בטומי ב 4 ימים

המלון ממקום במרכז ומהווה נקודת פתיחה טובה מאוד לטיול

לאחר התארגנות קלה יצאנו לטיילת הליכה רגלית של 5 דקות

בטיילת השכרנו קלנועית לשלישיה – 30 דולר לשעה

הטיילת – טיילת בטומי או שדרת בטומי Batumi Boulvard, ארוכה מאוד ומלאה בפרחים, פסלים, מזרקות, דוכנים, שבילים וצמחים. הטיילת מתחילה מאזור המרינה ומלון אדמירל ונמשכת לאורך הים עד למלון אופוריה בדרומה של העיר. בטיילת ניתן להשכיר קלנועיות ואופניים וטייל עמם,. בתחילת הטיילת והמרינה ניתן למצוא גלגל ענק (פעיל רק בעונת התיירות), מגדלור, מסעדות, פסל עלי ונינו ומגדל האלפא בית הגיאורגי. בהמשך הטיילת וליד מלון רדיסון ואינטוריסט פלאס נמצאים המזרקות בעונת התיירות החל מסוף יוני ועד לסוף אוגוסט, הטיילת מתמלאת באנשים, במופעי רחוב והמון תיירים גודשים את החוף הסלעי של העיר ונכנסים לים

הגלגל הענק ופסל עלי ונינו – הגלגל הענק נמצא בתחילת הטיילת ומאחוריו נמצא פסל עלי ונינו (רומיאו ויוליה הגיאורגיים). הגלגל הענק פעיל רק בעונת התיירות ועלותו כ-3 לארי לאדם לסיבוב ובלילה הוא מואר באורות צבעוניים). פסל עלי ונינו הוא פסל מכני שזז ובכל כעשר דקות הפסלים מתקרבים ומתרחקים אחד משני, וכשהם מתקרבים הם עוברים אחד דרך השני. הסיפור הוא בין עלי, (לוחם מוסלמי מאזרבייג'ן) ונינו (נסיכה נוצרייה מגיאורגיה) ועל אהבה אסורה בדומה לרומיאו ויוליה. כשהפסלים מתקרבים אחד לשני הם חוצים אחד את השני מבלי להתנגש, ובכך יוצרים את התחושה של איסור ובלתי מפגש. הפסל פעיל 24/7.

בערב יצאנו לחגוג את ראש השנה בבית חבד

בית חבד שנמצא ממש מאחורי כיכר פיאצה

יום שני 10.9.18

יצאנו בשעה 9.00 מהמלון עם הנהג – מומלץ לבחור נהג מקומי שיש עליו המלצות מאתר הפייסבוק של בטומי (לא ממליצים על הנהג שאנחנו בחרנו ולכן לא מצינת כאן את פרטיו). המחיר ל 3 ימים מלאים היה 250$ ל 6 אנשים ביחד. הנהג שקבענו איתו 3 חודשים מראש שלח נהג אחר טען שהוא אחיו ושילם לו 50 אחוז מהסכום ששולם…

נסענו למפל Trout בהרי אג'רה, כ-40 דקות נסיעה . האטרקציה האמיתית הינה לא המפל, אלא לראות את חיי הכפריים בסביבה. עצרנו בכפרים בסביבה.משם המשכנו לשמורת הטבע מטירלה.

שמורת הטבע טירלה Mtirala מצפון לבטומי. בדרך חולפים על פני הנמל של בטומי, שמורת הטבע מיטרלה, "השמורה הבוכה" יפהפייה, לחה ומלאה ירוק ומים. השמורה נקראת כך מאחר ומזג האוויר בה לח ולרוב יורד גשם או טפטופים (בימים של טפטופים אין בעיה לטייל בשמורה, אך בימי גשם חזק קשה לטייל בה). הכניסה לשמורה מלווה בנסיעה בג'יפים לאורך הערוץ, ורוב הדרך הינה דרך עפר לא סלולה כך שהטיול הופך למעין טיול ג'יפים. מתחילים את הטיול בנקודה בה עוצרים הרכבים ועולים על גשר חבלים מתנדנד מעל הנהר , עוברים לצד השני ואז חוזרים בגשר לרכב וממשיכים לשמורה עצמה. עם הגעה לשמורה ישנה רחבה גדולה שבה מחנים את הג'יפים/הרכבים והנהגים מחכים לכם שם. ברחבה יש קיוסק עם גלידות שתייה וספסלים

ההגעה לשמורת הטבע מתבצעת ברכבי שטח, הדרך לא אתגרית ומתאימה למשפחות ומבוגרים. לאחר כ-400 מטר הליכה מגיעים לנקודה יפיפה, מפלונים קטנים ושולחנות פיקניק.

משם יוצאים גם שני מסלולי הליכה הררים:

האחד לאגם קטן במעלה הנחל שבימים חמים אפשר ורצוי להכנס אליו, כ-700 מטר הליכה לכיוון,

והשני למפל יפיפה בהמשך הדרך כקילומטר וחצי לכיוון, הדרך משולטת היטב וניתן להעזר במפעילי האומגה ובנהגים שלכם

במידה ורוצים - ניתן לעלות על קרונית שנוסעת לאורך הפארק. הקרונית יוצאת מהכניסה התחתונה של הפארק (main gate)

והיא בעלות נוספת של 5 לארי.

מומלץ להגיע עם כובע שכן לא כל הגן מוצל.

מטירלה ממוקמת רק 40 דקות נסיעה מבטומי ומספקת נוף נדיר ביופיו.

על רכס הרי הקווקז הנמוך, לאורך נהר שוצף נמצאת השמורה.

נחזור בערב למלון לאחר ארוחת הערב יצאנו למזרקות המוזיקליות

המזרקות המוזיקליות – בבטומי קיימות 2 מזרקות מוזיקליות מרשימות, האחת במרכז העיר ממול מלון אינטוריסט פלאס וליד רדיסון בלו, והשנייה ליד מלון Sky Tower ובאגם הקטן. המזרקות שבמרכז העיר פועלות כל יום החל משעה 20:00 ועד סביבות 23:30 ברציפות והם מוארות באורות צהובים בעיקר תוך כדי מוזיקה שמתחלפת כל הערב. מסביב למזרקות יש גשר שניתן לעלות, להצטלם עליו בצמוד למזרקות יש פארק פרחים, פסלים, משחקי רחוב כמו שחמט, מבנים מיוחדים ומוארים, כניסה לטיילת ולדוכנים, מסעדות וכמובן הרציף, שכדאי להגיע לקראת שקיעה. המזרקות המוזיקליות השניות מנגנות בשירים מתחלפים כל הערב וכמו הקודמות גם מופעלות ברציפות משעה 20:00 עד סביבות 23:00. המזרקות האלו נמצאות באגם הקטן ומסביבם ספסלים ושביל הליכה לצפייה. במזרקות אלו אין גשר ולא ניתן לעמוד על ידם כמו בראשונות אך הן יפות לא פחות ומוארות במנורות צבעוניות עם שפריצים של מים לגובה רב. גם אטרקציה זו בגדר חובה לבאים לבטומי. הצפייה במזרקות כמובן ללא עלות.

יום שלישי 11.9.18

יצאנו מהמלון ב 10.00

נסענו לכיוון השני למפלי מקונצ'טי

כיוון דרום למפלי מקונצ'טי Makuntsti. בדרך חולפים על פני נהר, יערות וכפרים אותנטיים. בכמחצית מהדרך ניתן לבקש מהנהג שיעצור לתמונות ברקע נהר זורם... בנהר מומלץ לנקות זהירות כאשר מצטלמים כי מעבר לכביש ישנה ירידה תלולה ויכולים ליפול ולהיפצע. מפלי מקונצ'טי היפים נמצאים בתוך כפר קטן. בירידה ישנה הליכה קצרה מאוד עם מדרגות עד למפל. בכפר נראה כמה דוכנים שיציעו דבש, מזכרות, הממתק הלאומי, חולצות טישרט, שתייה, גלידות ועוד כמה מוצרים (ישנם כ-10 דוכנים). היינו במקום כשעה, לאחר המפל ניסע נסיעה קצרה של כחמש עשר דקות לגשר תמרה Tamara Bridge.

משם המשכנו לשוק חופה

שוק חופה נחמד מאוד- – שוק ענק וחוויה להסתובב שם.

Hopa Bazzar, חלק מהמקומיים מכנים את השוק Turkish Bazaar. השוק זול מאוד וניתן למצוא בו הרבה מציאות, והוא מתפרש על שטח גדול עם סמטאות, כשבכל סמטה אזור אחר של מוצרים

ומשם המשכנו

לקניון במלון אופוריה קניון מטרו סנטר, קניון חדש עם הרשתות המקומיות-זה הקניון הכי גדול בעיר

Metro City

לא מצאנו שם שום דבר מעניין אין שם מותגים כלל , תוך שעה סיימנו את כל הקניון, בערב יצאנו ל.

כיכר אירופה – כיכר אירופה נמצאת במרכז בטומי וקרובה למזרקות המוזיקליות ולמלון רדיסון בלו. בכיכר פסל גבוה של האלה מדאה Madea האוחזת בידה גיזת זהב. ברחבה נמצאים מבנים חשובים בבטומי כמו התיאטרון, בניין העירייה, מזרקה והשעון האסטרונומי. השעון האסטרונומי מראה את השעה המקומית ואת מיקום הירח והשמש. בכיכר אירופה נערכים מידי פעם כנסים וירידים בכניסה חופשית. ברחבת הכיכר מסעדות ואפילו פאבים. הכיכר מתמלאת אנשים לקראת הערב.

יום רביעי 12.9.18

יצאנו מהמלון ב10 עם נהג אחר

יום טיול ארוך לשמורת הטבע מרטווילי Martvilli, מערת הנטיפים וסטאפליה Sataplia, וקניון אוקטסה Okatse Canyon. יום טיול יפהפה מלא בטבע ומראות מדהימים. מתחילים את היום בנסיעה די ארוכה של כשעתיים וחצי בערך. לשמורת הטבע מרטווילי ושם מתחילים את היום. טיול בשמורת הטבע היפה הכולל קיאקים בערוץ, הליכה וצפייה במפלים שוצפים ומרהיבים.. אחרי ביקור בשמורת הטבע המרהיבה נסיעה של כחצי שעה תביא אתכם לשמורת טבע Sataplia (נדרשנו לשלם 15 לארי כניסה לשמורה), אולם ראינו את העליות בכניסה לשמורה והחלטנו לוותר כי כבר היינו מותשים.

יום חמישי חזרנו לארץ

לסיכום – מלון שרתון מומלץ מאוד

נהג- חשוב מאוד לבדוק היטב המלצות

כסף מקומי – לארי אך עדיף לקחת דולרים להמרה שם (עדיף מיורו)

בטומי מהממת , בהחלט היינו חוזרים שוב

רוצה לעקוב אחר הבלוג של IDIT LEVIN BUGANIM?

תאילנד - אוקטובר 2017
מתוך הבלוג של IDIT LEVIN BUGANIM
27-10-2017
לכל הפוסטים של IDIT LEVIN BUGANIM »