טיול משפחות לאגמים בצפון איטליה

תמונה ראשית עבור: טיול משפחות לאגמים בצפון איטליה - תמונת קאבר
מבט לעבר האי סן גוליו מהעיירה אורטה

טיול בחופשת הקייץ יולי 2017 - יצאנו לדרך שתי משפחות, חמישה ילדים בגילאי 8 עד 14 .

טיסה למלפנסה, מילאנו הוזמנה כבר בסמוך לפתיחת הכרטיסים של easyjet , רכב הוזמן דרך חברת אופרן, על בסיס ניסיון עבר טוב.

אנחנו אוהבים טיולי טבע, ערים ופארקי שעשועים ולא מחבבים מוזאונים או כנסיות ובהתאמה תכנון הטיול.

הטיסה למילאנו בשעה 12:35, נחתנו בזמן (15:50) ולקחנו את הרכב בשדה (חברת יורופקאר ) רכבים מסוג וולקספגן 5+2 , וגולף ידני.

המלצה שלי : קחו תמיד רכב בדרגה אחת יותר מאשר יש לכם בארץ בצורה הזאת לכל ילד יש את המרחב שלו והנסיעה שקטה יותר.

היום הראשון לטיול

לאחר לקיחת הרכבים נסענו למלון הראשון (מתוך שניים) מלון la casa sul lago למעשה מלון דירות שאת הציק אין ואת ארוחת הבוקר מבצעים במלון סמוך – סנטה קטרינה.- הזמנת המלון בוצעה ב booking.

קיבלנו דירה גדולה עם חדרים מרווחים, מטבחון מאובזר עם סירים , צלחות וסכו"ם . למדיח היו כמה טבליות להפעלה ראשונית .

את הערב התחלנו בטיול בעיירה אורטה שעל שפת האגם, עיירה קטנה ולא מתויירת ( לפחות לפי כמות האנשים ) , הגענו לפיאצה שהייתה מאוד נחמדה והתיישבנו במסעדה עם נוף אל האי סאן גוליו שמואר בזרקורי ענק ונהנינו מהשקיעה .

נוף של האי סאן גוליו

טיפ: במסעדה עצמה יש לשימוש האורחים "סנו די" מקומי שהוכיח יעילות מאוד גדולה נגד היתושים המקומיים.

היום השני לטיול

ארוחת הבוקר למחרת כאמור אכלנו במלון סנטה קטרינה הסמוך והתארגנו להמשך היום !

באזור זה מקובל לטייל בסטרסה ואז לעלות לרכבל הראשון להר המוטורנה , לבצע טיול רגלי (אולי אפילו לגלוש במגלשה האלפינית במקום ) , אנחנו כדי להימנע מהתורים ברכבל ולאחר מכן בשיט לעבר האיים הבורמאים עשינו את המסלול הפוך .

התחלנו בנסיעה לעבר פסגת ההר המוטרונה , גלשנו באליפלי – המגלשה האלפינית ואז ירדנו ברכבל לעבר סטרסה – ההימור שלנו הצליח – בעוד ברכבל שלנו היורד היינו אנחנו ועוד משפחה ברכבל העולה היתה קיבולת מלאה של 40 איש + הנהג . בדרך זו יכולנו להנות מהנוף ולטייל בתוך הרכבל בלי דוחק .

הגענו לתחנה התחתונה של הרכבל באגם מאגורה – תחנה זו נמצאת היישר ממול המעבורות לאיים הבורמאים – עלינו על מעבורת אל האי איזובלה – לדעתי בטיול ראשון שווה ללכת לאטראקציה הכי טובה – כאן האי איזובלה לעומת שני האיים האחרים (אותם נשמור לפעם אחרת )

האי מחולק לשלושה חלקים – מעין כפר קטן עם חנויות לתיירים עם מזכרות ולאחר כניסה לארמון שני החלקים הנוספים – הארמון עצמו והגנים. למרות שאנו לא חובבי הזאנר הביקור היה ממש נחמד וכולם לרבות הילדים נהנו .

שטנו בחזרה לסטרסה ולפסגת הר מוטורנה (לחניה) – ושוב היינו כמעט לבד במעבורת ובגלל השעה המואחרת – וסגירת הרכבלים – גם הפעם היינו כמעט לבד ברכבל , בעוד הרכבל היורד למטה היה עמוס .

מבט על האי איזובלה בירידה מהר מוטורונה

שביצענו צ'ק אין במלון הדירות אמרו לנו שיש לנו חוף פרטי באגם אורטה – ולהפתעתנו לא רק רצועת חוף פרטית עם מזח אלה גם עץ שזיפים מתוקים – אחר הצהריים עבר בקפיצות למים שחיה ואכילת שזיפים .

היום השלישי לטיול

בוקר אכלנו ארוחת בוקר במלון הסמוך , ביצענו צק אווט ויצאנו לדרך לעבר אגם גארדה ומקום הלינה השני .נסענו דרך כבישי האגרה והגענו לבית הארחה הזיתים התגלה כמלון דירות בתוך מטע זיתים ובסמיכות לבריכה .

לאחר שקיבלנו את החדרים יצאנו אל העיר לסיאזה , אך פה נתקלנו במלוא העוצמה של חום איטלקי ולאחר סיור קצר יחסית באוזר העתיק ובחוף חזרנו אל המלון והבריכה הצמודה .

לאחר ארוחת הבוקר יצאנו אל פארק חבלים בוסטה – הפארק נמצא ליד פארק מוטורי ובמיקום מרכזי למספר מסלולי הליכה . בפארק החבלים העברנו שלוש שעות של טיפוסי עצים במזג אויר מצוין ובכיף גדול.

היעד הבא לפי התכנון היה הר מונטה באלדו והרכבל שיוצא מהעיר מלינסט - הגעה לרכבל בשעת הצהריים הוכיחה את עצמה והתורים היו קצרים . הראות למעלה בהר לא היתה מדהימה אבל איפשרה לראות את האגם בצורה טובה. טיילנו קצת במסלול המעגלי וצפינו בגלשנים שירדו מההר .

לאחר שמיצינו את הנוף והטיול חזרנו אל המלון והבריכה 😊

היום הרביעי לטיול

לפי תיאום מוקדם נסענו לפגוש את תומס מskykenyoning (מומלץ ביותר ) בתחילת המסלול.

מכיוון שתחילת המסלול היתה בצד השני של אגם גארדה שילבנו נסיעה על מעבורת עם הרכב לקיצור זמני הנסיעה – לילדים זו היתה חוויה מעניינת .

מעבורת על אגם גארדה

הגענו אל המקום ולאחר שחנינו את הרכבים בחניון מסודר קיבלנו חליפות צלילה (להגנה מהקור של המים ) .

המסלול מתחיל בעליה לעבר תחילת המסלול – לא הליכה פשוטה בגלל החום והחליפה – אבל כפי שהסתבר לנו - שווה ביותר .

בתחילת המסלול קיבלנו תדרוך מאוד מעשי "אני אשגיח על הילדים ואתם אחראים על התמונות" קיבלנו שתי מצלמות חסינות למים והתחלנו את המסלול . המסלול הוא למעשה ירידה בתוך הנחל בשילוב קפיצות למים מגבהים משתנים (3 עד 6 מטר ) ירידה בסנפלינג במקומות בהם לא ניתן לקפוץ והליכה בנחל . אין מילים לתאר את החוויה - היה פשוט מדהים וכולם נהנו מהילדים הקטנים ועד למבוגרים שבחבורה - בהחלט נבצע עוד סוג כזה של בילוי !

SKYclimber

היעד הבא היה למעשה הכביש הידוע לשימצה - SP38 זהו כביש שעולה בהר וחצוב בצורה "איטלקית" בתוך הסלע . הכביש לעיתים הופך לחד נתיבי ורמזור קטן קובע איזה נתיב מקבל את זכות הנסיעה . הנוף הינו מצוק כלפי מעלה מצד אחד ומצוק יורד מצד השני והנוף הנשקף הוא של אגם גארדה . לאחר נסיעה בכביש והתרשמות מהנוף חזרנו אל המלון

בערב התפצלנו וחלק נסעו לצפות באופרה בקולסיאום בורונה . חוויה של פעם בחיים . אבל האוירה במקום , השקט במהלך האופרה , כמות השחקנים והצליל החד בגלל האקוסטיקה של המקום – חוויה .

גילוי נאות – אופרה ממוצעת לוקחת כארבע שעות ומורכבת משלוש מערכות . לאחר המערכה הראשונה (כשעה וחצי ) יצאנו אל עבר רחובות ורונה ומצאנו גלידה איטלקית מצוינת לסיים איתה את הערב.

היום החמישי לטיול

למחרת שבנו בהרכב מלא לורונה , לקחנו את רכבת התיירים כדי לקבל רושם על העיר (בדיעבד מיותר ) ועברנו במרפסת של יוליה הסתכלנו על הקולסיאום וטיילנו בסמטאות . את המשך הערב העברנו בסידורים של כביסה (מצאנו מכבסה אוטומטית בתחנת דלק סמוכה ) וקניות – היתרון בבריכה במקום – תמיד יש מה לעשות .

היום השישי לטיול

הייתה התלבטות גדולה האם לקחת את הילדים לונציה . בסוף החלטנו על נסיעה לונציה משני שיקולים א. זה גם הטיול של המבוגרים (היינו שם בירח הדבש ורצינו לחזור לעיר ולראות את המלון ) ב. כדי להמתיק את הגלולה המרה לילדים מצאנו בית מלאכה והזמנו סדנת יצירה של מסכות ונציאניות .

בחרנו באופציה של נסיעה ברכבת לונציה וזאת כדי להקל על הנהגים ולהמנע מהצורך למצוא חניה . נסענו לתחנת הרכבת בורונה הסמוכה – חנינו בחניון הצמוד לרכבת וקנינו כרטיסים הלוך ושוב .

הנסיעה היתה מאוד נוחה והגענו אל ונציה בשעות הבוקר. שוטטנו בסימטאות בצורה חצי עיוורת תוך מעבר במספר אתרי חובה :

כיכר סנט מרקו– ניסיון לשחזר את האכלת היונים מירח הדבש התקבל בצורה פחות טובה – שהגיע שוטר מקומי ואמר לנו שאסור להאכיל את היונים בשל היותם מטרד .

עברנו בגשר האנחנות ,טיילנו לאורך התעלה הגדולה והצטלמנו ליד המלון שהיינו בו בירח דבש 😊

לקראת שיא החום בצהריים הגענו לסדנת המסכות וכל ילד בחר מסכה לבנה כבסיס ובשעה וחצי שלאחר מכן קיבלנו הסברים כיצד ניתן לצבוע את המסכה בטכניקות שונות כולל ייבוש . המפלט מהחום והמזכרת בהחלט היו שווים .

הכנת מסכות בונציה

לאחר ארוחת צהריים ושיטוט נוסף בסמטאות עלינו על הרכבת חזרה לורונה ומשם למלון בחזרה .

היום השביעי לטיול

לאחר ארוחת הבוקר יצאנו צפונה לעבר מפלי וארונה – מדובר על מפל הזורם בתוך ההר ובדרך אליו גן פרחים מטופח – כל האזור מאוד קטן (חצי שעה) ומתוייר לעייפה – המפל עצמו יפה – ובתוך ההר ליד המפל הטמפרטורה יורדת באופן דרמטי ביחס למזג האויר למעשה מפלט מבורך מהחום בחוץ אבל מעבר לכך אין פה יותר מידי . המשכנו צפונה לעבר אגם טנו עם המים הכחולים ואכן מדהים – שכרנו קיאק וסירת סאפ ושחינו לאי הקטן – האזור הומה מטיילים אבל לא היה עמוס וכולנו מאוד אהבנו . יש לקחת בחשבון שמקור המים הוא השלג מההרים ליד אז הטמפרטורה די קרה אבל עדיין אפשר לשחות (פחות קר בהשוואה לאגם גארדה עצמו).

אגם טנו

בערב הזמנו עוד מהארץ כרטיסים לארוחת ערב ומופע אבירים – מוזמנים לקרוא בטיפ מפורט שרשמתי

היום השמיני לטיול

היום כולו הוקדש לגארדאלנד –נסיעה של חצי שעה מהמלון . הפארק עצמו עמוס מתקנים אבל כחובבי פארקים מצאנו אותו כפחות מסודר ודורג אחרי פארק אירופה ואפטלינג .

היום התשיעי לטיול

בתכנון המקורי רצינו לנסוע צפונה ולגעת בדולמיטים – אגם מולבנו . בפועל החלטנו לוותר על הנסיעה הארוכה ולחילופין הסתכלנו על פרסומים שהיו במלון ,נשלפה תוכנית מגירה והרכבנו יום שיצא אחד מהטובים- מה שמעיד שלמרות תכנון צריך גמישות (ותוכנית מגירה )

התחלנו את היום בעיירה בורגטו – למעשה עיר קטנה מאוד שהפתיעה אותנו ביופי שלה ובקסם של הנהר שזורם במרכזה . התיישבנו בבית קפה קטן ממש על הנהר וישבנו עם מילקשקייק מרענן , המילקשייק לא היה בתפריט אבל ביקשנו שיכינו מהגלידות המצוינות שהיו במקום . ישבנו בכיף על הנהר הסתכלנו על הברווזים הבודדים שהיו והקשבנו לקול המים .

בצהריים בהתאם לפירסום שמצאנו במלון נסענו לאולם קארטינג מקורה – נסיעה של 20 דקות מהמלון ומצאנו את עצמנו לבד במקום – פתחו לנו מקצה מבוגרים ולאחר שזה הסתיים המסלול נפתח לילדים. – חוויה מצוינת וממש לא יקרה.

קארטינג מקורה

את הערב סיימנו בסרמיונה – העיר העתיקה הנמצאת על לשון היבשה – את ארוחת הערב אכלנו במסעדה אל מול הטירה .

Scaligero Castle

היום העשירי והאחרון לטיול

את היום האחרון השארנו לפארק הסרטים – בגלל ממטרי גשם שהיו בבוקר – הפארק עצמו היה כמעט ריק עד הצהריים – בפארק יש אזור ילדים ומספר מתקני אקסטרים – כמו המגדל השבור ולארה קרופט . הילדים רצו בין המתקנים ובגלל שלא היו כמעט אנשים עשו את המתקנים פעם אחר פעם.

בהחלט סיום מצוין לטיול נפלא

למחרת לאחר ארוחת הבוקר והצק אוט נסענו בחזרה למילאנו לטיסת איזיגט חזרה הביתה – וכך תם ונשלם הקונדס של צפון איטליה והאגמים – המון טעם של עוד – ורצון לטייל באזורים אחרים .

רוצה לעקוב אחר הבלוג של TRACER?