובה לקנות מהם וידיאו של הקפיצה(אסור עם גאו פרו) אפשר לבקש מחבר לעמוד מהצד השני ולצלם- תראו המוני תיירים מצלמים אתכם קופצים.

נשארנו בעיר כמה ימים, היא נחמדה ולקחנו הוסטל נחמד. שימו לב שמחירי השהייה בעיר קצת יותר גבוהים ממקומות אחרים. בסה”כ מקום נחמד מלא בבליינים מכל העולם. – בניגוד למקומות אחרים בהחלט יש לאיפה לצאת בערב, וביום . בשבת יש שוק מקומי על הטיילת, נחמד ממש.

רוצה לעקוב אחר הבלוג של Sarit_3258078?

לכל הפוסטים של Sarit_3258078 »