הטיול לסין ותאילנד מ-1994 גרסה משופרת כתב דוד נחמוני

תמונה ראשית עבור: הטיול לסין ותאילנד מ-1994 גרסה משופרת כתב דוד נחמוני - תמונת קאבר
החומה והכניסה לעיר שיאן

בכתבה זו:

שנגחאי, האנדז'ואו, גווילין והונג קונג תאילנד

את הטיול תיכננתי בארץ על בסיס תכנית של החברה הגאוגרפית. ימי הטיול התחלקול-20 יום בסין 3 הונג קונג וכ-12 יום בתאילנד, אירגנו את הטיול כקבוצה עצמאית אשר כללה 3 זוגות: נורית ונועם, חווה ויוסקה, מלכה ואני.את הכל אירגנו מהארץ: מדריכים מקומיים, מטוסים, רכבות ובתי מלון. השיטה היתה של הגעה למקום אשר בו חיכה לנו מדריך מקומי. עם רכב והיה צמוד אלינו עד שסיימנו את הטיול באותו אזור. בסיום הוא הוביל אותנו לשדה התעופה או תחנת הרכבת אשר מהם המשכנו ליעדהבא ואשר בו שוב חיכה לנו מדריך אחר.,

ב-1 בספטמבר טסנו מהארץ ב"אל-על". הגענו יום למחרת לשדה התעופה בבייג`ין. חיכתה לנו מדריכה עם שלט והיא לקחה אותנו לרכב והובילה אותנו למלון ריג`נס, כאשר המזוודות הגיעו יותר מאוחר ברכב אחר (זאת השיטה בסין). האנגלית של המדריכה לא היתה כל כך טובה ובסופו של דבר הסתבר שהיא גם לא היתה מדריכה כל כך טובה (אבל נסבלת).

מפת בייג'ין

בייג`ין

ביום שבת ה-3 בספטמבר סיירנו במקומות הבאים: .

כיכר טיננמין

עורך טקסט עשיר, edit-body

כיכר טיננמין זאת כיכר ענקית שנמצאת מול הכניסה לעיר האסורה. בכיכר תמונות של מאו טסה טונג. בכיכר מסתובבים אנשים רבים, חלק מהם תייריםבמקום פסל של המהפכה הנישא על כתפיהם של חיילים, לוחמים ופועלים,

הכניסה לעיר האסורה

מהכיכר נכנסנו לעיר האסורה. התחלנו בסיור כאשר אנחנו עוברים בין החדרים השונים של הקיסר והקיסרית. הריהוט הפנימי כולל מיטות מלכותיות. ראינו את הגנים, החצרות והצורה

המיוחדת של המבנים. ציור הדרקון ליווה אותנו לאורך הקיר הארוך וכן ראינו פגודות שונות. ביקרנו במקדש השמים לאחר העיר האסורה. זאת פגודה גבוהה שמדרגות מובילות אליה למעלה. המקום מאד יפה.

פנים העיר האסורה

עורך טקסט עשיר, edit-body

בערב הלכנו לראות מופע שירה המשולב בפנטומימה ותלבושות מסורתיות באופרה. בלובי הייתה עגלה רתומה לארבעה סוסים מאבן. המופע היה מיוחד ומענין.

מקדש השמים

בערב היינו במופע בבית האופרה

עורך טקסט עשיר, edit-body

למחרת, ביקרנו בקברי מינג, בחומה הסינית, ובבית החרושת לאמייל ומתכת. בבקר יצאנו עם הרכב מחוץ לבייג`יןלכוון קברי שושלת מינג.

בכניסה לקברים עוברים דרך שדרת עצים המגיעה לקברים. המקום יפה.קברי מינג: מלכה ופסל והכניסה לקברי מינג

החומה הסינית

מכאן המשכנו לנסוע לחומה הסינית. הגענו למקום, החננו את הרכב במגרש החניה.לרגלי החומה היה שוק של מקומיים אשר מכרו שטיחים וכיסויי מיטה (בעבודות יד) ובמחיר זול. מיד התנפלו עליהם מספר קונים. אותי הדבר לא עניין והמבט שלי היה לעבר החומה. במקום שהכביש חוצה את החומה אפשר לטפס עליה לשני הצדדים. מלכה ונורית עלו לכיוון אחד ואני עליתי לכיוון שני. הלכתי על החומה 20 דקות, חזרתי ועליתי לצד השני.

החומה הסינית והרכבל

במקום יש גם רכבל אשר מאפשר לעלות לחומה לאנשים שקשה להםהחומה עצמה עוברת בשטח הררי והיא מאד מרשימה. הנוף באזור גם כן יפה.

כשהולכים על החומה רואים הרבה תיירים עולים ויורדים. כמו כן, יש כאלה שמועלים בריקשה. בסך הכל, כשרואים את החומה מבינים מדוע היא נבחרה להיות ברשימת פלאי העולם.

בדרך חזרה מהחומה ביקרנו בבית חרושת לאמיל ועבודות מתכת. לא היה משהו מיוחד. משם חזרנו לבייג`ין.

למחרת, ביקרנו בארמון הקיץ,בשוק המשי ובמלון בייג`ין:

של חלק מהארמון וחדר ובו פסל של הקיסרית, בכניסה לארמון עומדת דיילת בבגדים הארמון מקסים ביופיו. המבנים עשויים משיש, יש שם ספינה משיש, ראינו תמונות מיוחדות במסדרונות מסורתיים. כמו כן, יש גם שחקניות שמופיעות ליד הארמון באגם.

ארמון הקיץ וספינת השיש

תמונות במסדרון

לאחר מכן הלכנו לבקר בשוק המשיבבייג`ין

אשר בו פריטי לבוש ממשי: חולצות, מכנסים, ז`קטים ועוד,

בערב יצאנו למלון בייג`ין. ישבנו במקום, שתינו קפה והתרשמנו מהארכיטקטורה. במקום הייתה תזמורת וניגנו בכלים שונים. היה ערב מהנה.

מלון ביג'ין הקבוצה ו הפסל

עורך טקסט עשיר, edit-body

ביומנו האחרון בבייג`יןביקרנו בכפר המיעוטים, בבחי פארק, במקדש למה ובכפר האומנויות. בכפר המיעוטים ריכזו סגנונות בניה, פולקלור ולבוש של כל המיעוטים הנמצאים בסין. המקום נותן תמונה די אמינה להכרת לאומים אלה. הביקור מלווה בהופעות פולקלור של הלאומים השונים. בתוך כפר המיעוטים יש נהרות אשר סירות שטות בהם. כמו כן, אפשר להשקיף מכאן על הכפר האולימפי.

דוד בכפר האולימפי

דוגמאות מכפר המיעוטים

מלכה בחלק הטיבטי של כפרי המיעוטים

עורך טקסט עשיר, edit-bodyעורך טקסט עשיר, edit-body

מגן דוד טיבטי

עורך טקסט עשיר, edit-body

אחר כך נסענו לבקר בבחי פארק. זהו פארק יפה אשר במרומיו מקדש. בפארק עצמו אגם ובתוכו עלי לוטוס וסירות שטות בו. עולים במדרגות למעלה למקדש אשר ממנו נשקף נוף מרהיב של בייג`יןוהעיר האסורה.בחי פארק

פרח הלוטוס

העליה במדרגות

עורך טקסט עשיר, edit-body

מכאן המשכנו ברכב למקדש למה. הגענו למקום ונכנסנו לחצר המובילה למקדש שהוא די גדול ומאד יפה. בתוכו יש פסל בודהה מזהב.הפסל במקדש למה

דוד במקדש למה

הלכנו לבקר בכפר האומנויות אשר רואים בו כיצד מכינים עבודות יד.

עורך טקסט עשיר, edit-body

לאחר מכן נסענו לתחנת הרכבת המרכזית. התרשמנו מאד מהכמות הגדולה של האנשים במקום, המדריכה הביאה אותנו לרכבת הנוסעת לדטונג. נפרדנו ממנה וניכנסנו לתאי שינה

ברכבת. בכל תא היו 4 מיטות (שתיים למטה ושתיים למעלה). משך הנסיעה כ-8 שעות.

תא ברכבת יוסקה ומלכה

דאטונג, שיאן, לשאן וסצ'ואן

דאטונג

הגענו לדאטונג. במקום המתין לנו מדריך חדש עם רכב. מתחנת הרכבת נסענו לאזור רכס גבעות שבו חצובות מערות רבות ובתוכם פסלי בודהה בצורות וגדלים שונים. המבקרים הולכים לאורך שביל, מתבוננים במערות ובפסליםנכנסים פנימה לחלק מהמערות ורואים מערות בקומות, המערות האלה הן למעשה קברים,. ..:

קבר ומלכה

הסיור היה מאד מענין, המדריך (להבדיל מהמדריכה בבייג`ין) דיבר אנגלית יותר ברורה חלק מפסלי הבודהה הם ממש ענקיים ויש גם בודהה גדול שלו כף יד גדולה ועליה בודהה

קטן והידע שלו היה בהחלט טוב. לאחר שסיימנו את הסיור חזרנו העירה וטיילנו בה.

בודהה גדול שלו כף יד גדולה ועליה בודהה

עורך טקסט עשיר, edit-body

נתקלנו הרבה במראה השכיח של המוני רוכבי אופניים. כיכר מרכזית ורחוב, בכיכר המרכזית ראינו פסל ציפור ענקית

אופניים ורחוב

עורך טקסט עשיר, edit-bodyהיה מעניין לראות ברחוב זקנה סינית (מהדור הישן) אשר נועלת נעלים במספר קטן יותר מגודל הרגל שלה

עורך טקסט עשיר, edit-body

אחד האתרים המענינים הוא הפסיפס של תשעת הדרקונים. זה משהו מיוחד במינו.

מלכה ודוד לרגלי הפסיפס

לאחר מכן נכנסנו לבקר בבית מקומי, לראות כיצד הם גרים וחיים. היה מאד מעניין.

בית משפחה

עורך טקסט עשיר, edit-body

למחרת, יצאנו בנסיעה לכיוון בוטשאן. ביציאה מדאטונג ראינו מספר מערות אשר בהן מתגוררים אנשים. המדריך הכניס אותנו לאחת המערות וראינו כיצד שוכני המערות גרים.

לאחר מכן המשכנו לנסוע לכוון המנזר התלוי. בדרך עברנו כפר ונוף יפה.

כפר בדרך למנזר התלוי

עורך טקסט עשיר, edit-body

לבסוף, הגענו לצלע הר אשר אליו צמוד המנזר התלוי. הפגודות צמודות למצוק כאשר הן תלויות על כלונסאות היורדות לקרקע. עלינו למנזר התלוי וסיירנו בתוכו. ברחבת המכוניות ליד המנזר התלוי חנות המוכרת מזכרות

עזבנו את המנזר והתחלנו לנסוע בדרך המטפסת לכוון הרזרבואר שהוא מאגר מים

באזור. כמו כן, ליד המנזר רואים פתח של מנהרה אשר ממנה מגיעים המים מהרזרבואר.

המנהרה

עורך טקסט עשיר, edit-body

המשכנו לנסוע לכיוון וטושאן. הגענו עד לעיר האוהלים של כורי הזהב. מול עיר האוהלים, על הרכס למעלה, נמצא אזור כרית הזהב. הכורים גרים בעיר האוהלים כבר חצי שנה.

עיר האוהלים

בערב הגענו לבוטשאן.

העיר הזו מלאה במנזרים שונים. אחד המנזרים נמצא די גבוה וצריך לטפס אליו ב-200 מדרגות

במקום אחר יש מקדש בשם הפגודה הלבנה. מעל המבנה הזה מתרומם לגובה מעין פעמון לבן.

הפגודה הלבנה

עורך טקסט עשיר, edit-body

ברוב המנזרים ישנם פסלים של בודהה בגדלים שונים. ישנו עוד מנזר שכדי להגיע אליו צריך לטפס על 108 מדרגות.

מנזר 108 המדרגות

באחד המנזרים ישנו פסל של בודהה בתוך עלי פרח אשר נפתחים ונסגרים

עורך טקסט עשיר, edit-body

כאשר הסתובבנו בעיר פגשנו משפחת תיירים ממונגוליה והצטלמנו איתם.

צילום משותף

בזמן הסיור ראינו קדרה מיוחדת לבישול. פגשנו במקום הרבה נזירים טיבטים וראינו חלק מהם בטקסי שירה. מאד מורגשת בעיר האווירה הבודהיסטית. בגמר הסיור התחלנו לנסוע לכיוון העיר טייואן., כפי שהסבירו לנו, שם האי טיוואן מקורו בעיר הזאת. בדרך לטיוואן בקרנו במינזר

טיבטי אשר בתוכו פסל של בודהה בגובה של 26 מטרים.

הפסל של בודהה

מטיוואן טסנו לעיר שיאן.

הביקור בשיאן: החומה, האווז הגדול

והאווז הקטן

שיאן היא עיר די מיוחדת אשר בחלקה מוקפת בחומה עם שערי כניסה. בעיר שתי פגודות מיוחדות. האחת גבוהה וגדולה. היא נקראת האווז הגדול, והשנייה יותר נמוכה ונקראת האווז הקטן.

הכניסה החומה והעיר

עורך טקסט עשיר, edit-bodyמקדש על החומה

עורך טקסט עשיר, edit-body

תוך כדי סיור בעיר טיילנו על החומה וצילמנו ממנה את העיר וכן את אחד המקדשים הנמצאים על החומה.

שיאן רחוב

לאחר מכן, הלכנו לאווז הגדול. טיפסנו בתוכו בהרבה מדרגות צרות עד שהגענו למרפסת העליונה אשר ממנה תצפית על העיר והסביבה.

האווז הגדול

האווז הקטן והעיר

עורך טקסט עשיר, edit-bodyלאחר מכן, הלכנו לבקר בבית חרושת לעץ ורהיטים

וכן ביקרנו במוזיאון.

לפנות ערב תוכננה לנו ארוחת לאחר מכן, הלכנו לבקר בבית חרושת לעץ ורהיטים ערב בבית האופרה כולל הופעות. הדבר היה מהמם. בכניסה למסעדת האופרה היו נגניות שניגנו על כלי מיתר. הנגניות

עורך טקסט עשיר, edit-body

אחר מכן ניכנסנו למסעדת בית האופרה אשר בה היו שולחנות ערוכים וקערות עם אוכל. המקום היה מלא בתיירים. ממש מדהים.

ממול היתה הבמה שעליה הופיעו להקות מקומיות במופעי פולקלור עממי שהיה בסך הכל די יפה. אנחנו מאד נהננו והופתענו לטובה.

ההופעה

הסעודה

למחרת, ביקרנו באזור שיאן: מעיינות המים החמים, ארמון הקיץ ואתר חיילי הטרקוטה.

המשכנו לסייר באזור שיאן. המקום הראשון שהגענו אליו היה אזור המעיינות החמים וארמון הקיץ. מעליהם מתרומם רכס שבו ניתפס בעבר הגנרל צ`אנג קי שק. בארמון הקיץ יש רכבל וכן אגם. יש כאן גם כדי ענק ועליהם ציורים של דרקונים

מעיינות המים החמים

עורך טקסט עשיר, edit-bodyארמון הקייץ

משם המשכנו לכפר שבו שוק של זנבות שועל

ולאחר מכן המשכנו למקום שבו נמצאים חיילי הטרקוטה. במקום נעשו עבודות שיחזור של חיילי הטרקוטה. הדבר מדהים. החיילים האלה נחשפו בחפירות שהיו במקום.

כניסה למקום חיילי הטרקוטה

עורך טקסט עשיר, edit-bodyכניסה למקום חיילי הטרקוטה

יש כאן מוזיאון של חיילי הטרקוטה וכלי נישקם וכן יש שוק מקומי. ראינו כאן גם כפר ניאוליטי שנחשף. מאד מעניין.

נועם בכפר הניאוליטי

מוזיאון חיילי הטרקוטה

משם חזרנו לשיאן והלכנו לבקר באזור המוסלמי של העיר. בכניסה יש שער מעניין עם פסל של ציפור. ישנו גם מסגד מוסלמי אשר בנוי מבחוץ בדומה לפגודות בודהיסטיות

השער עם פסל הציפור

מסגד הדומה למקדש

עורך טקסט עשיר, edit-bodyלשאן:

קטנות ותוך כדי שייט רואים את האזור והנוף. צילמנו את תוואי הרכס שדומה לבודהה שוכב

צילמנו מהספינה גם את פסל "בודהה הגדול" כאשר הוא יושב ובתחתיתו אנשים אשר נראים כחגבים לעומתו. גובהו של בודהה הגדול הוא 70 מטרים.

צילום של בודה מהספינה

עורך טקסט עשיר, edit-body

התחיל לבנות אותו נזיר אשר לא זכה לראות אותו בחייו מאחר ועבודת הפיסול הסתיימה לאחר 90 שנה. ירדנו מהספינה והתחלנו לטייל באזור הפסל הגדול.

הגענו למקום

הגענו למקום שממנו קיים שביל ירידה לרגלי הפסל אולם במציאות זה ממש רחוק. ירדנו למטה וישבנו על הרגל שלו (ביחס אליה נראנו ממש גמדים). מדהים לראות מלמעלה אנשים המסתובבים על ידיו ורגליו של הפסל ונראים מאד קטנים.

דוד ליד ראש בודהה הגדול

אנשים על כף רגלו

באזור מספר מקדשים אשר בהם פסלי בודהה. אחד מהם הוא בודהה הצוחק וישנו גם בודהה שוכב. לאחר שסיימנו לסייר באזור בודהה הגדול חזרנו העירה

בודהה הצוחק

עורך טקסט עשיר, edit-body

חזרנו העירה והלכנו לבקר בבית חרושת לסריגים ושטיחים.

סצ`ואן, זיגונג, דאזו ובודהה השוכב:

מלשן נסענו לזיגונג ולמעשה כאן ניכנסנו לחבל ארץ סצ`ואן. זהו אזור כפרי נרחב. רואים כאן חקלאות די פרימיטיבית, תושבים כפריים אותנטיים ומספר ערים. מזג האוויר היה מעט גשום והראות לא כל כך טובה.

הדרך עצמה לא הייתה אספלט כולה. בדרך עברנו שדות אורז. האזור רטוב ומלא במים כולל ברכות שנאגרו ממיהגשמים.

הדרך לזיגונג

היגענו לזיגונג וניכנסנו למלון,

את העיר חוצה נהר ומעליו גשרים כאשר מהמלון יש תצפית טובה על הנהר והגשרים

הנהר החוצה את העיר

המלון

ראינו אוטובוסים שנוסעים על גז,

עורך טקסט עשיר, edit-bodyביקרנו במוזיאון המלח ובמוזיאון הדינוזאורים. במוזיאון המלח רואים תהליך של הכנת מלח. במוזיאון הדינוזאורים רואים רואים פסלי דינוזאורים מאותם סוגים שהם חושבים שהיו באזור.מוזיאון הדינוזאורים

מוזיאון המלח יוסקה מלכה וחוה

במלון בערב התקיימה בקומה העליונה תצוגת אופנה ועלינו לצפות בה. עברו לפנינו נשים יפות בשמלות שונות, חלקן מהרפרטואר הסיני, אבל עשויות בטוב טעם.תצוגת אופנה

מזיגונג המשכנו לנסוע לדאזו. הנסיעה לקחה קרוב ל-8 שעות והיתה איטית כי היו עבודות בכביש ונוצר פקק.

עורך טקסט עשיר, edit-body

דרך ראינו כפריים סינים שהולכים עם סלי קש על גבם או תלויים על כתפיהם כאשר המוט על הכתף ומשני צדדיו תלויים סלי הקש ובתוכם ברווזים או כל ציוד אחר

לאורך הדרך היה נהר ועל שפת הנהר בתוך המים היתה באר. הבאר בנהר

עורך טקסט עשיר, edit-bodyכאשר הגענו לדאזו קיבלנו מדריכה ויצאנו איתה לסייר בעיר. במקום מנזר שיש לטפס אליו ב-800 מדרגות. זה די גבוה. אנחנו עלינו ברגל אולם מי שקשה לו מתיישב על אפיריון ונישא על ידי סבלים סיניים למעלה תמורת תשלום

הקבוצה עם המדריכה המדריכה מלכה חוה ונועם

חווה על האפריון

עורך טקסט עשיר, edit-bodyהמקדש מעל העיר

מחוץ לעיר ישנו מקדש וקראנו לו מקדש בודהה השוכב מאחר ובמקום ישנו בודהה שוכב ענק

עורך טקסט עשיר, edit-body

המקדש עצמו נמצא באזור הררי מיוער (הנוף יפה). כשמסיירים במקדש עוברים ליד פסלים שונים המקדש

במקום גלגל נשמות אשר לו 6 חלקים. כל פעם האדם הופך לחיה אחרת, פעם טובה ופעם רעה, לפי האמונה. במקום מקדש נוסף.גלגל הנשמות

עוברים גם ליד בודהה השוכב שהוא ממש ענקי. סך הכל המקום צבעוני עם פסלי בודהה שונים ומשונים. כאשר יצאנו מהמקדש ירד גשם. במקום היו גם מערות של קברים. אחרי הביקור שם המשכנו לנסוע עד העיר שונשין ומשם טסנו לשנחאי

שנגחאי, הנדז'ואו, גווילין והונג קונג

שנחאי:

הגענו לשנחאי. העיר עצמה דומה לעיר מערבית. הרחובות מלאים המוני אנשים ומאד אופיני לראות כיצד קבוצות גדולות קוראות עיתונים המודפסים על קירות.עיתון קיר

עורך טקסט עשיר, edit-body

הלכנו לאכול ארוחת צהריים במסעדה מונגולית אשר מבוססת על מזנון אשר בו כל מיני מאכלים: ירקות, מאכלי ים ובשרים. אתה עובר הלכנו לאכול ארוחת צהריים במסעדה מונגולית אשר מבוססת על מזנון אשר בו כל מיני מאכלים: ירקות, מאכלי ים ובשרים. אתה עובר לאורך המזנון וממלא בצלחת מה שאתה רוצה, מוסיף לזה רטבים ולאחר מכן נותן את זה לטבח אשר מבשל את האוכל על אש. אפשר לאכול כמה מנות שרוצים. מסעדה מונגולית

עורך טקסט עשיר, edit-bodyהקבוצה במסעדה מימין המדריכה יוסקה נועם נורית מלכה חווה מעל הרחובות הראשיים גשרים המאפשרים מעבר להולכי רגל. מה שמדהים הוא הכמויות העצומות של האנשים. אנשים ברחוב ראשי

את העיר חוצה נהר והרחוב שלאורכו נקרא הבונד. הסתובבנו לאורך הרחוב. התרשמנו מהעיר ומהנהר אשר ספינות שטות בו.

רחוב הבונד מלכה חווה ויוסקה

העיר מעבר לנהר ומגדל הטלביזיה

בגובהו בעולם (410 מטרים). בחלקו העליון מסעדה מסתובבת

אחר מכן סיירנו בערב לאורך רחוב הבונד והלכנו למופע של אקרובטיקה שהיה מאד מרשים.

כמו כן הלכנו לראות מקדש בודהיסטי אשר בפנים היה פסל בודהה צוחק

נסענו ברכבת משנחאי לסוג`ו.

עיר זאת מושווית לונציה האירופית כתוצאה מכך שחלק גדול מהתנועה בתוכה מתנהל על גבי סירות בתוך תעלות. הסיור שלנו בעיר התחיל בשייט בנהר וכניסה העירה דרך תעלות המים.הכניסה לעיר

שיט בנהר

עורך טקסט עשיר, edit-bodyהעיר עצמה מוקפת חומה וכאשר יצאנו מהסירה נכנסנו לעיר העתיקה בדרך היבשתית באחד משערי החומה.הכניסה היבשתית משער החומה בכניסה מלכה וחווה,

ביקרנו בגן העיר אשר בו סלעים מיוחדים ובית תה. בית התה עומד על כלונסאות ומתחתיו מים.גןהעיר

בית התה

לאורך התעלות בעיר בתים שאנשים גרים בהם. הם משתמשים בסירות כדי לנוע בתעלות בעיר פגודה מאד גבוהה שממנה נשקף נוף נהדר הפגודה

צילום מהפגודה

עורך טקסט עשיר, edit-bodyהלכנו לבקר בבית חרושת שמייצר משי.

האנדז'ואו:

מסוג`ו נסענו ברכבת להאנדז'ואו. ליד העיר אגם אשר שטות בו סירות וגם נהר וגשר גדול עליו. קטיף תה

לאחר מכן ביקרנו בבית שהיה בשעתו של מאו טסה טונג. ראינו את החדר שלו וחדרים נוספים וגם הראו לנו כיצד מכינים תה מקטיף עלי תה.

החדר של מאו

עורך טקסט עשיר, edit-body

בבקר קמנו והלכנו לפארק לראות כיצד סינים עושים התעמלות לקול צלילי מוסיקה. פגשנו בפארק אנשים אשר מנגנים להנאתם על כלי נגינה שונים התעמלות בפארק

הקבוצה בסיור בפארק משמאל נועם מלכה נורית מדריכה חווה יוסקה

לאחר מכן עלינו על ספינה לשוט באגם אשר בו מספר איים. עלינו על אחד האיים וסיירנו בו ןבהליכה ברגל דרך מקדשים ופגודות מאד מעניין הספינה וסיור באי

מקדשים ופגודות

סמל במקדש ופגודה

בודהה ומלכה

עורך טקסט עשיר, edit-body

חזרנו העירה, נסענו לשדה התעופה וטסנו לגווילין.

הגענו לגווילין וקיבלנו מדריכה מקומית. הסיור הראשון היה במערת הרוחות אשר בתוכה פסלי בודהה וסלע של המערה שנראה כמו חדק פיל.

מערתהרוחת

הכניסה מלכה וחווה

המערה סלע של פיל

פסלים

מעל למערת הרוחות מגדל. חלקנו טיפס עליו ומשם ראינו נוף יפה של העיר.

גווילין העיר מהמגדל מעל מערת הרוחות

עורך טקסט עשיר, edit-body

לאחר מכן הלכנו לבקר במערת הסטלקטיטים כאשר בפנים ישנה תאורה חלקית וסלע דמוי אריה. מערת הנטיפים

לאחר מכן ערכנו סיור בבית חולים לרפואה אלטרנטיבית. בערב יצאנו לשייט לילי כדי לראות קורמורנים. נהר לי דייג עם קורמורנים

למחרת בבקר נסענו לנהר לי. הגענו למקום בנהר בו עגנו מספר ספינות המיועדות לתיירים (ולידן שוק של מזכרות לתיירים שלא כדאי לקנות בו כי הוא יקר יחסית). עלינו על הסירות ויחד עם עשרות סירות נוספות, התחלנו לשוט בנהר. הנוף משני צידי הנהר הוא מדהים ביופיו: צורות מאד יפות של ההרים משני צידי הנהר, ממש עוצר נשימה, נוף מנהר לי

עורך טקסט עשיר, edit-body

נהר עצמו רואים דיגים וכן מספר סירות צרות הדומות לקיאקים ועליהם קורמורניםלאחר סיום השייט חזרנו העירה וטסנו לקנטון.

הלכנו לבקר בביתו של סון יט-סן, שהיה (לפני המשטר הקומוניסטי) אחד המנהיגים הגדולים של סין. במקום יש גם פסל שלו. עם מלכה

לאחר מכן הלכנו לבקר במוזיאון שבו נמצאת אבן הדיו. המוזיאון

אבן הדיו

ביקרנו בפארק אשר בו מספר פסלים מאד מעניינים כמו פסל האנשים עם יבול האורז ופסל נוסף של 5 העיזים שירדו מהשמים ולימדו את האנשים כיצד לבשל אורז.

5 העיזים ומלכה

פסל האנשים עם יבול האורז

פסל האנשים שירדו מהשמיים ולמדו לבשל אורז

הפסל המקורי

הסיור בקנטון היה קצר ועלינו על הרכבת הנוסעת להונג קונג,

אחרי נסיעה קצרה ברכבת מקנטון להונג קונג הגענו לתחנת הרכבת. במקום חיכה לנו מדריך עם שלט. תיכננו להיות בהונג קונג 3 ימים. באופן כללי, בהונג קונג אוכלוסיה מרובה על שטח קטן יחסית. במקום המון בתים גבוהים וגורדי שחקים ומבחינה זאת היא דומה למנהטן.

הונג קונג

עורך טקסט עשיר, edit-body

לאחר הגעתנו עשינו סיור לילה קצר. למחרת בבקר הקדשנו לקניות .

אחר הצהריים עלינו ברכבת לויקטוריה. זהו אחד המקומות הגבוהים בהונג קונג ומשם צפינו על הנוף והאי- מאד יפה. מלכה בתצפית ויקטוריה

לאחר מכן ירדנו ברכב לחוף שבו היו המוני מתרחצים. כמו כן היו במקום מספר פסלי בודהה די גדולים. ראינו גם פסל של 3 עיזים,העיזים בחוף

שדה התעופה בהונג קונג

בערב נסענו לשדה התעופה, נפרדנו מהמדריך ועלינו של מטוס של לבנגקוק

סוף החלק הראשון על סין הסיפור על תאילנד יהיה בשלב ב

רוצה לעקוב אחר הבלוג של dnahmoni?

הפוסט הבא ›
הטיול לצפון פרו אקוודור וגלפאגם 2001 המשך לטיול לדרום אמריקה אחרי התאונה בבלוג הזה שילבתי טיולים עם המשפחה בשנים שונות
מתוך הבלוג של dnahmoni
13-10-2019
הטיול של גיא לדרום אמריקה שנת  1991
הטיול של גיא לדרום אמריקה שנת 1991
מתוך הבלוג של dnahmoni
09-10-2019
לכל הפוסטים של dnahmoni »