חמישה שבועות בסין - טיול משפחתי

תמונה ראשית עבור: חמישה שבועות בסין - טיול משפחתי - תמונת קאבר
נהר הלי במחוז גוואנגשי

נחתנו בבייג'ין בתחילת חודש ספטמבר, משפחה של שש נפשות, והתחלנו את הטיול הקסום בסין.

בייג'ין היא עיר מדהימה, מאוד אותנטית, מסורתית ויחד עם זאת מודרנית עם המון קניונים מרשימים וחנויות יוקרה. בייג'ין מלאה באטרקציות וביעדי חובה ולכן כדאי לתת לה כמה ימים טובים.

ביום הראשון טיילנו בעיר האסורה הנמצאת בקרבת רחוב וונגפונג'ינג המרכזי, כדאי מאוד לקחת מלון ברחוב או בקרבתו. אנחנו לקחנו את מלון סאן וורלד דיינסטי, מלון מעולה על הרחוב הראשי. בנוסף ברחוב נמצא שוק הלילה של בייג'ין, שוק שוקק בעל המון מאכלים מיוחדים וטעימים, חובה לבקר. ביום השני טיילנו במקדש השמיים, פארק מדהים הנמצא במרכז העיר (ניתן להגיע בקלות עם המטרו), מאוד מטופח ומיוחד, כדאי להגיע מוקדם בבוקר כדי להשתתף או לצפות בהתעמלות הבוקר המסורתית בפארק. ביום השלישי טיילנו בחוטונגים בעיר, סמטאות יפות מאבן, מקום יפה ושווה ביקור. ביום הרביעי נסענו לחומה הסינית, יעד החובה. נסענו במסגרת טיול יום מאורגן שרכשנו בסניף תיירות בעיר, ברחוב וונגפונג'ינג יש הרבה סניפים.

המשכנו לשנגחאי, נסענו ברכבת המהירה (350 קמ"ש) מבייג'ין לשנגחאי (רצוי לקנות כרטיסים מראש באינטרנט כי יכול להיות שלא יהיה מקום). שנגחאי עיר יפה ומודרנית, אך אין המון אטרקציות בעיר, שלושה ימים מלאים מספיקים. ביקרנו בשנגחאי בגני יו יואן, גנים יפיפיים ומיוחדים. רחוב נאנג'ינג בעיר שווה ביקור, רחוב יפה עם המון חנויות, טוב לשופינג. והמקום המרשים ביותר בשנגחאי הוא הבונד, אי קטן של עסקים, מלא מגדלים גבוהים ומרשימים שמוארים בלילה, שווה לבוא בלילה לעשות טיול בטיילת.

באחד הימים בשנגחאי נסענו ברכבת לעיירת המים סוג'ואו, נסיעה של כ-25 דקות. סוג'ואו היא עיירה יפה, מעין ונציה הסינית, מתאפיינת בתעלות מים צרות. ניתן לנסוע לטיול יום אחד משנגחאי אך לא חובה, כדאי לנסוע רק אם יש זמן. המשכנו משנגחאי ברכבת לייצ'אנג לקרוז בינגצה של 4 לילות המגיע אל צ'ונגצ'ינג. הקרוז עובר במקומות יפים, והנהר מרשים ביותר, חוויה מיוחדת בספינה. (ניתן לציין שברוב הזמן הראות בנהר לא טובה ולכן צריך לקחת זאת בחשבון, וגם כי הקרוז לא זול).

עם ההגעה אל צ'ונגצ'ינג נסענו ברכבת אל צ'נגדו, העברנו לילה בצ'נגדו ולמחרת יצאנו לטרק של 7 ימים ברמה הטיבטית בחבל סצ'ואן עם מדריך מקומי דובר אנגלית ובעל רכב לנסיעה. לאיזור זה לא כדאי להגיע ללא אוטו מכיוון שהתחבורה הציבורית לא מפותחת ולכן רצוי לקחת מדריך דרך האינטרנט (ניתן לבדוק באתר מדריכים מסצ'ואן או מצ'נגדו, ותמצאו מבחר של מדריכים). לקחנו מדריך בשם וויבר (weaver.guide@gmail.com), דובר אנגלית מצויין ומדריך טוב. קבענו איתו מראש על תאריכים, מקומות ומחיר. המדריך הציע יעדים שונים ואנחנו הוספנו עוד יעדים שבדקנו עליהם והרכבנו מסלול יפייפה ברמה בחבל סצ'ואן.

מסלול הטיול ברמה:

התחלנו את היום הראשון בכפר מנגווי, כפר של חקלאות ואומנות מקומית, עם מסלול לרכיבה באופניים שניתן לשכור במקום. לאחר מכן המשכנו להר התה, מנגדינג. את היום השני העברנו בשמורת הפנדות - ביפנגשיה. ביום השלישי היינו בשמורת מוגאצ'ו ולנו בעיירה המיוחדת קנגדינג – שווה ביקור בעיירה. ביום הרביעי טיילנו בכפרים הטבטים באיזור דנבה. ביום החמישי והשישי טיילנו בשני פארקים של שמורת פור ליידיס מאונטיין ולנו ביורט מקומי. חוויה מיוחדת אך לא נוחה במיוחד.

הטיול ברמה היה מדהים ביותר ואותנטי בטירוף, נפגשנו עם המקומיים, הטיבטים, וראינו מקומות עוצרי נשימה. צריך לקחת בחשבון שהרמה גבוהה מאוד. הכפרים בהם לנים נמצאים בגובה בסביבות 3500 מ' והשמורות בסביבות 4000 מ', לכן כדאי לקחת זאת בחשבון ולבדוק אם זה מתאים ובנוסף להגיע עם ציוד וביגוד מתאימים. ניתן גם להרכיב עם המדריך מסלול במקומות יותר נמוכים. אחרי הרמה חזרנו לצ'נגדו ללילה אחד.

למחרת טיילנו עד הצהריים בצ'נגדו. צ'נגדו עיר יפה ומגניבה, יש בה פארק גדול ומרשים ורחובות מטופחים ונקיים. בערב טסנו לאי האינאן, שנמצא בדרום סין, בקרבת וייטנאם.

נחתנו בעיר סניה, העיר המרכזית באי. האי מדהים ביופיו, ממש טרופי. המלונות באי בין הזולים בעולם, אף פעם לא נתקלנו במחירים כאלו למלונות יוקרה מדהימים. לנו במלון מנדרין אוריינטל סניה, פשוט גן עדן, אין מילים. מלון כל כך יוקרתי ומדהים. המלון יותר יקר מרוב המלונות באי אבל כדאי בכל זאת להגיע אליו, מפני שכל המלונות באי מאוד זולים. ממליצה בחום להגיע לסניה, שווה ביותר, ובמיוחד למלון מנדרין אוריינטל. לאחר 5 לילות בגן העדן המשכנו לגן עדן נוסף, למחוז גוואנגשי.

מחוז גוואנגשי הוא המחוז בעל הטבע המדהים והייחודי, מחוז הטרשונים שנמצאים בכל תחומו. נחתנו בעיר גוולין. בגוולין לנו 2 לילות, בדיעבד היה מיותר, אין יותר מידי מה לעשות בעיר (ניתן לבקר במערת נטיפים אך לא שווה את המאמץ). ההגעה לגוולין הייתה בכדי להגיע ליאנגשו, עיר מדהימה, חיה ותוססת, המרכז התיירותי במחוז. לקחנו מדריך מקומי ליומיים (באותה הדרך שלקחנו מדריך ברמה, לעשות בדיקה באינטרנט). ביום הראשון המדריך לקח אותנו לנקודת תצפית יפייפיה, שם ניתן לצפות על נהר הלי והטרשונים (הנוף שבתמונה המצורפת), לאחר מכן עשינו שייט בנהר הלי, בקרבת יאנגשו. שייט יפייפה בין הטרשים. בערב ראינו מופע על המים ביאנגשו, מדהים ושווה ביותר (כדאי לקנות כרטיסים מראש). לנו ביאנגשו (מומלץ לקחת את המלון Amari, במיקום מצויין, הכי טוב ביאנגשו מבחינת המיקום. למחרת נסענו עם המדריך לטרסות האורז בלונג ג'י. מקום מהפנט וייחודי. יעד חובה למטיילים במחוז. ביום הנוסף ביאנגשו שכרנו אופניים וטיילנו בסביבת יאנגשו. שווה מאוד לקחת אופניים באיזור, נוח מאוד לטיול והאווירה מיוחדת. בערבים הסתובבנו במרכז העיר בסמוך למלון. איזור תוסס, מגניב מאוד ובעל אווירה מדהימה. שווה לביקור לנמצאים ביאנגשו, בעיקר בלילה. לאחר ימים קסומים במחוז טסנו להונג קונג, היעד האחרון בטיול. לנו בהונג קונג 3 לילות. אין יותר מידי מה לעשות בעיר, 2 לילות מספיקים לגמרי. שווה לקחת יום טיול מאורגן שממצה את המקום לגמרי. לאחר 36 ימים חזרנו הביתה מהטיול הקסום.

לסיכום, סין היא פשוט מופלאה, קסומה, מיוחדת, מגוונת ואותנטית ביותר! שווה לטייל בה מבלי לחשוש. טיול עצמאי אפשרי לגמרי ואפילו נוח. התחבורה הציבורית מאוד נוחה, רכבות מצויינות מרושתות לאורך כל המדינה ותחנות מטרו כמעט בכל עיר. תמיד אפשר למצוא דוברי אנגלית ובמקרה הצורך ניתן להשתמש באפליקציית תרגום. הסינים אנשים מאוד אדיבים, נחמדים ונרתמים לעזרה.

לגבי מזג האוויר: טיילנו בחודשים ספטמבר, אוקטובר והיה מזג אוויר מצויין בכל המקומות.

טיפים נוספים:

חשוב להוריד אפליקציות VPN לפני ההגעה לסין בכדי להשתמש בגוגל וברשתות החברתיות. רצוי להוריד כמה אפליקציות. בנוסף חשוב להוריד גם אפליקציית DIDI, להזמנת מוניות מכל מקום ובקלות.

צפיה במפה צפה במפת הפוסט

רוצה לעקוב אחר הבלוג של אופיר גדולטר?

לכל הפוסטים של אופיר גדולטר »