טיול לטוסקנה אפריל 2017 (פסחא)

טיול לטוסקנה אפריל 2017

יום 1 יום רביעי

טיסת אליטליה ממריאה מנתב"ג בדיוק בזמן. אנחנו בחופשת פסח ,בחדשות מדברים שוב ושוב על העומס בשדה התעופה ,אבל הפעם הכול חלק ומהיר כפי שלא הייה אף פעם. בתוך פחות מחצי שעה סיימנו את כל הסידורים ונקלטנו עם כל עם ישראל בדיוטי פרי היקר שלנו. הטיסה נעימה והשירות טוב מאד ואדיב מגיעים לרומא ,עיר הנצח, 20 דקות לפני הזמן המתוכנן.

אוספים את הרכב השכור ומצפינים לכיוון פירנצה.

לאחר כשעתיים ושעה לפני פירנצה נכנסו לאאוטלט valdichiana outlet village להפסקה.האאוטלט סמוך ממש לאוטוסטרדה ובנוי בסגנון מרכזי הקניות בארהב .הקניון פתוח ומזכיר בצורתו כפר ספרדי או מקסיקאי עם כיכר פיאצה מרכזית ,לבנים חומות ורעפים .רוב החנויות בו הם מותגים איטלקיים במחירים לא הכי זולים. חוות הדעת של נשות החבורה בינוניות בהיבט המחירים. עם זאת הקניון יפה ונעים.

עוד שעה של נסיעה והגענו למלוננו בעיירהBango a rippoli 5 חמישה קמ מדרום לפירנצה בוילה עתיקה ושמו של המלון villa olmi. המלון מהמם ביופיו טובל בגנים יפהפיים ובאווירה כפרית נעימה. החדרים לא הכי גדולים אבל מצוידים בכל אביזרי המותרות הדרושים ובריהוט עתיק מסקרן ומעורר השראה ואוירה. השירות בו מעולה ואדיב והניקיון ללא דופי.

אחרי התמקמות בעשר בערב לקחנו את הרכב ונסענו לפירנצה לשוק האוכל המצוי ב Mercato central . המקום תוסס ומלא בצעירים החוגגים לתוך הלילה. במקום שורה של חנויות ודוכנים בהם ניתן להזמין את המנה הרצויה ולהתמקם בשולחנות במרכז. ניתן וכדאי לחנות בחניון מתחת לשוק.

יום 2 יום חמישי פיזה ,לוקה,פירנצה

את הבוקר פתחנו בארוחת בוקר נהדרת במרפסת המלון הצופה לגנים הנהדרים ולנוף הגבעי של טוסקנה.

ההמשך הוא בנסיעה לפיזה לביקור עם ההמונים שמגיעים לחצר הענקית המדושאת ובה המבנים היפים של הדואמו, בית הטבילה ומגדל הפעמונים העקום שבניגוד לעבר מותר כבר לטפס לראשו .

בצהרים ממשיכים לעיירה Lucca שהיא עיר ימי ביניימית יפה מוקפת חומה שלמה .בעיר מטיילים ברחובות סביב כיכר הדואמו ומתרשמים מהאווירה הנעימה.

בשעות הערב המוקדמות הגענו שוב לחניון Mercato central ומשם ברגל טיילנו עד פונטה וקיו דרך בזיליקת ס לורנצו כיכר הדואמו וכיכר הסניוריה .ברחובות אלפי אלפי אנשים והאווירה פנטסטית. בערב ארוחת ערב בשוק האוכל ומשם חזרה למלון להמשך בילוי הערב.

יום 3 יום שישי סן ג'ימיניאנו ,וולטרה וסיינה

היום הוקדש לטיול לערים סן גימיניאנו וולטרה וסיינה.

הביקור החל מוקדם בסן ג'ימיאניאנו העיר המקסימה שמאופיינת במגדליה הגבוהים שריד לבנייה בטחונית של ימי הביניים. עיר חביבה ונעימה מאד לטיול ושיטוט בסמטאותיה וכיכרותיה . כדאי להחנות את הרכב בחנייה החיצונית הראשונה שסמוכה לרחוב סן גובני.

משם נסענו חצי שעה בנופים מקסימים של טוסקנה לעיירה וולטרה החביבה השוכנת במרומי צוק גבוה. כאן כדאי להחנות בחנייה תת קרקעית שסמוכה לכיכר פריורי שהיא הכיכר המרכזית של העיירה.

עוד שעה אחרי הצהרים ואנחנו מגיעים לסיינה. גם כאן החנייה קשה מאד ולכן כדאי לחנות בחניון ציבורי ליד אצטדיון הכדורגל. עשר דקות הליכה ואנחנו בכיכר המרכזית קמפו שנערכים בה מרוצי הסוסים המפורסמים. לאחר קפה של אחר הצהרים הלכנו חמש דקות לדואמו הנפלא של העיר .כדאי להגיע לפני חמש שאז סוגרים את הקתדרלה. עוד שעתיים של טיול ברחובות הסובבים את כיכר קמפו ומשם חזרה למלון בפירנצה.

יום 4 יום שבת רומא וכדורגל

יום זה הוקדש למשחק כדורגל ברומא בין א.ס. רומא לאטאלנטה באיצדטיון אולימפיקו. זה יום של ערב פסחא והתנועה נוחה לרומא ובתוך רומא וגם החנייה ליד האצטדיון לא קשה במיוחד. האווירה פנטסטית הקהל המקומי מעודד ללא הפסקה והמשחק הסתיים בתיקו 1:1 לאכזבת המקומיים. לאחר המשחק בילינו בכף בכיכרות קאמפו דל פיורדי ונבונה עם אלפי החוגגים את הפסחא. בדרך חזרה לפירנצה הספקנו עוד לצפות על הקולוסאום המרשים.

יום 5 יום ראשון פסחא פירנצה

התחלנו את היום באירוע המרכזי של פסחא והוא תהלוכה מסורתית בחזית הקתדרלה המרכזית של פירנצה והזיקוקים מהעגלה המפורסמת. כדאי לחנות בפיאצה גיברטי ומשם ללכת ברגל כמה דקות לקתדרלה. הגענו בעשר והכיכר כבר הייתה עמוסה בעשרות ומאות אלפים חוגגים אם לא יותר מזה, צפוף מאד ולכן הלקח הוא להגיע מוקדם ככל שניתן. יש תהלוכות מסורתיות בבגדים מסורתיים ,הבישוף צועד ומזליפים מים קדושים על הקהל ואחר כך הזיקוקים והפיצוצים מהעגלה המסורתית במשך דקות ארוכות.

מהקתדרלה הלכנו לבית הכנסת המרכזי המפואר של פירנצה ובקרנו בו ובמוזיאון ובהמשך בכנסיית סנטה קרוצה.

יש לציין שהחנויות פתוחות לפחות רבות מהן על אף חג הפסחא ולפחות אלה שסמוכות לכיכר המרכזית של הקתדרלה ובית הטבילה.

לפנות ערב ביקרנו בין האלפים של החוגגים בתצפית על העיר בפיאצלה מיקלאנגלו ובמסעדה חביבה ליד פיאצה גיברטי יש שם הרבה מסעדות קטנות טובות ולא יקרות ,בהחלט מומלץ.

יום 6 יום שני חג פסחא צ'ינקווה טרה

כבר בדרכים הראשיות צפונה מורגש עומס רב של כלי רכב. אפשר להגיע לכפרים של צ'ינקוה טרה (להלן צט) בכמה דרכים, ברכבת מלה ספציה או מצפון, בשייט מלה ספציה או מצפון ,או ברכב שזו האפשרות הפחות נוחה עקב הצפיפות וחוסר מקומות החנייה ,או בשילוב של כמה מהאפשרויות. לדעתי בכל מקרה לא רצוי לנסוע ברכב אחרי הכפר הראשון ריו מגורה או האחרון מונטהרוסו. בכל מקרה קיבלנו החלטה לבקר בשלושה כפרים מתוך החמישה שהם הראשון האחרון ולוונצה שהוא המתוייר מכולם והוא לפני האחרון.

הגענו לתחנת הרכבת בלה ספציה ולא הייה ניתן להשיג מקום חנייה ולכן שמנו נפשנו בכפינו ונסענו ברכב לכפר הראשון הדרומי ריומגורה.למרות השילוט שאזלו מקומות החנייה הצלחנו למצוא מקום חנייה קרוב וירדנו לנמל הקטן המקומי.מדהים לראות את הבתים והחנויות החצובים בסלע והבתים הצבועים בגווני ורוד חום ובז׳. לאחר ביקור של כשעה וחצי נסענו לכפר הרביעי מדרום לוונצה שהוא המתוייר מכולם ונחשב לפנינה של צט. אציין מהתחלה שזו הייתה החלטה לא נבונה עקב הכביש הצר העומס וחוסר החנייה. כמויות המטיילים בכפר בפסחא פשוט אדירות ואף למעלה מזה והצפיפות בהתאם. לאחר כשעה במקום המשכנו לכפר האחרון שהוא הגדול מכולם מונטהרוסה. גם כאן הייה צריך לאלתר כדי להגיע.זהו כפר גדול למעשה עיירה עם ריכוז בתי מלון ומוסדות ציבור ובו חוף ים וטיילת ארוכה. הביקור בו כשעתיים וחצי ומהנה מאד.

יום 7 יום שלישי

יום זה הוא וגם החזרה הביתה.

בהזדמנות זו אשמח להמליץ לחובבי הקניות על קניון אאוטלט חדש ומודרני ברומא ושמו euroma2.קניון זה שוכן כ20 ק"מ משדה התעופה פיומיצינו על הכביש הטבעתי המקיף את רומא ולכן נוח מאד להגעה אליו וממנו אל שדה התעופה. בקניון מעל 200 חנויות כולל סופר ענק על שתי קומות וחצי. חוות הדעת של הנשים שהתקבלו היו שזהו קניון טוב והמחירים נוחים.

רוצה לעקוב אחר הבלוג של ari0252?