טיול עצמאי לא לתרמילאים בבניו זילנד

תמונה ראשית עבור: טיול עצמאי לא לתרמילאים בבניו זילנד  - תמונת קאבר

כללי

משך הטיול – בגלל המרחק לא מומלץ לטוס לזמן קצר ולכן חשוב לתכנן נסיעה ארוכה ככל שניתן. אנחנו הצלחנו לשריין שלושה שבועות ואז ההחלטה הבאה הייתה האם לעשות טיול בשני האיים או רק באי הדרומי. שיקול משמעותי מבחינתנו היה להמעיט עד כמה שניתן בנסיעות. אפשר לומר שנכשלנו כי עדיין נסענו כ-200 ק"מ בממוצע בכל יום. המרחקים בניו זילנד עצומים והנופים מרהיבים כך שבקלות ניתן לעשות טיול רכב בלבד ואז להספיק הרבה יותר בפחות זמן.

אי דרומי או גם אי צפוני – מכל מי שדיברנו ומכל מה שקראנו, הבנו שמה שהופך את נוי זילנד לאטרקטיבית זה האי הדרומי, הפראי והלא מיושב. מאחר שאין לנו שום עניין באטרקציות, שהטובות שבהן נמצאות באי הצפוני, ההחלטה מבחינתנו הייתה פשוטה החלטנו לוותר לגמרי על האי הצפוני.

אטרקציות או מסלולי טיול – אותנו הן לא מעניינות בכלל ולכן הן לא היו חלק בתכנון. מסלולי הליכה אנו מאוד אוהבים אך היה ברור שאין סיכוי שנצליח לעשות את המסלולים הקשים של ניו זילנד. הפשרה הייתה לעשות כמה טיולים קצרים של מספר שעות, אבל כן להשתדל ללכת קצת בכל יום. האהבה למסלולי טיול מאטה את קצב ההתקדמות כי אם מטיילים, נוסעים פחות.

תכנון הטיול – התמקדות באי הדרומי מקילה מאוד על התכנון. באי הדרומי יש כביש כמעט היקפי-שאינו מתחבר בחלק הצפוני של האי, ושנים שלושה כבישים חוצים, כך שלמעשה אין הרבה אפשרויות של תכנון המסלול, למעט החלטה היכן לנחות והאם משם להתחיל לעשות מסלול עם או נגד כיוון השעון. אפשרויות ההגעה הן ל-CHRISTCURCH אם מגיעים מהמזרח או ב-QUEENSTOWN אם מגיעים דרך אוסטרליה או NELSON לטיסות פנים מהבירה אוקלנד או PICTON למגיעים במעבורת מהאי הצפוני. המסלול שיתואר בהמשך מתחיל מ-CHRISTCURCH כי אנחנו נחתנו מ-SINGAPORE/

מבחינתנו העוגן היה אזור ה-MILFORD הידוע במזג האוויר הגשום תמידית. ברגע שהיה ברור מתי היום הבהיר הקרוב ביותר, זה מה שקבע את המסלול. המסלול המתואר בהמשך נגזר מכך שיומיים אחרי שנחתנו כבר רצינו להיות ב-MILFORD. באופן כללי כל המסלול נבנה על פי מזג האוויר כאשר היה לנו ברור שיתכן שיהיו מקומות בהם נתעקב ונחכה למזג אוויר טוב וזה ישפיע על המשך הטיול. בפועל היו לנו ימים נפלאים כמעט ללא גשם והתכנון התבצע ללא שינויים.

לינה – טיילנו בשיא העונה ותמיד הזמנו את הלינה יומיים עד ארבעה ימים מראש, ברגע שידענו מה יהיה מזג האוויר ולכן גם מה יהיה המסלול. כל הלינות הוזמנו דרך אתר BOOKING ומבדיקה מדגמית נראה שהמחירים שלא דרך האתר זהים לאלו המוצעים בו. בסופי שבוע ראינו הרבה מאוד שלטי NO VACANCY אך באמצע השבוע היו הרבה אפשרויות לינה גם כאשר הינו מגיעים לעיירה בערב.

אפשרויות הלינה משתנות ממיטה בחדר שינה שיתופי, דרך חדר עם שירותים מחוץ לחדר, חדרי מוטל וסוויטות מפוארות. כל מקום שהגענו אליו היה מבריק ומאובזר במטבחון, כאשר לרוב במקרר אפילו חיכה חלב לקפה. לא יצויינו פה המקומות בהם לנו כי לא היה בהם שום דבר ייחודי, אני כן אציין שני BED&BREAKFAST מוצלחים, אך הם גם היו יותר יקרים מהמלונות. יש באי הדרומי גם מלונות יוקרה באתרים היותר מתוירים. מחירי הלינה הממוצעים אותם שילמנו היו כ-150 דולר ניו זילאנדי, אך כאמור ניתן לשלם כל מחיר בהתאם להחלטתכם.

אוכל – הפתעת הטיול הייתה האוכל. מגוון טרי עם שפע ירקות ואפשרויות קולינריות. תמיד טעים ותמיד מוגש בחיוך. בסיום הארוחה לא נהוג לבקש חשבון אלא לגשת לקופה ולשלם ברגע שחפצים לצאת, מאוד נוח ומונע עצבים. האוכל יותר זול מהארץ, כאשר מנות יקרות עולות 100 ₪ אך יש גם הרבה סלטים שעולים פחות. מי שרוצה לחסוך יכול לאכול בדוכנים בהרבה יותר זול אך אני מניחה שגם פחות טעים. גם היין בניו זילנד נהדר עם זן מקומי פופולרי בשם PINOT NOIR שאינו מוכר בארץ והיה מאוד טעים. כוס יין עולה כ-20 עד 25 ₪. את רוב המסעדות מצאנו באמצעות גוגל עם הקפדה להגיע רק למומלצות מאוד. לעיתים המליצו לנו על מסעדות ותמיד ההמלצות גובו בביקורות טובות בגוגל, כך שאני יכולה לומר בוודאות שאף פעם לא התאכזבנו.

קפה – אחד מהמקומות עם הקפה הטוב ביותר. תמיד הפוך איכותי, עשוי על פי הזמנה מבחינת חוזק ועם המון אהבה לקפה. הם נוהגים לפנק ולהוסיף לקפה או קינמון או אבקת שוקו, לעיתים מבלי לשאל ולכן מי שלא אוהב שיקפיד לבקש שלא ישימו.

ארוחות בוקר – הצד החלש הוא ארוחת הנבוקר. הארוחה המלאה שלהם יקרה ועולה כ-50/60 ₪ והיא כוללת את הביצה והנקניק על טוסט ללא ירק וללא שתיה. אנו לקחנו סנדוויצי'ם שהיו מאוד טעימים אך גם יקרים ולרוב השתדלנו לקנות מצרכים ולהכין לעצמנו את ארוחת הבוקר במטבחון שבחדר. הסתובבנו עם שקית שומרת חום שקנינו ביום הראשון, בה הכנסנו בקבוקי מים קפויים וכך שמרנו על מצרכי ארוחת הבוקר ועל נישנוש זמין ברכב.

יתושים – הבעיה של הארץ הזו. היתושים יחד עם זבובי החול העוקצניים נמצאים בכל מקום והופכים כל שהייה בחוץ לאתגר. החלום שהיה לי שכלל רביצה עם ספר על שפת אחד האגמים, נגנז מהר מאוד. גרוע מכך, הם גם לא מאמינים ברשתות נגד יתושים וכנראה שאלו גם לא יעזרו נגד זבובי החול הקטנטנים. הפתרון הוא להימרח כל הזמן. ניתן למצוא שם מגוון גדול של חומרים נגד יתושים, גם חומרים על בסיס כימי כמו Bushman אדום, וגם כל מיני שמנים שמתהדרים בכך שהם מקומיים על פי ידע עתיק יומין. צריך לנסות כמה סוגים ולראות מה עובד בשבילכם או להחליט מראש שזה לא מטריד ולהתעלם מכל העקיצות (אם מצליחים).

נהיגה – צד שמאל של הכביש מחייב להתרגל, כאשר הקושי העיקרי הוא באינסטינקטים שלא עובדים. כלל אצבע ששונן כמנטרה עזר מאוד, הכלל היה שמאלה קצר, ימינה ארוך. רכב אוטומטי מקל מאוד גם כן. בניו זילנד ניתן להוזיל עלויות השכרה אם אתם מתפשרים על רכב ישן יותר, וככל שתסכימו להתפשר על רכב בן 3 ואף 5 שנים, כך מחיר השכירות יורד בצורה משמעותית.

יום 1

נחיתה ב-CHRISTCURCH ונסיעה של כשעה וקצת לעיירה Methven. אנחנו נחתנו בצהריים אז העדפנו להתקדם קצת ולקצר מרחקים לקראת היום הבא. יש לקחת בחשבון שהפרש השעות הוא 11 שעות ולתכנן את הנסיעה הראשונה בצורה התואמת את רמת העייפות בה אתם צפויים להיות.

יום 2

נסיעה לכיוון lake Tekapo ובדרך עצירה בבית קפה חמוד Fairlie Bakehouse שמכין פשטידות בשר (המקומיים מתים על פשטידות בשר) מצויינות. באגם עשינו טיול קצר בן שעה וחצי לנקודת תצפית על האגם. מידע על המסלול התקבל מלשכת המידע שעל האגם. בנקודת התצפית יש בית קפה איכותי עם סנדוויצ'ים ושתיה. משם המשכנו ל- lake Pukaki האגם שלמרגלות mount cook. ישנו בעיירה Twizel. העיירה נמצאת במרחק של כשעה וקצת נסיעה מההר. בחרנו שלא להמשיך לכיוון ההר ולא לטייל בו כי מזג האוויר ב-milford השתפר ורצינו להגיע לשם למחרת. אם יש זמן ומזג האוויר מאפשר, מומלץ לעשות יום טיול בהר ולחזור לישון ב-Twizel לילה נוסף.

יום 3

היום הארוך ביותר בו נסענו כ-600 ק"מ, בגלל הצורך להגיע לmilford במזג אוויר טוב. אם אין לחץ אז ניתן לחלק את הדרך לשניים ולעבור דרך Dunedin Timaru ואזור החוף הדרומי. בדרך עצרנו בכל נקודת עניין ותצפית כדי לגוון את הדרך. עברנו דרך Queenstown אך לא עצרנו ובצהריים כבר הינו ב-te anau העיירה שנמצאת בקצה הדרך המובילה למילפורד שם מסתיימת הדרך. המרחק בין te anau למילפורד הוא כ-70 ק"מ אך בזמן זה יכול לקחת הרבה יותר כי באמצע הדרך יש מנהרה חד סיטרית שיכולה להוסיף עוד כחצי שעה לזמן הנסיעה. במילפורד יש מלון אחד בלבד, מלון מאוד מפואר עם חדרים שעולים מעל 1000 ₪ ללילה. היתרון הוא בכך שניתן להגיע למילפורד בערב כשכל התיירים עזבו והמקום נטוש וקסום. באותו האופן ניתן להיות בנמל למחרת בבוקר מוקדם ולעשות שיט מבלי לקום באמצע הלילה ב-te anau. אין באזור המילפורד קליטה סלולרית בכלל אז חשוב לעדכן את היושבים בציון שתהיו מנותקים מהם ללפחות 24 שעות. אנחנו בחרנו לישון במלון. אכלנו בערב ארוחה נפלאה ובבוקר ארוחת בוקר (כלולה במחיר) לא פחות נהדרת. בדרך למלון עשינו עצירה ב- Mirror lakesשעל הכביש. ניתן לעצור בכל אחד מהאתרים שעל הדרך המחברת בין te anau ל מילפורד או בהלוך או בחזור. להלן תמונה של המילפורד המדגישה למה עשינו את כל המאמץ להגיע לשם.

יום 4

את הבוקר התחלנו בשייט בתוך המילפורד. יש מגוון אפשרויות של שיט כולל עצירה במצפה התת ימי (מומלץ) וכולל ארוחה קלה- גם מומלץ כי אין שום מקום בו אפשר לקנות משהו למעט קפה קטן ליד החנייה. יש לשים לב שאזור החנייה במילפורד מוגבל מבחינת מקום ואם לא מגיעים מוקדם או מאוחר, יש מצוקת חניה קשה. אין ממש הבדל בין החברות השונות המציעות שייט, מומלץ להזמין ישירות מהאתר של החברות ולא דרך סוכנויות שגובות עוד עמלה. לקחנו שיט עם Southern Discoveries, עוד חברות הן Real Journeys, JUCY, Go Orange. ניתן להגיע למילפורד גם בטיולי יום מ-Queenstown או בטיסות שיוצאות משם. כל האפשרויות הללו כמובן הרבה יותר יקרות. אטרקציה שניתן לעשות במילפורד זה קייקים. אם אתם מעוניינים בכך, מומלץ לנסות ולהזמין את השיט המוקדם ביותר האפשרי ואם אפשר, לחזור לפני 9:00 בבוקר כי אז מתחילות ספינות השיט לצאת מהנמל. לחברת Southern Discoveries יש גם אופציה של שיט בלילה כולל לינה וארוחת ערב על הספינה. הספינה יוצאת בשעה 8:00 בערב וחוזרת למחרת בשעה 8:00 בבוקר. גם זו אופציה יקרה.

את הפעילות במילפורד סיימנו בסביבות 12 ואז התחלנו בנסיעה חזרה ל-te anau. בדרך עצרנו ב- chasm לטיול קצר בן רבע שעה מעל מיצרי נחל שוצף. בערך במחצית הדרך למפלים, יש בצד ימין של השביל תיבת תרומות. אם יורדים מהשביל המוסדר וחותכים בשבילים כלפי מטה מגיעים לנחל עצמו באזור עם מים שקטים בצבעי טורקיז מדהימים.

משם הלאה לכיוון te anau עשינו עצירה נוספת למסלול של lake marian. ניתן להסתפק בהליכה קצרה בת כחצי שעה באזור הנחל והקניון עם השביל המוסדר, או לעלות כשעה וחצי בעליה קשה ותלולה עד לאגם עצמו. החזרה היא באותה הדרך והיא נמשכת אף יותר כי זה באמת תלול.

בלילה ישנו במוטל ב-Te anau ואכלנו ארוחה מצוינת ולא יקרה בקפה “the olive tree”/

יום 5

את הבוקר התחלנו בטיול אחרון באזור Te anau . עשינו את שושת הק"מ הראשונים של מסלול ה- Kepler מסלול של יומיים או אפילו שלושה. אחנחו הלכנו הלוך חזור לתוך היער עם נוף יפה לנהר ומאוד נהנינו.

בסיום ההליכה התחלנו בנסיעה ליעד הבא העיירה Wanaka. בדרך עשינו עצירה קצרה ומומלצת ביותר ב-Queenstown. שם עלינו ברכבל לתצפית באמת מדהימה על כל העיר וסביבתה. העיר יושבת על מספר אגמים ענקיים והמראה מלמעלה עוצר נשימה ולא מומלץ לפספס.

באזור Wanaka נשארנו 4 לילות ובקלות אפשר להישאר יותר, או פחות אם אתם לחוצים בזמן. ניתן לישון בעיירה עצמה אך זה יקר יותר, או לישון באחד משני הפרברים של העיירה שהם באזור העיירה Cardrona כ-20 דקות נסיעה לפני Wanaka כאשר מגיעים מ- Queenstownאו Albert town כ-20 דקות אחרי Wanaka על כביש 6 לכיוון החוף המערבי. אנחנו בחרנו ב- Cardrona אך באזור השני יש הרבה יותר אפשרויות לינה. הכי מומלץ זה לישון ב- Wanaka עצמה.

יום 6-7-8

להלן מפורטות כל מה שעשינו בשלושת הימים שלנו באזור.

נסיעה לעמק ה matuki tuki -זהו אחד העמקים היפים שיש. אנחנו בילינו פה רק יום אחד אך אפשר לעשות פה לפחות יומיים שלא נדבר על טיולים עם לינת שטח של מספר ימים. הבעיה העיקרית בעמק היא העובדה שהכביש הסלול מסתיים כ-15 ק"מ לפני העמק מה שאומר להיטלטל בכביש עפר משובש הלוך וחזור חצי שעה לכל כיוון. מה גם שבתקופות גשומות חוצים את הדרך שבעה פלגי מים שלעיתים הופכים אותה ללא עבירה למכוניות רגילות. בעמק עשינו את מסלול Rob Roy Glacier. מסלול הלוך וחזור של כ-6 ק"מ לכל כיוון.

נקודת התצפית הטובה ביותר באזור היא מהר ששמו Roys Peak. מדובר בעליה של 1000 מטר שבסופה תצפית יוצאת דופן ואז חזרה באותה הדרך. המסלול כולו חשוף ובימים חמים זו בעיה, בנוסף מדובר באחד המסלולים הפופולריים של האזור והוא מאוד עמוס כולל בזריחה שנהוג לראות משם. כתחליף עשינו מסלול אחר Dimond lake and Rocky mountain בו עולים רק 600 מטר. התצפית מהפסגה הוא בזווית יותר מוגבלת מאשר Roys Peak אבל לא פחות יפה.

המסלול הרבה פחות עמוס וזהו אחד המסלולים המועטים בניו זילנד שהוא מעגלי אמיתי. באינטרנט המליצו לעלות את המסלול מצידו המערבי ולרדת בצד המזרחי. כך עשינו וזו המלצה מצוינת כי הצד המערבי יותר תלול ולכן יותר קל לעלות אותו מאשר לרדת.

עלינו גם לאתר הסקי של Cardrona . ההגעה לאתר היא ברכב בכביש עפר איכותי שעולה עד לפסגת ההר ומשם יש רכבל שמעלה עוד יותר. הנוף מלמעךה יפה ויש שם גם מסלול קרטינג מגניב שזו אטרקציה ממש שווה לכל אוהבי הקרטינג.

בעיר Wanaka עשינו טיול לאורך חוף האגם לכיוון Glendhu bay אך לא הגענו עד סוף הטיול.

יום 9

המטרה היא נקודת ההתחלה של החוף המערבי העיירה haast.

בדרך יש הרבה עצירות קטנות וחמודות:

Blue pools - מסלול קצר של כרבע שעה בכל כיוון. המסלול מגיע לנחל המתחבר לנחל יותר גדול שם נוצרו התרחבויות עמוקות, שקטות וכחולות של הנחל.

מפלי Fantail, מפלי Thunder, מפלי Roaring Billy

בסיום היום עוד הספקנו לטיול קצר ונעים של חצי שעה ב-Hapuka Estuary Walk שנמצאת בכיוון Jakson Bay מפרץ שאליו לא הגענו אך אם יש זמן זה ממש מומלץ.

Haast מרוחקת מרחק של כמה עשרות ק"מ מהמילפורד אך ללא דרך מחברת. בעיירה יש אפשרות של טיסה במסוק למילפורד. אם במקרה לא הספקתם את המילפורד או שאתם יכולים להרשות לעצמכם את הכמה מאות דולרים ניו זילנדים, אתם יכולים לשקול טיסה כזו מהמנחת שבעיירה.

יום 10

התחלנו בנסיעה צפונה על כביש החוף המערבי המדהים. העצירה הראשונה לאחר haast הייתה כבר לאחר 20 דקות במקום ששמו ship creek. במקום שני מסלולי טיול קצרים, אחד בתוך שמורה שהיא ביצה והשני על החוף. שני המסלולים מומלצים. ההמשך היה בתצפית מדהימה Knights Pointועשר דקות משם מסלול של שעה וחצי הלוך חזור ב- Monro Beach ואז עוד שעה של נסיעה והגענו לFox Glacier. מי שלא ראה מימיו קרחונים, אז מומלץ לעשות תצפית על הקרחון או לשקול טיול עליו באמצעות אחת מעשרות החברות המציעות טיולים כאלו בעיירה. קרחון נוסף בשם franz josef glacier נמצא כחצי שעה נסיעה צפונה ומציע את אותן האטרקציות. אנחנו הינו על קרחון בעבר ולכן קרחונים לא עניינו אותנו ולא הקדשנו להם זמן. באזור של Fox Glacier ניתן לראות את mount cook מצידו השני. באזור עשינו טיול יפה lake matheson ואם יש ראות טובה, רואים מהאגם את ההר בצורה נפלאה. המסעדה שבתחילת המסלול של האגם הומלצה בחום, אך לא היו בה מקומות.

יום 11

נסיעה לאזור arthur's pass וטיול קצר למפל ששמו Devils Punchbowl. כל האזור של השמורה נטול מסעדות למעט בישוב ששמו כשם השמורה. המחירים של הבית קפה היו מוגזמים והאוכל מחריד. אן שתסתפקו בסנדויץ בקיוסק או שתצטיידו באוכל.

יום 12

מסלול טיול למקום ששמו Bealey Spur. עליה וירידה של כ10 ק"מ עד לתצפית יפה.

https://weddinganniversarynewzealand.files.wordpress.com/2019/02/img-20190202-wa0004642333537.jpg?w=1100 ניתן להמשיך עוד הלאה לנקודת תצפית יותר גבוהה. משם המשכנו דרך אגם Brunnerל- Carew Creek Falls ואז ללינה ב- Greymouth.

יום 13

להלן יפורטו העצירות היותר משמעותיות. מדובר ברצועת כביש בת 100 ק"מ מ- Greymouth ל-Westport . כל הכביש הוא קרוב לחוף הים ואנחנו עצרנו בשמחה רבה בכל נקודת תצפית אפשרית.

עצירה ראשונה ב- pancake rooks אתר חובה קרוב לכביש בו צורות סלע מוזרות ומרהיבות.

עצירה שניה שני ק"מ לאחר מכן הטיול היומי במסלול ששמו Punakaiki – Pororari . עשינו רק את החלק הראשון בשיטה הרגילה של הלוך חזור כשעה לכל כיוון מסלול שטוח נוח ומאוד יפה.

עצירה שלישית Truman beach track מסלול קצר מוביל לחוף ים יפיפה.

לינה ב Westport.

יום 14

המטרה היום להגיע לאזור אגמי nelson שאינם קרובים לעיר באותו השם. הדרך לשם יפה וכרגיל עצרנו בכל מקום שהיה ניתן. תחילת היום ב במקום ושמו Tauranga Bay צמוד ל- Westport שם מצאה את מקומה מושבה שלמה של כלבי ים. בהמשך ביקור במפלי Maruiaואז הגעה לאגם Rotorua. ניתן לטייל סביב האגם או לעשות טיול יותר ארוך לכיוון ההרים.

לינה במלון דרכים כ- 10 ק"מ מזרחית לעיר Murchison.

יום 15

העיר Murchison היא מרכז של פעילויות בסביבה כולל רפטינג שבעונה זו של השנה היה רק חצי מאתגר כי המים לא היו ממש גבוהים.

משם המשכנו הלאה לאגם השני lake rotoiti שגם סביבו אפשר לעשות טיול קצר או ארוך יותר. הישוב הקטנטן שעל האגם מציע מעט מאוד אפשרויות אוכל ולכן אם אתם ישנים שם בלילה כמו שאנחנו ישנו, מומלץ להזמין מקום במסעדת המלון היחיד של הישוב.

יום 16

יום של נסיעה לכיוון הקצה הצפוני של החוף המזרחי פארק Abel Tasman וה-Golden Bay. Golden Bay זו הנקודה הכי צפונית אליה ניתן להגיע בחוף המזרחי והכביש מסתיים שם ללא יכולת חיבור לחוף המערבי. יש מי שמוותר על האזור ומסתפק בטיול בפרק Abel Tasman בעיקר בגלל שהמעבר לכיוון המפרץ מחייב מעבר איטי בכביש מפותל של הר תלול במיוחד. הרבה אנשים עוצרים לפני ההר ולא עוברים לצידו השני. לנו היה זמן ולכן נשארנו באזור יומיים.

אחרי המעבר של ההר עשינו כמה טיולי ראשונים קצרים באזור ה- Golden Bay: wainui falls, pohara ואחד החופים הקרובים לעיירה המרכזית של האזור takaka. לינה בצימר נהדר Golden Caves Bed & Breakfast עם ארוחת בוקר מצוינת.

יום 17

הוקדש כולו ל Golden Bayנסיעה של כשעה לכל כיוון מהצימר. עשינו שם מספר טיולים

pillar point

cape farewell

וגולת הכותרת חוף wharariki. זהו חוף ארוך אליו אפשר להגיע משני כיוונים ואז ללכת על רצועת החוף ובכך להשלים מסלול מעגלי. בגלל הגאות לא הצלחנו להגיע מצד אחד של החוף לצד שני ולכן עשינו את המסלול לחוף ובחזרה משני קצוות החוף. לא לפספס. לינה חזרה בצימר ליד takaka.

יום 18

השכמנו מוקדם ועברנו את ההר חזרה לתחילת פארק ה Abel Tasman. באזור מגוון עצום של שיט, השכרת סירות וקייקים. הרעיון הבסיסי הוא יציאה מהעיירה kaiteriteri לכיוון צפון עם אפשרות עצירה בכל אחד מהחופים בדרך וביצוע פעילות זו או אחרת בחוף החל מרביצה ודרך צלילה או קייקים. המגוון באמת גדול ויש שתי חברות גדולות המציעות את כל האפשרויות. אחרי שהתייאשנו מלבחור אפשרות, נכנסנו למרכז המידע של takaka שם התייעצנו ובאמצעותם הזמנו שיט. הספינה יצאה מוקדם בבוקר מ- kaiteriteri עד לחוף awaroa (כשעה וחצי), שם ירדנו. עשינו רגלית, קטע קטן מהפארק וספינה אספה אותנו חזרה מחוף tonga quarry והחזירה אותנו ל- kaiteriteri ולרכב. את סוף היום בילינו בנסיעה לאורך החוף עם עצירה בעיירה Havelock וביקור בתצפית הנמצאת ביציאה מהעיירה. משם עשר דקות לצימר שממוקם בכביש הנוף של מפרץ Queen Charlotte.. הצימר היה מדהים ויקר אך יוצא דופן באיכותו ובעיצובו וכן בארוחת הבוקר שלו, שמו Kiwiss B&B.

יום 19

התחלנו בטיול קצר לתחילתו של מסלול ה-queen charlotte במקום ששמו anakiwa. זהו מסלול קצר וקליל שרובו לאורך הפיורד ששמו Marlborough Soundכשלושה ק"מ לכל כיוון.

המשך הדרך ברכב היה עד לחוף Governor Bay, שם ירדנו בשביל תלול אל החוף. לאורך כל הדרך יש חופים יפים ונוף משגע.

בסוף היום הגענו ל- Kaikoura שעל החוף המזרחי. העיירה היא מרכז של שיט לתצפית על ליוויתנים ודולפינים עם מגוון אפשרויות ואטרקציות הכולל שחיה עם דולפינים למי שמעוניין.

יום 20

טיול קצר ל- point kean viewpoint ומשם נסיעה ל-hanmer springs עיירת ספא מקסימה. בעיירה התפקנו בחיבלת ספא שכללה לינה, פעמיים כניסה למרחצאות החמודות, עיסוי לכל אחד ובריכה פרטית לחצי שעה.

יום 21

יציאה מ- hanmer springs לכיוון christcurch. לינה וטיסה חזרה למחרת.

טבלה מרכזת

יום

מה עשינו

לינה

נחיתה ב-CHRISTCURCH

Methven

lake Tekapo, lake Pukaki (אפשרות להוסיף את mount cook)

Twizel

te anau, Mirror lakes, milford

Milford lodge

שייט milford, chasm, lake marian

Te anau

מסלול ה- Kepler, רכבל Queenstown

Cardrona

6,7,8

Wanaka, matuki tuki, Rob Roy Glacier, Dimond lake and Rocky mountain, cardrona ski area

Blue poolsמפלי Fantail, מפלי Thunder, מפלי Roaring Billy Hapuka Estuary Walk

Haast

ship creek, Knights Point, Monro Beach, lake matheson, Fox Glacier

Fox Glacier township

franz josef glacier, arthur's pass, Devils Punchbowl.

arthur's pass

lake rotoiti

wainui falls takaka pohara

Golden Caves Bed & Breakfast

pillar point cape farewell wharariki

Abel Tasman kaiteriteri awaroa Havelock

Kiwiss B&B

queen charlotte anakiwa Governor Bay

Kaikoura

point kean viewpoint

hanmer springs

Christcurch

רוצה לעקוב אחר הבלוג של rmagmon?