יוצאי הודו של פעם בירח דבש בקוסטה ריקה- יולי 2019

תמונה ראשית עבור: יוצאי הודו של פעם בירח דבש בקוסטה ריקה- יולי 2019  - תמונת קאבר
הר געש ארנל לה פורטונה

חיפשנו יעד עם חופים, ג'ונגלים, בעלי הוא גולש ולכן קוסטה ריקה עלתה כאופציה טובה.
מקומות לינה סגרנו לרוב דרך Booking, התניידנו בתחבורה ציבורית לרוב. בכל יעד היינו בין יום- חמישה ימים ,הטיול היה ספונטני ואין סדר הגיוני למסלול שלנו.

טיפים כלליים:

- קוסטה ריקה ללא צבא ולכן נחשבת “שוחרת שלום” מה שמביא אליה הרבה מהגרים. האוכלוסיה מורכבת ממקומיים “טיקו/טיקה” , ארגנטינאים, ניקרגוואים, מעט ישראלים.

- תיירות זו ההכנסה היחידה שלהם ולכן כדאי לשים לב לפני שסוגרים אטרקציות כי גם אם לא תקבלו את מה שרציתם או תהייה מחלוקת אין בשום אופן סיכוי לקבל כסף בחזרה.

- למרות שזה נראה אחרת אין שם הרבה ישראלים!! מלבד מעט שגרים שם. אז אם אתם אנשים שמעדיפים סביבה ישראלית זה ממש לא היעד בשבילכם!

- אין מים חמים במקלחת למעט יעדים מסוימים.

- מבחינת החוק- אסור לעשן גם לא סיגריות! יש אזורים שבהם זה לא מאוד גמיש

- אם כבר עישונים- יעדים מועדפים לאלו שרוצים להיזרק- מונטזומה, פורטו וייחו, אפשר גם בפבונס.

- ברוב היעדים אין חיי לילה , אין תאורת לילה . מי שמחפש חיי לילה ניתן למצוא באזורים שדווקא פחות התחברנו חאקו, סנתה תרזה, דומיניקל. חופים פחות יפים, אין בעלי חיים, יש בתי קזינו / זנות/ הומלסים/ פשע. הפשע קורה כיוון שהמקומיים חושבים שיש הרבה כסף למי שמגיע לשם ולכן היו זהירים במסיבות ובחוף מגנבות.

נחתנו בסן חוסה והזמנו הובר לאלחואלה (15 דק' משדה”ת) הוסטל Villa Pacande בעקבות המלצות שראינו פה באתר. מקום נחמד מאוד ל1-2 לילות לפני שממשיכים גם המחירים זולים מאוד. וארוחת הבוקר בסיסית (צלחת עם אבטיח, אננס, בננה. צנימים עם ריבה וקפה) יש אופציה לדגני בוקר. בזמן שהייתנו בעיירה נסענו לחוות קפה של “סטארבקס” מקום מאוד פסטורלי ויש שם בית קפה מעולה שווה ביקור!

מאלחואלה לקחנו טיסה פנימית לDRAKE BAE”, יעד שלא הכרנו לפני, הגענו אליו כיוון שהיה קרוב יחסית לPAVONES יעד שהיה בתכנון שלנו וכיוון שהיינו בלי רכב זו הייתה אופציה מעולה. ל”דרייק בהיי” ניתן להגיע רק בטיסה או דרך הים.. יעד מושלם!! פסטורלי עם הרבה עצי מנגו וליצ'י, אנשים נחמדים. ישנו במלון paradise lodge” (המלון היה בשיפוצים אז שידרגו אותנו למלון השני שגם ממוקם מעולה וגם ברמה גבוהה) מחירים זולים, ויש שירות חדרים ומקרר. ללא ארוחת בוקר אבל קנינו מוזלי ובננות וחלב והכנו ארוחות בוקר בבקתה.

משם המשכנו לפבונס , עיירה גלישה שאין מה לעשות בה מלבד לגלוש!! הים פחות מתאים לשחייה/ טבילה. ומבחינת אופציות אפשר לטייל עצמאית, לעשות יוגה לצפות בגולשים, ולגלוש. המחירים יקרים יחסית. יש מסעדה ממש ממש מומלצת BBQ של מנדוזה, הוא מכין גם שיפודים כל צהריים. קיבלנו גם המלצה על המסעדה האיטלקית (יש אחת מוכרת) האוכל היה מאכזב ויקר, אבל מחוץ למסעדה יש סלעים מיוחדים שניתן לטפס אליהם ולצפות בשקיעה .

מפבונס המשכנו לUvita – יעד מושלם! עם חוף קסום, מתאים לגולשים מתחילים- מתקדמים ואפשר גם לשחות ולהנות במים. מאוד מתאים למשפחות. אזור לא ממש מתוייר ולא ברור למה. יש שם פיצה טעימה מאוד בכביש הראשי ויש את מקס!! שניתן להשכיר דרכו גלשנים, אופניים, קטנוע (השכרנו ממנו הכל והמחירים שעשה לנו מעולים) הוא מקומי שיושב בנישה כזו בדרך לחוף. ישנו בOsmo Cabinas גם גן עדן מהמם! עם הרבה חיות וגן קסום שמקיף את הבריכה ושטח המלון. בנוסף יש מטבח מעולה. אכלנו שם את רוב הארוחות המחירים גם היו ממש נוחים ביחס למקומות מסביב.

היעד הבא היה חוף Dominical שנמצא במרחק נסיעה קצר מ”אוביטה” , ממש לא התחברנו. חוף לא פסטורלי בכלל, מעט מאוד בע”ח ,הרבה מסעדות, יקר ולא ברור למה, פחות התחברנו. היינו בדומיניקל פחות מ24 שעות ולמחרת כבר החלטנו לשנות קצת אווירה והמשכנו ליעד הבא.

“La Fortuna”- מהמם! מושלם! מומלץ בחום! עיירה נעימה מאוד ויפיפה, השכרנו קטנוע מולנטינה (ארגנטינאים עם חברת השכרת קטנועים מאוד אוהבים ישראלים ואמינים שזה חשוב מאוד!) מלבד הקטנוע ולנטינה מאוד עזרה לנו עם המלצות ובזכותה נמנענו מלקחת TOURS מיותרים ואפילו הגענו למקומות לא צפויים כמו למשל למלון “קונסרבטוריום” – משלמים 10$ כניסה לאדם יש שטח מדהים לטייל בו עם הרבה זנים של חיות וצמחים ומגדל תצפית שניתן לטפס ולראות את הר הגעש ארנל תצפית מדהימה! ולסיום אכלנו במסעדת המלון היה מושלםםם! קצת יקר אבל שווה את זה!

בנוסף ניצלנו את ההזדמנות ועשינו קעקוע משותף כיוון ששם המחירים זולים משמעותית דווקא בזה. ישנו ב”la Palmera” גסט האוס חמוד זה המקום היחיד שהסכמתי לחלוק חדר רחצה כיוון שמאוד מאוד היה נקי שם, מטבח מאובזר ונוח, NETFLIX , ובעל בית ממש נחמד וקשוב.

Montaverde- מקום עם פוטנציאל עצום! הרבה טבע מסביב , אך העיירה עצמה מורכבת רק ממסעדות, משרדי נסיעות ולא ניתן באמת להנות מהטבע אלא אם סוגרים אטרקציות. עשינו אומגות יש כרטיס המשלב 3 סוגים ב50 & לאדם, זה מה שבחרנו והיה מדהים!

שימו לב שאם יורד גשמים עדיין ממשיכים פעילות, ואם יש ברקים ורעמים מפסיקים וממשיכים יום אחרי (אז אם אתם עושים ביום האחרון שלכם תוודאו מז”א כי שוב כמו שציינו במידה ויהיה בלת”מ לא ניתן לקבל בקוסטה ריקה כסף בחזרה!) מזג האוויר היה קר משמעותית ביחס לאזורים האחרים שהיינו ולא היינו מצוידים מספיק אז לא נשארנו הרבה. ישנו בcabinas pueblo b&b מקום מקסים, עם ארוחת בוקר שווה ביותר!! בלילה נכנס לנו מעט גשם לחדר אז שימו לב שלא ממוקמים בחדר הראשון בכניסה לחדר אוכל (תבינו כשתהיו שם) אבל הצוות מקסים ואפילו קיבלתי קפה מתנה מבעל הבית (יש לה חוות קפה וניתן לשתות קפה ותה ללא תשלום בשהייה) לאחר שכיבדתי אותו מהשקשוקה שלי :)

פה מסתיים חלק א של הטיול שהיה יותר תרמילאי ומתחיל חלק ב שפותח בNOSARA – היעד המועדף עלי בטיול!! מקום מ ה מ ם הרבה טבע בכל מקום, חופים קסומים, עם צדפים כמו בחלומות. ישנו במלון מדהים מדהים וזה היה עוד הכי זול שמצאנו בבוקינג Green Sanctuary hotel. מקלחת מושלמת, ארוחת בוקר מושלמת (תפריט עם 4 אופציות), השכרנו טרקטורון , בעל המלון דאג שיבואו עד אלינו. מקום מושלם, רצועת חוף מושלמת ביקרנו גם ב”אוסטינל” שבתקופות מסוימות בשנה ניתן לראות המלטות צבי ים, אנחנו הגענו בסוף התקופה ועדיין ראינו קצת. יעד יקר מאוד מאוד ביחד לשאר המקומות.

מנוסארה המשכנו ל”Mountazuma” עיירה מגניבה מאוד בעיקר לאלו עם ראש טוב :) מוזיקת רגאהיי, בר הופעות, חופים קסומים. ממש לא מתאימים לגלישה בניגוד למה שכתוב, אבל טבע מהמם וחופים כייפים ונעימים. ממש מתאים לשיזוף! ניתן גם לעשות טיול ברגל ולעבור כמה חופים, יש גם מסלול מקביל לחוף בתוך ג'ונגל.

ישנו Downtown Montazuma – ממש לא מומלץ! הייתה לנו חוויה הזויה שם ממש לא ממליצים. יש את המלון ממול שבו התארחנו לילה אחרון.

באחד הימים נסענו לטיול יום ב”סנתה תרזה שנמצא 20 דק נסיעה בקטנוע ממונטזומה. רצועת חוף ענקית ומרשימה, גלים, וכל השאר לא משהו. הרבה אבק בדרכים , זבל בצידי הדרך. לא התחברנו בכלל. אכלנו שם חומוס במקום ישראלי היה נחמד מאוד וחזרנו למונטזומה.

מנואל אנטוניו- היעד הכי תיירותי בקוסטה ריקה! למי שכמונו לא היה בעניינים: כל אזור מנואל אנטוניו מחולק בעצם ל3: Quepos, מנואל אנטוניו- העיירה, מנואל אנטוניו- השמורה . אנחנו ישנו במלון ב”קפוס” ומשם יש תחבורה ציבורית ממש בזול ובתדירות גבוהה לשמורה ולעיירה. “קפוס” פחות סימפטית בשעות הערב למי שמגיע עם ילדים (קזינו, מופע איגרוף, ברים , יש הומלסים וזונות שמסתובבים החל משעות הערב המוקדמות) אבל זה לא נורא באמת סתם פחות נעים בעין. השמורה נחמדה ראינו הרבה קופים, יעד שנחמד לעבור בו, לא חובה בכלל!

חאקו- הדבר היחיד טוב שם זה הגלים הסבירים שניתן היה לגלוש עליהם. חוף לא יפה בעיניי בכלל! אין טבע, הרבה זבל בצידי הדרך ברחוב, מסעדות, ברים, קזינו וכל מה שאנחנו פחות מתחברים. היינו שם לילה אחד והספיק לנו. אכלנו בערב במסעדה הישראלית “סברס חומוס, היה טעים , מחירים קצת יקרים אבל היה נחמד לשמוע קצת עברית אחרי הרבה זמן שלא. ישנו בBedson Bohio . מחירים זולים ותמורה מעולה גם המיקום מעולה!

פורטו וייחו- עיירה ג'מייקנית מגניבה שנמצאת בצד הקריבי של קוסטה ריקה. יש גלים וכמה פוינטים. אוכל טעים מאוד ואווירה מדהימה, אנשים כייפים. בעלי חיים מגניבים וחרקים ענקיים. כל בעל חיים שראינו שם גם אם סרטן או קוף היו גדולים משמעותית מאלו שראינו בצד הפסיפי. גם פה השכרנו קטנוע ונסענו ל”Manzilino” היה כיף!. יעד מושלם לסיים בו.

רוצה לעקוב אחר הבלוג של HONYO?