אירלנד - מסלול ל-8 ימים ועצות שימושיות

אירלנד – מסלול לשמונה ימים ועצות שימושיות

 

במחצית יוני 2014 טיילנו באירלנד. הדגש בטיול היה טבע, נופים, אווירה ומוסיקה עממית.

 

המסלול:

 

יום 1:

טיסה מת"א דרך איסטנבול לדבלין. הגעה לדבלין אחה"צ.

קבלת הרכב השכור בשדה התעופה ונסיעה מערבה על הכבישים M-50N-4M-4 ו-M-6  לכיוון Athlone.

בערב – בילוי במרכז היפה של העיר.

לינה ליד- Athlone.

נסיעה: כ- 160 ק"מ.

 

יום 2:

הוקדש  לאזור Connemara.

נסיעה מ- Athlone מערבה על כביש M-6 לכיוון Galway.

חציית Galway  מערבה ותחילת הטיול ה"טבעתי" באזור Connemara.

נסיעה על כבישי הנוף R-336R-340R-342 ו- R-341 לכיוון Clifden. בדרך עצירות בכפרים ובנקודות תצפית.

ביקור במרכז היפה של Clifden

נסיעה לאורך הכביש היפהפה Sky Road (מערבית ל- Clifden).

חזרה מזרחה דרך כביש N-59  , מנזר Kylemore   לעיירה Leenane ומשם דרך הכבישים R-336  ו- N-59 ללינה  בעיירה Oughterard.

בערב בילוי במרכז העיירה.

נסיעה: כ- 300 ק"מ.

 

יום 3:

 נסיעה מ- Oughterard על כביש N-59 ל- Galway. המשך דרך הכבישים N-18 ו- N-67  לכפר הדייגים Kinvarra.

המשך לכיוון צוקי Moher. מומלץ לנסוע לאורך החוף דרך כבישN-477  ואח"כ דרך N-478. מעט ארוך יותר אבל דרך נופית מיוחדת.

סיור ב- Cliffs of Moher.

המשך לעיירה Kilrush דרך הכבישים N-67 ו- R-477.

חציית נהר Shanon  ע"ג מעבורת (יש אחת לשעה עגולה ממעגן בהמשך כביש N-67 מזרחה. זמן ההפלגה כ- 20 דקות).

המשך דרומה על כביש N-69 (דרך Tralee) ואח"כ על כביש N-70  ללינה באזור Killorglin (עיירה נחמדה).

נסיעה: כ- 280 ק"מ.

 

יום 4:

הוקדש כולו לחצי האי Dingle.

נסיעה מערבה דרך הכבישים R-561 ו- N-86 לעיירה Dingle.

הקפת חלקו המערבי של חצי האי על כביש R-559 (נקרא מסלול Slea Head) וחזרה ל- Dingle.

נסיעה מזרחה על כביש N-86 לכיוון Tralee ומשם על כביש N-22 ל- Killarney.

לינה ב- Killarney.

נסיעה: כ- 200 ק"מ.

 

יום 5:

הוקדש כולו להקפת חצי האי Iveragh  במסלול Ring of Kerry.

נסיעה מ-Killarney  דרומה על כביש N-71 ואח"כ על כביש N-70  ( כ- 180 ק"מ שהם מסלול Ring of Kerry).

עצירה לתצפיות בנקודות מסודרות לאורך המסלול ובעיירות SneemWatervilleCahersiveen.

לינה בעיירה Adare  (שווה בכל מקרה עצירה).

נסיעה: כ- 250 ק"מ.

 

יום 6:

נסיעה מ- Adare לכיוון Tipperary כבישים N-21M-20N-74 ל-   Rock of Cashel.

נסיעה מ- Cashel  דרך הכבישים R-691 ו- N-76 ל- Killkenny.

סיור במרכז Killkenny.

אחה"צ נסיעה ל- Wicklow ל- Glendalough דרך הכבישים N-10M-9R-413R-758.

 סיור  באגמי Glendalough.

לינה ליד Glendalough.

נסיעה: כ- 280 ק"מ (חלק על כביש מהיר).

יום 7:

 

נסיעה מ- Glendalough על כביש     R-115 (Old Military Road)

ירידה מערבה על כביש L-1011 לביקור בכפר Enniskerry.

נסיעה דרך כביש N-11 ל- Dublin.

אחה"צ וערב – סיור במרכזDublin  בערב בילוי באזור Temple Bar במרכז העיר.

לינה במלון בפרבר צפוני של העיר.

נסיעה: כ- 90 ק"מ.

 

יום 8:

בוקר – סיור במרכז Dublin.

אחה"צ – טיסה מדבלין דרך איסטנבול לת"א (הגעה ביום 9 לפנות-בוקר).

נסיעה: כ- 15 ק"מ.

 

עצות שימושיות:

 

איך מגיעים – טסנו עם Turkish Airlines דרך איסטנבול. לחברה מספר טיסות ביום מת"א לאיסטנבול ושתי טיסות יומיות מאיסטנבול לדבלין. סה"כ  (כולל המתנה באיסטנבול) כ- 9 שעות בהלוך ו- 8 שעות בחזור. מחיר לאדם כ- 610 USD זול משמעותית מכל חלופה אחרת, סה"כ חברת תעופה טובה.

 

רכב שכור – עדיף וזול להזמין הרכב דרך אחת מהסוכנויות בישראל. כדאי לעשות השוואה כי המחירים שונים מסוכנות לסוכנות. עדיף לקחת רכב עם מנוע דיזל (גם אם נפח המנוע גדול יותר), למרות שההבדל ממחיר הבנזין הוא לא גדול (כ- 10 סנט לליטר) צריכת הדלק שונה משמעותית. בעוד רכב עם מנוע בנזין נוסע כ- 500-600 ק"מ על מיכל, רכב עם מנוע דיזל נוסע כ- 1600-1700 ק"מ. אנחנו סיימנו את הטיול (כ- 1550 ק"מ) עם פחות ממיכל דלק והחיסכון משמעותי.

 

נהיגה באירלנד – נוהגים בצד שמאל, להוציא את הכבישים המהירים (סימונם M וחלקם כבישי אגרה), מרבית הכבישים באזורי הטיול הם דו-מסלוליים, (בפועל חלקם למעשה חד-מסלוליים) חלקם צרים עד צרים ביותר, מפותלים, שדה הראיה קדימה מוגבל, התשתית "לא משהו", אין שוליים ובהרבה מקומות אין לאן "לרדת" כאשר מגיע רכב ממול. האירים נוהגים בצורה מאד מתחשבת, מקפידים ומצייתים לחוקי התנועה, נזהרים ומאד אדיבים. השילוט והתמרורים טובים מאד.

קחו בחשבון שכבישים בינעירוניים שסימונם  הם כבישים דו-מסלוליים וחלקים מהם עונים לתיאור הנ"ל. הכבישים המקומיים (מסומנים כ- R ו- L) עונים באופן מלא לתיאור הנ"ל. סה"כ התנועה  על הכבישים (להוציא באזור הערים) דלילה למדי.

 

כביש M-50 – כביש הטבעת המקיף את דבלין. סביר להניח שאם תצאו ישירות משדה-התעופה לכיוון מערב אירלנד תיסעו עליו מטעמי נוחות וזמן. הכביש בחלקו (למי שעובר בין יציאות 6-7) הוא כביש אגרה אך פועל בשיטה המזכירה את כביש 6 שלנו (הרכב מצולם לצרכי חיוב באגרה).

התשלום נעשה באופן הבא: כל מעבר בקטע שבין יציאות 6-7 עולה 3.10 אירו. לקוחות מזדמנים (תיירים ברכב שכור למשל) חייבים לשלם עבור הנסיעה עד למחרת בשעה 08:00 בבוקר, אחרת שיטת  קנסות "דרקונית" מתחילה לפעול. את התשלום ניתן לבצע בחנויות, קיוסקים, בנקים, תחנות דלק וכו'. בד"כ לעסק יש שלט PayZone המעיד כי הוא מקבל תשלומים (גם  של  M-50 ). יש לבקש לשלם עבור הנסיעה ולמסור את מספר הרכב (שצולם בעת המעבר). חשוב לשמור על הקבלה.

ניווט – הכבישים (כולל הצדדיים) משולטים היטב. השתמשנו באפליקציית ה- GPS החינמית NavFree שעשתה את המוטל עליה היטב. המפות מדויקות ומפורטות. האפליקציה מתאימה לכל סוגי הסמארטפונים וניתנת להורדה מהחנויות של Google ו- AppStore. יתרונה הוא שמדובר באפליקציית אוף-ליין שאינה מחייבת חיבור לרשת (כמו Waze). בכל מקרה חשוב להצטייד במפה לצורך תכנון והתמצאות.

בעיירות התיירותיות משרדי תיירות בהם ניתן לקבל מפות חינמיות וספרוני תיירות על האזור.

 

מדריך תיירות – השתמשנו במדריך אירלנד של Eyewitness  בהוצאת "העולם" – המפורט והעדכני ביותר שנמצא כיום בחנויות הספרים.

 

לינה - גרנו ב- B & B ולא נפלנו. השתמשנו באתר booking.com למצוא ולהזמין את המתאים לנו. מעבר לדירוג המשתמשים, יש לחלקם דירוג של משרד התיירות האירי המופיע באתר. בחרנו בטובים  ביותר בקטגוריה (4 כוכבים ו/או שזכו לדירוג גבוה) ולא "נפלנו". מסיבות נוחות שלנו בחרנו לגור בכפרים/עיירות ולא בערים. גם בעיירות הקטנות יש פאבים ומסעדות. להוציא את הלילה הראשון והאחרון לא הזמנו מקום מראש, בשבוע השני של יוני 2014 לא הייתה בעיה במציאת מקומות לינה טובים. בדבלין התגוררנו במלון מחוץ למרכז.

 

האירים - חביבים ביותר, מסבירי פנים, מתנדבים לעזור ולסייע אם חושבים שאתה זקוק לעזרה כלשהי. על הכביש נוהגים ומתנהגים בהתאם לאופיים.

 

תצפיות נוף - לאורך כבישי הנופים יש מפרצי עצירה המיועדים לתצפיות בטוחות על הנוף. במקומות אחרים אין אפשרות לעצור כי הכבישים צרים ביותר. אם יש מפרץ עצירה (גם אם הוא לא מסומן כנקודת תצפית) שווה לעצור כי  מפרץ  החניה קיים כי יש סיבה לעצור.

במסלולים "הטבעתיים"  מומלץ לנסוע כאשר הים מצד שמאל (בהקפה מדרום-מערב לצפון-מזרח ) כך שאתם תמיד ב"צד של הנוף".

 

אוכל ושתיה -  הפאבים הם גם מסעדות. ברוב המקומות ניתן להזמין ארוחת ערב בין השעות 17:30-18:00 עד 21:00. החל מ- 21:00 המטבח נסגר וניתן רק לשתות. אין הזמנת שתייה. ניגשים לבר, מזמינים שתייה, מקבלים, משלמים וחוזרים עם השתייה לשולחן (עד הסיבוב הבא).

מוזיקה בפאבים -  בחלק מהפאבים יש Live Music . בד"כ מדובר בנגן או שניים המנגנים ושרים מוזיקה בינ"ל. מוזיקה אירית עממית ניתן לשמוע בחלק מהפאבים, יש לבדוק מה מנגנים ושרים ואיפה. הצעירים המקומיים מעדיפים מוזיקה מודרנית. הפאבים בהם יש מוזיקה מקומית מאוכלסים ע"י מבוגרים יותר. הנגנים המנגנים מוזיקה מקומית הם בד"כ  מספר נגנים חובבים שבאים לנגן ולשיר בשביל הכיף ומקבלים בירה חינם. ההופעות מתחילות בד"כ בשעה 22:00. הנגינה בפאבים נפוצה יותר באזורים המערביים של אירלנד ובאזור Temple Bar בדבלין.

 

דבלין - מרכז דבלין ואתרי התיירות נמצאים בשטח לא גדול אותו ניתן לכסות בהליכה רגלית. מאידך כמו בכל עיר יש בעיות תנועה וחנייה. גרנו במלון מחוץ למרכז, הגענו למרכז באוטובוס ציבורי. השרות יעיל ומהיר. תשלום לנהג במטבעות בלבד ויש להצטייד בסכום המדויק כי לא ניתן לקבל עודף.

 

חניה בעיר - יש במרכז העיר מספר חניונים בתשלום. שעת חניה ביום 4.00 אירו. חניה בערב 5.00 אירו לכל הערב.

 

עלויות

טיסה הלוך ושוב – 610 דולר לנוסע.

רכב שכור לשבוע (כולל ביטוח מלא) – 330 אירו.

דלק – 108 אירו (ליטר בנזין 1.55-1.60 אירו, ליטר דיזל 1.45-1.50 אירו)

B & B - עלות חדר 70- 85 אירו ללילה.

ארוחה זוגית במסעדה  (2 מנות + שתייה) 50-60 אירו.

כניסה לאתר תיירות – 6 אירו לאדם.

שתיה – 2.50-4.50  אירו לכוס/בקבוק.

בקבוק מים גדול – 1-2 אירו.

 

 

 

 

אהבת? הנה ההזדמנות שלך לפרגן

רוצה לעקוב אחר הבלוג של yoshar?

הפוסט הבא ›
טיול לאלפים הצרפתיים - יוני 2015
טיול לאלפים הצרפתיים - יוני 2015
מתוך הבלוג של yoshar
29-06-2015
קרא מאוחר יותר
לכל הפוסטים של yoshar »

תגובות

רוצה להגיב לזה? יש להתחבר לאתר:

 

תגובות פייסבוק

סגור
×