האי ונקובר, וושינגטון, ונקובר

זה המשך תאור הטיול שלנו למערב קנדה ומדינת וושינגטון. מזכירה שטיילנו בזוג כמעט חודש בסתיו 2005, ובחלק הראשון אותו תוכלו לקרוא כאן, סיפרתי על תחילת הטיול בונקובר, המשך ברוק'יס, חזר מערבה דרך עמק אוקנאגן, החלק הזה מתחיל באי ונקובר, מעבר לסיאטל וסביבתה, טיול בהרי הקסקייד במדינת וושינגטון וסיום מרהיב בונקובר היפה.

האי ונקובר
עצרתי בחלק הראשון עת חיכינו שעתיים במפרץ horse-shoo-bay בצפון ונקובר למעבורת שתיקח אותנו לננימו שבאי ונקובר.
מזמן לא שטנו במעבורת, אז ההתרגשות היתה גדולה. בזמן שחיכינו למעבורת הצטיידנו במעט אוכל. סוף כל סוף עלינו על המעבורת וכשעברנו לסיפון העליון, ראינו בים כלבי ים שחלפו לפנינו ועברו במהירות גדולה שלא איפשרו לי לצלם. מאוחר יותר, בבית, קראתי עליהם והבנתי שיש מין מיוחד של כלבי ים שנקראים Harbor Seal והם חיים רק ליד האוניות העוגנות וניזונים משאריות המזון שלהם.

הדרך מונקובר לנניאמו

הדרך עברה בין איים, ולמרות הקור על הסיפון העליון היינו שם עד סוף המסע. ראינו כיצד מובילים חול בים באמצעות גוררות (מרתק) ראינו שביתת ימאים על אחד האיים וחווינו ים שקט.
התחנה הראשונה היתה מלון הולנדי בחוף קוואליקום, צפונית לנניאמו. גילינו אותו בפרוספקט על המעבורת והחלטנו, למרות השעה המאוחרת מאוד לנסות ולהגיע אליו כי הוא כל כך קסם לנו. אכן נהיגה לא קלה אחרי היום הארוך, אך גם חשבנו שכך נקצר את הנסיעה מחר לפאסיפיק רים.
הגענו ב-6 בערב (לא מומלץ להשאר בלי חדר בשעה כזו..) לקוויליקום ביץ' ומצאנו בקלות את הפונדק. למזלנו היה חדר עבורנו. זה היה החדר הכי יקר בכל הטיול, אבל שווה כל אגורה. הפונדק היה כולו באווירה הולנדית, המלצריות ופקידת הקבלה לבשו בגדים הולנדיים מסורתיים, במקום בריכה מקורה וספא, מיטה מפנקת אחרי יום ארוך וגולת הכותרת – מסעדת שף מעולה. טעמנו כאן מאכלים חדשים, האוירה היתה מקסימה. יצאנו לטייל בגשם בעיירה הנחמדה, חוף ים יפה, שוב ראינו מכבסות משולבות באינטרנט קפה וחזרנו למלון.

המלון ההולנדי בקווליקום ביץ
המלון ההולנדי בקווליקום ביץ'

אחרי ארוחת בוקר נפלאה של פרנץ' טוסט, פנקקיים וקפה נהדר יצאנו על כביש 19 היחיד צפונה לכוון שמורת הטבע פאסיפיק רים. הגשם רק התגבר ועתה ירד בקצב שאפילו הווישרים התקשו למחוק מהחלונות. מהר מאוד הבנו שזה אך לטובה – זרימת המים בנחלים היתה מוגברת והרבה מפלונים ספונטניים התהוו לאורך המסלול.
ראשית עצרנו בקתדרל גרוב (Cathedral Grove). יער גשם של עצי אשוח דאגלס עתיקים בני מאות שנים. העתיק ביותר הוא בן 800 שנה, הגבוה ביותר - 75 מ' והרחב ביותר – 9 מ'. לבשנו את בגדי הניילון שקנינו מבעוד מועד – מכנסיים, מעיל וכובע וירדנו לטייל בין העצים. המראה וההרגשה היו מאוד עוצמתיים! מחנים את הרכב בצד הכביש, ליד שאר המכוניות ומטיילים בשבילי ההליכה המסודרים. אם מגיעים בגשם שוטף כמונו, אז צפו להרבה בוץ!

קתדרל גרוב

היה קשה להתיק אותנו משם, אך המשכנו צפונה לפאסיפיק רים. למרות שהדרך קצרה, כ166 ק"מ, הנסיעה איטית. ליד parksville עוברים לכביש 4 למערב האי. קצת לפני טופינו מגיעים לשמורת הטבע פאסיפיק רים, הרבה פארקי נופש – פשוטים ומפוארים, כולם לחוף האוקיינוס השקט שגעש מאוד, ובים סלעי ענק, הרבה גזעי עץ שנפלו ונראים כפסלי ענק. סוף כל סוף ראינו גם את האוקיינוס הזה.

כביש 4 בדרך לטופינו

לקראת הצהריים הגענו לטופינו, עיירה הנמצאת בקצה חצי אי. ממנה יוצאים לתצפית ליוויתנים במטוסים קלים ובשיט, מצאנו מוטל נחמד (days inn) הצופה לים ומיד פסק הגשם. זרקנו את החפצים בחדר ומיהרנו לחזור ליערות כל עוד השמיים בהירים. טיילנו ביוקללה, חיפשנו ומצאנו את המגדלור המפורסם שלה. טיילנו ביערות בשבילים מסודרים, אלו יערות גשם צפופי עצים בעלי צמחיה מיוחדת, לא מוכרת לנו. התמזגנו עם הים בכמה פינות קסומות וחזרנו לטופינו לחפש את השקיעה. מאוד אהבתי את טופינו, שנראתה בעיניי כמו אותה עיירה שכוחת אל ב"חשיפה לצפון"... רק האיילים המטיילים ברחובות היו חסרים כאן... כאן ראינו הרבה מבני "האומה הראשונה" – כך מכנים בקנדה את האנדיאנים, גם זה הזכיר לי את הסדרה המצויינת. למחרת התעוררנו מספיק מוקדם כדי לצפות בזריחה המדהימה ביותר שראינו, במרפסת החדר – השמיים האדימו אט אט מעל מפרץ הדיייגים.

טופינו
פאסיפיק רים
שמורת פאסיפיק רים

יצאנו דרומה לויקטוריה, תוך שאנחנו עוצרים במקומות מדהימים. הדרך דרומה חייבת לעבור באותו כביש יחידי. היום לא ירד גשם והנוף נראה שונה לחלוטין! ללא אותם מפלוני מים קטנים לצידי הדרך, תחילה עוצרים ליד אגם יפייפה Sproat לקפה של בוקר, טיול קצר וממשיכים. הטיול השני בקתדרל גרוב (פעם נוספת על יבש) היה שונה, מהנה ומעניין הרבה יותר כשלא רטובים ונרטבים.
התחנה הבאה -Chemainusעיירה ציורית תרתי משמע. הרבה מאוד מבנים עוטים ציורי קיר של בני המקום.באינפורמיישן מקבלים מפה קטנה לסיור בעיירה עם הסברים על הציורים.
מגיעים לויקטוריה שוב לפנות ערב. עייפים אנחנו מחליטים שויקטוריה תהיה אתנחתא בטיול. למרות שברור לנו שהעיר לא "דורשת" יותר מיומיים אנחנו שוכרים חדר לשלושה לילות במלון שהוא במרחק הליכה לדאון טאון (טראוולרס-אין, שלדעתי מאז החליף בעלות). כבר מהסיור הראשוני בעיר מתאהבים באווירה הכל כך אירופאית. מגיעים לבית הפרלמנט, שבמבנהו נראה כמו ארמון. כיוון שהגענו לשעת הסיור – מצטרפים. למדנו מהסיור הזה רבות על המלכה ויקטוריה והיחסים שלה עם המושבות בממלכה הגדולה שהשמש לא שוקעת בה אף פעם. בתום הסיור יצאנו לטייל סביב המבנה המרשים וגילינו מאחוריו גן טוטמים יפייפיים. סיימנו את היום בצ'יינה טאון במסעדה טעימה ויפה לא פחות.

גן טוטמים ויקטוריה
גן טוטמים מאחורי הפרלמנט בויקטוריה
התחזיות ליום הבא היו גשמים, אך השמש חייכה אלינו. עדיין מתעוררים מוקדם מאוד, השעון הביולוגי לא ממש מסתדר לנו. יום כזה מתאים לטיול בבוצ'רד גרדנס. הנסיעה קצרה על כביש 17 ממש עד לגנים. חיוך גדול נסוך על פני עם הכניסה לגן. אנחנו אוהבים גנים בוטניים, וראינו די הרבה. אלה היו היפים ביותר. הגנים מחולקים לחלקים שונים, כל אחד מהם מעוצב שונה, מכילים עושר רב של פרחים מסוגים שונים, הצבעים שלהם מתערבבים בהרמוניה רבה. אנחנו מבלים בטיול בגן כמה שעות נעימות ולקראת סיום התחיל לטפטף גשם. אז שמנו לב שבכל פינה בגן מוצב מיכל ובו מטריות שקופות לשימוש חופשי של המטיילים. אני יודעת שיש מופע זיקוקים בגן, אך כל כך נהנינו מהגנים עצמם ומהפרחים שפשוט לא היה חסר לי!

בוצרד גארדנס
בוצ'רד גרדנס
משם עברנו לפארק הפרפרים הסמוך . הקונספט היה חידוש עבורנו, אנחנו פגשנו פעם ראשונה פארק מסוג זה וההתלהבות שלנו היתה רבה! מדובר בפארק טרופי מקורה ומגודר בו צמחיה טרופית המשמשת בית גידול לפרפרים מסוגים, צבעים וגדלים שונים. טיפ למצלמים: כוונו את המצלמה למצב צילום ילדים, גם הפרפרים זזים כמוהם... מכאן נסענו לעיירה מקסימה – סידני, טיילנו ברחובה הראשי המגיע עד לנמל ולשוק הדגים, הורדנו שוב תמונות לדיסק וחזרנו לויקטוריה המקסימה.

פארק הפרפרים

סוף השבוע היה שוב נאה למרות התחזיות הקודרות. העננים הדרמטיים הציגו מדי פעם שמש נעימה והגשם המועט – דק ונעים. נסענו עם האוטו לטייל בעיר. התחלנו את היום במוזיאון האנטרופולוגי המצויין Royal National British Columbia - מאוד מאוד נהנינו כאן! ראינו כאן כמה תצוגות קבע על חיי האומה הראשונה ובהם הסבר יפה על ההבדלים בין השבטים השונים, תצוגת עבודות אמנות שלהם בני 150 שנה, ממצאים שונים כגון כלי בית, נעלי שלג, בגדים ואפילו סרט קצר על חייהם שצולם בסוף המאה ה19! תצוגת טוטמים מרהיבה והסבר עליהם – טוטם הוא בעצם שלט לדלת, המודיע מי גר בבית, כשהוא כולל כמובן את כל אבות אבותיהם של הדיירים, אחד על כתפי השני לפי סדר החשיבות. חיות המופיעות בטוטם הן בד"כ ייצוג לתכונה של אחד מדיירי/אבות הבית. במוזיאון שחזור של כפר אופייני בגודל ממוזער, ובית אבוריג'יני המכיל לפחות 60 איש - בגודל טבעי.
באולמות האחרים תצוגות קבע המשחזרות את חיי הקנדים מתחילת ההתיישבות ותצוגה של החי והצומח, והסבר להתפתחות הגאולוגית של היבשות. כן ראינו תערוכה נודדת על חיי הטיבטים.
המוזיאון מכיל גם איי-מקס ואולמות נוספים. מומלץ ביותר.
אחרי כמה שעות כאלה היינו זקוקים שוב לנופים... נסענו לאורך רח' Dallas Rd המקיף את דרום האי ונקובר. עצרנו ליד המגדלורFisgard משם יוצא כביש הנוסע ממש על הים. יכול מאוד להיות שזה רח' Clover Point(עפ"י בדיקה במפה) שם פגשנו מאות אם לא אלפי ציפורים בלתי מוכרות לנו. המראה היה מדהים! חזרנו לראות את השקיעה היפה בויקטוריה ב- Mile 0.

dallas rd

טיילנו בעיר עד רדת חשכה לראות אותה מוארת – כל כך יפה ויקטוריה! שמחנו שיכולנו לאפשר לעצמנו את הטיול האיטי הזה, יושבים מול הים שעות לתצפת לאופק. חנויות ספרים יפות שאנחנו אוהבים, חנויות שוקולדים. אמנם ברור שבקיץ, בשיא עונת התיירות הנמל הפנימי שהוא מרכז העיר, כנראה מלא בהמונים, אך אנחנו נהנים מהשמש המלטפת, הציירים שמוכרים את מרכולתם העצים עוטים את כל גווני האדום והזהב, ולמזלנו הטוב – רוב הזמן מזג האויר מחייך אלינו.

הנמל הפנימי ויקטוריה

היום הבא היה יום קניות. טיילנו דרך רח' Broad שהוא רחוב גלריות וחנויות מעצבים, ביקרנו בגלריית זכוכית שאמניה מדגימים עבודה, משם ירדנו לנמל דרך רחובות קטנים ומשגעים דרך ה-Bastion squer. סיבוב נוסף בנמל הפנימי, התחבטות נוספת מול החברות המוציאות שייט לתצפית ליוויתנים מחליטים שהרעיון מפחיד אותנו, למען האמת, הלכנו ל- Market squer – מעיין שוק מקורה ובו הרבה חנויות קטנות ומיוחדות כמו חנות לחלקי מצלמה, בגדים סיניים לכלבים, חנות לבתי-בובות וצרכיהם ועוד כהנה וכהנה. כאן אכלנו את הפאסט פוד הכי טעים שאכלנו אי פעם, והגענו ל-Mayfair שהוא קניון ענק ויפה ולא זול.

הפרלמנט של בריטיש קולומביה
ויקטוריה

לילה אחרון בויקטוריה, מחר עוברים במעבורת לארה"ב. הזמנו עוד בערב מקום על המעבורת הראשונה שעוברת בין ויקטוריה לפורט אנג'לס, עם הרכב כמובן, למרות שלא היה צורך, רק כדי להיות בטוחים. המעבר לאזור סיאטל הוא בעיקר כדי לבקר את הדודים של בן זוגי הגרים לחוף אגם סיאטל. בשיחה טלפונית איתם הם ממליצים לנו על מסלול טיול עד ההגעה אליהם.
סיאטל וסביבתה
השיט הפעם הוא בים הפתוח, 3 שעות ומגיעים לפורט אנג'לס. פונים לאולימפיק פארק שלפי כל מה שקראתי, שווה ביקור של כמה ימים לפחות. אנחנו דגמנו אותו בקטנה. נסענו לעבר ה- Dungeness spit– תופעת טבע מדהימה.

אולימפיק פארק
דאנג'נס ספיט באולימפיק פארק

זו מעין שלוחה צרה של יבשה מכוסה חול ים, בתוך הים. בסופה מגדלור. מגיעים אליה לאחר הליכה של כ-20 דק' ביער יפייפה ועל החוף כמות אדירה של גזעי עצים שהים פלט והם עומדים שם כאילו היו מפוסלים... הייחוד של המקום בחיות הרבות שפוקדות אותו, כ250 מינים שונים של ציפורים ו-41 מיני יונקים שונים לפי ויקיפדיה – אנחנו פגשנו להקת גוזלים של ברווזי בר וכלבי ים. טיילנו כך כשעתיים בקור וברוח חזקה, אחריהם עלינו על כביש 5 עד לסיאטל. וואו, זו היתה חת'כת נסיעה על כביש מהיר בן 8 מסלולים – לא פשוט בכלל!
3 שעות והגענו לבית הדודים, זוג פנסיונרים שגרים בבית שקירותיו זכוכית והוא עומד בתוך יער מרשים מאוד. בחניה שלהם עומד RV קטן, איתו חרשו כבר את כל מדינת וושינגטון והם מכירים ובקיאים בדרכים, כך שאנחנו בשמחה מקבלים מהם עצות להמשך הטיול. היום הראשון מתחיל בחוג לריקודים אפריקאיים במתנס המקומי יחד עם הדודה המקסימה. שעה של עונג אמיתי. הדודה שמחה שבאתי איתה, מעגל הרוקדות מקבלות אותי כאילו הייתי שותפה להם מזה זמן.
היום הוקדש לטיול בסיאטל העיר לטיול קצרצר בדאון טאון, בפיוניר סקוור, בשוק הדגים המיוחד, הידוע בשואו שעורכים מוכרי הדגים – משעשע, ברחובות הראשיים קצת קניות וחזרנו לבית הדודים.

שוק הדגים סיאטל

הדודה לקחה אותנו לטיול לאגם שלחופו הם גרים – בצידו האחר של האגם גר ביל גייטס... טיול רגלי קצר מגלה את כל המקומיים שרצים ומדוושים לאורכו, איכשהו יש באגם הזה גם סלמונים... בבוקר המחרת יצאנו לטיול. אחרי שביררנו במאונט סנט הלן והבנו שהערפל כבד, פנינו לטיול מקסים: Erie Mountain שהוא תצפית נפלאה על איי סאן חואן, וכנראה לא מאוד מתויר, ולא מאוד ידוע, עם זאת מדהים ביופיו. בהמשך הדרך עוברים גשר יפיפה שמחבר בין היבשה לאי ווידבי. טיול יפה שיכול להימשך יום בנסיעה מסיאטל ובחזרה. אפשר לעצור ללינה בדרך ולטייל יותר רגלי. החזרה לסיאטל מהאי בנסיעה של 10 דקות במעבורת.

איי סאן חואן
איי סאן חואן - מבט מהר אירי
וזה המסלול בדיוק כפי שנסענו ונרשם כטיפ עפ"י ההסברים המדוייקים של הדודה: יוצאים מסיאטל צפונה על HW 5N עד ל- HW 20WEST לכוון Whidbey Island מיד אחרי הפניה דרומה ישנה מסעדה ותחנת דלק.
ממשיכים לכוון האי, לוקחים פניה ימינה על Campbell Rd פניה שניה). נוסעים ישר ב- Campbell Rd עד שרואים חנות מכולת ושם פונים ימינה. נוסעים עד לסימן שמראה Erie Mountain . זה הסימן שבו מתחילים לטפס על ההר. יש שני מקומות לעצור: הראשון קטן ובו מקום בערך לשתי מכוניות - הוא היותר יפה! אחריו עליה קלה וחניה מסודרת עם שביל הליכה קצר עד לתצפית.
חוזרים למטה עד ל- HW 20 . ממשיכים ימינה (דרומה לכוון האי). עוצרים לפני הגשר של Deception Pass - אם מפספסים יש עצירה גם אחריו. כדאי להחנות את המכונית בחניה וללכת על הגשר (בצד כמובן) ולראות את המראה המרהיב. משני הצדדים יש מדרגות מצד ימין שיורדות מתחת לגשר לעבר השני שלו - לחצות אותו מסוכן נורא בגלל תנועה מהירה!

דספשיאן ברידג

גשר דספשיאן - לעבור אותו ברגל!

אחרי הגשר נכנסנו ל-- Deception Park אשר מוליך לאגם יפה וגם לחוף ים יפה. (המרחקים קטנים). המשכנו ימינה (דרומה) לאי. מקום עצירה נחמד הוא עיירה בשם Coupeville שמאלה ב- Main St. מקום חמוד מאוד, מפורסם בגלל צדפות הים. מסעדות חמודות, גלריות וחנויות קטנות.
התכבדנו בבית קפה קטן וציורי להפליא במרק צדפות מעולה - Clam Chowder! המשכנו דרומה ועצרנו בעיירה Langley שזו עיירה קטנה עם המון אופי. ירדנו לחוף הסוער, ביקרנו בבתי מלאכה קטנים לעבודות יד שונות מגזעי העצים הנפלטים לחוף, משם חזרנו ל HW 20 . המשכנו דרומה עד למעבורת שלוקחים ב- Clinton ל- . Mukilteo משך הנסיעה במעבורת כ- 10 דקות, העלות 7.50$ ומגיעה לעיתים תכופות. אחרי העגינה נוסעים לפי הסימנים ל-- HW 5 SOUTH משם דרומה לסיאטל.
בשלושת הימים האלה פונקנו מאוד, הוזמנו למסעדות אסיאתיות מדהימות! אכלנו מאכלים שהיו טעימים מאוד, ומתובלים להפליא! ביקרנו בסופר המקומי וראינו את המוזרויות שבאוכל האמריקאי - הכל מופיע בדליים ענקיים.. הקופסא הקטנה ביותר של גבינה היא בת כ-3 ק"ג... כך גם גושי החמאה והגלידות.
על אף ההנאה הגדולה, נפרדנו מהדודים, לא לפני שהמליצו לנו על מלון מיוחד בונקובר (הזמנו). כוון הנסיעה היום נקבע שוב לפי מצב מזג האויר - את מאונט רנייר לא נראה כבר בטיול הזה כי הוא שוב מכוסה ערפל. על כן יצאנו מסיאטל בכביש 522 לכוון Monroe. ופנינו לכביש מס' 2 לכוון מזרח. הנוף מתחלף במהרה לנוף הררי ועוברים את Stevens Pass נוף הפסגות של 3000 מ' מחזיר אותנו לנוף הרוקי'ס.

הרי הקסקייד
סטיבנס פאס בהרי הקסקייד

ממשיכים לכוון אגםWenatchee שהוא שמורת טבע שבה אפשר לטייל לאורך שבילים, מיוערים, חמוד. תשלום הכניסה – משאירים כסף בתוך הקופסא שבכניסה...
משם ממשיכים לכיוון העיירה Leavenworth שהיא עיירה של מהגרים באוורים, והאווירה בה באוורית לכל דבר: החל מהבניינים בסגנון כפרי בדרום גרמניה, כולל עציצי הרחוב, חנויות המזכרות והשילוט בגרמנית, דרך המסעדות המגישות אוכל באוורי טיפוסי ע"י מלצרים לבושי בגדים באווריים מסורתיים וזמרים שרים שירי עם גרמניים, ועד מרתפי הבירה המסורתיים. ממש כמו בבאווריה בעונה זו, נחגג גם כאן האוקטוברפסט. זו הסיבה שלא מצאנו ולו צימר פנוי אחד...

לוונווארט

אחרי ארוחת צהריים גרמנית אוטנטית בליווי שירי עם באוורים ממשיכים לכביש 97 צפונה, ומגיעים לאזור עמק אוקנוגן (Okanogan) שהופך למדברי: הצמחיה נמוכה, ועובר בו נהר Okanogan. זה ההמשך של עמק אוקנאגן הקנדי. נוסעים עד לאגם מופלא Lake Chelan, העיירה Chelan. שלחופו משמשת מקום קייט למקומיים. ניתן להפליג ממנה לאורך האגם הצר והארוך. מוטל של רשת בסט ווסטרן מארח אותנו ללילה. נחמד ביותר, מאוד נהנינו.

לייק שאלן
מבט מהמלון על אגם שאלן שבעמק אוקאנגאן
בבוקר ממשיכים צפונה בכביש 97 עד לכביש 153, עד שמגיעים לעיירה Winthrop כאן כבר היה ברור לנו שהעיירות עוטות תחפושת כלשהי כדי להיבדל מהאחרות וכנראה זו דרכם למשוך תיירים. הקטע של ווינטרופ הוא המערב הפרוע. כשמטיילים בה התחושה היא כאילו מסתובבים באחד מסרטי ג`ון ווין. ממשיכים בכביש 20 לכוון מערב, חוזרים שוב לנופים האלפינים של הרי הקסקייד, עוברים במעבר וושינגטון (Washington Pass) בעל הרים משוננים ומראה מרהיב: ההרים האדימו בזריחה כמו הרי אדום. ההרים כאן מיוחדים מאוד במראם, חורצו חריצים עמוקים ע"י גליישרים ולכן הם בעלי שפיצים רבים.
מגיעים לאגם מקסים, שהזכיר לנו את נוף הרי הרוקי -אגם רוס (Ross Lake). – ירוק אמרלדי מדהים ובעל צורת פרסת סוס. פיקניק קצר וטיול סביבו ממשיכים ומיד מגיעים ל- Rainny Pass.
הדרך כולה עוברת ביערות בצבעי שלכת צהובה/אדומה מדהימה. כאן אנחנו מתחילים לחפש את המפלים המפורסמים שהתחילו כל פרק בסדרה האלמותית טווין פיקס שצולמה והתרחשה כולה באזור. כיוון שלא הכנו עצמנו לפרק הטיול הזה, ניחשנו מי מבין המפלים הרבים שעל המפה באזור יענה על הזכרון. הימרנו על Maplle Falls. מסתבר שלא הימרנו נכון, אך גילינו עיירת גבול מקסימה בשם זה שנטועה בתוך יער עבות ו-הרבה מפלים קטנים סביבה. החלטנו שאם לא מצאנו את המפלים, לפחות ננסה לטעום את ה-Cherry Pie החלומי שכיכב בסדרה. המסבאה המקומית מאוד השתדלה... כנראה שהסרט שלנו שונה.

אגם רוס
הרבה אחרי שחזרנו הביתה, פתרה לי תמי מסיאטל, מפורום צפון אמריקה את החידה: מפלי סוקואלמי - הם הפתיח של הסדרה.
עברנו את הגבול, קצת אחרי המעבר בעיירה Maplle Ridge מצאנו חדר נחמד בבסט ווסטרן.

ונקובר
יום שלם לפנינו, ואין בעיית לינה כי לפני יומיים, עוד היינו בסיאטל הזמנו. פנינו ישר לפארק קפילנו. עוברים על הגשר המתנדנד - זה שיא שחיכיתי לו. דמיינתי את עצמי עושה אקסטרים בתעוזה רבה. האמת היא שזה פארק מאוד מסודר, מתאים לכל. מעבר לגשר הגדול והארוך יש עוד מערכת גשרים העוברים בין העצים. העברנו כמה שעות נעימות בפארק וביציאה הבנו לפי התור הענק כמה חשוב היה להגיע מוקדם בבוקר .

קפילנו
הגשר הארוך בפארק קפילאנו
נסענו ב- marine drive דרך יפייפיה בצפון ונקובר שעוברת על קו המים, בשכונה עשירה יפייפיה ותצפית יפה לים. באחת בצהריים הגענו למלון שהזמנו – סילביה.מלון 4 כוכבים, מ-1918 המשמר את התרבות האנגלית שהחללים הציבוריים שלו יפים מהחדרים הפרטיים. היתרון הגדול שלו הוא מיקומו באינגליש ביי, חוף רחצה הקרוב לסטנלי פארק, הוא אחד המקומות היפים בונקובר. הוא קרוב מאוד לרחוב denman המלא במסעדות ובתי קפה, קווי אוטובוסים וכו'.

אינגליש ביי ונקובר

הנחנו את החפצים בחדר והמשך היום הוקדש לטיול וסיור בעיר המקסימה, כולל קונצרט ג'אז וארוחת ערב אסיאתית מעולה.
למחרת – בוקר Thanks giving הקנדי. יום גשום במיוחד. אנחנו מנצלים את היום האחרון שלנו עם המכונית הגדולה ששירתה אותנו נאמנה לכל אורך 5250 הק"מ בטיול הזה! נוסעים בסטנלי פארק הענק, המדהים ביופיו! כנראה ששיא עונת השלכת הגיעה, לכאן, צבעי הזהב/אדום במיטבם. כיוון שהגשם מקשה על טיול רגלי, אנחנו נכנסים לאקווריום המכיל מיני דגים, רובם כאלה שניצלו בנסיבות שונות וחלקם לדאבוננו הובאו לכאן לשם תצוגה. בניגוד להרגלנו הלכנו לראות מופע ליוויתני בלוגה– אלה הלוויתנים הלבנים מהקוטב הצפוני – הם יפיפיים ואינטילגנטים ביותר!

סטנלי פארק
מבט מסטנלי פארק על ונקובר

החזרנו את הרכב בסוכנות בעיר והולכים ל-yaletowne אזור צעיר ומתחדש של העיר, גלריות וחנויות עיצוב, בתי קפה טרנדיים ואנחנו נחים באחד מהם עם קפה מעולה ועוגה נחמדה.
משם המשכנו לרח' Davie, שהוא הרחוב המרכזי בשכונת הגאים בונקובר. הרחוב היה מאוד מקושט, שוקק חיים, הרבה מסעדות וחנויות שונות. הרחוב הוביל לעבר האינגליש ביי, שם חיכינו לשקיעה המופלאה ונהנינו כל כך מהאוירה הקסומה והאנשים הנעימים.

ברווזי קנדה באינגליש ביי

בוקר המחרת התחיל בנסיעה באוטובוס לאוניברסיטת בריטיש קולומביה. גבעת האוניברסיטה מספקת תצפית יפייפיה על העיר – כל המפרץ פרוס מתחת. הסיבה לבואנו – מוזיאון האנטרופולוגיה, המכיל את רב אמנות שבט האידה (אלה מאיי שרלוט, שלא הגענו אליהם...). מבנה המוזיאון שתוכנן ע"י האדריכל ארתור אריקסון מחקה ארכיטקטורה של שבטים מהחוף המערבי, מכיל חפצים יומיומיים, טוטמים כלי אוכל וכלי החסנה, אולם אחד מכיל כאלפי פריטים מקוטלגים וממוספרים וספריה ענקית המכילה הסברים עליהם. כאן למדנו שנוצות על הראש הם לא חפץ שכיח אצל האומה הראשונה, וההבדלים בין השבטים השונים גדולים ביותר.

אמנות האידה
אמנות האידה במוזיאון האנטרופולוגיה, ונקובר
הטוטמים העתיקים ביותר, הקיימים, של בני האידה

האגף האחרון היה מעניין ביותר – המוזיאון מעודד אמנות מודרנית של בני האומה הראשונה שמתייחסת לתרבותם. כשהיינו שם היתה כתת אמנות ליד פסל "העורב והאדם הראשון" של ביל רייד המספר את סיפור "בריאת העולם".
חזרנו באוטובוס לגרינווילד איילנד – אי המחובר בגשרים לעיר, היה פעם המחסן של הנמל ועתה הפכו הלופטים הגדולים לגלריות וחנויות עיצוב שונות. במרכז שוק אוכל גדול ויפה. אכלנו מרק צדפות טעים וחזרנו למלון למנוחת צהריים אחריה יצאנו לטייל ברגל בסטנלי פארק. הגענו עד ל- Lost lagoon – אגם חמוד עם מזרקה והרבה מאוד עופות. היה יום שמשי מקסים עם שמיים צחורים .
האי גרינוולד
האי גרינוולד בונקובר

למחרת היה היום האחרון לטיול המקסים הזה.. ניצלנו את הבוקר לטיול בצ'יינה טאון, בגן הסיני היפה שבמרכז התרבות, וביקרנו בספריה העירונית שעוצבה כקוליסאום מודרני ע"י האדריכל הישראלי-קנדי משה ספדיה והגשם שלא פסק הבריח אותנו לקניון העילי והתחתי של רח' רובסון.

הספריה העירונית ונקובר
לסיום -
למרות מרחק הזמן, כמה טיפים שודאי טובים עדיין:
להיות מוכנים לכל מזג אויר – כי הוא הפכפך באזור זה!
A A A – נותן הנחות במלונות ובכניסות לאתרים, כדאי.
התחבורה הציבורית מצויינת בונקובר.
זה המקום להיכרות מצויינת עם אוכל מהמזרח הרחוק על כל גווניו.
אורך הטיול עשה אותו יותר נעים, לא בהכרח הספקנו את כל מה שאפשר...

______________
לאלבום התמונות שלי

רוצה לעקוב אחר הבלוג של רבקה.ק.?