האלפים הצרפתיים וקצת ממערב שוויץ - אוקטובר 2014

תמונה ראשית עבור: האלפים הצרפתיים וקצת ממערב שוויץ - אוקטובר 2014 - תמונת קאבר
שאמוני המהממת

נסיעה עם איזי גט לג'נבה שהייתה ממש מצויינת. טיסה מלאה ללא עיכובים בהלוך ובחזור בחול המועד סוכות. הגענו סביב השעה 5 אחר הצהריים. לקחנו רכב בצד השוויצרי שיצא יותר זול ובעקבות כך החלטתי לשלב את החלק השוויצרי שעוד לא היינו בו (היינו במרכז שוויץ ובמזרחה בשנים קודמות). הזמנתי דרך אופרן /יורופקאר פולסווגן טוראן אוטומט 5+2. היינו זוג + 2 בוגרים , 3 מזוודות גדולות ותיקים קטנים. הספיק לנו מאוד ואפילו אפשר היה לכסות את המזוודות עם המכסה.

איזי ג'ט

נסיעה לאגם אנסי, לעיירה סברייר. ישנו שם 4 לילות. במלון RESIDEL. רמת המלון לא הייתה גבוהה, אך קבלנו חדר סביר. החנייה של המלון מצויינת וצמוד אליו סופר לידל. ארוחת הבוקר הייתה סבירה , חזרה על עצמה מדי יום....

הגענו רבע שעה לפני השקיעה, כבר אוקטובר ובשעה 7 יש חושך. שמחתי על כך. קבלנו את החדר ונסענו למקדולנדס ליד לאכול.

למחר בבוקר היום הראשון להתחלת הטיול – בעקבות הגשם שהתחיל שיניתי תוכניות ונסענו ל Yoire , החנינו את הרכב בחנייה לפני הכניסה לרחוב הראשי. ונכנסנו פנימה רגלית עד האגם. עיירה מקסימה ויפה ביותר.

YVOIRE

YVOIR

משם חזרנו דרך EAnnemase לכיוון Center commercial Etrembieres. על פי המלצות בפורום. קניון ובו סופר ענק וחנויות. משם נסענו חזרה לאנסי העיר. משם החלטתי שיש לנו עוד זמן ואפשר לעשות את קניון גורג פיור, כי סוגרים שם בשעה 18:30. ואכן הספקנו והגענו ועשינו אותו. 5.5 יורו כניסה לאדם. הקניון מרשים. (עשינו כבר כמה כאלה בטיולים קודמים) נהננו. היה כבר אחר הצהריים המאוחרות לקראת שבע. החנינו את הרכב בהוטל דה ויל. חנייה נוחה ומשם מעבר לכביש יש את אנסי היפה עם הכלא. ישבנו שם על שפת האגם לאכול פיצה במסעדה.

קניון גורג פיור

היום השני – נסענו לאקס לה בן. החנינו בחניית ה Information ועשינו טיול קצרצר בעיירה. משם נסענו לעבר שפת האגם. החנייה שם חופשית ללא תשלום.

אגם בורג'ה

המשכנו לשמברי. סיבוב קצר ב H&M. משם המשכנו דרך Bourdeau. עשינו הפסקה קלה לאכול צהריים והמשכנו לעבר Chanaz בכביש D921. הגענו החנינו את הרכב בצידי הכביש. עיירה מקסימה , הצטלמנו והיה ממש נחמד.

CHANAZ

משם שוב החלטתי שעדיין יש לנו זמן. חזרנו דרך העיירה טאלורי מסביב לאגם אנסי ועלינו במעלה ההר כול דה פורקלס. העלייה הייתה ממש מפחידה , מזל שהיה לנו רכב אוטומטי. הגענו ברוך השם למעלה והמראה היה מהמם של האגם.

תצפית ממהר

תצפית

ירדנו ובדרך לאנסי עצרנו לאכול בפטיסייר על הכביש עוגות עם פירות ושוקולד ממש ממש טעים. משם חזרנו שוב לאנסי לקניון Carfure הגדול שהומלץ גם כאן.

היום השלישי – ראיתי שאני כיסיתי את כל מה שחשבתי לעשות באיזור אנסי. חשבתי מה לעשות. בהתחלה אמרנו אולי ניסע ליום אחד לליון. בסוף ירד מהפרק כי יש חושך מוקדם והנסיעה של שעתיים לכל צד. ועד שנכנס לתוך העיר. בקיצור בזבוב. החלטתי לעלות לצד השמאלי של אגם ג'נבה לעשות את העיירות שלא התכוונתי לעשות אותם.NYON ו COOPET. מסתבר שניון עיירה ממש יפה. החננו את הרכב יחסית במרכז והסתובבנו בין החנויות. הגענו עד הגינה הגדולה שממנה יורדים למטה לאגם. היינו כשעתיים סיבוב. חזרנו לעיר אנסי שאותה לא עשינו לקניון Courier היפה ולעיר עצמה. הסתובבנו בין הבתים היפים והסמטאות. אנסי מהממתתתת. יפה ביותר.

NYON

אנסי

היום הרביעי – זהו עוזבים ונוסעים לשמוני. הגענו למלון בשעה 11 במלון. החלטתי להתפנק פעם ראשונה בכל הטיולים שלנו במלון שהוא גם ספא ויחסית החדר לארבע היה יקר אבל לא נורא. המלון חדש ביותר וצמוד לאיגו דו מידי. HOTEL L'Heliopic . שמנו את המזוודות והלכנו לקופה. 220 יורו לארבע אנשים. עלינו ב11 וחצי. שווה את המחיר. המראות מהממים. טיילנו על ההר למעלה וגם באמצע וירדנו בסביבות 14:30. קבלנו את החדר אכלנו משהו קטן וירדנו לטייל בעיירה הציורית המקסימה. חזרנו למלון להתארגנות ומקלחות וירדנו בשבע לאכול בפיצרייה. ממש נחמד. מה שכן בשעה כזאת כבר אין אנשים בעיירה , טיילנו כמעט לבדנו מה שלא היה בשעה 5...

שמוני

המלון בשמוני

היום החמישי – עזבנו את שמוני ונסענו לכיוון שוויץ דרך העיירה מרטיני. הדרך משגעת ויפייפה. באמצע הדרך יש תצפית מרהיבה בין ההרים על העיירה.

הגענו למבצר שילון. לא נכנסנו פנימה. נהננו מיופיו מבחוץ ומשפת האגם והברווזים.

מבצר שילון

המשכנו למונטרקס על שפת האגם והפסל של פרדי מרקורי.

VEVEY
משם המשכנו לוווי סיבוב קטן.

הלינה הבאה היא בפרבר של לוזאן. לא בתוך העיר. מסתבר בלא רק בג'נבה נותנים כרטיסים לתחבורה ציבורית בחינם אלא בכל עיר שלנים בה.
הגענו למלון Hel des Inventions שהוא מלון אוטומטי כמעט ללא אנשי צוות. צלצלנו בפעמון וצריך להקליד את השם כדי לעשות צק אין. ואפילו לשלם עם כרטיס האשראי בחלון כמו כספומט. הייתה לנו חוויה כי פעם ראשונה. במלון דאגו לכל הצרכים האפשריים שאדם צריך במלון וארוחת הבוקר יש לציין שהייתה מצויינת. רק שם ראינו בבוקר אנשי צוות.
קבלנו את החדר ונתנו לנו כרטיסי נסיעה חופשית ללוזאן. החלטנו להשאיר את הרכב ולא לשלם חנייה ולצאת עם האוטובוס ליד עד תחנת הרכבת שמגיעה על מרכז לוזן. ירדנו בתחנת FLON שהיא ממש מרכזית , טיילנו ברחובות מרכז העיר, וחזרנו לתחנת הרכבת . נסענו לרובע אושי שמגיע עד שפת האגם וטיילנו בשקיעה. היה מקסים.

לוזאן

היום השישי – יום ראשון. נוסעים לברן. למרות שכל החנויות סגורות , החלטנו לטייל במרכז העיירה . החנינו את הרכב בחניית Rathouse ונכנסנו לרחוב מרקט משם . ממש ממולנו התגלה לנו השעון היפייפה. הבתים המחוברים , המראה ממש מקסים. הגענו עד השעון וחזרנו בחזרה לכיוון הדובים שעל שפת הנהר שמקיף את העיר העתיקה. המראה מקסים. משם עלינו לגבעת הורדים . עלייה קשה אך לא בלתי אפשרית לראות את העיר מלמעלה. ברן יפייפיה.

ברן

עשינו סיבוב מעגלי. חזרנו דרך אגם נוישנטל. והעיירה. האגם גדול ויפייפה כמו כל האגמים של שוויץ. חזרנו ללוזן ושוב לקחנו את התחבורה הציבורית אל העיר. ארוחת ערב.

היום השביעי – נסענו לגנבה. בדרך הצטיידו בסופר מרקט באוכל לטיסת חזרה למחרת בבוקר של איזי גט. מכיוון שלפני שלושה ימים נסענו לניון ראיתי שהאומות המאוחדות ממש נמצאות על הכביש מלוזן לגנבה. עשינו טוב שעדיין היה לנו הרכב. החנינו בצידי הכביש ליד ה NATIONS ראינו וצילמנו גם את הכסא.

והמשכנו למלון IBIS המהולל (שיש לו שאטל לשדה התעופה). קבלנו את החדר בשעה 12 ויצאנו להחזיר את הרכב ואל העיר בתחבורה הציבורית קו 10 אל המרכז תחנת RIVE. טיילנו ברחובות היפים של גנבה , באגם , הגנים האנגליים , ראינו את השעון ואפילו מצאנו חנות נעליים שהייתה לא יקרה וקנינו. לאחר מכן חזרנו בקו 10 עד 2 תחנות לפני המלון לקניון שנמצא באיזור שדה התעופה, ברח לי השם. הקניון ענק ואכלנו שם ארוחת ערב. חזרנו למלון לסדר את המזוודות למחר הטיסה בבוקר בשעה שמונה וחצי. יצאנו ללובי בשעה 06:15 והמתינה לנו ההסעה , ציק צק היינו בשדה וזהו חזרנו.

הטיול היה ממש יפה וממצא את כל האיזור. נהננו מאוד והימים הספיקו לנו בהחלט.

רוצה לעקוב אחר הבלוג של סיגל?