שבועיים בסרי לנקה - הכל מהכל

תמונה ראשית עבור: שבועיים בסרי לנקה - הכל מהכל - תמונת קאבר
Little Adam's Peak, Sri Lanka

סרי לנקה היא אי נהדר קרוב להודו, מקום נפלא לטיול במזרח, שבועיים בלבד יכולים להספיק, בו תמצאו את הכל מהכל – חופים, מקדשים, טיולים הרריים, תרבות, כיף, מנוחה ועוד. לרוב ישראלים מגיעים לסרי לנקה בשביל החופים בלבד, אך יש שם מקומות מהממים שחבל לפספס.

אנחנו יצאנו לטיול שלנו בתחילת דצמבר – זהו זמן נהדר לצד הדרום מערבי של האי, בו נמצאים החופים האהובים על הישראלים ובהם וויליגמה, מיריסה, היקדוואה וכו'. אנחנו החלטנו לחלק את הטיול שלנו כך שבשבוע הראשון נסענו למרכז סרי לנקה לראות קצת תרבות ולטייל מעט. ובשבוע השני ירדנו לחופים, נחנו, גלשנו וסיימנו את החופשה בסתלבט.

אנחנו ויתרנו על פסגת אדם (Adam's Peak) למרות שזו העונה, מכיוון שהשבוע שהיינו בו היה השבוע הראשון לחג שלהם והיה שם מאוד עמוס (שבוע ראשון של דצמבר).

מסלול:

• שבוע ראשון: קנדי ← נוארה אליה ← אלה.
  • שבוע שני: מיריסה ← וויליגמה ← אודוולוה ← נגומבו.

טיפים:

• לא להסתובב לבד
  • ללבוש בגדים צנועים במקדשים ומקומות דתיים (מכנס ארוך וחולצה)
  • במקדשים יש להוריד נעליים וגרביים
  • להימנע ממגע פיזי בין בני זוג בציבור
  • לא להתקרב לכלבים או לכל בעל חיים אחר
  • לשתות מים מינרליים בלבד
  • Hatton national bank – כספומט עם מעט עמלה
  • סים של חברת Dialog
  • בכללי, כולם שם דוברי אנגלית ממש טובה
  • תתווכחו על מחירים – יש להם מחיר תיירים מיוחד ואפשר להוריד אותם הרבה
  • תקנו תה רק בסופר – הכי זול! (לא שווה במפעלי תה)
  • לקחת בין 800-1000$ לאדם לשבועיים, אם אתם באמת רוצים להנות כמה שאפשר

יום 1#:

ביום הראשון נחתנו בקולמבו בשעה 13:00 בצהריים. מבעוד מועד סגרנו עם נהג מקנדי ששמו סאנג'יי שיאסוף אותנו משדה התעופה. נסענו משדה התעופה ישירות לקנדי, כארבע וחצי שעות נסיעה. הנסיעה מדהימה, הנופים, האווירה, השיחה עם הנהג המקסים שלנו. באמת היה נחיתה רכה אין ספק.

הגענו להוסטל, שגם אותו סגרנו מבעוד מועד. אפשר לומר שההוסטל לא נראה הכי טוב שיש אבל יש בו כל מה שצריך – וייפי מעולה, הרבה שקעי חשמל, מים חמים ומיטה נוחה. התמקמנו בהוסטל ויצאנו לכיוון המרכז, כרבע שעה הליכה, על מנת לקנות מים בסופר. בעל ההוסטל ליווה אותנו עד לסופר.

לא מומלץ להסתובב שם בערב לבד, אין מנורות רחוב וממש חשוך.

פרטים:

• 256 Townhouse Rest - ההוסטל בו ישנו. 50$ לשני לילות כולל ארוחת בוקר, סגרנו דרך בוקינג.
  • סאנג'יי הנהג 947-7902-5303+ – מומלץ מאוד, מדבר אנגלית טוב מאוד!

יום 2#:

קמנו בבוקר לארוחת בוקר בהוסטל. האוכל היה מצויין ובעל ההוסטל היה מקסים ופינק אותנו. נפגשנו עם סאנג'יי (הנהג מאתמול) בשעה 9 והתחלנו בסיור. סאנג'יי ליווה אותנו במשך כל היום תמורת 2500 רופי. הוא היה מקסים ועזר לנו בכל מה שרצינו, לקנות סים וכרטיסי רכבת. ארוחת צהריים אכלנו במסעדה הצמחונית מאוד קרוב למלון, היה מאוד טעים וזול!. בסוף היום סאנג'יי לקח אותנו לאכול ארוחת ערב בביתו עם המשפחה שלו, זה היה מקסים וכיף מאוד!

• נקודת התצפית בקנדי – מומלץ
  • הגנים הבוטניים – מומלץ
  • מפעל תה – עדיף אולי ללכת למפעל תה בנוארה אליה (הוא מרשים יותר)
  • מפעל תבלינים
  • מפעל אבני חן – מיותר!
  • Bahiravokanda Vihara Buddha Status – פסל בודדה גדול
  • פסל בודהה לבן
  • Temple of the tooth – כדאי ללכת במהלך היום
  • Kandy Lake – קרוב למקדש השן
  • מופע פולקלור – מיותר!

יום 3#:

היום נוסעים ברכבת לנוארה אליה. בעל ההוסטל קנה לנו כרטיסי רכבת, שילם על המונית לרכבת ואפילו ליווה אותנו עד לתוך הקרון וסחב לנו את התיק. באמת בן אדם טוב. מומלץ מאוד בעיקר בגלל היחס וכי יש כל מה שצריך.

הנסיעה ברכבת היא חוויה לא רגילה. אין צורך לקנות נסיעה ב-first class, מכירים יותר אנשים בקרונות האחרים, ואין באמת יותר מדי הבדל. הנוף מהחלון ומהדלתות הפתוחות מהמם ואפשר להעביר 4 וחצי שעות בכיף, עם קצת חטיפים ואיזה ספר טוב. רואים מפלים, ג'ונגלים, שדות תה ובתים מקסימים וישנים, נופים מדהימים.

מנוארה אליה חייב לקחת מונית למרכז העיר. זוהי עיירה קטנה מאוד הנקראת “אנגליה הקטנה”, בגלל צורת הבנייה הנהוגה שם מאז המנדט הבריטי. בנוארה אליה בילינו רק לילה אחד. בנוארה אליה יש יחסית הרבה קניות ואפשר לסגור שם את פינת המזכרות והמתנות לטיול. שווה לקנות שם תה.

• Lover's Leap Waterfall – שימו לב שעולה 800 רופי בלבד לנסוע לשם ממרכז העיר
  • Nuwara Eliya Market – כיף ממש
  • New Bazaar Rd – מומלץ מאוד, הרבה חיקויים של קולומביה ו-North Face
  • אנחנו לא הלכנו למפעל התה של פדרו – אבל שמענו שמומלץ מאוד
  • אנחנו לא הלכנו ל-Horton Plains, אבל אולי שווה להישאר עוד יום וללכת לשם

אם תבחרו לנסוע לפסגת אדם, יש לעשות זאת מנוארה אליה.

פרטים:

• אכלנו צהריים ב-Sri Ambaal – היה נחמד לא יותר.
  • ישנו ב-King's park villa – עלה 3000 רופי ללילה. היה כל מה שצריך (וייפי, מים חמים, שקעים, ארוחת בוקר) אבל לא היה הכי נקי שיש.

יום 4# + 5#:

נסיעה לאלה. אפשר לנסוע לאלה בשתי דרכים: רכבת ואוטובוס. שתי הדרכים מאוד חוויתיות ולוקחות שעתיים וחצי בדיוק. היתרון של אוטובוס הוא שהוא יוצא ממרכז העיר ולא חייב לקחת מונית אל הרכבת. אלה היא מקום מקסים וקטן מאוד. יש מספר חנויות בדרך הראשית, ברים ובתי קפה ומומל. להסתובב שם בערב, אנחנו אפילו עשינו מסז' שם.

נקודות בטיול:

• Ella's Rock – מסלול לא קל, בג'ונגל, יש לבוא עם נעליים סגורות. המסלול מתחיל מפסי הרכבת ויש ללכת ב-2 ק”מ עד שמגיעים אליו ממש. כדאי לצאת בסביבות השעה 8 וחצי בבוקר (אם תצאו מוקדם מזה אתם תהיו לבד במסלול). המסלול לא הכי מובן, אנחנו נאבדנו בדרך עד שסרי לנקית מצאה אותנו. כדאי ללכת עם עוד אנשים. יש להיזהר מעלוקות ומנחשים.
  • Little Adam's peak – מסלול מהמם, יחסית קליל של שלוש שעות בערך. דרך נוחה להליכה. נמצא כעשרים דק' הליכה ממרכז העיר ואפשר ללכת לשם ברגל.

אפשר לעשות את שני הטיולים הללו באותו היום.

פרטים:

• Shadow Inn – עלה 4000 רופי ללילה. ארוחת בוקר מעולה והחדר יפה מאוד ונקי. בעיית שקעים אז כדאי להביא מפצל. הוייפי לא עבד כ”כ טוב
  • Chill – אחלה מקום לאכול בו, תעלו לקומה השלישית שם יש פינות סתלבט נחמדות
  • Dream Cafe – אחלה מקום לאכול בו

ימים 6-8#:

בבוקר לקחנו אוטובוס למיריסה (סביבות השעה 9 וחצי יוצא מהרחוב הראשי). הנסיעה באוטובוס לוקחת בסביבות ה-5 שעות. זוהי נסיעה חוויתית מאוד. האוטובוס מאוד מצחיק ועולים עליו כל מיני מוכרי אוכל בדרך ומציעים לכם לקנות.

הגענו ל-Matara עם האוטובוס ומשם לקחנו טוקטוק למיריסה. במיריסה ישנו בהוסטל של מרוקאי שגר שם כבר שנתיים, מאוד מקסים. מפה ואילך תראו הרבה ישראלים, בעיקר אצלנו בימי שישי בערב נערכת קבלת שבת. יש לו מסעדה בהוסטל המציעה קוסקוס וחריימה טעימים ממש, טעם של בית ושווה לאכול שם. ההוסטל ממש קרוב לחוף הים.

בעיקרון מיריסה זה יותר מקום של מסיבות, בארים ובילויים. הגלישה שם מתאימה למתקדמים מאוד. החוף שם יחסית מאוד נקי.

נקודות בטיול:

• Mirrisa Diving Center – מקום מצויין לצלול בו לצוללים שבניכם. הצוות נהדר והציוד חדש. הראות לא כמו באילת, אבל עדיין שווה. 30$ לאדם.
  • שיט לוייתנים – 6000 רופי, מחיר קבוע בכל מקום. אם לא ראיתם לוויתנים בחייכם, אולי יהיה שווה ללכת. אבל בתכלס לא היה מדהים במיוחד.
  • ברחוב הראשי יש הרבה חנויות מזכרות נחמדות, יותר זול משאר החופים.
  • כדאי ללכת לשנרקל שם – אנחנו לא עשינו אבל שמענו שמומלץ.

פרטים:

• Mother's House – עלה 3000 רופי ללילה. ללא ארוחת בוקר מעולה והחדר לא נקי ולא נעים כלל, הרבה להתכלב. וייפי לא טוב, ומקלחת נוראית. מומלץ רק לאכול במסעדה שם Casablanka.
  • Tiki Bar – מקום נחמד לאכול בו עם נוף יפה, צריך לקחת טוקטוק לשם כי זה ממש בתוך העיר.
  • כל בר/מסעדה על החוף. בערב יש מסיבות על החוף (מתחילה בזיקוקי דינור).

ימים 9-12#:

בוויליגמה החלטנו שאנחנו מתפנקים ונטו נופשים ועושים חיים. לקחנו ריזורטים מעט יקרים (עדיין פחות יקרים מאילת) ובאמת התפנקנו ונפשנו. לא חייב לקחת את המלונות היקרים בשביל הבריכה, אפשר תמיד לישון בהוסטל בסביבה ולבוא לשהות בבריכה של המלונות על החוף, לא יגידו לכם כלום. בנוסף, וויליגמה זה המקום להתחיל ללמוד לגלוש, הגלים בגובה למתחילים ויש הרבה בתי ספר לגלישה על החוף. בכללי אין פה כ”כ חיי לילה או מסעדות מדהימות. זה נטו גלישה ומנוחה על החוף.

נקודות בטיול:

• Freedom surf school – לקחנו שיעורי גלישה בבית ספר הזה, נמצא על החוף. המדריכים ממש נחמדים וחזרנו לשם בכל יום. מומלץ מאוד. בנוסף יש להם שיעורי יוגה כל בוקר ב-6 על החוף.
  • Hangtime Yoga – בשעה 16:00 יש שיעור יוגה ב-1000 רופי ב- Hangtime בקומה השלישית. מורה נחמדה ממש. קצת רועש כי זה על הכביש הראשי.
  • Meewitha Cool Spot – סדנת אוכל סרי לנקי. במשך 3 שעות בילינו אצל סרי לנקית במטבח, אכלנו, הכנו אוכל ונהננו. באמת מומלץ בחום!! האוכל הספיק לנו גם לארוחת צהריים וגם לארוחת ערב. יש לקבוע איתם מראש.
  • Good Spa – ספא מדהים, קצת יקר אבל שווה את זה.
  • ברחוב הראשי יש הרבה חנויות מזכרות, יחסית יקר בחוף הזה.

פרטים:

• W15 – עלה 150$ ללילה ללא ארוחת בוקר. הריזורט יפה מאוד, נקי אך המסעדה ממש לא טובה! אל תאכלו שם!
  • Neptune Story – מלון של ישראלים. אנחנו שילמנו 50$ ללילה עם ארוחת בוקר, אבל אולי אפשר להוריד אותם עוד. החדר לא היה מדהים, אבל יש בריכה נחמדה והרבה ישראלים. האוכל היה בסדר, אם אתם לא אוהבים אוכל סרי לנקי אפשר למצוא שם פיצות, שניצל ועוד.
  • Hangtime – בית קפה בקומה רביעים המשקיף על החוף. מקום באמת מדהים לאכול בו ולבלות בו, ממש אווירה טובה, מומלץ ביותר!!!

יום 13#:

ביום זה נסענו לספארי באודוולוה. שכרנו ב-200$ טיול לספארי כולל הכל ומשם מונית לנגומבו. אולי זה יצא קצת יקר, אבל נהננו מאוד מהנסיעה.

נקודות בטיול:

• Udawalawe safari – ספארי ממש נחמד, לוקחים אותך בג'יפ. אין הרבה מגוון של חיות שם אבל זו ממש חוויה.

פרטים:

• Paradise beach hotel – עלה 50$ ללילה ללא ארוחת בוקר. המלון יפה מאוד, יש אחלה בריכה ויש חוף צמוד. החוף לא כ”כ נקי.
  • Pradeep Tours – סוכן נסיעות ממש נחמד. עושה סיורים נוספים גם לספארי ב-Yalla וברחבי סרי לנקה.

יום 14#:

בנגומבו אין יותר מדי מה לעשות, זה בעיקר להמשיך להתפנק שם.

• שוק הדגים הגדול באסיה – שוק ענק ומדהים! ממש מומלץ. לבוא עם נעליים סגורות
  • הרחוב הראשי מלא חנויות מזכרות שכדאי לעצור ולקנות שם קצת דברים
  • יש הרבה מסעדות וברים על הרחוב הראשי

אנחנו מאוד נהננו בטיול, אתם מוזמנים להגיב ולשלוח הודעות אם אתם צריכים טיפים נוספים. מקווים שעזרנו לכם להרכיב מסלול משלכם.

סרי לנקה מהממת ויש בה הכל מהכל, שווה כל רגע.

תהנו,

לינוי וחיים

צפיה במפה צפה במפת הפוסט

רוצה לעקוב אחר הבלוג של Linoyza?