חופשה משפחתית באוסטריה - זלצבורגלנד וטירול

תמונה ראשית עבור: חופשה משפחתית באוסטריה - זלצבורגלנד וטירול - תמונת קאבר

סיכום של 12 ימים מלאים ועמוסים באוסטריה, זלצבורגרלנד וטירול. היה כיף, נופים מדהימים, ומלא אטרקציות.kiss

הצוות:

שתי משפחות, 4 מבוגרים, 4 מתבגרים בגילאי 14-16, 5 ילדים בגילאי 8-12 וילדה בת שנתיים. כולם אוהבים אטרקציות, חלק אוהבים אקסטרים, חלק נופים וטיולים בטבע, ואני אוהב גם עיירות. ניסיתי לשלב בין האהבות ולהשביע את רצון כולם, אבל לפעמים הרגשתי כמו להטוטן עם 5 כדורים.... ולפעמים הם נפלו... wink

לוגיסטיקה:

טיסות הוזמנו באל-על כ9 חודשים מראש. טיסת בוקר (6:00) ביום ראשון למינכן, וטיסת לילה (22:10) בחזור בחמישי. 408$$ לכרטיס. טיסות נוחות עם צוות אדיב. גם בהלוך וגם בחזור הטיסות היו מלאות.

רכב (9 מקומות ו7 מקומות) הוזמן גם 8-9 חודשים מראש דרך אורן מרום ורנטאל קארס. בהזמנה הראשונה המחיר לרכב 9 מקומות היה 4500 ₪ לתקופה (כולל ביטוח מלא), אבל פעמיים השתמשתי באפשרות של רנטאל קארס לבטל את ההזמנה, כי המחיר ירד (פעם ראשונה ל3900, פעם שנייה ל3500).

כרטיסי זלצבורגרלנד הוזמנו עוד בארץ, והוכיחו את עצמם כמשתלמים ביותר!

לינה:

היינו שבוע בזלצבורג בחווה הזו. חווה מומלצת, שקיבלה ציון 9 מאיתנו. החווה מנוהלת על ידי ג'ורג', שכמעט לא יודע מילה באנגלית. יש לו בת תיכוניסטית, שנמצאת בבית בסופי שבוע, ומדברת אנגלית מצוין. הדירות מרווחות ונוחות. מרוהטות בסגנון עתיק. המטבח מצויד היטב, אבל המקרר קטן-בינוני. לא כמו מיני-בר במלון, אבל גם לא מקרר ביתי גדול. משהו באמצע. לנו היה חסר מקום בפריזר, והציעו לנו להשתמש בפריזר גדול שהיה בדירה שלהם. 7 לילות עלו לכל משפחה 650 אירו. פעם אחת מסרנו את הבגדים שלנו לכביסה, וזה עלה 4 אירו למשפחה. אכזבה מסוימת נרשמה מחסרון החיות בחווה. מסתבר שבקיץ החיות עולות להרים, ורק בחורף הן בחווה. כל בוקר ואחה"צ ראינו את ג'ורג' יורד מההרים ברכבל המצ'וקמק שנמצא בחווה עם 3 כדי חלב טרי. במתחם יש גם משחקיה, עם שולחן פינג פונג, כדורגל שולחן, לגו ומשחקי קופסא. בילינו שם שעות נעימות, במיוחד בשבת.

5 ימים נוספים בחווה הזו. ניתן להזמין גם דרך בוקינג. חווה מדהימה, ציון 10. מגדלנה, בעלת הבית, אישה נחמדה ומקסימה מאד. מוכנה לעזור בכל דבר, ותמיד עם חיוך. גם פה החדרים מרווחים ונוחים מאד. הריהוט בחווה הזו מודרני ויותר מזמין. המטבח מצויד, ואפילו היו מעט מצרכים במזווה (אורז, פריכיות ועוד. אולי נשארו ממטיילים קודמים). שוב המקרר היה בינוני עד קטן. בחווה הזו היו פרות, סוסים ותרנגולות. כל בוקר קיבלנו (חינם) חלב טרי, והילדים הלכו לאסוף ביצים מהתרנגולות, שמסתובבות חופשי (במתחם קטן). במחיר כלול גם רכיבה יומית על הסוסים בחווה, סיבוב של חצי שעה. יש סוסים גדולים וקטנים, ואפילו סוס פוני קטן מאד, שבת השנתיים רכבה עליו בגבורה laugh. המחיר היה 120/130 אירו ללילה (למשפחה הגדולה/הקטנה).

בחווה בOberperfuss מקבלים כרטיס אורח – WelcomeCard של איזור אינסברוק, שכולל רכבלים, בריכות, השכרת אופניים ועוד, וגם בו השתמשנו.

מזג אוויר:

בדקנו מספר אתרי מזג אוויר בטיול (כולל אתרים מקומיים), והמדויק ביותר היה accuweather. גם הוא לא דייק בתחזית יותר מיום אחד, אבל כל ערב הוא חזה בצורה מדויקת את מזג האוויר למחרת היום ברמה של שעות. הרבה ימים הוא חזה שעה או שעתיים של גשם, וכך בדיוק היה. (כשאחוזי הסיכוי לגשם מתחת ל50% זה אומר בעצם שאין גשם. מעל 50% בדרך כלל יש גשם. )

יום 1, יום ראשון:

כמו שכתבתי, טסנו באלעל ב6 בבוקר, ונחתנו ב9:15 בטרמינל המרוחק (טרמינל המנודים, כמו שמישהי קראה לו כאן). בזמן שאני עמדתי בתור לקבלת הרכב, אשתי הלכה לקניות בסופר שבתוך הטרמינל (ממש מאחורי מתחם השכרות הרכבים). לפי מה שהיה ידוע לנו, זה הסופרמרקט היחיד שפתוח בימי ראשון בגרמניה/אוסטריה. (בהמשך השבוע ראינו שיש סופרים שפתוחים בימי ראשון לשעתיים-שלוש, אבל קשה לבנות על זה). המחירים לא יקרים יותר מסופר אחר.

אנחנו קיבלנו פורד 9 מקומות ידני, שמעתה יכונה המיניבוס laugh. הנסיעה בו לא היתה פשוטה, אבל הודות למצלמת רוורס וחיישני מיקום גם מקדימה ובצדדים, לא נרשמו אירועים מיוחדים (כמעט...). זהו רכב דיזל, וסה”כ עבור כ2000 ק”מ שנסענו, מילאנו דלק בכ 180 אירו.

משפחת ש', שותפינו לטיול, קיבלו volkswagen caddy ושודרגו לאוטומטי. גם דיזל.

יצאנו ב11:30 מהטרמינל, והתכנון היה לנסוע לפארק רופולדינג, אולם גשם סוחף שליווה אותנו מ12:30 גרם לנו לשנות את התכנון, ולנסוע למכרה המלח ברכטסגאדן. הגענו לשם בערך ב15:00, ומיד ראינו המוני יפנים בקבוצות מאורגנות בכניסה. זה לא בישר טובות לגבי התור, ואכן הסיור שנקבע לנו היה ל16:25. מעניין שכאשר הגיע תורנו, כבר לא היה תור כמעט, ומי שהגיע ב16:30 קיבל סיור ל16:45.

בשעה וחצי שהיתה לנו עד הכניסה למכרה, טיילנו באיזור. המשכנו ברחוב של המכרה ומיד אחרי מספר מטרים יש עלייה למספר מסלולי טבע בגבעות מעל המכרה. הנוף יפה מאד, והיה פתיחה מעולה לאוסטריה, ומצאנו גם שיחים של פטל, שהילדים (והמבוגרים) נהנו מאד לקטוף ולאכול.

חזרנו למכרה, ולבשנו את חליפות הכורים. יש גם חליפה שמתאימה לבת שנתיים… קיבלנו מכשירי אודיו, שנתנו הסברים באנגלית בתחנות השונות בסיור, בזמן שהמדריך דיבר בגרמנית. למעשה לא כל המכשירים עבדו בכל התחנות.

הנסיעה ברכבת הכורים נחמדה, וההחלקה במגלשות מהנה מאד (לאילו שלא פחדו. היו כמה אצלנו שהעדיפו לרדת במדרגות… blush). כך גם השיט הקצר באגמון שמכרה. גם ההסברים מעניינים בהתחלה, אבל בשלב מסוים הילדים מיצו, ומעט אח”כ גם המבוגרים. היינו מקצרים את הסיור בחצי שעה בשמחה.

בכמה טיפים ראינו שכתוב, שבסוף הסיור מקבלים מלחיה קטנה למזכרת, אבל אצלנו לא חילקו.

לסיכום אנחנו ממליצים על המכרה, אבל עם הכוכבית לגבי האורך.

יצאנו מהמכרה ושמנו פעמינו לחוות לאמבאך בגרוסארל.

הגענו ב19:00 בערך, הכשרנו את המטבח, ואירגנו ארוחת ערב עם משפחת ש'. ב21:30 צנחנו למיטות

קטיף פירות יער

השביל מעל מכרה המלח

הנוף מהדירה

יום 2, יום שני:

את הבוקר התחלנו בקניות בסופרמרקט קרוב לחווה. פירות, ירקות, חלב וביצים וכו' אני לא צריך להזכיר, אבל הכי כיף זה האננס הטרי . אננס עצום ב2-3 אירו בלבד. כמעט כל ערב חתכנו אננס טרי לקינוח. דרך אגב, גם באוסטריה האננס מיובא, אז למה הוא עולה שליש מאשר בארץ? (שלא נדבר על הגודל...).

מזג האוויר האיר לנו פנים – שמש וצפי לטמפ' של 26-27 מעלות. התחזית להמשך השבוע לא נראית מבטיחה, ולכן החלטנו לנסוע לפארק ואגריני. השתמשנו בכרטיס זלצבורגרלנד, ועלינו ברכבל לפארק. הנופים מדהימים! אני מצלם בכל כיוון, והילדים במתקנים. הפארק הוא בעצם מתחם עצום עם מלא מתקנים מפוזרים. לא מתקנים של לונה פארק. לדוגמא:

1. אגם קטן עם רפסודה, שעוברים בעזרתה מצד לצד.

1. חבלים שקשורים בין העצים, והולכים עליהם (מיני פארק חבלים)
  2. אומגה קטנה, קיר טיפוס קטן.

ועוד ועוד. יש מרחק הליכה של כמה דקות בין מתקן למתקן.

“על הנייר” המתקנים מתאימים לילדים קטנים יותר (עד 12) אבל למעשה גם המתבגרים נהנו מאד.

היינו שם עד 14:30 ולא היינו בכל המתקנים. ירדנו ברכבל, ועברנו לבריכה מעבר לכביש. נסיעה של 4 דקות. גם בכרטיס. לכאורה לא משהו מיוחד, סתם בריכה שכונתית ולא פארק מים גדול, אבל יש במתחם בריכה מקורה, בריכה פתוחה, בריכה לפעוטות, מספר מגלשות מים, מתקנים לילדים קטנים.

ראינו את זה פה, וגם בשאר הבריכות שהיינו בהם, שהסטנדרט הרבה יותר גבוה מאשר בארץ. בכל בריכה יש מגלשות, לפעמים בריכת זרמים, לפעמים בריכות מחוממות ועוד ועוד.

אכלנו שם ארוחת צהריים מאוחרת, ובערך ב19:00 חזרנו לדירה לארגון ארוחת ערב.

יום שלישי:

שותפינו משפחת ש' חובבי אטרקציות מושבעים, וכבר מהיום הראשון חיכו למגלשות הרים. לכן, בבוקר היום השלישי התחלנו בנסיעה לאבטנאו, למגלשות ההרים. סיבוב ראשון חינם בכרטיס. הנוף בדרך למעלה מקסים, והמגלשות ארוכות ומהנות. הילדים רוצים סיבוב נוסף, ומקבלים surprise. בדיעבד ראינו שהיה כדאי לקנות כרטיס למבוגר אחד פלוס הילדים, וזה היה יוצא זול יותר.

תחנה שניה היום היא ערוץ לאמר (Lammerklamm). כתבנו בוויז Lammerklamm ונסענו. בדרך ראינו מגרש חניה שנראה כמו התחלת המסלול, וחנו בו כבר כמה רכבים, אבל הוויז אמר עוד 3 דקות נסיעה אז המשכנו איתו. הגענו למגרש חניה שומם שלא נראה קשור למסלול, והחלטנו לחזור לנקודה הקודמת. אכן זו הקופה של הכניסה לערוץ (חינם בכרטיס), אבל מהקופה הולכים ימינה כמה דקות בערוץ צר ומדהים עד שהדרך מסתיימת, ואז חוזרים אחורה וממשיכים שמאלה עוד כשעה בערוץ שמתרחב והנוף משתנה – הולכים בין עצים, על גשרים. בסוף המסלול ניתן לשכשך רגליים בנחל, ואחרי עוד חמש דקות מגיעים למגרש החניה השומם, שאליו הוויז לקח אותנו בהתחלה. הילדים בנחל ומר ש' ואני חוזרים במהירות את כל המסלול עד לקופה ולמגרש החניה (לקח לנו 10 דקות) ומביאים את הרכבים לסוף המסלול.

השעה כבר 15:00 ואנחנו מתלבטים בין אגם גוסאו להאלשטאט. בהאלשטאט יש שיט באגם, שמפתה יותר את הנוכחים, ולכן האלשטאט נבחרה. בדרך התחיל גשם רציני, והתלבטנו האם נוכל בכלל לטייל בהאלשטאט, שלא לדבר על שיט. הגשם נחלש וחנינו בחניון P1 הקרוב ביותר לחלק המעניין של העיירה. פתחנו מטריות , והתחלנו ללכת לכיוון העיירה. הגשם לא הפסיק ותפסנו מחסה על מדרגות מקורות לארוחת צהריים מאולתרת. תוך כדי האוכל הגשם הפסיק laugh והמשכנו לכיוון העיירה. ביררנו לגבי שיט, אך התברר שבגלל הגשם כל הסירות חזרו למעגן, ולא מתכוונות לצאת שוב היום. frown

טיילנו בין הבתים המקסימים של האלשטאט, ואני יכולתי להמשיך עוד ועוד, אך הילדים מיצו. האכלנו ברבורים וברווזים באגם, וחזרנו הביתה.

לסיום חידה. הסתכלו בבקבוקי השנאפס. אם על כל בקבוק מצויר ממה השנאפס נעשה (תפוחים, שזיפים וכד'), ממה נעשה הבקבוק השני מימין? devil

החלק השני של ערוץ לאמר

יום רביעי: התחיל בנופים יפים, המשיך באכזבה ונגמר מצוין.

ביום רביעי בבוקר קמנו לשמיים אפורים. התחזית לא צפתה גשם, והטמפ' סבירות – באזור 20 מעלות. החלטנו לנסוע לגרוסגלוקנר. נסיעה של כשעה עד הקופות בהתחילת הכביש. בגלל שתכננו גן חיות באינסברוק בשבוע הבא, החלטנו לוותר על גן החיות לפני הכניסה לכביש. שילמנו והתחלנו לטפס, ולטפס… עצרנו בתחנה השלישית, ויצאנו מהרכב. וואו, איזה קור. מהר חזרנו פנימה ולבשנו סוודרים ומעילים. יצאנו שוב, והיה קצת יותר סביר, אבל עדיין די קר להסתובב בחוץ, אבל הנופים שווים את הקור. הרים מושלגים יפיפיים!

נכנסנו למוזיאון הטבע האלפיני בתחנה. המוזיאון יפה מאד, וחלק מהמוצגים אינטראקטיביים, מה ששימח את הילדים.

המשכנו לתחנה 4 הגבוהה ביותר, ותחנה 5 הסמוכה אליה. תצפיות נוף מדהימות. בדרך ראינו רוכבי אופניים, שעולים ברכיבה. כל הכבוד להם! איזה כושר צריך בשביל זה… בנוסף, ראינו קבוצה גדולה מאד (כמה מאות אנשים) שהלכו חלק גדול מהמסלול ברגל. לא הצלחנו לברר במה בדיוק מדובר, אבל בסוף ראינו גם נגנים שמתכוננים להופעה, אז כנראה היה שם אירוע כלשהו.

מתחנה 5 המשכנו בנסיעה ארוכה עד תחנה 11, שאמורה להיות גולת הכותרת של הכביש – קרחון פרנץ יוזף. אנחנו מאד התאכזבנו, אולי בגלל הקור, ואולי הציפיות שלנו היו מוגזמות, אך בדיעבד היינו חוזרים אחרי תחנה 4 או 5 חזרה.

חזרנו מהקרחון חזרה לנקודת ההתחלה של הכביש. שימו לב לשמור על הבלמים! בשתי המכוניות שלנו הרחנו ריח שרוף בסוף הירידות.

המשכנו לצל-אם-זי להשלים את השיט, שהיה חסר לנו מהאלשטאט. טיילנו קצת בעיירה עד שהגיע זמן השיט. בהרבה טיפים באתר מזהירים מהאוכלוסיה שנמצאת בעיירה, אך אנחנו לא הרגשנו בכך. אולי בגלל שהיינו לפני שיא העונה (סוף יוני). מה שכן ראינו זה הרבה שלטים בערבית, וזה היה המקום היחיד באוסטריה שראינו זאת. מכל מקום, היו שלוש אפשרויות שיט: בסירה קטנה, בינונית וגדולה (והמחיר בהתאם. יש הנחה קטנה לבעלי כרטיס זלצבורגלנד). בחרנו בבינונית, פשוט כי זמן היציאה שלה היה הקרוב ביותר. האגם מקסים, והשיט היה מהנה ביותר.

סיימנו בערך ב17:00 ונשאר לנו עוד כח laugh אז בדרך הביתה עצרנו במרחצאות Bad Hofgastein. גם חינם בכרטיס. מקום נפלא, מלא בריכות שונות, מגלשות מים, מתחם תינוקות ועוד. ממש נהננו.

גרוסגלוקנר

צל-אם-זי

חלק מנגני התזמורת

יום חמישי – זלצבורג וסביבותיה.

ביום חמישי שוב קמנו לשמיים מעוננים, וקצת גשומים, אך התחזית הבטיחה שתוך שעה-שעתיים עננים יתפזרו, והטמפ' תעלנה. יום זה החלטנו להקדיש לזלצבורג. כדי להשלים חוב מהיום הראשון, עצרנו תחילה למפלי גולינג. מפלים מאד יפים. הגשם עדיין טפטף, אבל ההליכה הקצרה בין העצים עד למפל, והמפל עצמו ממש מרשימים ומהנים.

בדרך ראינו קבוצה שמתכוונת לעשות סנפלינג בתוך המפל. היה שם גם צוות טלוויזיה שהתכונן לצלם אותם, אבל לדעתי הם קצת מטורפים… blush

המשכנו לזלצבורג, וחנינו בחניון Altstadt Garage. מאד קרוב ונח.

טיילנו לפי המסלול בחוברת של קובי. התחלנו במרפסת מונצסברג - Monchsbergaufzug (חינם בכרטיס), שבה תצפית פנורמית על זלצבורג וההרים.

בצמוד נמצא גם המוזיאון לאומנות מודרנית. בזמן ארוחת הבוקר, נכנסתי עם שני ילדים למוזיאון (גם חינם בכרטיס). השומר רצה לוודא, שאנחנו יודעים לאן אנחנו נכנסים, ואמר שזה המוזיאון, ולא התצפית…. צריך להשאיר תיקים בלוקרים. המוזיאון קטן ונחמד. רק אם אתם ממילא עולים לתצפית.

ירדנו מהתצפית וטיילנו במדרחוב גטריידה - Getreidegasse המקסים. חנויות יוקרתיות ואווירה מקסימה. (דרך אגב, פעם היה מוזיאון שעווה ברחוב זה, אך הוא נסגר). המשכנו לרחוב היהודים judengasse. עד לשואה חיו באוסטריה כ400 אלף יהודים, אך כמעט כולם נספו. האטרקציה המרכזית ברחוב הן חנויות הביצים המקושטות. מדהים.

המשכנו לכיכר רזידנץ - Residenz עם פסל הסוסים הדוהרים. בדיוק כשהיינו שם ניקו את הסוסים, אז לא זכינו לראות את המזרקה. בדרך לכיכר ראינו חנות שניתן להתלבש בה בבגדים מהמאה ה19 ולהצטלם. מחיר למשפחה עם 6-7 נפשות 40 אירו. חצי מהמחיר בחנות מול המצודה (שם זה 80 אירו למשפחה). אמרנו לעצמנו, שנחזור לחנות אחרי המצודה. בפינת הכיכר יש רחוב צר שמוביל לפוניקולר למצודת הוהנזלצבורג - Fortress Hohensalzburg. לשמחתנו לא היה תור, ומיד עלינו. גם מהמצודה תצפיות מהממות. הילדים היו קצת עייפים, ולא היה להם כח לסיור בטירה עצמה, אז רק המבוגרים נכנסו. מאד מעניין, תצוגות השיריון והבגדים ועוד.

ירדנו מהמצודה, וראינו שאם לא נזדרז לא נספיק לארמון הלבורן, אז לצערי הרב וויתרנו על התצלום, כי ההתלבשות וההכנות לצילום אורכות כשעה פלוס. באמת הגענו כמעט ברגע האחרון לארמון. אמנם אחרינו היו עוד שני סיורים, אך הם היו סגורים לקבוצות מוזמנות, אז למעשה הגענו לסיור האחרון. איך שהתחיל הסיור, הגיע ענן קודר והתחיל להוריד עלינו גשם סוחף. כל המטריות נפתחו, והסיור המשיך, אך המדריכה קיצרה את החלק שבחוץ (בגנים). למרות שידענו על ההפתעות, וניסינו לא להירטב מהן (נרטבנו מספיק מהגשם ) לא הצלחנו. המים יוצאים מהרצפה, מהקירות, ואין סיכוי כמעט להימלט מהם. זה חלק מהחוויה והכיף laugh

ם.

פנורמה ממרפסת מונצסברג

מוזיאון לאמנות מודרנית

גולינג

יום שישי: מוזיאון המדע ותרמה אמאדה

כרטיס זלצבורגרלנד נותן 24 שעות באתרי זלצבורג, ולכן תכננו להשתמש בו גם ביום שישי בבוקר לכניסה למוזיאון המדע. למעשה אנחנו היינו די עייפים אחרי כל השבוע, והעדפנו בוקר שקט, ורק משפחת ש' יצאה למוזיאון. הם נהננו שם מאד, וממליצים בחום. הרבה פעילויות אינטראקטיביות והלימוד נעשה בצורה מהנה מאד.

אנחנו התעוררנו מאוחר, יצאנו לקניות בסופר, ומעט קניות בגדים בחנות Kik, רשת זולה, שיש לה הרבה חנויות באוסטריה.

לקראת הצהריים נסענו למרחצאות תרמה אמאדה Therme Amadé השימוש האחרון שלנו בכרטיס זלצבורגרלנד המעולה. מרחצאות מעולים, עם מגוון בריכות, ומגלשות מים שונות. יש מגלשה אחת מאד מפחידה, שבה אתה עומד, והרצפה נפתחת, אתה נופל ואמור להשלים סיבוב של 360 מעלות. הבן שלי, בן 16, נתקע באמצע הסיבוב!! sad וחזר אחורה. הוא נכנס ללחץ, והתחיל לצעוק שהוא תקוע. פתאום נפתח חלון בצד, ומישהי מהצוות באה לעזרתו. הוא אמר לה שהוא תקוע, אז היא ענתה לו : “אני יודעת...”.

למרות התקרית הזו, כולנו נהננו מאד מאד. מומלץ בחום.

לקראת שבת הבת שלי הכינה חלות טעימות (מאד מאד surprise), ובישלנו ארוחה לתפארת. היה לנו מאד מתאים לנוח יום אחד מהנסיעות. הבאנו משחקי קופסא מהארץ, והיה לנו כמו שכתבתי חדר משחקים בחווה, כך שהעברנו את השבת הארוכה בנעימים. תכננו גם לטייל רגלית באיזור הגרוסארל (יש מסלול יפה עם מפל), אבל מהצהריים התחיל גשם מעצבן שלא איפשר זאת frown.

יום 8 – יום ראשון: מעבר לטירול

ארזנו במוצאי שבת, ונפרדנו ביום ראשון בבוקר מג'ורג' ובתו מרטינה. התחלנו בנסיעה מערבה לטירול, כשהיעד הראשון – מפלי קרימל. חנינו בחניון הקרוב ביותר (נדמה לי P4) וחיפשנו את המוניות, אך משום מה לא היו באותו יום מוניות smiley. הסתפקנו בהליכה לחלק התחתון של המפלים. מקסים ומרשים מאד! זרימה עצומה. וגם הדרך לשם יפה מאד. התעכבנו ליד האנדרטה עם המילה “דאגה”, שהזכירה לנו את ההסטוריה העצובה שלנו indecision. כל שנה בסוף יוני מתקיים מסע, שמשחזר את מסע ניצולי השואה ב1947. עוד קישור.

המשכנו מהמפלים למגלשות ההרים ב Zillertal Arena. (נסענו דרך מעבר גרלוס, שהוא מעבר הרים בתשלום. נחמד, אבל לא להגיע במיוחד.) מגלשות מהנות ביותר, מהטובות שהיינו בהן. בצמוד למגלשות גן שעשועים מעולה.

המשכנו מערבה עד לבית ההפוך. קנינו כרטיס משולב לבית ההפוך ולבית הג'ונגל הסמוך לו. נהננו מאד בבית ההפוך, ויצאו תמונות משעשעות מאד.

בבית הג'ונגל שני מתחמים עיקריים – אחד הוא חממת פרפרים, והשני ג'ונגל עם תוכים. מקסים מקסים. כולם התלהבו. הביקור קצר בסה”כ. לא יותר משעה.

תחנה אחרונה ליום – מוזיאון סברובסקי. קנינו שם את כרטיס אינסברוק ל24 שעות, שנשתמש בו גם מחר (ספוילר… blush). במוזיאון מתקיים הקיץ (עד סוף אוגוסט) פסטיבל הודו, וראינו מופע ריקודים הודיים. מצחנו נצבע בנקודה אדומה מסורתית. כיף.

המוזיאון, כמו שכבר נכתב, הוא שילוב של אמנות מודרנית, קיטש, קריסטלים ונצנוצי אורות. בסה”כ חוויה מעניינת ומהנה.

הערב כבר התקרב, ונסענו לחוות שניידרהוף המקסימה, בניהולה של מגדלנה.

קרימל

סברובסקי

הנוף מהדירה בOberperfuss

יום 9 – יום שני

יום שני התחיל עם זרזיף של גשם, שהפסיק עד שיצאנו מהבית. התחנה הראשונה שלנו היא מגלשות ההרים במידרס. שילמנו 3 אירו למעבר בכביש, והגענו למגלשות ב9. להפתעתנו התברר שמשיקולי בטיחות המגלשות לא יפתחו עד 11 בגלל הגשם שירד בבוקר. sad אוף

נסענו לאינסברוק, וכאן התפצלנו – הנשים והבנות הגדולות לפרימארק, הגברים ושאר הילדים לגן החיות של אינסברוק. גן החיות כלול בכרטיס אינסברוק. עלינו לגן החיות ברכבל Nordkettenbahn. גן החיות מאד יפה, אך בגלל שהוא בנוי על הר הוא כולל הרבה עליות וירידות. מצד שני, לכן התצפית מהנקודות הגבוהות בגן החיות מהממות surprise

בסוף הביקור בגן, המשכנו עם הרכבל לתחנות הגבוהות שלו (גן החיות בתחנה הראשונה). גם כלול בכרטיס. הנוף מהתחנה השניה מדהים מדהים. אנחנו עולים ברכבל נוסף לתחנה הבאה, ופשוט נכנסים לתוך ענן. הראות אפסית והטמפרטורה מקפיאה. אחרי 5 דקות אנחנו יורדים חזרה למטה….

אנחנו אוספים את הנשים מהקניות (המוצלחות. חוץ מפריימארק יש בקניון גם C&A ועוד ועוד), ומתפצלים שוב. משפחת ש' נוסעת שוב למידרס, ואנחנו נשארים באינסברוק והולכים למוזיאון Audioversum. אופס, תקלה. המוזיאון סגור בימי שני frown, אבל הרווחנו טיול יפה ברחובות היפים של אינסברוק.

חוזרים לחווה לרכיבה על סוסים. רוכבים כחצי שעה בתוך יער מקסים. ממש כיף.

לסיום היום אנחנו נוסעים לבריכה בAxams, ומשתמשים בכרטיס welcome card שקיבלנו בחווה כדי לקבל 50% הנחה בדמי הכניסה.

אינסברוק

יום 10 – יום שלישי: אימסט

מתחילים את הבוקר בנסיעה לאימסט, לטיול בערוץ רוזנגרטן. בדרך עוברים במנהרה עצומה, כ5 ק”מ. מחר נגלה שיש ארוכות ממנה… מגיעים לאימסט, והוויז, שכוון להוך-אימסט מביא אותנו לדרכים חסומות. טוב, זה לא אשמתו. כל הכבישים במרכז אימסט בשיפוצים, והוא לא מעודכן. מסתובבים ומנסים מדרך אחרת, אבל שוב מגיעים לדרך ללא מוצא. כשאני נוסע לאחור כדי להסתובב, אוסטרי נחמד מכוון אותי, ואני מזניח את מצלמת הרוורס שמותקנת ברכב. טעות! הוא לא עוצר אותי בזמן, ואני משפשף את הפגוש בגדר. אנחנו מכבים את הוויז, כי הבנו שממנו לא תבוא הישועה, עוצרים בצד ונכנסים למלון שראינו. בקבלה יש מישהו דובר אנגלית, והוא מסביר לנו איך להגיע לחנייה של מגלשות ההרים בהוך-אימסט, שם מתחיל המסלול של הערוץ. סוף סוף הגענו wink

עוצרים בחנייה, ומאחורינו מתנופפים כמה דגלים. ביניהם גם דגל הפסים ומגן הדוד שלנו! כשאנחנו חוזרים הביתה אני מסתכל בגוגל מאפס, ואני רואה שיש שם בנין של ארגון מסיונרי כלשהו.

אנחנו יוצאים לכוון היער, ומתחילים את המסלול. מולנו באים הרבה מטיילים, שהתחילו את המסלול באימסט, ועלו את כל הדרך להוך אימסט. עלייה לא קלה, וחלקם מתנשפים בכבדות sad. אנחנו העדפנו לרדת את המסלול.

המסלול יפיפה, עצים, נחל ומפלים, על גבי גשרים כמוקבל באוסטריה, והוא לוקח לנו כשעתיים, כולל עצירה של חצי שעה באמצע לארוחת בוקר. בסוף המסלול ראינו את הבית שבתמונה עם קלחי התירס המתייבשים. מישהו יודע למה זה?

סיימנו באימסט, ועכשיו צריך לחזור לרכבים בהוך אימסט. התכנון היה להשאיר רכב אחד למעלה, ואחד למטה, אבל בגלל כל השיפוצים בכבישים, לא רצינו להסתבך שוב, והשארנו את שניהם למעלה. נכנסנו לאינפורמיישן, וראינו שפספסנו את האוטובוס למעלה בשתי דקות… אוף. החלטנו לקנות גלידה, ובזמן זה אני ומר ש' נחפש מונית שתיקח אותנו להוך אימסט. מיד מצאנו מונית, אך הנהג שלה היה בהפסקה… smiley

פתאום מר ש' קולט את האוטובוס להוך אימסט עובר, ועוצר בתחנה לא רחוק מאיתנו. אנחנו רצים במהירות, ומספיקים לעלות עליו. 2 אירו למבוגר. 1 אירו לילד.

האוטובוס לוקח אותנו עד לחנייה, ואנחנו ממשיכים למגלשות ההרים. אנחנו עולים ברכבל הפתוח (היחיד שלנו בטיול) אך לא מפחיד. הנוף מלמעלה מהמם! והמגלשות מעולות!

אשתי, הבת שלי ועוד בת של משפחת ש' נתקעות אחרי אדם מבוגר מאד, שנוסע לאט מאד. הן מאוכזבות, וגברת ש' אומרת להן להתלונן בקופה. אנחנו לא מאמינים שזה יעזור, אבל אין מה להפסיד. להפתעתנו הן מקבלות 3 כרטיסים חינם לגלישה נוספת laugh. בינתיים שאר הילדים משחקים בגן שעשועים קטן, שנמצא ליד הקופות.

בתחילת המסלול של ערוץ רוזנגרטן ראינו בריכה טבעית, אגמון קטן, ממש קרוב לחנייה, ואנחנו מחליטים לבדוק אותו. מתברר שאנחנו לא היחידים. הרבה מקומיים מסביבו, וכמה אמיצים אפילו שוחים במים הקפואים. אנחנו מכניסים רגל, ומחליטים להסתפק בזה. קפוא

כבר אחרי הצהריים, ואנחנו ממהרים חזרה לחווה, לסיבוב נוסף של רכיבה על הסוסים.

ערוץ רוזנגרטן

מה זה?

יום 11 – יום רביעי: פיס Fiss ואגם Natterer

יום אחד לפני אחרון באוסטריה. כבר מתחילים להריח את הסוף.indecision

נוסעים לפיס לפארק ההרפתקאות. העליה למעלה בכביש תלול, (אני רואה מולי מישהי יורדת מלמעלה ומסתכלת בטלפון תוך כדי נסיעה. אני בשוק), ולכן הנופים מלמעלה מתגמלים. לפארק עולים ברכבל הכחול. משלמים על כל אטרקציה בנפרד. ניתן לקנות למעלה או למטה בקופות של הרכבל כרטיסים , והמחיר זהה, אבל למטה יש כרטיס שמשלב גם ירידה במגלשות ההרים, שיוצא קצת יותר זול. ניתן לרדת גם ברכבל. בשירותים (של הגברים לפחות) בחניה מוקרנים סרטים, כדי שלא יהיה משעמם בזמן ה”פעילות”...smiley

הפארק נחמד, אבל מתאים יותר לילדים עד גיל 11-12. לגדולים יש 3 מתקנים: הדאון, נדנדה מטורפת של 360 מעלות, ומגלשות ההרים. אנחנו מבלים שם חצי יום נחמד.

מחליטים לוותר על הפארק בסרפוס, ובמקום זה לנסוע לאגם Natterer שלא רחוק מהחווה “שלנו”, והכניסה לשם כלולה בכרטיס Welcome שקיבלנו. החניה אחרי 14:00 בתשלום של 3 אירו. בבוקר 5 אירו. התשלום במכונה. האגם מקסים, טמפ' המים 24 מעלות. סביר. גם הילדים שלנו נכנסים ונהנים. בתוך האגם פזורים מתקנים מתנפחים, שניתן לעלות עליהם ולקפוץ למים. בקיצור, שמח. laugh אנחנו נהנים שם עד הערב.

כשאנחנו יוצאים מהחניה עוצר אותי אוסטרי מבוגר, ומתחיל לדבר איתי בגרמנית. אני מנסה לומר לו, שאני לא מבין ואולי ינסה באנגלית, אבל לו זה לא משנה. הוא ממשיך בגרמנית שוטפת. זו תופעה שנתקלנו בה כמה פעמים באוסטריה. אנחנו שואלים מישהו שאלה באנגלית, והוא עונה בגרמנית. בסוף הבנתי שהוא מבקש את כרטיס החניה שלנו… נתתי לו בשמחה.

חוזרים לחווה לערב אחרון. אורזים בתוגה קלה.

בשירותים...

Fiss

Natterer see

הדאון

יום אחרון: Leutascher Geisterklamm, מיטנוואלד, ארמון לינדרהוף

קמנו בבוקר, שילמנו ונפרדנו ממגדלנה. יצאנו צפונה לכיוון מינכן, עם כמה עצירות בדרך.

עצירה ראשונה בערוץ לויטשר. עשינו את המסלול האדום המעגלי. מסלול מקסים שלקח לנו כשעה וחצי, אבל הוא עובר על גשרים רבים, ומי שסובל מפחד גבהים (כמו אשתי...) לא נהנה ממנו כל כך.

המשכנו בנסיעה קצרה לעיירה הציורית מיטנוואלד. טיילנו במדרחוב המקסים, וערכנו קצת קניות. משפחת ש' רצו להספיק את פארק המים בארדינג, ולכן נפרדו מאיתנו, ואנחנו המשכנו עוד לטייל במיטנוואלד, כשאחריה תכננו גם את ארמון לינדרהוף. כשחזרנו לרכב מצאנו הפתעה לא נעימה. הסתבר שחנינו בחניון שמותר לחנות בו רק חצי שעה. הדו”ח לא היה על סכום גבוה – 15 אירו בסה”כ, אבל חששנו מהעמלה שחברת השכרת הרכב תיקח, ולכן רצינו לשלם אותו מיד. אחרי בירורים עם כמה אנשים, שחלק טענו שחייבים חשבון בנק גרמני כדי לשלם, וחלק שלחו אותנו לבנק הדואר, התברר שניתן לשלם רק בקופת העירייה, וכך עשינו. כל הסיפור בזבז לנו הרבה זמן, כך שכאשר הגענו לארמון לינדרהוף, ראינו שאם נצא לסיור המאורגן, נגיע מאוחר מדי למינכן. לכן וויתרנו על סיור בתוך הארמון, וטיילנו רק בגנים החיצוניים, שגם הם יפים מאד מאד.

אחרי הארמון נסענו לשדה התעופה במינכן, החזרנו את הרכב, וצעדנו ארוכות לטרמינל “הישראלי” המרוחק. הטיסה יצאה בזמן כמעט, ושבנו הביתה בשלום surprise

רוצה לעקוב אחר הבלוג של yona777?