יעד רביעי - יציאה לאזור וינאלס

אזור וינאלס הוא פארק טבע המאחד מספר עמקים כשבניהם הרים בולטים בצורות שונות מתוך הקרקע. בעיירה עצמה יש בתים קולניאלים יפיפיים, מפעל טבק, מורל דה לה פרה היסטוריה ואפשרויות הטיול בחיק הטבע רבות.

צוות למטייל ברשת
תמונה ראשית עבור: יעד רביעי - יציאה לאזור וינאלס - תמונת קאבר

בכתבה זו:

הגעה ולינה

זהו המקום והזמן להמליץ לכם על אחד ממסלולי הטבע היפים ביותר המתאפשרים למבקר בקובה. טיול כפי באזור מחייב רכב שכור למינימום של יומיים-שלושה. קחו בחשבון שאין הרבה תחנות דלק בדרך ומומלץ למלא דלק בהוואנה.

יוצאים מהוואנה מערבה לכיוון איזור פינר דל ריו כשנוסעים ע"ג האוטוסטרדה Autopista בכיוון מערב. לאחר כ- 250- קילומטר מגיעים לפינר דל ריו. פיינר דל ריו (Pinar Del Rio) עצמה הינה אחת מהערים היותר מגעילות בקובה ולא שווה להתעכב בה כלל. סיור של חצי שעה במרכז העיר ממחיש לכם כיצד נראתה עזה לפני 30 שנה. ממרטי (Marti), רחובה הראשי של פינר יש פניה צפונה (כשמגיעים מהוואנה פונים ימינה) לרחוב Isabel Rubio ולאחר שחוצים נחל פונים בפניה השניה שמאלה לכיוון העיירה וינאלס (Vinales)
מרחק 25 קילומטרים.

אזור וינאלס הוא פארק טבע המאחד מספר עמקים כשבניהם הרים בולטים בצורות שונות מתוך הקרקע כמו באזור "גווילין" שבסין .. והכל הכל ירוק ירוק. העיירה וינאלס הנמצאת במרכז האזור הנה עיירה יפיפייה של בתים קולניאלים המרוכזים סביב כביש מרכזי אחד.

בעיירה וינלס ניתן לישון בבתים פרטיים ויש בשפע כאלה. למעשה נראה שכל דייר בודד "לעצמו" איזור מגורים אחד מיוחד לצורך אירוח תיירים. בגלל התחרות רמת החדרים טובה וכדאי לברור את החדר המתאים בקפידה. בנוסף ללינה בחדרים הבודדים ישנו מלון קטן ולא יקר הנמצא במרחק של 7 קילומטרים ממרכז העיירה, ממש ליד מערת האינדיאנים ושמוHotel Rancho San Vicente . המלון הינו למעשה מלון בונגלו שנמצא בקרחת יער ומציע חדרים חמודים במחיר של כ-40 דולר לזוג. פרטיות מלאה ורעש הג`ונגל בצד בריכה וחיבור ל CNN בערב נתן לנו בסיס נפלא למנוחה בטבע וליציאה לטיולים בסביבה ולבילוי בעיירה. המלון שייך לרשת הוריזונטס ומספר הטלפון שלו- 3201-9. מומלץ.

אטרקציות באזור

ומה לראות באזור (חוץ מטיולים רגליים סתם כך בטבע המדהים..): הקיר המצוייר הענק El Mural De La Prehistoria בו איזה מקומי צייר את התפתחות הציויליזציה בציור ענק התופס צלע של הר שלם.

עוד באותו אזור טרק רגלי יביא אתכם לקומונה מוזרה של אנשים נחמדים ב-Los Aquaticos שכולם מאמינים בכוחם של המים לשיפור איכות החיים ... בצידו השני של הכפר לכיוון צפון תגיעו למערת האינדיאני, מערת נטיפים גדולה אשר טיול בה משלב גם הפלגה קצרה בסירה (Cueva Dek Indio). קצת לפני המערה בצד שמאל של הדרך קיימת עוד מערה Cueva De San Miguel שבסופי השבוע מתקיימים בה ריקודים ודרינקים המקבצים את כל צעירי המקום.

טיולי טבע באזור אפשר לעשות רגלית, או על גבי סוסים, או ברכיבה על אופניים הניתנים להשכרה בכפר. אפשר לעשות טיולים לבד או להעזר במדריך מקומי. יומיים שלושה ... ולא תרצו לעזוב!
בערבים ניתן לאכול בעיירה באחד הבתים הפרטיים (8 דולר לארוחה מלאה) ולראות האם יש אקשן נוסף בעיירה (לפעמים מתקיים פסטיבל. אחד החשובים מתקיים באמצע ספטמבר).

מסלול נסיעת חוויה מומלץ במיוחד באזור וינלס: יוצאים מוינלס צפונה - מאפסים את מד הקילומטר ליד תחנת הדלק. אחרי 3 קילומטר פונים ימינה לכיוון La Palma . אחרי 8 קילומטר פונים ימינה לכיוון La Baria. לאחר 15.5 קילומטר מגיעים ל-La Baria ושם פונים ימינה. לאחר 5.5 קילומטר של טיפוס על הר וירידה מצידו השני מגיעים לכביש ופונים בו שמאלה. לאחר 8 קילומטר פונים שמאלה שוב ולאחר 500 מטר עוברים צומת T. אפשר לפנות שמאלה או ימינה. אנו נפנה ימינה ונמשיך עד שמגיעים למערה Cueva De Los Portales. יפה מאוד במרכז איזור שכדאי לצאת לסייר בו בהליכה עצמאית במשך שעה-שעתיים לפחות.. קצת לנשום טבע...

חוזרים לצומת ה-T, מאפסים את מד המרחק וממשיכים בדרך שתראה לכם שכבר 30 שנה אף אחד לא נסע בה.. אבל אל תחששו -אתם בכיוון. הדרך מטפסת בתוך הג`ונגל. לאחר 2.9 קילומטר- דרך מצטרפת משמאל- אתם ממשיכים ישר. לאחר עוד 5 ק"מ יש מלון לאנשי צבא, ממשיכים ישר ועוברים דרך שער אבן עתיק כשמיד אחריו- צומת T. פונים שמאלה ומיד ימינה. לאחר 12 קילומטרים מתחברים לאוטוסטרדה. ימינה לפיינר, שמאלה להוואנה.

טיול מ ק ס י ם בלב אזור ירוק מדהים. הכבישים די משובשים אבל הנופים... פשוט אין מילים. סעו לאט לאט, עצרו מידי פעם להרגיש את הטבע במיטבו. אזהרה- חובה לבדוק מראש שאתם יוצאים עם מיכל דלק מלא וגלגל ספר..