פרו + בוליביה למתחילים

תמונה ראשית עבור: פרו + בוליביה למתחילים - תמונת קאבר
MachuPicchu

שלום לכולם. חזרתי עם בלוג חדש

נסענו לקראת סוף יולי, חודש פרו ובוליביה, חבר ואני, שנינו בשנות ה 60 (משומשים במצב טוב :). יצאנו לדרך מלאי חששות: ירמו אתכם, יגנבו מכם, יעקצו אתכם (יתושים ובני אנוש), יעבדו עליכם, שילשולים, וכו וכו. וכמובן אין סיכוי לקבל אשרה ל בוליביה. "הגניבות ב לה-פז הן עניין יום-יומי" כתב מישהו. הרגשנו יותר בטוח מאשר במערב אירופה! נקודה חשובה במיוחד, כבר בהתחלה. משומה החמצנו טיפ שלא הודגש מספיק באתר. מדובר ב חברת הנסיעות PeruHop. רק עכשו מצאתי איזכור אחד ויחיד, מלפני שנתיים. למזלנו (הרב!), עליתי עליהם תוך שיטוט באתרים אחרים. איןלי מספיק מילים כדי להפליג בשיבחם, כפי שעוד יתואר להלן. אין לותר עליהם!

הטיול (28 לילות) עלה כ $3,600 (כולל 2 טיסות פנים)

תרופות

הצטיידנו בכל ה'נדרש': נגד השפעות גובה, קילקול קיבה ומלריה. לא נגענו! למכירה לכל המרבה :-)

טיסה

$1,663 ב AirEuropa. הזול ביותר שמצאנו. בהחלט מוגזם! החברה (ספרדית) בסדר גמור (מטוסים חדישים), דרך מדריד כמובן. לשם השוואה: לפני שנה טסנו ל טוקיו (אירופלוט), אמנם קצר ב 20% אבל שילמנו פחות מ חצי!! אפילו אוסטרליה זול יותר

נסיעה העירה מהנמל

אפשרות מומלצת ב אתר היא אוטובוס Airport Express. אני מציע דווקא מונית! ממש לפני אולם היציאה, יש דוכנים מסודרים של מספר חברות. המחיר תלוי במרחק. ל מירפלורס Sol 60. וכשחזרנו בסיום, נסיעה ל מרכז לימה: 55. ניתן לשלם גם בכרטיס! מאוד נוח. אגב, על מונית מהמלון (מרכז לימה) לטיסה ארצה, שילמנו 45 בלבד

מלון ב Lima

כולם ממליצים על מיראפלורס. אני רוצה להמליץ דווקא על מלון Santa Rosa במרכז לימה. מרחק יריקה מהכיכר המרכזית! אמנם מיושן קצת ואין מעלית אבל בהחלט מומלץ! יש להם חדרים מאוד זולים עם שירותים משותפים. ממליץ על החדרים שפונים לרחוב. למעשה מדובר בדירות 2 חדרים, עם 3 מיטות וכמובן מקלחת. כ $43 (מצאנו ב בוקינג אבל שילמנו ישירות). כולל א בוקר טובה.

SIM

פרו

רכשנו של Claro שילמנו Sol 30 עבור 2 גיגה גלישה ו 20(?) דקות שיחה, לחודש. היה בסדר גמור. צרכתי כ 700מגה בלבד. השתדלתי (אךלא הקפדתי) להשתמש ב WiFi במלונות

בוליביה

סימ של Tigo שילמנו Bo15 בלבד, לחודש, אבל משומה פסק לפעול אחרי 6 ימים. למזלנו קרה ביום האחרון, כך שלא טרחנו לברר. הם רוכבים על רשת כלשהי (כמו רמי לוי אצלנו) וגם הכיסוי שלהם לא משהו. אגב, באזורי ה סלאר וסילולי (עיקר הטיול) ממילא אין קליטה כלל

כסף

סכה הוצאתי כ $860 מזומן, ו כ 1,000 שילמתי עם כרטיס. תשלום בכרטיס לא ממש נפוץ ב פרו ועוד פחות בוליביה ובמיקרים רבים שימוש בכרטיס גורר עמלה, כך שלרוב ויתרנו. אגב, למי שיש כרטיס חיוב Debit Card, אין עמלה על המרת מטבע! למרבהצער, לא נהוג בארץ

פרו

כפי שכבר נאמר כאן: הכספומטים (Banco Automatico, מילה שימושית) הכי טובים ב פרו, הם של BCP. מאפשרים משיכת Sol 700 (לעומת 400 באחרים) והעמלה שלהם הכי נמוכה.

בוליביה

לא שילמתי עמלות ולא ברור מהי מגבלת המשיכה (משכתי כ $300). כספומטים מומלצים ונפוצים הם של בנק BISA. רוב השאר לא מכבדים כרטיסים זרים

אשרה ל בוליביה

האתר מלא סיפורים על קשיים בהשגת האשרה. חברת פרו הופ, שפועלת בעיקר בפרו, מגיעה גם ל La-Paz (ב בולביה הם נקראים Bolivia Hop). רכשנו אצלם את המסלול הארוך ביותר:

Lima-LaPaz-Cusco. שילמנו $250 בתוספת 11.5 עמלת כרטיס (שווה כל סנט!). בכל אוטובוס יש 'גננת', בחור או בחורה מטעם החברה, שדואגים לכל וכמובן דוברי אנגלית טובה. בדרכנו ל גבול, מלאי חששות (כמובן), דיברנו עם ה'גננת', ברנש חביב (כולם כאלה) בשם Alejandro ש הרגיענו ואמר שנקבל בודאות! ואכן, כך היה. לפני שנגשנו לדלפק, אלחנדרו בדק שיש לנו (לכל אחד) את כל הנחוץ. דהיינו: טופס שמקבלים במקום ויש למלאו, תמונה אחת, אישור לילה ב LP (מלון או הוסטל), אישור טיסה חזרה ארצה וכמובן כסף. נאמר לנו $90 אבל עודף מ 100 כמובן לא קיבלנו. ניחא. נקווה שהלך לנצרכים. ניגש איתנו לדלפק, מסרנו את הניירת והלך. המבין יבין. מכאן הכל זרם

לא נדרש: אישור על חיסון קדחת צהובה (סתם זרקנו 80 שקלים), אישור בנק, צילום כרטיס אשראי וכן הטופס שנמצא באתרים, כגון מוצילר. ובקיצור: מה שעשה את הטריק היה פרו הופ! עוד סיבה מצויינת לנסוע איתם

La-Paz

ממליץ מאוד להשתתף בסיור העירוני. נמשך כשעתיים ועולה Bo20 אך בחינם לנוסעי בוליביה הופ (יש להראות צמיד או אישור נסיעה). עם זאת, בתום הסיור 'חובה' לתת תשר למדריכים החביבים (כריס ו מריסול במקרה שלנו). טל נייד 76285738

Salar, Siloli

האתרים העקריים של בוליביה

טיילנו עם redplanetexpedition.com שני לילות, 221$

מומלצים

אגב, זכינו ל בונוס נחמד: שם המדריך (המצויין!) היה...ישראל!

Cusco

עיר מקסימה ממנה יוצאים ל אתרים שונים ובראשם מצופיצו כמובן

המלצה על מסעדה (צימחונית) מצויינת: El Encuentro רחוב 130 Tiger. ארוחה, כולל סלטים חופשי, 8 Sol בלבד!!!

MachuPicchu

נושא נדוש כמובן. יש באתר אינספור איזכורים ועצות. הגענו לשם (ערב לפני) בלי קומבינות. תחילה מונית (עלק) ל Ollantaytambo ומשם רכבת (כמובן) אל Aguas Calientes (שנקראת גם MachuPicchu Pueblo). זהירות! אין תחבורה מסודרת אל Ollanta. יש מיניבוסים וכן מכוניות פרטיות. עשינו שטות. התפתינו לנסוע במכונית פרטית משום שהיא זזה מיד. האידיוט נסע כמטורף! כל הדרך התפללנו. ולקינוח, שילמנו 15 כא במקום 10. בקיצור: אך ורק מיניבוס! הנסיעה אורכת כ שעתיים. הרכבת Inca Rail עלתה $141 (משומה לא הצלחנו לבדוק את החברה השנייה Peru Rail) ו $49 כרטיס כניסה לאתר. עשינו כל זאת ממש יום לפני הנסיעה. מומלץ להקדים, כמה שאפשר. אגב, בחזרה היה מקום רק ברכבת אחרונה, 9:30, אבל אחכ הצלחנו לשנות לרכבת קודמת. ניתן לרכוש כרטיס לאתר גם ב Aguas עצמה, אפילו לאותו יום! (משמרת שניה כמובן). מעניין. לתומי חשבתי שהכרטיסים אוזלים מיד. אנחנו רכשנו במשרד ב קוסקו (נמצא בבניין המוזיאון). ניתן כנראה לרכוש מקוון. לא מצאנו.

עצות:

1. מגיעים לאתר עצמו ב אוטובוס, $12 לכל כיוון. אין הנחה על הלוך ושוב וניתן לרכוש חזרה בנפרד. כך עשינו. ההמתנה לאוטובוס אורכת כ שעה לכל כיוון. תור מטורף כבר למעלה משעה לפני הפתיחה ב 12 וכמובן בחזרה עם הסגירה לפנות ערב. ירדנו איפוא ברגל. לוקח כשעתיים. מומלץ אם יש זמן. חוסכים את ההמתנה המעצבנת, נהנים מהנוף המרהיב והבונוס: $12 אגב, ניתן לקצר באמצעות מדרגות. לבעלי ברכיים במצב טוב

2. מיד בכניסה לאתר, התלהבות רבה מהמראה שניגלה וכמובן כולם מצלמים ונוצר פקק. מיותר. יש בהמשך מספר הזדמנויות מצויינות ונוחות בהרבה.

אגם Sandoval

היעד הנפוץ לביקור באמזונאס. מגיעים מ העיר Puerto Maldonado, אליה טסים (בדכ) מ Cusco. עצה חשובה: שני לילות מספיקים בהחלט! היינו שלושה. היום השלישי היה פשוט מיותר!רכשנו את החבילה ב Cusco אצל אחד Edgar Ramos סוכנות Manu רחוב el Sol 130. שילמנו (לאחר מיקוח קל) $235 אחכ התברר שאחרים שילמו 210 בלבד. כמוכן, חלק מהתוכנית לא קויים כלל. בקיצור, יש לבדוק היטב היטב ולהשוות הצעות. לדוגמה: לבדוק אם מקבלים חדר ללא שותפים. לנו היו!אגב, מומלץ מאוד להביא מישקפת!

מקווה שהעצות מועילות. בהצלחה!

מיכאל

zibulim@yahoo.com

רוצה לעקוב אחר הבלוג של מיכאל -?