הטיול לארצות הברית- חלק ב'- החלק המערבי.

סיפור הטיול:

חלק א'- מערב ארה"ב:

22.8- היום הגדול הגיע. יום ג'.

23:30- יוצאים לכיוון נתב"ג. הכול מוכן ואנחנו נרגשים ורק מחכים לעלות למטוס.

הטיסה בהלוך מתבצעת עם חברת KLM, ויוצאת מת”א יוצאת ב- 04:00 שעון ישראל (23.8), ונוחתת ב- 14:30 שעון לוס אנג'לס. מדובר בטיסת קונקשיין,עם עצירה בהלוך למשך שלוש שעות וחצי באמסטרדם. עלות הטיסה כ- 750$ לאדם.

• לדעתי, פרט ליתרון שבמחיר בטיסת קונקשיין, קיים יתרון שהטיסה מתבצעת בשני חלקים ויש קצת זמן התרעננות. אם זאת מובן לי שזה לא בהכרח מתאים לכל הרכב.
  • הטיסה כללה מערכת בידור בכלל לא רעה, והיא בהחלט שרפה לנו חלק נכבד מזמן הטיסה.

23.8- היום הראשון בארה"ב. יום ד'.

לוס אנג'לס:

14:30- נוחתים בשדה התעופה של לוס אנג'לס.

ירדנו מהמטוס ונכנסנו אל ביקורת הגבולות. תהליך הכניסה ארך זמן לא מעט, עקב שילוב של מספר אנשים גבוה ומספר תחנות שיש לעבור. בסוף התהליך מגיעים לפקיד הגבולות והוא נותן לכם השראת שהייה כראות עיניו (אין ממה לחשוש, בד”כ אין בעיות).

16:30- יוצאים מביקורת הגבולות, הטיול מתחיל.

אספנו את המזוודות, ומצאנו את דרכנו החוצה בעזרת השילוט אל תחנת העלייה של השאטלים אל חברת השכרת הרכב שלנו- Almo. השאטל הגיע תוך חמש דקות, ותוך פחות מעשרים כבר היינו בתחנת השכרת הרכב. מאחר ונגמרו הדגמים מההזמנה שלנו קיבלנו שדרוג חינמי ועלינו לרכב DOGE מפנק.

18:30- הגענו לדירה שלנו

התאכסנו במקום שאינו רחוק (יחסית) משדה התעופה, בשכונת Silver Lake, אך הנסיעה ארכה כמעט שעה ורבע, בשל הפקקים שהשתרכו מרגע יציאה לכביש הראשי. את הדירה שכנו דרך Air BNB, החלט שהתבררה כמוצלחת מאוד, הדירה הייתה נעימה, מעוצבת בטוב טעם, לא רחוקה מאף מקום, שפע חנייה ובכלל עונה על הצרכים שלנו בכל קריטריון.

התכנון המקורי, היה לצאת אל ה- L.A Live. בפועל הגענו עייפים מאוד, ואכלנו מקדולד'ס שהיה במרחק 300m מדירתנו, ערכנו קניות קלות בסופר שגם היה באזור (חוויה בפני עצמה בארה”ב), ארגנו את הדברים בדירה ורובנו התרסקנו למיטות.

רכב-

• כאמור אנחנו שכרנו רכב מ- Almo, בשל המחיר. חוץ מהמחיר הנקוב יש לשים לב למדיניות הדלק, והאם צפוי קנס בהחזרת הרכב בעיר/מדינה אחרת מהיכן שהרכב הושכר.
  • אמנם שודרגנו ברמת הרכב, אך מנגד הצליחו “לעקוץ” אותנו במכשיר GPS ואינטרנט בעלות של 130$. זאת משום שחשבנו שהבנו נכון את הפקיד בקבלה והמחיר הוא רק 29$ ליום. מסקנה, אל תהססו ותרגישו חופשיים להתעקש ולראות שהבנתם את הכל, על אף חוסר הביטחון הקל בהתחלה.
  • על אף זאת, בדיעבד היינו בכל זאת לוקחים את המכשיר גם במחיר הזה. זאת מפני שבכמה וכמה מקרים הוא היה טוב יותר מה- Waze, וגם דאג לנו לאינטרנט חופשי בכל מקום.
  • בדיעבד גם הבנו שהיינו צריכים מלכתחילה להזמין רכב מדרגת __ כמו זה שקיבלנו, ושזה היה יומרני מידי לקחת רכב בדרגה _, ל-4 בני אדם והמזוודות שלהם (כמו גם שהסתבר לנו בהמשך הטיול).
  • הפקקים באזור לוס אנג'לס איומים, ויש לקחת זאת בחשבון בלוחות הזמנים. כמובן שיש שעות פחות עמוסות ואזורים פחות עמוסים.
  • כול התניידות בלוס אנג'לס היא עם רכב, אלא אם נאמר אחרת.

לינה-

• לפי קריאה בפורום והמלצות ממטיילים, למיטב הבנתי לינה באיזו מערב הוליווד פחות מומלצת, שכן הוא אזור שפחות נעים להיות בו בלילות.
  • ממש לא חייבים ללון במרכז לוס אנג'לס, הפקקים אדרים ובלאו הכי רוב הבילוי לא בלב לוס אנג'לס.
  • העדפנו להשתכן ב- Air BNB, מאחר ומחירי המלון לטעמנו בלוס אנג'לס לא שווים את האיכות שהם מציעים, או לחלופין יקרים מאוד, ממליץ מאוד.

24.8- יום שני בלוס בארה"ב. יום ה'.

4:00- הג'ט לג מכה בנו.

העברנו את הזמן בפעילויות שונות בדירה, והכנו את עצמנו ליום “האמתי” הראשון בארה”ב.

9:00- ארוחת בוקר ב- The Griddle Cafe.

חנינו את הרכב בקרבת מקום (ללא תשלום). המקום היה מלא כבר כשהגענו , אם כי נכנסו כעבור חמש דקות של המתנה, לעומת זאת ביציאה כבר השתרך תורך ארוך בכניסה. כול אחד הזמין ארוחת בוקר בסגנון האהוב עליו וכולם יחד הזמנו קינוח אחד, פנקייקים.

ארוחות הבוקר היו סבירות ולא תאמו את ציפיותינו. אך הפנקייק היה טעים מאוד וגדול מאוד. כ”כ גדול שארבעה אנשים אפילו לא סיימו שליש ממנו. כל אדם שילם בממוצע כ- 22$ על שתייה, ארוחת בוקר, קינוח וטיפ.

10:30- שדרות הכוכבים.

שוב מצאנו חנייה בצדי הדרך (הפעם שילמנו במדחן). הגענו לשדרה- שהיא בעצם המון מדרכות באותו אזור שמעוצבות דומה), בלשון המעטה לא התרשמנו. אמנם קיים אזור יחסית מצומצם שהומה אדם ומעט תוסס,שגם הוא בסופו של יום מלא “מלכודות תיירים” למיניהן, לסיכום כול העניין לא מלהיב. אחרי סיבוב קצר, נפגשנו במקום עם זוג חברים והסתובבנו מעט לחפש כוכבים מוכרים, והתקדמנו אל היעד הבא.

13:00- סיטדל אאוטלט.

חווית הקניות הראשונה בטיול (ולא האחרונה). אאוטלט בינוני בגודלו עם מציאות נחמדות הממוקם לא רחוק מהמרכז (וגם לא מהמיקום מהיכן שהתארחנו), אך יש לקחת בחשבון פקקים ממנו ואליו, בעיקר בשעות העמוס. הסתובבנו מעט,קנינו מעט אכלנו המבורגר של BURGER IN, ועזבנו את המקום.

18:00- חזרה לדירה.

לאחר הסיעה שארכה בערך כ- 50 דקות, עקב פקקים, היינו עייפים והחלטנו לא להעמיס על עצמו וחזרנו לדירה, שם נפגשנו עם ידידה מהארץ .

חנייה-

• בהרבה מקומות יש חניונים שגובים מחיר יחסית גבוהה, אך למרות זאת ניתן למצוא לא מעט חניות בצידי הדרך בחינם או בתשלום מועט.

25.8- יום שלישי בארה"ב. יום ו'.

5:00- הג'ט לג עוד פה.

גם הבוקר קמנו מוקדם מהצפוי, אך מעט יותר מאוחר מהבוקר אמש כך שאט אט “מעגל” הג'ט לג נשבר.

7:30- יונברסל

הנסיעה אורכת מעט יותר מעשרים דקות. חנינו בחניון של הפארק בעלות 30$. עקב כך שהגענו מוקדם לפארק לא חווינו תורם בכניסה ותוך רגע קצר היינו כבר בתוך הפארק עצמו. בכל שהותו במקום לא נתקלנו בתורים ארוכים, המתקן בעל התור הארוך ביותר היה למתן של הארי פוטר וגם בו המתנו בסה”כ 25 דקות.

16:30- השתתפות בתור קהל

יצאנו אל ה-City Wallk. מעיין טיילת של הפארק עצמו. אכלנו שם צהריים ב- Pink's hot dog. אח”כ החלטנו שמצינו את המקום, שכן היינו בכל המתקנים והתנסנו בכל מה שיש לפארק להציע.

במרחק רבע שעה נסעה הגענו אל היעד הבא שלנו. השתתפות בתור קהל בתכנית- Mom, כשהגענו למקום (חנייה חינם) ואחרי שנרשמנו, התחוור לנו, כי מרגע הכניסה לאולפן (18:00) לא ניתן לצאת במשך ארבע שעות, מה שהוביל אותנו להחליט כי אנחנו מוותרים על התענוג מפאת העייפות שנצברה לאחר הביקור ביונברסל.

יונברסל-

• בסופ"ש ובחגים לפי הבנתי המקום הרבה יותר עמוס,יש אפליקציות שניתן לבדוק עומס.
  • מומלץ להגיע מוקדם, כך לא סובלים מתורים וניתן לאסוך את אטרקציית הסיור ראשונה, לאחר מכן התור שם ארוך מאוד.
  • אין סדר גודל כזה בארץ עצם החוויה מרשימה ומהנה. הכרטיס עלה לנו כ- 150$.
  • יש חבילות של שתייה למשך כל היום.
  • ה- City Wallk, הוא מתחם חיצוני ליונברסל אליו ניתן להיכנס ולצאת בחופשיות. יש שם בעיקר אוכל מהיר, וחנויות שלא נתקלים בהן כול יום (כמו חנות גרביים, או חנות ממתקים מיוחדת), שווה סיבוב.

השתתפות בתור קהל-

• המיקום לא רחוק מיונברסל, יש חנייה מסודרת בחינם. כמו שצוין כבר, הדרישה היא להיות במקום כארבע שעות (מקסימום, לא בהכרח, אך ייתכן), ולהגיע שעה לפני הכניסה.
  • בדיעבד לא היינו צריכים לשים את שני האטרקציות הללו באותו יום, הבילוי ביונברסל מתיש.
  • יש אתרים מהם מזמינים את המקומות,פשוט שולחים מייל לכתובת ולפי ההוראות באתר, אחר כך מקבלים את הכרטיסים למייל וצריכים להדפיס אותם ולהגיע למקום.

26.8-יום רביעי בארה"ב. יום ש'.

06:30- בוקר

יום שבת היום והיום שלנו לא עמוס ומכוון לרגיעה בעיקר.

9:30- שלט הוליווד

יצאנו מהדירה לכיוון שלט הוליווד. ידענו שזה לא יותר מידי מעניין אותנו, אך בכול זאת החלטנו לתת מבט חטוף. ואכן הגענו לנקודת תצפית הצטלמנו מעט, והמשכנו ליעד הבא כמו רוב התיירים שם.

11:30- L.A.Live

מרגישים שיום שבת ורוב הרחוב עוד מנמנם, הגענו לאחר חצי שעה נסיעה. מדובר על מרכז לוס אנג'לס כשממול מתחם הכדורסל של העיר. חנינו את הרכב בחניות קרוב (3$), שם נתקלנו בכנס אוהדי פוטבול שהכינו את עצמן למשחק המתקיים בערב.

כשהגענו המקום היה מאוד ריק ושקט, פרט לתור ארוך שהתקיים במקום לאיזו פתיחה של מסעדה לא נתקלנו במשהו יוצא דופן, כנראה עקב השעה המוקדמת ושיום שבת. ישבנו בסטארבקס שהיה באזור ולאחר מכן קנינו כרטיסים לסרט באולם הקולנוע של המקום.

13:30- סרט

סרט בקולנוע של- L.A Live, עלות כרטיס 12$ לאחר הנחה. אמנם, זה רק סרט, אבל זאת הזדמנות לחוות מהתרבות האמריקאית וההוליוודית בפרט. המקום עצמו ענק, ומוכר דברים מיוחדים ולא מוכרים לנו כישראלים (פופקורן בטעמים, תוספות לצד הפופקורן). וכך העברנו את השעתיים הבאות באולם הקולנוע הכמעט ריק.

17:00- משחק פוטבול.

נסענו באובר ל- Memorial Coliseum, עלות כרטיס 20$. נחתנו לפסטיבל אמריקאי, פשוט חוויה. כל האווירה מסביב, כל השיגעון למשחק, מאצבע ספוג עד אוהדים משוגעים. המשחק נמשך מעל שלוש שעות, ולאחר שנהנו מספיק והמשחק גם כך כבר הוכרע וקרוב לסיום יצאנו מתחומי האיצטדיון על מנת לתפוס מונית, מה שלקח קצת יותר זמן מן המצופה. לבסוף הגענו לדירה באזור 21:30, נפגשנו עם חברה אמריקאית, וסידרנו את הדירה לעזיבה מוקדמת בבוקר.

L.A Live-

• בגדול גם אם המקום היה שוקק אדם אין לי איזו המלצה מיוחדת להגיע במיוחד לשם, אלא אם אתם כבר במקום אפשר להציץ.

הסרט-

• אפשר להזמין באתרים הנחות שונות, תבדקו זאת לפני ההזמנה בדוכן.
  • כל הסרט באנגלית וללא תרגום, אם יש כאלה שזה פחות מתאים להם קחו זאת בחשבון. אנחנו בחרנו בסרט קומדיה כך שגם אם נתקל במשהו לא מובן יהיה לנו יותר לחבר.
  • הכול שם ענק. כלומר, לא לקחת פופקורן לבד, זה בלתי אפשרי! חוץ מזה, ממליץ בחום.

משחק הפוטבול-

• לא להגיע לשם עם רכב, אין איפה להחנות וכל ההתניידות ברכב לא נעימה.
  • יש להגיע כשעה לפני תחילת המשחק, גם כדי לא לחוות לחץ בכניסה, וגם כדי להספיק להיכנס לאווירה במקום.
  • מומלץ לא להגיע עם תיקים. ואם בכול זאת הבאתם, יש לקחת בחשבון שבכניסה ישנו מעין “דוכן” של המשטרה בו מוציאים את כול מה שיש בתיק לשקית ניילון שקופה איתה ניתן להיכנס, בפועל אין תור כ”כ ארוך, אבל חבל לעמוד סתם כחצי שעה.
  • יקר מאוד בתחומי האצטדיון, לדוגמה, פחית בירה עולה כמעט 50 שקל (האמת גם הטעם לא משהו, BUD- למי שמכיר).

סיכום לוס אנג'לס-

בגדול היא נקודת פתיחה מצוינת לטיול, בשל המיקום ובשל הטיסות הישירות. לטעמי, העיר לא תואמת את הציפיות שהיא מייצרת כלפי חוץ. ממלאים בה את הזמן בעיקר באטרקציות שלא קשורות ישירות לעיר. האטרקציות המוכרות והמפורסמות של העיר פשוט לא אטרקטיביות שדרות הכוכבים/שלט הווליווד, ולא נחזור אליהם בעתיד. שהיינו שם 4 לילות במחיר של 240$ לאדם.

בטיול הבא-

מובן שנהנו מהשהות שלנו בלוס אנג'לס למרות הביקורת עלייה. אנו כן מתכננים לחזור אלייה בשל היותה נקודת פתיחה טובה, אך לשהות בה פחות לילות.

נראה שהתכנון הוא: לילה ראשון- התאקלמות. לילה שני- סנטה מוניקה+חוף וניס שרצינו לעשות, ואף הייתה לנו את האופציה אך ויתרנו לבסוף. לילה שלישי- יוסמיטי/ עוד לילה בלוס אנג'לס.

27.8- יום חמישי בארה"ב. יום א'.

סן-דייגו:

10:00- הנסיעה לסן דייגו.

קמנו ב8:00, ואחרי התארגנות קלה יוצאים לכיוון סן דייגו. הנסיעה נמשכה כשעתיים וחצי כשבדרך עצרנו לסטראבקס, וסופר קטן. התנועה הייתה דיי זורמת על אף שהיה זה יום ראשון, וייתכן שיכול להיות אחרת. החלטנו שאת הנסיכה הזאת עושה נהג אחד, ונסיעה 'קצרה' אחרת נהג אחר.

12:30- מלון Kings Inn.

הגענו למלון שממוקם ב- Hotels Circele , עשינו צ'ק אין ושמנו את הדברים בחדרים שקיבלנו. נסענו לאחר מכן עם הרכב לתוך העיר עצמה וגילינו עיירת חוף עם וייב ממגנט. חנינו ליד המסעדה אליה תכננו להגיע- Carnitas' Snack Shack- המסעדה הטובה ביותר בטיול, וכנראה הסנדוויץ' הטעים שאכלתי בחיי.

14:00- חוף Mission Beach.

הגענו למקום במונית. החוף הוא החוף המרכזי של סן דייגו, יש טיילת יחסית ארוכה, עם המון חנויות (יקרות) ופאבים באווירה קיצית. בחול עצמו יש אזורים מוגדרים שמותר לשבת בהם, החוף היה עמוס מאוד, אך בכול זאת מצאנו פינה נחמדה לשבת בה. המים במקום קפואים! האווירה 'האמריקאית' במקום מורגשת היטב.

17:00- חזרה למלון.

חזרנו למלון, בילינו בו מעט, ומאחר יותר אכלנו בקרבת מקום (המסעדה היחידה באזור זה של המלונות), לקראת הלילה כבר כולנו נרדמנו, מחכה לנו נסיעה מוקדמת מאוד יום למחרת!

לינה-

• יש שני אזורים מרכזיים של מלונות, הסירקל ועוד אזור מעט יוקרתי יותר ליד הים. המלונות בסירקל אינם יוקרתיים ומדובר על מלונות שבנויים נמוך ולרוחב, שמציעים אווירה אמריקאית במיטבה, מדיינר במלון עד משפחות אמריקאיות מבלות בבריכה.

חופים-

• לחוף שאנחנו הגענו, לא להגיע עם רכב, אין כמעט חנייה פנויה במקום.
  • יש עוד כמה אופציות מעניינות מאוד לחופים, לא בטוח שבדיעבד היינו חוזרים לחוף זה ספציפית על אף שנהנו בו מאוד.

סיכום סן דייגו-

אמנם היינו שם יום אחד, אבל הספקנו להתחבר ולספוג את האווירה של העיר, וזו אווירה ממכרת. בדיעבד היינו מבלים שם עוד וממשיכים לחקור את החופים השונים. וכמובן הסנדוויץ' המעולה! שהיינו שם לילה אחד במחיר 60$ לאדם.

בטיול הבא-

ברור לנו שנחזור לסן-דייגו והפעם כנראה שליותר מלילה אחד, אני אישית רוצה לספוג עוד מהאווירה במקום.

28.8- יום שישי בארה"ב. יום ב'.

לאס וגאס:

6:00- הנסיעה לוגאס.

קמנו מוקדם, מאחר ותכננו להגיע לווגאס באזור הצהריים. הנסיעה מסן דייגו היא בעיקר נסיעה ישר בלי יותר מידי פניות. בדרך עצרנו בסופר התרעננו בארוחת בוקר קלילה ושייק פירות מרענן. הנסיעה ארכה כשש שעות וחצי.

13:30- מלון- Wyne Encore.

הגענו למלון אחרי הנסיעה הארוכה. זוג אחד עשה צ'ק אין לחדרים ומיקם את הציוד בהם, וזוג אחר החזיר את הרכב למקום שנקבע. מעתה ואלך נתנייד רק עם תחבורה ציבורית, אלא אם נאמר אחרת. המלון עצמו מפואר מאוד, וכבר מהרגע שבו אתה יורד מהרכב מרגישים את הפאר המדובר של וגאס.

16:00- מלון/קזינו.

משעה זו ואילך בעיקר חקרנו את המלון הקזינו ושלל האפשרויות העומדות בפנינו. כשלקראת חצות חיכתה לנו מסיבה עם ה- Chainsmokers, במלון עצמו עד שעות הלילה הקטנות.

מלונות ולינה-

• על כל לילה ששוהים בווגאס יש לשלם בנוסף למחיר הלילה, גם מס שהייה בין 20$-50$. אצלנו המס היה 40$ לילה. למזלנו הייתה לנו הקלטה של הנציגה מולה סגרנו (אגודה), בה היא התחייבה שאנחנו לא צריכים להוסיף כלום. ואכן החזירו לנו את הכסף ששילמנו בנוסף. כך יצא ששילמנו מחיר ממש נמוך יחסית.
  • טיפ ה- 20$, קראתי על זה המון לפני שטסנו. ניסינו לא עבד.
  • ווגאס מלאה באנשי מקצוע שזה כמעט בגדר חובה לתת להם טיפ.
  1. נהגי מונית- הרבה נהגי מונית ביקשו טיפ, יש כאלה שפשוט השארתי להם, כי לא רציתי עודף ואחים שלא השארתי. בלילה האחרון נהגת ישראלית לשעבר הסבירה לי שבד"כ משאירים.
  2. שוערים- לא תמיד נמצאים, אני לא השארתי אף פעם וגם מעטות הפעמים, שראיתי שעשו זאת בפועל.
  3. אחראי מוניות- בכול מלון יש תור ארוך של מוניות, כל אחת יוצאת על פי קריאה של האחראי. כמעט אף מונית לא תעצור לך אחרת (יש אובר). נהוג להשאיר להם דולר עד שתיים. ואם תתנו חמש הוא אפילו יעזור לכם בכניסות למקומות הנכונים.
  4. דיילות/מלצרים- נהוג על כול משקה דולר.
  5. בל בוי- יש אחד שעוזר עם המזוודות בכניסה ויש אחד שמעלה אותן לחדר. לשתיהם נהוג לתת בין דולר לשתיים עבור כול מזוודה..
  • בקזינו המשקאות חינם, ומאוד מאוד קפדנים על 21, ולא יום לפני.
  • לאורחי המלון בד"כ יינתנו הטבות מסוימות ואף לעתים כניסה חינם למסיבות, מיטב הדיג'י מגיעים. אמנם הכרטיסים יקרים, אם אתה מתעניין במסיבה ואינך אורח המלון, אך שווה בהחלט.

29.8- יום שביעי בארה"ב- וגאס, יום ג'.

10:00-ארוחת בוקר בבופה.

אחת האטרקציות הקולינריות הידועות בווגאס-הבופה. מאוד מומלץ, ארוחת בוקר אמריקאית לתפארת במחיר יחסית זול. הלכנו על ארוחת הבוקר של ה- Wyne, המלון בו התארחנו ושהיא מומלצת לטובה.

12:00- קניות ב Ross.

ממש קרוב למלון שלנו שהוא האחרון בסטריפ נכנסו לחנות בשם רוס, שם אפשר למצוא מציאות של ממש, בזבזנו שם 600$ כול זוג, ויצאנו עם המון המון שקיות. אפשר לשרוף שם כמה שעות בכיף.

21:00- טיול לילי בסטריפ.

השואו של ווגאס, לאחר שמיצינו כבר את המלון/קזינו יצאנו לטייל קצת. מעבר בין מלונות והאטרקציות שלהם (הכול ברגל)- מזרקות הבלאג'יו; הר הגעש; מלון ונציה; מלון פריז וכו'. בסוף הסיבוב אפילו עצרנו ואכלנו במסעדת ההמבורגרים של ראמזי גורדון (התור ארוך! ולא בהכרח שווה את ההמתנה).

30.8- יום שמיני בארה"ב- ווגאס, יום ד.

10:00- ארוחת בוקר בדניס.

מדובר על דיינר מאוד מפורסם במערב ארה"ב ויצא לנו לראות אותו כמעט בכול מקום בחוף המערבי. החלטנו לנסות, ובהחלט ארוחת בוקר לא רעה ומשתלמת לכל כיס.

13:30- טורניר פוקר במלון.

אחת האטרקציות המומלצות בכל הנוגע לקזינו, גם לאלו שפחות אוהבים להמר. אני הלכתי לטורניר שעולה 200$. האווירה האדרנלין והזדמנות לזכות בפרס גבוהה בתוספת היחס הפנסי ששחקני הפוקר זוכים לו, הופך את הטורניר לפחות לדעתי לאטרקציה שאסור לפספס.

19:00- בערב קפצנו לביקור זוג חברים מישראל שבדיוק התארח בווגאס גם כן, ובילינו בנעימים בבר של המלון שלנו.

• טורניר הפוקר- יש אתר המכיל את כול הטורנירים שמתרחשים בווגאס. יש טורנירים יומיים, שבועיים, רק תבחרו איפה בא לכם. במהלך הפוקר ניתן להזמין מסאז' 2$ לדקה, ו/או אוכל במחיר משתלם. זמן- שימו לב הטורניר יכול לקחת כמה שעות טובות.

31.8- יום תשיעי בארה"ב-ווגאס, יום ה'.

11:30- אאוטלט ווגאס.

קמנו יחסית מאוחר לשאר ימי הטיול. וזאת מהסיבה שווגאס והמלון עצמו כבר מתחילים למצות ולחזור על עצמם למרות השפע והפאר הבלתי נגמרים שם. החלטנו ללכת לעוד סיבוב קניות הפעם באחד האאוטלטים הקרובים. נסענו לאאטולט הדרומי, הוא גדול מאוד, יש מבחר עצום של חניות ומבצעים לא רעים כלל. לדוגמה- קנינו שעון שעולה בארץ כ- 800 ש”ח, ב70$.

15:00- צ'יז קייק פקטורי.

החלטנו לאכול ארוחת צהריים במקום שנמצא בתוך שטח האאוטלט. בהחלט הייתי ממליץ לבקר במסעדה המוכרת לאורך הטיול, למרות שהם הגיעו כבר לארץ.

סיכום ווגאס-

הגענו בציפייה ענקית לווגאס, לומר שהתאכזבנו זה חוטא למציאות, אך אין ספק שהציפייה עולה על התפוקה, לפחות במובן של מיצוי יחסית מהיר. ווגאס, לפחות עבורנו היא מקום של נופש. המלון היא האטרקציה המרכזית, וההתרשמות מהעושר שיש למקום להציע מחזיקה יומיים שלושה, וזהו הזמן שהייתי ממליץ לשהות בווגאס. שהינו שם ארבעה לילות במחיר- 320$ לאדם.

בטיול הבא- אנחנו נחזור לווגאס, הן בשל האהבה לפוקר והן בשל העושר והפאר שיש למקום להציע. יחד עם זאת הפעם לא נבלה שם יותר משתים שלושה לילות.

1.9- יום עשירי בארה"ב, יום ו'.

סן פרנסיסקו:

4:30- הטיסה לסן פרנסיסקו.

קמנו מוקדם כדי להגיע לשדה התעופה בוגאס, שם ממתינה לנו טיסה שיוצאת ב8 בבוקר. עלינו על מונית לשדה תעופה ושם חיכינו לטיסה שלנו. שילמנו על הטיסה הזאת-40$ והחלטנו שבשביל מחיר כזה שווה לעשות את סן פרנסיסקו, על אף העיקוף. הטיסה ארכה כשעה וחצי.

10:00- מלון kabuki

נוחתים בשדה התעופה סן פרנסיסקו. שדה התעופה יחסית רחוק מאוד ממרכז העיר, ביחס לשדות האחרים שביקרנו במהלך הטיול. יש קחת בחשבון תשלום שיכול להגיע ל- 80$. נסיעה של חמישים דקות ואנחנו עושים צ'ק אין במלון.

12:30- ארוחת צהריים ב- BAZZAR

הזמנו מונית דרך המלון ונסענו למסעדת ברביקיו שהייתה מומלצת, ונמצאת ממש קרוב לכיכר ג'יררדלי, שהוא קרוב לרציפים היעד הבא שלנו. מסתבר שברביקיו אמריקאי פחות ערב לחך הישראלי (לפחות שלנו), ואכן כול אחד מאתנו לא אהב במיוחד, ואף על גבול הנגעל מהטעם של המנות. אך להגנתם שאר הסועדים במקום נראו מרוצים.

13:30- סיור בכלא אלקטרז.

הכרטיסים הוזמנו דרך האינטרנט במחיר של 40$ לכרטיס. הגענו לרציף מספר 39 בו התמקם התור לעלייה אל המעבורת. באי עצמו יש סיור מודרך שאפשר להיצמד אליו, ויש את האפשרות להסתובב לבד ובחלק מהמקומות לקבל הדרכה דרך אזניות. למקום יש אווירה מיוחדת, אם כי לא בהכרח מלהיבה במיוחד, אם כי הוא מעורר עניין מסוים. אחרי שעה וחצי בערך המקום מיצה את עצמו ועלינו למעבורת חזרה (יוצאת בשעות קבועות).

16:00- רציף הדייגים וכיכר ג'ררדלי.

אחרי שירדנו מהמעבורת התחלנו להסתובב באזור, זהו אזור מאוד מיותר, עם המון אנשים אווירה שמחה וצבעונית. מאוד נחמד לטייל בין החנויות במקום. בדרך אפילו עצרנו על מנת שיציירו קריקטורה שלנו על נוף הגשר. בסוף ההליכה הגענו לכיכר ג'ררדללי (שהוא פחות כיכר ויותר מעיין מרכז), ולצערנו הגלידה שרצינו לטעום הייתה סגורה באותו היום.

19:00- חזרה למלון.

עבר עלינו יום מתיש כיאה ליום טיסה, אך הספקנו את כול המקומות שתכננו ליום זה. ובאופן יוצא דופן כולנו כבר נרדמנו בשעה יחסית מוקדמת.

• אני יודע שהמסלול נשמע קצת מוזר, לוס אנג'לס -> סן דייגו-> ווגאס-> סן פרנסיסקו, אך בשל המחיר ובשל האטרקציות שרצינו לראות, החלטנו לעשות מעיין עיקוף, כשמדובר בטיסה זה אפילו קליל. בנוסף מצאנו טיסת המשך מסן פרניססקו למיאמי היעד הבא שלנו, במחיר הזול ביותר שמצאנו. (ראה חלק הכנה).
  • הלינה יחסית יקרה בסן פרנסיסקו, ובכל זאת הצלחנו למצוא מלון שהוא מציע מחיר זול ונראה לא רע בכלל, פחות היה אכפת לנו המיקום כול עוד מדובר באיזור שלא רחוק יותר מ-20 דקות מכול אטרקציה. המלון היה ברובע צ'ייינה טאון, במיקום שבהחלט סיפק אותנו, ונתן שירות מעולה.

2.9- יום אחד עשר בארה"ב, יום ש'.

9:00- פארק גולדן גייט.

לפני היציאה עשינו צ'ק אין מוקדם, ואכסנו את המזוודות במלון עד שנחזור לקחת אותם שוב. נסענו לפארק הגולדן גייט באובר, והגענו לפארק מלא ירוק וקסם. יש לו המון מה להציע וצריכים לבוא מוכנים ואפילו להיערך לפיקניק אם זה אפשרי. היום האיר לנו פנים וטיילנו בין אגמים, ראינו ביזונים וחוות אחרות ואפילו השתתפנו במסיבת יום הולדת של ילד בן-5 שנערכה במקום.

12:00- גשר הזהב.

עלינו על אובר נוסף ושמנו יהבנו לגשר הזהב. הדרך לגשר יחסית פקוקה ומתארכת יותר מן המצופה. המקום עצמו כולל מרכז מבקרים וכמה דוכנים שונים המספקים שירותים מגוונים. הלכנו על הגשר מצדו וזה אפילו נחמד בהתחלה, אך הנקודה בה הכי נהנו מהנוף היא בנקודת התצפית שקיימת לצידי הגשר. הנוף והתמונה מדהימים שם.

14:30- ארוחת צהריים ב- Nopa.

מקום שהומלץ בעקבות ההמבורגרים שלו. בפועל לא וואו, ואפילו יקר (כן טעים). אחרי ששבענו יצאנו לטיול קצר במקום בין סמטאות השכונות של סן פרנסיסקו.

17:00- חזרה למלון.

יש לנו טיסה בשעה 22:30 משדה התעופה של סן פרנסיסקו, כן שעלינו להגיע לשם באזור 19:30. שרפנו מעט את הזמן במלון ויצאנו לכיוון שדה התעופה. שם המתנו בבר מקסים בתוך השדה מנהג כמעט ולא קיים בארץ, עד שהטיסה שלנו תצא.

סיכום סן פרנסיסקו:

תחילה היו אי הסכמות לגביי הביקור בעיר, מכיוון שזה יוצר מעיין עיקוף וגם בשל חוסר אטרקטיביות שלה לדעת חלקנו. לבסוף סידורי טיסה הכריעו לטובת ביקור בעיר. בדיעבד, ולמרות שהיינו יום אחד (לא כול הרכב מתאים לו, הן ריבוי הטיסות והן לבקר רק לילה אחד), נהנו מאוד, כולנו ללא יוצא מן הכלל ומאוד שמחנו על כך שבחרנו להגיע בכול זאת ליעד הזה. אני מרגיש שהספקנו את "הכוכבים" של סן פרנסיסקו והם בהחלט מספקים למרות שלדעתי אין בהם פעילות ממשיות. שהינו שם לילה אחד- במחיר של כ- 80$ לאדם.

בטיול הבא-למרות שאהבנו מאוד את העיר, אני לא מאמין שנשלב אותה שוב בטיול הבא, בעיקר בשל כך שאת האטרקציות המרכזיות שלה כבר עשינו, ואני לא חושב שיש לעיר עוד מה למכור לנו בתור הרכב.

החלק הבא-עד כאן החלק המערבי של ארה”ב. היעד הבא שלנו הוא מיאמי, אליה אנו מגיעים בטיסה ישירה מסן פרנסיסקו, והיא היעד שיפתח את חלק ג' והאחרון.

רוצה לעקוב אחר הבלוג של zigiti?

סיכום טיול ארהב- חלק א- הכנה ומידע.
סיכום טיול ארה"ב- חלק א'- הכנה ומידע.