החוויה החורפית באתונה ..

תמונה ראשית עבור: החוויה החורפית באתונה .. - תמונת קאבר

אתונה עיר האלים התרבות הוויה היופי.

הכר את העיר :

באתונה הייתי פעם ראשונה ב 1983הגעתי אליה כתחנת מעבר להמשך טיול הגדול שלי לאירופה ,אני ועוד 2 חברות,זכרתי אותה ככ אחרת ושונה ,לעומת הביקור האחרון שלי במרץ 2019 😊

מאחר וסוף סוף כרטיסי הטיסה הפכו את אתונה ליעד כדאי ,החלטנו לטוס להתרשם מחדש מהעיר הקסומה והעתיקה הזו.

טסנו עם ישראייר לאתונה ,טיסה ישירה בשעות הבוקר המוקדמות ,טיסה של שעתיים,הנחיתה אותנו ליום אפרורי וקצת גשמומי ,התלבטנו בנוגע לאופן הגעה העירה ,החלטה נפלה על

אוטובוס 95A, בעלות 6 יורו נסיעה של 45 דקות הגענו לתחנה האחרונה ,מול מוזיאון האווירי של אתונה .

יש משהו כייפי כשמגיעים פעם ראשונה למקום חדש שמעולם לא היית בו או למקום שהיית בו שנים רבות ואתה לא זוכר או גם לא באמת מכיר את העיר ,השפה הרחובות ,האוויר הריחות הכל שונה ומשתנה ,מרגיש לי תמיד שמחה וחשש קטן ממש שלא אצליח שלא יבינו אותי ,אבל השמחה להכיר מקום חדש גוברת על החששות.

מאחר ולא עשינו חבילת גלישה והעיר לא באמת מרושתת ברשת wi-fi, שאלנו אייך מגיעים למלון שלנו :Lozenge hotel

המלון שכן במדרחוב צדדי שקט מרחק הליכה של כ 5 דקות מכיכר סינטגמה, מלון בוטיק יפה ,מאחר ועשיתי טעות מטופשת בהזמנה בבוקינג והזמנתי חדר לחודש אחר,פקידת הקבלה הסכימה לתת לנו חדר במלון ללילה אחד במחיר של הבוקינג כ40 יורו לאדם פלוס ארוחת בוקר. המלון מעוצב מודרני חלל פתוח, חדר גדול ,חדר רחצה גדול ויפה מגבות וחלוקים רחצה מלטפים ונעימים .

בחדר יש אפשרות לקפה תה וכו ללא תשלום,ארוחת בוקר מגוונת וסבירה מאוד.

לאחר שבדקנו את החדר ירדנו לבדוק את הסביבה האורבנית ,יצאנו מסמטה של המלון לרחוב הראשי והתחלנו ללכת "לאבוד" בין חניות האופנה ,בתי הקפה והפייטסרי ,היינו רעבות ועצרנו לאכול בורקס יווני טעים ממש ,לצערי הרב לא ככ זוכרת את השם,עם תרד חם וגבינות לגמרי יאמי 🤗 לאחר מכן ,שוב בן הסמטאות הרבות שרובן הובילו למדרחוב ארמו ,שאון העיר הגדולה לקראת יום סיום העבודה גברים נשים ממהרים לבושים עפי צו האופנה,הביתה או פגישות עם משפחה חברים.

מדרחוב ארמו,מדרחוב ארוך,עמוס בחנויות אופנה ממותגות ,מחירי המותגים לא זולים ,ניתן לפגוש את מיטב מעצבים האופנה הבינלאומים והבוטקים המקומים.

כל מיני טיפוסים מענינים מסתובבים במדרחוב ממקומיים חסרי בית ועד האנשים שלובשים את מיטב האופנה ו"מאונפפי בישום"

זמרים מקומיים מנגנים בבוזקי וגיטרות ונערות יפות יוצאות בריקוד של "הארי קרישנה" האלמותי. הגענו לאזור הכנסיה ונכנסנו לסמטאות הפלאקה ,שכונה יפיפייה ששוכנת לרגלי האולימפוס,סימטאות הבתים המטופחים,חתולי רחוב וחתולים מבוייתים שבעי רצון וסרדינים נחים בפתחי הבתים.טברנות פאנסיות או פשוטות ריקות כמעט,בעיקר בגלל שעונת התיירות עדיין לא באמת הילה או בגלל השעה המוקדמת יחסית המארחים מזמינים את עוברי האורח לשבת בצל תאנתם והסופלקי והאוזו בטברנותיהם ובתי קפה.

חנויות שונות וחנויות אומנות עבודות עץ יפיפיות ובגדי ווינטאג לצד חנויות "מלכודות התיירים".

שעת הערב צובע את השמים בכחול כהה,מוזיקה יוונית מתנגנת ,ואני מחוסלת מעייפות רוצה רק לשבת שניה לנשום,אבל חברתי בהתלהבות מריצה אותי בסיבובים השכונתיים בפלאקה ,במשמעת של רס"ר צבאי ”יאללה הלאה“ ואני מסתכלת עליה בתחינות ורחמים של ”רגע רגע ”..ואז היא אומרת לי; אם לא תעצרי אותי אני ממשיכה ללכת בלי סוף . לא שזה עוזר לי כ“כ, עד שאני מתיישבת על הספסל חושך וקר ואומרת לה; לא זזה מכאן לפחות בחצי שעה הקרובה, מה שכן טעות שעשיתי לגילי המבוגר זו הטעות לחשוב שהגוף והנפש במצב טיולי חו"ל לא בסינרגיה נכונה .לגוף יש דרישות משלו ,אפילו שאת רוצה לטייל מרתון מסביב לסמטאות השכונה.

מכאן לשם המחשבה שנלך עד המלון ברגל עוררה בי סירוב מוחלט ואמרתי לחברתי מכאן מונית . מכאן לשם תפסנו נהג מונית ש“עבד“ עלינו או שלא בדרך הארוכה למלון שהיה בתכלס קרוב מידי למקום שסרבתי לזוז ממנו ועלה לנו כ18 יורו ,אבל לפחות חזרתי לנשום שוב.

מול המלון שלנו יש בית קפה פיטסרי ,הזמנו אספרסו וקינוח במחיר מבהיל ,ששוב ייתכן ונבע מחוסר הבנת השפה או שהם פשוט מחירי הזיה לא תואמי מציאות של 2 כוסות אספרסו וקינוחים קטנים עלו באזור 20 יורו .וזה ממש לא פיטסרי נחשב במיוחד.

עלינו למלון להתקלח לנוח לנשום ,ויצאנו למצוא קצת "נשמה לקיבה" באזור כיכר סינטגמה ,הכיכר מול בנין הפרלמנט משם יורדים לכוון (לחפש את המסעדה) אכלנו ציזיקי טעים יאמיייי ממש ובירה וחזרנו למלון לשינת לילה ,מאחר והמזרנים היו רכים השינה לא היתה משהו למחרת ארוחת בוקר סבירה ויצאנו לכוון המלון השני ,מלון אמיליה .

היום השני : האוטבוס הצהוב
.בדרך למלון עצרנו בבנין הפרלמנט לראות את הטקס ההזוי של החלפת משמרות ,(לפרט על הטקס) הזוי אבל מצחיק ענין של כ15 דקות ,כשהסתיים הטקס הלכנו למלון אמיליה או עמליה תלוי אייך מהגים אותו עשינו צ'ק אין קבלנו את החדרים ,פקיד הקבלה אמר שהוא שדרג לנו את החדר,לא יודעת אם אכן שודרגנו אבל החדר היה סבבה ,מרווח וגדול שתי מיטות נפרדות,מרפסת ענקית פונה לרחוב הראשי ממש מול בנין הפרלמנט .התארגנו ויצאנו להיות תיירות עם אוטובוס התיירים הצהוב. האוטובוס הזה היה ”טעות“ מוחלטת כי גם שלמנו על יומיים וניצלנו רק חצי יום וגם זמני ההמתנה שלו מתחנה לתחנה הם ארוכים,אבל לאותו יום הוא נוצל עד סופו.

האוטובוס הצהוב, תחנה ראשונה לכיוון האקרופוליס והפרתנון אתר מורשת עולמית וכפי שאגדה מספרת שהמלך הראשון של אתונה cerops נולד מאדמה היה חצי בן אדם וחצי נחש והתמקם בראש ההר וקרא לה אתנס. טוב ,אגדות או לא,הוא תפס את הגבעה ההר הכי שווה באתונה כולה .

במתחם כאמור יש את הפרתנון שמוקדש לאלה אתנה המקדש Athene nikeשנמצא בכניסה מבנה מרשים בגודלו,התיאטרות של דיוניסוס ונוף מדהים של העיר אתונה הנפרשת למרגלות ההר האדיר הזה,שילוב של מזג אוויר נהדר ושמשי והסיור במקום בן מאות התיירים חוויה נהדרת בפני עצמה ,טיילתי במתחם ונזכרתי בסרטי האלים שצפיתי כזעם הטיטאנים,הרקולס ,טרויה וכו.. מלהיב .

שהינו קרוב לשלש שעות במתחם ויצאנו לכוון תחנת האוטובוס הצהוב כאשר בדרך "נרדפנו" ע"י אליקי המבוגרת וחברותיה מוכרות המפות שולחן הרקומות תחרה עבודת יד לדבריה גם באנגלית וגם בעברית :“הכל ביד רק 10 יורו“ ,הן מסרבות לקבל את המילה לא ומנסות בכל דרך גם לגרום לנו להתמקח על מפה שאין לי צורך בה. הפעם עמדתי על זכותי לומר לא !! לא צריכה מפת שולחן,יאמר לזכותה שאת 5 יורו שרציתי לתת לה ללא רכישת המפה היא סרבה לקבל ,בתכלס זו עבודתן למכור וזה חלק מהנוף המקומי.

האוטובוס הצהוב שלנו הגיע לאחר זמן המתנה ארוך ומעצבן והחלטנו לנסוע איתו עד לתחנה הסופית שלו ,אגם ווילוגמני,הנסיעה ארכה קרוב לשעה באזור החוף של אתונה בין מרינות ושכונות יפות פחות ויותר ,לצד חופים לבנים וים כחול יפיפה,ובעונת הקיץ ברור שזה האזור הכי שוקק וכייפי באתונה על בתי קפה הטברנות ומוזיקה תוססת,אין לי ספק בכלל שהחיים שמחים באתונה בתקופת הקיץ .

הגענו לאגם ווליאגמני אגם קסום וטבעי יושב באחד הפרברים הכי יוקרתיים באתונה מוקף בתי קפה ומסעדות .מאחר והיינו רעבות חפשנו מסעדה וזו לא באמת התקופה הנחשבת בעונה הזו ,רוב מסעדות היו סגורות ורק אחת צדה את העין ממש על שפת האגם ,מסעדת bluefish

מסעדה יוקרה,הבנתי את זה לאחר שהתישבנו אבל החלטנו שאנחנו לוקחות את הפינוק עד הסוף,מאחר וריח הים הצבע הנוף עשו לי חשק לדגים הזמנו פירות ים וסרדינים ,ציזקי מושלם , סלט חצלים ובירה מקומית,אני אוהבת לשבת במסעדות כאלו להתבונן על האנשים והסביבה,השולחנות החלו להתמלא באנשים בעיקר כנראה מקומיים אנשי עסקים ובנות לוויה לבושים יפה והגיעו לארוחת צהריים מאוחרת עם המשקאות והמאכלים פלירטוטים וחיוכים והנוף של האגם שמתחבר לים הצבעים והאווירה הכייפית של חופש ים ובירות.

האוכל טעים מאוד והמחיר היה סביר יחסית למסעדת יוקרה שלמנו כ35 יורו לשתינו ויצאנו לתפוס את האוטובוס הצהוב שכמובן נאלצנו להמתין לו עוד כחצי שעה ,שוטטתי עם הנייד וצלמתי מהחוף וחלמתי על האפשרות לעשות את הטיול הזה עם יניב המרכיב הפרטי על האופנוע שלנו "הנץ.השחור" bmw ,ולהמשיך את הכביש הזה שבדקתי בגוגלמפס ממשיך על רצועת חוף פראית ומדהימה,חלמתי עד שסוף סוף הגיע האוטובוס הצהוב שהחזיר אותנו לעיר,ירדנו בסמוך לשכונת פלאקה והבנו כמה היינו "האבליות" ביום לפני כאשר לקחנו מונית ואיזה עיקוף עשה נהג המונית .
חזרנו למנוחה בחדר ותכננו לצאת לקניון הקרוב. פקידת הקבלה במלון הציעה לנו לתפוס מטרו לקניון mall AHens חמושות עם עצה שלה ירדנו למטרו שקרוב למלון מרחק הליכה,רכשנו כרטיס למטרו רק לאחר שעלינו הבנו כמה רחוק, נסיעה של 40 דקות במטרו. זה מה שקורה כאשר לא מבינים את המרחקים את שפה . חוויה נוספת להיות בשעת החשיכה וטיפוסים שונים שצועקים ולבושים מדי נבחרת קבוצת כדורגל כלשהי, שכונות מתחלפות ועייפות מצטברת התמונה נראת קצת יותר מאיימת .לאחר כ40 דקות הגענו לקניון שנמצא קרוב לכפר האולמפי .קניון גדול קצת יותר מעזריאלי חמש קומות מסחר עם מותגים בינלאומים ומקומיים,לא רכשנו כלום עקב מחירים יקרים וגם תכלס הפסקתי אחרי רדיפת רכישות בגדים !החלטנו לחזור למלון לאחר שעתיים של שיטוט. החזרה היתה מהירה יותר כי כבר מזהים מקומות ותחנות .בדרך יציאה בתחנה הסופית פקחית באופן אקראי תפסה את חברתי לבדיקת כרטיס שלא נמצא ,עיכוב נוסף ומעצבן מעט ,כי לא עזר כלום הם החליטו להגיש תלונה או קנס ואז איכשהו הכרטיס נמצא,ללא התנצלות כלשהיא שחררו את חברתי ,שכבר היתה מחוממת עליהם ויצאנו למלון ללינה ומנוחה לרגליים אחרי היום הארוך והמענין הזה.

היום השילישי : חווית השווקים

יום להכרת השווקים בעיר .

כדי להכיר את המקום תמיד כדאי לעבור את השוק המקומי ,לראות את החומר האנושי את צבעי המקום והריחות .

החלטנו להתמקד בשני שווקים העקריים הvarvakios השוק המקומי בסגנון שוק הכרמל שלנו אבל לא דומה לחלוטין ושוק הפישפשים הflea market

לקחנו מטרו לכיוון כיכר מונסטיראקי ,שתי תחנות מכיכר סינטגמה ,יצאנו לרחוב ישר לבית קפה מקומי ,בקשתי בטעות מוחלטת קפה טורקי שחור ,ואם מבט היה יכול להרוג הייתי מתה !! כי אסור באיסור מוחלט לבקש קפה טורקי ביוון ,היוונים טוענים לכתר באופן מוחלט. מכאן לשם למרות הכל שתיתי קפה שחור יווני חזק וטעים,ופנינו לכוון כיכר מונסטארקי ,נכנסו לשוק הflea השוק הזה לא ממש שוק פישפשים אלא תוצר לוואי של השוק המקורי ,יותר בזאר מודרני וגדול שמספק את יצר התאוותני לקניות ורכישות מגוון של חנויות מעצבים מקומיים, תכשיטים נעלים אומנות ,טברנות וכו באחת הסמטאות פנינו ימינה ושם היו חנויות של וינטאג' ,חזרנו לרחוב הראשי והמשכנו לכיוון השוק הגדול .המקום בגדול הזכיר לי את מתחם שוק לוינסקי עם חנויות התבלינים הרבות,חנויות לבגדים בסיטונאות ובגדים יד 2,חנויות לכלי בית ווינטאג',הכל תוסס ורועש ומריח אוכל ותבלינים בסמטאות חנויות של בגדים וקוסמטיקה כמו בשנות ה70 .

הגענו למתחם שוק האוכל , נכנסו קודם לשוק הדגים הגדול דוכנים דוכנים של סוגי פירות ים,דגי ים מבריקים רטובים מהקרח כאשר הם שוכבים פעורי פה ועיניים מתות,ריח ים ומלח,ובעודי מסתובבת חשבתי לתומי איזה כייף אם הייתי יכולה לפתוח שם דוכן מאכלים דגים ולהכין ממיטב המאכלים כמו חריימה חריף או נזיד דגים או קרוסל דגים מלווים בלחם טרי ואוזו של החיים.

משם יצאנו לשוק הבשר הגדול שמציע שפע של סוגי בשר שונים והמחשבה שלי להפוך לטבעונית אחרי מראות הבשר התלוי על אנקוליי ווים ,או ראשי בקר ועופות מבהילים.

ועם האפלולית המקומית ובעלי הדוכנים הגברתניים והמשופמים והמדוגמים בחלוקים לבנים וחיוך ,הנקיון הבהיק ריח בשר מורגש אבל לא דוחה או מסריח כמובן לא מיועד בכלל לטבעונים או צמחונים!!!!! ולמרות המחשבה להיות טבעונית באותו קו נשימה כבר תכננתי להכין סופריטו בשר מתובל כהלכה .

השוק מענין ומסקרן בגלל הצבעים צלילים והניחוחות שמקבלים אותנו באווירה מקומית.

מריחות הדגים והבשר התיאבון בא בגדול. נכנסנו למסעדה מקומית בתוככי השוק,שקבלה ציון גבוה בטריפאדוויזר אבל משהו באווירה של המסעדה לא מצא חן בעיני שותפתי לטיול ויצאנו לחפש מקום אחר לאכול בו,מסמטאה לסמטאה הגענו למדרחוב,עמוס בחנויות "גלנטריה" עתיקות בעיצובן ובמוכרות ,יכולתי להריח את ריח הנפטלין בדמיוני ,ככל שמתקדמים במדרחוב החנויות "משתפרות" מעט ,סוגי חנויות הנעלה וביגוד לכל נפש וגם עיצוב מקומי,אבל הרעב עדיין קינן והתגבר וחזרנו לרחוב הראשי למצוא מסעדה,

חזרנו לאותה מסעדה שנכנסנו כאשר הגענו לרחוב,בפעם הראשונה כאשר נכנסנו המקום לא נראה לחברתי שטענה שמקום נראה כמו בית תמחוי, אבל הייתי ממש רעבה ועייפה וחלטתי שאני לא זזה מהמקום ויהי מה .

תזכרו את השם :מסעדת אפירוס ברחוב אתניה 53

שוווה ביותר !!

מסעדה בסגנון בייתי כל מה שהוזמן היה מעולה ובעיקר מרק הבשר כבש שהיה מבושל ומתובלן באופן שגרם לי להתגעגע לתקופת ילדותי ,שירות חביב ומחיר שפוי למסעדת פועלים שכזו ,

אני חובבת סמטאות צדדיות לכן בפניה הראשונה ימינה אחרי המסעדה ,ראיתי בקצה העין סמטה מעניינת עם גרפיטי קירות וכוונתי לשם .

יהלום של סמטה מזכירה את סמטאות לווינסקי ושכונת פלורנטין ,מגוון חנויות לכלי בית וגינה מעורבבות עם חניות לעיצוב בגדים וככל שהמשכנו פנימה ,התגלתה שכונה מדהימה עם בתים יאפים ומסעדות, וגרפיטי מדהים על קירות ישנים , ”ומיני אנשים ” חלקם מוזרים חלקם מענינים יושבים בבתי קפה ,שותים מדברים וחיים. הגענו למתחם הווינטאג או לגמרי שוק הפישפשים האמיתי של אתונה, כל מיני ענתיקות מסיכות ראש ועד מנורות ואפילו מזגן ישן הוצג למכירה . שעת הערב ירדה חתכנו לכיכר מונסטראקי ,העייפות הצטברה בכל חלקה טובה,וכל מה שרציתי היה פשוט לשתות קפה יווני ולנוח ולהתבונן באנשים שחולפים לעוד יום שמסתיים לו,לשמחתי ישבתי בטברנה חביבה ממש בכיכר והחלו לנגן ולשיר בבוזקי ובגיטרה לגמרי התענגתי לי על הזמן כאשר חברתי נעלמה בתוככי חנות ענקית,
סמוך לכיכר יש גלידריה מקסימה בשם הנל וגרטל שילדים עפים עליה בגלל העיצוב המיוחד שלה ,לא טעמתי אבל הבנתי שהיא טעימה מאוד ,שווה ביקור ולו רק בגלל העיצוב הצבעוני והיחודי שלה.
חזרנו למלון לנוח ,שותפתי חסרת המנוח יצאה לסיור נוסף, ובערב יצאנו לארוחה אחרונה באתונה , נכנסנו למסעדת Tzitzikas kai Mermigas מסעדת סמוכה למלון ,מסעדה טעימה .
למחרת קמנו ארזנו את עצמנו ונסענו לשדה תעופה באוטבוס , טעות מעצבנת הנסיעה ארכה קרוב לשעה וחצי כאשר יכולנו לחזור ברכבת הרבה יותר מהר .
חוויה יוונית אתונאית שלי קצר וקולע ואף פעם לא באמת מספיק סה“כ כייף ומאמינה שאחזור אליה שוב
האוכלסיה : חלקם נחמדים ממש ואחרים אנטיפטים .
אוכל : טעים טעים טעים.
תרבות עשירה.
מזג אוויר כמו בארץ , חורף חמים ונעים .
כמעט בכל מקום יש WI FI

תמונות מדברות :
964e4a11ee23f2c51d4817c16f454487.jpg?l=6 939f90495083a513571875340b2d0cdb.jpg?l=62c90620050c9e073c97d623a4db4c380.jpg?l=6644f316c4fd53e021eb8b5f2537370c1.jpg?l=6473f4debf2793dd0dea9d6fbf4a501f0.jpg?l=6939f90495083a513571875340b2d0cdb.jpg?l=6644f316c4fd53e021eb8b5f2537370c1.jpg?l=60fef21b3a9c27be3619454530acde61c.jpg?l=6e4665b68db5f9da5fe43417de9575eb8.jpg?l=695b9a4703d0b019d11462bec068b9cb3.jpg?l=63cb4b6bc244b46415bf1114d6cf4486e.jpg?l=6c5e216dfe829a3b7624ac382d3fd7a1f.jpg?l=6
הגלידריה של הנזל וגרטל בכיכר מונסטראקי
545fc8bb378d15948e308d29bbe5254e.jpg?l=6 a8837eae457ad950ce58aeef8d4e1d7c.jpg?l=613257682ac5790e22498b710709cbdd9.jpg?l=6

צפיה במפה צפה במפת הפוסט

רוצה לעקוב אחר הבלוג של SARIBD?