איי אנדמן - מקומות אקזוטיים באיים המופלאים

איי אנדמן הם איים קסומים בהם תוכלו להתבודד ולהיות עם בן הזוג שלכם או פשוט להכיר אנשים חדשים תחת עץ קוקוס רענן. אז בואו לכאן עם ציוד בישול, תקימו לכם מחנה ותהנו מהטבע, מהשקט וממי קוקוס טעימים.
רעות מזר
תמונה ראשית עבור: איי אנדמן - מקומות אקזוטיים באיים המופלאים

דרכי הגעה לאיי אנדמן

לאיי אנדמן ניתן להגיע או בטיסה או בהפלגה. טיסות יוצאות מצ'נאי או מכולכתה, טיסה ממוצעת עולה בסביבות $120. לא הייתי ממליצה על ההפלגה, שכן היא אורכת שלושה-ארבעה ימים והתנאים די קשים. אם אתם רוצים לחסוך בכסף ולקנות כרטיס זול, שווה להשקיע את הכסף בכרטיס טיסה, אותו כדאי לקנות כמה כמה שיותר מוקדם, כך יהיה יותר זול. העונה המומלצת היא ינואר-פברואר. אני וחברי יצאנו בטיסת בוקר מצ'נאי, עיר גדולה בחופה המזרחי של הודו, לכיוון פורט בליר. כל הטיסה התרגשנו, כי שמענו הרבה סיפורים ודמיינו הרבה איך האיים נראים.

אחרי שעתיים של טיסה עם חברת Spice Jet ההודית מעל הים, התגלו לעיננו לגונות מרשימות וים בצבע כחול טורקיז. נחתנו בפורט בלייר, שדה תעופה קטנטן, קיבלנו ויזה לחודש ויצאנו לדרך. יצאנו לכביש הראשי, תפסנו אוטובוס לכיוון מרכז העיר ושם ירדנו והלכנו ישירות למעבורת. חשוב לדעת שצריך לקנות כרטיס לאיים כמה שיותר מהר, כיוון שתמיד מלא. קנינו כרטיס ליום למחרת לאי המרכזי האבלוק, מצאנו אכסניה לא יקרה במיוחד, אתגר לא פשוט בפורט בלייר, ויצאנו להסתובב קצת בעיר. אופי הטיול שלנו היה קצת שונה מרוב האנשים. אנחנו בישלנו לעצמנו הרבה פעמים בטיול, גם כי לפעמים נמאס מהאוכל ההודי וגם כי זה הרבה יותר זול, בעיקר באנדמן.

קנינו אספקה של אוכל יבש (אורז, ירקות) ולמחרת יצאנו להפלגה. המעבורת עוצרת תחילה באי ניל, לשם הגענו בסוף, ואחרי שלוש שעות בערך מגיעה להאבלוק. ירדנו מהמעבורת וישר קפצו עלינו המון נהגי ריקשות, שביקשו לקחת אותנו לחוף חמש. האי מחולק לחופים שממוספרים מאחד עד שבע. חשוב לי לציין שחוף חמש הוא נחמד ושהינו בו שלושה ימים, אבל הוא מאוד מאוד רועש, היות וזה החוף של הישראלים. אנחנו ממש לא אהבו את ההתנהגות שם ועברנו לחוף שתיים, שהוא הרבה יותר שליו, אווירה נינוחה, קרוב יותר למרכז האוכל ואפשר ללכת יותר ברגל ופחות בריקשה. גם אחרי חוף חמש דרומה יש אכסניות מאוד נחמדות.

מה עושים בהאבלוק

יש המון דרכים להסתובב שם, אני מאוד ממליצה לכם לשכור אופניים לשבוע שלם. זה חוסך את כל הוצאות הנסיעה בריקשה וגם הרבה יותר נחמד, כי אפשר לנסוע איתם ברחבי האי. יום אחד הלכנו למרכז האימון לפילים, שם מאלפים פילים. בדרך יש הרבה חופים יפים ואפשר פשוט לעצור לכמה שעות בדרך, לתלות ערסל ולקרוא איזה ספר טוב.

למחרת, הלכנו לחוף הפילים, זה חוף שמומלץ להגיע אליו באוטובוס ולא באופניים, כי זה קצת רחוק. חשוב להצטייד בשנורקל ומסיכה, אותם אפשר לקנות או לשכור במרכז. נוסעים לכיוון חוף שבע ויורדים באמצע - הנהג יודע איפה, רק צריך לשאול. הוא הוריד אותנו בצד הכביש וראינו שביל צר, שהוביל לתוך הג'ונגל. התחלנו ללכת עם השביל ונכנסנו עמוק לתוך הג'ונגל. בדרך, פגשנו עוד זוג שהיה בדרכו לחוף. ההליכה בג'ונגל מרתקת ונחשפים עצים עתיקים, בעלי חיים והרבה צמחיה. חצינו מעין ביצה קטנה, אבל אל דאגה, לא טובעים בתוכה ואחרי הליכה של רבע שעה הגענו לחוף המדובר. הגענו לרצועת חוף יפה, הנחנו את הדברים על החוף ונכנסנו למים. היו שם המון אלמוגים, דגים צבעוניים בשלל צבעים, צבי ים ועוד.

אחרי כמה כניסות ויציאות למים החלטנו לחזור. עייפים אך מרוצים, בסוף היום, חזרנו לביקתה. יש אנשים שמגיעים לחוף עם דייגים, דרך הים. אני חושבת שיותר מעניין ללכת בג'ונגל. באחד הימים נסענו עם האוטובוס לחוף מספר שבע, שהוא החוף היפה ביותר, אך גם היקר ביותר. שווה להקדיש לפחות חצי יום לשהייה באזור ההוא. רוב האנשים המבקרים באיי אנדמן מגיעים לאי האבלוק וניל. אני וחברי רצינו לעשות משהו מיוחד ועל כן אחרי שבוע באבלוק החלטנו להפליג צפונה ללונג איילנד.

לונג איילנד ומארק ביי הקסום

אחרי שקנינו כרטיס מראש, יצאנו לדרך. זו הפלגה צפונה, של כשעתיים-שלוש, בהן עוברים גם באיים של הילידים המקומיים. אסור לרדת לאיים, אלא רק לראות אותם דרך הספינה. אין כל יום הפלגה, אלא פעם או פעמיים בשבוע, אז אתם צריכים לתכנן את כל הנסיעה הזאת בתחילת החודש שלכם באנדמן, על מנת שלא תתקעו בלי ויזה. מהאבלוק אין בעיה לחזור לפורט בלייר וגם לא מניל איילנד. ברגע שהגענו, חשבנו שחלה טעות ומישהו העביר אותנו במכונת זמן, כי לעיננו נגלה קיבוץ של שנות ה-50 עם בתים רעועים, שביל בטון צר שנע ביניהם, עצי אורן ומדשאה גדולה ורחבה במרכז. לונג איילנד הוא אי קטן, עם מעט מאוד תושבים. יש בו שתי אכסניות בלבד והאווירה בשתיהן טובה. יש גם מכולת ומסעדונת קטנה לאכול. הוא כמעט ולא מתוייר וזה מה שיפה בו, כי האווירה שם היא כמו בקיבוץ.

אחרי ששהינו יום-יומיים על האי בגסט-האוס, אמרנו לעצמנו שהגיע הזמן ללכת לחופים המבודדים ויש שניים כאלה, על האי עצמו, בצד השני שלו. צריך להגיע בעזרת סירת דייגים קטנה. שוכרים דייג, שיקח אתכם לשם ויבוא לקחת אתכם אחרי כמה ימים. כמובן שצריך להביא את כל האוכל, הסירים, ערסל שישמש ללינה וכילה אם יש. מים לוקחים מבאר מקומית. אנחנו החלטנו לשוט לאי שנקרא מארק ביי (Mark Bay), היות ופגשנו אנשים שחזרו משם וסיפרו שהוא קסום.

למחרת בבוקר שכרנו סירת דייגים, קנינו אספקה של אוכל ושטנו לאי. שכרנו מישהו בשם רמון, שגר שם, אבל זה יכול להיות כל בעל סירה. באי זה חיים רק שלושה הודים, שעובדים במטעי הקוקוס. הדייג הוריד אותנו, אמרנו לו לבוא לאסוף אותנו ביום שבת בצהריים (חמישה ימי שהייה באי). כעת אנחנו מהלכים לבדנו, עם עוד חבר'ה, שחלקנו איתם את הסירה על אי קטן מוקף ים, ללא שום קשר לציוויליזציה, ללא תשתיות כלשהן, רק ים וים וג'ונגל. חול עצום וחולי נחשף, לאחר שפסענו ב-10 דקות מצד אחד של האי לצידו השני. החבר'ה הספרדים החלו בקריאת שמחה ואנו עימם. החלטנו להתמקם יחדיו ולהקים מחנה בג'ונגל סמוך לחוף. החבר'ה שאליהם חברנו היו קלארה מספרד, תומס מצ'כיה וארתורו מאורוגוואי.

בנינו מחנה לתפארת, שאבנו מים מהבאר והתחלנו בהרפתקאה מסעירה, אך נינוחה מאין כמוה. כל השבוע שוטטנו יחפים באי, מפצחים קוקוסים להנאתינו ולוגמים את את מיצם הטעים. יצאנו לדוג והדגים קיפצו אל המחבת, שנירקלנו מרבית הזמן בשוניות מטריפות חושים. כל ליל, עם בוא הגאות, היינו כולנו מתכנסים במחנה והשמחה גברה לה יחד עם הלהבות והשירים. לאחר שבוע של כיף ונחת, שבנו עם הדייג ללונג איילנד ומשם חזרה להאבלוק. כדאי לשלם לנהג רק בחזור, על מנת להבטיח שהוא יבוא. חוויה מומלצת בחום.

בדרך לאי ניל

מלונג איילנד הפלגנו חזרה להאבלוק ומשם לניל. האי ניל קטן יחסית להאבלוק, אך גם די מתוייר. הרבה פעמים, בעונה, לא יהיה מקום לינה בביקתות והפתרון הוא לישון על ערסלים. לנו היה אוהל כל הטיול, אז פשוט פתחנו אוהל. כמובן שזה גם מוזיל את העלויות. גם האי ניל מחולק לחופים. אינני זוכרת היטב את המספרים, אבל שווה להגיע לחוף מספר שלוש, שם יש קשת יפה, שנוצרה מהסלע.

גם בצד המזרחי ביותר של האי יש חוף מקסים. בניל גם אפשר להשכיר אופניים וזה מאוד נוח כי שם אין אוטובוס, רק ריקשות. אחרי עוד שבוע באי חזרנו לפורט בלייר ומשם בטיסה חזרה לצ'נאי. אני מאוד ממליצה למי שכבר בהודו לא לוותר על אנדמן, זה המקום הכי יפה בהודו. אפשר להגיד שזה בכלל לא הודו, לנו זו הייתה חופשה של חודש מהודו.

איי אנדמן לתרמילאים - כל מה שחשוב לדעת באתר "עפתי" >>

הזמנת חופשה לאסיה

הזמנת מלון השוואה בין מאות אתרים ברחבי העולם הזמנת טיסה כל האתרים המובילים במקום אחד ביטוח נסיעות דרך למטייל יוצאים לחו"ל בראש שקט