ברזיל (הקרנבל) - צ׳ילה (אי הפסחא) - פרו (מאצ׳ו פיצ׳ו) - שווייץ (ציריך) - גרמניה (היער השחור)

תמונה ראשית עבור: ברזיל (הקרנבל) - צ׳ילה (אי הפסחא) - פרו (מאצ׳ו פיצ׳ו) - שווייץ (ציריך) - גרמניה (היער השחור) - תמונת קאבר
קולאז׳ תמונות מטיול ההכנה הראשון שלי לשנת 2019

בוקר טוב מבאדן באדן, שבוע מצויין מגרמניה.

זהו זה, היום אני מסיים את טיול ההכנה הענק שקיימתי במהלך חמשת השבועות האחרונים אל דרום אמריקה ואירופה.
כעת אני עומד לעלות על טיסה אל ישראל מגרמניה, טיסה מספר 18 למסע ראשון זה שלי להכנת טיולים נדירים ומרתקים ברחבי העולם.
18 טיסות זה השיא שלי עד כה ולמען האמת, כבר התרגלתי לכל שינויי הזמנים באזורי הזמן אותם אני עובר. הג׳ט לג כבר לא משפיע עליי. מוזר, אך זוהי האמת.

בטיול הכנה זה שילבתי מדינות מרכזיות ואתרים מרתקים והיסטורים שיכללו בטיוליי הבאים אל דרום אמריקה.
מסע הכנת טיולים מרתק זה התחלתי לפני כחמישה שבועות, כאשר אני נוחת במילאן, איטליה ומשם ממשיך ברכבת דרך הרי האלפיין השוויצרים אל ציריך, העיר הגדולה בשוויץ וזאת, בכדי לגשש מעט ולהתוודא ממקור ראשון ובאופן אישי לאיזור זה של אירופה שכן, גם לשם אני מכוון הוצאת טיול מאורגן בהדרכתי, בעתיד.

התחנה הראשונה בדרום אמריקה היתה ברזיל, כאשר אני נוחת בסאו פאולו וישירות נוסע ברכב שכור אל חגיגות הקרנבל בריו דה ז׳נרו.
הנסיעה ברכב היתה לשם היכרות אישית מעמיקה יותר של האיזור הנמצא בין סאו פאולו לריו.
אל ריו דה ז׳נרו הגעתי בעיצומן של חגיגות הקרנבל השנתיות המסורתיות. בהגיעי, התמקמתי בבית מלון הנמצא מרחק הליכה מן האטרקציות של העיר.
כחלק מטיולי הבא אל ברזיל נבקר בהר הקורקובדו, בו נמצא פסל ישו המפורסם של ריו, כמו כן נבקר בהר הסוכר ובחופים המפורסמים: איפנימה וקופקבנה.
כמובן שניכנס גם אל האיצטדיון המיוחד שנבנה לפני עשרות שנים בריו, עבור חגיגות הקרנבל ונזכה לראות בעיניינו את הקרנבל המפורסם בעולם !

למטיילים שירשמו בהרשמה מוקדמת לטיול זה תינתן במתנה טיסת מסוק פנורמית מעל העיר ריו דה ז׳נרו.

העיר סלבדור באהיה (באהיה פירושו - מפרץ), היתה העיר השנייה בה ביקרתי והכנתי טיול וגם בעיר זו נעזרתי ברכב שכור.
סלבדור היא האיזור הראשוני אליו הגיעו הפורטוגלים הקולוניאליסטים לפני כ-500 שנה ואל חופי סלבדור הגיעו ראשוני העבדים אל ברזיל מאיזור חוף הזהב של אפריקה.

כמובן שלא יכול הייתי לפספס את האי מורו דה סאו פאולו הנמצא במרחק הפלגה של כ-65 קילומטרים מהעיר סלבדור.
פירוש השם מורו דה סאו פאולו הינו: פסגת ההר של פאולו הקדוש.
באי זה שהיתי שני לילות ושלושה ימים, מכין את עצמי להבאת קבוצת מטיילים עתידית על ידי היכרות אישית עם איזור התיירות ויצירת קשר מקצועי עם סוכן טיולים הממוקם באי זה.
לאחר מכן, שבתי אל העיר סלבדור ללילה נוסף.

היעד השלישי בטיול הכנה זה אל ברזיל היה: עיר הבירה - ברזיליה.
אל עיר זו טסתי כשעתיים מסלבדור וגם שם היה צמוד אליי רכב שכור אשר שכרתי בשדה התעופה עם הגיעי אל העיר.
ברזיליה הצטיירה בעיניי כעיר מודרנית יחסית לריו, לסאו פאולו ולסלבדור. העיר עצמה מנוהלת די טוב עם כבישים נאותים ותחבורה ציבורית ענפה, יחד עם זאת, בטיולי הבא שאוציא אל ברזיל לא אכלול את ברזיליה בטיול מכיוון שאני מעדיף להקדיש יותר ימים לריו, לסאו פאולו ולסלבדור, ערים בעלות ערך הסטורי תרבותי רב.

מבריזליה שבתי בטיסה אל העיר סאו פאולו, בה לנתי, לראשונה, שני לילות.
בשהותי בעיר קיימתי טרק עירוני בו חרשתי לא מעט את העיר ובחרתי אילו מקומות ראויים להכלל בטיולי הבא, במידה ואכן אחליט להכליל את סאו פאולו בטיול.

שימו לב כי טיול אל דרום אמריקה, טיול הכולל את ברזיל, צ׳ילה ופרו הינו מסע, למעשה.
טיול שכזה אמור להיות בין 22 ל-25 יום, לפחות.
פחות מכך יכול להוות בעיה מכיוון שלטוס את כל המרחק האדיר הזה ולא לחוות את המקומות האטרקטיבים ו/או לעשותם במספר ימים מצומצם שלא יאפשרו לחוות את העיר באופן ראוי, דבר שכזה עלול לגרום לעוגמת נפש למטיילים.
ואכן, מנסיוני, רק בברזיל לבדה, אשלב שהות של כשמונה תשעה ימים, כאשר אכליל את כל האלמנטים החשובים, ככלל, ואת הקרנבל בריו ובסלבדור, בפרט.

הערה כללית:
אחד הדברים אשר מצאתי כמחסום רציני במסע זה היה - השפה. כאדם אשר כותב, קורא ומדבר אנגלית שוטפת, רוב המקומות בעולם נגישים עבורי מבחינת הבנה הדדית עם האנשים במדינות אותן אני מבקר. יחד עם זאת ומשום מה, ישנן מדינות שהאנשים החיים בהן פשוט אינם יודעים ו/או מבינים אנגלית בשום צורה ואופן. למען האמת, הדבר הזה די מציק לי ונראה מעט צבוע שכן אם תשאלו אותם מי זו ליידי גאגא או מי זה מייקל ג׳קסון, סביר להניח כי הם ידעו ואף רבים מהם יוכלו לזמזם את שיריהם. הצביעות נובעת מהעובדה כי החשיפה וההשפעה מהתרבות האנגלית/אמריקאית הינה כלל עולמית, אם זה במוזיקה, סרטים ועוד. אז, אם כן, מדוע הם אינם יודעים לצרף משפט עם כמה מילים בסיסיות ופשוטות באנגלית?!
במיוחד היום, במאה ה-21 עם הקידמה והטכנולוגיה פורצת הגבולות הנמצאת בכף ידו של כל אדם פשוט בעולם הרחב (הטלפונים הסלולרים למיניהם).
למרות שזו חשיבתי, עדיין, קטונתי מלנסות לחנך ולשנות את העולם. למזלי הרב, לאחר החוויה של תקשורת דלה מאד בברזיל, שם כ-95% אינם יודעים כלל אנגלית (95%, ברצינות גמורה), עברתי אל דרום אמריקה הלטינית ושם מדברים...ספרדית.
למזלי, אני דובר את השפה כך שהדברים וההתנהלות עם המקומיים בצ׳ילה, באי-הפסחא ובפרו היתה מצויינת וזרמה באופן מעולה.

מסאו פאולו טסתי אל לימה, בירת פרו, שם שהיתי לילה ולאחר מכן שבתי אל שדה התעופה ועשיתי דרכי, בטיסה נוספת, אל סנטייגו, בירת צ׳ילה שהיתה עיר מעבר בטיול זה.
בהגיעי אל סנטייגו המתין לי חדר במלון שהזמנתי מראש, אולם, הגעתי אל שדה התעופה היתה בשעת לילה מאוחרת (02:00 לערך) וזאת, כאשר טיסתי אל היעד המרכזי - אי הפסחא (אי השייך באופן מנהלתי ריבוני לצ׳ילה) היתה אמורה להיות בשעה 07:00, על כן, החלטתי לנמנם בשדה התעופה מאשר לנסוע אל מלוני ולחזור לאחר כשלוש שעות אחר כך.
חשיבה הגיונית, לדעתי.

הטיסה אל אי הפסחא הייחודי, היתה חווייה בפני עצמה.
מטוס הבואינג 787 החדיש, דרים ליינר, חתך את השמיים כמו חמאה וחוויית הטיסה היתה כה נעימה ושקטה.

אי הפסחא הינו אי הנמצא בלב האוקיינוס השקט, מעל ל-3,600 קילומטרים מצ׳ילה.
עובדה זו ממקמת אי זה כאחד המקומות המבודדים בעולם, אם לא המבודד ביותר.
באי קטן זה (165 קמ״ר בלבד), חיים כ-10,000 תושבים המסתמכים על תיירות נכנסת, לרוב.
באי זה נמצאים המואיים, פסלי ענק אשר נחצבו מסלע געשית לפני כמה מאות שנים והועברו, באופן מסתורי לחלוטין, קילומטרים רבים ממקום חציבתם אל מקום הצבתם.
בטיולי הבא אל דרום אמריקה, טיול אשר יכלול את אי הפסחא, נלמד וננסה להבין כיצד ולמה נבנו המואיים הללו.
בנוסף, נתוודה לתרבות הפולינזית של המקומיים שנהגו לחיות באי, תרבות הנקראת ראפה נואי (על שם האי המקורי - ראפה נואי פירושו: האי הגדול), וניקח חלק בערב ריקודים ושירה אותנטי פולקלורי הנערך במרכז האי. דבר מרתק.

באי הפסחא ביליתי כחמישה ימים כאשר בסופם, שבתי בחזרה אל סנטייגו, בירת צ׳ילה.
מצחיק, אך בפעם הזו כבר הייתי למוד נסיון ונמנעתי מלהזמין מלון שכן טיסתי שוב אל לימה, בירת פרו, היתה אמורה לצאת כשמונה שעות לאחר שנחתתי בסנטייגו.
במקום מלון החלטתי לקחת תחבורה ציבורית ולהגיע אל לב סנטייגו לטרק עירוני קצר בן כחמש שעות, וכך היה.
העיר סנטייגו התגלתה כעיר די קולוניאליסטית, דבר הבא לידי ביטוי בארכיטקטורה המצוייה לרוב בעיר.
מכיוון שהעיר נמצאת למרגלות הרי האנדים, האבק, היוצר מיסוך של אובך, הוא דבר שבשגרה. מקום זה לא מומלץ לאנשים אסמטים.
בכל אופן, הסיור בעיר נתן לי להבין כי הצ׳יליאנים הינם עם שמח, לרוב. דבר זה התבטא בהופעות רחוב רבות שהיו פזורות בסנטייגו. בנוסף, דוכני אוכל רבים הוצבו בכל פינה אפשרית בעיר זו.
בשעת חצות עשיתי דרכי בחזרה אל שדה התעופה הבינלאומי בעיר ובשעה 03:00 עליתי לטיסתי אל לימה, בירת פרו.

בשעה 06:30 בבוקר לערך, נחתתי בלימה.
משדה התעופה לקחתי מונית אל בית המלון שלי, מלון אשר היה ממוקם בלב העיר, בסמוך לכיכר סן מרטין המרכזית, אותו המלון בו השתמשתי בלילה הראשון בו הגעתי ללימה מברזיל.
בטיולי הבא אנסה להבטיח ולשמור עבורנו מקומות במלון זה, מלון בעל מיקום אסטרטגי בהחלט. לאחר נימנום של כחמש שעות בחדרי במלון, יצאתי לסיור ערב עירוני בעיר לימה. העיר עצמה גדולה מאד אולם רוב הבאז מתרחש במרכז, היכן שהייתי ממוקם.
מסעדות, בארים וחנויות למיניהם ניתן למצוא במרכז לימה.
מחיר ארוחה ממוצעת במסעדה, ארוחה משביעה פלוס מרק ושתייה, כ-16 סולס׳ השווים לכ-18 ש׳ח בלבד.
בלימה שהיתי כיום וחצי בלבד, כאשר לאחר מכן עשיתי דרכי בטיסה פנימית אל עיר הבירה העתיקה של שבט האינקה, הלא היא: קוסקו. הטיסה ארכה כשעה וחצי בסך הכל, טיסה שהשליכה אותי אל איזור אחר, איזור בעל ערך רב בהיבט ההיסטורי תרבותי. היחשפותי אל אופן התנהלותם של התושבים המקוריים של פרו היתה מרתקת: הארכיטקטורה, צבעוניות הבגדים, אורך החיים ועוד היו מעין הצצה אל עולם אחר, עולם שנעלם מן העין משכבר, לצערי.

אל העיר קוסקו הגעתי בשעת ערב מוקדמת, מרגיש באחת את החסך בחמצן באוויר עקב הגובה בה נמצאת העיר, כ-3,400 מטרים מעל גובה פני הים. החוסר בכמות חמצן נאותה באוויר, עקב הגובה, משפיע ישירות על המוח שכן הוא ניזון כמעט מחמצן בלבד. ההשפעה המיידית היא סחרחורת וכבדות ביכולת לנשום. במקרה כזה על האדם להקשיב לגופו.
ראשית, יש ללכת לאט יותר, הרבה יותר לאט כך ששרירי הגוף אינם דורשים אספקת חמצן גבוהה.
שנית, יש לחשוב באופן צלול והגיוני ולא לתת לרגש, המושפע מחוסר החמצן, להובילכם ולהכניס אתכם לסערת רגשות כאילו אתם עומדים לאבד הכרה או גרוע מכך. עליכם לחשוב באופן רציונלי כמה שניתן.
שלישית, להיות בקרבת אדם שאתם מכירים וסומכים עליו כך שההשפעה הפסיכולוגית החיובית, עקב הקרבה לאדם שכזה, תעשה עבודה טובה ותרגיע אתכם.
משדה התעופה נסעתי במונית ישירות אל סוכנות נסיעות עימה אעבוד בהמשך וסידרתי את כל הבירוקרטיה שהיה עלי לסדר ולארגן בכדי להגיע אל היעד הנכסף, אחד היעדים המוכרים בעולם, יעד אשר נחשב כאתר מורשת עולמית ראשון במעלה על ידי אונסקו: מאצ׳ו פיצ׳ו.
שימו לב, ההגעה אל הר זה, מאצ׳ו פיצ׳ו כרוך בעלות מאד גבוהה. דבר זה בא לידי ביטוי ברכישת כרטיס נסיעה באוטובוס אל נקודת מעבר בה אתם עולים על רכבת וממשיכים הלאה אל נקודה נוספת. מנקודת הרכבת הסופית עליכם לרכוש כרטיס כניסה אל אתר המאצ׳ו פיצ׳ו עצמו, כרטיס המגביל את שהותכם במקום לארבע שעות בלבד. דבר זה יוצר בעיה נוספת שכן, במידה ותחליטו לעשות דרככם אל ההר רגלית (ישנה דרך גישה די תלולה אך נוחה), תוכלו להיפרד משעתיים עד שלוש שעות שכן העליה הינה תלולה מאד ואדם בעל כושר גופני טוב עד מצויין יעשה מסלול זה קרוב לשעתיים של הליכה. דבר כזה, ישאיר באמתכתכם כשעה עד שעתיים ביקור באתר ההיסטורי הנכסף.
על כן, ישנה אפשרות לרכוש כרטיס אוטובוס, נוסף, המביא אתכם אל פתח האתר וחוסך לכם את כל שעות ההליכה.
וזה, בדיוק מה שעשיתי.
על כל התענוג שפירטתי, עד כה, נאלצתי להיפרד מקרוב לשלוש מאות דולר, אני חוזר שוב: 300$ !!!
שערוריה, לדעתי.

באתר, ביקרתי וסיירתי מעל לשלוש שעות, נהנה ומתפעל מהבנייה המעניינת מאד שראו עיניי.
אתר זה היה מקום מבטחים, מקום הגנה עבור המלך של האינקה ואצולתו. בנוסף, מקום זה היה אתר סגידה לאלים של בני האינקה (אל השמש, אל הקשת, הכוכבים ועוד).
למאצ׳ו פיצ׳ו ישנן שתי גירסאות מדעיות.
הראשונה, הגירסה הרשמית, גורסת כי בני האינקה הם אלו אשר בנו את המקום מיסודותיו.
גירסה נוספת, השנייה, טוענת כי בהסתמך על ממצאים ארכיאולוגים המצביעים כי כלי העבודה של בני האינקה היו מברונזה, לרוב, סותרת בעליל את כל יכולת הסיתות באבני הגרניט והבזלת המשוייכות לבני האינקה הנמצאות במבנים שבאתר שכן, על פי סולם מוס, המדרג את קשיות המינרלים בטבע (יהלום בעל דרגה 10, הקשה ביותר) לא ניתן לסתת את אבני הגעש הללו (גרניט ובזלת הנמצאים בדרגת קשיות 7 על פי סולם מוס), בעזרת כלי ברונזה שכן, יכולת סגסוגת הברונזה היא לפסל באבן בדרגת קשיות 3.5 בלבד.
דבר מרתק זה פותח צוהר לשאלות רבות כאשר הראשונה מביניהן היא: אם כן, מי פיסל אבנים אלו ומי בנה את המאצ׳ו פיצ׳ו?
בטיולי הבא אל אתר ייחודי זה ננסה למצוא תשובות לכך על ידי שיחה בהיבט המדעי תרבותי אנתרופולוגי וננסה לרדת לשורש העניין, לא בטוח שנצא עם תשובות החלטיות.

אל העיר קוסקו שבתי בשעת ערב, 20:00 לערך, די מותש אך מלא בחוויות מיום זה, חוויות אותן תוכלו לראות בסרטוני הסיכום שאכין, כמו הסרטונים של שאר המקומות בהם ביקרתי במסגרת מסע מרתק ומעניין זה.
את הבוקר למחרת התחלתי די בעצלתיים, ב-10:00 בבוקר לערך. מחדרי במלון עשיתי דרכי אל העיר. קרנבל הבנקאיי השנתי נערך בדיוק ביום זה. קרנבל / פסטיבל ססגוני המבשר על בוא האביב, כפי שנהוג לחוג ברוב מדינות העולם.

בשעה 14:00 בצהריים הצטרפתי אל סיור ערב עירוני בעיר קוסקו על ידי חברת טיולים מקצועית עימם יצרתי קשר מקצועי ובשרותיהם אשתמש בטיולי הבא אל פרו.
בסיור זה הוסבר לנו מי היו באמת בני האינקה, מה היו אמונותיהם, סמליהם אליהם ועוד.
בנוסף, נלקחנו אל כחמש מקומות הסטוריים, החשובים לא פחות מאתר המאצ׳ו פיצ׳ו, בהם ראינו אתרים אשר שימשו כמקום מגוריהם של בני האינקה. הסיור היה מעשיר ומרתק בכל קנה מידה. אין ספק שנבקר באתרים אלו גם כן.
יום זה הסתיים עבורי בשעה 22:00 שכן, ב-05:30 בבוקר היתה לי טיסה חזרה אל לימה עם המתנה של כארבע שעות שלאחריהן היתה לי טיסה נוספת אל העיר איקיטוס, השער אל האמזונס הפרואני.

אל איקיטוס הגעתי בשעת צהריים מוקדמת: 15:00 לערך.
למען האמת, הגעתי לעיר זו כאשר אין ברשותי חדר בבית מלון ושום ידע אחר לגבי התנהלותי.
יחד עם זאת, כמדריך טיולים מקצועי ידעתי וסמכתי על עצמי כי אמצא פתרון לכך ואכן, כשעתיים אחר כך עשיתי כבר דרכי בשייט בן כשעה וחצי אל הלודג׳ האמזוני אשר אירח אותי ביומיים הבאים בתוך הג׳ונגל של האמזונס, בחלקו הפרואני, בנוסף ליצירת קשר אישי עם סוכן טיולים מקומי תותח, הממוקם בעיר איקיטוס.
איקיטוס הינה השער לאמזונס הפרואני, כאמור.
אל עיר זו ניתן להגיע בשייט או בטיסה בלבד, מכיוון שערוצי מים רבים חותכים את איקיטוס כשתי וערב.
אל הלודג׳ שאירח אותי הגעתי בסביבות השעה 19:00 בערב, שעת חשיכה.
לאחר שהתמקמתי ואכלתי ארוחת ערב משביעה, עשינו דרכינו, אני המדריך ועוד שני אורחים, אל סיור ערב בתוך סבך האמזונס, אל תוך חשיכת הליל, חמושים במגפיים ופנסים.
החשיפה לחיות הלילה של האמזונס היה מרתק. לראות ולהחזיק את עכביש הטרנטולה הידוע, נמלות אש עוקצניות, צפרדעים ארסיות ועוד, היו חלק ממה שראינו ואף החזקנו בידינו, כאמור (נו, טוב, רק המדריך ואני, השניים האחרים פחדו).
את הלילה סיימתי בחדרי בלודג׳, בלינה תחת כילה בכדי שלא אשמש כמאכל ליתושים הרבים שעטפו אותנו.
חדרי בלודג׳ היה חדר מרווח עם שירותים ומקלחת בתוך החדר.
את הבוקר פתחנו בחמש. לאחר שהתאספנו בחדר האוכל של הלודג׳ נכנסנו אל הפק פק, סירת קאנו ממונעת, סירה אשר חתכה את נהר האמזונס והביאה אותנו לצפות בזריחה מרהיבה ביותר על הג׳ונגל האמזוני.
לאחר מכן, שבנו אל ארוחת הבוקר שהמתינה לנו.
בשעה 09:00 לערך, עשינו דרכינו, חמושים שוב במגפיים ארוכים, אל תוך מימי האמזונס וזאת, בכדי להגיע אל אחד העצים העתיקים באיזור, עץ ענק בן כ-250 שנה.
החווייה הזו היתה משהו ייחודי, אין ספק.
בדרכינו נתקלנו בייצורים קטנים וגדולים, כאחד, יצורים החיים בג׳ונגל האמזונס.
לאחר מכן שבנו אל ארוחת הצהריים בלודג׳.
לאחר הפסקה של כשעתיים, בהם יכולנו לטבול בבריכה היחידה באיזור הלודג׳ים של האמזונס, המשכנו בסיורנו.
עתה, ביקרנו בחווה לגידול חיות ג׳ונגל.
בחווה זו ניתן למצוא: טוקיי ג׳ונגל מרהיבים, קוף חמוד וחביב שניצל על ידי בעל החווה לאחר שציידים לא חוקיים הרגו את אימו, קרוקודיל, שני נחשי אנקונדה ענקיים, עצלן שהתגלה כחיה נהדרת ומתוקה ועוד... לאחר פעילות זו התארחנו בשבט אינדיאני המנסה לשמור על אותנטיותו. החוויה עימם ובמחיצתם היתה מיוחדת, אין ספק. לאחר מכן המשכנו אל דיג של דגי פירינאה, כן, הדג עם השיניים. כמובן שלאחר מכן המשכנו לשקיעה על האמזונס בדרך גם הבחנו בדולפינים ואף אחד המדיכים תפס, בקפיצה למים, לטאת איגואנה יפהיפייה אותה החזקתי בידיי די בעדינות בכדי לא להזיק לה.

את היום הזה סיימנו בחברותא, בחדר האוכל, בארוחת ערב ובשתיית משקה אלכוהולי מקומי אותו מכינים האנשים הגרים, כדרך קבע, בג׳ונגל.
לאחר מכן, כל אחד פרש אל חדרו שכן בשעת בוקר מוקדמת, 06:00 לערך, היה עלינו לקום לשם שייט בחזרה אל איקיטוס.
אל העיר איקיטוס הגענו, אני ושני האורחים הנוספים של הלודג׳, בשעה 08:00. שם, בנמל איקיטוס, נפרדתי לשלום משני המטיילים הנוספים כאשר בנוסף, המתין לי מדריך מקומי אשר ליווה אותי במהלך 4 השעות הבאות.
ראשית, התחלנו בארוחת בוקר קלילה בשוק הנמצא בנמל הקטן של איקיטוס. ארוחת הבוקר המקומית כללה אורז, דג מטוגן, בננה מטוגנת ושעועית.
לאחר מכן, עשינו דרכינו בעזרת מונית טוק טוק אל שוק בלן המפורסם והגדול ביותר באיקיטוס.
פירוש המילה בלן הינו: בית לחם.
בשוק זה נחשפתי אל חיות שחוטות המיועדות למאכל אדם, חיות שלא ניתן לראות במחוזותינו, חיות המוצעות למכירה כמאכל, כאמור. חיות כגון: קופים, צבים, תנינים, חולדות גדולות ועוד.
באופן אישי, אני דוגל לנסות לאכול ולטעום, לפחות פעם אחת, את מה שאכיל וניתן לאכילה באופן חוקי כאשר אני נמצא בתרבות חדשה אליה אני נחשף.
בביקור זה אכלתי את הסורי, תולעת גדולה אשר משפדים וצולים אותה על האש כשיפוד. טעמה היה טעם של בשר שומני, משהו.
לאחר הביקור והחשיפה המפתיעה לשוק בלן, עברנו אל שכונת בלן, שכונת עוני הבנוייה על עמודי עץ, שכונה זו נקראת גם השכונה הצפה (סטייל ונצייה, איטליה, רק ללא הלוקסוס).
בשכונה זו שטנו בעזרת קאנו פק פק אשר הוביל אותנו בין סמטאות העיר ורחובותיה מלאי המים. הדבר הסוריאליסטי ביותר שמצאתי בשכונה זו היו עמודי החשמל הרבים התקועים להם ברחובות המוצפים מים, כאילו מנסים לאתגר אחד את השני מי יגע ראשון במי.
לאחר שוק בלן המשכנו אל גן החיות המקומי. גן חיות בו ניתן לראות חיות רבות שהוצלו ממוות ו/או שעקב גילם המתקדם בעליהם לא רצו אותם יותר. חיות כגון: דולפין, טיגרסים, פומה, כלב ים ועוד...
ביני לבין מדריכת הדולפין הצעירה (קארולינה שמה), נרקם קשר מיוחד, משום מה. היא הועילה בטובה לתת לי שיעור פרטי והתמצאות ברחבי גן החיות לאחר שהעבירה את הופעת הדולפין הקבועה שלה בשעה 12:00 בצהריים לקהל האנשים שהגיע אל גן חיות זה. היא עברה עימי את רוב חיות הגן והסבירה לי אודותיהם והכל...בספרדית. תוכלו לראות זאת בסרטון הסיכום שאפרסם.

משם, המשכנו, אני והמדריך מהבוקר, בשעה 14:00 אל ארוחת צהריים ממש לפני שהוא החזיר אותי אל שדה התעופה לטיסתי חזרה אל לימה הבירה.
החוויות בג׳ונגל האמזונס הפרואני, ככלל, והחוויות ברחבי העיר איקיטוס, בפרט, נצרבו היטב בזכרוני.
חוויות אלו תוכלו גם אתם לחוות בטיולי הבא אל פרו.

הטיסה חזרה ללימה ארכה כשעתיים.
משדה התעופה, עשיתי דרכי בחזרה אל בית המלון בו שהיתי בכל ימי הביניים בהם שהיתי בלימה, אותו בית המלון הנמצא במיקום האסטרטגי במרכז העיר.
מכיוון שהגעתי אל לימה בשעת ערב מוקדמת, 17:00, ומכיוון שבשני הלילות הקודמים לא ישנתי הרבה שעות, העייפות נתנה את אותותיה וכאשר סיימתי את המקלחת בחדרי במלון, פשוט נרדמתי עד 09:00 ביום שלמחרת.

יום אחרון זה שלי בעיר לימה, ויום אחרון בטיול ההכנה אל דרום אמריקה, החל בסיור עירוני מודרך ברחבי העיר ובנייניה ההיסטורים. משום מה, מדריך הסיור בחר להתעכב ביותר מדי כנסיות בסיור, דבר שהוציא ממני את העניין בסיור זה.
לאחר שהודתי לו, המשכתי אל סיור אחר: סיור נוסע.
בעזרת אוטובוס קומותיים מודרך יצא לי לראות ולהכיר את העיר מפרספקטיבה שונה. בסיור זה הגענו אל איזור שכונת מיראפלורס המוכרת ביותר בלימה. שכונה זו הינה שכונת יוקרה ובה נמצאת גם טיילת, הנושקת לאוקיינוס השקט.
בטיילת זו ישנו פסל גדול ומוכר הנקרא ״אל בסו״ (הנשיקה). פסל של זוג אנשים מתנשק, פסל אשר הוצב במקום בפברואר 1993, בוולנטיין דיי של אותה שנה.
את הסיור הנוסע סיימתי בשעה 16:00. לאחר מכן עשיתי דרכי בחזרה אל בית המלון, מתקלח ומתארגן לפני עזיבתי את עיר הבירה הפרואנית - לימה ואת דרום אמריקה בטיסה חזרה אל מדריד, אל אירופה. טיסה טרנס אטלנטית בת כ-12 שעות. טיסה מתישה, לכל הדעות.

מדריד לא היתה היעד הסופי שלי במסע זה לפני חזרתי ארצה.
ממדריד היתה לי טיסה נוספת, אל ציריך, שווייץ, שגם היא לא היתה היעד הסופי עבורי שכן חקרתי איזור נוסף, במדינה נוספת ומרתקת, באירופה - גרמניה.
מטרתי היתה להכיר את איזור היער השחור בגרמניה, דבר אשר האריך בעוד כארבעה ימים את מסע טיולי הכנה זה.
גם לשם, אל איזור היער השחור בגרמניה, אני מתעתד להוציא טיול מאורגן בעתיד.

איזור היער השחור בגרמניה הינו איזור מרתק היסטורית.
השבטים הגרמאנים שחיו באיזור זה עיצבו את הנוף האנושי והתרבותי עד אשר בשנת 1871 אוחדו שבטים גרמאנים אלו לכדי מדינת גרמניה, שאנו מכירים כיום.
במסגרת חקירתי את האיזור ביקרתי בשתי מצודות, בשני מפלים, בבית שעון הקוקייה הגדול בעולם והמשכתי אל העיר פרייברג המהווה מעין השער אל יער ייחודי זה.
בסרטון הסיכום תוכלו לראות את אשר חוויתי ואת אשר תוכלו לחוות בעתיד, למי שיצטרף אל טיוליי.

אפקט הרמבו:
כן, כנראה שיש דבר כזה.
לאחר כל כך הרבה טיסות ומדינות שאני עובר, לא פעם חוויתי חוויה שחשבתי שאני נמצא במדינה אחרת וזהו האפקט, למעשה. זה קרה לי בלימה, כאשר התעוררתי וחשבתי כי אני בברזיל. זה קרה לי בעוד כמה מקומות, יחד עם זאת, כאשר אני מתעשת על עצמי ומבין כי אני חווה את האפקט, אין מנוס מצידי מלהעלות חיוך גדול על פני ולהבין כמה אדם בר מזל אנוכי, אדם הנע, נד ותר את העולם באופן אינטנסיבי, במשך שלוש שנים, אוטוטו. באמת בר מזל אנוכי.

אם כן, עד כאן סיכום אישי שלי למסע הכנת הטיולים שקיימתי בחודש פברואר/מרץ 2019:
במסע זה טסתי 18 טיסות אשר את כולן ניהלתי בעצמי, הווה אומר, מרכישת הכרטיסים ועד הצ׳ק אין מול אתרי חברות הטיסה השונות בכדי לחסוך זמן יקר בעמדות הצ׳ק אין המאויישות בשדות התעופה. דבר זה, רכישת הכרטיסים והצ׳ק אין, מצריך שליטה טובה מאד באנגלית הכולל קריאה, כתיבה והבנה. חלק מן הטיסות הללו היו בינלאומיות וחלקן פנימיות, כאשר טסתי עם שש חברות טיסה מוכרות:
‏Ryanair
‏Swiss-Air
‏Latam
‏Gol
‏Viva-Air
‏Iberia

אני חייב לציין כי בכל הטיסות שבהן טסתי במסע זה לא היתה לי אף בעיה, ולו פעם אחת, עם אף חברת תעופה. בנוסף, כל הטיסות יתקיימו על פי הלו׳ז המקורי, ללא עיכובים מיותרים.
שימו לב כי בטיסותי הרבות אני תמיד טס אקונומי, טיסות לואו קוסט - דהיינו: טיסות מוזלות.
באלמנט זה אשתמש גם בטיסות טיוליי העתידיים שכן דבר זה מוזיל רבות את הטיול עצמו עבורכם, המטיילים, דבר אשר מזכה אתכם בהנחה משמעותית ממחיר טיסה סטנדרטית ובאופן יחסי זה יורד ממחיר הטיול הגלובלי.

במסע זה הייתי 34 ימים מחוץ לארץ עסוק בהכנת טיולים.
במסע זה יצאתי עם תיק קטן במשקל של 2 ק׳ג אך בעל יכולת קיבול של 15 ק׳ג ופאו׳ץ מותן בעל יכולת קיבול של 3 ק׳ג.
במסע זה חזרתי עם אותו תיק קטן, ששקל כ-7 ק׳ג בחזרה בסה׳כ, דבר אשר מנע ממני קנסות חריגת משקל מיותרים.
במסע זה הייתי וביקרתי ב- 8 מדינות (איטליה, שוויץ, צרפת, ברזיל, צ׳ילה, פרו, ספרד וגרמניה).
במסע זה ביקרתי בשני איים (מורו דה סאו פאולו, אי הפסחא).
במסע זה ביקרתי ולנתי בנהר וג׳ונגל האמזונס.
במסע זה חציתי אוקיינוס אטלנטי בכדי להגיע אל דרום אמריקה וחציתי חצי אוקיינוס שקט, בכדי להגיע אל אי הפסחא.
במסע זה שכרתי ארבעה רכבים שונים בארבעה שדות תעופה שונים גם כן.
במסע זה שכרתי שני אופנועים.
במסע זה לא הייתי חולה או הרגשתי לא טוב אפילו פעם אחת.
במסע זה נסעתי ועברתי בין מדינות, ברכבות.
במסע זה לנתי בכ-26 בתי מלון.
במסע זה עברתי כ-50,000 קילומטרים בעזרת טיסות, הפלגות, ונסיעות ברכבות רכבים ואופנועים ממונעים.

בחודש יוני אפרסם את לוח הזמנים של טיוליי בחו״ל לשנת 2020. אני יכול לגלות כי מסע בן כ-17 יום אל אתיופיה יהיה הראשון ומסע אל דרום אמריקה (ברזיל צ׳ילה - אי הפסחא, ופרו), יהיה השני, מסע בן כ-21 יום.
יהיו עוד מסעות אך תיאלצו להמתין ליוני.

מסע זה היה מסע מוצלח מאד עבורי והעשיר מאד את נסיוני המקצועי והאישי.
אני סמוך ובטוח כי מי שייצא עימי לטיול בעתיד יוכל להבחין בהתנהלותי המקצועית בטיוליי, דבר אשר יבטיח אסופת חוויות רחבה ועמוקה יותר עבורכם, המטיילים.

ובמילים אלו אני מסיים את סיכומי זה.
שיהיה יום מוצלח לכולם.

אלכס

רמבו טיולים - מכין היום את טיולי המחר

צפיה במפה צפה במפת הפוסט

אהבת? הנה ההזדמנות שלך לפרגן

רוצה לעקוב אחר הבלוג של רמבו טיולים Rambo Trips?

‹ הפוסט הקודם
אתיופיה - מסע הכנה תרבותי אתגרי - ינואר פברואר 2018
אתיופיה - מסע הכנה תרבותי אתגרי - ינואר פברואר 2018
מתוך הבלוג של רמבו טיולים Rambo Trips
08-08-2018
קרא מאוחר יותר
לכל הפוסטים של רמבו טיולים Rambo Trips »

תגובות

רוצה להגיב לזה? יש להתחבר לאתר:

 

תגובות פייסבוק

סגור
0
×