לנגטאנג,אגמים והלמבו 10/2017

מסע בן כשבועיים לאיזור שמורת הלנגטאנג,אגמים והלמבו(חלקי).נפגשנו (בני ואני)בקטמנדו ב3/10 הצטיידנו בפריטים חשובים אחרונים,ערכנו מיון לציוד הרב שהבאנו איתנו,ארזנו תיק טיולים עם ציוד הכרחי,כולל אבקת כביסה לטובת מחזור לבנים ובגדים אחרים.שאר הציוד נארז במזוודה על מנת להשאיר במלון.התגוררנו במלון 3 כוכבים נחמד באמצע התאמל ECO KATHMANDU HOTEL מקום נחמד,נקי,צוות חייכן, סימפטי שנהנה לשרת את האורחים. בסביבות השעה 17.00 נפגשנו עם CHANDRA בעלים של סוכנות FRIENDLY TREKKERS שערך עבורנו את הסידורים לטרק.יחד עם CHANDRA הגיע גם SANIMA הבחור שבעצם אמור ללות אותנו בטרק כמדריך/פורטר.עברנו על פרטי הטיול על פי סיפור דרך שארגן עבורנו CHANDRA,עשינו תיאום ציפיות לגבי התנהלות בטרק ונפרדנו עד למחרת בבוקר ב07.00.

4/10,אחרי ארוחת בוקר חטופה פגשנו את SANIMA נכנסנו למונית ונסענו לתחנת האוטובוס.התכנית היתה נסיעה באוטובוס DE LUX נסיעה ארוכה בת כ8 שעות,עלות כרטיס נסיעה 15 דולר לאדם כולל הפורטר.עם הגיענו לתחנה SANIMA הראה לנו את האוטובוס ואני חשבתי שמדובר בהלצה.אוטובוס ישן,מרופט,עם מסך טלויזיה שעבד כל הדרך ברעש מחריש אוזניים של מוסיקה הודית. WELCOME TO NEPAL.המתנו ליציאת האוטובוס תוך כדי לגימת צ'אי מסאלה לוהט בכוס פלסיק חד פעמית. למזלנו כללי הנסיעה באוטובוס המסויים אינם מאפשרים נסיעה בעמידה כך שלפחות לא עמדו לנו על הראש לאורך הדרך הארוכה.בנסיעה התוודעתי לתפקיד החשוב של עוזר הנהג. בחור צעיר שבעצם חוץ מלנהוג מנהל את כל שאר העניינים.מעלה ומוריד נוסעים,גובה כסף,מסיר מכשולים מהדרך ומהווה הרחבה של הנהג לכל דבר ועניין.הדרך כאמור ארוכה,כביש בחלקו סלול ובחלקו מלא מהמורות,בליטות, אבנים ובוץ.לעיתים נדמה היה שהנה אנחנו נתקעים ומתחפרים בבוץ אך בפועל הנהג המיומן הצליח לחלץ אותנו ולנהוג ללא תקלות יוצאות דופן.בדרך עוצרים להפסקת צהריים,שירותים,תדלוק וכמובן צ'ק פוינט לבדיקת פרמיט ודרכונים.הגענו לSYABRU BESI עיירה מנומנת בגובה 1500 מ בסביבות השעה 17.00 התמקמנו במלון קטן בכניסה לעיירה.700 רופי לזוג עשינו סיור קצר ברחוב הראשי,אכלנו ארוחת ערב בצמוד לקבוצת אוסטרים שהיו בטיול ג'יפים ןפרשנו לשינה מוקדמת.

5/10-השכמה ב06.00 התארגנות,ארוחת בוקר ויאללה לדרך.

SANIMA המלווה אותנו בדרך מוביל ליציאה מהעיירה,שמתי לב שאנחנו היחידים שיוצאים לדרך,אולי מוקדם מידי….הדרך הופכת להיות תלולה יותר ויותר,אנחנו חוצים דרך אספלט אך לא הולכים עליה אלא מטפסים מעלה מעלה...בסיכומו של דבר טיפסנו כ1200 מטר ואז המשכנו על שביל כאשר עמוק מתחתינו זורם הנהר ובעצם רוב המטיילים הולכים לאורך הנהר ועושים את הטיפוס בהמשך.הדרך מיוערת,נוף הררי ואנחנו לבד לאורך רוב הדרך.אכלנו צהריים בSARPA GAO ומאחר והיינו ממש באמצע היום החלטנו להמשיך עד LAMA HOTEL גובה 2500מ שם נשארנו ללינת לילה.סך הכל כ10 שעות הליכה

6/10 השכמה ב06.00……..מוזלי עם חלב חם,דבש ותפוח עץ (אם יש) ולדרך.בLAMA HOTEL פגשנו “מכרים ותיקים” מהנסיעה באוטובוס,2 זוגות ישראלים בגילאים יותר קרובים לגילי (60) ובעצם מהיום אנחנו עתידים להיפגש לאורך כל הטרק,עם חלקם גם סיימנו את המסלול עד קטמנדו.היום הלכנו מעט פחות,(9 שעות), עצרנו להפסקות שתיה, תה וסתם מנוחה ובסופו של יום הגענו לLANGTANG כפר בגובה 3450 מ.מתיאורים מוקדמים הבנו שהכפר ברובו נהרס ברעידת האדמה האחרונה ואכן רואים שאריות של בתים,קורות עץ,ציוד ביתי נטוש-עצוב מאד.הכפר כולו בתנופת בנייה והתחדשות ולפעמים אפשר לטעות מעט ולחשוב על שוויץ.הנוף ההררי,הפסגות המושלגות,הבתים צבעוניים בחלקם….

7/10 נוהל בוקר ויציאה לדרך.לפנינו דרך יחסית קצרה 3-4 שעות עד KAYNJIN GOMPA כפר בגובה 3450 מ ומטעמי הפרשי גובה לא מומלץ לעלות יותר מ600 מ ביום למעט עליות קצרות ללא שהייה במקום.קיבלנו חדר מצויין עם נוף לפסגות המושלגות,אחרי מנוחה קצרה החלטנו לעשות טיפוס קצר לכיוון אחת הפסגות שאליה נטפס מחר רק כדי להרגיש את הדרך….מקלחת חמה ארוחת ערב ו….לילט.

8/10 היום נטפס KAYNJIN RI פסגה בגובה 4400 מטר,אנחנו עם ציוד מינימלי,מים,חטיפים,מצלמה וכמובן עם SANIMA המדריך הנאמן שלנו.הדרך קשה ותלולה,נשימה כבדה והלב דופק כאילו בא לו לצאת מהגוף.מהפסגה נשקף נוף מקסים כמעט פנורמי של האיזור.במקום יש נקודת תצפית נוחה.הפסגה הבאה במרחק נראה לעין “רק” עוד 400 מטר גובה.החלטתי לוותר,להישאר בתצפית עצמה ולאחר מכן לחזור לגסט האוס עם המדריך.עמית,כמובן “הגעתי עד הנה ואין סיבה לא להמשיך...” בכיף בן גדול צא לדרך.

הגעתי לגסט האוס,ישבתי עם טיפוס מוזר שנראה כמו “שוטה הכפר” מוזר אך לא מזיק.עמית ירד...”העלייה שהיתה אחת הקשות בחיים...”ארוחת צהריים ויציאה לדרך חזרה.בעצם מKAYNJIN GOMPA ניתן לעשות טיפוס לפסגות נוספות באיזור ואולי אף להמשיך הלאה.אנחנו החלטנו לעשות אחורה פנה לכיוון האגמים הקפואים.הליכה של כמה שעות ושינה בLANGTANG

9/10 יום הליכה ארוך ומייגע כולל ירידה של כ1500 מטר,(זהירות על הברכיים).הגוף מפעיל שרירים אחרים לגמרי.בשלב מסויים חוצים את הנהר ולמיטב זכרוני זה גם היום שעברתנו בגלעד לזכרו של אור אסרף שנהרג שנתיים לפני כן ברעידת האדמה וגופתו נמצאה רק אחרי חיפוש ממושך בסיוע חברים ליחידה.

הגענו למקום שנקרא PAIRO גובה 1800מ...2-3 גסטהאוסים ברמה נמוכה אפילו לאיזור אבל צריך לישון ולאכול איפשהו.בדרך פגשנו בבחור ישראלי לא צעיר,מטייל בגפו כולל נשיאת הציוד.בהמשך הטרק פגשנו בו שוב לאחר שטעה בדרך ואז גם הבין שלקח על עצמו משימה כבדה מידי ושכר פורטר.

10/10 הליכה באיזור מיוער ויפה,הנוף כולל כבר כפרים של ממש ולא רק גסטהאוסים,שוב חוצים את הנהר באיזור אחר ואולי היה זה נהר אחר.עברנו בכפר THULO SYAFRU ישבנו לאכול צהריים במקום שאפשר חיבור לוויי פיי,התחברנו מעט למציאות בארץ ואיש איש לענייניו.הדרך רצופה עליות וירידות כאשר בסופו של יום עצרנו בPHOPRANG בגובה 3200. במקום יש 2 גסטהאוסים בלבד ולמעשה בשעה מסויימת בעל הגסטהאוס השכן נעל את המקום וירד לTHULO SYAFRU שם הוא מתגורר. המידע חשוב מכיוון שמקום הלינה הבא הוא במרחק של כשעתיים בLAURBINA ולא נעים להסתובב באיזור אחרי השקיעה….ב06.00 בבוקר דפיקה חזקה בדלת,התעוררתי למראה מרהיב של מקבץ פסגות מושלגות כולל אנאפורנה,מנסלו...ועוד. הבחור שהעיר אותנו היה מורה דרך של זוג צרפתים שפגשנו לאורך המסלול.מהשיחות שהיו לנו בדרך הבין שאנחנו מעוניינים במראות כאלה ולבכן ברר היכן אנחנו ישנים והעיר אותנו.(חמוד).

רוצה לעקוב אחר הבלוג של nahalitiel?

שבועיים וחצי של שכרון חושים בכרתים
מתוך הבלוג של nahalitiel
09-09-2014
לכל הפוסטים של nahalitiel »