טיול לברזיל בתקופת הקרנבל - 2013

בפברואר 2013 הגשמתי חלום ילדות וטסתי לברזיל, כשהמטרה העיקרית היא הקרנבל, או יותר נכון מצעד המנצחות בריו. התכנון הראשוני היה לטייל כשלושה שבועות בברזיל וארגנטינה אך בשל אילוצים החלטנו להתמקד בברזיל בשלושה יעדים: ריו דה-ז'נירו, אמזונאס ומפלי האיגואסו. את הטיול התחלתי לתכנן בראש כשנה קודם לכן והוא נסגר כארבעה חודשים לפני ההמראה.
14.2.13 - ממריאים בשעת בוקר מוקדמת עם אל-על למדריד ולאחר המתנה קצרה בשדה התעופה ממשיכים בטיסת איבריה ונוחתים בריו ב 20:30. אלי אביגדור, המדריך המקומי ממתין לנו ביציאה ומסיע אותנו למלון Rio Othon Palace (מצוין) הממוקם על החוף בקופאקבנה. אלי עם הקשרים שלו דואג לשדרג לנו את החדר ואנו מקבלים חדר בקומה ה 16 עם נוף ישיר לים ואפשרות לאכול א. בוקר בחד"א האינטימי שבקומה ה 30.
חוף קופקאבנה מהמלון
15.2.13 - אלי אוסף אותנו בבוקר במכוניתו מהמלון וביחד עם שני זוגות חברים (משפ' שגיא ופישר) מתחילים את הסיור בריו. תחילה נוסעים להר הסוכר ומגיעים לפני המוני התיירים לרכבל העולה לפסגה. משם ממשיכים בנסיעה דרך החופים אורקה, פראיה, פלמנגו, בוטפוגו עד לניטרוי - עיר בת של ריו. נוסעים על גשר באורך של כ 13 ק"מ על הים ועולים לגבעה שבה נקודת תצפית מדהימה על אזור ריו. במקום גם ניתן לצנוח במצנחי רחיפה אך לאחר התלבטות קצרה מחליטים לוותר וחוזרים לריו ומסיירים במרכז העיר: איצטדיון המרקאנה (בשיפוצים), בית העיריה, התיאטרון, הקתדראלה והסמבודרומו. לאחר מכן נוסעים לאסוף את הכרטיסים למצעד המנצחות ולחנות שבה מוכרים בזול סנדלי "הוויאנאס". אנו רוכשים לבנות כמות מספקת לשנים הקרובות (אני אופטימי...) וחוזרים למנוחה במלון. בערב אלי אוסף אותנו למסעדת "אכול כפי יכולתך", שפרט לאוכל המגוון והטעים שותים בה גם קפרינייה טובה. לאחר ששבענו אלי מוביל אותנו למועדון סמבה מקומי, שבו אנו נחשפים לשמחת החיים של העם הברזילאי, שנהנים לשיר, לרקוד ולעשות שמח.
ברזיל 2013 045.JPG
16.2.13 - נוסעים בבוקר דרך יער טיז'וקה להר הקורקובדו. התצפית מההר מדהימה אף יותר מהר הסוכר. בשעה המוקדמת יחסית שבה הגענו הראות טובה אך לא נקייה, אבל לפחות לא נתקלנו בהמוני התיירים המגיעים לקראת הצהריים. משם נוסעים למיראנטה דה מארטה, ומשקיפים על הפסל של ישו שבראש ההר. שמחנו לגלות שלמחרת בערב מתקיים בליגה של ריו משחק כדורגל חשוב בין פלמנגו לבוטאפוגו וכמובן שלא נוותר על משחק כדורגל בברזיל. בדרך עוצרים לקנות בקופות כרטיסים למשחק. המחיר 60 ריאל במרכז המגרש (לשם השוואה, במלון ביקשו 110 ריאל). ממשיכים לבארה (איפה שתתקיים האולימפיאדה ב 2016) ואלי מחליט לקחת אותנו לחוף ים שמכונה על-ידו "גן-עדן". הוא לא נותן גם לפקקי התנועה שבדרך להסיט אותנו מהתכנית ולבסוף מגיעים לחוף יפהפה. הגברים שבחבורה רוחצים במים והנשים צופות מהחוף ולוגמות אסאיי וגווארנה. משם ממשיכים בנסיעה לאורך החופים לבלון, איפנמה, ארפואדור וקופאקבנה. חוזרים לחדר במלון כדי לנוח קצת לפני מצעד המנצחות שמתחיל ב 21:00. נוסעים למצעד המנצחות עם נהג שאלי סידר לנו הלוך/חזור ולהפתעתי הנסיעה די מהירה וללא פקקים. למרות שהנהג עוצר לנו הכי קרוב שניתן יש לנו עוד כחצי ק"מ הליכה עד לכניסה לשער שלנו בסמבודרומו. מגיעים ותופסים מקומות בטריבונה ממש לפני שמתחיל המצעד של ביה"ס שזכה במקום הששי. במצעד צועדים בתי-הספר שזכו בקרנבל במקומות 1-6 בהתאם למיקום כשבית הספר שזכה במקום הראשון צועד אחרון. כל בי"ס צועד במשך כשעה ורבע לאורך 1 ק"מ. המצעד נמשך ונמשך ולקראת הסוף חלקנו מתחילים "לנקר" אך אנו לא מוותרים ונשארים עד שרואים את ביה"ס שזכה במקום הראשון. אנו יוצאים לנקודת המפגש עם הנהג ושמחים לראות שהוא כבר ממתין לנו. חוזרים למלון לקראת 5:00 עייפים אך מאושרים.
17.2.13 - מתעוררים לקראת הצהריים. ב 14:00 אלי אוסף אותנו לסיור בפאבלה סנטה מרתה, הפאבלה הראשונה שבה המשטרה המקומית "עשתה סדר" ושבה צילם מייקל ג'קסון קליפ בשנת 1996. לאחר הסיור המעניין נוסעים לאיצטדיון ה"אינג'ינרו" למשחק בין פלאמנגו לבוטאפוגו. אנחנו אוהדים ביחד עם אלי את פלמנגו. כשמתקרבים למגרש קצת חוששים לראות המוני אוהדים של הקבוצה היריבה ואף לא אחד מ"שלנו" אך כשנכנסים למגרש המצב שונה: אוהדי פלמנגו שולטים ביציעים. המשחק קצבי ומהנה, פלמנגו מנצחת 0:1 ומחמיצה לפחות עוד 3 גולים. לאחר המשחק נוסעים לבית קפה מקומי ל"שיחת סיכום" של הטיול המשותף בריו, נפרדים ומבטיחים להיפגש בארץ.
18.2.13 - היום האחרון שלנו בריו. בבוקר הולכים לטייל קצת באזור קופאבנה ולקנות בגדי ים לבנות. בצהרים נוסעים עם אלי לשדה התעופה, נפרדים ממנו וטסים למנאוס. נוחתים במנאוס (לאחר חניית ביניים בברזיליה) ב 23:00. משיגים נהג מונית עם תג מאושר, כפי שהסבירו לנו במודיעין של שדה התעופה ונוסעים למלון do Largo Manaus (סביר). למחרת ב 8:30 אמור לאסוף אותנו מהמלון נציג/נהג של Amazon Ecopark Jungle Lodge. בעת ביצוע ההזמנה הם הבטיחו שהודעה תמתין לנו בקבלה של המלון, אך לא ממתינה לנו כל הודעה. הדבר מעלה קצת חששות אך אנו שומרים על אופטימיות.
19.2.13 - לאחר ארוחת הבוקר אנו יורדים ללובי ומגלים לשמחתנו שהנציג מהלודג' כבר ממתין לנו. נוסעים כ 25 דקות עד למרינה, שם עוברים לסירת מנוע ולאחר שייט של 25 דקות מגיעים לחוף של הלודג' שנראה כמו גן-עדן. את פנינו מקבל ג'ייקוב (יעקב) עם Welcome drink - משקה טעים מפירות טרופיים מקומיים. יעקב עושה לנו צ'ק-אין מסביר קצת על המקום ואומר לנו לחזור מאוחר יותר לקבלה כדי להיפגש עם המדריכה. בינתיים אנו הולכים לחדר/בקתה שלנו ומוצאים בקתת עץ מרוהטת ומאובזרת באופן בסיסי: מיטה זוגית (נוחה), ארון, שירותים, אמבטיה ומזגן. כשפותחים את החלונות המוגנים ברשת רואים נוף של ג'ונגל / יער עבות. לאחר התארגנות אנו חוזרים לקבלה ופוגשים את המדריכה שמזמינה אותנו להצטרף לסיור הראשון, ליער הקופים. יוצאים מהחוף של הלודג' בסירת מנוע עם קבוצה של אנשים ממדינות שונות בעולם. לאחר שייט קצר מגיעים לחוף של יער הקופים אך מגלים שאין במקום קופים. הקופים לא חיים בכלובים אלא מסתובבים בחופשיות ומגיעים פעמיים ביום לצורך האכלה, אך אם אכלו די צרכם במהלך היום הם אינם רעבים ואינם מגיעים למקום. המדריכה מבטיחה שנחזור למקום בעוד יומיים ולוקחת אותנו במקום זה לשייט קצר בנהר. אחה"צ יוצאים עם המדריכה לשלושה סיורים: ביקור ב"בית" של יליד כדי ללמוד על המסורת והמנהגים של הילידים במקום, דייג פירנאות (אני מצליח לדוג דג חתול) ושייט לילה בסירה וניסיון לתפוס תנינים. המדריכה מאירה בפנס על המים אך לא מצליחה לגלות תנינים, אבל העוזר שלה תופס במים תנין קטן והמדריכה מסבירה לנו עליו לפני שמחזירה אותו למים. חוזרים לארוחת ערב (טובה מאד) ולישון. הבקתות ממוקמות ממש בתוך הג'ונגל וזו חווייה אמיתית בעיקר בלילה כאשר שומעים את קולות הג'ונגל מבעד לחדר.
ברזיל 2013 042.JPG
20.2.13 - לאחר ארוחת הבוקר העשירה יוצאים ליום טיול ל"מפגש הנהרות". לאחר כשלוש שעות של שייט רואים את תופעת הטבע: שני נהרות בשני צבעים שונים זורמים זה לצד זה ולא מתערבבים. נהר האמזונאס מתחיל בנקודת המפגש שלהם. עוצרים לאכול במסעדה צפה ליד אי ומטיילים באי שבו מסתובבים באופן חופשי קופים (פיצוי לקופים שלא ראינו ביער הקופים) ורואים גם את פרח חבצלת המים האופייני לאמזונאס. לאחר מכן חוזרים בשייט של 3 שעות בחזרה ללודג'.
ברזיל 2013 090.JPG
21.2.13 - לפני שנפרדים מהלודג' יוצאים עם המדריכה לטיול טבע ביער ומספיקים לצאת פעם נוספת ליער הקופים כדי לגלות שגם הפעם אין בו קופים. שטים בסירה מהלודג' למרינה במנאוס ומשם לשדה התעופה לא לפני שנפרדים מהחברים החדשים שהיכרנו. אחד מהיתרונות ביציאה עצמאית למקום שכזה הוא מפגש והכרות עם אנשים מכל העולם. טסים לברזיליה ומשם ב"טיסת אוטובוס" (המטוס עוצר בדרך בקוריצ'יבה להוריד נוסעים ולאסוף אחרים) לפוז דו איגואסו. נוחתים קצת אחרי 23:00 ושמחים שהנהג מההסעה של המלון ממתין לנו ולוקח אותנו ישר למלון Bella Italia (מצוין).
22.2.13 - ארוחת הבוקר במלון ראויה בפני עצמה לאזכור: התנסינו כבר בארוחות בוקר עשירות במלונות בארץ ובמקומות אחרים, אבל כאן זה משהו מיוחד: מגוון עצום של פירות טריים, מאפים, גבינות, ביצים, מיצים טבעיים, עוגות ועוד מכל טוב. לאחר הארוחה אנו פונים לסוכנות התיירות שבלובי המלון כדי לקבל מידע על הסעות למפלי האיגואסו ואטרקציות נוספות. אך מכיוון שהמחירים שלהם נראים לנו קצת גבוהים ובעיקר בגלל שההסעה הבאה שלהם יוצאת רק בעוד כשעה ורבע אנו מחליטים לפנות לתחנת המוניות הנמצאת מול המלון, שם אנו פוגשים נהג מונית נחמד בשם מרקו המוכן להסיע אותנו במחיר נמוך יותר מזה שהוצע ע"י סוכנות הנסיעות. מרקו דובר רק פורטוגזית וספרדית אך אנו מצליחים לתקשר איתו וקובעים איתו שיאסוף אותנו לביקור בסכר האיטייפו לאחר הסיור במפלים בצד הברזילאי ובפארק הציפורים. המפלים יפים מאד אך אנו שראינו כבר את הניאגרה פחות מתלהבים (לפחות מהצד הברזילאי) ומסיימים את הביקור לאחר פחות משלוש שעות. פארק הציפורים הסמוך מאד חביב ומומלץ וביציאה ממנו מרקו ממתין לנו ומביא אותנו למרכז המבקרים בסכר האיטייפו בדיוק בזמן, ליציאה לסיור האחרון באותו יום. הסכר מאד מרשים גם ביחס להובר דאם, שאותו ראינו בארה"ב. לפני שמרקו מחזיר אותנו למלון אנו קובעים איתו למחר הסעה לצד הארגנטינאי של המפלים. בערב הולכים למרכז הקניות הסמוך למלון, שבו גם ניתן להחליף דולרים לריאל ברזילאי ופזו ארגנטינאי בתעריף טוב.
23.2.13 - למחרת בבוקר עוברים את הגבול באופן חלק (אפילו לא יוצאים מהמונית) ומגיעים לצד הארגנטינאי. אם לא התלהבנו מהמפלים בצד הברזילאי כאן המצב שונה: מגיעים ברכבת של הפארק למפל "גרון השטן" והמראה מדהים! הולכים את המסלול העליון והתחתון ולא מפספסים אף תמונה. המפלים מאד מרשימים! אנו מתלהבים גם מהרקונים המסתובבים חופשי בין המבקרים ו"סוחבים" להם אוכל. לצערנו לא ניתן לשוט לאי סן מרטין בשל גובה המים, כך שאנו מסיימים את הביקור בפארק לאחר כשש שעות. ביציאה פוגשים את מרקו ונוסעים איתו לנקודת הציון של מפגש הגבולות ברזיל-ארגנטינה-פרגוואי. הכוונה שלנו היתה להגיע רק לנקודה בצד הברזיליאי אך מרקו לוקח אותנו לסיור בפורטו איגואסו ובנקודת הציון שבצד הארגנטינאי, שבעיננו היא יפה יותר.
ברזיל 2013 042.JPG
24.2.13 - קבענו לנסוע עם מרקו לשדה התעופה אך המלון הציע לנו הסעה חינם (בגלל שהתלוננו על נמלים שמצאנו בחדר יומיים קודם) אז נפרדנו ממנו טלפונית ויצאנו עם ההסעה לשדה התעופה הקטן שבעיר. עלינו על הטיסה לסאו פאולו ולאחר המתנה של שש שעות (!) בשדה המשכנו למדריד ומשם הביתה, כשבדרך כבר מתחילים לחשוב על הטיול הבא. מונדיאל 2014...?

רוצה לעקוב אחר הבלוג של איל. א.?