דרום אפריקה - 3 שבועות של נופים, בעלי חיים ,קולינריה, ומקומות לינה מדהימים

תמונה ראשית עבור: דרום אפריקה - 3 שבועות של נופים, בעלי חיים ,קולינריה, ומקומות לינה מדהימים - תמונת קאבר

כמה הערות מקדימות

הטיול נבנה עם דגש רציני על מקומות לינה איכותיים ומשתלמים (לרוב בין 80-120$ ללילה, מבוססים על קטגוריית B&B באתר Tripadvisor לעיתים רחוקות נלקחו מקומות שמדורגים מתחת למקום שלישי) , וכמו כן על הצד הקולינרי (שוב המלצות של אתרTripadvisor שברובן המכריע התגלו כאיכותיות ונכונות).

דרום אפריקה היא ארץ מגוונת, זולה, מלאה בטבע ואוכל מדהים. בילינו שם את ירח הדבש שלנו, שלושה שבועות בסוף חודש ספטמבר 2014, מלאים בחוויות מדהימות: חיות, טבע, אוכל מעולה ומגוון במחירים מצחיקים, מלונות ובתי הארחה מהשורה הראשונה, נופים מדהימים ואנשים מקסימים. היעד מומלץ בחום! :)

ציוד חשוב

משקפת (יש תמיד טבע, בכל מקום, לא רק בספארי, גודל יעיל 8X40)

ז'קט קל ומחמם (soft shell) יכול לעזור בכל סוג של מזג אוויר

דברים כללים שכדאי לדעת:

נהיגה בצד ימין של הכביש.

חשוב מאוד לא לעבור את המהירות המותרת על פי התמרורים, שמתחלפים כל הזמן. יש מצלמות בכל מקום וגם ניידות עם שוטרי תנועה. אל תתחכמו. יש סיכוי של כמעט 100 אחוז שתיתפסו. כמעט כל המטיילים שפגשנו סיפרו שעצר אותם שוטר לפחות פעם אחת במהלך הטיול, וגם אותנו עצר שוטר תנועה פעם אחת כי לטענתו נסענו 73 בכביש של 60. יצאנו מזה בדרך נס כשמשום מה הוא החליט לוותר לנו.

חשוב להיזהר משוטרים מושחתים אשר אינם עונדים תג שם ומבקשים מכם לשלם את הדו"ח ישירות להם. (נהוג לשלם דו"ח חניה מייד אחרי שמקבלים אותו בתחנת המשטרה הקרובה ביותר). הדרך להתמודד איתם היא להגיד באדיבות שאתם רוצים להתקשר קודם ל Corrupted cops hotline – 0800-701-701 כדי להתייעץ, ולבקש מהם את שמם. אם הם אכן מושחתים הם ככל הנראה יתנו לכם ללכת בשלב זה. ואם הם מתעקשים אתם יכולים לבדוק בטלפון האם הם אכן שומרים אתכם על כל הכללים. אותנו עצר שוטר לא מושחת בכלל, כך שאם עוצר אותכם שוטר אל תניחו באופן אוטומטי שהוא איננו אמין.

טיילנו בסוף חודש ספטמבר – מזג האוויר היה מעט הפכפך אך נוח ברובו. קריר לרוב, אך לפעמים הסתובבנו עם חולצות קצרות זו תקופה אידיאלית כי מזג האוויר נוח לטיולים וגם נהנו ממחירים של “off-season”.

סיפור הטיול:

נחתנו ביוהנסבורג ומייד לקחנו סיטי באג לנלספרויט. סיטיבאג הוא מיניבוס זול יחסית שיוצא ממסוף האוטובוסים בשדה התעופה (בערך 5 דקות הליכה מהשדה). המיניבוס עצמו מרווח ונעים. נסענו 3.5 שעות, והגענו לאכסניה בשם auberge. הגענו ב-22:00 בלילה לעיר, ובעל המקום הגיע כדי לאסוף אותנו במכונית שלו עם המזוודות, וזאת למרות שהמקום נמצא 300 מטר מהתחנה שבה ירדנו מהסיטי באג. במקום עצמו נעים מאוד, וארוחת הבוקר מפנקת.

עצירה קטנה כדי להסביר מהי ארוחת בוקר שיגרתית בדרום אפריקה: ביצים כפי שתבקשו אותם, חצי עגבניה על הגריל, בייקון ו/או נקניקיית חזיר או יען, פטריות מוקפצות בחמאה, לחם, חמאה וריבה. קפה פילטר ותה ירוק או תה רויבוס, ולפעמים גם מיץ כלשהו. בדרום אפריקה מעריכים מאוד אוכל טוב, כך שברוב המקומות איכות חומרי הגלם שתקבלו היא מצויינת – הכל טרי ועשוי היטב.

משם לקחנו מונית לשדה התעופה מאחר ואין תחבורה ציבורית לשם, וכל זאת כדי לאסוף את הרכב השכור שלנו מאחת התחנות שם. נסענו כחצי שעה (350 רנד ברכב גדול ומפנק). חברת דולר טריפטי הייתה הכי זולה, על פי סקר אינטרנטי, ולכן לקחנו מכונית משם. כמובן שיש שם גם את כל החברות הגדולות הרגילות של השכרת הרכב. אחרי התארגנות ואיסוף הרכב התחלנו לנהוג לכיוון Hazy View. כאן חשוב לציין שכדאי לנסוע דרך כביש 40 ולא דרך כביש 538, שמלא כולו בבורת בכביש המכונים בפי המקומיים Pot Holes.

קצת מחוץ להייזי ויו בחרנו ללון בHamilton Park Lodge (לא להתבלבל עם מקום עם אותו שם בדיוק שנמצא בתוך Hazy View, ולא מחוצה לה). מדובר בהוסטל מקסים ומבודד (במובן הטוב של המילה מבחינתנו). הוא נמצא 3 קילומטר מהכביש המהיר בדרך לא כ"כ סלולה שדורשת ריכוז גבוה בנהיגה. החיסרון הוא שאי אפשר לצאת מההוסטל כשמחשיך, אבל מצד שני הנהיגה באיזור פומלנגה בשעות החושך לא מומלצת בכלל, וגם ככה יש במקום בר מגניב וארוחת ערב מצויינת - כך שנחמד להעביר שם את הערב.

החדר שקיבלנו היה מאוד מיוחד. הוא היה מעוצב כמו ביקתה אפריקאית, נקי, גדול ונעים. במקום יש שישה כלבים חמודים והמון בעלי חיים. את ארוחת הערב מכין בעל המקום קורט, והיא בתוספת של כ-150 רנד לאדם. האוכל טעים וטרי. בכל ערב יש מנות אחרות – תמיד בשרית. במסעדה אין תפריט. קורט מבשל על פי הרוח שנחה עליו באותו ערב, כך שאין מבחר בכלל. חשוב לקחת זאת בחשבון, שכן אם יש אלרגיה או רגישות כדאי להגיד לו מראש. קורט מקסים ועזר לנו המון, והמקום מומלץ בחום.

שימו לב – יכול להיות שתקבלו בשר פחות שגרתי. אצל קורט למשל קיבלנו ערב אחד בשר “קודו”שזה סוג של אילה. הדרום אפריקאים מאוד מעריכים בשר ציד ואוכלים אותו כדבר שבשגרה, כך שאם אתם פחות הרפתקנים כדי לשאול איזה בשר יש במנה שאתם מזמינים.

בבוקר נסענו לPanoramic Road, ועצרנו שם באטרקציות לאורך הדרך. יש מקום מפורסם לפנקייקים Graskop שנקרא Harry's Pancake שהוא חביב למדי (אם כי ממש יקר יחסית למסעדות אחרות).

קרוגר פארק

מ בHamilton Park Lodge המשכנו לקרוגר פארק. טיפ חשוב – לא מומלץ להיכנס או לצאת משער Numbi. הדרך היא סיוט מתמשך בכביש של עולם שלישי. אם לא חייבים כדאי לחסוך את זה מעצמכם.

נכנסנו משער phabeni, לכיוון המחנה Lower Sabie. בתוך הפארק עצמו אסור לנסוע מעל 50 קמ"ש, ויש ניידות שאוכפות את זה לאורך הדרך. היה לנו המון מזל וכבר בנסיעה משער הכניסה לכיוון המחנה ראינו את כל ה- Big 5. זו חוויה מדהימה! למעשה מה שעשינו מהרגע שנכנסנו למחנה ועד שיצאנו ממנו זה לנסוע בכבישי הפארק ולחפש חיות, בין אם זה ברכב שלנו ובין אם בסיורים המאורגנים שמציע המחנה. פגשנו חיות שלא ידענו שקיימות בכלל, וזה כמובן מעבר לפילים, אריות, זברות, קרנפים, ג'ירפות, נשרים, חזירי בר, היפופוטמים ועוד כולם בסביבה הטבעית שלהם, מתנהגים כמו שהם צריכים להתנהג, בלי גדרות, שעות האכלה, ומבקרים מציקים.

במחנה עצמו ישנו בביקתה היקרה ביותר (יקרה באופן יחסי לשאר אפשרויות הלינה, ועלתה לנו כ-1200 ראנד), שעבדנו המון זמן על האתר כדי לתפוס. היא כמובן בסיסית למדי אך נקייה ויפה, ממש על קו המים של נהר סאבי. את כל הארוחות שלנו אכלנו במסעדת היחידה שיש במקום "מאג אנד בין". האוכל שם מאוד טעים ,זול ומגוון. היה לנו מטבח מאובזר, אבל האוכל כ"כ זול שלא התחשק לנו לקנות מצרכים ולבשל. פעמיים עצרנו במחנה סקוקוזה במהלך יום שיטוטים שכזה ואכלנו צהריים במסעדת האוהלים המגניבה שלהם. במהלך 4 הימים שהיינו בפארק עשינו סיור זריחה, סיור לילה, הליכת בוקר עם שומרים חמושים והמון נסיעות עצמאיות. זו חוויה מדהימה! כמובן שצריך מזל כדי לראות כמה שיותר חיות בכמה שיותר מצבים, אבל באופן כללי הספארי הוא כיף אחד גדול.

מהספארי יצאנו דרך שער נומבי (כאמור, לא מומלץ בכלל. יצאנו משם כדי שאתם לא תצטרכו), לכיוון White River, להוסטל המקסים White house lodge. הוסטל מוקפד מאוד, נקי עם גינה שמשקיפה על נוף מרהיב. לא לפספס את הנדנדה שמשקיפה להרים. בבוקר לקחנו את ארוחת הבוקר ארוזה איתנו לכיוון שדה התעופה כדי להחזיר את הרכב ולקחת טיסה ליוהנסבורג, ומשם לפורט אליזבת. הטיסה עלתה 200 דולר לאדם וחסכה לנו אלפי קילומטרים של נסיעה ברכב לכיוון דרך הגנים.

נחתנו בפורט אליזבת', לקחנו רכב שכור חדש שחיכה לנו שם, ויצאנו לכיוון הפארק הלאומי ציציקמה. בדרך עצרנו בג'פריס ביי, שמסתבר שזו אחת מעיירות הגלישה הכי טובות בעולם. אכלנו שם צהריים במסעדה מצויינת בשם Kitchen Window,והלכנו לצפות בגולשים. יש נקודת תצפית ב-Pepper St., עם ספסלים ודק מסודר.

משם יצאנו לstorm river, לכיון ההוסטל ציציקמה ווילג' אין. קיבלנו חדר עם עיצוב מגניב, מאוד נקי ונעים. אכלנו ארוחת ערב חביבה למדי במסעדה של המלון. גם ארוחת הבוקר הייתה טובה ומפנקת, ואחרי יצאנו לטיול "קנופי", שזה למעשה אומגה ענקית על צמרות העצים עם 7 תחנות. נראה שיותר מתאים לילדים, אבל גם המבוגרים התלהבו למדי.

למחרת נכנסנו לתוך פארק ציציקמה, פארק לאומי של דרום אפריקה, כדי לטייל במקום וללון בבקתות על קו המים. הבקתות עצמן מאוד יפות, עם מרפסת מקסימה שמשקיפה לחוף, עם מטבח מאובזר. במקום יש גם מסעדה. בפארק עצמו אפשר לטייל לגשרים התלויים, לראות דולפינים מהחוף, ולצאת לטיולים רגליים. אנחנו מאוד נהנו מההליכה לכיוון הגשרים ועליהם, ומהפארק באופן כללי. חשוב לציין שהיינו שם ביום סוער במיוחד, אך בעיה זו הפכה להזדמנות. יכולנו לשבת בבקתה הסגורה עם שמיכות ושתיה חמה ולצפות בים הסוער שנמצא ממש מולנו – אין רומנטי מזה. laugh

למחרת יצאנו לכיוון Platenberg bay. בדרך עצרנו ב-Big Tree, כשמו כן הוא – עץ עצום בגודלו. ישנו בB&B שנקרא Bosavern. מקום מומלץ מאוד. מאוד מוקפד, נקי ונעים. הנוף שנשקף ממנו מרהיב והבעלים של המקום חביבים במיוחד. בערב אכלנו ב-Fat Fish והיה מעולה. חשוב להזמין מקום מראש. למחרת יצאנו לטיול יום בשמורת Roberg. טיול פשוט מהמם על צוקים בסמיכות לאוקיינוס. ראינו גם כלבי ים והמון סוגים של ציפורים. ארוחת ערב ב-Nguni שהייתה גם מצויינת.

Wilderness

עיירה רגועה ויפה עם לגונה וחוף ים צמוד (שבו גם שהו לווייתנים כשהגענו, יש נקודות תצפית מסודרת כקילומטר מערבית לעיירה).

ישנו ב2 מקומות :

Kingfisher country house- בעלת בית מלאת ידע ונכונות לעזור, חדרים מרווחים, ארוחת בוקר טובה מאוד (עשתה לנו במיוחד ארוחת בוקר צמחונית עם פשטידת תרד מדהימה טרייה, סלט טרי והרבה אבוקדו, כי היא שמעה שזה מה שישראלים אוהבים לאכול בבוקר wink) ותמורה מצויינת למחיר (800 ראנד ללילה). המיקום טוב ויש גם המון ציפורים שנמצאות בשטח ובאות בעיקר בזמני ההאכלה (ביניהם ציפורים נדירות מדהימות ביופיין), ולברדורית מאוד ידידותית.

Interlaken – על האגם, יותר יקר (1100 ללילה) מרפסת ונוף מטריפים, ארוחת בוקר מצויינת, שהינו מעט מאוד זמן במקום עצמו. ישנם שלושה חדרים בלבד, בעלים נחמדים ומקום מאוד מושקע

את ארוחות הערב אכלנו ב2 מקומות מצויינים: Flava ו the girls. אותם בעלים, מסעדות שונות, שתיהן מצויינות ונמצאות במרכז של העיירה ליד תחנת הדלק.

אטרקציה מגניבה - לקחת קנו ולשוט על הנהר, גם בגשם, גם בשמש. אפשר גם לקחת בקבוק יין על הקאנו, (ישנם דליים אטומים למים לדברים שלא רוצים שיירטבו). במקום יש גם טיול יום חביב לראות מפלים יפים.

Oudtshoorn

בירת היענים- אבל לא הלכנו לחוות היענים laugh

לינה :Gum tree, יופי של מקום, (800 ראנד) בעלים נחמדים שגם מתחזקים בר במקום.

המלצות לאטרקציות באיזור: cango caves (חצי שעה נסיעה מהעיר) מערת נטיפים עצומה! יש 2 סיורים, ה"אתגרי" כולל מעברים בתוך נקיקים צרים מאוד בזחילה בין היתר. מומלץ לאנשים ללא קלסטרופוביה. עשינו אותו, היה מאוד מאוד מהנה, אם כי מלחיץ לעיתים. ישנו הבדל מינורי במחיר בין 2 המסלולים ואפילו סימולציה של המקום הכי צר במסלול, על מנת לוודא מראש שלא תיתקעו בפנים.

באותו יום אפשר לבקר גם ב Swartbeg pass- (הדרך למערות היא למעשה גם הדרך אליו) נסיעה במעבר הרים, הנסיעה היא על דרך עפר אך מתוחזקת כהלכה. לפולו שהשכרנו לא היתה בעיה להתמודד איתה. נוף מרהיב (למרות שהגענו בדיוק לאחר שריפה) ולבסוף מגיעים לעיירה יפה (הנסיך אלפרד או אלברט אך לא היה לנו זמן להיכנס). הנסיעה חזרה לעיר היא כשעה, נסיעה מדהימה דרך ההרים עם הרבה נקודות עצירה אך תכינו מספיק זמן מראש גם למעבר עצמו וגם לחזרה לאודסהורן. שילוב של שתי האטרקציות יחד יוצר יום עמוס למדי, קחו זאת בחשבון.

את ארוחת הערב אכלנו במקום בשם Colony. זהו למעשה המלון המפואר בעיירה היה טעים, מעט יקר. שמענו שלאוהבי בשר בלבד, Jemima's אמור להיות מקדש אך לא ניסינו.

Montague – תחילת דרך היין המרהיבה

נסיעה,דרך כביש Route 62 כ3 שעות נסיעה מהממת ביופייה ניתן לעצור מדי פעם בדרך להתפעל מהנוף ולבסוף מבין ההרים מתגלה העיירה. העיירה עצמה קטנה ויפה, ונמצאת כבר באזור דרך היין אז הנופים יפים והרריים. ישנו ב 7church street מקום יפה עם מגוון חדרים, בעלים מסבירי פנים וגן פשוט מדהים (גם שישה כלבים, אך הם נמצאים במתחם הפנימי). העברנו שם 2 לילות (יום כיפור) באזור ה1000-1200 ראנד ללילה. עם הגענו בסוף שבוע (שבת) כשבדיוק היה שוק בעיירה, בשוק יש עבודות אמנות נחמדות, אוכל מכל מיני סוגים (על האש, קוריאני) ואווירה נחמדה. יש לשים לב שהוא נסגר יחסית מוקדם (באיזור 4)

ממליצים מאוד לאכול:

ערב ב- Simply delicious (לשעבר 4 oaks) רמה גבוהה מאוד של בישול וירידה לפרטים הקטנים.

צהריים – The rumbling rose אחת המסעדות הטובות שיצא לנו לאכול בהן. שימו לב שהמקום הוא רק לארוחות בוקר וצהריים (נסגר ב-17:00).

יקב –Boplass, מגניב וטעים, ידוע כיקב שמכים את הPort הכי טוב בדרום אפריקה . כמו כל היקבים נדיבים מאוד בטעימות וישנם כרמים נחמדים להצטלם בהם תמונה או שתיים

Hemanus

נסיעה להרמנוס ביום שלאחר מכן, לינה Hermanus Dorpshuys מקום מאוד מוקפד, נקי ונעים. אף על פי דירוג גבוה מאוד בTrip Advisor המיקום לא מאוד מרכזי ויש צורך באוטו (או הליכה של כרבע שעה) על מנת להגיע ולחזור למרכז העיר. בעלת המקום פשוט מקסימה. בעיר עצמה התמזל מזלנו לראות לוייתנים קרובים לקו החוף שאפילו קפצו מחוץ למים. ישנה טיילת המלאה במקומות תצפית – עדיף לשאול את המקומיים או בעלי המקום בו תישנו בנוגע לנקודות הטובות ביותר. אכלנו ב2 מקומות מצויינים Burgundy – פסטת פירות היום הטובה שאכלנו מעודנו -וLemon Butta שגם היתה מצוינת.

ביום שלאחר מכן עשינו Shark Cage Diving – בGansbaai שנמצאת כחצי שעה מהרמנוס.

הצד הגברי מביננו אמר שזה הדבר הכי טוב שהוא עשה בדרום אפריקה ואולי גם באופן כללי, חווייה שלא ניתן להסביר במילים. הצד הנשי גם מאוד נהנה, אם כי המים הקפואים של האוקיינוס קצת הורידו את הדירוג של החוויה הכללית. בכל מקרה, אין להקל ראש הפגישה בלתי אמצעית עם כרישים לבנים בגודל 4.5 מטר, ואני בהחלט ממליץ בחום על החברה שאיתה עשינו: http://www.sharkcagediving.net/

מקצוענים עם צוות איכותי וציוד מצוין (לא מובן מאליו כאשר בודקים ביקורות של חברות אחרות), מה עוד שהמחיר לבסוף היה מדהים (שימו לב, חפשו מבצעים באתר, לדוגמא מי שישן באכסניה באיזור ישלם 860 ראנד במקום 1500. שווה מאוד לבדוק ולברר במיילים בטלפון ובאתר לפני שמזמינים. הזמנה מראש חובה!!!

קייפטאון

ישנו במקום שנקרא Parker cottage, אם אתם מצליחים לתפוס חדר (1000 ראנד, ישנו בחדר הזול ביותר), תעשו את זה, שווה כל ראנד. לא סתם הם מקום ראשון בדירוגים. הכל מצויין וארוחות הבוקר היו הטובות שאכלנו בכל הטיול – כל בוקר יש מנה חדשה בתפריט. המיקום הוא מצויין באיזור עם בארים ומסעדות טובות באיזור וכמו כן ניתן לצאת משם להליכות באיזור קייפטאון.

מסעדות::

Millers thumb מצויינת ! אוכל יצירתי וטעים, ומחירים הוגנים.

Savoy cabbage טובה מאוד, יוקרתית

' Fishmarket בנמל, בינונית מינוס

Fat Cactus – אוכל מקסיקני מעולה!! המון צעירים, מחירים טובים, מוזיקה, אלכוהול ומצב רוח טוב.

באחד הימים ביקרנו בשמורת Cape of good hope. המקום מאוד יפה והטיולים שהוא מציע לא קשים להליכה ומאוד יפים. מומלץ לפנות לכך יום שלם מכיוון שגם ישנה נסיעה לא קצרה בשמורה עצמה וכן עושר של הליכות בנופים דרמטיים. כמו כל האזור יש לקחת בחשבון שמזג האוויר יכול להשתנות בשניות לכן הצטיידו לכל סוג של מזג אוויר, כמו כן בדרך ישנה נקודת עצירה בה ניתן לעצור ולראות פיסת חוף יפיפייה אשר חיים בה בשלווה פינגווינים יפים וחמודים המקום נקרא Boulders beach והכניסה עולה כסף (שווה את הכסף – לא ניתן להשוות בין כמה פינגווינים שמסתננים לשבילים לבין מה שרואים על החוף עצמו) – מומלץ ביותר.

כדי להכיר את העיר עשינו את האוטובוס hop on/off, שזאת תמיד דרך טובה להכיר מקום חדש, השעות קצת מוגבלות אז שימו לב שאתם מתחילים את הסיבוב מאוחר מדי .

מוזיאון העבדות בו ביקרנו היה קצת מבולבל,(נטייה של לא מעט מוזיאונים במדינה כנראה) גודש לא כל כך מסודר של מידע. לא להיט אבל אולי שווה ביקור אם יש זמן.

ביקרנו בDistrict 6 museum בעקבות המלצה מה Trip advisor. בביקור גילינו שהמוזיאון הוא למעשה ארגון פוליטי, אנטי ציוני, התומך בצורה רשמית בBDS Israel- ארגון התמוך בחרם על ישראל, לידיעתכם. גם במוזיאון הזה יש צורך בלא מעט זמן על מנת לדלות את הפרטים, הוא יחסית קטן וקומפקטי אך גם בו ישנה כמות מידע דירה הפרושה על הקירות. הסיפור עצמו עם כך, הוא סיפור מעניין.

לא התרשמנו שיש יותר מדי אופציות מעניינות לקניות, בנמל יש חנות גדולה ויחסית זולה בשם taste of Africa עם מגוון מזכרות גדול במחירים הוגנים בסך הכל

איזור היין שממזרח לקייפטאון.

בילינו שלושה ימים באזור היין המרהיב . התחלנו ב- Franschock, עיירה ציורית וקטנה.

ישנו בCentral villa במרכז העיר (1300 ראנד), לא זול אך בסך הכל נתן מיקום טוב (מרכז העיירה) ותמורה לא רעה. בעיירה עצמה יש מספר חנויות מזכרות יקרות, מקום אשר עושה שוקולדים מצויינים (נסו שוקולד בטעם תה רויבוש) ולא הרבה יותר.

ייקבים מומלצים לביקור באיזור:

1. Babylonstoren – על הדרך מקייפטאון, יינות לא משהו אבל מקום מדהים להסתובב בו.
  2. בשקיעה סעו לRoca אשר נמצא בקצה העיירה, תשתו כוס תה/קפה/יין ותסתכלו על הנוף, יופי בלתי נתפס
  3. La Motte יקב יפיפה יינות יפים
  4. delaire graff- גנים מהממים, מקום יוקרתי ויקר מאוד

אוכל, אכלנו במסעדה אשר נקראת The tasting room, נחשבת לטובה (והיקרה) ביבשת ולאחת מ50 הטובות בעולם. המסעדה כשמה כן היא מספקת ארוחת טעימות (8 מנות במקרה שלנו, עם יין שונה מוצמד לכל מנה), על כל יין ומנה מקבלים הסברים מפורטים. חוויה מופלאה (חגגנו גם ירח דבש וגם 30 לאשה) שלא שוכחים, נקודה. ניתן להזמין מקומות רק החל מחודש לפני התאריך המבוקש, ויש להשאיר פיקדון. ממליץ להיכנס לאתר ולהבין בדיוק איך השיטה עובדת. מומלץ בחום (כולל טיפ כולל הכל יצא 1000 ש"ח)

את הלילה שלאחר מכן עשינו באיזור Stellenbosch (לעיר לא נכנסנו לבסוף). ישנו ב kleinbosch lodge כ1200 ראנד ללילה. מיקום טוב (5 ק"מ מהעיר) חווה קטנה ומגניבה, אחלה חדרים ובריכה. מקום בהחלט מומלץ

יקבים מומלצים באיזור

• Vergelegen – גנים ענקיים ויפים, עצים עצומים, מוזיאון קטן, מסעדה עם נוף מדהים ויין טוב
  • Hskell/Dombeya – מסעדה סבירה אבל נוף מקסים
  • Van Ryn's – מזקקת ברנדי, עושה טעימות של ברנדי (מצויין) יחד עם שוקולד/ביסקוויטים. אפשר גם להוסיף סיור במקום. מגניב אש.

משם חזרנו לקייפ טאון ולמחרת טסנו לשבוע במאוריציוס, אשר עליו יסופר בהזדמנות אחרת.

לסיכום – דרום אפריקה היא מדינה שהיה לנו מאוד כיף לטייל בה. היא מציעה נופים מדהימים, תרבות מעניינת, בע"ח בכל מקום, אוכל נפלא, ואנשים מקסימים. המחירים זולים למדי והמגוון הוא אינסופי. שתהיה נסיעה טובה! laugh

אני רוצה לנצל את ההזדמנות להודות מקרב ליבנו לאורן וטל הראל שבלעדיהם כל זה לא היה קרה.

אם יש שאלות אתם מוזמנים לפנות אלינו.

גידי ושירלי

צפיה במפה צפה במפת הפוסט

רוצה לעקוב אחר הבלוג של Gidi3347069?

לכל הפוסטים של Gidi3347069 »