דרום אמריקה שנת 2000 צ'ילה צפון מרכז ומזרח בוליביה עד התאונה חלק א

תמונה ראשית עבור: דרום אמריקה שנת 2000 צ'ילה צפון מרכז ומזרח בוליביה עד התאונה  חלק א - תמונת קאבר
החולות המאפינים את צפון צ'ילה הנחל באמצע מקבל מימיו מהרי בוליביה
  • אריקה (Arica],
  • אריקה העיר הצפונית בצ'ילה אריקה (Arica], נחשבת לאחד המקומות היבשים ביותר בעולם. למעשה, כבר למעלה מ-50 שנה שמחכים בעיר לטיפות הגשם, שיפיגו את תקופת היובש.מספר תושבים 195000 אלף.
    זו עיר נמל השוכנת כ-18 קילומטר מגבול פרו, עד 1880 העיר הייתה בשלטון פרואני, עם הפלישה הצ'יליאנית לאזור עבר השלטון בעיר לידי צ'ילה, השטח:4.799 קמ"ר,
  • מפת צפון צ'ילה
  • bc8ca4e0df4fed36546ccd3a0608038d.png?l=6
  • מפת אריקה
  • 95301c3cc23378fe66a19623ee388868.png?l=6
  • פארק לאוקה Lauca)
  • פארק לאוקה (Parque Nacional Lauca) נמצא כ- 145 ק"מ ממזרח לעיר אריקה, בקרבת הגבול הבולביאני.
    הפארק נמצא בגובה של כ- 4,000 מטר, בפארק נמצא האגם הגבוה בעולם - אגם צ'ונגרה (
    Chungara) הנמצא בגובה של כ- 4515 מטר לערך מעל פני הים.
    ליד האגם נמצא הר געש כבוי בשם: פרינקוטה (
    Parinacota), פסגת ההר מכוסה שלג ועם המסתו המים מתנקזים לאגם. באגם חיים ציפורי פלמינגו.
    בשטח השמורה ניתן לראות לאמות
  • אלפקות וגוואנקות, קקטוסים מיוחדים הגדלים באזור, הרי געש מדהימים ולגונות ייחודיות
  • הטיול ל-פארק לאוקה: בשעה 0730 אספו אותנו מהמלון הכביש הוא אספלט וחוצה-מדבר אשר לאורכו נהר אשר מגיע מהרי בוליביה הגבוהים והמושלגים משני צדי הנהר עמק שמעבדים אותו חקלאים מגדלים שם ירקות פרות סוסים ועוד ,
  • משני צדי העמק דיונות חול ענקיות אשר על אחד מהם כתובות מימי האינקא.ההר Tacora גובה 6000 מ עם שלג נצחי הוא ספק המים העיקרי לעמק.בדרך בשטח המדברי עוברים כנסיה עתיקה .בשלב מסוים הכביש עוזב את הנהר ומתחיל לטפס לגובה וכאשר מגיעים לגובה 2000 מ רואים קקטוסים גבוהים אשר גדלים בגבהים של 2000 מ-ל-3000 מ' , לאחר 70 ק"מ מסתיים האזור המדברי וכאן יש כבר גשם בחורף ומדי פעם גם בקיץ,אנו עוברים בעתיקות מתקופת האינקה
  • . אשר בעבר היו מרכז להחלפת סחורות והעברתם לאזור החוף .במרחק של 115
  • ק"מ מ-אריקה ובגובה של 3000 מ' נמצא הכפר
  • Socokonda אשר מגדלים בו אורוגנו oregan
  • הדרך ממשיכה לעיר Putre שהיא בירת האזור ויש בה כ- 1300 תושבים ונמצאת בגובה של 3500 מ לאורך הדרך משני הצדדים רואים חיות רבות חלקם חי עד 4000 מ וחלקם מעל 4000 מ הדרך ממשיכה בגובה של 4000 מ ומעלה רואים הרים רבים מכוסי שלג מאד יפה .נכנסנו לפרק הלאומי Lauca ולאגם בשם Chongara בגובה של 4500 מ' ומעליו שני הרי געש המכוסים
  • שלג בגובה של 6000 מ ושמם Pomerape בגונה של 6240 מ'
  • והשני Parinocota בגובה של 6340 מ המקום מקסים ביופיו חלק מנוסעי האוטובוס לא הרגישו טוב מלכה ואני לקחנו כדורים נגד גובה אבל יש עדיין כאב ראש קל ורצון לישון בערב הגענו חזרה ל-אריקה
  • מפת הפרק הלאומי Lauca

  • d58688662295f8e3f7ad00cce4db20dc.png?l=6

    Volcán Parinacota (6342 m) with Lago Chungará, the highest elevation lake in the world,
  • 203f45d8b6bc9d922e59c2c4874f4289.png?l=6 דוד ליד קקטוס הדרך לפארק לאוקה מדבר דיונות ונהר
  • 288951e5c278b04ed21ea0e6f90a3ee9.png?l=6
  • דוד לרגלי קקטוס במדבר

    4bd21e007325d6a576c187c41dfa4efa.png?l=6

    מלכה ודוד בפארק לאוקה
  • 221a0c8586fb4512f301a320ee7eb493.png?l=6

    8925aeec775194dcbe6a3ef171e36a5b.png?l=6

    1f4a9bd70c5630fb6878e9bb0c40bd48.jpg?l=6

    19/1/2000 יום רביעי הנסיעה ל- Coppiapo

  • בשעה 0730 עליתי לאוטובוס ל- Coppiapo יצאנו מהעיר ונסענו לכיוון כללי צפון הכביש דו מסלולי והעמק מעובד ,נסענו כ-3 ש'
  • עד שהגענו לעיירה בשם Los Vilos שם חנינו לצהרים , עיר זאת שוכנת לחוף האוקיינוס השקט, מכאן המשכנו לאורך החוף רואים חופים יפים אנשים עושים קמפינג,בשלב מסוים פנינו מזרחה
  • לעבר העיר Ovalle ,משני צידי הדרך כרמי גפנים,חוות סוסים,מטעים,עיזים ,כבשים וכן קקטוסים די גבוהים, מה שציינתי הוא לאורך נהר זורם אולם מספר מאות מטרים המרוחקים מהנהר השטח חצי מדברי,צמחיה נמוכה וקקטוסים,
  • באזור זה יורד מעט גשם. מ-Ovlle נסענו לכיוון צפון מערב עד
  • שהגענו לעיירות Coouimbo ו-La Serena שתיהן על חוף הים בעיר משם המשכנו צפונה בתחילה
  • לאורך החוף ואז מתרחקים וממשיכים ברמה הררית אשר גם בה
  • שטחים מעובדים עד שהגענו לעיר בשם Vallenah ומשם ל-
  • Coppiapo הגענו בשעה 2200
  • מפת צ'ילה מרכז

  • aeb8ee6f68d49d5cd06c5d0f7a7dd23c.png?l=6

  • מפת אזור Coppiapo
  • c4f4e9b1b759d3470dd5cffa3e8673fc.png?l=6
  • Copiapó היא עיר הבירה של אזור אטקמה ו Copiapó פרובינציה
  • נמצאה בשנת 1744 , ממוקמת 800 קמ' מצפון ל-סנטיאגו בעמק
  • Copiap ונהר בשם זה אשר התייבש בחלקו כתוצאה מחקלאות ומכרות,העיר גובלת במדבר אטקמה ,בשנה יורדים כ-12 ממ' גשם,מספר התושבים כ-130000 אלף,באזור מכרות עשירים של נחושת
  • וכסף,אשר למעשה הם עיקר הבסיס הכלכלי של האזור והעיר,חקלאות היא המקור הכלכלי השני,המבוססת על ענבים,זיתים ,עגבניות ואבוקדו,
  • מפת אזור Copiapó

  • f4b11776da7560eaab5475d1ed9896c4.png?l=6

    0/1/2000 יום חמישי הנסיעה ל-

    Antofagasta
  • הלכתי לטרמינל האוטובוסים יציאה בשעה 0850 [לפני הזמן]
  • חלק מהשטח מעובד הרבה חולות ומשטחי חצץ,הגעה לחוף
  • לאחר נסיעה של שעה לעיר Caldera משם נסיעה לאורך החוף ,חופים יפים הרבה מתרחצים ונופשים, המשכנו לנסוע עד עיר בשם Chanaral ולכיוון Antofagasta בכביש מס' 5 ובשלב מסוים
  • פנה לצפון מזרח בהסתעפות לפני Tal Tal , עלינו על רמה ,
  • חולות ומעליהם , הרים,הכול צחיח ויבש ממש מדבר עד שהגענו
  • בשעה 1610 ל- Antofagasta.לאחר קרוב ל- 8 ש' נסיעה.
  • קניתי אוטובוס כרטיס ל-קלמה.
  • -Antofagasta
  • היא בירת האזור והפרובינציה באתו שם , נמצאת 1300 קמ' מצפון ל-סנטיאגו,מספר תושבי העיר 282000 אלף ובאזור כולו כ-297000 אלף, Antofagasta היא עיר ארוכה וצרה מדרום לחצי האי Mejillones ומצפון ל- Coloso Cerro,. העיר גובלת ממזרח על ידי גבעות תלולות, אשר הם חלק של ה- Cordilleraהצ'ילנית הגובלת בחוף, ובמערב
  • האוקיינוס השקט. Antofagasta נמצאת באזור של מדבר אטקמה, שהוא בין האזורים היבשים של כדור הארץ. כמות המשקעים השנתית הממוצעת בעיר פחות מ 4 מ"מ, והיתה תקופה של 40 שנים, כאשר גשם לא ירד.
  • שטח האזור 30718 קמ"ר,זאת עיר נמל ובעבר הייתה הנמל העיקרי עבור הובלת הנחושת,מהעיר רכבת אשר מגיעה לבוליביה.ומשמשת להובלת מינרלים מהרי האנדים

  • מפת העיר Antofagasta
  • 27e5acf34c8f605b523ced6aed7a46d2.png?l=6
  • 2000 יום שישי Calama-San Pedro de Atacam
    21/1
  • הלכתי לתחנת האוטובוסים ובשעה 1000 יצאנו מ-
  • Antofagasta והגענו ל-קלמה בשעה 1230, רצתי מהר לקנות כרטיס ל-סאן פדרו דה אטקמה,אבל האוטובוס של 1430 היה מלא ועליתי על אוטובוס של 1630 לאחר שעה וחצי הגענו ל-סאן פדרו דה אטקמה בדרך ירד גשם באזור מדברי זה,
  • Calama
  • זאת עיר במדבר Atacama אשר בצפון צ'ילה,היא בירת מחוז El Loa אחד האזורים של פרובינציית Antofagasta היא אחת הערים היבשות ביותר בעולם,עם 5 מילימטר גשם בשנה,
  • נהר Loa , הארוך ביותר ב- צ'ילה, זורם דרך העיר. קאלאמה בעלת אוכלוסייה של כ- 143,000 ,הגובה 2400 מ' מעל פני הים,
  • השטח הכללי 15.569 קמ"ר.
  • מפת אזור אטקמה
  • 4696f6f3e90031ddffd5e8283eaabf96.png?l=6
  • מדבר אטקמה וסן פדרו
  • מדבר אטקמה הוא מישור גבוה (הררי) באמריקה הדרומית, המשתרע מהרי האנדים במזרח לאוקיינוס השקט במערב. גילו מוערך כ-20 מיליון שנה והוא המדבר הצחיח בעולם. שטחו 181,300 קמ"ר ורובו נמצא בצפון צ'ילה; חלקים קטנים בקצוותיו עוברים גם בדרום פרו ובוליביה ובצפון-מערב ארגנטינה.
  • ממוצע המשקעים במחוז הצ'ילאני אנטופגסטה הוא 1 מילימטר גשם בשנה
  • המדבר צחיח עד כדי כך, שאף בהרים המתנשאים לגובה של 6,885 מטר מעל פני הים לא נוצרים קרחונים קיימת במדבר אטקמה התיישבות אנושית אך היא דלילה ביותר. העיירה סן פדרו דה אטקמה, השוכנת בלב אטקמה בנווה מדבר ובה 2500 תושבים קבועים ומהווה מוקד תיירותי בזכות אגם המלח Salar de Atacama שבקרבתה, המשמש מקום מחייתה של מושבת פלמינגו ואל טאטיו (El Tatio), אתר הגייזרים הגבוהים בעולם (הנמצא כ-4,300 מטר מעל פני הים). הכנסייה בעיירה נבנתה בשנת 1577 על ידי הספרדים, אך ממצאים ארכאולוגיים מצביעים על כך שסן פדרו היה מוקד
  • להתיישבות בתקופת האבן הקדומה שבמהלכה נבנו מבצרי אבן בהרים המקיפים את העמק.
  • סן פדרו דה אטקמה
    טיולים באזור
  • El-tatio: המקום שהגיזרים נמצאים בו קמנו בשעה 0330 ובשעה 0400 הגיעה רכב כדי לאסוף אותנו זה ג'יפ 4על4 בגובה של
  • 4500 מ ובמרחק של 94 ק"מ מסאן פדרו הנסיעה ארכה כ-3 וחצי שעות כאשר
  • חלקה הגדול בחשכה סך הכול הייתה דהירה של כמה עשרות כלי
  • רכב עם תיירים .התחיל להאיר בסביבות השעה 0700 הגענו בשעה
  • 0730 שהייתה עדין שעת בין הבקרים וראינו שטח מלא עשן שלמעשה יצא מהגייזרים הרבים,הסתובבנו במקום כחצי שעה ולפתע החלה לצאת השמש נסענו כ 10 דקות למקום אחר ואז נתגלה לעינינו מחזה מרהיב של גייזרים רבים וכיצד הם עובדים רותחים ורוגשים ופתאום
  • הם מוציאים קיטון עשן והמים כמובן רותחים הראו לנו כיצד מבשלים ביצה במים .התחלנו לחזור לאור יום אפשר היה לראות את הקונטרסט בין המדבר להרים הגבוהים והמושלגים, בדרך חזרה חצינו נהר . אשר למעשה ממנו הם חיים.
  • בהמשך הגענו לנחל שמימיו חמים ואפשרו לנו להתרחץ בו לאחר מכן חזרנו לסאן פדרו
  • El-tatio הגייזרים
  • ca17acae06d2fc5a0d89294347e5876f.png?l=6
  • 4f4cc21f5fafa269e9c0ba82bb79145e.png?l=6

    El-tati
  • דוד בגייזרים והמעיינות החמים בדרך
  • 8fe22b47c378373591cf753ee3221308.png?l=6
  • c3f6b82b54e36e5e5efef23481de79ab.png?l=6

  • עמק הירח valle de la
    Luna
  • נמצא 13 קמ' מערבית לסן פדרו יש בו חול וסלעים בצורות שונות אשר נוצרו במשך דורות ע"י רוח ושיטפונות ויצרו מגוון של צבעים בשטח אשר נראים יפה בעיקר בזריחה ובשקיעה. בשעה 1700 יצאנו לכוון עמק הירח עלינו על רכב 4על4 קבוצה של מטילים לאחר 3 ק"מ ירדנו מהכביש צפונה ועלינו על דרך עפר ישנה שבעבר נסעו בה לקלמה הדרך עוברת בין דיונות חול ומשני צדדיה הרים בצבע חום אופייני למדבר וחתרורים בשלב מסוים נתקע הרכב בחולות הנודדים שכסו את הדרך נאלצנו לחפור ובמאמץ משותף הרכב יצא המשכנו עד לכביש הראשי נסענו בו עד אבן הק"מ 13 וירדנו ממנו דרומה עלינו על דרך טובה נסענו בה עד הפניה הראשונה ימינה ונכנסנו לאזור עמק הירח
  • עצרנו ליד משטח שלידו 3 דמויות עשויות אבני מלח והמקומיים קוראים להן 3 המריות המשכנו עד למקום שבעבר היה מכרה מלח המשכנו לנסוע עד סוף העמק וירדנו מהרכב
  • ממקום זה יש שביל
  • המוביל לסאן פדרו חלק מהתרמילאים מגיעים לכאן לקראת השקיעה צופים בה ונשארים ללון ובבקר צופים בזריחה [ידוע לנו שגיא הגיע למקום בהליכה] לאחר שירדנו מהרכב התחלנו לנוע ברגל בשלב מסוים המדריך חילק לנו פנסים נכנסנו לתוך מחילות שהיו צרות בחלקן היו צרות ונמוכות הלכנו לאור פנסים וחלק מהדרך הלכנו על
  • ארבע כשיצאנו עלינו על הרכב ונסענו עוד 3 ק"מ ועצרנו לרגלי דיונה ענקית טפסנו עליה כדי לצפות בשקיעה והשפעתה על צבע ההרים המקום מאד יפה ובחלקו מזכיר את הצבעים וההרים שאנו מכירים מהארץ ומסיני לאחר שצפינו בשקיעה
  • חזרנו עם הרכב לסאן פדרו דה אטקמה
  • עמק הירח valle de la
    Luna
  • 3223bb8723375d52e160e08823e62fa8.png?l=6
  • 42e378bb605212dcfba5437020f340c6.png?l=6

  • שקיעה/זריחה valle de la
    Luna
  • db0654fb88c9e633eb8a9fd885dd7b43.png?l=6
  • 2542b36a3b7b763bf8fba34407ce8dd5.png?l=6

  • Salar de Atacama
  • בשעה 1600 הצטרפנו לקבוצה שמנתה 10 איש לסיור ב Salar de atacama נסענו לאורך הסלאר בכוון כללי דרומה לאחר 3 שלושה ק"מ הגענו לכפר בשם Toconao שהיא עצמה נמצאת בנווה מדבר ומונה כ- 600 איש, עברנו בתוך הכפר באותו זמן התקיים בו קרנבל חצינו את הכפר ונכנסנו ל-סלאר דה אטקמה לאחר מספר ק,מ עצרנו ליד לגונה של מים מלוחים אשר יוצאים מתוך האדמה ובמקום ראינו פלמינגו משני סוגים האחד פלמינגו צ"לני עם רקע אדום והשני פלמינגו מסוג הקורדיליירה לבן עם זנב שחור , המראה של מדבר מלח ובתוכו לגונה עם פלמינגוס הוא מדהים.חזרנו לכפר
  • Tocoano חצינו אותו והגענו למקום שחוצבים אבן מיוחדת וחזקה המשמשת למבנים מיוחדים, ליד המחצבה בתחתית הואדי זרמו מים ולאורכם משני הצדדים עצי פרי כמו תאנים חרובים רימונים וענבים מזכיר את יריחו ממש נווה מדבר באחד הצדדים
  • alar de atacama פליקנים בלגונה ומלכה
  • 4819d58c8dcff7c10d19876a11603788.png?l=6
  • 332191fbf6c7c25d8fe620c8e7f38ac1.png?l=6

  • סאן פדרו דה אטקמה כיכר מרכזית ומלכה ברחוב
  • 067fee44988adda54e9a50d6bba201c1.png?l=6
  • בוליביה
  • רפובליקת בוליביה (בספרדית: República de Bolivia) היא מדינה מוקפת יבשה, במערב דרום אמריקה. היא גובלת עם ברזיל בצפון ובמזרח, פרגוואי וארגנטינה בדרום, וצ'ילה ופרו במערב. זוהי אחת המדינות הנחשלות ביותר בדרום אמריקה. בבוליביה שיעור האינדיאנים, תושביו
  • הראשונים של האזור, הוא מהגבוהים ביבשת ומספרם עולה על מספר התושבים ממוצא אירופאי. הבירה המנהלתית של בוליביה, לה פאס, היא עיר הבירה הגבוהה ביותר בעולם - היא שוכנת בגובה של 3,600 מטרים מעל לפני הים. פירוש שם העיר בספרדית: השלום.
  • המדינה קרויה על שמו של מי שכונה "המשחרר" של דרום אמריקה, סימון בוליבר,השפה הרשמית ספרדית [ויש 36 שפות מקומיות] עיר הבירה סוקרה והבירה המנהלית לה פז,זאת רפובליקה ויש לה
  • נשיא,עצמאות מספרד 1825 השטח 1.098581 קמ"ר,תושבים 10 מליון מטבע בוליביאנו,
  • העדויות הראשונות להתיישבות בהרי האנדים מתוארכות לשנת 10,000 לפנה"ס, בתחילת המאה ה-2 לפנה"ס החלה תרבות הטיוואנאקו להתפתח בדרום אגם טיטיקקה. תרבות הטיוואנאקו הצטיינה באדריכלות מודרנית וטכניקות חקלאיות חדישות במושגים של אותם הימים. מרכזה של תרבות זו היה בעיר טיוואנאקו. במקביל, התפתחו גם תרבויות באזור מוקסוס ומולוס (חלק מלה פס של היום). בשנת 1450
  • (משוער) סיפח שבט האינקה את בוליביה לממלכתו ושלט בה עד לכיבוש הספרדי בשנת 1530, בוליביה ממוקמת ברכס הרי האנדים, כאשר הנקודה הגבוהה ביותר במדינה מגיעה לגובה של 6,542 מטר. מרכז המדינה מעוצב על ידי רמה, האלטיפלאנו, היכן שגרים מרבית הבוליביאנים. במזרח המדינה ישנה שפלה אשר מכוסה על ידי יערות הגשם של האמזוניה. האקלים במדינה מורכב, ולמרות שבוליביה נמצאת באזור טרופי, האקלים מאוד משתנה מהאזורים הנמוכים ועד ההרים האנדים.
  • מפת אזורי בוליביה
  • c8aa58dabd30160af245cd18ad1ef142.png?l=6
  • מפת הדרך מ-צ'ילה לאויוני בבוליביה

3353b2945961ac1c6815864e84cc80a6.png?l=6

  • 2000 יום ראשון הטיול לסלאר אויוני בבוליביה
    23/1
  • היום הראשון עד Laguna Colorado
  • בשעה 0800 הגעתי לנקודת היציאה היינו 10 איש עלינו על מיניבוס ויצאנו לדרך הגענו לביקורת הגבולות של צ'ילה והמשכנו לנוע על כביש אספלט לכיוון גבול בוליביה [בכביש זה
  • נוסעים גם לכיוון ארגנטינה לכיוון העיר Salta אשר ממנה אפשר להגיע לרוב חלקי ארגנטינה האוטובוס עובר בסן פדרו דה אטקמה מספר פעמים בשבוע ] הגענו לנקודת הפיצול ופנינו לכיוון
  • בוליביה וירדנו לדרך עפר לאחר 5 ד' הנהג עצר בנקודת תצפית בגובה 4500 מ' כדי לצלם הרים מעלינו שהיו מושלגים,הגענו למעבר הגבול הבוליביאני שילמנו 5 $ דמי כנסה לפארק,עברנו
  • ביקורת גבולות וקיבלנו ויזה ל-30 יום, לאחר מכן עברנו ליד לגונה בלנקה
  • הלגונה הלבנה פליקניםוהמעיינות החמים
  • 9df51069b95e6546e1fd73e5a9b74176.png?l=6
  • 811e84b6b0b6afb3ca17fec481c8e042.png?l=6
  • המשך היום הראשון המעיינת החמים והלגונה הירוקה
  • בהמשך הנסיעה סביב האגם מגיעים למעיינות מים חמים
  • הכוללים מינרלים המרוכזים בברכה ונכנסנו להתרחץ, לאחר מכן המשכנו לנסוע עוד כ-7 דקות והגענו לאגם הנקראLaguna verde [האגם הירוק] אשר בה מתחלפים צבעי האגם , באיטיות יש בלגונה צל הרים וכן רקע חום ,קפה, צהוב ,כחול ובסוף הכול הופך לירוק ממש מדהים ,בצהרים זה הזמן הטוב ביותר לראות
  • את הלגונה בירוק .
  • ליד לגונה בלנקה התחלקנו ל-3 קבוצות 1 סיור של יום אחד
  • 2 קבוצה שנוסעת ל-אויוני וחוזרת לסן פדרו 3 הקבוצה שלנו שממשיכה לבוליביה,אנחנו 6 איש 3 שביצרים צעירים ,הולנדית ,אמריקאית ואני,הנסיעה בדרך כלל בגובה של כ-4200 מ'
  • הלגונה הירוקה מלכה
  • 378d611de3d420d8668b87f2e059b956.png?l=6
  • הלגונה הירוקה החלפת צבעים
  • 26aedf89edb9dc6cbce9f89556707e59.png?l=6
  • המשך היום הראשון הסלעים הגדולים ולגונה קולוראדו
  • מהלגונה הירוקה המשכנו לנסוע עד שהגענו לסלעים גדולים המקום נקרא Roca De San Salvadr
  • לגונה קולרדו
  • 01818f4d7ab368320376b76bd0c123f3.png?l=8
  • מכאן המשכנו לנסוע עד Laguna Colorado עצרנו לתצפית ולצלם הלגונה אדומה ויש בה הרבה פליקנים,לאחר מכן המשכנו לאורך הלגונה עד שהגענו למחנה צבאי ולידו אוספידחה, אשר בה אנו ישנים בחדר
  • אחד עם תנאים סניטריים לא כול כך טובים,התחיל לרדת גשם
  • זלעפות שנמשך עד השעה 0200 בלילה ומלא את הפרוזדור
  • שלפני החדרים מים,
  • לי היה כאב ראש כתוצאה מהגובה והוא נמשך עד למחרת
  • בצהריים,
  • לגונה קולוראדו והאכסניה
  • 0-2-01
  • 2000 יום שני היום השני של הטיול עד San Agostin
  • הסתבר לי שהשעון של בוליביה מאחר בשעה מהשעון של צ'ילה
  • התחלנו לנסוע בשעה 0800 לאחר ארוחת הבוקר הפעם התחלפנו במקומות ועברתי קדימה אחרי הנהג והטבחית,המקום
  • הראשון שעצרנו נקרא De Pedro Arbol אלה הן אבנים גדולות או
  • סלעים שיש להם בחלקם צורות של עצים או כול מה שתדמינו
  • וזה נעשה עקב משבי רוח חזקים והמים,סלעים אלה נמצאים
  • והמים,סלעים אלה נמצאים
  • בדרך כלל בשטחים פתוחים חשופים לרוח, המשכנו לנסוע עד למקום שהיו בו קירות סלעים שעליהם דבוקה צמחיה ירוקה מאד נמוכה [כמו אזוב] ראינו שם חיה קטנה עם זנב ארוך הדומה לסנאי או ארנבת ונקראת בשפה שלהם Becheska [ביצ'סקה] חיה זאת בדרך כלל ישנה ביום ובלילה מתעוררת ,
  • דוד ליד צורת סלע
  • a3da96e702385263080728fe658590dc.png?l=6
  • 88c84263eb75b8c6f90d70a88308f0f3.png?l=6

  • המשך היום השני הגעה ל- San Agostin
  • המשכנו לנסוע עד שהגענו ל-3 אגמים שניים מהם מלוחים
  • ואחד עם מים מתוקים ובכולם שקנאים,באזור זה יש
  • אגמים עם מים מתוקים שמגיעים מההרים והגשם וכן אגמים מלוחים, המשכנו לנסוע עד למקום שנקרא בליס דה רוקה אשר בו סלעים גדולים עם צורות שונות, בכלל כול האזור בסלעים כאלה מדבר ומרחוק רואים את פסגות ההרים המושלגים,הגענו לחניית צהריים , כאב הראש עבר התרגלתי לגובה, בשעה 1615 הגענו למקום שנקרא San Agostin כאן עצרנו ללילה נכנסנו
  • ל-אוספידחה במצב יותר טוב מהלילה הקודם.
  • בדרך לפני שהגענו ראינו שטחים מעובדים עם צמחייה ירוקה והנהג אמר לנו שעושים מהם מרק בוליביאני.
  • שלושת האגמים והכפר הכפר סן אגוסטין
  • a7751fc6eaea7244ab3cc07041c2dc54.jpg?l=6
  • 208b5ae06e83e0a0115cc0e9d17524b5.png?l=6

    25/1/2010 יום שלישי התאונה והדרך ל-
  • סלאר אויוני ו-לה פז
    בשעה 0800 יצאנו מ-סן אגוסטין כאשר אחרי הנהג יושבים שלושת השוויצרים ובסוף מוניק ,ג'ין ואני, היה גשום הדרכים חלקות בתחילת הדרך נסענו בשטח גבעי מאד חלק לאחר כ-שעה ורבע הגענו לשטח פתוח,המשיך לרדת גשם והדרכים חלקות מאד,הנהג היה מעט שוויצר המשכנו לנסוע כאשר הרכב עובר מצד לצד ובשלב מסויים תוך כדי הלצות של השוויצרים הצעירים עם הנהג האיץ את הרכב במקום להאט ולנסוע במהלך ראשון ואז הוא איבד את השליטה
  • על הרכב והתהפכנו על הצד,אני הייתי למטה עלי ג'ין ועלייה מוניק הנהג והטבחית יצאו ללא פגע לשלושת השוויצרים היו סריטות קלות הם הוציאו אותנו מהרכב קודם מוניק לאחר מכן את ג'ין ובסוף אותי,ג'ין הרגישה כאבים חזקים והתיישבה על הארץ וביקש מהחברה הצעירים שייקחו T-Shirt ויקשרו לה את המקומות הפגועים,
  • מוניק סבלה כאבים בפרק היד,ואני עמדתי כאשר המעיל עלי
  • כובע הגרב על הראש והרגשתי שמשהוא לא בסדר בכתף שלי
  • ובצלעות והיו לי כאבים חזקים,בחוץ היה קר מאד וירד גשם
  • המקום שהתהפכנו בו היה 1 ק"מ לפני מקום שיש בו תחנת רכבת[לא פעילה] ויישוב קטן, 2 שוויצרים רצו כדי להזעיק עזרה ולדווח ברדיו, בינתיים התחילו להגיע מכוניות נוספות אנשים ירדו ולא היה מי שידע להגיש עזרה ראשונה
  • למרות שהיה המון רצון טוב,בינתיים הנהג
  • שלנו בעזרת שני לנדרוברים נוספים ובעזרת ווינצ'ים ישרו את הרכב ההפוך והנהג הניע אותו.
  • באחת המכוניות שהגיעו הייתה בחורה הולנדית בשם ז'ואן שהיה לה מושג בעזרה ראשונה והיא טיפלה בחבישה של שג'ין ומוניק. לאחר שהיא סיימה איתן ביקשתי ממנה שתסתכל עלי לאחר שהיא בדקה אמרה לי שכפי הנראה יש בעיה בכתף שכנראה יצאה ממקומה וכן יש לי צלעות פגועות
  • היא הורידה את Shirt שלה וקשרה לי את היד,בחורה יוצאת מן הכלל
  • לאחר התאונה והדרך ל-אויוני בסלאר המוצף
  • פיזרו אותנו בין הרכבים האחרים,במכונית האחרונה שהיגיעה היו גם רגינה וסטפן שני גרמנים,אותי שמו ליד הנהג שלהם והטבחית ומאחור ישבו 2 אמריקאים אהרון [יהודי] ואנה שהשתדלו מאד לעזור, השיירה התחילה לנסוע היו בה כ-10 מכוניות השעה הייתה בערך 1100 נסענו לאט עברנו דרך תחנת הרכבת ,כול השטח היה מוצף מים,לאחר כשעתיים הגענו למחנה צבאי ולידו כפר קטן ובית חולים [קשה לקרוא לזה בית חולים] עם רופא,ג'ין ומוניק ירדו מהרכב ונכנסו לרופא, את הדלת שלי לא
  • הצליחו לפתוח ולאחר מאמצים וכאבים יצאתי מהדלת השנייה בעזרתו של אהרון,הרופא הסתכל על שלושתנו ואמר שאינו מסוגל לעשות כלום ואז הוחלט להמשיך ל-אויוני השיירה
  • המשיכה לנוע כאשר אני עברתי לרכב של רגינה וסטפן הם עזרו לי מאד.רגינה ידעה ספרדית וממש עזרה לי מאד,אני ישבתי ליד הנהג והם מאחורי לאחר כשעה וחצי הגענו ל-סאלאר אויוני אולם במקום משטח של מלח ראינו משטח של מים כמו אגם בגובה של כ-80 סמ'
  • המכוניות התחילו לנסוע כאשר לא רואים את הדרך נסיעה איטית בתוך המים וכול הזמן יורד גשם חזק,חציית ה-סאלאר בזמן רגיל ללא הצפה לוקחת עד 45 ד' לנו הנסיעה לקחה 3 ש' כאשר הגענו למרכז ה -סאלאר עצרו אותנו כי למקום הגיע רופא מ-אויוני עם לנדרובר ואז מוניק רגינה ואני עברנו לרכב שלו,הוא בדק אותנו לחץ דם נתן כדורים נגד כאבים ותה חם כאשר רגינה מתרגמת ומטפלת בנו, בשעה 1830 הגענו לבית החולים של אויוני בדקו אתנו צלמו רנטגן בצורה מאד פרימיטיבית והרופא קבע שלי יש כתף פגועה
  • וצלעות,שבורות,הראשונה שטיפלו בה הייתה מוניק,קבעו לה את השבר בפרק היד,ב-ג'ין אי אפשר היה לטפל במקום הרופא הציע
  • שניסע ל-פוטוסי נסיעה של 7 ש' בדרך גרועה לא אספלט, ג'ין ואני החלטנו שאנו רוצים להגיע מה יותר מהר ל-לה פז הסתבר שבחצות יש רכבת לעיר אורורו נסיעה של 6 וחצי ש' ומשם אוטובוס ל-לה פז החלטנו שאנו בוחרים באפשרות זאת.
  • נסיעה ב-סאלאר המוצף
  • 8c87840c669f674ab462154c499181f5.png?l=6
  • הנסיעה ל-לה פז
  • רק לא היה ברור מתי הרכבת תגיע מאחר והאזור שממנו היא צריכה להגיע מוצף מים,והיא הגיעה בשעה 0100 בינתיים ז'ואן ורגינה טיפלו בנו בצורה יוצאת מן הכלל,בדרך לתחנת הרכבת לקחו אותנו לחברת הטיולים ToursColgue שם החזירו לנו את עלות הטיול 65 $ והחברה קנתה לנו כרטיסים לרכבת כולל לרגינה שליוותה אותנו ולשני עובדי החברה שליוו אתנו,
  • כן הם שילמו לבית החולים את הוצאות התרופות שלנו בבית
  • החולים לא היו תרופות ותחבושות ושלחו לקנות בבית מרקחת
  • את החסר,לקראת צאת הרכבת העמיסו את המוצ'ילות שלנו עליה ורגינה לקחה את הפתקאות והכרטיסים,ג'ואן [יורליקה בהולנדית] הייתה איתנו והייתה נהדרת, עד צאת הרכבת רגינה הכירה כול דבר שיש לי בתיק כולל כספים,בשעה 0100 יצאה הרכבת רגינה ישבה לידי ובמושב הסמוך ג'ין, לאחר 6 וחצי הגענו לאורורו, ירדנו מהרכבת נציגי חברת הטיולים הביאו מונית ולקחו אותנו לתחנת האוטובוסים,בסביבות
  • 0900 האוטובוס יצא היו לנו מקומות טובים קדימה כאשר כול המושבים למעלה,בסביבות השעה 1200 הגענו ל-לה פז משם לקחו אותנו במונית לבית החולים שהחברה קשורה איתם, הגענו בשעה 1300 ואז צלצלתי לשגרירות ודווחתי להם על הפציעה ומסרתי את שם בית החולים שאני נמצא בו
  • האישפוז ב-לה פז והחזרה לארץ
  • דברתי עם השגריר והוא אמר לי לא להתאשפז כי בעוד חצי שעה יגיע אלי הרופא הישראלי של חברת הביטוח שילוח ויחליט היכן לאשפז אותי,ואכן לאחר חצי שעה הוא הגיע והחליט להעביר אותי לבית חולים אחר ברמה יותר גבוהה הוא לקח אותי לשם עם הרכב שלו רגינה נשארה עם ג'ין כאשר הבטיחה לבוא לבקר אותי מחר עם סטפן,הגענו לבית החולים קבלתי חדר לבד עם שירותים צמודים וטלביזיה ,עשו לי מקלחת לאחר מכן צילומי רנטגן ובשעה 1700 נכנסתי לחדר הניתוח לטפל בכתף שלי,
  • ולאחר שבוע חזרתי לארץ
  • סוף הטיול לדרום אמריקה חלק ב שנת 2000

אהבת? הנה ההזדמנות שלך לפרגן

רוצה לעקוב אחר הבלוג של dnahmoni?

הפוסט הבא ›
דרום אמריקה 2001 אחרי התאונה חלקב
דרום אמריקה 2001 אחרי התאונה חלקב
מתוך הבלוג של dnahmoni
12-10-2019
קרא מאוחר יותר
‹ הפוסט הקודם
דרום אמריקה ארגנטינה צילה בוליביה שנת  2000 עד הפציעה חלק ראשון ארגנטינה דרום צילה
דרום אמריקה ארגנטינה צ'ילה בוליביה שנת 2000 עד הפציעה חלק ראשון ארגנטינה דרום צ'ילה
מתוך הבלוג של dnahmoni
10-10-2019
קרא מאוחר יותר
לכל הפוסטים של dnahmoni »

תגובות

רוצה להגיב לזה? יש להתחבר לאתר:

 

תגובות פייסבוק

הודעות מהפורומים על בואנוס איירס

תמונת המשתמש
היי! רוצה להתייעץ לגבי בואנוס איירס? פשוט שואלים פה והחברים מהפורום ישמחו לענות לך :)
תמונת המשתמש

בואנוס איירס - פוארטו נאטאלס

livnat1
1
תמונת המשתמש

בואנוס איירס והסביבה

DILA
3
סגור
×