טיול של 19 יום לדרום אמריקה של שני זוגות אזרחים ותיקים ברמה של 5 כוכבים פרו, ברזיל, ארגנטינה 19.1.2018 – 6.2.2018 חלק שני ברזיל

תמונה ראשית עבור: טיול של 19 יום לדרום אמריקה של שני זוגות אזרחים ותיקים ברמה של 5 כוכבים פרו, ברזיל, ארגנטינה  19.1.2018 – 6.2.2018 חלק שני ברזיל - תמונת קאבר

ביום התשיעי לטיול טסנו מלימה לריו דה ז'נרו. הטיסה אורכת כ 5 שעות אך בשל הפרש השעות היום כולו עובר בטיסה. ואחרי שמגיעים יש מסלול מאד ארוך של יותר מק"מ של הליכה בפרוזדורי הטרמינל בין השער של המטוס ועד לאולם ביקורת הדרכונים. מעניין גם שחנות הדיוטי פרי הענקית נמצאת באולם הכניסה של הנוסעים וצריך לעבור גם אותה כדי להגיע ליציאה.

ביציאה משדה התעופה בריו חיכתה לנו המדריכה והרכב שהוביל אותנו למלון. כפי שכבר ציינתי בתחילת דברי, רעייתי ואני כבר היינו בריו לפני 7 שנים אך אז היינו לבד, הדרכנו את עצמנו ובקרנו באתרי התיירות העיקריים של העיר. עם זאת הסכמנו ולחזור לאתרים האלה והפעם עם הדרכה ועם זוג החברים אתו טיילנו. הזיכרונות מהטיול הקודם היו עדין חרוטים היטב בזיכרוננו ושמחנו גם לחזור לאותם מקומות שאנחנו עצמנו גילינו שהם אינם חלק מתוכנית התיירות הקלאסית בעיר.

אחד הדברים שמיד התעניינו אצל המדריכה היה נושא הקרנבל. בקרנו בריו כשבועיים לפני הקרנבל וידענו שבתקופה הזאת בתי הספר לסמבה המשתתפים בקרנבל יוצאים לרחובות העיר לחזרות, אמנם ללא התלבושות הססגוניות אך יוצאים לתהלוכה ברחוב תוך ריקוד, שירה ומוסיקת סמבה סוחפת. המדריכה התעניינה ומצאה שממש מתחת למלון שלנו על טיילת קופהקבנה ביום ראשון, אחד מבתי הספר הידועים ביותר של ריו "ביז'ה פלור" יקיים תהלוכת סמבה המונית. איך אומרים? כבר היה שווה.

בריו בילינו 4 לילות. בחרנו במלון 5 כוכבים על הקופהקבנה בשם Miramar By Windsor . במלון דאגנו מראש שנקבל חדרים סופיריור שמשקיפים על החוף. המלון נמצא בדיוק מול תחנה 5 של חופי הקופאקבנה. התברר לנו שזה בדיוק המלון בו שהינו בביקור הקודם בריו. בערב אחרי התארגנות קצרה יצאנו לאכול במסעדת דגים סמוכה למלון. לאחר ארוחת הערב יצאנו לבדוק מה קורה במועדון המוסיקה ביפ ביפ (( Bip Bipהסמוך למלון שאותו אנו זוכרים מהביקור הקודם כמקום מאד אוטנטי שאליו מתאספים מידי ערב מוסיקאים מהשכונה ואחרים יושבים סביב שולחנות ומשמיעים מוסיקה ברזילאית מסמבה ועד בוסה נובה. הגענו למקום וראינו שלא נס לחו. בתוך חלל החנות הקטנה ישבו המוסיקאים ונגנו, אלפרדיניו בעל המקום עם הזקן הארוך יושב בכניסה דואג לשקט, לרשום את המשקאות ולגבות את התשלום. המאזינים עומדים או יושבים על המדרכה אם יש כסאות, ומאזינים למוסיקה. בלילה הזה שבו הגענו היה במקום ערב מיוחד שהוקדש למאבק כדי לאפשר לנשיא ברזיל לשעבר לולה (לואיז דה סילבה) המורשע בשחיתות להשתתף בבחירות למרות שהורשע בעבירות קשות של שחיתות. הקהל והמוסיקאים היו מתומכי לולה והמוסיקה באותו הערב הביעה את המחאה נגד בתי המשפט שהרשיעו את הנשיא המודח. הקהל עומד בחוץ ברובו עם קופסאות בירה ביד שכל אחד באופן חופשי נגש למקרר בפאתי החנות ולקח לבד. שרות עצמי ואח"כ נרשמים אצל אלפרדינו. בסוף לפני שהולכים הביתה נגשים אליו ומשלמים. מחיר הבירה ממש מגוחך כ 4 ₪ לקופסה וחצי מזה למים מינרלים. אלפרינדיו שיושב בפתח גם חוזר ומבקש מהמאזינים שעל המדרכה לא למחוא כפיים בשעת לילה מאוחרת כדי לא להפריע לשכנים אלא להקליק עם האצבעות בשקט. כתובת המקום: Rua Almirante Goncalves 50 Copacabana. רחוב קטן מול תחנה 5 בחוף קופהקבנה.

היום העשירי לטיול היום הראשון בריו החל בביקור בקורקובדו. אנחנו אמנם בפעם השנייה במקום הזה אך לא מפסיקים להתפעל מהנוף המיוחד של העיר שמתחתנו. בהמשך נסענו לקתדרלה של ריו, מבנה החרוט הכול כך מיוחד מעוטר חלונות זכוכית מצוירת. אנחנו עוברים ברכב את העיר ההיסטורית ומגיעים לאסקלאדה סלארון, רחוב שבו 215 מדרגות בסמוך לשכונת סנטה טרזה שכולו מעוטר באריחי מוזאיקה מכל העולם עבודה מאד מרשימה של האמן הצ'יליאני סלארון. עברנו משם ברכב דרך שכונת לאפה לשכונת איפנמה לשוק יום ראשון גדול שהפעם לכבוד הקרנבל מלא דוכנים המוכרים כל מיני תחפושות ואביזרי קישוט לקרנבל. אחרי התרעננות קצרה ואחרי שהשארנו את כל מטלטלנו במלון יצאנו לטיילת החוף של הקופהקבנה לראות את מופע הקרנבל של בית הספר לסמבה בז'יאה פלור (Bejia Flor) . הטיילת הייתה מלאה אנשים ביום חם של שמש לוהטת ולחות כמו בתל אביב. אבל הייתה חוויה ששווה את המאמץ. משך למעלה משעתים עברה תהלוכת הקרנבל בשירה וריקודים, אמנם בלי התלבושות של הקרנבל, אך כל קבוצה בתלבושת אחידה לפי הנושא. עברו על פנינו מילדים וצעירים בגיל העשרה ועד זקנות וזקנים הולכים, רוקדים ושרים במלוא בשמחה ובהנאה גדולה למרות החום הכבד. זה היה קרנבל מאד אוטנטי אליו הצטרפו אלפי הצופים בטיילת. בסיום התהלוכה המשכנו לארוחת ערב באחת ממסעדות החוף ובשעה מאוחרת יותר שוב הלכנו לביפ ביפ, להמשיך וליהנות ממוסיקה ברזילאית אוטנטית.

ביום האחת עשרה לטיול, יום נוסף בריו. המדריכה עדין אתנו ואנחנו מתחילים את היום בעליה להר הסוכר. מכאן אנחנו מבקשים מהמדריכה לראות את מיקומו של המוזיאון החדשנות החדש של ריו מבנה מאד מיוחד אותו תכנן סנטיאגו קלאטרבה. הגענו לאזור הנמל הישן של ריו. המקום הזה עבר מתיחת פנים מאד רצינית לקראת האולימפיאדה בפרויקט שנקרא פורטו מרוויליה. היום יש בו טיילת מטופחת להולכי רגל ואופנים ועוברת בו רכבת קלה מאד ססגונית, לטיילת קוראים השדרה האולימפית (Boulevard Olimpico) . ההאנגרים בכיוון הים נצבעו בצבע חדש. חלקם עדין משמש כמסוף לאניות קרוז הפוקדות את ריו וחלקן משמשות את בתי הספר לסמבה לאכסון התפאורות והתלבושות לקרנבל. מצדה השני של הטיילת, על חזית מבנה המחסנים הגדול ציורי קיר ענקיים של האומן אדוארדו קוברה, 5 דיוקנאות ענק המתארים את חמשת יבשות תבל. ציור קיר ענק זה הוכר על ידי ספר השיאים של גינס כציור הקיר הגדול בעולם. גם בהמשך השדרה ציורי קיר ענקיים של אמנים אחרים. לאחר שעוברים את הטיילת הנאה הזאת בכיוון העיר מגיעים למבנה המאוד מיוחד של מוזאון החדשנות. המוזיאון נמצא על קו המים מול כיכר גדולה ממנה מתחילות השדרות של מרכז העיר. המשכנו רגלית למרכז העיר, הגענו לקפה קולומבו המפורסם בשעת ארוחת הצהרים וכמובן ישבנו לאכול שם ארוחה קלה. המשכנו לטייל ברגל במרכז ההומה של העיר עד מפגש עם הרכב שלנו שהחזיר אותנו למלון. אחרי מנוחה קלה יצאנו שוב והפעם ברגל לחופי איפנמה ולסיור בשכונה שנחשבת למפוארת ביותר בריו. בלילה הוזמנו לנו כרטיסים למועדון הלילה הידוע והמפואר ביותר של ריו הריו סנריום. בסנריום שהוא מועדון ענק למוסיקה ברזילאית, גם מגישים ארוחת ערב וגם ניתן לשמוע ולרקוד לצלילי המוזיקה הברזילאית. במועדון מספר קומות ויש בו מעין מוזיאון של חפצים בחלקם ישנים ביותר. בסיום הערב בריו סנריום עם שובנו למלון לא התאפקנו ושוב הלכנו לביפ ביפ כדי לשמוע את המוזיקה הנעימה שם אחרי המוסיקה עתירת הדציבלים של הריו סנריום.

היום השנים עשר לטיול היה יום חופשי ללא הדרכה ורכב צמוד. ממש שחרור. זה היה יום מאד גשום. עם זאת החלטנו לא לותר ולצאת לטיולים כפי שתכננו. אנחנו, רעייתי ואני נסענו לבקר באצטדיון המרקאנה. נסענו לשם ברכבת התחתית של ריו, בהחלט מומלץ בשעות היום כדי להגיע ממקום למקום במהירות ובזול. הסיורים המודרכים במרקאנה מתקיימים כמעט בכל חצי שעה וההדרכה בפורטוגזית ואנגלית לאותה קבוצה. הדרכה באנגלית היא מעט חפיפניקית. הגשם שהמשיך לרדת מנע מאתנו טיולים בחוץ ולכן הצטרפנו לחברנו שביקרו במוזיאון לאמנות מודרנית של ריו. חזרנו משם למלון מאחר והגשם לא אפשר להמשיך. למרות הגשם והחוף הריק החלטנו לאכול צהרים באחד מבתי הקפה שעל חוף בקופהקבנה. פרות הים והדגים שהזמנו לארוחה ביחד עם הבירה היו באיכות ובטעם מעולה. אכלנו והשקפנו אל החוף הריק מפאת הגשם. מה שהעכיר את רוחנו בסופו של דבר הניסיון של בית הקפה לתקוע לנו בחשבון עוד למעלה מ 100 ריאל. כשתפסנו נאמר לנו שזו אך טעות ובקשו להתנצל אבל ללא ספק ניסו לעבוד עלינו. יש לבדוק היטב את החשבון לפני שמשלמים. לעת ערב החלטנו להגיע שוב לאחד המקומות הזכורים לנו כשווים ביקור נוסף בריו וזה הבר סן טיאגו דה גומס הנמצא בשכונת סנטה תרזה. במלון הזהירו אותנו מלהגיע לשכונה מאחר ואחת הפאבלות שעל ההר קרובה לשם והמקום מסוכן בלילה. המליצו לנו לקחת הסעה פרטית מהמלון ושאותו רכב גם יחזיר אותנו. בהגיענו למקום שהיה זכור לנו מהביקור הקודם מאד נהנינו מהקפיריניה הטובה, פלטות עם שלל נקניקים וגבינות, ומצב רוח טוב בבר שפועל כבר למעלה ממאה שנים. למרות קשיי השפה אפשר לתקשר עם האנשים במקום שהם מסבירי פנים ונעימים לשיחה. בסיום הערב עם שובנו למלון המשכנו לבלות וחזרנו פעם נוספת לביפ ביפ. אגב, לא חשנו בכל סכנה, להיפך פגשנו מקומיים מסבירי פנים ושורה של מוניות שחיכו לנוסעים.

ביום השלושה עשר אנחנו עוזבים את ריו וממשיכים בטיסה לפוז דה איגואסו כדי לבקר אחר הצהרים במפלי איגואסו בצידם הברזילאי. בכך מסיימים שהות של 4 ימים בעיר הנפלאה הזו ריו. למרות שהיה זה ביקורנו השני בעיר עדין מרגישים שיש עוד מה לראות ולחוות בעיר הזאת.

הגענו לאיגואסו בצהרים, ביום חם ולח באזור. קבלה אותנו מדריכה עם רכב ויצאנו משדה התעופה למפלים. ביקרנו שם קצת יותר משעתיים כולל ארוחה קלה אותה אכלנו במזנון בתוך פארק איגואסו. בסיום יצאנו מהפארק בדרכנו לכיוון ארגנטינה. עברנו את ביקורת הגבולות של ברזיל אח"כ הגענו לגבול הארגנטינאי, שם התור למעבר היה הרבה יותר ארוך אך המדריכה ידעה להסתדר גם שם ויחסית מהר חצינו את הגבול מברזיל לארגנטינה. המשכנו בארגנטינה לכיוון המלון שלנו Loisuites הנמצא בתוך היער על חופו של נהר הפראנה. הגענו למלון בשעת אור ונהנינו משחיה בבריכה הגדולה. אכן המלון הזה ראוי לכל מחמאה מבחינת המבנה המאוד מתאים ליער ומרמת העיצוב והשירות שבו. מלון ברמה מאד גבוהה בליבו של הג'ונגל חבל רק שאנחנו אמורים לשהות בו לילה אחד.

רוצה לעקוב אחר הבלוג של בן עזאי?

הפוסט הבא ›
טיול של 19 יום לדרום אמריקה של שני זוגות אזרחים ותיקים ב פרו, ברזיל, ארגנטינה  19.1.2018 – 6.2.2018 חלק 3 בואנוס איירס
טיול של 19 יום לדרום אמריקה של שני זוגות אזרחים ותיקים ב פרו, ברזיל, ארגנטינה 19.1.2018 – 6.2.2018 חלק 3 בואנוס איירס
מתוך הבלוג של בן עזאי
25-02-2018
טיול של 19 יום לדרום אמריקה של שני זוגות אזרחים ותיקים ברמה של 5 כוכבים פרו, ברזיל, ארגנטינה  19.1.2018 – 6.2.2018 חלק ראשון פרו
טיול של 19 יום לדרום אמריקה של שני זוגות אזרחים ותיקים ברמה של 5 כוכבים פרו, ברזיל, ארגנטינה 19.1.2018 – 6.2.2018 חלק ראשון פרו