ברצלונה - טיול קצר בן יומיים

ברצלונה מציעה שלל של אטרקציות. שווקים צבעוניים, קתדרלות מרשימות, מוזיאונים וכמובן, ובמיוחד לאוהדי הכדורגל, אצטדיון כדורגל, בין הידועים בעולם. טיול של יומיים וחצי בברצלונה, גם אם קצר, חושף את המבקר בה ליופיה של העיר.
אסתי ג'רסי
תמונה ראשית עבור: ברצלונה - טיול קצר בן יומיים
© איתמר ברק

ההגעה לברצלונה

הגענו לברצלונה בשבוע שלפני חג המולד. העיר היתה מקושטת וחגיגית וכולם עסקו בעריכת קניות. מקומיים סיפרו לנו שבדרך כלל החנויות סגורות בימי ראשון, אבל הפעם התמזל מזלנו, ומכיוון שזה היה יום ראשון שלפני חג המולד, הכל היה פתוח. בחרנו ללון במלון Rivoli שבראמבלה, השדרה המרכזית בברצלונה (מזכירה את שדרות רוטשילד בתל אביב, רק גדולה יותר) שמיקומה מצויין. הכל קרוב אליה וזמין.

היום הראשון - איזור ראמבלה

היום הראשון שלנו בעיר התחיל בכיכר קטלוניה, הכיכר המרכזית באזור, המוקפת בניינים מרשימים ועמוסה ביונים. לאחר שבילינו זמן מה בכיכר ירדנו לכיוון הראמבלה, כשלאורכה של דרך זו מלווים אותנו חנויות פרחים, דוכנים של מזכרות ואמנים. מימין לרחוב Carrer del Carme, בפינה, ראינו כנסייה ישנה יחסית אך בחרנו שלא להיכנס אליה ומשם המשכנו לבית החולים העתיק. במרכזו של בית חולים זה ישנו גן קטן, מזכיר במראהו גנים ציבוריים ולכן אפשר לוותר עליו. משם המשכנו שוב חזרה לרמבאלה, כשהפעם פנינו לכיוון שוק לה בוקריה. מצאנו שוק נקי, מסודר ועמוס צבעים וריחות. ממנו, המשכנו לבניין האופרה. במקום היה אירוע ולכן לא הותרה הכניסה אליו, אבל מהכניסה יכולנו להתרשם מהעושר והפאר של המקום.

המשכנו לכיכר המלכותית. בעבר היתה כיכר זו בעלת חשיבות למקום אך היום ריקה כמעט מאנשים. הכיכר יפה. במקום פסלו של קולומבוס וכן פסלי אריות גדולים, מהם ניתן לראות את כל העיר (יש לקחת מעלית ולעלות עד ראש הפסל). לדעתנו ניתן היה לוותר על התצפית, בעיקר בגלל העובדה שרוב הנוף שראינו הוסתר על ידי חלקים מהפסל וכן התצפית צרה מאד. עלות הכניסה - 3 יורו. בהמשך, מצד שמאל, המשכנו לכיוון הנמל. מצאנו שם קניון גדול עם חנויות מצויינות.

בדרך חזרה בראמבלה, מצד ימין (נקודת זיהוי מצויינת הם סניפי מקדונלד`ס וקנטקי פרייד צ`יקן שנימצאים ממש שם) נמצאת הכניסה לרובע הגותי. מומלץ למצוא מפה שמסומנים בה האתרים, ההתמצאות לא קשה בכלל. ברובע ישנה קתדרלה יפהפיה, שלטעמנו היא אתר חובה. היא גבוהה, ענקית ומרשימה, מלאה בפסלים, תחריטים וחפצי אמנות המסודרים בחללים שבה. זהו יופי ועושר האופייני למבנים בעלי זיקה נוצרית. הכניסה אל הקתדרלה עולה 5 יורו, אבל לאחר השעה 17:15 הכניסה בחינם.

היום השני - טיול באוטובוס הטיולים

החלטנו לקחת את אחד מאוטובוסי הטיולים, את ה- City Tour, אוטובוס בצבע כתום ועלינו עליו בכיכר קטלוניה בשעה 9:00. עלות הנסיעה באוטובוס מסוג זה מאד משתלמת. שילמנו 20 יורו ליום אחד או 23 יורו ליומיים. במהלך הנסיעה יש 20 תחנות בהן ניתן לרדת, להסתובב ולעלות על האוטובוס הבא. התחנה הראשונה היתה הבניינים של גאודי. בניינים מדהימים שאם לא שמים לב אפשר לפספסם בקלות. לאחר מכן עצרנו בכנסיית המשפחה הקדושה (Sagrada Famillia), כנסייה ענקית שגאודי החל בבנייתה לפני זמן רב, אך עד היום לא הושלמה. הכניסה לכנסייה עולה 7 יורו ועוד 2 יורו אם רוצים להשתמש במעלית. אפשר לקנות כרטיס שמשלב כניסה לכנסייה ולמוזיאון גאודי שבפארק גואל ב-9 יורו.

משם המשכנו לפארק גואל. גאודי עיצב שכונת מגורים, פרויקט שלא יצא לפועל בסופו של דבר, והמקום הפך לפארק. זהו פארק ענק, מלא בפרחים, אבל מוזנח מעט. בין איזורי הפארק מסתתר מוזיאון גאודי. מדובר בביתו של גאודי, בו ניתן לסייר ולהתרשם מהמקום. אם גאודי מעניין אתכם, כדאי לבקר. אם לא, אפשר לוותר. משם המשכנו עם האוטובוס לקאמפ נואו – איצטדיון הכדורגל של ברצלונה. החלטנו לקחת את אחד הסיורים שמוצעים במקום. ההשתתפות בסיור עולה 16 יורו. הסיור מתחיל בסרט תלת מימד על הקבוצה ומשם נכנסים לאיצטדיון. אין מדריך לסיור אבל אפשר להיעזר באוזניות המסבירות על כל נקודה ונקודה באיצטדיון (קחו בחשבון שההסבר נעשה בספרדית!). ההתמצאות באיצטדיון קלה בפנים ובמידת הצורך, אפשר להיעזר בעובדי המקום שמכוונים ועונים על שאלות. היינו בחדרי ההלבשה, בתא הכבוד, על הדשא, בחדר העיתונות, בתא הכתבים ובמוזיאון של הקבוצה. מאד נהנינו וממליצים להגיע גם אם אתם לא אוהדי כדורגל. הקינוח במקום - חנות מזכרות שיש בה מגוון אינסופי של מוצרים שונים מתחומים שונים, עליהם מוטבע סמל הקבוצה.

לאחר הביקור שם, במהלך הנסיעה, עברנו דרך הכפר האולימפי, ארמון הנשיאות, הפארק הלאומי, פארק חואן מירו ומרכז הסחר. מכיוון שהיה יחסית קר והיינו עייפים החלטנו לראות את האתרים דרך האוטובוס מבלי לצאת אליהם. בערב, נסענו עם המטרו לכיכר אספנייה. במקום מזרקה ענקית ובין השעות 19:00 ל-21:00 מתקיים מופע של מים, אורות ומוזיקה (המזרקה נמצאת בין שני העמודים הגדולים). המקום מרשים, ובשילוב אורות הרחוב, שאר המזרקות וקישוטי כריסטמס זו הייתה חוויה.

היום השלישי - מוזיאון פיקאסו

את היום האחרון בברצלונה לקחנו באיזי. מהראמבלה נכנסנו לרובע הגותי ומשם המשכנו למוזיאון פיקאסו. המוזיאון מציע כניסה רק לתערוכת פיקאסו או כרטיס משולב עם כניסה לתצוגה נוספת. בזמן ביקורנו שם היתה תערוכה של אמנים נוספים בני תקופתו של פיקאסו: דאלי, רנואר, גוגן וכו`. הכניסה המשולבת עולה 8 יורו ולדעתי שווה את זה. המקום עצמו מדהים, התערוכה מוקפדת ומקצועית. שימו לב, תור הכניסה למוזיאון ארוך. אל תיבהלו. התקדמות התור, למרות אורכו, מהירה. משם, הסתובבנו ברובע הגותי עם עצירות לאוכל ולקניות.

טיפים

• מכיוון שהשתייה מאד יקרה (בקבוק קטן של דיאט קולה עלה לנו 16 ש"ח) כדאי לכם לקנות בקבוק מים בסופר.
  • אל תקנו אוכל ברשת בתי הקפה "סטארבקס". הוא יקר ולא טרי. קפה לעומת זאת, כדאי לקנות.
  • ההתמצאות במטרו יכולה להיות לא פשוטה לתיירים. לכן, כדאי לצאת לפני הזמן (במידה ותתקלו בקשיים).
  • אם התקציב שלכם מאפשר זאת, ממליצה לכם לאכול פאייה אמיתית במסעדה. העלות יקרה אמנם, 30 יורו, אבל מאד טעים!
  • נוכחנו לגלות שתושבי ברצלונה ברובם כמעט ואינם מדברים אנגלית (סביר שגם אם תפנו אליהם באנגלית, הם ישיבו לכם בספרדית). לכן, כדאי ללמוד כמה מילים בסיסיות בספרדית שיוכלו לעזור לכם במידת הצורך.
  • קניות: אמנם את המותגים זארה, מנגו ופול אנד בר אפשר למצוא כמעט בכל פינה בברצלונה, אבל חבל לקנות. יש גם בארץ ואף זול יותר. אהבתי את החנות Sfera שנמצאת בתחילת הראמבלה מצד ימין. הביגוד שם דומה לזארה רק יותר זול ויש להם קומת עודפים. בנוסף, בברצלונה ישנם קניונים ענקיים. אם תרצו להעביר כמה שעות בקניות, כדאי לכם להגיע אליהם.