חדשות התיירות - 22/12/2011

חדשות התיירות בעולם: השיבושים בפעילות בנמלי התעופה הגדולים של צרפת נמשכים. אל על הכריזה על מוצר חדש, מכרז אשר במסגרתו יוכלו נוסעי מחלקת התיירים לשדרג את מושבם למחלקת העסקים. KLM ההולנדית מפתחת אפליקציה, שתאפשר לנוסעיה לבחור את האדם שיישב לידם בטיסה.
מערכת אתר למטייל
|
תמונה ראשית עבור: חדשות התיירות - 22/12/2011
© איתמר ברק

שיבושים בנמלי התעופה בצרפת

בנמל התעופה שארל דה גול בפריז, נערכים להמשך השביתה, המתקיימת זה מספר ימים. איגוד העובדים של עובדי הביטחון, דורשים שכר גבוה יותר. הם ניהלו דיונים עם הנהלת רשות שדות התעופה, אבל המגעים כשלו. דוברת הממשלה, ולרי פקרס: "העובדים מחזיקים את הצרפתים כבני ערובה, דווקא כשהם נוסעים לחופשה". השיבושים בפעילות בנמלי התעופה הגדולים של צרפת מתקיימים בשבוע של חג המולד, תקופה בה רבים יוצאים לחופשה. טיסות מנמל התעופה שארל דה גול עוכבו ובנמל התעופה סנט אכזופרי של ליון בוטלו שליש מהטיסות, בשל השביתה.

שיבושים בנמלי התעופה בצרפת. צילום: איתמר ברק

אל על: מכרז לשדרוג למחלקת העסקים

חברת התעופה אל על הכריזה על מוצר חדש, הנקרא "אל על פלוס", אשר במסגרתו יוכלו נוסעי החברה, שרכשו כרטיסי טיסה באמצעות האינטרנט בלבד, לשדרג את מושבם ממחלקת התיירים למחלקת העסקים, תמורת תשלום. נוסעי אל על שרכשו כרטיסי טיסה באמצעות אתר החברה, יוכלו להגיש הצעה כספית לשדרוג מושבם למחלקת עסקים, לא כולל המחלקה הראשונה, על ידי מערכת מקוונת, שתופיע מיד עם סיום הליך ההזמנה. את ההצעה לשדרוג ניתן להגיש עד 14 יום לפני מועד הטיסה. ההצעה תהיה תקפה בטיסות מסוימות, לפי מספר קריטריונים שיוגדרו על ידי אל על ויעודכנו מעת לעת, לפי שיקול דעתה בלבד. עבור כל טיסה, תציב החברה טווח מחירים במסגרתו ניתן יהיה לבחור את גובה ההצעה לשדרוג. באם התקבלה ההצעה, תודיע אל על לנוסע עד 48 שעות בטרם הטיסה. במקרה שהשדרוג לא יאושר, ישלח לנוסע מייל המיידע אותו על כך.

KLM: אפליקציית לבחירת חבר לטיסה

חברת התעופה ההולנדית, KLM, מפתחת אפליקציה חדשה של פייסבוק ולינקדין, אשר תאפשר לנוסעיה לבחור את האדם שיישב לידם בטיסה. באמצעות האפליקציה, הנוסעים יוכלו לבחון פרופילים של נוסעים אחרים, ברשתות החברתיות פייסבוק ולינקדין ולבחור בחבר למושב, בעל אינטרסים דומים, קשרים עסקיים או כל סיבה אחרת. האפליקציה נקראת "פגוש ושב" (Meet And Seat) ומתעתדת לפעול כבר בתחילת שנת 2012. דובר חברת התעופה, גדי שרייבר: "זו תהיה ישיבה חברתית. אין הכוונה להשתמש בתוכנה ככלי למציאת דייט". מלבד האפשרות לבחור חבר לטיסה, ביכולתה של האפליקציה להזכיר לנוסעים מי מחבריהם ברשת, נמצא ביעד אליו הם טסים ומי מהם מתכוון לטוס ליעד שאליו הם יטוסו.

שנת שיא בנתבג. צילום: ליאור כהן

שנת שיא בנתב"ג: מעל 12.1 מיליון נוסעים 

רשות שדות התעופה סיכמה את שנת 2011 בנמל התעופה בן גוריון. נראה כי שנת 2011 תירשם כשנת השיא של כל הזמנים. במהלך השנה עברו בנתב"ג 12.1 מיליון נוסעים, גידול של 6% לעומת אשתקד. גידול של 5% נרשם גם במספר תנועות המטוסים. כמו כן, במהלך השנה נרשמו 41 ימים, במהלכם עברו בנתב"ג מעל 50 אלף נוסעים וחמישה ימים במהלכם עברו מעל 60 אלף נוסעים. מהנתונים עולה, כי בראש רשימת היעדים שרשמו את תנועת הנוסעים הגדולה ביותר, דורגו ארה"ב, גרמניה, איטליה, צרפת ובריטניה. תנועת המטוסים בתעופה הבינלאומית הסתכמה בכ-90 אלף המראות ונחיתות. שמואל זכאי, מנהל נתב"ג בפועל: "בין יעדיה המרכזיים של רש"ת ל-2012, הצבת נתב"ג כנמל התעופה המתקדם ביותר בעולם, בקטגוריית שדות התעופה מסדר גודל בינוני, בתחומי הבטיחות, הביטחון והשרות לנוסע. בין השאר, על ידי הכנסתה של מערכת טכנולוגית חדשה לבדיקה אוטומית של כבודת נוסעים (HBS), ללא צורך בתשאול מצד אנשי הביטחון. כמו כן, חיזוק האסטרטגיה של רש"ת, באופן שיבטיח את עצמאותה הכלכלית".

החברות הטורקיות יחדשו את הטיסות לישראל בחנוכה

טיסות השכר של חברות התעופה הטורקיות ינסו לחדש את הטיסות לישראל, לקראת חג החנוכה והכריסמס. טיסות השכר של חברות התעופה הטורקיות לאנטליה הופסקו הקיץ, עקב חוסר ביקוש. מנכ"ל חברת Kta אינטרנשיונל, שי פרדו, אשר מייצג חברות שכר טורקיות בישראל: "בשלב זה אנו מתכננים להתחיל את הטיסות ב-25 לדצמבר, אך מסתמן ביקוש, כך שאפשר ונקדים זאת. קיווינו כי היצע הטיסות בשוק יביא להצטרפותם של עוד נוסעים מישראל, כפי שהסתמן תחילה. אולם, נאלצנו לעצור בסוף חודש שעבר את הטיסות, כי לא היה מספיק ביקוש". הכוונה היא להציע טיסת שכר אחת לשבוע, מנתב"ג לאנטליה וממנה. במידה ויהיה ביקוש רב יותר, תוספנה חברות השכר הטורקיות, עוד טיסות בקו זה.
 
לתחילת הכתבה

רוצה לקרוא עוד על חדשות התיירות בעולם? הנה כמה קישורים נוספים שיעניינו אותך:

יעדי הכתבה

סגור
0
×