חבל ארקדיה בפולופונס

תמונה ראשית עבור: חבל ארקדיה בפולופונס - תמונת קאבר
נאפיליו משתקפת ממרומי מצודת פלמידי

טיול פסח 2019 בחבל ארקדיה בפלופונס

לטיול יצאנו זוג הורים בני 60+ ושני בנינו הצעירים והקרביים (בצבא) התכנון שלהם היה להתמקד בחבל ארקדיה באמצע פלופונס וללכת חלק מה menalon trail. מסלול מסומן שאורכו - 4 ימים. הטיסה של Aegean, יצאה באיחור, לאחר תלאות גם עם השכרת הרכב, הגענו ל Tina apartment, מקום בסדר ולא יותר מזה, נמצא ממערב לשדה התעופה , מרחק 15, דק' נסיעה. היתה לי התלבטות בקשר להמשך נסיעה לילית לכיוון היעד, בדיעבד , הכל התאחר כך שמזל שישנו קרוב לשדה התעופה. היום הראשון די צלע, קניית כרטיס סים מקומי ( 14 €) ,לקחה די הרבה זמן אבל מוכיחה את עצמה כיעילה , שוב ושוב. יש מס' מקומי, קל להתקשר לצימר, הנחיות הגעה או לתקשר בינינו. כשהתקרבנו למעבר קורינטוס, בהמלצת קודמים לנו ירדנו מהאוטוסטרדה כדי לצפות על התעלה מקרוב. מרשים ביותר, רצוי לא לפספס.

ממשיכים בנסיעה מענגת, בלב אזור כפרי לכיוון כפרי ארקדיה, הצימר הראשון שלנו בסטמניצה(Stemnitsa ), היות ומשם מתחיל המסלול מחר.(בדיעבד אני ממליצה על צימר בדימיטסאנה (Dimitsana), Guesthouse Kazakou מקום מצוין,למעט דנדון פעמוני הכנסיה הצמודה, ארוחת בוקר טעימה ממש ונדיבה.

למחרת התחלנו במסלול של קניון לוסיוס Lousios Gorge),)

לי הייתה חסרה אינפורמציה לגביו אז אנסה לעשות סדר : הקטע המדובר יכול להתחיל מדימיטסאנה או מסטמניצה, במידה ומתחילים מדימיטסאנה, הכיוון הכללי הוא בירידה. יש גם עליות היות והשביל עולה ויורד לפי התוואי שלו. אם מתחילים מדימיטסאנה והולכים עד לגשר הסמוך לאליניקו (Eliniko), אורך המסלול כ 15 ק"מ. אפשר לקצרו על ידי יציאה למגרש חניה קצת אחרי מנזר פרומדורו התלוי.

אחרים, עשו את המסלול עד סטמניצה ואז יש עליה קשה ממש לכפר, ממנזר פרומדורו עליה תלולה.

אנחנו ירדנו מסטמניצה, המשכנו עד למנזר פילוסופו החדש, (הדרך מקסימה,הנחל גועש, השביל מתפתל ,עולה ויורד). משם חזרנו על עקבותינו כדי להמשיך במורד הזרם לכיוון גשר האבן, שם ניתן להזמין נהג מונית מהכפר הסמוך. במקרה היה לנו מזל ותפסנו טרמפ חזרה לסטמניצה , שם המתין הרכב שלנו. כל הדרך לקחה לנו כ- 5 שעות עם עצירות למנוחה ואוכל, ואורכה 9 ק"מ.

המסלול מומלץ מאד!!!

משם נסענו מרחק 15דק' לדימיטסאנה , שם ישנו בצימר שהוזכר קודם.( Guesthouse Kazakou)

אכלנו במסעדה מצוינת ונעימה ברח' הראשי שהיה מרוחק מהצימר, 5 דק' הליכה, Teftis שמה.

למחרת הבנים המשיכו בmelanon trail מדימיטסאנה ל- Elati, 20 ק"מ קשים כך שלא הצטרפנו אליהם והלכנו חלק אחר של המסלול מהכפר Elati לכפר המחוז Vytina. בדרכנו פגשנו משפחה שעשתה את המסלול הפוך ובדיעבד, זה נראה לנו נכון יותר.

בשני המיקרים זהו מסלול לינארי, האפשרות בסיום לקחת מונית שתסיע לתחילתו, שם מחכה הרכב. בכל התחלה של המסלול יש מס' טלפונים של נהגי מוניות, כדאי לבדוק לפני היציאה למסלול שמישהו מהם עונה ויוכל להגיע, כי חלקם אינם קיימים כבר. אורך המסלול 8.5 ק"מ ורובו לאורך נחל זורם, (אנחנו היינו בסוף.אפריל, הנחל זרם בשצף ובמקומות רבים היה קושי לעבור עקב מים במסלול. מהנה וחוויתי. בסיום היום אספנו את הבנים שעשו מסלול אתגרי של 20 ק"מ מדימיטסאנה לאלתי. ישנו במלון Natura הממוקם 1.5 ק"מ מויטינה. מלון מודרני, יקר יותר מהממוצע שלנו, א. בוקר מצוינת...וזהו.

בצער עזבנו למחרת את האזור ונסענו לנאפפיליו. ממליצים להישאר באזור עוד יומיים לפחות, לא מיצינו.

נאפפיליו מקסימה כפי שתוארה , כשהגענו עלינו ב-999 המדרגות למצודת פלמידי החולשת על העיר, ירדנו ממנה ולאחר הסתובבות ברחובות המקסימים והיפים (ואכן גם תיירותיים), הלכנו אחה"צ לטיול בשביל העוקף את המצודה הקטנה לאורך הים.

בערב הימרנו על מסעדה מומלצת ששמה Alalum,היא הייתה מס' מטרים מהמקום בו התאכסנו וקיבלה שבחים רבים, לנו היתה אכזבה. אומנם נכון שהמנות גדולות ובד"כ טעימות, הרי שהשרות היה קטסטרופלי, חיכינו יותר מ3/4 שעה לאוכל שהגיע חלקים חלקים עד כדי הפרש של 20 דק' בין המנות. אז בסיכום, לא ממליצים!. מקום הלינה דווקא ממש מומלץ, הוא היה סביר גם במחיר וגם בתנאים וממוקם פשוט מעולה, ברח' שקט בחלק העתיק של נאפפיליו- Atheon guesthouse.

למחרת שמנו פעמינו לכיוון תיאטרון אפיודרוס , וכשהגענו בבוקר מצאנו פתק בכתב יד שמעדכן שעקב החג (פסחא של היוונים), המקום סגור. התאכזבנו כי נסענו חצי שעה לשם אבל הרווחנו דרך יפה ממש לכיוון מיצרי קורינטוס. זה יכול היה לרמוז לנו על ההמשך.....עת מצאנו את עצמנו עם כרטיסי skip the lineלאקרופוליס הסגור , בגלל החג. אל אל נקדים את המאוחר...

הגענו לאתונה ביום שישי בצהרים, הדירה ששכרנו דרך booking, הייתה מצוינת, ממוקמת בבנין עם מעלית, ממש בכניסה לפלאקה. מיקום נוח, דירה טובה, הספיקה ל-4 ....היתה חסרה דלת שמפרידה בין הסלון ,שם ישנו הבנים , לחדר השינה שלנו, למעט זאת הדירה סיפקה נוחיות, מיקום מעולה ומחיר ממש טוב, Acron of the Plaka, 100.

בצהרים הצטרפנו לסיור, אליו נרשמנו בעוד מועד ,של Frèe tour by foot. למדריך קראו אלכס והוא היה פשוט מעולה. היה לו ידע רב, הוא תיבל את דבריו בהרבה הומור ובמשך 3.5 שעות לא השתעממנו לרגע. הסיור הינו בעיקר טעימות ופחות אתרים , הוא מועבר באנגלית ,ומאד מומלץ. כדי לרצות את הבן הטבעוני אכלנו במסעדה קרובה שנקראת אבוקדו, אוכל מעניין וטעים, לא זולה אבל החיוך על פניו של הטבעוני שסוף, סוף יכול להכניס מזלגו לצלחות אחרים, ונהנה מכל רגע , היה שווה זאת.

למחרת ביקרנו באתרים שונים ובסמטאות באתונה והמתנו כדי שיפוג החום ונוכל לעלות לאקרופוליס, שלמיטב הנאמר, גם באתר הכרטיסים שנקנו יום קודם וגם במשרד בו ממירים את הכרטיס הדיגיטלי לכרטיס נייר, יהיה פתוח רצוף עד 20.00. על כן כה התאכזבנו כאשר בהגיענו ב 15:45 מצאנו דף נייר מוצמד בסלוטייפ לשער הכניסה ומבשר שהאקרופוליס סגור. אכזבתנו היתה רבה ביותר, אלו הן שעותינו האחרונות באתונה, שילמנו אינטרנטית 96 יורו , ואין אפשרות לממשם , כעת אנו נאבקים על ההחזר לאור ההטעיה .

אכזבתנו היתה רבה , ניסינו להפיגה בעליה לגבעת ליקאביטוס, המראה הנשקף אכן יפה.

בצער עזבנו את אתונה ונראה שנחזור, האקרופוליס הרי מחכה לנו....

רוצה לעקוב אחר הבלוג של nita15?