טיול משפחות ליפן והונג קונג אוגוסט 2016

תמונה ראשית עבור: טיול משפחות ליפן והונג קונג אוגוסט 2016 - תמונת קאבר
מקדש בקיוטו

סיכום טיול משפחות להונג קונג ויפן

אנו משפחה של שישה, נסענו באוגסט 2016 ליפן ל 17 יום ובדרך שהינו בהונג קונג 4 ימים.

יפן – הערות כלליות

קל מאד להסתדר ביפן, יש גם שילוט והסברים באנגלית, כולל ברכבות. היפנים מאד מסבירי פנים וסבלניים למרות שרמת האנגלית שלהם נמוכה מאד (יכולת הריאה קצת טובה יותר מהיכולת הוורבלית, לכן רצוי להראות להם דברים כתובים). אל תהססו לשאול, ותמיד יש מישהו שיתקשר בשבילכם ויברר ואפילו יוביל אתכם למחוז חפצכם.

מגוון האפליקציות ו google maps, google translate בראשן מאד עוזר על הגעה והתמצאות.

אוכל ביפן

האוכל ביפו מגוון מאד ואפשר למצוא הכל, מהרשתות האמריקאיות, מסעדות פסטה וכמובן כל סוגי האוכל המקומי, ואפילו שווארמה בפיתה תוכלו למצוא.

לילדים קצת יותר קשה עם האוכל המקומי, אך מצד שני היפנים מאד גמישים לשינויים בתפריט וסבלניים לבקשות, ויעשו הכל כדי שתצאו שבעים ומרוצים. (להבדיל מאירופה וארה״ב שם יותר פחות גמישים לשינויים בתפריט).

המזון משמעותית זול יותר מהארץ להערכתי כ 60% ממה שעולות מנות זהות בארץ, ולא מקובל להשאיר תשר (אפילו מעליב).

תחבורה

תחבורה ציבורית מעולה נוחה וברורה. אפליקציות כמו google maps מראות לך בדיוק איך להגיע ממקום למקום כולל עלויות. ניתן לרכוש כרטיס JR לרכבות מהארץ שטוב לשבוע. הוא לא מתאים לכל סוגי הרכבות והוא די יקר אז צריך לבדוק מראש אם משתלם. ניתן לרכוש כרטיסים יומיים, או כרטיס נטען ICCA הצרה עם הכרטיס הנטען שבסוף הטיול לא ניתן להחזיר אותו בכל מקום ולקבל את פקדון הכרטיס (כ 20 ש״ח) חזרה, אם קונים אותו בקיוטו ניתן להשתמש בו בטוקיו אך לא להחזיר שם.

אין שום בעיה לנהוג ביפן למרות שהם נוהגים בצד שמאל של הכביש, זה נוח מאד באזורים הכפריים, בעיר זה די מיותר וכדאי להסתמך על תחבורה ציבורית, אז תלוי בסוג הטיול. כדי לנהוג שם זקוקים לרשיון בינלאומי ממסי (לא מספיק הרשיון הישראלי), גם בממסי צריך לציין שהרשיון ליפן ולהגיע עם כרטיס הלוך ושוב ותמונות (הרשיון קצת שונה מהבינלאומי הרגיל, היפנים דורשים תמונות פספורט ולא תמונות אלקטרוניות שיכולים לצלם בממסי על המקום).

קניות

יש את כל הרשתות בכל מקום, וגם חנויות מקומיות לרוב. המחירים בדרך כלל זולים מבארץ, ואם קונים מעל 5000 ין (200 ש״ח) מקבלים כבר בחנות את הזיכוי במס – אז חשוב להסתובב עם הדרכון.

יום שני 8.8

נחיתה בהונג קונג בשעה 14:20

קנינו כרטיס אוקטופוס לכל אחד מהשדה לשימוש בתחבורה הציבורית. בדיעבד אני לא יכול להמליץ על זה בלב שלם. זה חוסך קצת זמן של קניית כרטיסים, אך מידי פעם צריך לטעון אותו, ואז עשויים להישאר בשדה התעופה עם עודף לא מבוטל של דולר הונג קונגי שאין הרבה מה לעשות איתו חוץ מבשדה. (חוץ מ 9 דולר הונג קונג שלא מוחזרים).

לקחנו את אוטובוס A21 שהוריד אותנו במרחק 100 מטר מהמלון שממוקם במקום מצוין ברובע Tsim Sha Tsui

מלון – Holiday Inn Golden Mile

בערב הראשון הלכנו לטיילת קאולון ומופע האורות הטיילת ממוקמת בדרום חצי האי, במרחק הליכה קצרה מהמלון ומשקיפה על נמל ויקטוריה. זהו מקום נהדר לטיול קצר וכן המקום המרכזי בו נאספים המוני אנשים בכל ערב (20:00) כדי לצפות במופע האורות המפורסם של הונג קונג (Symphony Of Lights), שנכנס גם לשיאי גינס כמופע האורות הגדול בעולם. הצפייה במופע היא חינם. המופע יפה ומרשים, אך לא הייתי ממליץ ליסוע במיוחד אליו, אלא אם גרים בסביבה או שמסיימים יום טיול בקרבת מקום, כיון שאת אורות העיר ניתן לראות כמעט מכל מקום.

יום שלישי 9.8

האי הונג קונג:

בבוקר ביקרנו בבודהה הגדול, ניתן לעלות ולרדת ברכבל, אך אנו עלינו ברכבל וירדנו באוטובוס (מבחינת הזמן זה דומה, עלות האוטובוס זולה משמעותית מהרכבל). גם מהאוטובוס נשקף נוף יפהפה.

ניתן ליסוע ברכבל שגם הרצפה מזכוכית (קצת יקר יותר, אבל נחמד מאד).

אני לא ממליץ על הכרטיס המשולב לאטרקציות הנוספות שיש למעלה, כיון שכנראה על חלקן תוותרו (סרט על בודהה, ועוד מיצגים שונים).

מומלץ מאד להזמין כרטיסים מראש, כדי לחסוך את התור העצום לקופה, ולהמתין רק בתור לרכבל. או שכמובן לעלות באוטובוס (קו 23) ולרדת ברכבל אז התור מצומצם יותר.

למעלה יש מדרחוב, עם חנויות מזכרות ומסעדות לרוב הכל יפה ואסטתי אך כמובן במחירים לתיירים, ומזג האויר נעים שם יותר מאשר בעיר. בזכות הגובה.

לאחר סיור בכפר ניתן ללכת למנזר בתחתית וכמו כן לעלות במדרגות המובילות לפסל עצמו.פסגת ויקטוריה (Victoria Peak) – אחר הצהריים נסענו לפסגת ויקטוריה. בחרנו לעלות לשם באוטובוס מספר 15 מהתחנה האחרונה של הקו בכתום. ניתן לעלות גם בקרונית שנראית כמו הכרמלית (Peak Tram הנסיעה קצרה יותר אך התור ארוך יותר, אנו ירדנו עם הרכבת הזו. מהפסגה רואים נוף מקסים שכולל את קו הרקיע של העיר ואת נמל ויקטוריה המפורסם. כדאי להגיע בשעות בין הערביים כדי לראות את הנוף ביום וגם בלילה. מלבד התצפית המרהיבה תוכלו גם לבקר במוזיאון מאדאם טוסו, שבו מוצגות מעל 100 בובות שעווה ובמוזיאון של ריפלי , אנו לא הספקנו לעשות זאת. קינחנו בארוחת ערב במקום. בחזרה לקחנו את הקרונית למטה (משום מה המושבים בניגוד לכיוון הנסיעה, כך שהנוף פחות יפה מהנסיעה באוטובוס). מהתחנה הסופית הלכנו ברגל עד למעבורת ברחוב עילי העובר מעל הכבישים, מרשים ונוח). על יד תחנת המעבורות יש גלגל ענק, שחלקנו לא יכלו לוותר עליו ועלו לסיבוב, ומשם במעבורת עד לרובע Tsim Sha Tsui

יום ד' 10.8. – אחת הבנות בגיל בת מצווה היום ולבקשתה יום שופינג

יום שופינג?

מרכז הקניות Tsim Sha Tsui – מרכז הקניות המרכזי על חצי האי קואלון, עושר של קניונים וחנויות רחוב. ברחוב הראשיי ובקניונים החנויות הממותגות והיקרות, והזולות יותר ברחובות הצדדיים.

לצהריים ישבנו לחוויית תה אנגלי במלון פניסולה (בקצה חצי האי).

זו חוויה חביבה אך יקרה מאד, לכן לא כדאי להגיע רעבים, ואז משפחה יכולה להסתפק במגש תה זוגי תלת קומתי שעולה כ 400 ש״ח.

שעת התה היא החל מ 14:00 ועד 18:00. בין 14:00 ל 16:00 יש תור ארוך (כשעה המתנה), מומלץ להגיע לפני 14:00 או לשלוח נציג שיתפוס מקום, או לחילופין להגיע לאחר השעה 16:00.

לאחר סבב קניות נוסף קינחנו במסעדת Yum Cha, , 20-22 Granville Road, TST, Kowloon +852 3708 8081 קומה 3.

הייחוד שלה הם הדים סאמים המפוסלים.

פירוט אמצעי התחבורה השונים:

• רכבת האקספרס - הדרך המהירה והקלה ביותר להגיע מנמל התעופה לאי הונג קונג או קואלון. הרכבת היא חלק מרכבת התחתית של הונג קונג. אנחנו השתמשנו באוטובוס.
  • הרכבת התחתית (MTR) – אמצעי התחבורה העיקרי בהונג קונג. למרות שקיימת אפשרות לקנות כרטיס לנסיעה ללא הגבלה, עדיף לקנות כרטיסים עבור כל נסיעה. גם לאחר שבוע של בילוי בעיר תמצאו שיטה זו כזולה והמשתלמת ביותר. הרכבת מחברת בין האי הונג קונג, קואלון ולנטאו וישנם קוים שמגיעים אף לטריטוריות החדשות. כדי להתמצא ברשת הרכבת התחתית מומלץ להיעזר באפליקצייה הרשמית שלה – MTR Mobile (שימו את השם הזה בשורת החיפוש).
  • מוניות - מחולקות לפי צבעים שונים – אדומות (באי הונג קונג ובאי קואלון), ירוקות (בטריטוריות החדשות) וכחולות (באי לנטאו). כאשר תבחרו לקחת מונית חשוב להתעקש להפעיל מונה ולוודא כי הנהג מכיר את היעד. שימו לב כי יש תעריף נוסף עבור מעבר במנהרות וגשרים בתשלום. לפי החוק יש לשים חגורת בטיחות במהלך הנסיעה. לרוב, נהגי המוניות ידעו לתקשר באנגלית בסיסית. שימו לב שמחיר מונית מ/ל שדה התעופה הוא כמו מחיר לארבעה אנשים באוטובוס, אז אם אתם ממלאים מונית או אפילו שלושה אנשים, יכול להיות שעדיף ליסוע במונית.
  • Trams)החשמליות) - מערכת קרונות דו קומתיים הנעים על גבי פסים ובנויים מ-6 מעגלים בתוך האי הונג קונג. נסיעה בקומתו העליונה בעיר נחשבת לחוויה מיוחדת לתייר.
  • נמל ויקטוריה - הוא הנכס היקר ביותר של הונג קונג. האזור תמיד הומה תנועה בלתי פוסקת של מפרשיות וספינות ענק. הנמל ידוע גם משום שהופיע כמעט בכל סרט שצולם בהונג קונג. כתוצאה מהדחף המתמיד לשרת תעשיות חדשות ולמצוא שטחי מסחר חדשים מתרחב הים לכיוון הנמל, כך שכיום המזח של המאה התשע עשרה נמצא כעת עמוק ביבשת. מהנמל תוכלו לקחת את מעבורות Star הפועלות כבר יותר מ-100 שנים ומקשרות את האי הונג קונג וקואלון. מדובר בדרך הזולה והמשתלמת לעבור בין האיים

יום חמישי 11.8 נחיתה באוסקה

טסנו באיר קטאי ליפן, והבנו שככל שנוכל בעתיד נטוס רק עם חברות אסיאתיות. המושבים רחבים ועם מרווח. מסכים אישיים ותכנית בידור עשירה, שהפכו את הטיסה לחוויה.

נחיתה 16:20 באוסקה ומשם ברכבת לדירה ששכרנו ב ABB. דירה נוחה מאד במחיר סביר.

לאחר אפסון המזוודות בדירה יצאנו לאזור הבילויים Dotombori (תחנה אחת ברכבת מהדירה). זהו מדרחוב גדול לאורך הנהר, מלא אורות ומסעדות. המיוחד במסעדות היפניות הוא שבחלונות הראווה ניתן לראות דוגמא של כל המנות המוגשות במסעדה בדגמי שעווה מדויקים.

קיבלנו המלצה על המסעדה Ichiran Dotombori המתמחה בראמן, ואכן לא התאכזבנו, כולם טרפו, והמחיר היה סביר ביותר. למרות שמשתרך תור מחוץ למסעדה כדאי להמתין, המסעדה גדולה וההמתנה לא ארוכה מאד. את המנות יש להזמין מראש עוד בתור ולשלם מראש, למרות שניתן להוסיף כהנה וכהנה גם במהלך הארוחה, אז לא להילחץ. (בתמונה, מסעדת Ichiran Dotombori.)

יום שישי 12.8 אוסקה

ביום זה פגשנו חברים מקומיים המתגוררים בעיר. בילינו ב Expo city , זהו מתחם ענק עם מרכז פוקימון, מעין גן חיות, גלגל ענק, בתי קולנוע ומרכז קניות ענק וזול. אנו בעיקר שוטטנו תוך כדי השלמת פערים עם החברים – זה לא מקום חובה אלא אם אתם חובבי קניות.

אחר הצהריים ביקרנו בבית חברינו בשכונת מגורים באוסקה ואכלנו במסעדת סושי מקומית ונפלאה, בה מזמינים את המנות במסך מגע, הן מגיעות על סרט נע לשולחן. לאחר מכן מכניסים את הצלחות לפתח בשולחן משם הן חוזרות למטבח, והחשבון נשלח אליך. כך שאין צורך במלצרים.

בערב הזמנו שירות משלוחים, כדי לשלוח למחרת את אחת המזוודיות שלנו למלון בו נהיה בעוד שבוע, זו לוגיסטיקה שכנראה לא היינו מצליחים לעשות לבד ללא חברינו המקומיים.

חשבנו שנספיק בבוקר שייט, אך כמובן שלא צלח בידינו. למרות שהנסיעה ברכבות ככל שהיא יעילה, גוזלת לא מעט זמן.

אני מצרף בהמשך עוד תכניות שלא הספקנו באוסקה. כמו כן יש להזכיר שבאוסקה יש פארק יוניברסל שויתרנו עליו מראש בגלל התורים הצפויים בעונה זו.

Pier of Aqua mini

· Osaka Castle Park(Osakajo Pier)

· Tombori River Walk(Tazaemonbashi Pier)

· Minatomachi River Place(Minatomachi Pier

אקוואריום אוסאקה ולידו – כפר הנמל טמפוזאן, עם גלגל ענק מרשים.

Osaka museum of housing and living

מוזיאון אשר מראה חיים ביפן העתיקה. לפעמים יש פעילויות. אפשר להסתובב בקימונו

13.8.16 יום שבת

נסיעה ברכבת מאוסקה להירושימה.

לא הצלחנו לקנות כרטיסים עם מקום שמור אז נאלצנו להדחק בקרונות הלא שמורים. למזלנו זו נסיעה של שעה בערך. עלות הנסיעה גבוהה מאד למשפחה ובמחשבה שניה היינו צריכים לשכור רכב כך המעבר ממקום למקום היה זול יותר משמעותית וגמיש יותר.

בתחנה של הירושימה קנינו כבר את כרטיסי הרכבת לקיוטו, שוב לא מצאנו כרטיסים בקרונות עם המקומות השמורים אז קנינו למחלקה ראשונה. כמו כן קנינו מראש כרטיסים למעבורת ל Miyajima (למען האמת לא היה צורך בקניית כרטיס מראש, למרות האזהרות לא היו תורים בקנית הכרטיסים).

לנו בדירה הזו https://www.airbnb.com/rooms/12191634 שהיתה קצת פחות מוצלחת מהקודמת כיון שכל הילדים נאלצו להדחק בחדר אחד. אך היתה במיקום נהדר, במרחק הליכה מהמדרחוב המרכזי hondori, ומפארק השלום, כך שהיא בהחלט מומלצת.

הנחנו את המזוודות בדירה יצאנו לארוחת צהריים במסעדה איטלקית חביב מול פארק השלום. https://www.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g298561-d1169039-Reviews-Ristorante_Mario-Hiroshima_Hiroshima_Prefecture_Chugoku.html

פארק השלום Heiwakinen Park

1. כיפת הפצצה האטומית שנותרה כשריד לפצצה האטומית שנפלה על האזור.
  2. פעמון השלום שניתן לצלצל בו.
  3. אנדרטת השלום של הילדים.
  4. הסנוטף. - אנדרטה
  5. להבת השלום. מעבר לכביש.

המוזיאון פתוח עד 18:00 והמראות לא קלים – לכן ויתרנו עליו.

משם המשכנו ברגל למדרחוב hondori, ולארוחת ערב בסמוך לו במסעדת

Okonomi-mura. זהו בעצם מתחם מסעדות בין ארבע קומות, בכל קומה יש מספר חדרים שכל חדר בנוי ממטבח כשיושבים סביבן בצורת ״ח״. צריך לעמוד בתור לאחד החדרים (בכולם נראה שמגישים אותו סוג אוכל בהבדלים קלים). וכשמישהו קם לשבת במקומו. הטבח מכין את האוכל מולך וזה יפה לראות. זו מעין טורטיה עם נודלס ממולאת בכל מיני תוספות (ירקות, גבינה, בשר, מאכלי ים) לפי בחירתך.

ההמלצה שלי להגעה: תגיעו להצטלבות של hondori המדרחוב המקורה עם Chuo-Dori - וממש ליד הכלבו Parco תמצאו את המקום.

Address

5-13 Shintenchi, Naka-ku, Hiroshima

14.8.16 יום ראשון –

Miyajima

לפי המלצת google maps נסענו לתחנת הירושימה באוטובוס. האפליקציה מכוונת אותך לתחנת האוטובוס המתאימה. באוטובוס יש למשוך כרטיס ממכונה אוטומטית בכניסה ולשלם במכונה אוטומטית ליד הנהג ביציאה. אנו נעזרנו בנהג לצורך התשלום, כיון שילדים משלמים חצי מחיר.

משם לקחנו רכבת לתחנת Miyajimaguchi, ומשם כמה דקות ברגל עם זרם האנשים ולפי השילוט למעבורת לאי.

האי יפה, אך חום אוגוסט קצת פגם בחוויה. יש אילים שמסתובבים חופשי ותוחבים את אפיהם לתיקי האנשים בתקווה למצוא מזון. האי עמוס בדוכני אווכל מיוחדים, כמו אויסטרים על האש, שיפוד שרימפס, עוגות סרטנים, ויתר שילובים של פירות ים, חוויה מומלצת, באי מוכרים עוגיות בצורת עלי אדר ממולאות בטעמים שונים. הטעם המסורתי הוא של שעועית אדומה אבל יש גם מילויים של גבינת שמנת, שוקולד ותה ירוק. טעים מאוד!

כמו כן יש באי דוכני גלידות עם טעמים מיוחדים כמו תה ירוק או בציפוי שעועית מתוקה במקום סוכריות. ביפן, אין פחים ברחובות (למעט תחנות רכבת), וכל אחד לוקח איתו את האשפה שלו אז מומלץ להצטייד בשקיות ניילון ומגבונים.

בפתח המפרץ מצוי שער שבשעת הגיאות רגליו במים ובשעת השפל ביבשה, כמו כן יש מקדש שכמו השער מוקף מים בשעת הגיאות, ובתוכו אנשים בקימונו נושאים תפילה.

ניתן לעלות שמונה דקות ברגל לתחנת הרכבל ובשיא העונה יש תור לרכבל העולה לראש ההר.

אני לא עליתי ברכבל, אך לדברי אשתי הנוף מלמעלה מדהים.

חזרנו מתחנת הרכבת של הירושימה בחשמלית (tram), גם שם משלמים ביציאה.

בערב אכלנו במסעדה/פאב הסמוכה למדרחוב hondori בשם New York New York המגישה אוכל מערבי כמו פיצות וצ׳יפס, לבקשת הילדים, ולמען האמת האיכות הייתה טובה מאד.

בהמשך עוד פרטים על מיאג׳ימה שהורדנו מהרשת לפני הנסיעה:

מיאג`ימה נחשבת לאחד משלושת המקומות היפים ביותר ביפן. זהו אי שייחודי בכך שיש בו מקדש ששער הכניסה אליו (torii) נמצא במים. בתקופה העתיקה, הכניסה למקדש היתה אכן דרך השער הזה, אבל כיום רציף המעבורות נמצא לצד המקדש. חלק מהמקדש בנוי בכלונסאות ממש על המים. אם מגיעים מוקדם, אפשר לראות את תפילת הבוקר של כוהני המקדש (כוהנים וכוהנות!!). ההבדלים בין הגאות והשפל במקום מאוד מרשימים. בשעות אחר הצהריים השפל כל כך משמעותי שאפשר לרדת ולהגיע רגלית אל ה- torii. בשעות אלה אפשר לראות המוני נשים יורדות לים שנסוג ואוספות צדפות. בשעות הערב המקדש והשער מוארים בחשיכה וגם זה מראה יפהפה. בקיצור - המקדש והשער הנטוע בים משנים את צבעם בהתאם לשמש המשנה את מיקומה במהלך היום.

עוד דבר שמאפיין את המקום הוא המוני האיילים שמסתובבים חופשיים באי. הם נחשבים כנושאי מסרים מהאלים ולכן הם חיות קדושות ואסור לפגוע בהם. למעשה, הם חמודים מאוד עד תוקפניים. אפשר לקנות באי שקיות עם קרקרים מאורז או מזון אחר להאכיל בו את האיילים. ברגע שהם מזהים שמישהו אוחז מזון בשבילם, הם מקיפים את האדם וכמעט מטפסים עליו כדי להגיע לאוכל. אם תשבו על אחד הספסלים לאורך החוף ותשאירו במקרה דף נייר, תגלו שהוא עלול להעלם בפיו של אחד האיילים שעובר במקום, אז כדאי לשמור על כל פתקאות הנייר, הטישואים ושאר הניירות החשובים לכם.

מקדש נוסף באי, הוא מקדש אלף הטאטאמי (השם מציין את גודל האולם המרכזי, כיוון שגודל החדרים ביפן מצויין על פי מספר הטאטאמי - שטיחוני קש - שניתן להניח בחדר). אנשים שמגיעים למקדש משאירים בו כפות עץ. מעין גרסה יפנית לפתקים של הכותל המערבי. לצד המקדש הזה אפשר לראות פגודת חמש קומות.

פסגת האי- Mt. Misen - היא מקום שממנו ניתן להשקיף מהאי אל הים הפנימי. הנוף מפסגת ההר מרהיב במיוחד וגם הדרך אליו יפה מאוד. ראשית יש לטפס בין עצים, במסלול מסומן עד שמגיעים לרכבל. עולים ברכבל כמעט לפסגת ההר ומשם ממשיכים לעלות עוד בערך קילומטר. השביל מסומן בצורה ברורה והוא מתאים לכל הגילאים. יש לציין שבתחנת הרכבל העליונה יש שילוט בנוגע לקופים וחיות בר אחרות שמסתובבות באזור, אבל לא ראינו אף חיה .

חוץ ממקדשים אפשר לטייל ברחבי האי. ישנו אזור של עצי אדר, אם מגיעים בסתיו בעונת השלכת, הוא אמור להיות מרהיב. אני לא זכיתי לראות את השלכת, למרות שהגעתי במחצית אוקטובר, כי היה עדיין חם. יש באי "aquarium" עם מופעי דולפינים.

דרכי הגעה:

הכי זול זה רכבת עילית + מעבורת. (בערך שעה)

יש גם מעבורת ליד פארק השלום

15.8.16 יום שני

נסיעה לקיוטו, אכסנו מזוודות בדירת AB&B חביבה אך רחוקה מהמרכז. ויצאנו למקדש Fushumi Inari Shrine. מקדש יפהפה, מה שמייחד אותו הן שדירות העמודים הארוכות. זהו אחד המקדשים החשובים לשינטו ולאל האורז ״אינארי״. מגיעים לתחנת Inari וזה ממש מול היציאה.

משם חזרנו לתחנת קיוטו (בקומה השניה יש tourist information ממש טוב), ובחרנו באחת מעשרות המסעדות שם לארוחת ערב. מגג התחנה ניתן להשקיף על העיר ואורותיה, ומקומה שלוש לראות מופע אורות מרהיב על מדרגות התחנה. (נראה לנו שזה משהו יומיומי אך אנו לא בטוחים בכך).

ויתרנו על ביקור בנארה, שם התקיים פסטיבל עם אלפי פנסים הדולקים במקדש לאור עייפות בני המשפחה.

16.8.16 יום שלישי אראשיאמה

יצאנו ל Kameoka Torokko Station משם לקחנו Hozugawa River Cruises שייט בסירה מסורתית, למשך שעתיים. התענוג עולה כ 4000 ין למבוגר. ההסברים במהלך השייט ביפנית, הסירה מקורה כך שהחום לא מעיק. זהו לא רפטינג, למרות שראינו שיש פעילות כזו בנהר אז למעוניינים הנה הקישור http://www.ishida-sp.com/.

השייט מסתיים ב Arashiyama. עיר חביבה ותיירותית. מין העיר נסענו ברכבת הנקראת רכבת רומנטית, זו מעין רכבת עתיקה, הנוסעת באיטיות לאורך הנהר ששטנו בו. המראות אמנם יפים, אך ביום אוגוסט חם ליסוע ברכבת לא ממוזגת זה לא תענוג, כך שכדאי לעשות זאת רק בחודשים שמזג האוויר נעים.

משם חזרנו ל Arashiyama לארוחת צהריים מאוחרת, שוטטנו בעיר וביער הבמבוק הסמוך והמתנו לפסטיבל האורות המסורתי.

גשם שוטף שהחל פגם במאורע, רוב המשפחה ראתה את תחילת הפסטיבל בו השיטו פנסים על הנהר וחזרה לדירה שלנו, ואילו אשתי נותרה לראות את האורות שהדליקו על ההרים הסובבים את קיוטו.

יום רביעי 17.8.16

מזרח קיוטו – היגאשיאמה

נסענו באוטובוס (משלמים לנהג ביציאה), מדהים איך שבעזרת google maps מגיעים לתחנה, שתי דקות לפני האוטובוס, יודעים איזה מספר לקחת וכמה תחנות לחכות (אפשר לעקוב אחר ההתקדמות בעזרת האפליקציה). התחלנו במקדש Ginkakuji (מקדש הכסף). יש גן חול וגן צמחים מאוד מרשימים. ובדרך אליו מהאוטובוס יש רחוב קטן מלא חנויות תיירים וכל מיני מאכלים וממתקים יפנים מוזרים.

המקדש כשלעצמו יפה מאד, ועם נוף לעיר.

משם המשכנו לדרך הפילוסוף אך לא הלכנו את כל שני הקילומטר מפאת החום (ניתן גם לשכור אפניים).

לקחנו אוטובוס למרכז קיוטו ושם שוטטנו בשוק האוכל המקורה, תוך כדי טעימה של מאכלים חלקם ברורים וחלקם לא ברורים, בכל מקרה זה השביע דיו כארוחת צהריים.

המשכנו שם ל gion center תוך כדי שוטטות בסמטאות החביבות של קיוטו כדי לקנות כרטיסים למופע יפני הכולל ריקודים יפניים סידור פרחים יפני תיאטרון בובות, מופע קומי וטקס תה כל זה בפחות משעה (בפועל כל מופע מלא כזה ארוך מאד ואנו הסתפקנו בטעימה). מצד אחד זה מופע קצר וממצה של התרבות היפנית על קצה המזלג, אך כדי להבין משהו כדאי לקרוא בעיון את התכנייה כיון שכל המופע ביפנית. יש מופע ב 18:00 וב 19:00, וכרטיסים נמכרים החל מחצי שעה לפני המופע, אך התורים מתחילים להשתרך מעט קודם. (לא ניתן לקנות כרטיסים מראש). המחיר הוא כ 100 ש״ח לכרטיס, ילדים משלמים מעט פחות.

כיון שעם ילדה צמחונית ועוד אחת בררנית לא הצלחנו להגיע להסכמה לגבי מסעדה מתוך אלפי המסעדות שראינו תוך כדי שוטטות בגיון לאורך הנחל והתעלה, חזרנו לאכול באיטלקית על יד הדירה.

יום חמישי 18.8.16

שכרנו מכונית, מסתבר שגם ב GPS התומך באנגלית את הנקודות יש להזין ביפנית, אך ניתן להזין מספר טלפון. כך שאפילו אם רוצים להגיע לנקודה ללא טלפון מחפשים איזו מסעדה בסביבה ומזינים את הטלפון שלה. כמובן שאפשר להעזר ב google maps.

נענו ברציפות מקיוטו לטקאיאמה בכבישים האגרה (3.5 שעות ואגרה של 200 ש״ח).

הגענו לבקתה ביער ששכרנו (בקתה מדהימה וחוויה מומלצת, לא חייבים מכונית, המשכיר יכול להסיע אתכם מהתחנה). https://www.airbnb.com/rooms/12282856

לאחר שסיימנו להתאהב בבקתה יצאנו לשוטט בעיירה ונכנסו ל Takayama Jinya שהוא בית הממשל העתיק של השוגון, סיור של 45 דקות במקום מספיק. המשכנו לשוטט בעירה שב 18:30 כבר נסגרת למעט המסעדות.

אכלנו במסעדה המגישה את סטייק מבשר ההידה המפורסם של האזור (נחשב לשני בטיבו בעולם לאחר בשר הקובה, ומחירו בהתאם). זו היתה ארוחה יפנית מסורתית פחות מתאימה לילדים, אך מיוחדת. במסעדה שולחן אחד לבד מההבר, כך שהיינו היחידים במסעדה.

שם המסעדה Kanoya 1-93 Homachi, Takayama, Gifu

יום שישי 19.8.16 – טאקאימה שירקאווה גו וגוקאיאמה

בוקר: שוק בטקאיאמה

בבוקר סיירה אשתי ואחת הבנות בשני שוקי הבוקר של טאקאימה (פתוחים עד 12:00 ), בעוד השאר מתעוררים מאוחר.

לאחר מכן נסענו כשעה ל-Shirkawa go

כפר יפה במיוחד שהוכרז אתר מורשת.

1. על המצפה שמעל הכפר – Observatory dack לא הספקנו, אבל הנוף בדרך יפהפה.
  2. Wada house: בית שמשמש מוזיאון מומלץ להכנס ולראות מבפנים איך חיו.
  3. Shirakawago Tajimake Yosan Sericulture Museum – מוזיאון שבו מראים איך מגדלים תולעי משי, הגענו, אך לא היה שם איש, רק שלט להתקשר למישהו, אז ויתרנו.
  4. כמו כן טבלנו רגליים בנהר הזורם למרגלות הכפר.

משם נסענו כחצי שעה ל- gokayama ועשינו סדנת יצירת נייר ב- gokayama-washinosato

צריך להגיע עד 15:30 על מנת להשתתף בסדנאות (בין חצי שעה לשעה תלוי מה הסוג היצירה, אנחנו עשינו מניפות)

Yubinbango939-1905 טויאמה Nanto Higashinakae 215
TEL.0763-66-2403 FAX.0763-66-2250Infoattogokayama-washinosato.Com

משם חזרנו למסעדת le midi יש שתי מסעדות כאלה ברחוב הראשי זו מול זו אחת צרפתית ואחת איטלקית, אנו בחרנו באיטלקית. המסעדה לא זולה אך טובה ומומלצת בייחוד לא לוותר על סטייק ה״הידה״.

יום שבת 20.8.16 נסיעה מטקאיאמה לעמק קיסו.

בבוקר סיירנו שוב ברחובות טאקיימה, ולעת צהריים נסענו למלון Fukinomori בחבל קיסו. כיון שהמסעדות נסגרות לכל המאוחר ב 18:00 ולא הזמנו ארוחת ערב במלון (נראה לנו שארוחה יפנית לא תתאים לחבורה שלנו) הצטיידנו בדרך במטעמים מהסופר.

הנסיעה איטית כיון שהכביש מתפתל בהרים, וגשם התחיל לרדת, הגענו בסופו של דבר למלון, בו החדרים בסגנון יפני (ישנים על מזרונים), במלון יש onsen שזהו ספא בערום, גברים ונשים מופרדים.

יום ראשון 21.8.16 עמק קיסו

ארוחת בוקר הזמנו רק לי ולאשתי, בעוד הילדים אכלו בחדר דגנים וחלב.

נסענו לMagome משם יש מסלול של שמונה ק״מ על דרך הדואר העתיקה שמובילה ל Tsumago. לפי התכנית היינו אמורים לשים את המכונית ב Tsumago, ולקחת אוטובוס ל Magome (רצוי לעשות את הדרך בכוון זה כיון שרוב הדרך בכוון זה היא במורד). כמובן שלא הצלנו להגיע בזמן לאוטובוס האחרון שיוצא ב 10:20, ולכן נסענו עם המכונית ל Magome כשהתכנית החילופית הייתה שבמחצית הדרך אני אחזור להביא את המכונית לסוף המסלול. בפועל לאחר כקילומטר אחד כשראינו נחש קטן בדרך, הקטנה סירבה להמשיך ״ולסכן את חייה״, וכך חזרנו לרכב וסיירנו במדרחוב הראשי של Magome.

לאחר שקיבלנו הודעה על סיום מוצלח של ה״מסע״ נסענו לאסוף את יתר החבורה, ומשם למלון ולטבילה ב onsen.

הזמנו ארוחת ערב מראש (שתי ארוחות מבוגרים ושלוש ארוחות ילדים). למבוגרים היתה ארוחת טעימות בלתי נגמרת ומעולה. לילדים היתה ארוחה מעולה גם כן ומותאמת לילדים אך מאד גדולה, כלקח הזמנו למחרת בבוקר רק שתי ארוחות ילדים.

יום שני 22.8.16 עמק קיסו - טוקיו

נסענו לטוקיו, יצאנו ב 10:30 והגענו ב 16:00 לאחר עצירת צהריים באחד החניונים בדרך, הדרך עברה מהר מהמצופה תוך גשם עז. בדיעבד הבנו שהיו אלה גשמי טייפון שפגע בטוקיו, והוריד משמעותית את כמות כלי הרכב מהכבישים. לאחר שהורדתי את המשפחה בדירה ששכרנו ברובע שיבויה, יצאתי להחזיר את הרכב ונפגשנו בתחנת הרכבת בשינג׳וקו באחת המסעדות המקומיות שם.

יום שלישי 23.8.16 טוקיו

פגשנו את חברינו המקומיים ויצאנו יחד לשוטט ברחובות העיר. התחלנו בסיור ברחוב טקשיטה, המלא בחנויות קטנות וקסומות.

בתמונה בהמשך דוגמא לקסם הרחוב, ״שערות סבתא״ בצבעים שונים, מסודרים כחרוט מושלם. (היפנים מספקים כפפות ניילון לקונים כדי שלא ילכלכו את הידיים).

לאחר ארוחת צהריים במסעדה מקומית, שוטטנו בחוצות שיבויה בעל מותגי היוקרה. צפינו וחצינו מספר פעמים את מעבר החציה העמוס בעולם עם עו כמה אלפי תיירים.

וקינחנו בשעה וחצי של בילוי בחדר קריוקי (אלכוהול ושתיה חופשיים) ומשם למסעדה מקומית לארוחת ערב.

24.8.16 יום רביעי

נסענו לאודאיבה, בחרנו בקו יאמאנאוטו לאודאיבה, שהוא קו עילי העובר בגובה של מספר קומות בין הבניינים וגורדי השחקים.

באודייבה, יש מספר מרכזי קניות שבכל אחד מהם אטרקציה מיוחדת (למשל תערוכת רכבים ישנים) פרק שעשועים שהאטרקציה המרכזים מבוך קריסטלים.

אלה האטרקציות שיש, בפועל אנו הספקנו מאד מעט, וכדאי להתמקד מראש מה רוצים לראות.

• ו-decks

מרכז קניות עם Joypolis – פארק שעשועים

Trick art museum – מוזיאון שבו אפשר להצטלם עם תמונות שיוצרות אשליות אופטיות.

Pallette town

קניון ובו Toyota Mega web

Diver city

קניון, בחזיתו פסל רובוט Gundam ענק. יפנים אוהבים להצטלם שם עם "חברות בובות".

אולפני הטלויזיה של רשת פוג'י

כניסה חופשית

Miraikin museum of emerging science and innovation

יש תערוכה על פוקימונים.

כיון שאחת הבנות חגגה יום הולדת, הזמנו מראש מקום במסעדת קונספט (האוכל לא מדהים אבל החוייה נחמדה):

Alice in Magical land, Shinjuku

魔法の国のアリス 新宿 • マホウノクニノアリス シンジュク

+81 3 3340 2466

25.8.16 – טיול יום לקמקורה ואנושימה

תכננו לצאת קצת מהעיר ביום זה. יצאנו בבוקר לקמקורה (כשעה וחצי ברכבת) לראות את פסל הבודהה הגדול, שני בגודלו ביפן אחרי זה של Nera, אך כיון שויתרנו על נרה רצינו לראות אותו למרות שהוא פחות מרשים מזה שראינו בהונגקונג.

משם נסענו לאנושימה, זהו אי קרוב ליבשה שמומלץ להקיף אותו ברגל (כ 4 ק״מ), עקב החום הכבד ויתרנו על ההקפה, ובילינו על חוף הים, לאחר ארוחת צהריים קלה באחד מבתי האוכל הרבים שם. החול שם בצבע שחור, והאצות שנסחפות לחוף גם הן שחורות, כך שזה לא מזמין מאד, אבל מצד שני בחום כזה הים הזמין גם הזמין. באופן מפתיע לנקיון ששורר ביפן חוף הים היה מטונף ייתכן שאלו היו שאריות של סופת הטייפון שבקרה שם לפני יומיים. דבר מפתיע נוסף, למרות שזהו חוף מסודר לא מצאנו מקלחות או מקום לשטיפת רגליים. המצילים עברו וחלקו מגבונים לניגוב הרגליים.

סעדנו, לא לומר טרפנו במסעדה איטלקית במקום וחזרנו לדירה שלנו.

26.8.16 – אוריגמי ואסקייפ רום (חדר בריחה)

התחלנו את היום בסדנת אוריגמי במוזיאון האוריגמי באזור akihabra.

בעוד שחלקנו עבדו בסדנא החלק השני העדיף להסתובב ברחובות, הגדושים בחניויות של גאדג׳טים אלקטרוניים ומשחקי מחשב למיניהם. בנוסף למסעדות ובתי אוכל צבעוניים שמוכרים למשל שווארמה בתוך אצה.

משם נסענו לחדר הבריחה שהזמנו מראש באזור Asakusa. לאחר נסיון רב בחדרי בריחה בארץ רצינו לנסות את מזלינו בחדר בריחה במולדת המשחק. החדר היה טוב וקשה ולא הצלחנו לצאת ממנו בזמן המוקצב http://tokyo.escapehunt.com.

משם שוטטנו ברחובות הרובע, שיש בו שוק מקורה (המתאים למזג האויר החם), שוטטנו גם באזור של החנויות המוכרות כלים למסעדות (kapabachi) וקנינו שם דגמי מזון כמזכרות.

ומשם למסעדת גולת הכותרת (אוכל לא משהו אבל אוירה לעילא ולעילא).

Kawaii monster café

YM square building 4F,
4-31-10,Jingumae,Shibuya,Tokyo

27.8.2016

כיון שאנו שישה, הגענו למסקנה שמונית גדולה לשדה תהיה כמעט כמו מחיר של נסיעה ברכבת או אוטובוס, והזמנו הסעה דרך www.naritaairporter.com . כיון שהטיסה רק אחר הצהריים, ניצלנו את הבוקר לקניית מתנות לחברים ולמשפחה בטרם ניסע לשדה.

רוצה לעקוב אחר הבלוג של yatirim?