למטייל באהבה

שישה ימים וטנריף - חופשה רומנטית באיים הקנאריים

אי קטן אך מיושב, שנחשב ליעד מסעיר במיוחד, אי שם ליד חופי ספרד. טנריף תקבל את פניכם באקלים ייחודי, חול בגוון שחור, ים כחול, נופים מדהימים ותושבים מאירי פנים. אז קבלו מסלול מומלץ לחופשה זוגית קצרה, אך גדושה באי הספרדי המטריף

נטע גולדפייז
תמונה ראשית עבור: שישה ימים וטנריף - חופשה רומנטית באיים הקנאריים  - תמונת קאבר
© מיקי קרמזין
בכתבה זו:

היה זה סלע וולקני שחור, שיצר את אחד האיים היפים והמסקרנים באירופה, האי טנריף (Tenerife). הוא שוכן לא הרחק מחופי ספרד, ונחשב לחלק בלתי נפרד ממנה, ולאי הגדול והמיושב ביותר בקבוצת האיים הקנריים שבאוקיינוס האטלנטי. מדי שנה מבקרים בו מעל לחמישה מיליון תיירים, מרביתם בריטים וגרמנים, אך לקהל הישראלי שנהג לטייל בו בהמוניו בשנות ה-80, הוא קצת פחות מוכר כיום. כשחיפשנו יעד אטרקטיבי ומסקרן, לחופשת חורף זוגית ולא יקרה (לזוג סטודנטים), הוא התגלה כיעד המושלם, עם שילוב מוצלח של אטרקציות תיירותיות, אקלים נוח (בסביבות ה-20 מעלות, גם בחורף) וטבע נפלא.

יום 1 – יוצאים לדרך בפוארטו דה לה קרוז

אמנם מהארץ אין כיום טיסות ישירות לטנריף, אבל מדריד (שהיא אחד היעדים הפופולאריים לטיסות מישראל, לטובת הנוסעים לדרום אמריקה), רחוקה מרחק שעתיים טיסה בלבד מחופי האי. מכיוון שרצינו לתור את טנריף, בחרנו לשכור רכב עוד בשדה התעופה, שליווה אותנו במהלך השבוע. ברגע שמתרגלים לנהוג בהילוכים… מגלים שהנהיגה בכבישי האי נוחה למדי, עם כבישים מהירים ומסודרים ושילוט בכל מקום. להשוואת מחירים ותעריפים מיוחדים להשכרת רכב, היכנסו ללמטייל מרקט >>

פוארטו דה לה קרוז (Puerto de la Cruz) היא עיירת חוף ונופש גדולה, הממוקמת בצפון האי, ועמוסה במלונות גבוהים לאורך הטיילת, ובתיירים רבים. יש בה לא מעט אטרקציות, וגם המון מסעדות דגים ופירות ים טריים, במחירים משתלמים. עברנו בעיירה היפה והבטחנו לעצמנו שנחזור לשם, בדרכנו לבית המלון שלנו, בעיירה הקטנה איקוד דה לוס וינוס (Icod de los Vinos).

איקוד מרוחקת כחצי שעה נסיעה מערבית, מפוארטו דה לה קרוז. בעיירה בחרנו ללון במלון מקסים עם נוף מרהיב, בשם Hotel Emblemático San Marcos, ומשם יצאנו מדי יום לטיולים שונים ברחבי האי. המלון עצמו נמצא בלב המרכז התיירותי, עם הרבה מסעדות, ברים, בתי קפה, ורחובות מקסימים, המעוצבים בסגנון קולוניאלי עתיק. להשוואת מחירים למלון זה, לחצו כאן >>

מים כחולים ועיירות מטופחות. צילום: מיקי קרמזין

במרחק הליכה קצרה, ממוקמת האטרקציה המרכזית של איקוד, “עץ הדרקון” (El Drago Milenario). מדובר בעץ עצום בגודלו, הממוקם במרכזו של פארק מטופח, לא הרחק מכנסיית סנט מרקוס. העץ, שמגיע לגובה 17 מטר, וגילו “הצעיר” מוערך בכ-3,000 שנה (למרות שיש הטוענים שפחות).

יום 2 – כובשים את פסגת הר טיידה

על הבוקר התלבשנו חם, כי היום נוסעים להר טיידה (Teide). נסיעה של כשעה וחצי בכביש מהיר, נוח ונוף מהמם, עם הפסקת קפה נעימה ותצפית על האוקיינוס, הביאה אותנו להר הגעש הגבוה ביותר באיים הקנריים בפרט, ובספרד בכלל. גובהו 3,718 מטרים והוא מוקף בפארק יפהפה עם רכבל, ומסלולי הליכה שונים.

הגענו לאל טיידה בשעות הבוקר, והופתענו למצוא חנייה חינם ובקלות, למרות שהיו המון תיירים. פחות שמחנו לגלות את התור היחיד שנתקלנו בו במהלך שהותנו באי – התור לרכבל. העליה לרכבל כרוכה בתשלום, ויש להמתין בסביבות שעה-שעתיים בתור. ניתן גם להעפיל אל ההר בטרק, אך זה נחשב למסלול אתגרי, ברמת קושי גבוהה. ההמתנה עצמה היא בכיסאות ודי נוחה, והרכבל עצמו יביא אתכם כמעט עד לפיסגה (ומעל העננים). בפיסגה עצמה ניתן לצאת לטיולים רגליים, וליהנות מתצפית מרהיבה. בעינינו לפחות, אל טיידה והפארק שסביבו, הם בגדר אטרקציית חובה.

בסיום היינו מורעבים, ולאחר כשעה נסיעה מהר טיידה, הגענו בשעת בין ערביים לעיירה La Orotava. השיטוט בעיר עצמה מאוד נחמד, היא בנויה בסגנון עתיק ויש חנויות מעניינות, אך חשוב להגיע במהלך שעות היום, כי בערב, רוב האטרקציות (הכנסיות והמוזיאונים) סגורות.

לכבוש את פסגת ההר. צילום: נטע גולדפייז

יום 3 – “הכפר הנסתר” וטיילת הקיץ של לוס ג'יגאנטס

בשעות הבוקר יצאנו שוב לנסיעה, הפעם לכיוון מערב, אל “הכפר הנסתר” הנקרא Masca. חשוב וכדאי להגיע מוקדם (עד השעה 10:00). זאת משום שלכפר הנסתר, מוביל רק כביש אחד צר, ואם תגיעו מוקדם כמונו, תוכלו להימנע מפקקים. Masca הוא כפר קטן ונחבא, בלב עמק מוקף בצמחיה ירוקה. אמנם אין שם אטרקציה מרכזית, אבל האווירה מאוד נעימה, וכיף לטייל ברחובות הכפר, ולהיכנס לחנויות השונות, המתמחות בתבלינים ומזכרות.

Masca נחשב ליעד מאוד תיירותי, על כן המחירים שם מעט יקרים (לתיירים). את ארוחת הצהריים שלנו, העדפנו לאכול במקום אחר, ונסענו דרומה לעיירה Los Gigantes. מדובר בעיירה מקסימה עם חוף מהמם, ואפשר גם להגיע אליה באמצעות טרק מ-Masca ושייט. מזג האוויר שם חם יחסית, ויש טיילת מקסימה על הים. אפילו בחורף, מסתובבים בטיילת בבגדי ים וכפכפים, עם מוזיקה ברקע ואווירה מאוד קייצית ורגועה. מסעדות הדגים טעימות וזולות ויש גם אטרקציות ימיות שונות, כמו שיט ותצפית על דולפינים, ומצוקים גדולים שיורדים ישירות אל הים.

יום 4 – החוף השחור והפירמידות הקדומות

אחרי כמה ימים אינטנסיביים עם הרבה נסיעות, רצינו יום רגוע יותר. ואחרי ארוחת הבוקר (הטעימה) במלון. נסענו ליום כיף בחוף הים Playa Jardin שבפוארטו דה לה קרוז (אליה רצינו לחזור עוד מהיום הראשון).

החוף מדהים ביופיו, חול שחור (שנוצר מהתפרצויות וולקניות), מים כחולים, עצי דקל מסביב ואווירה פסטורלית. קל מאוד למצוא חניה קרובה וחינם, והחוף הרבה יותר גדול ורגוע מחוף הטיילת של לוס ג'יגאנטס. אמנם היו הרבה תיירים, אבל הפיזור על החוף אידאלי, ואפשר בקלות למצוא פינות פרטיות יחסית. המים עצמם היו קרים (מי האוקיינוס האטלנטי, קרים יותר בהשוואה למי הים התיכון), ולכן רק ישבנו להשתזף על החוף. שלא כמו חופים אחרים בחו"ל, כאן אין מוכרים שניגשים אליך ומציעים דברים למכירה, האווירה מאוד רגועה ושקטה ואף אחד לא מפריע לך להשתזף, ולתפוס שלווה.

משתזפים על החול השחור בפלאייה ג'ארדין. צילום: נטע גולדפייז

אחר הצהריים, נסענו לעיר גוימאר (Guimar), לראות מקרוב את הפירמידות המפורסמות של טנריף. המקום נמצא במרחק של נסיעה מפוארטו, ובניגוד לשאר העיירות בטנריף, המאופיינות בבתים ורחובות צבעוניים ומטופחים, העיר עצמה מעט מאכזבת.

הפירמידות של גוימאר, השוכנות בחוף המזרחי של טנריף, הן סדרה של פירמידות עתיקות, שעד היום, נחשבות לחידה ארכיאולוגית והיסטורית. בעבר היו בגוימאר תשע פירמידות, אך כיום נותרו רק שש. הפירמידות עצמן בנויות מחמש מדרגות, ומזכירות במבנה שלהן פירמידות אצטקיות קדומות של בני המאיה. הפירמידות בנויות מסלעי לבה, ויש להן אפילו משמעות אסטרונומית, הקשורה לזווית של השמש, ביום הארוך ביותר בשנה. את המוזיאון ומרכז המחקר שסביבו, בנה החוקר הנורווגי תור היירדאל, ובשנת 1998 נפתח הפארק העצום, הכולל את שטח הפירמידות שנותרו. במקום קיימת גם הדרכה אישית (באמצעות מכשירים אלקטרוניים שניתן להשכיר), בשפה האנגלית, המרחיבה על המחקר והתיאוריות של היירדאל. בפארק עצמו יש גם הרבה מוצגים מעניינים עם שילוט באנגלית, מעבר למידע על מקורות הפירמידות, הוא נותן גם סקירה כללית מעניינת על חוקי מדינות, גילויים גיאוגרפיים ופירמידות אחרות בעולם.

הפירמידות של גוימאר. צילום: Flickr/ Marko

יום 5 – האבן הגדולה והקרנבל הקטן

ביום האחרון שלנו במלון באיקוד, נסענו לעיר השכנה Garachio, השוכנת במרחק 15 דקות נסיעה. גאראצ'יו היא מקום מקסים עם אטרקציה ידועה של סלע בזלת עצום שעולה מתוך הים. כדאי להגיע ולצלם, ומיד לאחר מכן לטייל בעיירה המטופחת. מומלץ מאוד לקנות שם מזכרות הביתה, ולטייל בין החנויות השונות המציעות: ריבות, ליקרים, יין, מוצרי בית ומטבח, ביגוד וכדומה. גם גאראצ'יו היא עיירת חוף, עם טיילת נעימה, ומסעדות דגים שאמנם נראות יוקרתיות, אבל ממש משתלמות וטעימות. הדגים ופירות הים טריים מאוד והבירה מצוינת.

חודש פברואר בו טיילנו הוא חודש הקרנבלים באירופה בכלל, ובטנריף בפרט. בעקבות הפרסומים של חגיגות הקרנבל באיקוד, יצאנו בשעות הערב לטייל בעיירה. במהלך אותו שבוע, מתקיימות חגיגות קרנבל בכל רחבי האי. חשוב לציין שהחגיגות בעיירות הקטנות מצומצמות יחסית, ומיועדת לקהילה המקומית (בחירת מלך ומלכת הקרנבל והופעות מוזיקליות של להקות מקומיות), אבל האווירה עצמה שמחה מאוד, וכל התושבים מתחפשים.

יום 6 – חוגגים ברחובות סנטה קרוז

מכיוון שרצינו לחוות גם את הקרנבל הגדול, את היום האחרון שמרנו לתהלוכה הססגונית, המתקיימת בעיר הבירה סנטה קרוז (Santa Cruz de Tenerife). בבוקר עזבנו את איקוד, ונסענו לכיוון שדה התעופה הצפוני של האי. שם החזרנו את האוטו השכור, ולקחנו אוטובוס מהשדה לבירה (קצר מאוד, 20 דקות נסיעה).

המלון שלנו Silken Atlántida Santa Cruz, היה ממש במיקום מרכזי ומעולה, ובמרחק הליכה מהתחנה המרכזית של העיר (לאוטובוס עצמו אין הרבה תחנות, זאת התחנה הסופית). המלון עצמו מאוד מרשים ומפנק (הכל יחסית לתקציב של סטודנטים). להשוואת מחירים למלון זה לחצו כאן >>

בשעת צהריים חמימה, יצאנו מיד להסתובב בעיר, ושמחנו לגלות שהכל כבר מקושט וחגיגי לכבוד הקרנבל, וברחובות הסתובבו אנשים בתחפושות. כרבע שעה הליכה מהמלון, נמצא מרכז העיר, עם המון מסעדות, ברים וחנויות תחפושות. קנינו קצת מסיכות ואביזרים לקרנבל וישבנו לאכול ולשתות קוקטיילים!

המצעד הגדול והמפורסם של סנטה קרוז, מתחיל יחסית מוקדם, ולכן בסביבות השעה 16:00, הלכנו כבר לתפוס מקום. יש אפשרות להזמין מקומות ישיבה, אך הם יקרים, והרבה יותר כיף פשוט ללכת עם המצעד. האווירה עצמה שמחה וצוהלת, לכל מיצג או קבוצה יש נושא ומוזיקה משלהם, והכל מאוד מושקע ומרשים. מסביב התקיימו מצעדים קטנים וכל האזור היה שמח ותוסס עד לשעות הקטנות, עם אווירת קרנבל, ושמחה מקומית אמיתית.

עזבנו את טנריף בטיסה חזרה למדריד, ובתחושה כי ישנם עוד סודות ומקומות רבים באי המקסים הזה, שטרם גילינו.