הונג קונג. רק הונג קונג. 8 ימים. טיול בעיר ובטבע

תמונה ראשית עבור: הונג קונג. רק הונג קונג.  8 ימים. טיול בעיר ובטבע  - תמונת קאבר
הונג קונג המדהימה. צולם בשייט לאי Lamma.

הונג קונג טיול 8 ימים.

תאריכים 22.11.18 עד 1.12.18

טיסות: קאטאי פסיפיק

לינה: Ibis Hong Kong Central & Sheung Wan

מלונות בהונק קונג – יקרים. בחרנו במלון IBIS Central & Sheung Wan , חדר זוגי עם נוף לנמל. נוף לנמל - בתוספת תשלום. יקר, כ-1000 שקל ללילה. כפול מתקציבנו הרגיל. נהננו מכל רגע. הנוף מהחדר מ ה מ ם. המלון נמצא באי הונג קונג, באזור Central & Sheung Wan, מאוד מרכזי לאטרקציות רבות, קרוב לכל אמצעי התחבורה: מרחק של 8 דקות הליכה בלבד מתחנת הרכבת התחתית– (MTR) שאונג וואן Sheung Wan יציאהC , 15 דקות הליכה מטרמינל המעבורות של הונג קונג )כולל (Star Ferry . סביבת המלון בטוחה גם אם חוזרים מאוחר בלילה. החדר מרווח, מודרני, קומקום להכנת קפה, כספת ו... חלון ענק המשקיף על הנמל. קבלנו חדר בקומה 25. ארוחת בוקר מגוונת ועשירה כולל מאכלים "מערביים" וגם מאכלים מהמזרח. בסביבת המלון, יש חנויות רבות, חנויות אוכל, מסעדות, גנים ציבוריים ,חנויות change, ותחנות אוטובוס.

תחבורה: מייד לאחר קבלת המזוודות בשדה התעופה הצטיידנו בכרטיס Octopus, ששימש אותנו בכל אמצעי תחבורה: רכבת תחתית (MTR) , אוטובוסים, מיניבוסים, ומעבורות. מאוד נוח. ניתן להטענה בעמדות רבות. מחיר הנסיעות הציבוריות – זול !!!

שרותים ציבוריים: תענוג. יש שרותים ציבוריים חינמיים, בכל פינה בעיר, נקיים, ועם נייר טואלט.

מקורות מידע והכנות מוקדמת:

• ספר "הונג קונג כאן ועכשו" של הוצאת "העולם"
  • אתר אינטרנטי של "שיחור" מסלולי טיול בהונג-קונג
  • אתר אינטרנטי "הונג קונג – המדריך המלא" של צוות אסיה-פסיפיק מדריכים בע”מ
  • אתרי אינטרנט שונים
  • הצטרפות לסיורים רגליים של “The Hong Kong Free Tours”
  • בתכנית, ביקור באתרי חובה כמו: פסגת ויקטוריה, פסל הבודהה הגדול, הטיילת של Tsim Sha Tsui, מקדש מאן מו, שווקים בקאולון, Star Ferry וטיולים רגליים בטבע. לא תכננו מראש סדר יומי אלא לפי מזג האויר באותו יום.

רגליים: צעדנו המון כ 18 ק"מ ביום !!! אנחנו זוג בני ~60 עם כושר הליכה טוב. מקלות הליכה, לפחות אחד, ממש עוזר במיוחד בטיולי שטח.

יום ראשון לטיול (יום ששי) – אזור Sheung Wan, Soho, Central

נחתנו ב 7:00 בבוקר. עם היציאה משדה התעופה והצטיידות בכרטיס Octopus העדפנו לקחת אוטובוס A11 המגיע למסוף אוטובוסים קרוב למלון. הנסיעה אורכת כשעה. עם היציאה משדה התעופה הדרך עוברת ליד שכונות עם מגדלי מגורים גבוהים ומרשימים, דרך גשרים, נמל הים, קאולון והונג קונג. ירדנו בתחנה ליד רציף המעבורת למקאו, עברנו בגשר עילי של הולכי רגל מעל Connaught Road והמלון מאוד קרוב. אין בעייה עם סחיבת מזוודות: מדרכות מסודרות, מעלית בגשר להולכי רגל.

השארנו את המזוודות בקבלה של המלון ויצאנו לטיול רגלי בסביבה הקרובה (והרחוקה): דרך Hollywood Drive, Man Mo Temple , דרגנוע סנטרל, שיטוט ברחובות עד מקום היציאה של הרכבת ל PEAK, גן בוטני וזואולוגי -Zoological and Botanical Garden וחזרה רגלית למלון למנוחה קצרה.

לקראת ערב הלכנו למעבורת Star Ferry (כרבע שעה הליכה מהמלון) ושייט לכיוון קאולון. משם דרך- Nathan Road צעדנו עד לתחנת רכבת Jordan והצטרפות לסיור " "Delicacy Tour של חברת “The Hong Kong Free Tours”. זהו סיור אוכל מאוד לא שגרתי, מאתגר (!!!), שמתאים רק לבעלי קיבה "חזקה". מייקל , המדריך, לקח אותנו בדוכני מזון ומסעדות מיוחדות, שבוודאות לא היינו מגיעים אליהם. טעמנו תבשלים ופרטי מזון מוזרים ביותר שהסינים אוכלים: מרק נחש, טופו מסריח (Stinky Tofu) ביצה שחורה (Thousand years egg), אטריות-כלב (Doggie's Noodle) ועוד מזונות 'שלא נדע'. גם אם לא טעמנו הכל, היה מאוד מעניין להכנס למסעדות ולחוות צד אחר לגמרי של מזון אקסוטי. הסיור בתשלום, יחסית יקר, 250 דולר הונג קונגי.

.חזרה מאוחרת למלון. צעדנו 19 ק"מ.

יום שני לטיול (יום שבת) – Victoria Peak, גני הונג-קונג

יום שמש- החלטנו על עלייה לפסגת ויקטוריה. ויתרנו מראש על העלייה ברכבל לאור תורים ארוכים שראינו יום אתמול. לקחנו אוטובוס 15 , בתחנה הראשונה שלו, ממסוף האוטובוסים ליד רציף 5של המעבורות. כך תפשנו מקום תצפית באוטובוס. הנסיעה מאוד נחמדה, כחצי שעה, מטפסת בכביש העולה לפסגה.

בפסגה, מספר מסלולים. בחרנו בתחילה לעלות רגלית בשביל ל "גן פסגת ויקטוריה" (Victoria Peak Garden), משם ירידה תלולה דרך Fitness-Trail- Harlech-Road, וחזרה ל PEAK"". שוטטנו במבנה של ה- Peak Tower, ומשם ירדנו בתלילות לעיר דרך Old Road Trail . המשכנו בירידה לפארק הונג-קונג וביקרנו ב"בית המוזיאון פלגסאף לכלי תה" (Flagstaff House Museum of Tea ) כניסה חופשית. במוזיאון תערוכות בנושא התה, התרבות המתלווה לו וכלי התה השונים. בדרך חזרה עצרנו לארוחת ערב באקראיות במסעדה של רשת יפנית- Yoshinome במרכז קניות Connaught Rd Central.

חזרנו ברגל למלון, סה"כ 12 ק"מ.

יום שלישי לטיול (יום ראשון)- Hong-Kong Free Tour, Hong Kong Garden, Tea House, History Museum

בבוקר הצטרפנו לסיור Hong Kong Free Tour"", שוב דרך “The Hong Kong Free Tours”. מפגש ב 10:00 ב - Admiralty MTR . בסיור המדריך, טארי, ספר על ההיסטוריה של הונג קונג והשינוי שחל ב 1997 , תנועת ה"מטריות", השלטון, מעמדה של הונג קונג בעולם, מול סין, ומה זה אומר " One Country Two Systems", עברנו בין בניינים מעניינים: בנייני הבנקים (HSBC ( בית המשפט, מתחם הצבא הסיני ועוד. לציין שאמנם הסיור הוא "חינמי" אך בסוף הסיור יש לתת טיפ למדריך. מזג אויר שהיה מעונן הפך לגשום אך נתן היה להסתובב עם מטרייה. מראות מטלטלים היו אלפי בנות פיליפינים המתקבצות בקבוצות קבוצות ביום החופש שלהם. מכיוון שירד גשם הן התקבצו באלפים מתחת לכל גג /גשר/ בניין אפשרי.

אחר הצהרים 15:00-16:00 נרשמנו יום קודם לסיור בבית המוזיאון פלגסאף לכלי תה. הסיור בשפה האנגלית כלל רק 10 משתתפים. המדריכה הסבירה על ההיסטוריה של המבנה ששימש את מגורי מפקד כוחות הצבא הבריטיים באי. נכנסנו לחדרים השונים, למרפסת ולגינה ובנוסף סיירנו איתה במוזיאון עצמו. המדריכה הצביעה וסיפרה על כלי תה מיוחדים, סוגי התה ועוד. לציין, למוזיאון יש אירועים חינמיים מיוחדים להם נתן להרשם באתר המוזיאון.

משם, נסענו ברכבת התחתית לקאולון לHK History Museum- Tsim Sha Tsui הנמצא בטיילת . במוזיאון אוספים מעניינים המציגים את המורשת התרבותית וההיסטוריה של הונג קונג, החל מההתישבות הסינית הקדומה עד ההיסטוריה של המושבה האנגלית והכיבוש היפני של הונג קונג. לנו, היה יותר מעניין להתמקד בתקופות החדשות יותר. הכניסה היתה חינמית. מוזיאון מעניין מאוד. תצוגה מרשימה. שהינו במוזיאון כשעתיים ולא הספקנו הכל.

משם שוטטנו ב Nathan Road עם המוני אנשים עד Ladies Market ועצרנו לארוחת ערב במסעדה ליד בשם Good Hope Noodlle

סה"כ 16 ק"מ

יום רביעי לטיול (יום שני)- Kowloon Free Tour , Hong-Kong Heritage Museum, Tsim Sha Tsui

שוב יום מעונן וקצת גשום. בבוקר חשבנו לבקר במוזיאון הונג קונג לאומנות ב Tsim Sha Tsui אך המוזיאון היה סגור לאור שיפוצים. טיילנו בטיילת ומשם נסענו ב MTR עד לתחנה Che Kung Temple (קו חום) ל - Hong-Kong Heritage Museum" ". גם שם הכניסה היתה ללא תשלום. זהו מוזיאון מקסים, מוזיאון שמציג את ההיסטוריה, התרבות והאמנות של הונג קונג. יש תערוכות קבועות ותערוכות מתחלפות, גלריה המוקדשת להיסטוריה של הטריטוריות החדשות, גלריה של אמנות סינית, גלריה לאופרה הסינית המציגה תפאורה ותלבושות מרהיבות, ועוד.מאוד נהנינו מהתערוכה Porcelain and Painting"", "90 שנות שידור ברדיו הציבורי של הונג-קונג", ואוסף מושלם של 12 כוסות תה מחרסינה שעל כוס מצויר פרח או צמח לפי עונות שנה (יש אוסף כזה גם בבית התה).

14:00 – "Kowloon Free Tour", מטעם The Hong Kong Free Tours” . יציאה מתחנת Mong Kok MTR . התחלנו את הסיור בשוק הדגים וקבלנו הסבר למה הסינים אוהבים כל כך לגדל דגי זהב. מרבית הסיור התמקד במצוקת הדיור בהונג קונג, יוקר המחירים, הנוהג הנפוץ של חלוקת דירות לתאים קטנים "קפסולות", "שכונות כלובים", ביקור בדירה "מחולקת. "ומייזמי בנייה חדשים הדוחקים את התושבים הותיקים. מאוד מעניין. לא הכל נוצץ בהונג קונג. בנוסף סיירנו גם, בשוק הפרחים והצפורים ולסיום בקרנו בבית תה Lui Seng Chun- Herbal Tea ושמענו את סיפור חייו בעל המקום.

קרוב למקום של סיום הסיור עצרנו לארוחת ערב בסוג של קפטרייה " Pei Ho Street Market and Cooked Food Centre " חוויה מוזרה, יושבים בשולחנות כמו באולם חתונות, יש תפריט, והבישול הוא במקום. משם למופע האורות ב 20:00 ב Tsim Sha Tsui. חזרה עם ה Star Ferry.

סה"כ 17 ק"מ
יום חמישי לטיול (יום שלישי) Lamma Island - , אברדין - Aberdeen, סטנלי

מזג אויר התבהר, עדיין מעונן עם סיכוי לגשם, ואנחנו בדרך לטיול רגלי באי Lamma. לאי Lamma יש שירות מעבורות רציף ותדיר, עם לוחות זמנים תכוף. יצאנו במעברת מ Central Pier 4 –כחצי שעה של שיט שעוקף את האי הונג קונג עם מראות מהממים של העיר ליעד של הנמל הראשי של האי לאמאה - Yung Shue Wan. משם, מתחיל מסלול הליכה מוסדר Family Trail" " לכיוון דרום האי, שמחבר בין שני הכפרים הגדולים של האי מ- Yung Shue Wan עד Sok Kwu Wan. הליכה איטית כשעה וחצי. בדרך, מראות שונים של האי: תחנת הכוח, חופים, כפרים, צמחייה ירוקה ומפרצים. ב- Sok Kwu Wan – מפרץ יפה עם חוות דגים צפות, רחוב מרכזי נחמד עם מסעדות ורציף למעבורת למי שרוצה לחזור. אנחנו המשכנו הלאה בשביל בעלייה של עוד כ 40 דקות עד Mo Tat wan, כפר קטן עם מפרץ, ומשם לקחנו מעבורת לאברדין - Aberdeen. לציין, שיש עוד שבילים באי, אך לאור התחלת גשם החלטנו לחזור ל"עיר".

811aa967349e181255c4cc3385948961.JPG?l=6

השייט לאברדין מספק מראות מהממים במיוחד בכניסה לנמל של אברדין. שוטטנו קצת באבדין (גשם) ומשם לקחנו מיניבוס דרומה לכיוון Stanley (גשם). בקרנו בשוק סטנלי (Stanley Market), בטיילת וב - - Murray House בית בן 160 שנה מתקופת הקולוניאליזם הבריטי שהועתק מcentral ל- Stanley , כיום משמש מרכז קניות.

משם חזרנו באוטובוס למלון וארוחת ערב במסעדת "קפטרייה" ליד המלון . ושוב... חוויה מוזרה, יושבים בשולחנות כמו באולם חתונות, יש תפריט, והבישול הוא במקום.

סה"כ 18 ק"מ.

יום ששי לטיול (יום רביעי) – האי Lantau פסל הבודהה

סוף סוף, מזג האויר השתפר ולא צפוי גשם. לקחנו אוטובוס מספר 11E ממש בקרבת המלון עדTung Chung . מספר דקות הליכה למסוף האוטובוסים- bus terminus ומשם אוטובוס מספר 23 עד פסל הבודהה. זמן הנסיעה הכולל כשעה וחצי. הדרך נופית ומאוד מהנה. מתחם פסל הבודהה והמנזר היא חינמית. עם העלייה במדרגות לפסל הבודהה (200 מדרגות) מוצע לקנות כרטיס לאולם-תערוכות (מוזיאון קטן) בבסיס הפסל בשילוב ארוחה המוגשת במנזר. אך יש גם כרטיס לאולם התערוכה בשילוב ארוחה קלה. העדפנו את השילוב הזה ומסתבר שהארוחה ה"קלה" היתה מאוד מלאה וטעימה. עלינו במדרגות לפסל הבודהה, בקרנו במנזר Po Lin, ובמרחק הליכה קצר משם נמצא "Wisdom Path" "נתיב החוכמה", המוביל לאזור טבול ירק ובו עמודי עץ מגולפים שיוצרים צורה של הספרה שמונה כדי לסמל אינסופיות.

משם נסענו לכפר Tai O (עדיין באי Lantau ) עם אוטובוס מספר 21 . הכפר בנוי בחלקו על אי קטן. על שפת המים מצויים בתי כלונסאות ובתי סירות עם כל תוספות הבניה עליהן. לקחנו שייט בספינה קטנה מסביב לאי, סיירנו בין בתי הכפר ובשורת עצי המגרובים.

מ- Tai O , נסיעה חזרה ל Tung Chung עם אוטובוס מספר 1 , שם עצרנו לארוחת ערב במסעדב יפנית ליד ה- bus terminus וחזרה עם קו 11E למלון. לציין, ששרות האוטובוסים בהם השתמשנו היום (ובכלל) ממש מצוין, זמין, תדיר, נח וזול.

סה"כ 16 ק"מ.

יום שביעי לטיול (יום חמישי) –מסלול הליכה "גב הדרקון" - Dragon Back Trial

יום שמש. יום שמתאים ביותר ל- Dragon Back Trial אחד המסלולים הרגליים הפופלרים והמומלצים ביותר שמאוד רצינו לעשות. אורך המסלול 8.5 ק"מ. הערכת זמן 4 שעות. ואכן יצאנו לדרך. לקחנו את ה MTR עד תחנת Shai Kei Wan , משם מספר דקות הליכה ל bus terminus . במסוף האוטובוסים יש שילוט ברור לאוטובוס מספר 9 לכיוון Shek O. כ 20 דקות נסיעה עד לתחנה Tei Wan stop בו מתחיל המסלול. רב הנוסעים - יורדים. תחילת המסלול נמצאת ממש בצמוד לתחנת האוטובוס ומסומנת בשלט. המסלול נפתח בעלייה חדה יחסית. הלכנו לאט, אין מה למהר. העלייה עד לנקודת התצפית הראשונה עם נופים מהממים. המסלול ממשיך ועובר על גב רכס משונן ומפותל כמו גב של הדרקון (מכאן- שמו) , עלייה רודפת ירידה ומעניק שלל מראות עוצרי נשימה של דרום הונג-קונג: מפרצים, איים, ים כחול, הרים ויערות. ההליכה בשביל אינה קשה במיוחד, השביל מסומן היטב והנוף הנשקף משגע. מגב הרכס ירדנו לשביל מוצל ובחרנו לסיים את המסלול בכפר "מפרץ הגלים הגדולים" Big Wave Bay" ", ובו חוף בעל אותו השם. החוף מקסים עם גולשים רבים. יש מספר מסעדות, בחרנו אחת אקראית לצהרים. דרך חזרה עם אוטובוס ל- Shai Kei Wan ו-MTR למלון. הכל מסודר ומאורגן.

פרוט על המסלול באתר

517810226ecb2fba8b02bdd8ff60d00e.JPG?l=6

קרוב למלון עצרנו ב " Western Market" – קומה שנייה מיועדת לבדים. לאחר מנוחה קצרה בערב הלכנו ל IFC MALL - ונקודת תצפית מענינת על גג הקניון .

סה"כ 21 ק"מ

יום שמיני לטיול (יום שישי) – Lion Rock

ושוב יום שמש. יום אחרון. יום שמתאים ביותר לעוד מסלול הליכה. עשינו צ'ק אאוט במלון, השארנו את המזוודות בקבלה ולהיום בחרנו במסלול הליכה העולה ל "Lion Rock " בקואולון. מסלול זה בדרגת קושי יותר גבוהה. היציאה מ - Wong Tai Sin MTR station. יש שתי אפשרויות להגיע לתחילת המסלול: הליכה רגלית בעלייה די תלולה ברחוב Shatin Pass Road עד מקדש Fat Jong Temple או לקחת מונית עד המקדש. אנחנו בחרנו במונית (20 ש"ח). משם המשכנו בעלייה תלולה (בלתי נגמרת) ב - Shatin Pass Road כ 30 דקות עד הכניסה לפארק עצמו " Park "Lion Rock. בכביש המתפתל למעלה כבר מתחילים לראות את הנוף העירוני המדהים של קאולון. עם ההגעה לפארק מתחיל מסלול ההליכה- 3.2 ק"מ ומתחילות המדרגות !!! קטע ראשון של כ 40 דקות , מדרגות "סבירות". אח"כ הליכה בשביל מוצל על צלע ההר, באותו קו גובה, כחצי שעת הליכה נוספת עד שמגיעים לפיצול בשביל, ושלט קטן המצביע על עלייה נוספת לפסגת הסלע של 0.5 ק"מ. ומכאן... מתחילות מדרגות תלולות. נכון, מאמץ ! אבל הנוף למעלה עוצר נשימה – כל קאולון פרוסה לפנינו. חשוב לקחת מים וזהירות מקופים (!) בדרך. מקל ההליכה מאוד עזר. הדרך חזרה כמובן קלה יותר.

a972735016d57b8f5e70c059e7f9471f.JPG?l=6

ירדנו באותה דרך עד תחנת ה MTR ושם בילינו את אחר הצהרים ב- Temple Mall . לציין העלייה מ Fat Jong Temple עד לפסגת סלע האריה היא 300 מטר בגובה אך למעשהן 360 מ' בהתחשב בירידות ועליות בשביל ההליכה. חזרנו למלון לקחת את המזוודות ונסענו בקו 11E- (קרוב מאוד למלון) לשדה תעופה לטיסת לילה מאוחרת חזרה לישראל.

סה"כ 18 ק"מ.

אז אמנם הספקנו די הרבה אבל יש עוד אתרים, מוזיאונים וטיולי טבע שיחכו לנו לפעם הבאה.

רוצה לעקוב אחר הבלוג של davidshz?

הפוסט הבא ›
הרי טטרה. סלובקיה. טיול טבע. 7 ימים. סוף אוגוסט 2018
מתוך הבלוג של davidshz
18-01-2019
Athina Palace הכל כלול - החיים הטובים
Athina Palace "הכל כלול"' - החיים הטובים
מתוך הבלוג של davidshz
15-10-2017
לכל הפוסטים של davidshz »