שלום אורח
שגרירים של רצון טוב

מסלול טיול בסלובניה

נדי | תאריך עדכון 22/06/2011

צפייה במפת הכתבה | + הצג את כל היעדים שמוזכרים בכתבה זו (2)

מספר צפיות: 8289   |   מספר תגובות: 11     לתגובות

הדפס שמור למועדפים שלח לחבר

מסלול במדינה קטנה, השוכנת בין הרי האלפים המתנשאים לחופי הים התיכון שטופי השמש. המסלול חולף בבבלדל לובליאנה, פוסטוינה, קובאריד ועוד.

בכתבה זו:

הערות פתיח

• רב המטיילים בסלובניה משלבים את הטיול בביקור בקרואטיה. אתרים קרואטים וסלובנים אחדים קרובים זה לזה וזאגרב, אליה ניתן להגיע בטיסה מישראל קרובה להרבה אתרים בסלובניה יותר מאשר לרבים מאתרי קרואטיה.
  • העונות המומלצות הן האביב ותחילת הקיץ (מחצית אפריל-מאי-יוני) וחודשי הסתיו (בעיקר ספטמבר), שכן אז אין הרבה תיירים בסלובניה, מזג האויר נח והמחירים נמוכים יותר.
  • לסלובניה ניתן להגיע מן הארץ בטיסה ללובליאנה בחברת "אדריה" הסלובנית. אפשר כאמור להגיע מזאגרב וניתן גם להגיע מאיטליה או אוסטריה, המרחקים אינם משמעותיים.
  • שכירת רכב אפשרית הן בסלובניה והן בקרואטיה, אם כי היא יקרה יותר מאשר באיטליה הסמוכה. כל חברות ההשכרה הבינלאומיות פועלות בארצות אלה. דלק 95 אוקטן עולה בסלובניה (נכון לאפריל 2001 ) פחות משלושה שקלים לליטר.
  • בסלובניה שילוט הדרכים מעולה, אם כי חסרים בו לעתים הכוונים לאתרי התיירות עצמם. סעו לפי שמות הישובים שבדרך כי בחלק מן המפות מספרי הכבישים אינם מופיעים.
  • הלינה זולה יחסית לארצות אירופה, מלון טוב ממש, אפשר למצוא גם בערים הגדולות, בפחות מחמישים דולר (לינה וארוחת בוקר עשירה לזוג) ובאזורי הכפר בפחות.
  • לאורך כל הדרכים ישנם צימרים שעלותם אינה גבוהה. אוכל במסעדות אינו יקר ובמקומות רבים ניתן לאכול במחירים נמוכים ממש.
  • צעירים מדברים אנגלית וגרמנית, מבוגרים מדברים גרמנית, בסך הכל מסתדרים די בקלות בסלובניה.

מסלול טיול מומלץ

לובליאנה Ljubljana-בירת סלובניה היתה נקודת הפתיחה של הטיול. עיר יפה המזכירה לא במעט את פראג. יש בה משהו אלגנטי וסימפטי. מרבית האתרים שבה מרוכזים במרחק הליכה זה מזה: הגשר המשולש, הכנסייה הפרנציסקנית, קתדרלת ניקולאס הקדוש, השוק החקלאי, טירת לובליאנה והעיר העתיקה. במרחק של פחות משעה נסיעה בכוון צפון מערב ישנם כמה אתרים יפים:

רדובליצ`ה Radovljica -עיירה חביבה שיש בה מוזיאון מיוחד במינו - מוזיאון לדבורים. לא פחות מיוחד הוא פונדק Lectar (בסלובנית Gostlina). זוהי מסעדה נהדרת הממוקמת במבנה בן 500 שנה, שחובה לאכול בה ארוחה ועדיף משהו סלובני טיפוסי, (בפחות מ- 100 שקלים אכלנו שם "ארוחת צמרת" לשניים). מן העיירה נשקפים נופים נהדרים לכל הכוונים.

קרופה Kropa -כפר שהתפרסם כיישוב של חרשי ברזל. זהו ישוב ציורי שנהר זורם במרכזו. טופוגרפיה מענינת ובתים ישנים מאוד. בכפר בית מלאכה גדול של נפחים שניתן לבקר בו.

בלד Bled -עיירה הנמצאת ליד אגם נפלא העונה לאותו שם. באגם אי קטנטן ועליו כנסיה עם מגדל פעמונים יפה. מגיעים אליו בסירה. מצודת בלד ממוקמת במקום גבוה מעל האגם, היא יפה מאוד הן לתצפית עליה והן לתצפית ממנה לאגם ולסביבה. המקום ממוסחר למדי אבל יפה למרות הכל.

קניון Vintgar -עשר דקות נסיעה מבלד נמצא קניון וינטגר. שמורת טבע שהינה קניון של קירות זקופים שתחתם זורם נהר גועש וההליכה הינה על גבי גשרי עץ התלויים לאורך הקירות הזקופים- מדליק!

בוהיני -שלושים ק"מ ממערב לבלד נמצא האגם המתחרה, אגם בוהיני. יפה לא פחות אך פחות ממוסחר . באיזור כמה אתרים יפים. האחד, כנסית יוחנן המטביל הקטנה הנמצאת על גדת האגם, ממש סמוך ללשכת המידע לתיירים. בכנסיה ציורי פרסקו מרשימים ביותר. מערבה משם ניתן למצוא את הרכבל העולה להר ווגל ועוד מערבה בקצה הכביש נמצא מפל סביצה Savica היפהפה אליו מגיעים בדרך תלולה הבנויה מדרגות ובטיפוס של כעשרים דקות ממגרש החניה. שווה את המאמץ.

נחזור שוב מערבה לכוון בלד כדי להצפין לכוון העליה לאלפים הסלובניים הנקראים האלפים היוליאניים.סעו עד העיירה Kranjska Gora הנמצאת קילומטרים ספורים הן מאוסטריה והן מאיטליה ומשם נטפס בכביש משגע לגובהי האלפים בתוך הפארק הלאומי היחיד הקיים בסלובניה פארקTriglav מיד אחרי קרניסקה גורה, עצרו לשטוף את העיניים ביאסנה Jasna שבו כמה אגמונים קטנים ואם בא לכם לישון בנוף המטריף הזה- פנסיון Milka ישמח לארח אתכם. לא זול (60 דולר לינה וארוחת בוקר מחוץ לעונה) אבל חוויה מיוחדת. בעונה, אין צ`אנס למקום פנוי והמחיר גבוה הרבה יותר. בפנסיון ישנה מסעדה מעולה ואפשר להנות מן הנוף גם תוך כדי ארוחה טובה....) המשיכו לטפס למעלה עד לגובה של 1600 מטרים בנופים מדהימים ומגובה זה הכביש יתחיל לרדת לכוון בובץ` Bovec . בבובץ` ישנו רכבל העולה לצרכי סקי בחורף ולתצפיות נוף בעונות אחרות.

קובאריד Kobarid בעיירה זו, הנמצאת דרומה מבובץ` ישנו מוזיאון מיוחד במינו שנקרא מוזיאון קובאריד. זהו מוזיאון המנציח, בעיקר בתצלומים את חיי היומיום באיזור ואת ימי מלחמת העולם הראשונה שבה היו קרבות עקובים מדם באיזור. זהו האיזור עליו כתב ארנסט המינגווי את ספרו "הקץ לנשק". כדאי לטפס מעל המוזיאון לאנדרטה ענקית לזכר החיילים שנפלו בסביבה זו, הנוף ממנה יפהפה. מסביבות בובץ` ולאורך כמה עשרות קילומטרים עד Nova Gorica סעו לאורכו של נהר הסוצ`ה Soca הירקרק. לאורכו הרבה פינות יפות לתצפית, לצילום ולטיול.

המשך טיולנו מביא אותנו לחוות הסוסים בליפיצה Lipica הנמצאת ממש על גבול איטליה. במקום מטפחים כבר 400 שנה זן סוסים יחודי. כמה קילומטרים אחרי ליפיצה נמצאת עיירה קטנטונת בשם לוקב Lokev . במקום מוזיאון פרטי מיוחד שבעליו צעיר תמהוני, שהצליח לאסוף רבבות פריטים ממלחמות העולם והוא מציג אותם במוזיאון בן שלוש קומות הממוקם במגדל ציורי, ה-Tabor של לוקב.

מכאן אנחנו מתקרבים לארץ המערות של סלובניה, איזור הקארסט. לא רחוק נמצאת מערת סקוצ`אן שהינה אולי מערת נטיפים היפה ביותר בסלובניה (ובסלובניה ישנן עשרות רבות הפתוחות לקהל). אם יש לכם עדיין זמן (וחשק) ולא ביליתם בערי החוף של קרואטיה כדאי להמשיך דרום מערבה לכוון Koper ו - Piran שהינן עיירות חוף סלובניות יפות.

אם לא, המשיכו לכוון פוסטוינה שבה ישנם שני אתרים מיוחדים. מצודת Predjamski Grad שהינה מבצר הבנוי ממש בתוך המצוק ותחתיו מערה חביבה. עשר דקות ממנה האתר הפופולארי ביותר בסלובניה- מערת פוסטוינה שהינה מערה באורך של למעלה מ- 20 קילומטרים. הביקור בה נערך ברכיבה על קרוניות המסיעות אתכם לאורך כ- 5 קילומטרים נוסף להליכה של כ-40 דקות בלווית מדריך. מפוסטוינה המרחק ללובליאנה קצר ובכך תשלימו סיבוב בכל המחצית המערבית של סלובניה שהיא המחצית היפה של מדינה קטנה זו.

**הערה אחרונה לפני סיום: בכוונה לא חילקתי זאת לימים. אנחנו עשינו זאת בחמישה ימים (בלי קופר ופיראן), אפשר גם בפחות ואפשר כמובן לבלות יותר זמן בסלובניה.

הדפס שמור למועדפים שלח לחבר

תגובות שהתקבלו

לאורלי

20/03/07 09:46 איתמר ב

היי אורלי! אנא פני לפורום אירופה באתר. תוכלי לקבל שם תשובה מהירה מהגולשים. כמו כן, תוכלי למצוא המלצות רבות במערכת 1001 טיפים.

ספא בסלובניה

20/03/07 02:06 botir

שלום למכירי סלובניה,נשמח להמלצות של מלונות טובים בלובליאנה וכן מקומומות מומלצים לספא אורלי

המלצות נוספות:

15/03/06 05:22 לימור

הלינה בלובליאנה יקרה ולכן מומלץ לישון באיזור יחסית קרוב שנקרא naklo ליד קרני ישנו אצל משפחה נחמדה בשם papler: users.volja.net/jpapler. לובליאנה יפה ומעניינת ולדעתי כל מי שאומר אחרת טועה, המלצותי: אוניברסיטת לובליאנה, שגם חניה בפיתחה. תאטרון הקיץ - קריז`נקה - מומלץ להיכנס לחצר ולראות את עיטורי האבן המיוחדים. הגשרים היפים ובעיקר הגשר המשולש וגשר הדרקונים, שדרת העמודים, השוק, אזור האקדמיה למוזיקה והבתים היפים סביבו, כנסית st. nicholas עם הדלתות המיוחדות, והקפלה עם התקרה הציורית בטירת לובליאנה. בערב - אזור המסעדות והפאבים בפסאג` הקרוב לכיכר פרשרנוב - מומלץ.מערת קריז`נה - המערה עם השייט, שוכנת בסופה של דרך מדהימה, אך המערה מעט מאכזבת, אומנם השיט חוויתי - לקחנו את המסלול הקצר של כשעה ולא ארבע שעות, אך המערה כמעט נטולת נטיפים והחוויה נעוצה יותר בחושך המוחלט השורר בתוכה, בציוד המערות שנדרשים לשאת ובגולגולת דב המערות הפרהיסטורי שרואים.טירת פרדיאמה - המבט מבחוץ מרהיב ושווה להגיע ולצלם. על הכניסה עצמה אפשר לוותר.קניון וינטגר - חובה! מומלץ להגיע מוקדם.טירת בלד - נחמד.שייט על האגם - לא חובה.בבלד מומלצת המסעדה הסינית בקרבת האגם.אגם בוהיני - פעילויות כיפיות - שכרנו אופניים דו מושביות ודיוושנו באיזור האגם - נפלא ולא יקר! ישנו ב- Ribcev Laz 36a שקרוב לאגם, היה קצת יקר אבל שווה - www.bohinj.si/gasperin. על הבוקר עלינו על רכבת שמסיעה מכוניות - חוויה בפני עצמה ועוברת בין ההרים. יוצאת מבוהינסקה ביסטריצה - להיות לפני שמונה וחצי ומגיעה עד טולמין. יש לציין שכ-10 דקות עושים בתוך מנהרה חשוכה - אני אהבתי וזה חסך לנו נסיעה - כך גם הנהג נהנה מהנוף.מטולמין למעבר ורשיץ. בדרך - נחבא בין ההרים - מפל בוקה, להרים את הראש. על הדרך גישרוני עץ מעל נהר הסוצ`ה מומלץ לעצור ולהנות ממראה המים הצלולים ונוף ההרים. מקרנסקה גורה לטרוויסו באיטליה - שוק נחמד ולא יקר - מומלץ. וגם מסעדות איטלקיות טובות. חזרה לקובריד - כנסית אנטוני והאנדרטה - חובה! הנוף משם פשוט יפהפה. על המוזיאון בקובריד וויתרנו. ממשיכים לאורך נהר הסוצ`ה לעיירה ציורית בשם קנל, שגם ניתן לישון בה, למי שלא מחפש לינת פאר. מי שכן, יכול לישון בנובה גוריקה - אנחנו ברחנו משם בגלל המחיר וחזרנו לישון בקנל. למחרת - עמק היין - נופים מדהימים מתצפית ב- goriska. מומלץ!יקב ביתי עם גבינות ויין וסיור ביקב ב-kojsko הסמוכה. גם מומלץ! לאחר נסיעה ארוכה - מערת סקוציאן - חובה!!! לכל מי שתמיד חלם להיות במכרות מוריה מהסיפור של ``שר הטבעות``. זה בהחלט פלא עולם טבעי.פיראן - ציורית ונעימה - יש לחנות בכניסה לעיר. ולהיכנס רגלית - לינה זולה באכסניית הנוער - מיטות קומותיים ומקלחות משותפות, אבל זוג יכול לישון יחד בחדר בלי שותפים נוספים: val hostel.פורטורוז` - יפה בלילה, קזינו נחמד.מכאן כבר המשכנו לקרואטיה.תהנו.

סלובניה היא פשוט גן עדן!

17/09/05 11:52 יעקב

טיילתי השנה, באוגוסט 2005 בסלובניה. גרנו בבלד, ונסענו לטיולים שונים. נסענו לאגם בוהיני אך לצערנו ירד מבול. הלכנו למפל ולווגל. היינו בטיול מיוחד סביב טריגלאב וטיפסנו בשבילון קטן ומיוחד. היינו באיטליה, בלאגו דל פרדיל ובקלגנפורט. היינו בליובליאנה ובפיראן.

סלובניה מקסימה!

12/11/03 02:22 מיטל

אני ביקרתי בסלובניה ביולי 2003.עשינו טיול משפחתי עם ילדה קטנה והיה פשוט מדהים.מדינה יפיפיה, ידידותית - פשוט כיף!לובליאנה לא כל כך מעניינת אבל הנופים עוצרי נשימה.עצה - אל תאכלו במסעדות מסחריות, ישנן מסעדות מקומיות עם אוכל מצויין במחירים מצחיקים.ממליצה בחום!מיטל

תודה על הסיפתח לתכנון הטיול שלנו

12/08/03 05:19 anatbarnea

נעזרנו רבות בכתבה, ושמחים להוסיף לה:בעונה הבוערת, אנו ממליצים לבקר בבלד רק לצורך ה``אטרקציות``: קניון וינטגאר והטירה, ולוותר על לינה בחברת המוני תיירים צרובי שמש. אגם בוהיני הרבה יותר שליו ונגיש. זכרו שאין כמעט חניית חינם סביב האגמים, וחפשו את האחראי הגובה בין 400 ל-1000 SIT תמורת הזכות לחנות, גם בכניסה לאתרי תיירות בהם תידרשו אח``כ לשלם דמי כניסה לאדם. חנייה במקום אסור עשוייה לעלות לכם בקנס!מסלול טיול מומלץ ליד אגם בוהיני: Korita Mostnice.בין בוהיני לקרנסיקה גורה אפשר ליסוע (לאט) בדרכים כפריות יפות עוקפות-בלד.כדאי גם לבקר במפל Peričnik סמוך לכפר Mojstrana, בדרך הנ``ל.עוד המלצות: ראפטינג באיזור בובץ`, בית החולים הפרטיזני Franja, ולינה בחוות תיירות מכניסות אורחים.יופי של מדינה!

יעד נוםף להמלצה

28/04/03 04:48 הרצל נג`אתי

נהנתי לקרוא את ההמלצות לטיול וברצוני להוסיף המלצה אישית .היעד עליו אני ממליץ הןא ביקור במערת נטיפים נוספת והיא מערת סקוצ`ןמערה מדהימה ביופיה אולי אף יותר מפוסטינהופשוט אסור לפספס.

מדינה מדהימה

03/04/03 05:54 dvori1

אחרי שהות בת שבוע בסוף מרץ 2003, אחזור לשם שוב ללא ספק. מדינה מדהימה וידידותית!! אומנם ביקרנו לא בעונה הרשמית, אבל היה לזה ייתרון אדיר: לבד בכביש, מחירים (החיסרון- לא צפינו בפריחה...)לא לוותר בשום אופן על ההליכה בערוץ קניון וינטיגר הסמוך ל-בלד, ולא לפספס את הנסיעה באלפים היוליניים מקרנסקה גורה אל בוביץ, קובריד(או בכיוון ההפוך) זה היופי וההוד בהתגלמותו.מי צריך את שוויץ היקרה???מחירי צימרים נעים סביב 30 יורו לזוג כולל ארוחת בוקר, באיזור אגם בלד המקסים-קחו צימר בכפר שכן, תהנו מהנוף המרהיב, החמימות האנושית , והפסגות המושלגות.לנו שיחק המזל- 20 מעלות בשמש!!

אוף מדינה יפהההההההההההההה

26/02/03 11:54 מיכה

אני הייתי במאי 2001 חרשתי את כל סלובניהמצפון, לדרום, מדינה שלעולם לא נמאס ממנה.פשות שוויץ במחיר מצחיק. אבל התושבים כאלהחמודים, ואדיבים. מומלץ מאד לא תצטערו!