הטיול של מלכה ודוד נחמוני לסלובניה 2001 חלק א לובליאנה

תמונה ראשית עבור: הטיול של מלכה ודוד נחמוני לסלובניה  2001 חלק א לובליאנה - תמונת קאבר
האגמים המדהימים בקרואטיה

, אגם בוהיני ומערת פוסטוניה. האלפים האיוליים דוד ומלכה מטיילים בין נופים ירוקים, איים, מפלי מים וכפרים קטנים.

דוד נחמוני

|22/06/2011 חלק א סלובניה

סלובניה

•רפובליקת סלובניה היא רפובליקה בדרום-מרכז אירופה. המדינה גובלת באיטליה במערב, באוסטריה בצפון, בים האדריאטי בדרום-מערב, בקרואטיה בדרום ובמזרח ובהונגריה בצפון-מזרח.שפה רשמית סלובנית,עיר בירה לובליאנה,משטר רפובליקה,ראש מדינה נשיא,עצמאות מיגוסלביה 1991, הכרה 1992,שטח 20.273 קמ"ר,תושבים כ-2 מליון,מטבע אירו,אינטרנט SI קידומת בין לאומית +386 .
היסטוריה:הסלובנים הראשונים הגיעו לאזור סלובניה במאה השישית לספירה. לדעת חלק מההיסטוריונים, ממלכת קרנטניה הסלאבית שנוסדה במאה ה-7 על חלקים מאוסטריה כללה בתוכה את שטחה של סלובניה. בסביבות שנת 745 עבר האזור לשליטה של הפרנקים ורבים מהסלבים התנצרו. החל מהמאה ה-13 הייתה סלובניה חלק מאוסטריה על גילגוליה עד 1918.

היסטוריה:במאה ה-19 היו הסלובנים פזורים בין מחוזות שונים של האימפריה האוסטרו-הונגרית. במאורעות "אביב העמים" של 1848 הם פתחו במאבק למען איחוד פוליטי ולאומי במסגרת מדינה סלובנית אחת. הסלובנים מימשו שאיפה זו רק ב-1918, בתום מלחמת העולם הראשונה, עם הקמתה של ממלכת הסרבים, הקרואטים והסלובנים, שכונתה לימים "יוגוסלביה, במלחמת העולם השנייה נכבשה סלובניה על ידי גרמניה הנאצית. בתקופת הכיבוש הנאצי פעלה בסלובניה תנועת התנגדות לאומית, שבראשה עמדו מנהיגים קומוניסטים. בתום המלחמה הפכה סלובניה למדינה חברה בפדרציה של יוגוסלביה הקומוניסטית, ובמסגרת זו נהנתה ממידה גדולה של אוטונומיה כלכלית ותרבותית ב-1989 החליט הפרלמנט של סלובניה על היפרדותה מיוגוסלביה, וב-1990 אושרה החלטה זו במשאל עם. ב-1991 הכריזה סלובניה על עצמאותה. הצבא היוגוסלבי העממי פלש ב-27 ביוני לשטחה, אולם בהתערבות האו"ם פסקה הלחימה כעבור עשרה ימים. המלחמה שהתנהלה במהלך הימים האלה נקראה מלחמת עשרת הימים. ב-1992 הכיר האיחוד האירופי בעצמאותה של סלובניה. באותה שנה התקיימו בה בחירות דמוקרטיות מפת סלובניה

c91144118710a240460365e63b7b298e.png?l=6

הטיול לסלובניה ספטמבר 2001

•המראנו עם לופט האנזה למינכן בשעה 0600 משך הטיסה 3.45 דקות הגענו למינכן,הביאו אותנו למקום מרוחק שם עברנו ביקורת גבולות למרות שהיינו בטרנזיט לאחר מכן הלכנו לכיוון הטרמינל עלינו על טיסה של אדריאה אייר לסלובניה משך הטיסה 50 ד הגענו
•, ללובליאנה בשדה עלינו על מונית הגענו למלון קונטיננטל נחנו מעט
•ויצאנו לסיור בעיר היה מעונן וגשום גורם שהפריע לראות ,הסתובבנו בעיר העתיקה ובאתרים מומלצים בזמן הסיור בעיר העתיקה טיפסנו
•, למצודה על ראש גבעה השולטת על העיר ,ירדנו ראינו את כיכר פרשנוב[Presernov Trgוהפסל של המשורר הלאומי פרנץ פרשרן הכנסייה הפרנצ"יסקנית בכיכר השוק הגשר המשולש שיש בו תוצרת חקלאית,קתדראלת ניקולס וכמובן הרחובות והבתים העתיקים,לאחר מכן ,חזרנו למלון,
•.לובליאנה
•היא עיר הבירה והעיר הגדולה ביותר בסלובניה.נמצאת בשםך הנהר סאווה הטמפרטורות בעיר נעות בין 0° מעלות צלזיוס בדצמבר ל-21.9° מעלות ביולי. כמות הגשמים השנתית היא 1350 מ"מ.על שטח של 275 קמ"ר בגובה של 298 מ' תושבים כ-268000 אלף תאריך יסוד 1144 ,
היסטוריה:למרות שהעיר הרומית אֶמוֹנה, ששכנה באזור ליובליאנה, הוקמה בשנת 15 לספירה, מתועדת ליובליאנה לראשונה בשמה המודרני (לאיבאך) ב-1144.ב-1220 קיבלה ליובליאנה זכויות עיר. ב-1335 עברה לשליטת בית הבסבורג, שליטה שנמשכה
•, עד 1918. בזמן זה הייתה ליובליאנה בירת דוכסות קארניולה. כמו כן הפכה למושב הבישופות האזורית ב-1416 ובמשך ימי הביניים התפתחה העיר למרכז התרבות הסלובנית. בשנת 1511 התרחשה באזור רעידת אדמה. השליטה ההבסבורגית נקטעה לזמן קצר בזמן המלחמות הנפוליוניות ובין השנים 1809 ו-1813 הייתה ליובליאנה בירת המחוזות האיליריים בקיסרות הראשונה. ב-1821 אירחה העיר את קונגרס לאיבאך. ב-1895 רעידת אדמה נוספת הזיקה לחלקים נרחבים מהעיר, ובזמן שיקומה מהרעידה עטתה את צורתה המודרנית
היסטוריה: עם התמוטטות האימפריה האוסטרו-הונגרית ב-1918, הפכה ליובליאנה לבירת מחוז דארבהבנובינה בממלכת יוגוסלביה. ב-1941 כבשה איטליה את העיר וב-23 בפברואר 1942 הקיפה אותה ב-32 קילומטר של גדר תיל. ב-1955 העניק טיטו את התואר "עיר גיבורה" לליובליאנה על עמידתה במלחמת העולם השנייה, לאחר המלחמה הפכה ליובליאנה לבירת הרפובליקה הסוציאליסטית של סלובניה ביוגוסלביה. ליובליאנה נשארה הבירה כשב-1991 קיבלה סלובניה עצמאות לאחר מלחמת עשרת הימים.
אדריכלות: בליובליאנה יש תחושה אוסטרית/אלפינית, והאדריכלות בעיר מדגישה זאת. ליובליאנה נהרסה על ידי רעידות אדמה מספר פעמים. לאחר הרעידה ב-1511, נבנתה העיר מחדש בסגנון הרנסאנס, ולאחר רעידת אדמה ב-1895 שהזיקה לעיר קשות, נבנתה מחדש בסגנון נאו-קלאסיציסטי וזצסיון. בנוסף יש בעיר מספר כנסיות וקתדרלות בסגנון בארוק אוסטרי. אחת האטרקציות המרכזיות של העיר, הטירה, שנבנתה בתקופה הפרהיסטורית, עוברת שיפוצים. חלקים נרחבים מהעיר שנבנו בתחילת המאה ה-20 עם עבודתו של האדריכל יליד העיר יוזהפלצ'ניק.
אמנות: הגלריה הלאומית (Narodna galerija) והמוזיאון לאומנות מודרנית (Moderna galerija) נמצאים בליובליאנה ומציגים את עבודותיהם של האמנים הסלובנים הגדולים. קומפלקס יוגוסלבי צבאי לשעבר ברחוב "מטלקובה" הוא מרכז התרבות החלופית של העיר. מטלקובה מארח הרצאות, סרטים ומוזיקה, בעיקר אלטרנטיבית.
חינוך:ב -1693 הוקמה בליובליאנה "אגודת המשכילים"). האגודה נסגרה ב-1801 אך הייתה המודל לאקדמיה הסלובנית למדעים ואמנויות שנפתחה ב-1938. אוניברסיטת ליובליאנה, נוסדה ב-1919
היהודים: בימי הביניים הייתה קהילה יהודית משגשגת בליובליאנה שעסקה בעיקר בהלוואות בריבית עד אשר גורשו על ידי הקיסר האוסטרי מקסימיליאן הראשון. ברבות הימים חזרו היהודים לליובליאנה. עם הכיבוש הגרמני ב1941 חוסלה קהילת ליובליאנה. כיום מונה הקהילה עשרות בודדות ולהם בית כנסת אחד. במקום שהיה הרובע היהודי בימי הביניים קיים היום רחוב בשם רחוב היהודים,אתרים בעיר
טירת לובליאנהLubljanski Grad:הטירה: זה מבצר מימי הביניים הצופה אל העיר. מחוץ למתחם יש נוף מרשים הכולל את העיר וההרים סביב לה. במגדל יש מוזיאון ווירטואלי בו מוצג מיצג תלת מימדי על תולדות העיר,
בית העירייה: הבית הראשון ב-MestniTrg, בולט מיד לעין בגלל מגדל השעון בראשו, והיותו הבית היחיד בשורת בתי הרחוב,
כיכר פרסרנוב, Presernov trg - שבמרכזה פסלו של המשורר הלאומי פראנץ פרסרנוב,היא לב העיר,

הכנסייה הפרנצסקנית :צפונית לכיכר שנבנתה ב1660 ודרומית לה חוצה,

הגשר המשולש: של היום, התחיל כגשר אחד שנבנה ב 1842 פלצ'ניק, הוסיף

לגשר זה שני גשרים ב1931 והפך את הכניסה לעיר העתיקה לאלגנטי יותר.

השוק: מערבית לכיכר נמצא שוק העיר, שעוצב אף הוא ע"י פלצ'ניק, כאשר מקטעו הסמוך לנהר

תוחם את כיכר השוק בשדרת עמודים מרשימה
קתדרלתניקולאס: המייצגת 1250 שנות נצרות בסלובניה
הכנסייה ניצבת במקומה כבר מהמאה ה13-ומאז עברה שחזורים
ושיפוצים (האחרון שבהם היה ב 1996 עת שוחזרה, לרגל ביקור
האפיפיור בסלובניה, דלת הברונזה שבכניסה ,
גשר הדרקון,:נמצא בקצה המערבי של השוק נבנה ב1901, לכבודו של הקיסר האוסטרו-הונגרי, פראנץ יוז'ף,
מזרקת שלושת הנהרות, נבנתה ע"י רובה ב 1751.נמצאת ליד בית העירייה, המזרקה מציגה את שלושת הנהרות, Sava, Krka ו Lubljanica, המשתלבים בהרמוניה ,
שלושת הכיכרות, Mestnitrg, StaritrgוGornjitrg -- כיכר העיר, הכיכר העתיקה

והכיכר הגבוהה,
יוצרים את מתחם העיר העתיקה, שלרגלי טירת לובליאנה,
הטירה והגשר המשולש

325d7eccf1ef240a7ca6959686360631.png?l=6

eb20760c484013a7b08126ad059c6dee.png?l=6

כיכר פרסרנובהכנסייה הפרנצסקנית

07f4d77c15f90a9419ce15466dfde93d.png?l=6

de45bf2d26b9285763c06c838d51ddee.png?l=6

125cbbc685ec92f21530b7f3b02852de.png?l=6

2002 –9 –18 יום שלישי מלובליאנה לזגרב

•הלכנו להוציא את הרכב מחברת באדג"ט אשר משרדה נמצא במלון יוניון 10 ד, הליכה מהמלון שלנו, והתחלנו לנסוע לכיוון זגרב עלינו על האוטוסטרדה כביש E-70 היה עדיין מעונן ומעט גשום אולם פחות מאתמול ,בשלב מסוים האוטוסטרדה נגמרה ונסענו על כביש רגיל עד גבול קרואטיה בגבול עצמו ביקורת דרכונים החנינו את הרכב החלפנו כסף בבנק שנמצא במקום ולאחר מכן עלינו על האוטוסטרדה לזגרב,

מפת סלובניה קרואטיה

26124b347e8ee6fda0e7cb2f7c74e896.png?l=6

כאן מסתיים החלק הראשון של הטיול לסלובניה

מתחיל החלק השני מקרואטיה לסלובניה עד אידריה

201 –9 –22 שבת מקרואטיה לסלובניה

•מהעיר קראק המשכנו לעיר Rijeka [ריקה] את האי KRK מחבר
•גשר ענק עם היבשת ,עברנו אותו והמשכנו לנסוע הדרך יפה הרבה מפרצים ,יאכטות ועוד,הגענו לעיר ריקה לאחר מכן עלינו על הכביש לכיוון טרייסט ,חצינו את הגבול לסלובניה ,במקום חנות ללא מכס,החלפנו את הכסף הקרואטי לכסף סלובני ,חצינו את הגבול ונסענו ל-מערת הנטיפים Skocjanske Jame . לאחר הסיור נסענו לעיר Postojna מצאנו חדר ב-65 מרק עם ארוחת בקר.
•מפת קרואטיה סלובניה בדרך למערות פוסטוינה 3967f551aeb4d9bd479be5074684e844.png?l=6

מערת פוסטוינה

•היא מערכת מערות קארסט באורך 20,570 מטר בעומק של 115 מ' , סמוך לפוסטוינה שבדרום-מערב סלובניה במחוז Inner Carniola- Karst. מנהלתית באחריות העיר פוסטוינה זו מערכת המערות הגדולה במדינה, כ-50 ק"מ דרום-מערבית לליובליאנה
•מערכת המערות נוצרה על ידי נהר פיבקה. המערה תוארה לראשונה במאה ה-17 על ידי יוהאן ויכארדולווסור (Johann Weichard von Valvasor). אזור חדש של המערה התגלה במקרה ב-1818 על ידי לוקה צ'ץ' (Luka Čeč) כאשר הכין את החלק הידוע של המערה לקראת ביקור של פרנץ הראשון, קיסר אוסטריה. ב-1819 נפתחו המערות לציבור, וצ'ץ' היה למדריך התיירים הרשמי הראשון במערות. ב-1884 הותקנה במערה תאורה חשמלית. ב-1872 החלה לפעול במערה רכבת תיירים. בתחילה רכבת התיירים נדחפה בצורה ידנית, אך בתחילת המאה ה-20 היא הוחלפה בהנעה באמצעות קטר גז. לאחר 1945 הוחלף קטר הגז בקטר חשמלי. 5.3 ק"מ מהמערה פתוחים לביקור הקהל ובמקום מועברים סיורים מודרכים הנמשכים שעה וחצי.
•הטמפרטורה במערה קבועה בין 8 ל-10 מעלות צלזיוס. המערה היא בית גידול למין אנדמי של פרוטאוס, הידוע בכינויו "הדג האנושי" ואשר מופיע בלוגו האתר
•מפת המערות

f5c873541fed000242dd4ef3af5a50c8.png?l=6

הסיור במערה

•הגענו למערה ובשעה 1300 התחלנו סיור במערה,הסיור היה רגלי, בחלק הראשון ראינו מערות בעומק של 70 מ,עם נטיפים אבל לא הרבה מאחר ובעבר הרחוק הייתה כאן רעידת אדמה שהחריבה חלק גדול מהנטיפים,אולם יש כאן אולמות גדולים וטבעיים,החלק השני בעומק של 170 מ,ובמרכזו עובר נהר תת קרקעי עם מפלים,מראה מרגש ומדהים ביופיו , הסיור לקח כ-שעה וחצי,הרכבת

a606304cb4aefc337982751758910c2a.png?l=6

תמונות מהמערה ואולם הקונצרטים

ac03feda464aa701e3a23b1bb1a8d97e.png?l=6

Postojna cave

65684e20c1faaa0c8b3e4bd1d8d43d34.png?l=6

83826bc666b15b3fedf1f92e46f58f5b.png?l=6

2001 –9 –22 יום א מערת פוסטוניה—מבצרPredjama

נסענו למערות פוסטוינה,הסיור החל בשעה 0900 והסתיים בשעה 1030 ,המערות מאד יפות ,נוסעים במעין רכבת עם מושבים ,ולאחר מכן הולכים ברגל,המערה שונה מזאת שראינו אתמול היא מלאה נטיפים מאד יפים,וכן מערות גדולות יותר,בסוף ראינו גם קטע של נהר תת-קרקעי.לדעתי כדאי לבקר בשתי המערות לאחר מכן נסענו לבקר בטירה הנמצאת במרחק 9 ק"מ ממערות פוסטוניה,ליד הכפר Bukovje ובמרחק 2 ק"מ ממנו נמצא המבצר ששמו Predjama Castle מן המאה ה-16 ,הטירה מוצמדת לצוק סלע ובחלקה העליון מערה המהווה חלק מהטירה Predjamaמבצר

•המבצר נמצא במחוז Notranjsko-kraška 11 קמ' ממערות פוסטוינה המבצר נבנה בפתח של מערה .
היסטוריה: הטירה מוזכרת לראשונה בשנת 1274 עם השם הגרמני Lueg כאשר הפטריאך של Aquileia בנה את הטירה בסגנון גותי, הטירה נבנתה מתחת לסלע לקשתי טבעי גבוה בקיר אבן כדי להפוך את הגישה אליה קשה, הטירה נרכשה מ
•מאוחר יותר ע"י אצילי משפחת Luegg שהרחיבו אותה ,
האגדהשלErazemשל Predjama :במאה ה-15 היה במקום האציל ErazemLueger אשר היה לו קונפליט עם הממסד ההבסבורגי כאשר הרג את כאשר הרג את מפקד הצבא המלכותי, Erazem התיישב בטירה והתחבר עם המלך ההונגרי והתקיף את העיר ההבסבורגית Carniola. כוחות מלכותיים של טריאסט צרו על המבצר ולאחר תקופה ארוכה Erazem נהרג ע"י בוגד.והמבצר נהרס.•השיקום מחדש:לאחר המצור וההריסות מה שנשאר נרכש ע"י האצילים ממשפחת Oberburg , ב-1511 המבצר נבנה ע"י משפחת Purgstall, ונהרס ברעידת אדמה בשנת 1567 ,בשנת 1570 המבצר נבנה בסגנון Renaissance ,ונשאר באותו מצב עד היום,המעבר המסתורי:פיר טבעי סודי מוביל אל מחוץ לטירה אשר האציל Erazem הורה להרחיבו והוא מוביל למערת פםסטוינה זה איפשר להם הבאת אספקה בזמן המצור,וזה אפשר לו גם פעולות שוד.Predjamaמבצר

d53b71155786b10a4ca0946232ad8a37.png?l=6

d1299348fa51e8211a33d12e7e6f1b01.png?l=6

מPredjama ל-idrija

•מזג האוויר גשום נסענו לכיוון העיר Nova Gorica [נובה גוריצ"ה]העיר השלישית בגודלה בסלובניה כ-30000 תושבים,בדרך היה ערפל כבד ,דרך הררית עם יערות מסביב ,עברנו את העיר נובה גוריצ"ה והמשכנו בהתאם למדריך לכיוון לעיירה Grgar ולאחר מכן לעיירה Cepovon מכאן עלינו על דרך עפר [גרבל] הררית,צרה,מיוערת מאד יפה עד שהגענו 8 ק"מ,לפני העיר Idrija .אולם לא מצאנו מקום לישון המשכנו עוד 2 ק"מ עד מקום בשם Spodnja Idrija ושם נשארנו ללון.

מפת אזור idrija Nova Gorica

ae9218f6b4b667d8cfa936dd668f55b2.png?l=6

Nova Gorica

•זאת עיר במזרח סלובניה קרוב לגבול עם איטליה,זאת עיר חדשה
• שנבנתה אחרי 1948,זאת העיר העיקרית במחוז Goriška מספר תושביה כ-33000 אלף והשטת 309 קמ"ר.
גבעת Kostanjevica :נמצאת מדרום לעיר מקום שבו נמצאת כנסייה מהמאה ה-17 אשר בה אוצרות מ- העבר . אשר אנשי המלוכה מבית בורבון הצרפתי נקברו בקריפטה מתחת לכנסייה,

Sveta Gora [ההר הקדוש] מול גבעת הכנסייה מצפון לעיר בגובה של 682 מ' נמצא ההר הקדוש אשר היה מקום עליה לרגל של צליינים במשך 450 שנה,הנוף מכאן הוא יפה וביום בהיר אפשר לראות את Istria, הדולומיטים ,ונציה,והאלפים הסלובנים, בראש ההר הוא בית בזיליקה מפוארת, שבו מתקיימים קונצרטים מדי פעם, ומנזר פרנציסקני, ומוזיאון הקרבות של Isonzo

מפת Nova Gorica

e433546bcd1598de1250b5cb2d9d4338.png?l=6

מפת אזור Idrija

b7d737d19e8d18f1bf9c8ec0122b1b77.png?l=6

אידריה Idrija

•זאת עיר קטנה במחוז Goriška שוכנת בעמק המוקף הרים מכוסי יערות בגבול שבין האלפים היולים, שהם שלוחה דרומית-מזרחית של רכס האלפים, ובין מחוז קארס או הידוע גם בשם ארץ אלפי מערות הקארסט. ידועה גם במכרות הכספית. המכרה בעיר, שגילו 500 שנים ,היווה מקור פרנסה עיקרי לתושבי העיר. הכספית, המשמשת ליישומים אלקטרוניים גורם חשוב להתפתחות ענף האלקטרוניקה בסלובניה. כאשר המכרה נסגר חשבו פרנסי העיר על פתרון יצירתי: הרחיבו את ענף ייצור רקמת היד, והעיר הפכה להיות מרכז לרקמה.מקור גאווה חדש לתושבי העיר.
ליד העיר Cerkno [בקרבת אידריה] במערת דובים נמצאו עצמות ירך מחוררות שגילן כ-43,500 שנה וסבורים כי הן שימשו כחליל פרהיסטורי המוכר בשם דיבייה באבה Divje Babe flute .ניתן לבקר במערה.
,שטח העיר 293.7 קמ"ר ומספר התושבים כ-13000 .Idrijaהכנסייה והמבצר

6889b4141e3669d77e3af70fb9aea396.png?l=6

f6eb3b81ce3ed469935d00218fa048ce.png?l=6

מפת אזור Goriška

f37d7ef158bc2732e9f04e71b51e2d0c.png?l=6

אידריה היסטוריה

•בחמש מאות השנים האחרונות התרכזה רוב פעילותה הכלכלית והחברתית של העיר סביב מכרה הכספית שבמרכזה. במאה ה-18 הייתה אידרייה העיר השנייה בגודלה בסלובניה. מכרה הכספית תרם מאד לעושרה של העיר, עושר שתועל גם לטיפוח החברה, החינוך והתרבות. כך קרה שבשנת 1769 נוסד בעיר התיאטרון הסלובני הראשון ובהמשך הזמן הוקמה בעיר גם מערכת חינוך לתפארת. אך היא עדיין מוכרת בקרב העוסקים בכימיה או במדעים, כמקור לתשיעית מתצרוכת העולם בכספית בעת החדשה.
במצודת גוורקנגGewerkenegg Castle) ממוקם היום המוזיאון העירוני של אידרייה. המבנה עצמו הוקם בשנים 1522-1533 והוא שימש עד תום מלחמת העולם השנייה, כמקום מושבם של מנהלי המכרה ואנשי המנהלה הכפופים להם. מטרת המוזיאון שנפתח בשנת 1953 היא לשמר את כל ההיסטוריה של העיר, הסיפורים עליה, מכרה הכספית שהיה מקור פרנסתה, והחיים שהתנהלו סביבו. מפת העיר אידריה

bc274f2cf2ebcff0c31f0ceb19014977.png?l=6

כאן ניגמר חלק ב של הטיול לסלובניה

החלק השלישי עד בלייד,

20019 242001יום ב מאידריה ל- אגם בוהיניי

•מכן יצאנו לדרך נסיעה של שעה על כביש 102 עד לעיר Most בדרך לעיר Tolmin', נכנסנו לתחנת הרכבת ,עלינו על הרכבת עם הרכב בעלות של 2000 תולר [18 מרק]משך הנסיעה ברכבת 45 ד,דרך מאד יפה ,יושבים בתוך הרכב ונהנים מהנוף,הרבה מנהרות ,מזג אוויר חורפי ויורד גשם תחנה סופית הייתה בכפר Bohinjska Bistrica התחנה נמצאת כ-6 ק"מ מאגם בוהיני ירדנו מהרכבת ונסענו לכיוון האגם,המקום מאד יפה נכנסנו ל- Tourist Information קיבלנו מידע על המקום ,מפה ועלויות של חדרים,חיפשנו חדר לבסוף לקחנו אחד [עלות של 7200 טולר 64 מרק כולל ארוחת בקר.

Most Na Soci

•זאת עיירה קטנה באחריות מנהלתית של Tolmin במחוז Littoral השוכנת על גדות נהר סוצ'ה (Soca) ולחופי אגם מלאכותי עד שנת 1952 שמה היה Sveta Lucija ob Soči ,שטחה 1.57 קמ"ר, גובה 179 מ' ומספר התושבים כ-260 .
היסטוריה: ממצא ארכיאולוגי יוצאת דופן של יותר מ-7000 קברים דירג את המקום כאחד הישובים הפראי
היסטוריים החשובים ביותר באירופה, מתוארך מתקופת הברונזה המאוחרת עד לתקופה הרומית, חלק מהממצאים מקורם בישובים מתקופת הברזל .והממצאים נמצאים במוזיאונים ב-וינה ,טריסט ו-טולמן
.מוסט אתרים
•שרידי בית רומי משוחזר נמצאים בעיר,כנסיית Parish Church שייכת ל-Diocese of Koper ,כנסייה נוספת מוקדשת ל-Saint Maurus ממצאים כתובים ראשונים על הכנסייה הם משנת 1192 ,אנדרטה לזכר חללי מלחמת העולם הראשונה ב-Postaja.האגם המלאכותי בצבע הכחול של הנהר Soča. . סלע גיר ב Pod Ključem בעל עניין גיאולוגי.
רכבת המכוניות: רכבת המכוניות יוצאת מבוהינסקה ביסטריצ'ה (Bohinjska Bistrica) למוסט נה סוצ'י (Most Na Soci) ובחזרה מספר פעמים ביום. בדרך יש עוד שתי תחנות. הרכבת מקשרת בין שני אזורים תיירותיים חשובים: אזור בוהין-בלד ועמק סוצ'ה. הקטר הוא ישן ואיטי, ולכן אפשר ליהנות מהנוף,. הנסיעה אורכת כ-50 דקות בנוף נהדר, הרכבת עוברת דרך מספר מנהרות, שהארוכה ביניהן באורך 10 ק"מ, המנהרה הארוכה נבנתה על ידי שבויים גרמנים אחרי מלחמת העולם הראשונה, ניתן לעלות לרכבת עם כל כלי רכב, כולל קרוון,מוסט העיר והאגם

16453b85c39aa052952827199fd97a0b.png?l=6

3bef481d351a63dc3e57817c901c56b7.png?l=6

מוסט סלע

7db9d4f116823b6d1115c7501b2f59b9.png?l=6

הרכבת

6595e614f97075b1420aa479708148e5.png?l=6

והכנסייה

b4880b4e89e37bb92a72d8587f0b960f.png?l=6

אגם בוהיני

•ממוקם ב-Bohinj municipality in בצפון מערב המדינה בתוך הפארק הלאומי Triglav ,זה האגם הקבוע הגדול ביותר בסלובניה,אורך האגם 4.2 קמ' רוחב מרבי 1 קמ' שטח 107 קמ"ר גובה 526 מ' עומק ממוצע 30 מ'. זהו אגם קרחוני שצורתו נוצרה ע"י ידי מוריין.הזרימה החזקה ביותר לאגם היא של Savica River' אשר ניזון מהאגם השחור שהוא הגדול ביותר בעמק Triglav Lakes Valley. , זרימה החוצה של הנהר Jezernica שמתמזג עם נהר Mostnica ויוצר את יובל Bohinjka Sava אשר בתורו מתמזג עם Sava Dolinka והופך לנהר Sava .
•האזור מזוהה האגדה Zlatorog) Goldhorn", יעל לבן עם קרני זהב. פסל של היצור עומד ליד האגם.אגם בוהיני אתרים
ווגל - בצד המערבי של אגם בוהיני נמצא הרכבל מס´ 1 של סלובניה , רכבל הווגל , הר הווגל מתנשא לגובה של 1,922 מ´ , בעזרת הרכבל ניתן להגיע לגובה של 1,540 מ´ , הנופים מהממים בראשם נוף האגם ושל ההר הגבוה בסלובניה הר טריגלאב 2,864 מ .
מפל סביצ´ה- לא הרחק מהרכבל לווגל , נמצא המפל המפורסם ביותר מפל סביצ´ה , כדי להגיע למפל יש לעלות מדרגות , המדרגות אינן מגרם אחד וההליכה נינוחה , למרות העלייה ההגעה למפל אורכת פחות מעשרים דקות .
כנסיית יוחנן המטביל הקטנה הנמצאת על גדת האגם בכנסיה ציורי פרסקו מרשימים ביותר.2001 9 242001יום ב אגם בוהיני

•נסענו לאורך חלק מסוים של האגם,עלינו ברכבל לאתר הסקי בגובה של 1800 מ,אבל הראות לא הייתה טובה לאחר מכן ירדנו [הרכבל נוסע בתדירות של כל חצי שעה] נסענו לבקר במפלי Savica [סאוויצ"ה ],הגענו למקום היה עדיין גשום,החנינו את הרכב , והתחלנו לטפס,עליה על מדרגות [כ-500 אולי]הדרך מאד יפה בתוך יער ולמטה נהר,לאחר 20 ד, הגענו למעין מרפסת תצפית וממנה רואים את המפל שהוא יפה,המון מים יוצר בריכה וממנה נשפכים המים לנהר, ירדנו חזרה עלינו לרכב וחזרנו עד לגשר שחוצה את הנהר,עברנו אותו ונסענו דרך מספר רב של כפרים ואדמה חקלאית מאד יפה,מפת אגם בוהיני

0fe4d4db331ca3b077f62d1fa8777fca.png?l=6

הפסל

3ac30871efa4054d0e21e1e4fde9538e.png?l=6

ואגם בוהיני

f56d76b0bcf099b810cf7fe7ac1ac797.png?l=6

הרכבל והאגם אגם בוהיני

f568fd3416ef72799faa737e8b95a159.png?l=6

הכנסייה והגשר

362aeb48212ae205c154996e33be5858.png?l=6

הדרך למפל

198203eacdd1acc5b3ea2eca65cccb64.png?l=6

ומפל Sevica

de3a812505f8ff5652a018b414732980.png?l=6

הפארק הלאומי טריגלב

•בפארק הלאומי נמצאים מקורותיהם של שני נהרות - הסאווה בוהיניקה, אחד משני מקורותיו של נהר הסאווה הזורם אל הדנובה ודרכו אל הים השחור, והסוצ'ה (Soča) (איטלקית איסונדזו, Isonzo) הזורם דרומה אל הים האדריאטי. הסאווה בוהיניקה המכונה בתחומי הפארק "סביצה" (Savica - "הסאווה הקטנה"), מאבד 60 מטר מגובהו במפלי סביצה (Slap Savica), ולאחר מכן חוצה את אגם בוהיני שגם הוא נמצא בתחומי הפארק. הן המפלים והן האגם נמנים עם סימני ההיכר של הפארק ונחשבם אתרים תיירותיים ידועים בסלובניה. בתחומי הפארק נמצאים שני אתרי סקי - האחד והגדול במדינה בעיירה קרנייסקה גורה שמצפון לפארק, והשני בהר ווגל שבדרומו.
•בתחומי הפארק 25 יישובים, שבהם מתגוררים 2,352 תושבים העוסקים בעיקר בחקלאות, במרעה, בתיירות ובייצור מוצרי צמר ועץ.הפארק הלאומי טריגלב וסמל הפארק

77e777bb9dcd6d9155c34f9516bf351f.png?l=6

a044be63c14cc3b04425aa0d8a701e34.png?l=6

מפת הפארק הלאומי טריגלב

5a5c351c59c779316fdbb9f1eb6a3120.png?l=6

מפת השבילים בפארק הלאומי טריגלב

c9c62064d08426147fb5fd22d73259ee.png?l=6

מבוהיני ל- בלד

•ויצאנו לכיוון Bled ,הדרך יפה,הגענו לעיר והתגלה לנו אגם שסביבו בנויה העיר,התארגנו ללינה בחדר עם כניסה נפרדת ושירותים, נסענו לבקר בטירה במרומי הגבעה,מכאן תצפית יפה על האגם והעיר אולם בגלל הגשם הראיה והצילום היו מוגבלים, ביקרנו במוזיאון במקום ,
2001 –9 –26 יום רביעי ערוץ וינטגאר
•לאחר מכן נסענו לערוץ וינטגאר שנמצא במרחק של 4 ק"מ מ-Bled ,נוסעים בדרך לטירת בלד ולאחר מכן ממשיכים לכיוון הערוץ יש שילוט,מחנים את הרכב בכניסה לערוץ, התחלנו ללכת לאורך נהר מגניב ,מים צלולים,ערוץ צר ודרך על פסי עץ,מעקה עץ וקירות תלולים,ממש מרהיב,בדרך מפלי מים שוצפים,אורך מסלול התנועה הוא כ-1600 מ, אני עליתי למעלה עד לכנסיית קתרינה הקדושה דרך מאד יפה בתוך יער והשביל מסומן בעיגול בצבע אדום על העצים וחלק על הסלעים,העלייה לקחה לי חצי שעה הליכה די מהירה הגעתי לכנסייה וממנה נשקף נוף יפה של אזור בלד,

בלד והאי

•הלכנו ברגל לאזור מלון פרק למצוא גונדולה שנוסעת לאגם בלד,בינתיים יצאה השמש הכול משתנה ונעשה יפה ,עלינו על הגונדולה ] ובעל הגונדולה משיט אותה במשוטים לאי,משך השייט כ-20 ד,סיור בכנסייה ובאי 20 ד חזרנו לעיר מחר מחכה לנו יום מאומץ,הלכנו לאכול ערב במסעדה הסינית Peking 'חזרנו לחדר ומכינים את הכל למחר בבקר לצאת לכיוון Kranjaska Gora [קראניסקה גורה ]והאלפים היוליים.

כאן מסתיים החלק השלישי של הטיול לסלובניה חלק ד מבוהיני ל- בלד והאלפים האיוליים

ויצאנו לכיוון Bled ,הדרך יפה,הגענו לעיר והתגלה לנו אגם שסביבו בנויה העיר,התארגנו ללינה בחדר עם כניסה נפרדת ושירותים, נסענו לבקר בטירה במרומי הגבעה,מכאן תצפית יפה על האגם והעיר אולם בגלל הגשם הראיה והצילום היו מוגבלים, ביקרנו במוזיאון במקום ,

2001 –9 –26 יום רביעי ערוץ וינטגאר

•לאחר מכן נסענו לערוץ וינטגאר שנמצא במרחק של 4 ק"מ מ-Bled ,נוסעים בדרך לטירת בלד ולאחר מכן ממשיכים לכיוון הערוץ יש שילוט,מחנים את הרכב בכניסה לערוץ, התחלנו ללכת לאורך נהר מגניב ,מים צלולים,ערוץ צר ודרך על פסי עץ,מעקה עץ וקירות תלולים,ממש מרהיב,בדרך מפלי מים שוצפים,אורך מסלול התנועה הוא כ-1600 מ, אני עליתי למעלה עד לכנסיית קתרינה הקדושה דרך מאד יפה בתוך יער והשביל מסומן בעיגול בצבע אדום על העצים וחלק על הסלעים,העלייה לקחה לי חצי שעה הליכה די מהירה הגעתי לכנסייה וממנה נשקף נוף יפה של אזור בלד,

בלד והאי •הלכנו ברגל לאזור מלון פרק למצוא גונדולה שנוסעת לאגם בלד,בינתיים יצאה השמש הכול משתנה ונעשה יפה ,עלינו על הגונדולה ] ובעל הגונדולה משיט אותה במשוטים לאי,משך השייט כ-20 ד,סיור בכנסייה ובאי 20 ד חזרנו לעיר מחר מחכה לנו יום מאומץ,הלכנו לאכול ערב במסעדה הסינית Peking 'חזרנו לחדר ומכינים את הכל למחר בבקר לצאת לכיוון Kranjaska Gora [קראניסקה גורה ]והאלפים היוליים.בלד

בלד (Bled) היא עיירת נופש בצפון-מערב סלובניה, השוכנת לחופו של אגם קטן בעל שם זהה. בעיירה מתגוררים כ-8,000 תושבים,השטח 188.50 קמ"ר,גובה 501 מ,

הסטוריה: קיימות עדויות להתיישבות באזור כבר בתקופת הברזל, אך רק במאה השביעית, עם הגיעם של ראשוני הסלאבים, החלה התיישבות משמעותית. ב-1004 מסר הקיסר הנרי השני את המבצר ואת אדמותיה של בלד לבישוף של בריקסן, שבדרום טירול. היא נותרה בשליטת הבישופים עד לראשית המאה ה-19, אז עברה לידי בית הבסבורג. יופיו של המקום נודע כבר בימי הביניים, אך במאה ה-18 היו ששקלו לייבש את האגם כדי להשתמש בחרסית שבקרקעיתו לייצור לבנים. ב-1855 פתח יזם שווייצרי מרחצאות, והפוטנציאל התיירותי של העיירה החל להתממש. התיירות קיבלה תנופה משמעותית ב-1870, עם חנוכת קו הרכבת בין ליובליאנה לפילאך, שעבר ליד בלד.

•בבלד שכן מעון הקיץ של משפחת המלוכה ששלטה בממלכת הסרבים, הקרואטים והסלובנים בין מלחמות העולם,

תיירות:אגם בלד הוא מקור המשיכה העיקרי של בלד. על מנת להגן עליו, השיט היחיד המותר בו הוא של סירות משוטים. בלב האגם אי קטן (Blejski Otok), ובו כנסייה מהמאה התשיעית. בכנסייה פעמון כבד מהמאה ה-15, שעל פי המסורת המקומית, משאלתו של המצלצל בו תתגשם. הכנסייה היא מקום פופולרי לחתונות בסלובניה.

•בגובה של 130 מ' מעל בלד מתנשא מבצר בלד (Blejski Grad), שהוקם במאה ה-11, ושימש כמקום מושבם של הבישופים מבריקסן במשך כ-800 שנים. בתוך המבצר יש מוזיאון להיסטוריה של האזור.

•בלד מהווה גם נקודת מוצא נוחה לטיולים באלפים היוליאניים.•אגם בלד נמצא בלב האיזור ההררי של האלפים היוליאניים. הוא שוכן בדיוק בין האלפים היוליאניים לבין אגן לובליאנה, וממנו מתחיל הפארק הלאומי טריגלאב. זהו אגם שנוצר על ידי קרחון שנכלא בין ההרים, ובחורף הוא קפוא ואפשר להחליק עליו. במרכז האגם אי ועליו כנסיה קטנה על שם יוחנן המטביל. אפשר למצוא כאן שיט באגם בסירת משוטים, מסלולי הליכה של הקפת האגם (כ-6 ק"מ), רכיבה על אופנים מסביב לאגם, ומשחק מיני גולף. אורכו בערך שני ק"מ ורוחבו 1,300 מטרים, עומקו המרבי 30 מטרים, וטמפרטורת המים היא 19 מעלות ביולי, ומינוס 2 מעלות בינואר מפת בלד

9464344cb874c9eeb0abf8c81d088a8b.png?l=6

מפת העיר בלד

56270d53431cc3b500fdf805639e54f8.png?l=6

בלד העיר

79b0fa39ae4992d7645f50bdbe7fce8f.png?l=6

467caef9b103f6b0d59bc44e9c800732.png?l=6

המבצר והאי

7e5ace329e18c00693621cb0c01bd1a4.png?l=6

9ba6015136f0d8353386ec4b4705b205.png?l=6

מפת אזור בלד ו-ערוץ Vintgar

8b72c3274e8fba2e1fc391e7f0e2dc7d.png?l=6

ערוץ Vintgar•
אורך

הערוץ 1.6 קמ' נמצא ליד הכפר ZgornjeGorje שהוא 4 קמ' צפונית מערבית ל-בלד.בתוך הנהר Radovna קירות הקניון הם בגובה של בין 50 ל- 100 מטר, עם שיפוע של כ -250 מ ' הנחל יצר בריכות ומפלים, הערוץ התגלה ב-1891 לאחר זמן קצר נבנו בו שבילים תצפית וגשרי עץ, והוא נפתח לציבור ב -26 באוגוסט, 1893. השבילים שופצו כמה פעמים כאשר סכר הידרואלקטרי נבנה בתחתית הערוץ ו- גשר הרכבת על הקו Most na Soči - Jesenice שחצה את הערוץ, אבל היופי הטבעי של ערוץ Vintgar נשאר וממשיך למשוך מבקרים.

•לפני תקופת הקרח הנהר Radovna זרם לכיוון מזרח, לאחר שנחסם ידי שאריות הקרח של הקרחון Bohinj האגם שנוצר חתך נתיב חדש צפונית מזרחית דרך שכבה רכה של גיר הטריאס בין הפסגות Poljana (884 מטר) ו Hom (844 מ '), כלפי החלק העליון של עמק .Sava ערוץ Vintgar

79d400453cc275cd9026ccd218f8cb47.png?l=6

294d958d4c9ffb1b19d36f8a3a26e12b.png?l=6

2001 –9 –27

יום ה האלפים היוליים-מעבר Vrsic [ורשיץ"]עמק סוצ"ה Tolmin –Bled
•יצאנו מ-בלד ועלינו על האוטוסטרדה לכיוון קראניסקה גורה,חצינו את הכפר ועלינו על כביש 206 לכיוון מעבר ההרים ורשיץ"ועמק סוצ"ה,הדרך ממש יפה מעל ההרים אשר בחלקם מושלגים ומכוסים יערות,הדרך מתחילה בעליה ולאחר מכן פיתולים רבים בגמר העליה מתחילה ירידה לעבר עמק סוצ"ה,הירידה גם היא תלולה עם פיתולים רבים וצרים, יערות והרים מושלגים,לאחר מכן מגיעים לעמק עם חקלאות,יערות ובמרכזו נהר שמימיו בהירים,עברנו את העיירה Trenta והמשכנו עד לעיר Bovec .

Kranjska Gora

זאת עיר ועירייה ליד הנהר Sava Dolinka במחוז Upper Carniola

•נמצאת בעמק ליד מפגש הגבולות אוסטריה ואיטליה. באלפים ההיוליים ומפורסמת כעיר ספורט החורף.ומקפצת הסקי המפרסמת נמצאת בעמק Tamar הקרוב.מספר התושבים כ-6500 והשטח 256.3 קמ"ר.העמק חבוק מצפון ודרום ע"י פסגות מתנשאות של הרי Karavanke והאלפים ההיוליים במזרח הגבול עובר ליד העיר Jesenice , שבו העמק נפתח לכיוון עמק Radovljica, ומתרחב במערב לאורך המקום שהמים נשפכים בין הנהרות Sava ו- 'Slizzaמערבית לכפר Rateče , בצפון מעברWurzen ב Podkoren מוביל Arnoldstein ב קרינתיה,בדרום מעבר Vršič מתחבר ל-Trenta במחוז Littoral ,מזג אוויר אלפיני שלג וחורף יותר ארוך בעיקר בחלק הצפוני של העמק,

מפת העיר Kranjska Gora

15bf248dd24d05dd739f8914109a5c90.png?l=6

העיר ו-מרכז העיר Kranjska Gora

85d7301b81f1019c0d8c14de2e6f0d15.png?l=6

09bad5a4ea34dfbce0036289f48aa2b3.png?l=6

מפת אזור Kranjska Gora

1d2dceddef857e11e2a5263ed18231bc.png?l=6

Vršič Pass

זה מעבר ההרים הגבוהה ביותר באלפים היוליים בצפון מערב סלובניה בגובה של 1611 מטר.הכביש במעבר נבנה למטרה צבאית במלחמת העולם הראשונה ונפתח ב-1915 ,הבנייה נעשתה ע"י אסירי מלחמה רוסיים בתנאי חורף קשים כך שהכביש נקרא גם הכביש הרוסי.הכביש עולה מ- Kranjska Gora בסדרה של 50 עיקולים חדים החוצים את ההרים הגבוהים על גבול סלובניה, איטליה, אוסטריה לפני שיורד לעמק סוצ'ה [[Soča,זאת נקודת התחלה טובה לטפס על ההרים הבאים including Mala Mojstrovka (2332 m), Velika Mojstrovka (2366 m), Planja (2453 m), Prisojnik (Prisank) (2547 m), Razor (2601 m), Šitna glava (2087 m), Slemenova Špica (1911 m), Sovna glava (1750 m), Suhi vrh (2109 m), או טרקים קצרים בשטח הקרוב.מספר בקתות לינה באזור המעבר

מעבר ורצ'יץ

ec52a8990ef466a296d14d9fb63e8458.png?l=6

1a30d0c8b82ac456618f1055cbdee965.png?l=6

מפת הפארק הלאומי טריגלב

2f0fc5065bac91f6afd8f4ff2ad9b1ec.png?l=6

עמק סוצ"ה Tolmin
2001 –9 –27 יום ה

עברנו אתהעיירה Trenta והמשכנו עד לעיר

•Bovec שם שתינו אספרסו כפול,המשכנו לנסוע עד לעיר Kobarid ומשם על כביש 102 עד לעיר Tolmin ובהמשך לעיר Most .מאחר והשעה הייתה 12.30 לא היה טעם לחכות לרכבת של שעה 15.30 והחלטנו להמשיך ברכב עלינו על הכביש ונסענו עד לעיירה Baca באצ"ה]הקרובה]שם פנינו שמאלה כיוון כללי צפון מזרח ועלינו על כביש 403 המשכנו בכביש זה במקביל למסילת הברזל עד לעיירה Podbordo עמק סוצ'ה והנהר,•סוצ'ה הוא נהר אלפיני באורך של 140 קמ' הזורם לכיוון מערב סלובניה וצפון איטליה מקורותיו נמצאים בעמק Trenta Valley באלפים היוליים בגובה של 1100 מטר. הנהר זורם ליד הפסגותה גבוהות ביותר בסלובניה הנהר עובר ליד הפסגה הגבוהה ביותר בסלובניה Triglav (2,864 m) זורם דרומה לפני שהוא זורם דרומה לעבר הערים של Bovec ,Kobarid,Tolmin,Kanal ob Soci, ולאחר מכןNova Gorica מקום שגשר Solkan חוצה מעליו והעיר Gorizia ונשפך לים האדריאטי סמוך לעיר האיטלקית Monfalcone. . בשל צבע המים ירוק אמרלד הנהר משווק בתור " האזמרגד"היפה. הוא אמור להיות אחד הנהרות הנדירים בעולם,השמור על הצבע לכול אורכו.מסלול זרימת הנהר סוצ'ה,

21371ac2ca38bb9bb6c1d24741e6665c.png?l=6

צבע הנהר

8ee29cee0de46534c93facd6532b7f93.png?l=6

הערים והאתרים העיקריים בעמק סוצ'ה,

עמק סוצ'ה נחשב לאחד המקומות היפים בסלובניה. העמק משתרע מהפארק הלאומי טריגלאב עד לעיירת הגבול נובה גוריצה (Nova Gorica)..

בובץ Bovec: עיירה המשמשת כמרכז תיירות אזורי לעמק הסוצ'ה ולצפון מערב סלובניה. עיירה בצפון מערב סלובניה בקצה עמק הסוצ'ה ולמרגלות הרי קנין Kanin שברכס האלפים היוליאניים.היא שוכנת בגובה 434 מ' מעל פני הים ומרוחקת 136 ק"מ מליובליאנה , בובץ מוזכרת לראשונה ב-1192 כחלק מפרובינציית טולמין.מאוחר יותר נשלטה על ידי ונציה ומאוחר יותר הפכה לחלק מנסיכות Gorizia שבצפון איטליה.בטרם הפכה להיות חלק מהקיסרות ההאבסבורגית, כמו יתר חלקי סלובניה,נשלטה לזמן קצר על ידי נפוליון.מרבית תושביה דוברי גרמנית.
במהלך מלחמת העולם הראשונה הייתה אחד ממוקדי הקרבות בין האוסטרו-הונגרים . ממוקדי הקרבות בין האוסטרו-הונגרים לאיטלקים,בקרבות שכונו,קרבות איסונצו (סוצ'ה בסלובנית).לאחר מלחמת העולם הראשונה ועד למלחמת העולם השנייה הייתה העיר תחת שלטון איטלקי פשיסטי שדיכא את תושביה.בסוף המלחמה שלטו הנאצים בעיר ומיד בתום המלחמה נשלטה על ידי כח בינלאומי עד להעברתה ליוגוסלביה ב-1947

הערים והאתרים העיקריים בעמק סוצ'ה,

מפל בוקה Boka :

המפל הגבוה ביותר בסלובניה ואחד המפלים המרשימים בה.גובה שתי מדרגות המפל 106 מ'. עוצמת זרימת המים כמאה מ"ק בשנייה. ניתן לראות את המפל בדרך בובץ-קובריד. מקור המים במפל בהרי קנין שבאלפים היוליאניים. ניתן ללכת רגלית במסלול מעגלי של כשעה. כשבעה ק"מ אחרי שיצאתם מבובץ לכיוון קובריד הסתכלו ימינה וחפשו את המפל.

•קובריד Kobarid :עיר ובה כ-4,400 תושבים בצפון-מערב סלובניה בקרבת הגבול האיטלקי. העיר היתה מיושבת כבר בסוף התקופה הניאוליתית ונמצאו בה שרידים מתרבות האלשטאט יותר מאוחר הגיעו הסלאבים אבותיהם הקדומים של הסלובנים.בימי הביניים הייתה חלק מבישופות אקוויליאה ובמאה ה-15 עברה לבית האבסבורג. במאה ה-19 הפכה להיות מרכז חשוב בהתגבשות הלאום הסלובני.מרבית העיר נהרסה במהלך מלחמת העולם הראשונה בשל מיקום העיר על צומת דרכים חשוב צפון דרום. לאחר המלחמה הועברה פורמאלית לאיטליה והוקמה בה תנועת התנגדות TIGR לשלטון הדיכוי הפאשיסטי האיטלקי. רבים מהתושבים עברו ליוגוסלביה.מוסוליני ביקר בעיר ב-1938 והדגיש את חשיבותה לאיטלקים.הפרטיזנים שיחררו את העיר ב-1943 והקימו רפובליקה בשטח של 2,500 קמ"ר בשם רפובליקת קובריד שלא האריכה ימים בשל השתלטות הנאצים. לאחר המלחמה העיר הפכה להיות חלק מיוגוסלביה.עמק סוצ'ה ו- מפל בוקה

7413f4d6c8092c107612de8f4abad214.png?l=6

885a7aadfc98b2b02bae4a266215eed4.png?l=6

קובריד הקץ לנשק" -A Farewell to Arms

העיר התפרסמה ברומן של הסופר האמריקאי, זוכה פרס נובל לספרות ארנסט המינגווי ( 1899-1961) Ernest Miller Hemingway משנת 1929 "הקץ לנשק" A Farewell to Arms .
ספורו החצי-ביוגראפי של ארנסט המינגווי מנקודת מבט של לויטננט ששימש כנהג אמבולנס בצבא האיטלקי מיטיב לתאר את מוראות המלחמה ואת נסיגת הצבא האיטלקי שלחם באוסטרו-הונגרים המחוזקים ביחידות גרמניות.
באזור העיר, היושבת על פרשת דרכים, התנהל קרב קפורטו (קפורטו הוא שמה האיטלקי של קובריד). מוזיאון העיר מתאר את מוראות המלחמה.

במרכז העיר מוזיאון שמתעד את הקרב.

העיר קובריד

db5cbf27f8ba61d18fbe7da7f6403e5e.png?l=6

וגשר נפוליון לידה

89a97246f6b60943cf4d43a9840aad72.png?l=6

קנל Kanal

עיר מימי הביניים ובה כ-6,000 תושבים בעמק הסוצ'ה בצפון מערב סלובניה.הגשר הראשון שנבנה בעיר מעל הסוצ'ה,נבנה על ידי הרומאים.הגשר הנוכחי (המופיע בתמונה) נבנה במלחמת העולם הראשונה.מרכז העיר בוצר בימי הביניים ונותרו ארבעה מגדלי שמירה המכונים בסטיונים.מזרקת נפטון נבנתה ב-1815 לשמש כמקור מים. בנות העיר נשאו ממנה את המים בדליי עץ.ניתן לרדת מהגשר ולהלך לאורך הנהר. Kanal העיר והגשר

dda9326e6615a53fc196835be1cc9731.png?l=6

טולמין Tolmin

•עיר ובה כ-12,000 תושבים בצפון מערב סלובניה. הישוב הגדול ביותר בעמק הסוצ'ה העליון. משמשת כמרכז כלכלי ואדמניסטרטיבי לישובי הסביבה.
התושבים הראשונים בטולמין היו האילריים ובעקבותיהם הגיעו הרומאים.במאה ה-6 הגיעו לכאן הסלאבים אבותיהם הקדמונים של הסלובנים.עד לתחילת המאה ה-15 היתה העיר חלק מהפטריאכיה של אקילה ובמשך כמאה שנים נשלטה על ידי ונציה ובתחילת המאה ה-16 עברה לידי בית האבסבורג.טולמין המנזר

ce282824815f6701d7b438309944ceb7.png?l=6

העיר

c6d2b4b500e2b291411d9ef6183dedda.png?l=6

מצודת קוזלוב- Kozlov Rob

מצודה בת 1000 שנים שהוקמה בראש הגבעה החולשת על הדרך מצפון לדרום בעמק הסוצ'ה.אחרי רעידת האדמה של 1384 שוקמה המצודה על ידי ונציה ב-1420 אך נהרסה שוב ברעידת אדמה חזקה ב-1511. כמאה שנים לאחר מכן ב-1608 היא שוקמה על ידי הרוזנים מבית דורנברג Dornberg . בשנים האחרונות נעשו עבודת תחזוקה נוספות.הונחו שלטים ובהם נתונים היסטוריים והסברים על הצמחייה. ממרומי המצודה .המצודה נמצאת על גבעה בגובה של 225 מטר מעל טולמין.
Kozlov Robהעיר המבצר והבונקר

753aff0c87bc3439660d89319dc1b1cf.png?l=6

5156f3c8b616089ae86ca82210323d89.png?l=6

Podbrdo railway station

תחנת הרכבת נמצאת על הקו בין .Bohinj בסלובניה ל Trieste,באיטליה,וממוקמת בחלק הדרומי של מנהרת Bohinj.

•שזאת המנהרה הארוכה ביותר בסלובניה 6327 מטר, עוברת מתחת להר Kobla והאלפים היוליים בין עמק הדנובה לים האדריאטי.התחנה נפתחה ב-1906 והייתה שיכת לאוסטריה,לאחר מלחמת העולם השנייה השתייכה ליוגוסלביה ועם הקמת סלובניה הפכה לסלובנית.המנהרה,

22e7f59d2abd61a5b5035c5d86eb8613.png?l=6

-תחנת הרכבת ב- Podbrdo

03e07b703393f1a79ca5a0e32436b856.png?l=6

מפת האזור לאורך קו הרכבת עד בלד

d543d87f15f622391af72d9b55164e5d.png?l=6

הדרך לאורך נהר

BačapriModreju

כפר באזור טולמין ממוקם בנקודת המפגש של הנהר Baca עם הנהר Idrijca אשר בהמשך נפגש עם הנהר Soca,שטח הכפר 2.95 קמ"ר גובה 164 מטר תושבים כ-170.

Kneža:כפר בעמק Bača במחוז טולמין ,השטח 2.93 קמ"ר,הגובה 230 מטר, תושבים כ-220 , רכבת המכוניות עוברת בכפר.Kneza

2193230868ef8475fa5e8724820d0c79.png?l=6

e7011e35e8b479d712f63b0458862996.png?l=6

BačapriModrejuBaca

3c061bea7b47553087dd5b0a4e0c7b61.png?l=6

a7875db805ff9defc6956c125b5e7c79.png?l=6

מ- Podbordo עד בלד

מהעיר Podbordo התחלנו לטפס עצרנו במקום שהייתה בו חניה עם שולחנות ואכלנו צהריים, לאחר מכן המשכנו לעיירה Petrovo Brdo לאחר שעברנו אותה פנינו שמאלה כיוון כללי צפון על כביש 909 והתחלנו לטפס בו מספר רב של עיקולים עד שלאחר כ- 28 ק"מ הוא מסתיים בעיירה Bohinjska Bistrica משם עלינו על הכביש לכיוון בלד והגענו לעיר בסביבות השעה 1445 BohinjskaBistrica ו- Petrovo Brdo

כפר באזור טולמין הגובל במחוז Upper Carniola ממוקמת על הדרך המחברת בין שני המחוזות.בימי הביניים הדרך שעברה בישוב הייתה חשובה, בין שי מלחמות העולפ הכפר היה בגבול שבין הממלכה היוגוסלבית והאיטלקית,

•הכפר נמצא בגובה של 796 מטר השטח 5.91 קמ"ר ומספר התושבים כ-150.

BohinjskaBistrica:הוא הישוב הגדול בשטח השיפוט של עיריית Bohinj במחוז Upper Carniola ממוקם בין הנהר Sava Bohinjka גבעות Dobrava ו- Ajdovski gradecהדרך העיקרית מובילה לתחנת הרכבת אשר מחלקת את הישוב לחלק עליון ותחתון,מספר התושבים כ-1800 והגובה 504 מטר,היא גם מרכז סקי למקום בשם Kobla. יש

בעיירה מוזיאון ובו מסמכים ממלחמת העולם הראשונה.

מפת BohinjskaBistrica

a37cf4dca9247a3262cecf630a51d5b4.png?l=6

מפת אזור Kranji

453402c08505e9b6d9bcb2cac8f71f05.png?l=6

2001 –9 –28 יום שישי SkofjaLoka ---Ljubljana וחזרה לארץ

מ-בלד התחלנו לנסוע ,המקום הראשון שעברנו הייתה העיר Kranj עיר לא מעניינת במיוחד ובהמשך נסענו לעיר סקופיא לוקה זאת עיירה מאד נחמדה בין החלק העתיק לחדש מפריד

•נהר,והחלק העתיק צפוף וצר כמו כל העיירות העתיקות,למעלה על ההר טירה וממנה נשקף נוף יפה של העיר,בתחילת היום היה מעונן ובצוהריים התחילה לצאת השמש והיה יפה ,עם יש זמן כדאי לבקר בעיירה הזאת, החלטנו לנסוע ללובליאנה כדי לראות אותה ביום שמש יפה ללא גשם הגענו לעיר והלכנו לטייל בעיר,ואכן היא נראית אחרת ביום יפה,אכלנו צוהריים במסעדה ושאלתי מה הוא המאכל המסורתי אצלם אבל אמרו לי בשר סוס

•אחרי האוכל המשכנו לטייל בעיר העתיקה כאשר סיימנו תדלקנו את הרכב ונסענו לשדה התעופה החזרנו את הרכב וחזרנו דרך מינכן לארץ.

Kranj

את העיר הרביעית בגודלה בסלובניה ממוקמת 20 קמ' צפונית מערבית ל-לובליאנה,במרכז מחוז Upper Carniola זאת בעיקר עיר תעשייתית בדגש על אלקטרוניקה וגומי.בימי הביניים המוקדמים הייתה בירת המחוז.השטח 148 קמ"ר ומספר התושבים כ-584500 .חלק העיר מימי הביניים שמור היטב, נבנה על מפגש של הנהרות Kokra ו-Sava ,בעיר עוברת הרכבת שמקשרת ללובליאנה,לערים JeseniceVillach באוסטריה למינכן בגרמניה ,וכביש המחבר אותה לשדה התעופה הבין לאומי של סלובניה בלובליאנה בשם Ljubljana JožePučnik Airport .בעיר כנסיית Church of St. Cantianus מהמאה ה-14 ,טירת Khislstein Castle שנבנתה במאה ה-16 .

Kranji מפת העיר

d6b524942a829c51a75ebda99aa9178c.png?l=6

SkofjaLoka

עיר בת אלף השנים, נמצאת בנקודת המפגש של הנהרות Sora ו-Selška Sora ,שטחה 145 קמ"ר ומספר התושבים כ-23000 , הייתה מרכז של דומניוןLoka אשר נשלטה במשך 830 על ידי הבישופים של Freising, אשר ההשאירו חותם בל יימחה על העיר,העיר העתיקה מתגאה במספר מקומות מענינים מהעבר מבצר Loka , לפני 1202, ממוקם מעל העיר. העיר העתיקה נחשבת לאחת הערים המשוחזרות היפות ביותר,

העיר העתיקה מורכבת משני חלקים כיכר העיר העליונה נקראת Plac וכיכר העיר התחתונה נקרת Lontrg ,שתיהן נשלטות ע"י המבצר,SkofjaLoka

5eeab9efdf76fd3fdb32f89ea710333a.png?l=6

המבצר

483d0b07469fd54335743f04e766666e.png?l=6

כאן מסתיים החלק האחרון של סלובניה

אהבת? הנה ההזדמנות שלך לפרגן

רוצה לעקוב אחר הבלוג של dnahmoni?

הפוסט הבא ›
הטיול של מלכה ודוד לקרואטיה שלב א
הטיול של מלכה ודוד לקרואטיה שלב א
מתוך הבלוג של dnahmoni
06-11-2019
קרא מאוחר יותר
‹ הפוסט הקודם
הטיול של מלכה ודוד לספרד ופורטוגל 2004
הטיול של מלכה ודוד לספרד ופורטוגל 2004
מתוך הבלוג של dnahmoni
04-11-2019
קרא מאוחר יותר
לכל הפוסטים של dnahmoni »

תגובות

רוצה להגיב לזה? יש להתחבר לאתר:

 

תגובות פייסבוק

סגור
×