טיול לקנדה - ספטמבר 2017 2. וונקובר

סיכום טיול לקנדה – ספטמבר 2017

1. וונקובר

12/09/17 יום שלישי

עזבנו בבקר את קמלופס ויצאנו לדרך ארוכה אל וונקובר. בדרך עצרנו בעיר הופ Hop, נכנסנו ללשכת התיירות,קבלנו מפה והסברים והופננו למנהרות אותלו Othello Tunnels שנחצבו על מנת לשמש כמעבר לרכבת שלא יצא לפועל. טיילנו במנהרות ונהננו מהדרך. חזרנו למכונית והתקדמנו לעבר מפלי ההינומה Bridal Veil Falls (רק הערה-יש יותר ממפל אחד בשם זה. זה קצת מבלבל לפעמים) היפים הנמצאים ליד Chilliwack מזרחית לוונקובר. הלכנו בשמורה לאורך הנחל אליו נשפך המפל הזורם בעוצמה וצורתו כהינומה.

משם התקדמנו לרציף המעבורות ב Tsawwassen על מנת לעבור עם הרכב לויקטוריה. המתנו למעבורת כשעתיים במעין דיוטי פרי ונכנסנו לביטנה עם הרכב, עלינו לסיפון העליון כדי להנות מהים ומההפלגה הנעימה. הגענו לויקטוריה לעת ערב,התמקמנו במלון Starthcona בסגנון אנגלי שישמש אותנו בשני הלילות הקרובים. יצאנו לעיר היפה המוארת בשלל אורות, בניין הפרלמנט ומלון אמפרס מוארים באופן מעורר התפעלות והעיר לובשת קסם מיוחד בלילה.

13/09/17 יום רביעי

לאחר ארוחת הבקר במלון יצאנו לראות את ויקטוריה בבקר. הלכנו לפארק הטוטמים היפים וירדנו לנמל אותו ראינו בערב הקודם. נכנסנו לבניין הפרלמנט British Columbia Parliament Buildings. נכנסנו למלון אמפרס המהודר, ביקרנו בלובי ובחדר בו החלו לערוך את ארוחת פייב אוקלוק טי הידועה.

לקחנו טקסי-סירה אל רציף הדייגים והתפעלנו מבתי הסירה שבו.

חזרנו רגלית למרכז לאורך הנמל אל מוזיאון בריטיש קולומביה Royal BC Museum על תולדות האי וחיי האינדיאנים המכונים האומה הראשונה. בקרנו ברובע הסיני. שוטטנו קצת ברחובות וחזרנו למנוחת צהרים במלון. אחה"צ נסענו לגני בוצ'ארט The Butchart Gardens היפים. צילמנו והתפעלנו מהערוגות המטופחות והפרחים הססגוניים, המזרקות היפות והפסלים הפזורים ברחבי הגנים. ישבנו בקפה שבגנים והמתנו לרדת החשכה, האורות בגנים הודלקו והמראות בלילה היו שונים ומיוחדים. חזרנו ללילה שני במלון מרוצים וכאובי רגליים.

14/09/17 יום חמישי

התחלנו את בקר הפרידה מויקטוריה בסיור בפארק העירוני ביקונהיל רחב הידיים. מקומיים צעדו את צעדת הבקר, ברווזים החלו להתמקם באזורים באגם אליהם השמש שולחת קרניים ראשונות, סנאים קיפצו ברחבי הפארק בין ועל העצים, ואנחנו נהננו מהמרחבים העצומים ומהמדשאות המוריקות, מבריכות המים ומהשלווה שמשרה המקום. חזרנו למלון,עשינו צ'ק אאוט והחלנו בנסיעה אל עבר הפסיפיק רים. בדרך עצרנו בעיירת ציורי הקיר שמיינוס Chemainus , סיירנו בין ציורי הקיר וחילצנו עצמות והמשכנו בדרכנו.

עצירה נוספת ב Little quallicum falls בפארק פרובינסיאל. טיילנו בשני המפלים בעליון ובתחתון בין יערות הגשם הסבוכים והפראיים, והמשנו ליעד הבא מק-מילן MacMillan Provincial Park (קתדרל גרוב Cathedral Grove) גם כאן עצים סבוכים, גזעים שנפלו, סבך שרכים מרהיב ביופיו. וכמובן סנאים מדלגים סביבנו.

התקדמנו לעבר יוקללט, עצרנו בלשכת התיירות ונסענו אל הלינה בצימר Ucluelet- Liahona Guest House בקצה העיירה. קבלנו חדר בבית מעוצב ונעים והכי חשוב, יכולנו לכבס את בגדינו במקום ללא תשלום נוסף כדי להחזירם לשימוש נוסף.

15/09/17 יום ששי

התחלנו את היום במסלול Rain forest trail גשרי עץ בינות לעצי יערות הגשם. לאחר מכן ירדנו אל חוף הלונג ביץ' היפה. ערב קודם הזמין לנו מארחנו מקום בספינה לשייט צפיה בליוויתנים בטופינו.
Jamie's Whaling Station נסענו למעגן ולאחר תדרוך וקבלת ציוד מתאים הפלגנו לים. ראינו לוטרות, כלבי ים וליוויתנים כמובן. ההפלגה נמשכה 3.5 שעות, אני חשתי קצת בחילות, אבל בעזרת הצוות הקשוב שסייע במשחת מנטה שמורחים מתחת לנחיריים התגברתי. לסיום קבלנו משקה חם ועוגיות במשרדי החברה

והמשכנו לגבעת הרדאר לתצפית מומלצת על האזור שהיא גם אתר הנצחה. לטופינו עצמה לא נכנסנו, הסתפקנו בסיור ברכב. העיר מוכוונת תיירים הרבה יותר מאחותה יוקללט. חזרנו על עקבותינו לעבר יוקללט למסלול הבוג שצמחייתו שונה משאר האזור. הגענו לעת ערב ליוקללט ובקרנו בשמורת המגדלור. ראינו שקיעה יפה וטיילנו קלות בפארק הנחמד.

סיימנו את הערב במסעדה נעימה וטעימה ברחוב הראשי Matterson House שהמבנה הצהוב שלה צד את עיני. בפעם הראשונה לפני הטיול בפארק המגדלור נאמר לנו שכל המקומות מוזמנים לערב זה, החלטנו לנסות את מזלנו שוב מאוחר יותר ונמצא לנו מקום במרפסת על הגג, היה קצת קריר והם נותנים לאורחים צעיפים להתעטף בהם. האוכל שם היה טעים מאד.

16/09/17 יום שבת

נפרדנו ממארחנו החביב והחלנו בנסיעה לעבר רציף המעבורות Departure bay. היעד הפעם הוא ונקובר העיר ובשל עומס של מכוניות בסופ"ש נאלצנו להמתין כ-3 שעות למעבורת הבאה כך שהגענו לונקובר רק ב-17:00. התכנית שהכנו לחצי היום לא יצאה לפועל בשל השעה המאוחרת בה הגענו ללינה ב Vancouver - O Canada House. הבית מיוחד ויפה שנבנה בשנת 1890 בלב העיר. הריהוט עתיק והחדר שקבלנו היה נוח ומיוחד במראהו. כאן נשהה בשלושת הלילות הקרובים. ארוחות הבקר במקום מושקעות ביותר והאוירה ביתית ונעימה. יצאנו לרחוב הראשי רח' רובסון לתור את העיר, אכלנו ארוחת ערב וחזרנו לישון בחדרנו הנעים.

17/09/17 יום ראשון

התחלנו את הבוקר בשוק שבאי גרנוויל.

יצאנו למרכז העיר וונקובר והחלנו בסיור בגזטאון. צפינו בשעון הקיטור והמתנו עם תיירים נוספים לשלל צפצופיו וקרקושיו המושמעים בכל רבע שעה. אדי הגז שעולים ממנו מושכים את העין וכל הזמן מתקבצים סביבו תיירים. משם עברנו לצ'יינה טאון, טיילנו ברחוב הראשי ובקרנו בגן הסיני המיוחד שבו. הגן מאד יפה ומושקע ובו חלק סגור בתשלום וחלק פתוח ללא עלות. טיילנו בשני חלקי הגן והתקדמנו לילוטאון שלא הרשימה אותנו במיוחד. המשכנו לפארק סטנלי Stanley Park רחב הידיים אך כאן נפתחו ארובות השמיים וגשם החל לרדת כל הטיול בפארק היה מלווה בגשם, עצרנו בתחנות שונות אך הגשם קצת גרע מההנאה מיופיו של הפארק. החלטנו לנסוע לקנדה פלייס כדי לברוח מהגשם. צפינו במיצג Fly over Canada שבו מוצגים נופים וערים וכפרים ודרכים שאת חלקם ראינו. טיילנו עוד ברחבי הקנדה פלייס וחזרנו לחדרנו. מסעדה מומלצת: מיילסטון ברח' רובסון חזרנו אליה לסניף אחר בטורונטו.

18/09/17 יום שני

יצאנו לנסיעה בכביש 99, זהו כביש נופי לכוון עיירת הנופש וייסטלר Whistler, ומאחר וזה היה היפה מבין הימים שבהם שהינו בוונקובר, שמרנו אותו לנסיעה זו. עננים קידמו את פנינו בשמים וגשם ניתך מדי פעם. מצוקים אדירים מצידו האחד של הכביש ומצידו האחר הים. תחנה ראשונה 58 ק"מ צפונית לוונקובר, מפלי שאנון Shannon Falls.שמנו עלינו שכמיות גשם והלכנו אל עבר המפלים המרשימים.

נסענו לעבר סקוומיש, נכנסנו למרכז המידע ונסענו עד וייסטלר היפה והתיירותית שמשמשת כעיירת סקי וספורט וארחה את אוליפיאדת החורף. השמים החלו להתבהר והחלנו בדרך חזרה כשאנחנו מקווים שהעננים יתפזרו קצת ונוכל לעלות לגונדולה Sea to sky. הגענו לעמדת מכירת הכרטיסים ובמסך המראה את מצב העננות למעלה המראה היה מעונן חלקית. החלטנו להמר ולעלות לראש ההר. כשירדנו מהקרונית למעלה החל לרדת גשם ונכנסנו למסעדה באתר להתחמם בעזרת מרק חם בתקווה שהגשם יפסק. ואכן תפילותנו נענו, יצאנו מהמסעדה לעבר הגשר התלוי ותצפתנו אל האגם שמתחתנו והדרך שנסענו בה, מראה מרהיב! הלכנו מסלול מומלץ של 1.6 ק"מ שאינו מכיל עליות רבות, ומוביל למרפסת תצפית יפה. עצרנו בתחנות תצפית יפהפיות בדרך. ירדנו למטה מרוצים ושמחים.

עצרנו בדרך חזרה במספר עמדות תצפית לעבר האגם ולעבר מספר איים הפזורים בו, הגענו עם ערב לוונקובר ובשארית הערב שנותרה נסענו לפארק לין Lynn Canyon Park שבו גשר תלוי בגובה העצים. טיילנו בפארק כשעה וחזרנו ללילה אחרון בוונקובר.

רוצה לעקוב אחר הבלוג של bsayar?