יומן מסע לסיציליה, חלק 1

פוסט זה והבאים אחריו מתארים טיול של 9 ימים לסיצילה, בחודש אוקטובר 2011.

נתחנו בפאלרמו והמסלול היה מעגלי, ממערב למזרח. ההמראה בחזרה לארץ היתה מקטאניה.

בלילה ההגעה לסיציליה היתה התברברות קלה שלנו במשיכת הרכב מחברת ההשכרה. לאור זאת הגענו למלון, בעיירה Balestrate הנמצאת כ- 25 דקות ממערב לפאלרמו, בסביבות 01:00 ונאלצנו להעיר את ג'יוזפה, בעל המלון, כדי שיכניס אותנו פנימה.

ומכאן מתחיל יומן המסע.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

קמנו קפואים.

מתברר שבעונה הזאת די קר כאן בסיציליה... דומה למה שהיה בפרובאנס בערך באותה העונה.

ירדנו לחדר האוכל ופגשנו שוב את ג׳יוספה, הבעלים. עשינו עצמנו כלא מכירים אותו, שלא יזכר באירועי הלילה הקודם... מי יודע, אולי יתן לנו לוף לארוחת הבוקר... אבל הבחור, שמדבר רק 3 מילים באנגלית, התברר כידידותי להפליא. וארוחת הבוקר היתה מצויינת, עמוסת מעדנים תוצרת בית ומאכלים סיציליאניים אופיייניים ומעולים.

לאחר התארגנות יצאנו לדרך לכיוון פאלרמו.

פאלרמו... טוב, אולי עדיף שלא להרחיב. עיר צפופה ופקוקה, מזכירה את בנגקוק ביום ממוצע. אני חושב שכל שמן הזית הזה שאוכלים כאן גורם לאנשים עיוורון צבעים. או אולי עדיף לתאר זאת שכל צבע שאיננו ירוק - הופך לירוק. אחרת אין דרך להסביר את העובדה שרוב הנהגים לא עוצרים בעצור או ברמזור אדום, פס לבן רציף של איסור עקיפה - כנראה שקוף... שלא לדבר על כך שהם מחנים את הרכב ככה סתם בחנייה כפולה ברחוב שכל רוחבו מתאים למכונית וחצי (והוא דו-כיווני) או באמצע הרחוב הראשי. הולכי הרגל הולכים מבלי להסתכל ימינה או שמלה, פשוט לא מתעניינים בתנועת כלי הרכב סביבם. והנהגים שהחנו את רכבם, פותחים את הדלת לרווחה כדי לצאת ממנו, בלי לבדק תחילה באם יש רכב שמגיע... רחובות המשנה צרים באופן מחריד והקירות מלאים בסימני צבע של המכוניות שעברו כאן קודם והתעקשו להיפגש מפגש צפוף במיוחד עם המבנים...

התנועה בפאלרמו

חברים, העצה הטובה ביותר שאני יכול לתת לכם היא זו: היו ערים וממוקדים כל הזמן, ללא יוצא מהכלל, למה שקורה בכביש וסביבתו הקרובה. שכן הכבישים בסיציליה, ובמיוחד בערים, הם כמו שדה קרב. אני מדגיש זאת שכן חוויית הנסיעה בסיציליה היתה הקשה ביותר שלי, והאמינו לי שכבר נהגתי בכמה וכמה מדינות בעולם...

ואחרי החוויות המתישות האלה, יש כמה וכמה דברים לראות בעיר. הראשון הוא לדעתי הקטקומבות של מינזר הקאפוצ׳ינים Catacombe dei Cappuccini, בהן קבורות מאות מומיות של אנשים בגילאים שונים ומכל המינים, שמתו לפני כ- 200-100 שנה, ״התאשפזו״ במרתפי המינזר כדי להפוך למומיות - ומזה לא מעט שנים תלויים או שוכבים במרתפים האפלוליים האלה כתצוגה לקהל הרחב.

חלק "מדיירי" הקטקומבות

חלק לא קטן מהמומיות משומרות במצב מצויין, שימרו את העור והשיער, ובעיקר - נותרו עם בגדיהם המקוריים. מחזה מרשים ומצמרר ביותר, מעורר מחשבות רבות. סיור של קצת יותר משעה מספיק בהחלט.

אחרי הקטקומבות, הלכנו לארמון הנורמאני Palazzo dei Normanni, בו הקפלה הפלאטינית מכוסה בפסיפסים מרהיבים בעלי מוטיבים נוצרים אופייניים. סיור של חצי שעה מספיק לאתר הזה.

אלה לא "שמורים" כל-כך טוב...

משם לקתדראלה המרשימה, שוק הווצ׳יריה Vucciria המפחיד, התיאטרון הגדול (אחד מ- 3 התיאטרונות הגדולים באירופה, לא סתם הוא נקרא Teatro Massimo), בו צולמו סצינות מסרט הסנדק 3, כיכר 4 הפינות המאכזבת ומזרקת פרטוריה היפה. Palazzo Normanni.

Teatro Massimo עם המדרגות המפורסמות

אנחנו הקדשנו לפאלרמו כחצי יום, הספיק לנו בהחלט.

את ארוחת הצהריים אכלנו באותו היום בקפטריה סמוכה לקתדראלה, לאחר שראינו שם מאכלים מקומיים שנראו טעימים מאוד.

הקתדראלה בפאלרמו

המשכנו את הטיול להר מונריאלה Monreale, בו קתדראלה יפה מאוד והנחשבת לאתר מדהים (מבנה הכנסייה יפה ומרשים מבחוץ, אבל חלקו הפנימי אמור להיות מדהים - פסיפסים מוזהבים ועוד.

הקתדראלה במונריאלה

לצערנו אנחנו הגענו בשעה בה לא ניתן כבר היה להיכנס פנימה, ומסגרת הטיול לא איפשרה לנו לעשות מקצה שיפורים... כך שאת החוויה המתקנת נאלצנו להשאיר לביקור הבא.

את היום סיימנו בכפר הדייגים הנחמד מונדלו Mondello ומשם חזרה למלון.

כפר הדייגים מונדלו

בכל מקום ניתן לראות מגוון וריאציות של סמל הטריסקליון המשולש, עם ראשה של מדוזה באמצע וסביבה 3 ראשי חיטה כפופים (או 3 רגליים), כסמל לתצורה המשולשת של האי.

סמל הטריסקליון הסיציליאני

מקור הסמל כנראה באל הנפחים במיתולוגיה היוונית, הפאסטוס, שנהג לייצר שולחנות בעלי 3 רגליים שהלכו בכוחות עצמם, ושכן באי וולקאנו שליד סיציליה. כאן המקום לציין שכמו שהבקרים התחילו בטמפרטורות נמוכות, בסביבות 14 מעלות למרות השמש, כך גם ירדה הטמפרטורה בשעות הערב המוקדמות ל- 13-14 מעלות. בלילה שמנו שכבה כפולה של שמיכות על המיטה, וכיוונו את המזגן על חימום, לכל מקרה...

רוצה לעקוב אחר הבלוג של wisniak?