טיול משפחתי ברומניה- שורשים ועוד

טיול משפחתי לרומניה- שורשים ועוד- אפריל 2012 הרעיון לטייל ברומניה עלה כטיול שורשים לארץ הולדתו של הסבא- רומניה. אנו זוג עם שני ילדים, 11 ו 16, יחד עם הסבא בן ה77. האתגר היה למצוא זמן בשנה שנוח לכולנו וכן- לשלב טיול מהנה לכל הגילאים יחד עם טיול שורשים. התלבטנו בין האביב לסתיו ובחרנו באביב בתחילת חופשת הפסח (אפריל 2012). הבחירה הסתברה כמוצלחת ביותר אף על פי שכבר אומר שנשאר בנו רצון עז לראות את אותם נופים ואחרים בחודשי קיץ או בתחילת הסתיו (לטיול הבא...).
יצאנו בטיסת טרום שיוצאת בימי שישי לבוקרשט ב9:25 בבוקר (ולא בלילה כטיסות טרום בשאר ימות השבוע). ההגעה היתה מדויקת ושם חיכה לנו עם שלט שנשא את שמנו- נציג חברת השכרת הרכב CARS4RENT. שכרנו רכב מסוג dacia logan בעל 7 מושבים, מתוך מחשבה שנזדקק למקום בשל המזוודות. הרכב היה טוב מאד אך חבל שלא שכרנו רכב מפנק יותר. חבל שלא בקשנו צמיגי שלג, דבר שהקשה אח"כ על אפשרות לנסוע בכבישים שעדיין יש עליהם שלג (שימו לב).
עמדו לרשותנו 11 ימי טיול( 10 לילות). ציר הטיול נקבע כך שנצא מבוקרשט ונגיע כעבור מספר ימים לצפון- לפלטיצן- עיר הולדתו של הסבא ולאחר מכן נחזור ונדרים עד לחזרה לבוקרשט.
יום1: נסענו לכיוון פואינה ברשוב שם החלטנו ללון בשלושת הימים הראשונים ולצאת משם לטיולים ואתרים באזור. עוד בדרך- באזור סיניה פגשנו את הדבר המרגש ביותר שהיה בטיול- את השלג! לא שערנו- כישראלים- עד כמה חווית ההליכה, נסיעה, המשחק בשלג- תקסים אותנו! עלינו לפואינה ברשוב דרך רשנוב בדרך מקסימה יערות ושלגים. בפואינה - קסם אמיתי- לבן והררי. לנו בקאזה וינגה, פנסיון קטן נעים מאד ואיכותי. הסתובבנו, השתעשענו, צלמנו ללא הפסקה-חוויה. בערב אכלנו במסעדת הציידים- הדיקולור הנפלאה. תענוג. חוויה מעבר לאוכל. בשר מצוין , מחיר מצוין, צוויקה ופפנש לקינוח.
יום2: למחרת- התעוררנו לתוך שלג , טיילנו בעיירת הסקי, בכנסיה מעץ, באגם הקפוא. נסענו לרכיבה על טרקטרונים בשלג- ליד הכניסה לפואינה מכיוון ברשוב. ממש על הכביש הראשי. יש להם גם אופנועי שלג אך לא היה מספיק שלג לכך. שכרנו 3 טרקטרונים , הולבשנו בלבוש מתאים מכף רגל ועד ראש ועם מדריך מקסים נסענו נסיעת שטח בשלגים ובין נחלים שהחלו לבצבץ בשל ההפשרה שהחלה. אושר עילאי! גם הסבא נהג (טוב, הוא נהג אגד...פעם נהג , תמיד נהג...).נסענו אח"כ לברשוב הקרובה. הסתובבנו ברחובותיה העתיקים, הכנסיה השחורה(מבחוץ), פיאצה ספטולי, חנויות של מאפים ועוגות (יפות- אך לא משהו), מדרחוב אופנתי ושוק קטן בו קנינו גבינות וירקות. חזרנו לפואינה ברשוב.ראינו שיש משטח בו אפשר להחליק באבובים (זוגיים) אז שכרנו והחלקנו להנאתנו (מעט מעייף לעלות עם אבוב זוגי שוב ושוב...). את ארוחת הערב הפעם אכלנו במסעדת סורה דצ'ילור שנמצאת ממש מול בפנסיון בו לנו. איזה יופי ואיזה אוכל מופלא! בשר צבי, דב ומה לא! הטעם משובח. אין כזה דבר!
יום 3: למחרת- עוד יום מושלג. הפעם- השלג שכנע אותנו להתנסות בסקי. שכרנו ציוד ( בלי הסבא) ומדריך ולמדנו את הבסיס הנחוץ לסקי. המשכנו , כל אחד לפי יכולתו, למספר שעות מהנות ביותר! בצהרים נסענו למצודת רשנוב: יפה ומעניינת. נוף יפה נשקף. למצודה אפשר לעלות בקרונית המחוברת לטרקטור, לא יקר ונוח כי העליה ארוכה למדי. משם- נסיעה לברן הסמוכה שם ירד שוב שלג ומראה הטירה המושלגת היה מרהיב. לא התכוונו להיכנס לטירה, לא רצינו יותר מדי מבנים וטירות. לידה השוק מזכרות מגוון וזול למדי. בסמוך יש מסלול אימים- מכשפות. הילדים נכנסו אליו ויצאו צורחים מהתרגשות והנאה! חזרנו לפואינה ברשוב.
יום 4: בבוקר- ארזנו והתחלנו לנסוע צפונה דרך כפרים יפים הנראים שייכים לתקופה של לפני מאה וחמישים שנה... בארות מים לכל חצר, מכבסים במי הנהר בגיגית גדולה... התכוונו לעלות לאגם סנטה אנה אך העליה היתה בלתי אפשרית בגלל שלג על הכביש (דבר שהסתבר לאחר שנסענו כבר כברת דרך מהכביש הראשי). עצרנו לאכול את ארוחת הבוקר הארוזה שהכינו לנו בפנסיון אך הכפור היה עז (מסתבר שזהו האזור הקר ביותר ברומניה, בקרבת צ'יוק). משם ללאקו רושו שהיה קפוא והעצים ניבטו מבקרח הקפוא. אכלנו שם קורטוש חם, טרי וריחני, בלתי נשכח. משם המשכנו בדרך ארוכה אך מרהיבה למעבר ביקאז היפה ולכפרים בשם זה הנמצא מיד לאחריו ומעניין במיוחד. נסענו מעל לסכר ביקאז- כמו ליד הכינרת. ראינו את אגם ביקאז אך בעונה זו לא נראה אטרקטיבי מעבר לכך. המשכנו לפיאטרה נימץ. ואכלנו בהנאה מרובה ביותר במסעדת "נואר". לנו במלון "בלמונט": הנוף שנשקף מהמלון- היה יפה במיוחד בבוקר, מעל האגם זרחה השמש.
יום 5: היום כיוונו פעמינו לפלטיצ'ן, שם נולד הסבא. הגענו לעיר ושם הסתובבנו והלכנו לעיריה להוציא תעודת לידה. הסבא התרגש מכך שכל הפרטים עליו ועל לידתו ומשפחתו נמצאו שם ואותרו בקלות. התארגנו בפנסיון "איריסטאר" , לא משהו, והלכנו לחפש את בית הכנסת בו אביו היה גבאי. מצאנו אך היה סגור, הסתובבנו באזור בו נולד וגדל, בין הבתים שנבנו מחדש, עלו זכרונות רבים, שוחחנו עם אנשים בני גילו שלהם זכרונות מהאזור. משם- איתרנו את בית הקברות היהודי שתי זקנות שומרות ומטפלות במקום. הן הכניסו אותנו וסייעו בחיפוש הקבר של אביו( הסבא רבא של ילדינו). הקבר נמצא לאחר חיפוש ממושך וההתרגשות היתה רבה. חדשנו בעזרת הזקנות את הכיתוב על המצבה. יום מרגש- חזרנו לפנסיון.
יום 6: למחרת נסענו לסוצ'אבה על מנת להחתים את תעודת הלידה בחותמת אפוסטיל (מיותר לציין שעבור כל שירות שהזכרתי- היה תגמול כספי הולם מצידנו. אלו חוקי המקום...). טיילנו במבצר בסוצ'אבה, גדול ומרשים אך לא שמור. משם- למנזר וורונט היפה והמעניין. נסענו לווטרה דורני שם חפשנו מלון מפנק ומצאנו את מלון "דורנה" הצמוד למשטח הסקי(שכבר לא פעל ). נהננו מהבריכה המחוממת והסאונה . רק אנחנו היינו בה. בחדרים- פינוק. ג'קוזי ומרחב לכולנו. גם מסעדת המלון טובה.
יום 7: בבוקר טיילנו בווטרה דורני, במעיין ובפארק עם הסנאים. נסענו לרג'ין שם היה בית היתומים בו הסבא שהה טרם העלאתו לארץ במסגרת עליית הנוער. חיפשנו ארוכות ומצאנו את מיקומו.נבנה שם בית יתומים חדש.קנינו מטיטה טעים בשוק המקומי. בדרך ליד מעבר הרים טיחוצה נכנסנו למלון "טירת דרקולה" בו יש ביקור בחדר פחד, הפתעה משעשעת לכולנו ! קנינו שם כל מיני דברים, בשוק נחמד שצמוד למלון.המשכנו לסיגישוארה. עיר עתיקה יפיפיה אין רבות כמותה! צבעים מרהיבים! התמקמנו בפנסיון קולה הנמצא ממש בלב העיר העתיקה. המשפחה מקסימה אך לא התאים לנו לחלוק מקלחת ושרותים... אם כי חוויה להתארח אצל משפחה. עלינו למבצר ב176 המדרגות. אכלנו ב"רוסטיק" אך למרות ההמלצות, לא נהננו. בער יצאנו לסיבוב וצילומים בחושך. יופי אמיתי! קנחנו ב"פרלה". סוף סוף קפה טוב ועוגות משובחות! פרלה ורוסטיק נמצאים מתחת לעיר העתיקה.
יום 8: למחרת טיילנו בסיגישוארה, נכנסנו למוזיאון כלי הנשק. נסענו לכיוון סיביו בדרך נכנסנו לכנסיה סאקסונית מבוצרת בביירטאן. מעניינת על הדלת והבריח שבה, על המבנה העתיק והמצודה.המשכנו ובדרך עצרנו בקניון במדיאש. משם לסיביו. מצאנו לינה במלון "אפולו". מצוין. הלכנו לסיבוב בעיר והתחיל טפטוף קל (לראשונה בטיול) קנינו מטריות והמשכנו לטייל בפיאצות. אכלנו במסעדת "קרמה" בעיר העתיקה. נגנים ואוכל טוב מאד. סיירנו במדרחוב וחזרנו( ערב פסח- שוחחנו עם המשפחות ועשינו מיני-סדר עם החבאת אפיקומן ושירי חג...).
יום 9: למחרת- הסתובבנו בפיאצות במרכז סיביו שם ישנם מבנים יפים, עדות לעבר. עלינו למגדל המועצה (כ 120 מדרגות). היה יריד שבו קנינו כל מיני צ'ופרים .חזרנו לביגוד מתאים לשלג אחרי שבימים האחרונים הלכנו בלבוש קל וקצר. נסענו לכיוון כביש טרנספאגארש. עצרנו בתחנת הרכבל, היכן שהכביש נחסם בשל השלג. עלינו ברכבל מעל לכביש המתפתל וצפינו במפל בלאה. ברכבל העליון- ישנו מלון הקרח והכנסיה מקרח שעדיין היו פעילים בעונה זו. בתשלום- נכנסנו לצפות בפלא המרהיב הזה. מרתק! טיילנו באזור המושלג עד לאגם בלאה הקרחוני הקפוא. ירדנו ומשם נסענו לסיניה דרך ברשוב. הגענו לסיניה למלון דירות "רגל". איזו הזמנה מוצלחת! דירה מאובזרת , עם שני חדרי רחצה ושירותים, 3 חדרים, ג'קוזי, מטבח... סיניה יפיפיה. חזרנו לשלג. שמחנו מאד. יום 10: התעוררנו בבוקר, מאוחר ובנחת. ירד גשם . לאחר ארוחת בוקר שהכנו, האכלנו את הכלבים המשוטטים שאמצו את המלון והלכנו לארמון פלש. הארמון מרתק וכל חדר מדהים בפני עצמו. עשינו את הסיור הקצר שהתאים לילדים אך הגדולים הצטערו שלא לקחנו סיור ארוך יותר. זהו ארמון במלוא הדרו. משם החלטנו להיכנס גם לארמון הצנוע יותר פלישור. היוא ארמון יפה ואפשר להרגיש בו איך חיים גם ביום יום. הלכנו למנזר סיניה. לא חובה. קנינו פרחים מצוענים מוכרי פרחים. משם- הרכבל בבושטני היה סגור וכשהגענו לרכבל בסיניה ביתנו לא הרגישה טוב וחזרנו לנוח. יצאנו לאכול במסעדה בקוטא 1400- בטברנה. נחשבת לטובה ויקרה. אכן טובה, מחיר מעט גבוה מהקודמות. ארוחה ענקית. חזרנו לדירה.
יום 11: למחרת, קמנו ליום מושלג ויפה, למרות שלא תכננו להיכנס לבוקרשט נסענו בכל זאת, עצרנו בקניונים שהיו בדרך,
c&a ורשתות בינלאומיות. קנינו את הקרם המפורסם, הטוב והזול- ז'רוויטל, לבנות המשפחה. לאורך הדרך דוכנים לממכר מטאטאים, ירקות וכולי. בבוקרשט נסענו ברכב לסיור- צפינו בארמון הפרלמנט מבחוץ. הסתובבנו באזור המרכזי והתוסס. חזרנו לקראת ערב לאוטופני, לשדה התעופה, חיכו לנו להחזרת הרכב, לטיסה שיצאה בזמן, חזרה הביתה!

רוצה לעקוב אחר הבלוג של eitancohen1?

הפוסט הבא ›
טיול משפחתי לשבועיים בסין
מתוך הבלוג של eitancohen1
12-12-2016
לכל הפוסטים של eitancohen1 »