הטיול לפאסיפיק

דוד ומלכה נוחתים בסינגפור ומתרשמים ממנהגי החג המיוחד ההינדי בו המאמינים פוצעים את גופם לאות אמונתם. משם הם טסים אל דרווין שבאוסטרליה ומטיילים בה. אחרי ביקור במלבורן וסידני ואחרי הרבה קואלות וקנגרואים הם ממשיכים אל נופי ניו זילנד המהממים ומקנחים בביקור קצר בפיג`י האקזוטית.
דוד נחמוני
תמונה ראשית עבור: הטיול לפאסיפיק
© מאורי הירש

סינגפור

הגענו לסינגפור, שם קיבלו אותנו רותי ושלמה שהזמינו אותנו לגור אצלם. רותי לקחה אותנו לטייל בעיר. עלינו לבנין בעל 68 קומות וממנו צפינו על העיר. לרגלי הבניין היה פסל דאלי (ראש פתוח לב פתוח). לאחר מכן הלכנו לסייר ברובע הסיני, ההודי והערבי. הלכנו לראות מקדש הודי אשר שייך לכת שחוגגת את חג ה-Thapaisan. ראינו את הכרכרה אשר מובילה את התהלוכה למקדש בחג ה-Thapaisan וכן את המקדש עצמו. בערב הלכנו לאכול יחד ארוחת ערב וצפינו בכרכרה המוארת בלילה.

למחרת בבוקר הלכנו לראות את המקום שמכינים בו את האנשים והציוד לתהלוכה בחג Thapaisan. המקום היה מלא באנשי הכת אשר מכינים עצמם. ראינו כיצד הם מרכיבים על עצמם את הקובדו שהוא חישוק העשוי בצורת קשת ומכוסה בפרחים צבעונים. היו גם חישוקים שבהם מספר קשתות ובהן שזורים חוטי ברזל שבחלקם מסתיימים בידי האדם ונכנסים לתוך גופו. היום בהודו אסור לחגוג את החג בצורה כזאת. היו אנשים אשר החדירו דרך הלשון והשפתיים מסמרים ארוכים וכן מסמרים הנעוצים בגב ובחלקי הגוף האחרים. לאחר זמן מסוים התהלוכה החלה לנוע לעבר המקדש. המראה מדהים ויוצא דופן וזהו המקום היחידי שאפשר לראות אותו. נסענו עם רותי באותו יום גם לגרדן פארק שבו ריכוז עצום של צמחיה ופרחים וכן סחלבים רבים ממינים שונים.

אחר הצהריים עלינו ל-Mount feber ממנו תצפית יפה על האזור וכן רכבל המחבר אותו לאי סנטוזה. ירדנו ברכבל כאשר האי והמפרץ נשקפים ממנו. הגענו לאי. במקום יש רכב אשר נוסע באי ועוצר בתחנות במקומות המענינים כך שמתאפשר לעבור ממקום למקום. יש כאן צמחיה טרופית, פסלי דרקון, מזרקות מנגנות ומקדש ענק בצורת פסל אריה. לאחר מכן הלכנו לכקר ב-Sea world שהוא אקווריום ימי גדול והיפה ביותר שראיתי עד היום. יורדים מתחת לאדמה והולכים בנתיב כאשר משני הצדדים קירות זכוכית ובתוכם דגים שונים כולל כרישים. הסיור היה מאוד מענין. למחרת קיבלנו הסבר מרותי כיצד להגיע לגן הציפורים. עשינו זאת על ידי נסיעה ברכבת התחתית שהיא מאוד יעילה ונקיה. הגענו למקום וראינו הופעה של להקת נשרים, שמאלפת מראה להם לאן לעוף ולחזור. פעם ראשונה שראינו הופעה כזאת מרשימה. בערב שלמה ורותי לקחו אותנו לשדה התעופה כדי לטוס לדרווין שבאוסטרליה.

אוסטרליה

הגענו לדרווין והתארגנו במלון שהזמנו מהארץ. לאחר מכן נרשמנו במלון לטיול ב-Kakado park ליומיים. למחרת בבוקר בא רכב לאסוף אותנו לסיור. המקום הראשון היה אזור נהר Mary. היו במיניבוס עוד אנשים ונסענו איתו עד למקום שהיתה בו מסעדה ותחנת דלק, שם אמרו למלכה ולי לרדת. לאחר שהמתנו רבע שעה הגיע למקום לנדרובר עם 8 חבר`ה צעירים שירדו ממנו ועלו על המיניבוס. נהג הלנדרובר ניגש אלינו והציג את עצמו בשם סטיב. הוא המדריך שלוקח אותנו לסיור. להפתעתנו התברר שהיינו היחידים בקבוצה. נסענו בלנדרובר לאזור של יער מונסון (בעקרון זה כמו יער גשם). נסענו על דרכי עפר ולעיתים צריך היה להפעיל את ההנעה הקדמית. ירדנו מהרכב והלכנו אחרי סטיב בשביל בתוך היער, שהיה די צפוף. עברנו ליד עץ רחב ומאוד עתיק וחזרנו ברגל לרכב. הטיול היה מאוד מהנה ויפה ולאחר שראינו עוד מספר מקומות הגענו ללודג` שבו נישן בלילה.

המקום נקרא Wildernes lodge מאחר והוא נמצא באזור פראי ללא תושבים ומסביבו יש רק עצים וחיות. אכלנו במקום ארוחת צהרים. המקום מדהים ביופיו. יש בו בריכת שחיה והכל סביב ירוק- העצים, הכסאות והמרפסת. מסביב מסתובבים קנגורואים בצורה חופשית וכן עדרים של סוסים פראיים ואתה חש שאתה נמצא בתוך עולם אחר, עולם פראי וטבעי. אחר הצהריים עלינו לסירה ושטנו בנהר מרי. חזרנו ללודג`, ישבנו לאכול ארוחת ערב עם עוד זוג אוסטרלי מדרווין ודיברנו. היינו היחידים בלודג`. בלילה שומעים את קולות החיות.

למחרת קמנו בבוקר ויצאנו עם הלנדרובר של סטיב לכביש הראשי, שם עלינו על מיניבוס אשר הביא אותנו עד Kakado national park. המקום הראשון שהגענו אליו היו ציורים עתיקים של האבוריג`נים מלפני 1500 שנה. היו אלה ציורים המבטאים סמלים שונים (חיות, פרחים ועוד) כאשר הם מצוירים על קירות הסלעים וחלקם צבעוניים. כמובן שהצבע נעשה מהאדמה המקומית. לאחר מכן שטנו בנהר הצהוב כאשר משני צדי הנהר עצים ועל חלק מהם ראינו ציפורים שחורות מיוחדות. קיבלנו בשייט ארוחה קלה. הסיור היה מהנה ולקראת ערב חזרנו לדרווין ולנו לילה שני במלון.

סידני:
בבוקר טסנו מדרווין לסידני. הטיסה היתה די ארוכה עם חניות ביניים. כאשר הגענו לסידני פגשו אותנו יעקב ועירית בשדה התעופה. הם הסיעו אותנו לבית של רחל שנתנה לנו מפתח לדירה שלה (בה גרנו כל זמן שהותנו בעיר). למחרת ירד גשם כל היום. סידני היא עיר מקסימה עם הרבה חופים ומפרצים, ושני חלקי העיר מחוברים על ידי גשר שעובר מעל קטע של הים. בבוקר זה נרשמנו לסיור מאורגן בבית האופרה, שהוא מבנה יפה בצורה יוצאת מן הכלל מבחינה ארכיטקטונית, אחד היפים שישנם. הוא נמצא במרכז העיר וברובע ברוקס, מקום שאליו הגיעו המתישבים הראשונים. בערב הלכנו לאכול עם יעקב במועדון היהודי והצטרפו גם הבנות של רחל, קרן ודנה. לפני כן טיילנו בחוף בונדאי ובשכונת בונדאי.

למחרת גם כן ירד גשם. הלכנו לבקר בויקטוריה בילדינג שהיום הוא קניון גדול ובעבר היה שייך למלכה ויקטוריה. ליד בית ויקטוריה יש מגדל שעון. לאחר מכן הלכנו ברגל לגשר המחבר את שני חלקי העיר. על יש הגשר מגדל תצפית. טיפסתי למעלה בהרבה מדרגות לוליניות ולאחר מכן ירדתי והשפעתי על מלכה שגם תעלה... מלמעלה תצפית נהדרת על העיר והמפרץ אבל למזלנו הרע הראות לא היתה טובה בגלל הגשם. צילמנו מכאן את בית האופרה וכן את Darling harbor.

למחרת התכנית שלנו היתה לצאת לשייט בספינה, לבקר בגן החיות ובמגדל התצפית בעיר. בבוקר הגענו למעגן Circle-k אשר בו מספר רב של מזחים, שלידם עוגנות ספינות השטות ליעדים שונים וכמובן גם שטות במפרץ עצמו. בתחילת השייט צילמנו את הגשר ואת בית האופרה. כמו כן צילמנו את העיר ואת מגדל התצפית (זה שבעיר). ראינו במפרץ אי ועליו עמדת משמר ישנה. כאשר שטים לאורך המפרץ ממול משתרעת העיר. שטנו מול חלק שבו הבתים הכי יוקרתיים ויפים של סידני (לאורך הצד הדרומי של העיר). המשכנו עד אזור Gap, מקום לא רחוק מהחיבור של האוקינוס והמפרץ, ולאחר מכן שטנו לאורך הצד הצפוני של העיר ועברנו מתחת לגשר מתרומם. ראינו רחפת במפרץ הגוררת שני אנשים עם מצנח. בצד הצפוני ירדנו מהמעבורת לסיור בגן החיות אשר שמו Taranago. בגן היתה קבוצה של פינגווינים.

מגדל התצפית של הסיטי: ב-City של סידני יש בנינים רבים רבי קומות ובתוכם המגדל של הסיטי, מבנה גבוה מאוד. עלינו למעלה במעלית אחת ולאחר מכן החלפנו מעלית לעליה נוספת עד למרפסת העגולה של התצפית, ממנה נראה נוף נהדר של העיר: החופים, המפרצים ובית האופרה. לאחר מכן ביקרנו במבצר עתיק של אדמירל צרפתי.

למחרת, יצאנו לסיור חופים. נפגשנו עם עירית והחבר שלה מייקל והלכנו לטיול רגלי לאורך החופים. התחלנו בטיול לאורך חוף בונדאי והמשכנו לכיוון מקום בשם Gap שנמצא ליד הפתח של האוקיאנוס. עומדים כאן על רכס מצוקים מעל הים (מרכס זה היו מספר רב של התאבדויות). סיירנו בחלק הצפוני של סידני בבוקר שלמחרת עם יעקב ואחר כך נסענו לשדה התעופה לקראת הטיסה למלבורן.

מלבורן:
הגענו בשעות אחר הצהריים למלבורן והלכנו להתאכסן במלון שרתון. לאחר מכן התקשרתי לחברה שעושה סיורים לפיליפ איילנד ולמצעד הפינגווינים. הוצאנו את הכתובת שלהם מה-Lonely planet. זאת חברה פופולרית בקרב תרמילאים וזולה יותר מחברות אחרות. לאחר מכן הסתובבנו מעט בעיר ברחובות ובגנים וחזרנו למלון לישון.

הטיול לפיליפ אילנד:
קמנו בבוקר ונסענו למקום ממנו אספו אותנו לטיול. הרכב התמלא בתשעה אנשים והתחלנו לנסוע. המקום הראשון שהגענו אליו היה פארק הקואלות. קואלה זאת חיה שחורה שחיה על עצים ודי קשה לזהות אותה. ירדנו מהרכב והלכנו בשביל מסומן בין העצים ומדי פעם הבחנו בקואלות על העצים. זאת היתה פעם ראשונה שראינו קואלה. לאחר שהסיור הסתיים חזרנו לרכב והמשכנו לנסוע עד למקום שהיו בו קנגורואים ואפשר היה להאכיל אותם מכף היד, כפי שמלכה עשתה. לאחר מכן המשכנו לנסוע והגענו לחצי האי פיליפ. ירדנו מהרכב והלכנו לטייל לאורך חוף הים אשר בהם סלעי לבה שחורים. באזור ראינו אריות ים ופינגווינים. יש כאן נתיב הליכה מסומן. לקראת ערב ריכזו אותנו למקום מסוים על חוף הים כדי לצפות בפינגווינים. עם חשכה התחלנו לראות פינגווינים קטנים שמתחילים לצאת מהים ולעלות על החוף בכמויות גדולות ונעים כמו בתהלוכה- מחזה מדהים.

לאחר שסיימנו לצפות בפינגווינים חזרנו מאוחר בלילה למלבורן והורידו אותנו במלון. למחרת בבוקר הלכנו לבקר בגן הבוטני של מלבורן. המקום מאוד יפה. ישבנו כאן לשתות קפה ולאחר מכן המשכנו להסתובב בעיר. ראינו את הנהר שחוצה את העיר וחזרנו למלון ובערב נסענו לשדה התעופה לקראת הטיסה לניו זילנד. עלינו על מטוס של איר ניו זילנד וטסנו לעיר Cristchurch. הגענו לאחר חצות ולקחנו מונית למלון שהזמנו מראש. מלון זה היה מאוד יקר ובדיעבד התברר לנו כי בשדה התעופה יכולנו להשיג מלון טוב בחצי מחיר.

ניו זילנד

כרייסטצ`רץ`:
בבוקר עברנו למלון YMCA לחדר עם שרותים וטלויזיה במחיר נמוך יחסית ואחר כך יצאנו לטייל בעיר. הלכנו למדרחוב ולאחר מכן הלכנו לראות מבנים עתיקים. סיירנו בככר הקתדרלה ובקתדרלה עצמה. למחרת שכרנו רכב ועלינו על כביש 73 ונסענו לכיוון ארתור פס. זהו מעבר הרים לצד המערבי של האי הדרומי. לאחר שהגענו לארתור פס חזרנו ועלינו על כביש 77 ונסענו בו עד כביש 1 ומשם לכביש 79 לכיוון הר קוק. הגענו לאזור לפנות ערב ועצרנו ללון במוטל במקום בשם Bemke-pass.

בבוקר יצאנו לכיוון הר קוק. בדרך עברנו ליד אגם בשם Lake tekapo שהוא מאוד יפה ומימיו כחולים וצלולים. לאחר מכן נכנסנו לשמורת הר קוק וטיילנו באזור. ההר עצמו מושלג וכן עוד הרים בסביבה. עשינו טרק רגלי של כשעה וחצי (יש שביל מסומן). הטרק נמצא בשטח מיוער. יש באזור מקומות לינה, משטחים לקמפינג וישוב קטן. נסענו למקום מסוים שבו חנינו את הרכב וצעדנו כחצי שעה לנקודת תצפית לצפות על הר Tasman אשר כל חלקו העליון מושלג. ליד עמדת התצפית היתה ברכת מים קטנה וירוקה. יש כאן גם נהר. התחלנו לצאת משמורת הר קוק. ירדנו עד כביש 80 והגענו לעירה Tizel. משם המשכנו על כביש 8 ל-Omarana ולאחריה למקום בשם Taras. בהמשך הגענו למאגר מים, לסכר ליצירת חשמל ולעיירה Clyde. אחריה הגענו לעירה Alexandra כאשר הנוף לאורך הדרך הוא יפה מאוד וכולל נהר המלווה את הכביש. בהמשך, הכביש יורד עד לעיירה Milton שעל כביש החוף ומשם נסענו עד לעיר Dunedin אשר בה לנו (זה היה יום מאוד ארוך).

למחרת ערכנו סיור בעיר דנידין אשר מוצא תושביה הוא מסקוטלנד והם חוגגים פסטיבלים סקוטיים ומתלבשים בלבוש סקוטי. למזלנו, ביום שהגענו לעיר התקיים פסטיבל כזה וכל העיר לבשה חג. היתה במה מרכזית עם הופעות ובמספר מקומות ברחובות העיר תזמורות הכוללות חמת חלילים ולבוש סקוטי מסורתי. העיר עצמה בנויה בסגנון סקוטי ויש בה הרבה מבנים ישנים ומיוחדים. סך הכל היה מאוד שמח. לאחר מכן הלכנו לראות תערוכה של מכוניות ישנות. היו בה מכוניות משנת 1911. בעיר יש פארק יפה וכן מבני כנסיה מיוחדים.

באותו יום יצאנו משם בחזרה על כביש מספר 1 לכיוון מילטון ומשם טיפסנו בכביש זה עד לעיר Gor. משם נסענו על כביש 94 עד לעיירה Te-Anau. במקום גם אגם Te-Anau. התארגנו ללינה במלון ונרשמנו מיד לטיול שיצא עוד באותו ערב למערות אשרבהם, שבהן תולעי דבק מאירות. נרשמנו גם לטיול שיצא למחרת לפיורד Doubtful וליום אחרי זה לפיורד Milford.

הסיור ל-Glow worms cave: הגענו למעגן ועלינו על ספינה בה שטנו באגם Te-Anau אל מערות התולעים המאירות. ירדנו מהספינה ועלינו בשביל בין עצים עד אשר הגענו למבנה שבו היה מוזיאון. הכניסו אותנו פנימה וקיבלנו הסבר על המקום, על המערות והתולעים המאירות. לאחר מכן הכניסו אותנו בקבוצות קטנות לסירות אשר נכנסנו איתן למערות. הכל חשוך והתקרה למעלה כחולה- אלה הן תולעי הדבק המאירות. זהו מראה ממש מהמם ויחודי לניו זילנד. לאחר הסיור במערות חזרנו בשביל לספינה שהחזירה אותנו לעיירה.

הטיול אל Doubtful Sound:
כדי להשתתף בטיול זה נסענו עד מעגן הספינות שבאגם Manapoury. במעגן פגשנו עוד זוג ישראלי מחיפה עם שתי בנותיהם. עלינו על הספינה והתחלנו לשוט. מזג האוויר היה יפה. האגם עצמו מקסים- סביבו הרים מיוערים ומפלי מים, ממש נוף פסטורלי. הספינה עגנה, ירדנו ממנה ועלינו על שני אוטובוסים שלקחו אותנו לתחנת הכח. נכנסנו דרך מנהרה, ירדנו מהרכב והלכנו לתוך התחנה שהיא מרשימה בגודלה ומייצרת הרבה מאוד חשמל. לאחר מכן יצאנו מהתחנה והתחלנו לנסוע לכיוון הפיורד. הדרך יפה- רואים הרבה מאוד מים ומדי פעם ראינו על המדרונות קרחות בין העצים שנגרמו על ידי שטפונות מים. הגענו לנקודת תצפית אשר ממנה השקפנו על הפיורד. לאחר מכן ירדנו לפיורד. עלינו על ספינה ושטנו לכיוון היציאה- מקום התחברות הפיורד עם הים. הפיורד יפה מאוד וכן סביבתו. כאשר הגענו לאזור היציאה לים ראינו אריות ים על הסלעים. בזמן השייט ראינו דולפינים ואת השובלים שלהם. הספינה שטה חזרה באותה דרך למעגן שם עלינו לרכב וחזרנו לעיירה.

בבוקר נסענו לפיורד Milford. הדרך משגעת. היום לא היה לנו מזל עם מזג האוויר כי ירד גשם והיה מעט ערפילי. הגענו למעגן הספינות, עלינו על ספינה והתחלנו לשוט. היה ממש מזג אוויר חורפי ויחד עם זאת הפיורד וסביבתו מאוד יפים. המראה שונה לגמרי כששטים במזג אוויר גשום. רואים המון מפלי מים שיורדים מההרים ובינהם מפלים מאוד גדולים (הספינה מתקרבת אליהם). כמו כן רואים דולפינים. סך הכל היה משגע ומיוחד מאוד. לדעתי כדאי לטייל בשני הפיורדים כי הם שונים. חזרנו לעירה Te-Anau, עלינו על הרכב והתחלנו לנסוע לכיוון העיר Queenstown על כביש 94. לאחר מכן פנינו צפונה עד שהגענו לעיר. התארגנו ללינה מעט מחוץ לעיר כי בעיר עצמה היה קשה למצוא מקום.

קווינסטאון:
קמנו בבוקר ונסענו לעיר כדי לסייר בה. חנינו את הרכב ועלינו ברכבל למסעדת Gondola ומגדל התצפית. המקום גבוה והעיר פרושה מתחתינו. הנוף נהדר- אגמים, מפרצים ונהרות. החלטנו לעלות יותר גבוה ברגל. אחרי הליכה של חצי שעה הגענו לפסגת ההר. במקום ראינו גולשי מצנחים אשר קפצו מההר למטה. הם מנווטים את עצמם עם המצנחים למקום הרצוי להם. הנוף והמראה מכאן הוא נהדר. חזרנו למסעדה, ירדנו ברכבל, עלינו לרכב והתחלנו לנסוע מחוץ לעיר לכיוון Arrow town והעיר Wanaka. החלטנו לא לנסוע בכביש הרגיל (מספר 6) אלא על דרך עפר מקסימה ביופיה, ולכן זה לקח לנו יותר זמן. אבל היה שווה. מ-Wanaka המשכנו על כביש 6 עד העיירה Hast אשר בה נשארנו ללון. בדרך ל-Hast עברנו את Hast Pass שבו נהר בצד הדרך ומפלי מים. זהו אזור מאוד יפה. ירדנו מהרכב לטייל באזור ביער והיה מאוד נחמד.

קרחון Fox ואגם Matason:
בבוקר יצאנו על כביש מספר 6 לכיוון קרחון Fox. הדרך יפה מאוד ועוברת לאורך חוף הים וגבעות מיוערות וירוקות. עצרנו לתצפית על האוקינוס לפני הכניסה לקרחון. עצרנו את הרכב וירדנו לטרק קצר סביב אגם Matason. יש כאן מסלול הליכה מאוד יפה. רואים את העצים והעננים משתקפים במי האגם. חזרנו לרכב ונסענו לכיוון הקרחון. בדרך שוב עצרנו וירדנו לטרק קצר נוסף בשטח מיוער וליד נהר מאוד יפה. ערכנו גם תצפית על אזור הקרחון. חזרנו לרכב ונסענו לחניון של הקרחון. חנינו והתחלנו לצעוד לעבר הקרחון (כחצי שעה הליכה). הקרחון עצמו קטן יחסית ונראה צר בין הגבעות עד שהוא נפתח יותר רחוק למשטח שלג. התקרבנו לקרחון ובתחתיתו ראינו מערה. מדי פעם יש פיצוץ של קרח במערה. צילמתי אותה לפני הפיצוץ ואחריו ורואים את זה בברור בתמונות. לאחר שמיצינו את היופי של הקרחון חזרנו לרכב ונסענו לעיירה Fox ונשארנו ללון בה.

קרחון Franz Joseff:
יצאנו בבוקר על כביש 6 לכיוון קרחון פרנץ יוסף. לפני הגעתנו לקרחון עצרנו לטרק קצר והלכנו לראות גשר תלוי מעל הנהר. עלינו לנקודת תצפית וצפינו בקרחון ולאחר מכן התחלנו ללכת לאגם ולמפל בטרק של שעה לכל צד. הלכנו בדרך יפה בין עצים. חזרנו לרכב ונסענו עד לחניון. ירדנו מהרכב והלכנו לקרחון (כחצי שעה הליכה). הקרחון עצמו יותר גדול מקרחון Fox. הגענו לרגלי הקרחון וראינו בו מספר מערות קרח יפות מאוד. לאחר הסיור חזרנו לרכב ונסענו לכיוון העירה Hokitika וזאת על כביש החוף מספר 6, ושם נשארנו ללון.

Greymouth:
יצאנו בבוקר על כביש 6 לכיוון העיירה Greymouth. הגענו לאזור העיר והלכנו לבקר באתר של Shanty town שבעבר היתה עיר של חיפושי זהב דוגמת המערב הפרוע בארה"ב והיום היא מתוירת ומהווה מעין מוזיאון בשטח פתוח. יצאנו לבקר במקום וראינו את המבנים ששימשו בעבר כמשרד דאר, בית סוהר וגליוטינה, מבני מגורים, רכבת ועוד. כמובן שהתופעה של הבהלה לזהב כבר אינה קיימת כאן היום.

הגענו לעיירה Greymouth והתארגנו ללינה בצימר (כולל ארוחת בוקר) אצל אישה נחמדה. היו אצלה עוד 3 זוגות בחדרים נפרדים. הלכנו למשרד של Tourist Information והזמנו אצלם טיול מיוחד הנקרא Under Ground Caving. זהו מין סוג רפטינג במים בתוך מערות על אבובים. הסיור היה מתוכנן לאחר הצהריים. אספו אותנו מהצימר והביאו אותנו למקום שבו קיבלנו בגדים שאינם חדירי מים וקסדה. כאן חיכה לנו מדריך צעיר ונחמד. יצאנו ברגל לכיוון הרפטינג. משך ההליכה כשעה. הלכנו בשביל בשטח מיוער עד שהגענו למקום שבו כל אחד מאתנו קיבל אבוב. חבשנו את הקסדות שעליהן היו פנסים וירדנו למערות. המדריך הוביל אותנו בכל מיני מחילות כולל צניחה של מטר עם האבוב למים [כל זה תועד ע"י המדריך בוידיאו]. בתוך המערות ראינו את התולעים המאירות- מראה יפה. לאחר שהסתיים הרפטינג שהיה חוויה מיוחדת חזרנו ברגל למקום שקיבלנו בו את הציוד. נכנסנו שם לברכה עם מים חמים ולאחר מכן החזירו אותנו העירה.

Pancake rocks: יצאנו בבוקר על כביש מספר 6 ל-Pancake. במקום ישנם סלעים על חוף הים והם דמויי פנקייק, מאוד יפה. משם המשכנו לנסוע על הכביש למקום שנקרא Cape Farewell שם ראינו אריות ים. המשכנו לנסוע על כביש מספר 6 עד למפגש עם כביש 69. עלינו עליו ונסענו לכיוון דרום עד שהוא התחבר עם כביש מספר 7. נסענו על כביש 7 עד Spring Janction ומשם המשכנו עד מקום שנקרא Hanmer Spring ושם עצרנו ללינה.

Kaikora-Picton:
יצאנו בבוקר על כביש מספר 7 מזרחה עד שהתחברנו לכביש החוף-כביש מספר 1, ועלינו עליו צפונה עד העירה Kaikora אשר ממנה יוצאות ספינות מהירות לים כדי להשקיף על לויתנים. עלינו על אחת הספינות. בים היו מספר רב של ספינות אשר בינהן קשר. כאשר אחת הספינות מזהה לויתן היא מודיעה בקשר ואז הספינות האחרות באות לאזור. התחלנו לשוט ולא ראינו כלום. לפתע התקבלה הודעה בקשר על לויתנים אולם כאשר הגענו למקום הם כבר לא היו. לאחר זמן קצר ראינו אותם. הלויתנים אינם שוהים כל הזמן מתחת למים. לאחר זמן מסוים (בערך כל 45 דקות) הם יוצאים למספר דקות ואז צוללים שוב. כאשר הם צוללים הזנב שלהם נוטה כלפי מעלה והמראה נהדר. הצלחנו לראות מספר לויתנים וגם צילמנו אותם. לאחר שבאנו על סיפוקנו חזרנו לחוף. עלינו לרכב והמשכנו לנסוע צפונה על כביש מספר 1 עד לעירה Picton. התארגנו במקום ללינה ולאחר מכן יצאנו לסייר באזור. אחד המקומות היפים כאן הוא Elizabeth Sound. נסענו על כביש עם נוף יפה מאוד לאורך הפיורד. במקום מסוים ירדנו מהכביש והלכנו ברגל לכיוון החוף. המקום מאוד יפה. לאחר מכן נסענו מערבה. חזרנו לאזור העיר, צילמנו את הנמל וחזרנו למלון.

המעבר לאי הצפוני:
בבוקר החזרנו את הרכב ועלינו על מעבורת ולאחר כ-3 שעות הגענו ל-Wellington שהיא עיר הבירה של ניו זילנד. לאחר שירדנו הלכנו לחברת ההשכרה וקיבלנו רכב חדש. חצינו במהירות את העיר ועלינו צפונה על כביש מספר 1 (שעובר לאורך החוף המערבי) עד שהגענו לעיירה Bulls ושם נשארנו ללון.

בבוקר עלינו על כביש מספר 3 ונסענו עד Hawera. כאן התכוונו לבקר אצל זוג ניו זילנדי בשם ג`ים וקתי אשר ידידה שלנו הכירה בטיול בניו זילנד. זה היה טיול המבוסס על אירוח משפחות והניו-זילנדים טיילו בצורה כזאת גם בארץ. הם כמובן שמחו לראות אותנו והזמינו אותנו ללון אצלם. אחהר הצהריים יצאנו איתם לטיול בסביבה. ירדנו מהרכב והתחלנו לטפס כאשר ברקע היה הר מושלג. הלכנו על שביל מסומן העובר בין עצים ירוקים. זוהי סביבה מאוד יפה. לאחר מכן חזרנו לרכב ונסענו למקום שאליו מרכזים חלב מחלקים רבים של האי. זה נעשה באמצעות מכליות ענקיות שנוסעות על הכבישים ואוספות את החלב ממקומות ריכוז. כמובן מתלווה לזה תעשיה שלמה של מוצרי חלב. לארוחת הערב אצל מארחינו הוזמן גם מפקד המשטרה המקומי שהוא ידיד שלהם. בילינו ערב יפה ונחמד ולמחרת המשכנו לנסוע.

Roturua:
בבוקר יצאנו לכיוון דרום על כביש מספר 3 חזרה לכיוון העירה Wanganui. משם המשכנו על כביש מספר 4 בכיוון כללי צפונה עד לאגם Taupo. בחלק מהדרך ירד גשם והכביש עצמו הררי ודי צר אבל הנוף יפה. ירדנו מכביש מספר 4 במקום בו הוא מתחבר לכביש 41 ונסענו עד לאגם Taupo. כאן התחברנו לכביש מספר 1 והתחלנו להקיף את האגם שהיה מאוד יפה. המשכנו על כביש 5 עד Roturua ושם נשארנו ללון. ליד Taupo ראינו את מפלי Huka Falls. בכל המלונות בעיר רוטורואה מפרסמים מים חמים עם SPA. אנחנו לקחנו מקום כזה ובערב הלכנו להתרחץ במים החמים.

למחרת ערכנו סיור בעיר, בגייזרים ואצל המאורים. הסיור המעניין בעיר הוא בטרק קצר שמקיף את אזור הגייזרים. הגענו למקום והתחלנו לצעוד לאורך השביל ההיקפי המסומן. כל האזור עצמו מלא עשן של גייזרים ומים רותחים. רואים איך הגייזרים מתפרצים. הסיור עצמו נמשך כשעה. לאחר מכן הלכנו לראות את המוזיאון המאורי, שם התרשמנו מצורת הבתים שלהם וכיצד הם חיים. היו גם הופעות פולקלור. לאחר שסיימנו עלינו על הרכב ונסענו צפונה בכביש מספר 5 עד אשר התחברנו עם כביש מספר 1 ומשם המשכנו צפונה לאוקלנד. חצינו אותה במהירות והמשכנו עד Paihie.

Paihie:
הגענו לעיר לפנות ערב. התארגנו ללינה והלכנו לאכול במסעדה שוויצרית שם פגשנו את המלצרית הישראלית עדנה אשר היא ובעלה מסירים סביב העולם ביאכטה שלהם. בשלב שפגשנו בה הם היו בהפסקה והיא עבדה כמלצרית כדי להרוויח כסף. למחרת ערכנו נסיעה ל- Cape Reinga שהוא המקום הצפוני ביותר בניו זילנד. עשינו זאת במסגרת סיור מאורגן בן יומיים. ביום הראשון בדרך לכף, ביקרנו בבית מאורי ושם הסבירו לנו את אורח החיים המאורי. לאחר מכן המשכנו ל-Cape Reinga שם רואים את המפגש בין האוקינוס השקט לים טסמן. בכף עצמו יש מגדלור וכן שלטים עם מרחקים וכיוונים לערים שונות בעולם. במקום יש סניף דואר אשר בו קונים בולים ומחתימים גלויות עם חותמת הכף. חזרנו ללון במוטל לפני הכניסה לכף.

יצאנו בבוקר ופנינו מערבה לכיוון חוף הים כאשר נסענו לצד הרי חולות. לאחר מכן הגענו לחוף והתחלנו לנסוע במקביל לחוף דרומה, על החול. לפתע ראינו הרבה אנשים לאורך החוף שעוסקים בדיג. הסבירו לנו שיש עכשיו שלושה ימים של תחרות דייגים ומי שידוג את הדג בעל המשקל הכבד ביותר יזכה בפרס של 20000$. עלינו שוב על כביש מספר 1 וחזרנו ל- Paihia. בדרך חזרה מהכף נכנסנו לבית חרושת לעץ אשר בו גזרי עץ בני 1000 שנה. מ-Paihia שטנו לעיר בשם Russell. סיירנו בה וחזרנו ל-Paihia.

עלינו על הרכב ונסענו לכיוון אוקלנד אולם על כבישים בצד המערבי, לאורך ים טסמן. יצאנו על כביש מספר 12 מערבה. בדרך עברנו ליד אגם Opponini. המקום יפה מאוד. המשכנו לנסוע עד שהגענו לחוף הים ושם פנינו בכביש מספר 12 לכיוון דרום עד שהגענו ליער ובו עצי Kauri. ירדנו מהרכב, החננו אותו בשמירה תמורת תשלום והתחלנו לצעוד ביער בשבילים מסומנים. בדרך רואים מספר עצי Kauri שהם גדולים, רחבים, עתיקים ומיוחדים. לקראת ערב, לאחר שנסענו מזרחה בכביש 14 נשארנו ללון בעיר Whangare. למחרת בבוקר נסענו לאוקלנד והחזרנו שם את הרכב.

Auckland:
לאחר שהחזרנו את הרכב התארגנו במלון שנמצא די במרכז העיר. יצאנו לטייל ברגל בעיר. עלינו למגדל התצפית הנמצא מעל מלון שיש בו קזינו וראינו את כל העיר והסביבה לרגלינו כולל הנמל. למחרת קנינו כרטיסים לאוטובוס קומותיים אשר נוסע בעיר בין אתרי התיירות. אפשר לרדת היכן שרוצים ולאחר מכן לעלות שוב ולנסוע לתחנה הבאה. התחנה הראשונה היתה המוזיאון העירוני אשר בו ראינו עבודות עץ של מאורים, מבנה מאורי טיפוסי, סירת קאנו ועוד. הינו גם במוזיאון אנטרקטיקה. זה מוזיאון מעניין ביותר. נכנסים למקום נמוך ובו קירות זכוכית. הולכים לאורך הקירות ורואים את אנטרקטיקה: פינגווינים, מגלי הקוטב הדרומי וסימולציה של שייט בקוטב בכדי לראות פינגווינים. בנוסף ביקרנו גם בשוק ויקטוריה והר עדן.

למחרת נסענו לשדה התעופה. הטיסה של Air Fiji בוטלה והעלו אותנו על טיסה של Air Korea. נחתנו בפיג`י ונסענו משדה התעופה למלון בשם Reep Resort.

פיג`י

בבוקר אסף אותנו אוטובוס וסיירנו איתו באזור עד שהגענו למעגן ובו סירות קאנו. ירדנו מהאוטובוס ועלינו לסירות. היינו כ-8 איש על כל סירה והתחלנו לשוט בנהר. משך השייט כשעה וחצי. בשני צידי הנהר צמחיה טרופית ירוקה, הרבה דקלים ועצי קוקוס. סך הכל הייתה זאת חוויה. לאחר שעה וחצי הסירות עגנו וירדנו לחוף.

קיבל את פנינו אדם מקומי בתלבושת מסורתית. לקחו אותנו לכפר ושם נכנסנו למעין חדר גדול אשר היו בו תושבים מקומיים, נשים וגברים שהופיעו בפנינו בקטעי שירה וריקודי פולקלור כאשר הם לבושים בגדים צבעונים אותנטיים. תוך כדי כך אכלנו שם ארוחת צהרים של אוכל מקומי. הזמינו אותנו לרקוד איתם כאשר הגברים מזמינים נשים והנשים מזמינות גברים. לסיום הציגו בפנינו עבודות יד שהם עשו והציעו למכירה. לאחר מכן סיירנו רגלית בכפר וחזרנו לסירות. שטנו חזרה למעגן. כמובן שכל העסק הזה הוא ממוסחר אבל בכל זאת קיבלנו תמונה מסוימת עליהם ועל ההווי שלהם. עלינו על האוטובוס שהוריד אותנו במעגן ספינות, עלינו על ספינה, שטנו בין האיים ולאחר מכן חזרנו למלון. למחרת עזבנו את פיג`י.