טיול 9 ימים בפרובאנס וריביירה צרפתית, יוני 2011

שלום לכולם,
חוויות שלנו מטיול מקסים בן 9 ימים באזור פרובאנס וריביירה צרפתית ונשמח לשתף אתכם במסלול הטיול שלנו, קצת מידע חיוני, כמה טיפים והמלצות.
הטיול שלנו היה בין התאריכים 17/06/11 – 26/06/11, כאשר מדובר ב – 9 ימים מלאים. אנחנו זוג באמצע שנות ה – 30 לחיינו.
17/06, יום ו' – ת"א - מרסיי – Les Baux de ProvenceSaint Remy
נחיתה במרסיי בסביבות 10:00 בבוקר ולקיחת רכב. שכרנו את הרכב באופרן, הזמנו מראש רכב מסוג גולף ידני, אך לשמחתנו קיבלנו רכב מסוג סיטרואן פיקאסו דיזל, אשר התברר כרכב מצוין, נוח ומאוד – מאוד חיסכוני. GPS - הבאנו את שלנו מהבית. כרגיל, הוא הוכיח את עצמו על הצד הטוב ביותר ולא פישל כלל, למעט אובדן קליטה פה ושם (שזה דבר בלתי נמנע).
ממרסיי נסענו ישירות ל – Les Baux de Provence (כחצי שעה נסיעה). לצערנו, Cathedral d'Image לא היה פעיל (מסיבה לא ברורה, לא היה שילוט המסביר על סגירת האתר או סיבה אחרת). טיילנו בעיירה הציורית ונהיננו מהרחובות והנוף.
Chateau des Baux de Provence – אתר מעניין ודי מרשים. בין התאריכים 1/04 – 30/09 מתקיים בטירה הופעות ומופעים בסגנון ימי הביניים החל משעה 11:00. עלויות: חניה – 4 יורו, כניסה לטירה – 8 יורו למבוגר, ילדים עד גיל 7 חינם. שעות פתיחה: באביב – 09:00 – 18:30, בקית – 09:00 – 20:30. www.lesbauxdeprovence.com
Les Baux de ProvenceLes Baux de Provence
Les Baux de Provence
משם נסענו למקום לינה ב- Saint Remy (כרבע שעה נסיעה). מקום מומלץ ומיקום מומלץ. במלון קיבלנו חדר הנקרא "villa" שזה בעצם סוג של צימר – חדר נחמד מאוד עם שירותים ומקלחת וחצר קטנה פרטית. המקום מטופח מאוד ונקי עד סטרילי. במלון יש בריכה מאוד נחמדה, חדר אוכל ומסעדה (לא מאוד מומלצת), שירות מעולה (בקבלה דוברי אנגלית מצוינת), חניה גדולה חינם, WiFi חינם באזור לובי. אין בחדר מיני בר, אבל פרט לזה אין כלל על מה להתלונן.
בדרך מ – לה בו ל – סנט רמי יש הרבה יקבים וחוות חקלאיות – דרך הנקראת Route de Vince (דרך היין). עקבו אחר השילוט.
לאחר התרעננות ומנוחה קלה (בכל זאת, אחרי טיסת לילה..), יצאנו לטייל בעיירה. עיירה מאוד נחמדה, מטופחת ושקטה. אין בה אטרקציות ולכן לא מומלצת לביקור מיוחד. מסעדות, פאבים, חנויות ובגדול, רחוב אחד מרכזי שבו מתרכזת רוב הפעילות.
Saint Remy
18/06, יום ש' – Saint Remy – Avignon – Pont du Gard- Chateauneuf du Pape – Saint Remy
בבוקר נסענו ישירות ל – Avignon (כחצי שעה). חנינו בתוך העיר העתיקה בצמוד לחומה והתחלנו לצעוד למרכז העיר (לא נדרשה הליכה מרובת). את המפה של העיר לקחנו מראש בלשכת התיירות בסנט רמי יום קודם. העיר העתיקה מאוד מרשימה מבחינת ארכיטקטורה וסדר.
ישנם 4 מסלולי סיור בעיר. כל מסלול מסומן בצבע אחר (אפשר להיעזר במפה ואפשר גם לעקוב אחר הסימונים בדרך):
המסלול הכתום – 45 דק' – שעה (ארכיטקטורה)
המסלול האדום – שעה – שעה ורבע (היסטורי)
המסלול הירוק – שעה וחצי – עד שעה ושלושת רבעי
המסלול הכחול – קרוב לשעתיים (לאורך נהר Rhone)
2 אטרקציות מרכזיות בעיר העתיקה – Palais des Papes וגשר Pont Saint Benezet
ארמון Palais des Papes – הסיור מתבצע עם מכשיר אישי המשמיע הסבר על כל חדר במבנה ב – 9 שפות אפשריות (אין עברית). הארמון ריק מכל ריהוט או אבזור, אך עדיין מרשים מאוד.
גשר Pont Saint Benezet – אפשר להסתפק בלראותו מבחוץ, אבל הכל עניין של העדפות אישיות. אם בא לכם לעלות עליו, כמובן שהכניסה בתשלום.
עלויות: סיור בארמון בלבד – 19 יורו לזוג. קיבלתי הנחה עם הצגת כרטיס סטודנט עבור כרטיס אחד, אך לא זכור לי כמה הייתה הנחה. בקופת הארמון ניתן לרכוש כרטיס משולב לארמון והגשר.
שעות פתיחה: ממרץ עד סוף יוני – 9 – 19
ביולי – 9 – 20
באוגוסט – 9 – 21
בספטמבר – 9 – 20 (עד 15/09) ומ – 15/09 – עד 19
*ניתן לרכוש כרטיס Avignon Passion המקנה הנחות בין 10% - 50% לכל האתרים ומוזיאונים בעיר (למשפחה עד 5 נפשות). תקף ל – 15 יום מהביקור הראשון. בכל מקרה, ביקור באתר הראשון הנו בתשלום מלא. ניתן לרכוש במשרד התיירות. לנו זה לא השתלם.
www.avignon-tourisme.com
דבר נחמד מאוד זה הפלגות – The Grand boats of Provence. ישנן כמה ספינות:
Le Mireio – ספינת מסעדה. מפליגה ל – 5 יעדים כולל Arles, Avignon, Chateauneuf du Pape. יש הופעות על הספינה בערב. www.mireio.net
יש גם הפלגות של 45 דקות לאורך הנהר בעיר.
שעות הפעילות:
1/04 – 30/06 + 1/09 – 30/09 – הפלגות בשעה 15:00 ו – 16:15
1/07 – 31/08 – כל שעה עגולה החל משעה 14:00. הפלגה אחרונה בשעה 18:00
מאביניון נסענו כ – 20 ק"מ לאתר Pont du Gard: מגיעים לעיירת Remoulins ושם יש הכוונה ל – 2 הגדות. המלצה – להגיע לגדה השמאלית (Gauche), למרות שגם מהגדה הימנית יש מעבר רגלי לשמאלית, אבל עדיין עדיף להגיע לשמאלית וזאת משום שגם המוזיאון של הגדה, גם הפעילות לילדים (אם יש בכך צורך) וגם הסרט על הגשר נמצאים בגדה השמאלית.
חניה עולה 15 יורו לרכב והיא כוללת כניסה לאתר על כל האטרקציות. כניסה חינם החל משעה 19:00.
האתר פתוח כל השנה. אפשר לעשות טיולי הליכה בפארק הצמוד לגשר. אפשר לעשות פיקניק על גדות הנהר. בערב יש מופעים שונים – ניתן לבדוק את לוח המופעים באתר : www.pontdugard.fr.
מומלץ להצטייד בשתיה מראש (כמובן שניתן לרכוש באתר, אבל המחירים די יקרים). לא לשכוח להביא עימכם את כרטיס החניה – התשלום באתר במכונות אשר ברחבה של המסעדות והמוזיאון. סרט מוקרן בצרפתית או באנגלית – יש להתעדכן לגבי שעות ההקרנה באנגלית במקום.
Pont du GardPont du Gard
Pont du Gard
מ – Pont du Gard אפשר להמשיך לכפר הייקבים והשוקולד Chateauneuf du Pape. המומלצים:
Bernard Castelain – שוקולטייר – סדנאות שוקולד וטעימות בימי ב' – ו'. סדנא באנגלית בשעה 16:00. כניסה חינם לילדים.
יקב טעימות יין חינם נמצא ב – Route de Sorges – פתוח בימי ב' – ש' 09:00 – 12:00 ו – 14:00 -19:00. ביולי – אוגוסט פתוח 7 ימים.www.vin-chocolat-castelain.com
בלשכת התיירים ניתן לבדוק לגבי סיורים נוספים באתרים נוספים בעיירה.
משם חזרנו ל – Saint Remy למנוחה קלה, ארוחת ערב במסעדה של המלון (לכבוד היום הולדת שלי) וטיול ערב מאוחר בעיירה.
19/06 – יום א' - עזיבת המלון והמשך למסלול הבא:
Saint Remy – L'Isle sur la Sorgue – Fontaine de Vaucluse – Gordes – Roussillon – Apt – Manosque
L'Isle sur la Sorgue – עיירה מאוד יפה. במקרה זה היה יום שוק והשוק היה מדהים. למעשה הסיור מסתכם רק במרכז העיירה. מומלץ לטעום ממיני מאכלים
L'Isle sur la Sorgueתמונות
*בדרך מ – L'Isle ל – Fontaine יש הרבה אתרי קמפינג ואתרי קייקים ומסלולי רכיבה על אופניים.
Fontaine de Vaucluse – עיירה מדהימה ביופיה. נהר חוצה אותה באמצע והטיול על גדותיו הוא מהנה ביותר. אפשר לעלות למבצר הנמצא מאוד גבוה. ניתן לצפות בזמן אמת בתהליך ייצור ניר בשיטה העתיקה. כיף לשכשך את הרגלים במים הצוננים של הנהר.
Fontaine de VaucluseFontaine de Vaucluse
Fontaine de Vaucluse
Gordes – יוצא מן הכלל. בשום אופן לא לפספס תצפית לפני כניסה לעיר.
Gordes
מ – Gordes ל – Roussillon יש כביש D2 שמומלץ לנסוע דרכו – נופים יפהיפיים.
Roussillon – מרכז ה – ocres (חימר). אפשר לטייל בעיירה ואפשר בנוסף גם לבקר במרכז עצמו. יש מספר אתרים שאפשר לבקר בהם ולכל אתר מחיר כניסה בין 2 – 7.5 יורו למבוגר. כל האתרים שבתשלום פתוחים עד שעה 18:00, ביולי – אוגוסט חלקם עד 18:30 וחלקם עד 19:00. www.roussillon-provence.com
Roussillon :Roussillon
Roussillon
Apt – לא מצאנו לנכון לעצור – היה שומם לגמרי ולא נראה אטרקטיבי. לעומת זאת עברנו בדרך באחת העיירות ובה הייתה תחרות של מכוניות ספורט – מרהיב..
Cars Cars
בדרך למקום הלינה ב – Manosque עברנו דרך כביש מדהים ביופיו לכל אורכו, שדות לבנדר מקסימים ונופים כמו בציורים מתקופת הרנסנס.
לנו בפונדק דרכים נחמד וזול מאוד – חדר נקי, מיקום נוח (קרוב לכביש הראשי), אך לא רועש כלל. באזור מספר מסעדות לא יקרות. שם הפונדק: L'Auberge EverHotel De Manosque. חניה חינם ובשפע. לא הזמנו אר. בוקר במקום. בהחלט נתן מענה לשהיית לילה אחד במעבר לכיוון הריביירה.
כאן הסתיים החלק הראשון של הטיול באזור הפרובאנס ולכן פה זה המקום לפרט לגבי אטרקציות ועיירות נוספות עליהם קיבלנו מידע:
Arles – מעבר לאמפי, יש מופעים בסגנון ימי ביניים מ – 4/07 – 29/08 כל יום שני.
Camargue – שמורת טבע. כרטיסי כניסה ניתן לרכוש במשרד התיירות ב – Arles. מידע נוסף : www.arlestourisme.com
Seaquarium – אקווריום ענק. ביקור של כשעתיים וחצי. פתוח כל יום 09:00 – 19:30 וביולי – אוגוסט 09:30 – 23:30. מידע נוסף: www.seaquarium.fr
Le vieux mas – חווה מהמאה ה - 18. פתוחה כל יום 10:00 – 18:00. יולי – אוגוסט עד 19:00. www.vieux-mas.com
Bateau Tiki III –ספינה המפליגה בשמורת Camargue: www.tiki3.fr
Aquarium Mare Nostrum – פתוח כל יום 10:00 – 19:00. יולי – אוגוסט עד 22:00. www.aquariummarenosrum.fr
Nimes – אמפי. www.arenes-nimes.com
מוזיאון של ממתקי Haribo – אטרקציה לילדים בעיר Uzes. פתוח כל יום, פרט ליום שני 10:00 – 13:00, 14:00 – 18:00. יולי – אוגוסט כל יום 10:00 – 20:00
La Bambouseraie – הגן הטרופי הייחודי באירופה www.bambouseraie.fr
Grotte de la Cocaliere – מערת נטיפי "קריסטל". www.grotte-cocaliere.com
Visiatome – מוזיאון היחיד במינו בעולם האוסף בתוכו המצאות הקשורות לאנרגיה. www.visiatome.fr
Aven d'Orgnac – מערות ושמורה מיוחדת במקום. www.orgnac.com
La Ferme aux Crocodiles – חוות התנינים. www.lafermeauxcrocodiles.com
Theatre Antique (בעיר Orange )– אמפי רומאי. www.theatre-antique.com
Les Grottes de Thouzon – מערת הנטיפים. www.grottes-thouzon.com
Le Zoo de la Barben – גן חיות. www.zoolabarben.com
Musee de la Lavande – מוזיאון לבנדר וחנות שמנים וקוסמטיקה טבעית. www.museedelalavande.com
אתם מוזמנים לבחור את האטרקציות התואמות את טעמכם ומסלולכם.
20/06 – - יום ב' - עזיבת הפונדק ויציאה לכיוון ורדון. מסלול זה הביא אותנו בסופו של יום לאזור הריביירה.
Manosque – Moustiers Sainte Marie – Salles sur Verdon – Comps – Grasse – Vence - Nice
מ – Manosque המשכנו ל – Moustiers Sainte Marie (במחשבה שניה היה שווה ללון את הלילה הקודם בעיירה המדהימה הזו או בסמוך אליה). אכלנו ארוחת בוקר באוויר הצח של בוקר מוקדם בבית קפה המשקיף אל נוף מדהים ביופיו. עלינו לכנסיה לא לשם הכנסיה אלא לשם הנוף שהיה שווה כל מדרגה ממדרגות הרבות של העליה הלא קלה. איזה מקום מדהים...
Moustiers Saint MarieMoustiers Saint MarieMoustiers Saint Marie
ממוסטייה נסיעה לכיוון Salles sur Verdon לצורך הגעה לאגם. דרך יפהיפיה. באגם שכרנו סירת פדלים לשעה. סביב האגם חופים סלעים, אתרי פיקניק, קייקים, השכרת כלי שיט וכד'. חניונים חינם, אך ללא השגחה. שלטי אזהרה מבקשים שלא להשאיר חפצים ברכב ללא השגחה. לפני הגעה לאזור האגם כדאי להצטייד בשתיה ומזון (במידת הצורך) – להפתעתינו לא נתקלנו בנקודות מכירת מזון ומשקאות. בנוסף האזור: המון מסלולי אופניים ולא מעט אתרי קמפינג מסודרים למדי. מומלץ להצטייד בבגדי ים, כובעים וקרם הגנה (בחודשי הקיץ, כמובן).
תמונות מהאגם:
LakeLake
מאזור האגם נסיעה במסלול המוביל ל – Comps. נופים עוצרי נשימה ולכן גם המון עצירות בתצפיות בדרך. עצרנו גם בעיירה Aiguines ממנה נשקף נוף מדהים לאגם מנקודה מאוד גבוהה.
ל – Comps לא נכנסנו – היא הייתה בגדר "נקודה ב – GPS" לצורך הגדרת המסלול אותו ביקשנו לעשות.
המסלול שלנו בוורדון היה מה שנקרא מקוצר יחסית ולכן לא ערך יום שלם, אבל זה מסלול יפהיפה, מאפשר, למעשה, לראות את רוב השמורה ומה שחשוב, לעצור בכל התצפיות היפות ביותר שיש לה להציע. כל אחד מוזמן לבחור את המסלול המתאים לו ויש יחסית הרבה מידע על כך באתרים ובפורומים.
תמונות מ - ורדון:
VerdonVerdon
* חשוב לקחת בחשבון כי בכל אזור הורדון אין תחנות דלק.
מאזור Comps לנקודה הבאה והיא העיר Grasse. חנינו בכניסה לעיר העתיקה, עשינו סיבוב קצר וברחנו מהר. מוזנח, מלוכלך, לא מעניין ובעיקר המון תושבים אשר גרמו לנו מייד לעבור מעברית לאנגלית וזאת כי היה די מלחיץ להזדהות כישראלים...עשינו סיבוב ברכב בשאר חלקי העיר בתקווה לאתר מקומות יותר נעימים, אך לא מצאנו אף אטרקציה מעניינת וייצור בשמים לא משך אותנו מספיק ע"מ לעצור.
מ – Grasse המשכנו ל – Vence. לא משהו מיוחד – שקטה, נעימה, לא אטרקטיבית. בית קפה וקדימה ל – Nice.
הגענו למלון שלנו ב – Nice - All Seasons Nice Vieux Port בשעה יחסית מאוחרת, אבל לאחר מנוחה קלה והתרעננות ולמרות העייפות, השקיעה המאוחרת גרמה לנו לצאת לסיור הראשון בעיר. אזור המרינה היה מאוד קרוב למלון, אזי לאחר טיול רגלי קצר מצאנו את עצמנו במרינה מתענגים על ארוחה קלה, בירה מצוינת ואווירה מקסימה.
על המלון: מלון במיקום מצויין, במרחק הליכה לכל מקום מרכזי. מלון מודרני, משופץ, חדרים נוחים ומאובזרים. נמצא ברחוב יחסית מאוד שקט ובד"כ יחסית קל למצוא חניה ברחוב, אבל יש לחדש את התשלום כל שעתיים עד 19:00. זה החלק הפחות נוח, כמובן...למלון יש חניון תת קרקעי (בתשלום), אך יש לבקש מראש ולוודא מול המלון ישירות שאכן מאושר. ארוחת בוקר מאוד טובה הכוללת אפילו ירקות, גבינות יוגורטים. שירות טוב ורמת התחזוקה טובה מאוד. אינטרנט חינם בלובי (באתר עודכן כי גם בחדרים, אבל האות חלש ולכן לא ניתן לגלוש בחדרים). רצוי לבקש חדר בקומה גבוהה. לסיכום, תמורה מלאה לכסף ומאוד מומלץ.
21/06 – יום ג' - Nice
בבוקר של אותו יום התחיל הנופש הקלאסי, מבחינתנו לפחות. מצטערים מראש, אבל נאלץ לאכזב את חלקכם כי לא נוכל לספר במקרה הזה על מוזיאונים כי פשוט לא ביקרנו...כן, כן.. החלטנו מראש כי ימים אלה פשוט נזרום וננוח ונהיה ספונטניים. אבל נשמח לספר על כל שאר הדברים שיש לעיר המקסימה הזו להציע:
חופים – מים צלולים ונקיים. אין חול בחופים. ברוב אזור החוף ניתן להשכיר מיטות שיזוף (יקר...30 יורו ליום למיטה). הכניסה לחוף ללא תשלום. מומלץ להצטייד במחצלת רכה ומרופדת מראש (אפשר להביא מהבית או לרכוש בחנויות המקומיות או בשוק המקומי די בזול).
טיילת האנגלים – בצד של החוף – רק טיילת. בצד הנגדי – בתי מלון, בתי מגורים, מסעדות, בתי קפה וקזינו. טיילת ארוכה ויפה.
שוק - פועל כל ימות השבוע מהבוקר ועד שעות הלילה הקטנות – חנויות שונות, מסעדות, מאכליות, פאבים – פשוט מקסים וכיף להסתובב. נמצא מול תחנת האוטובוסים המרכזית: הולכים מ – Place Garibaldi לשדרת Bl.Jean Jaures ויורדים שמאלה לרחובות השוק. במיוחד כיף בערב – שווה לבקר בפאבים הרבים, לשמוע הופעות חיות וכו'. וכן, הרגשנו מאוד בטוח להסתובב בניס בלילה. אם כי חפצי ערך למיניהם היו שמורים היטב בכספת של המלון. רק ליתר בטחון..
Cours Saleya – שוק הפרחים והירקות בשעות הבוקר, ובערב אזור של מסעדות דגים ופירות ים בעיקר. מקסים, כיף לא נורמלי בערב.
Castle Mill, Belanda Tower – גני הארמון. נוף יפהיפה, מפל, גנים מושקעים. ניתן לעלות ברגל במדרגות (אם לא חם מדי ואתם בכושר) או לעלות במעלית (בתשלום. לא בדקנו את העלות משום שעלינו ברגל).
כיכרות העיר, בעיקר Place Garibaldi וכמובן Place Massena ורחובותיה הסמוכים – שופינג, בילוי כמעט 24 שעות ביממה.
*ליד המזרקה ב – Place Massena נמצאת לשכת התיירות. שווה לבקר ולקבל את כל המידע הנחוץ על העיר ועל האזור.
בנוסף, מרינה ורובה Cimiez בו שווה לעשות סיבוב ברכב, אבל ממש לא חובה. במנזר שברובה סימייז לא ניתן לסייר אלא רק בגן הסמוך אליו. לדעתנו, לא שווה ביקור ומאמץ.
יש כמובן מוזיאונים, ביניהם שאגל ומטיס. אגב, כניסה לכל המוזיאונים, פרט לשאגל, חינם.
ניתן לסייר בעיר באמצעי תחבורה שונים (הזול ביותר – חשמלית). ניתן להשכיר אופניים, רכבים חשמליים. יש גם רכבת תיירותית (יוצאת כל חצי שעה, כל יום, מול Casino Ruhl) וסיורים במיניבוסים עם מדריכים לקבוצות בין 2 ל – 8 אנשים. כמובן בתשלום. ניתן לעשות סיור מודרך ברחבי העיר: למבוגר – 12 יורו, ילדים בגילאים 5 – 10 – 6 יורו, מתחת לגיל 5 חינם. יוצאים בשעה 09:30 מלשכת התיירות (Nice Convention and Visitors Bureau) בכתובת 5 Promenade des Anglais. משך הסיור שעתיים וחצי ויש להירשם מראש.
מלונות: עדיף לבחור מלונות באזור כיכר מסנה או באזור מרינה ולא באזור טיילת האנגלים.
חניות ברחבי העיר – יש לשים לב למידע המופיע על מכונות התשלום. רוב החניות מוגדרות לשעתיים בלבד ולא ניתן לשלם מראש על פרק זמן ארוך יותר אלא רק לגשת ולרכוש כרטיס נוסף. פקחים עובדים במשרה מלאה.
אם בא לכם בריכה, אזי יש בריכה עירונית Fernand Anelli (36 Av.Paul Arene) אשר פועלת רק בחודשי הקיץ.
בעיר יש גם מגרשי גולף, מגרשי טניס, החלקה על הקרח, ספורט ימי.
שופינג (איך אפשר בלי?..) – רחובות הסמוכים לכיכר מסנה. מאוד מומלץ קניון Nice Atoile Shopping Mall (30 Av. Jean Medecin) או אם בא לכם סופר ענק, אזי יש אופציה של קניון קטן – TNL Shopping Mall (15 Bd General Delfino). חניות בקניונים יקרות למדי. יש גם הרבה חנויות ברחבי העיר שהן זולות יותר מאשר אלה שבאזורים המרכזיים של מסנה.
לא ביקרנו, אבל יש גם קזינו – Casino Ruhl הנמצא בטיילת האנגלים (Promenade des Anglais) ובמספר 15 באותה שדרה גם Casino du Palais de la Mediterranee.
חיי לילה – ניתן למצוא מפרט עדכני של מופעים, הצגות וכד' באתר www.nicetourisme.com. באתר ניתן למצוא המון מידע אודות העיר וסביבותיה.
הדובדבן שבקצפת – באותו ערב חיכתה לנו הפתעה לא צפויה – לילה לבן בניס! כל העיר הפכה למסיבה אחת ענקית עם מופעי רחוב, הופעות של להקות מחול ומוסיקה מכל רחבי אירופה, תקליטנים מכל הסוגים ומכל המינים ואנשים רוקדים בערך בכל מטר מרובע. איזו מסיבה...בילינו, אכלנו, שתינו, רקדנו וחזרנו למלון לקראת הבוקר מרוצים עד מאוד. יום כזה מתקיים כל שנה ופעם בשנה בתאריך קבוע – 21/06.
תמונות מ - Nice
Nice
22/06 – יום ד' - ריביירה:
Nice – Eze – Monaco – San Remo - Nice
בבוקר יצאנו לכיוון Eze. עיירה מאוד יפה, נופים, גן בוטני הנמצא למעלה (כניסה בתשלום). סניפים של חנויות בשמים שמיוצרים ב – Grasse (הנה עוד סיבה לא להגיע לגראס J - אפשר לרכוש את הבשמים, אם מתחשק לכם, במקום הרבה יותר סימפטי).
משם המשכנו ל – Monaco היפהיפיה. נקיה, מודרנית, בניינים מדהימים, מרינה מקסימה.
ארמון (Palais) – לצערנו הרב היה סגור לביקורים לרגל ההכנות לחתונת הנסיך. אבל ביקרנו ברחבת הארמון וברחובות הסמוכים אליו – טיול נעים ביותר. כמובן שווה לבקר בכנסיה, מאוד יפה.
מוזיאון ימי – מרשים מאוד, בעיקר האקווריום. כניסה למוזיאון בלבד – 14 יורו. 50% הנחה בהצגת כרטיס סטודנט. מוזיאון + ארמון (כאשר אפשרי) – 19 יורו. לא בדקנו את המחיר לילדים.
דילגנו על מונטה – קרלו (אבל שמענו שהביקור בקזינו שווה) והמשכנו למונטון. עשינו סיבוב קצר במרכז, ביקור בבית קפה וחזרה לרכב. לא שווה ביקור, לדעתנו.
באופן ספונטני (כפי שהחלטנו שנהיה), החלטנו להמשיך לכיוון הריביירה האיטלקית והגענו, לאחר נסיעה קצרה, לסאן רמו. הכביש המוביל אליה יפה מאוד, אבל סאן רמו רחוקה מאוד מלהיות ניס. אבל אם כבר איטליה, אז על הפיצה אסור לוותר, אזי נחתנו במסעדה במרינה. הפיצה הייתה שווה, אבל הביקור בעיר לא ממש.
קצת מידע נוסף:
קורניש עליון A8/10 – כבישי אגרה. מצוינים ועלות נמוכה.
כבישים רגילים – השתמשנו בכביש האמצעי. הוא די צר ומפותל ובחלקים מסוימים קצת פקוק, אבל הנופים הנשקפים ממנו שווים את זה. עצרנו בדרך בכמה תצפיות עם נופים עוצרי נשימה.
מונקו – המון עליות ולכן שווה לחנות כמה שיותר קרוב ל – Palais.
Beaulieu sur Mer ובה Villa Kerylos – מבנה היסטורי משוחזר מתקופה רומית + גן בוטני הים תיכוני. יש גם הקרנת סרט על ההיסטוריה של המקום. בתקופה שהיינו באזור, היה פתוח רק אחה"צ. נחמד.
Saint Jean Cap Ferrat – וילה של רוטשילד והגנים, גן חיות, מוזיאון צדפים. נחמד מאוד.
המון מידע על אזור הריביירה ניתן למצוא ב: www.act.fr
תמונות מהריביירה:

23/06 – Nice יום ה'
זהו יום שלא תוכננה עבורו שום פעילות מראש. היו מחשבות לנסוע לאנטיב, קאן וכד', אך לאחר שביררנו מידע נוסף אודות הערים האלה, החלטנו שמוותרים ושמאוד מתחשק לנו יום כיף נוסף בניס ואכן כזה הוא היה – אוכל טוב, שופינג, חוף...
אגב, בכל חודש מתקיימים בעיר אירועים שונים. שווה לברר ב: www.nicetourisme.com
24/06 – יום ו' – Nice – Aix en Provence
עזבנו את ניס (עצוב...) , עלינו על כביש אגרה עליון ובתוך כשעה וחצי בלבד חזרנו לאזור הפרובאנס והגענו למקום הלינה שלנו ליד העיר en Provence Aix. – La Bastide de Cabries. על המקום: מדובר בוילה עתיקה ששופצה ועוצבה מאוד – מאוד יפה. קיבלנו חדר יחסית גדול ודי נוח עם מקלחת צמודה וחלון שצפה לנוף נחמד מאוד. יש מיזוג. יש מסעדה הפועלת בשעות הבוקר והערב – מוגדרת כמסעדת שף (לא ניסינו, אך גם ראינו רק זוג או שניים שאכלו שם בערב). גינה משותפת ומסודרת. מרחק נסיעה מאוד נוח ל – Aix וגם לשדה התעופה של מרסיי. מה שהרס קצת את החוויה זה הקושי לעלות את המזוודות במדרגות (אין מעלית כי מדובר בוילה בת 2 קומות בלבד, אבל עם מדרגות צרות ולא נוחות) וגם באותו יום ההגעה למקום, בשעת חשיכה ולאחר סגירת המסעדה, ירדנו לגינה עם קצת פירות ו – 2 כוסות יין לשבת באחת מפינות החמד ומשום מקום הופיע בעל המקום ובצורה מאוד מנומסת (כמובן, אירופה בכל זאת) ביקש מאיתנו להתפנות בטענה כי מדובר בשטח המסעדה (ולא חשוב שזה ממש לא השטח של המסעדה אלא גינה וספסל ולא חשוב שהמסעדה כבר סגורה מזה כשעתיים לפחות) וכי בשטח הזה ניתן לצרוך מזון ומשקאות אשר מזמינים במסעדה. לא מצאנו לנכון להתווכח, כמובן..
בדרך למקום הלינה נ"ל הצטיידנו בשתיה, פירות ופינוקים נוספים מהסופר הסמוך (באזור Aix יש מספר אזורי תעשיה ובהם, כמו אצלנו, הרבה מרכזי קניות וסופרים, תחנות דלק זולות. (אגב, הדלק הזול ביותר הוא בתחנות הצמודות לסופרים).
לאחר התרעננות קצרה, נסענו ל – Aix. עיר מקסימה, חיה ותוססת, המון חבר'ה צעירים (עיר סטודנטים) אבל לא רק, מסעדות, בתי קפה, פאבים, שוק ומזרקות בכל מיני צורות.
בלשכת התיירות קיבלנו חוברות מידע לגבי כל מה שיש לעיר ולאזור להציע. רוב האטרקציות בעיר הן סביב צייר העבר סזאן, אשר התגורר ויצר בעיר מספר שנים. יש לא מעט גלריות וחנויות עבודות יד שונות. אפשר להשתתף בסיור מודרך בתשלום (לא רשמנו ולכן יש לברר בלשכת התיירות). בלשכת התיירות מומלץ לבקש מדריך היקבים האזורי (Wine Guide) ומדריך Pays d'Inspiration המפרט את כל הכפרים והמסלולי טיול האפשריים באזור.
מידע נוסף: www.aixenprovencetourism.com
הרחוב הראשי הוא Cours Mirabeau. רובע Mazarin - העיר העתיקה.
תמונות מ - Aix
Aix en Provence
25/06 – יום ש' - Aix – Cabries – Les Milles – Bouc bel Air – Velaux - Aix
את הביקור התחלנו בטיול בכפרים סביב Aix וביקרנו בכפרים Cabries, Les Milles, Bouc bel Air, Velaux. על כך אין משהו מיוחד לספר כיוון שלא הבחנו באף אטרקציה מעניינת. כפרים נחמדים, קטנים ושקטים. חזרנו ל – Aix והמשכנו את הסיור והבילוי בעיר. בערב אכלנו את הארוחה הטובה ביותר שהייתה לנו במשך כל הטיול ולכן רק על המסעדה הזו נמליץ: La Caleche בכתובת 10 rue de la Masse (בעיר העתיקה). מצאנו אותה במקרה ונהיננו מכל ביס, מהשירות ומהאווירה.
26/06 – יום א' – מרסיי – ת"א – חזרה הביתה בטיסת צהרים.
לסיכום,
אם יש אפשרות כלכלית, האופציה המועדפת זה לנחות במרסיי ולחזור מניס, אם כי שעה וחצי נסיעה חזרה לאזור פרובאנס זה באמת לא סיפור ובטח ובטח עולה פי כמה זול יותר מאשר טיסות ממקומות שונים.
מחירים סבירים בכל מקום וכן, אפילו בריביירה. ביחס לארץ, אתם יודעים, הכל סביר.
ברוב המכריע של מקומות דיברנו אנגלית. כמובן שהצרפתית הבסיסית שלי היא יתרון.
שילוט מצוין בכל מקום.
אתר מומלץ לאתרים פופולריים בפרובאנס: www.bienvenueenprovence.com
וגם: http://www.visitprovence.com/
כתבה שעזרה לנו לתכנן: https://forum.lametayel.co.il/forum_msg/goto-3376184/srch-#msg_3376184
וגם הכתבה הזו: http://www.ofek-olami.co.il/rec/217-%D7%A4%D7%A8%D7%95%D7%91%D7%A0%D7%A1-%D7%95%D7%93%D7%A8%D7%95%D7%9D-%D7%A6%D7%A8%D7%A4%D7%AA
זו הייתה חווית בלתי נשכחת ואחד הטיולים היפים ביותר שלנו. טיול המשלב היסטוריה, ארכיטקטורה, אומנות, טבע ובילוי אורבני המלווים בניחוחות של לבנדר, אוויר צח, אנשים מקסימים ולגימות של יין טוב, אך בעיקר נופים מדהימים, המון רוגע והחיים הטובים.
אשמח לעמוד לרשותכם למתן מידע נוסף!
Trip

רוצה לעקוב אחר הבלוג של lee75?