ירח דבש- מקסיקו

מקסיקו

התלבטנו הרבה זמן לאן לנסוע לירח הדבש שלנו. זה התחיל מהרפובליקה הדומיניקנית, עבר לקובה, ולקוסטה ריקה ולהוואי, ובסוף הוחלט מקסיקו. עיקר ההתלבטויות נבעו מהחשש ממזג האוויר הטרופי ומכך שנסענו בעונה שנחשבת באזורים אלו לעונה הגשומה. זה נכון שגשם בטיול חופים יכול ממש להרוס הכל, אבל מצד שני, במקומות כאלה, חייבים לקחת את הסיכון כי אי אפשר לדעת מה יהיה. ההחלטה ללכת על מקסיקו נבעה מכך שהערכנו (יותר נכון הימרנו) שהשמיים יאירו לנו פנים. ואכן כך היה. במהלך כל שלושת השבועות, ירד לנו גשם למשך חמש דקות וגם זה לא היה נורא. מקסיקו הוא יעד מושלם, גם לטיול רגיל ובטח לירח דבש.

אנחנו טסנו בתחילת חודש יולי, כאמור לשלושה שבועות. במהלך שהותנו, ערך הכסף המקומי היה בערך- 1 ש״ח= 3.7 פסו מקסיקני. כל הטיול, כולל טיסות ומלונות, עלה לשנינו יחד כ- 25,000 ש״ח. טסנו עם איבריה, דרך מדריד, ובסך הכל היינו מרוצים מהטיסות.

בעיקרון אני אכתוב שהיה חסר לנו בערך שבוע ושארבעה שבועות זה אידיאלי, אבל כנראה שאם היינו במקסיקו ארבעה שבועות אז הייתי כותב אותו דבר, ככה שתראו כמה זמן יש לכם, ותתאימו את אופי הטיול בהתאם.

קריאה מהנה.

מקסיקו סיטי

הגענו למקסיקו סיטי ביום שיש בערב. לפנינו היו יומיים גדושים בתוכניות בעיר.

פירמידות- ביום שבת קמנו מוקדם בבוקר ויצאנו לעבר אתר הפירמידות טאוטיוקן. זהו אולי אתר העתיקות המפורסם ביותר במקסיקו, שכן שם ממוקמות פירמידות השמש והירח.

אחרי נסיעה של כשעתיים, הגענו למקום. יש חמש כניסות לאתר שזה לא ממש משנה מאיפה מתחילים. אנחנו התחלנו מכניסה מספר אחת. כניסה לאתר עולה 60 פסו לאדם. בכניסה אפשר גם לשכור את שירותיו של מדריך, צריך לבקש כזה שיודע אנגלית. המדריך שלנו לקח 500 פסו. אני ממליץ לקחת מדריך, שכן הוא הופך את הסיור מסתם עוד סיור פירמידות למשהו קצת יותר מעניין. אז אחרי שהסתובבנו בין פירמידות שונות, עברנו בין מה שהיה פעם חדרים של המקומיים וראינו את הארכיטקטורה המרשימה שכבר אז חשבו עליה, טיפסנו על פירמידת השמש. טיפוס לא פשוט אבל גם ממש לא נורא, ושווה כל טיפת זיעה. הנוף מלמעלה מרשים מאוד, אפשר לראות את כל העיר העתיקה ואף מעבר. לאחר פירמידת השמש חלפנו על פני פירמידת הירח (עליה בחרנו לא לטפס) והסתובבנו בין כותלי הארמון. למעשה הסיור שלנו הסתיים בשער מספר חמש. אם מגיעים במונית אז אפשר לצאת משער זה ולקחת מונית משם. אם באים ברכב ומשאירים אותו בשער מסויים אז כמובן שצריך לחזור לאותו השער.

כל הסיור לקח כשלוש שעות מרגע שהגענו. מומלץ לקחת מספיק מים, שכן רק באזור השערים יש איפה לקנות.

פירמידת השמש

מוזיאון לאנטרופולוגיה- במקסיקו סיטי אפשר למצוא את אחד ממוזאוני האנטרופולוגיה הגדולים בעולם אם לא הגדול ביניהם. גם למי שלא חובב אנטרופולוגיה מושבע, זוהי חוויה שכדאי לעבור. המוזיאון באמת גדול וצריך יום שלם כדי באמת להתעמק בו. אנחנו הסתפקנו בשעתיים שהספיקו כדי להתרשם. כניסה למוזיאון עולה כ- 60 פסו, וניתן גם לקחת בכניסה מכשיר הדרכה באנגלית כדי לקבל הסברים בכל מקום, וזאת בעלות נוספת של כ- 75 פסו. יש לקחת בחשבון שבתוך המוזיאון כמעט ואין הסברים באנגלית, הרוב בספרדית בלבד.

בערב, לאחר יום ארוך, התפנקנו במסעדה מקסיקנית (תתפלאו אבל אין הרבה כאלה במקסיקו סיטי) שנקראת Villa Maria. המסעדה נמצאת בכתובת- Homero #704, Polanco. המסעדה מגישה מנות ראשונות מקסיקניות, כל מיני סוגי בשרים עם רטבים מעניינים, עוף ודגים. בנוסף מגישים משקאות מבוססים על טקילה, ממש טעימים. אנחנו אכלנו מנת עוף וסטייק ושתינו מרגריטה. המרגריטות מוגשות בכוסות ענקיות, כאלה שקשה מאוד לסיים… במהלך הארוחה הגיעה להקת מריאצו. זוהי חבורה של נגנים וזמרים שמנגנים מוזיקה מקסיקנית לבקשת הקהל ובעיקר עושים שמח. המחירים יחסית גבוהים אבל אם בוחרים להתפנק אז זו אפשרות טובה. מחיר של מנת בקר בערך 160-200 פסו, עוף יותר זול ודגים קצת יותר יקר.

ביום השני, שהיה יום ראשון, יצאנו בבוקר לרחוב Paseo De La Reforma. בימי ראשון, מהבוקר עד הצהריים, המשטרה סוגרת את כל הרחוב לתנועת מכוניות ומאפשרת לכל האנשים לנסוע באופניים, לרוץ או סתם לטייל ברחוב. חשוב לציין שזהו רחוב ענק (דו סטרי עם 3 נתיבים לכל כיוון) ולכן יש הרבה אנשים ואווירה שמחה. במהלך ההליכה ברחוב אפשר לרקוד בבמות מיוחדות, לעצור במסעדות או בתי קפה, לשכור אופניים או סתם ללכת לטייל. אנחנו הלכנו כמעט מתחילת הרחוב עד ל Zocalo (הליכה של כ- 20 דקות ללא עצירות). ברחוב אפשר למצוא מספר פסלים יפים, ביניהם הפסל המפורסם- Angel De La Independecia. בשלב מסויים, הרחוב משתלב עם רחוב Merida שהוא רחוב קצת יותר שוק עם כל מיני חנויות בגדים, ליצנים ברחוב ועוד כל מיני. בסוף אותו רחוב, מגיעים ל Zocalo שם אפשר למצוא את הקתדרלה הגדולה. קתדרלה מאוד מרשימה, גדולה ויפה. ביום ראשון, כל שעה יש שם טקס שזה מאוד נחמד לראות. מכאן, אפשר לקחת מונית ליעד הבא, או לחזור לנקודת ההתחלה אם מחכה לכם של הרכב. תקחו בחשבון שההליכה בחזרה קצת מייגעת אז כדאי או לעשות אותה בדרך קצת שונה, או לקחת אוטובוס במחיר של 5.5 פסו שנוסע על כל הרחוב הראשי.

לאחר טיול הבוקר, שלקח לנו כ 4.5 שעות, עצרנו לשתות בירה ולנשנש טאקוס ב Salon Corona. הבר/ מסעדה נמצא בכתובת- Paseo De La Reforma #449 והוא מגיש מספר סוגי בירות וכן טאקוס וטורטיות. אפשר לשבת בפנים ליד הבר או בקומה השנייה במרפסת שמשקיפה על הרחוב. אנחנו שתינו 2 חצאי ליטר בירה ו-4 טאקוס ב 150 פסו בערך.

משם נסענו ל Coyaocan. זהו אזור מאוד ציורי ועושה רושם נחמד מאוד. איך שהגענו התחיל לרדת גשם חזק אז למעשה חוץ מטיול קצר ברכב לא הסתובבנו יותר מדיי. בנוסף, באזור נמצא מוזיאון של הציירת הלאומית של מקסיקו, פרידה.

למחרת בצהריים, לקחנו טיסה לעיר Tuxtla Gutierrez (TGZ) הקרובה לסן קריסטובל. מחירי הטיסות הם בסביבות 100 דולר.

סן קריסטובל

יש שלוש דרכים להגיע משדה התעופה לסן קריסטובל. דרך ראשונה שהיא גם הזולה ביותר, היא באמצעות שאטל שיוצא בשעות מסוימות (בדר״כ מתוזמן עם הטיסות) ועולה 210 פסו. שימו לב שזה דיי חלטורה, ולכן יש סיכוי סביר שיורידו אתכם לפני התחנה המרכזית. אל תתרגשו אלא פשוט תקחו מונית שתעלה לכם 20-30 פסו לאיפה שתצטרכו בעיר. הדרך השנייה היא באמצעות מונית שלא ביררנו כמה עולה אבל כנראה יקרה. מצד שני אם אתם 4 אנשים אולי זה ישתלם לכם. דרך שלישית היא לשכור רכב בשדה התעופה ולנצל אותו במהלך שהותכם, בפי שמפורט בהמשך, אבל זה רק במידה ואתם חוזרים דרך שדה התעופה.

ועכשיו, אחרי שהגענו בבטחה לעיר, מדובר בעיירה ציורית וחביבה. בגדול אין בעיירה יותר מדיי דברים לעשות ורוב האטרקציות נמצאות מחוץ לעיר.

מבחינת לינה, מומלץ למצוא מלון/ הוסטל בסביבת ה Zocalo (הכיכר המרכזית) כי שם בערך מתרכז הכל. אנחנו ישנו במלון Posada Real De Chiapas, שנמצא ברחוב מקביל למדרחוב הראשי וקרוב לכיכר. מיקום מצויין אבל המלון לא בשיא. שירותים לא עבדו כראוי, מנורה במקלחת התפוצצה במהלך מקלחת, עד הלילה עושים רעש במסעדה מתחת לחלון. בקיצור, אני לא אגיד שלא היינו מרוצים אבל פעם הבאה נחפש מלון אחר. מי שנמצא בקטע המוצ׳ילרים כדאי לו לישון בבית של יגיל שגם מציע אטרקציות יחסית שוות.

בעיר יש מדרחוב אחד שנמצא ברחוב Real De Guadalupa. מדרחוב נחמד שבו אפשר למצוא מגוון מסעדות, ברים, בתי קפה וחנויות. האמת שלא מצאנו מקום אחד שמתעלה על השאר בהיבט האוכל ולכן אני ממליץ פשוט לגוון ולנסות. יש מספר פיצריות נחמדות, יש מסעדה ארגנטינאית טובה עם סטייקים כמו שצריך ופסטות טובות, והמחירים כמובן בהתאם. ישנו בית קפה נחמד מאוד ממש בתחילת הרחוב שנקרא- Oh La La. הם מגישים גם קינוחים, אפשר לשבת או לקחת והם ממש נחמדים.

חוץ מהמדרחוב הזה, יש את התצפית על העיר מהכנסייה (פשוט עולים במדרחוב עד למעלה). תצפית נחמדה, לא יותר מזה.

ביום האחרון גילינו את השוק, שוק מפתיע בגודלו. מבחוץ הוא נראה יחסית קטן אבל שנכנסים פנימה לא יודעים איך לצאת… מבחר ענק של הכל, במחירי שוק (ואפשר עוד להתמקח). לחובבי הקניות מומלץ לא לשמור את זה לרגע האחרון.

מבחינת מזג אויר יש לקחת בחשבון שסן קריסטובל נמצאת בהרים ולכן יחסית קריר, בעיקר בלילה. מומלץ לבדוק את התחזית ולהיערך בהתאם.

אטרקציות מחוץ לעיר

קניון אל סומדורו- יצאנו לקניון דרך סוכנות (אפשר למצוא כאלה הרבה במדרחוב) ויצא לנו 250 פסו לאחד שזה בערך המחיר שלוקחים כולם.הקניון עצמו מאוד נחמד, עושים שייט בסירת מנוע עם עוד כ 15 אנשים ורואים על מיני חיות, מצוקים ונחל יפה. כדאי לבחור יום עם שמש ולא גשם כי הסירה פתוחה. חשוב לציין שהשייט הזה, לא דרך סוכנות, עולה 28 פסו אז אם יש לכם הזדמנות להגיע עצמאית זה כדאי. לאחר השייט נוסעים לעיירה סמוכה, לא כל כך מעניינת, לדעתנו רק כדי להעביר את הזמן… בקיצור, ממליץ על השייט, ואם יש אפשרות עצמאית אז ממש ממליץ.

אגמי מונטבלו- רוב הסוכנויות (חוץ מהבית של יגיל) מוציאות טיול שמשלב את אגמי מונטבלו ואת מפל הצ׳יפלון ביום אחד במחיר של כ- 300 פסו. חשוב לציין שזה יוצא 7 שעות של נסיעה ובערך שעתיים בכל אתר וחוזרים ממש מאוחר. אנחנו החלטנו לפצל את הטיולים ליומיים ולעשות אותו עצמאית עם רכב. שכרנו רכב בסוכנות מקומית בכתובת- Diego De Mazariegos #39 (דרך הכניסה למלון Mansion del Valle ). הרכב עלה לנו 600 פסו ליום. התארגנו 4 אנשים ויצאנו לאגמים. הנסיעה לא קשה מבחינת ניווט (פנייה אחת כל הדרך) וגם יחסית סבירה מבחינת נהיגה, צריך רק להיזהר מכל המהמורות בדרך, ויש הרבה כאלו. הגענו לאגמים לאחר כ 3 שעות. כשמגיעים לכניסה לאתר יש שתי דרכים- אם ממשיכים ישר מגיעים לכ- 4 אגמים שאפשר לרדת אליהם (אסור להיכנס למים). אגמים יפים מאוד! הכל דיי ברור אז אין הרבה איפה להתבלבל. ואם פונים ימינה, לכיוון גואטמאלה, מגיעים לעוד חמישה אגמים שכניסה אליהם עולה 20 פסו (קונים כרטיס באחד האגמים והוא תקף לכולם). באחד האגמים- Lago Pojoj, אפשר לשוט בקיאקים ורפסודות וגם לשחות. יש גם אפשרות לקפוץ ללגונה ממקפצה בגובה 5 מטרים.

אני ממליץ לעשות את שני הכיוונים משום ששניהם יפים ושונים, ולכן זה בעייתי לעשות את זה עם סיור משולב כי אז לא מספיקים. כדאי להביא פק״ל קפה, בירות, נשנושישם וכל מה שרוצים ולעשות מזה יום כייף.

לגונה באגמי מונטבלו

מפל הצ׳יפלון- אחרי הנסיעה הארוכה יום לפני כן לאגמים, התלבטנו אם לנסוע שוב לאזור אבל הפעם למפל. בסוף החלטנו, אני ואשתי, שניסע. הנסיעה אורכת פחות או יותר אותו זמן כמו לאגמים. השמורה של המפל מאוד יפה ומסודרת. הולכים כ- 40 דקות בסמוך לנחל ולמספר מפלים קטנים, עד שמגיעים למפל הענק והעוצמתי, ששום דבר בדרך לא מכין אותך אליו. את התמונות כדאי לעשות מרחוק ולהתקרב רק עם מה שיכול להירטב כי אי אפשר להתחמק מזה! פשוט חוויה מטורפת שאנחנו מאוד שמחים שלא ויתרנו עליה! בדרך חזרה לאוטו עשינו עצירה לצד הנהר עם קצת בירות ואוכל והיה ממש נחמד.

בשורה התחתונה, לא הייתי מוותר על אף אחת משתי האטרקציות האחרונות. אני גם שמח ששכרנו רכב, אבל אני ממליץ לשכור רכב ולעשות לילה בעיר Comitan שנמצאת בסמוך לשני האתרים ואז לא צריך לחזור על הנסיעה פעמיים ואפשר להנות באזור יותר זמן. ככה חוסכים דלק, כסף וזמן.

לאחר 4 ימים המשכנו בדרכנו לפלאיה דל כרמן. קנינו כרטיס לאוטובוס בתחנה המרכזית. אפשר לקנות גם בשדרה המרכזית שם יש תחנת שרות של האוטובוסים. יש כמה רמות של אוטובוסים, אנחנו קנינו כרטיס לאוטובוס ה״מפואר״ ביותר, שעלה לנו כ- 1100 פסו. זו נסיעה של 18 שעות שהחצי הראשון שלה לא כל כך נעים- הרבה פיתולים ועליות וירידות, ולכן תחשבו טוב אם אתם מתפשרים על האוטובוס או לא. האוטובוס שאנחנו לקחנו הוא בסה״כ בסדר. נסיעת אוטובוס של 18 שעות לא יכולה להיות נעימה אבל שלנו עברה בסה״כ בסדר.

פלאיה דל כרמן

ירדנו מהאוטובוס התחנה המרכזית החדשה (שהיא מעט יותר רחוקה מהמרכז) והלכנו ברגל כעשר דקות למלון שלנו- Hotel Eclipse שממוקם על השדרה הראשונה ממש בסמוך לכל הפאבים והמסיבות. האמת שלא לזה ציפינו אבל המקום מאוכלס ברובו ע״י מטיילים ישראלים. המלון נחמד, חדרים מרווחים מאוד עם מטבח ומרפסת. החסרון המרכזי של המלון, בעיקר למי שלא חובב מסיבות עד אור הבוקר, זה שבמהלך כל הלילה יש מסיבה ענקית מתחת למלון. עם זאת, בעל המלון מחלק אטמי אוזניים למי שרוצה :).

בהתחלה הלכו לחוף שנקרא Mamita's Playa. החוף נמצא ממש בחלק הדרומי של האזור התיירותי ולמען האמת לדעתנו דיי בזבוז להגיע עד לשם. המקום מלא באנשים, רובם תיירים אמריקאים, והמחירים של הכל בשמיים. לעומת זאת, אפשר למצוא חופים יפים, זולים יותר (אוכל ושתייה) יותר במרכז- בערך מרחוב 14 וצפונה. רק ביום האחרון בפלאיה גילינו את החופים שצפונית למזח של המעבורת לקוזומל. חופים שקטים יותר ובלי הרבה אנשים…

מבחינת אוכל ושתייה, אז פלאיה מפוצצת בהכל מהכל. כל סוגי האוכל שתרצו וכל סוגי השתייה שתרצו. שימו לב שהמחירים גבוהים מאוד! לצורך ההשוואה, אוכל ושתייה במחירים כפולים מאשר בסן קריסטובל. אם אתם רוצים מסיבות אז גם זה לא חסר ובטוח תוכלו למצוא שם הכל. אני לא אמליץ על כלום כי לא הרבנו לצאת…

טיפ חשוב! בפלאיה הרבה דברים נמכרים בדולרים, בעיקר טיולים, השכרת רכב וצלילות. שער ההמרה שלהם לפסו גבוה, ובכספומט יגבו מכם כ- 50 דולר עמלה על משיכת דולרים. לכן כדאי להיערך מראש עם דולרים.

בסך הכל היו לנו שלושה ימים מלאים ועוד שני חצאי ימים (הגעה ועזיבה). ביום המלא הראשון הלכנו לצלול במערות- Cenotes. בין פלאיה לטולום (וגם קצת צפונה מטולום) יש מערכת מערות שאפשר לצלול בהן. אני לא ארחיב יותר מדיי עם הצלילות שם כי זה יהיה מאוד ארוך, ואני אכתוב הסבר מפורט בנפרד, אבל אני רק אציין שלחובבי הצלילה, בעלי לפחות כוכב אחד, זו חוויה שלא כדאי לפספס! אנחנו צללנו דרך מועדון Scuba Libre והיינו מאוד מרוצים. כדי להגיע למועדון, הולכים בשדרה החמישית עד המפגש עם רחוב 4, ויורדים לכיוון הים. המועדון יהיה בצד שמאל. המחירים משתנים בהתאם לעונה אבל לנו עלה כ 120 דולר כולל ציוד לשתי צלילות במערות.

ביום השני שכרנו רכב ונסענו לטולום ולחוף אקומל. יש לא מעט סוכניות להשכרת רכב והמחירים נעים מ 600 פסו ומעלה, תלוי בסוכנות ובסוג הרכב.הנסיעה לטולום עורכת כשעה, נסענו בעיקר לעתיקות וגם לסיבוב קצר ברכב בעיר. העתיקות מאוד יפות, במיוחד על השילוב של המבנים העתיקים והים הטורקיז. הכניסה לאתר עולה כ 60 פסו ויש גם אפשרות לשלם יותר ולקבל מדריך. הסיור בעתיקות יכול לקחת שעה ויותר, תלוי כמה תרצו להעמיק.

אחרי טולום נסענו חזרה לכיוון פלאיה, ובדרך עצרנו בחוף ״אקומל״. אומרים שהאטרקציה בחוף הזה היא השנרקול עם צבי הים הרבים שיש באזור, אבל למעשה מדובר בחוף מדהים, שינוי אווירה מההמולה של חופי פלאיה. אפשר בכייף להעביר שם יום שלם.

לפני שהחזרנו את הרכב, עשינו קפיצה לוול-מארט, קנינו קצת מזכרות בחצי מחיר ממה שמוכרים בדוכנים בעיר.

ביום השלישי אני הלכתי לצלול לבד בעוד שתי מערות מדהימות, בעוד אשתי נשארה בעיר לסיבוב שופינג. יש שני אזורי קניות מרכזיים, האחד זה הקניון בשדרה החמישית בערך עם רחוב 18, והשני נמצא צפונה יותר, דיי קרוב לטרמינל של המעבורת לקוזומל. לאוהבי השופינג כדאי להשקיע קצת זמן.מחירים יותר זולים מהארץ.

לסיכום, פלאיה- עיר מגניבה, יש בה הכל, לא בטוח שהיא הכי מתאימה לזוגות בירח דבש (כמונו), אבל היא בהחלט מתאימה למי שאוהב לחגוג ומסיבות עד אור הבוקר. את כל האטרקציות אפשר לעשות גם מטולום, וכנראה במחירים הרבה יותר זולים, ככה שלא חייבים להגיע לפלאיה בשביל זה, אפשר לתפוס איזה מלון על חוף בטולום, שם בהחלט שקט יותר.

פלאיה דל כרמן

קוזומל

קנינו כרטיס למעבורת יום אחד מראש, בפועל אין בעיה גם לקנות באותו היום. קונים כרטיס שתקף לכל שעה ביום, זאת אומרת שאפשר לשוט לקוזומל בכל שעה ולכן לא צריך להתחייב לשעה מראש. יש שתי חברות שיוצאות כל שעתיים כך שיוצא שכל שעה יש מעבורת. השייט אורך כ 30 דקות. אפשר לקנות כרטיס הלוך חזור אבל תקחו בחשבון שזה יגביל אתכם בחברה שאיתה תחזרו וביום בו תחזרו. אם תקנו כל כיוון לחוד זה יעלה לכם אותו דבר.

ההתניידות בקוזומל היא במוניות או ברכב שכור. למוניות יש מחירים קבועים בהתאם ליעד ולכן אין למה להתמקח, לא יצליח לכם כנראה. אנחנו ישנו במלון Hotel Coral Princess שנמצא בחלק הצפוני ככה שהיינו צריכים לקחת מונית כדי להגיע למרכז.

ביום שבו הגענו, בעיקר עשינו בירורים על האזור ועל האטרקציות. שילמנו על אטרקציה של ביקור ב״אי התשוקה״, עלה לכל אחד מאיתנו 65 דולר. בפועל הכל יכולנו לעשות גם לבד והיינו גם חוסכים כמה גרושים. אז זאת הדרך שאני מציע לעשות כדי להגיע לשם- לוקחים מונית, אומרים לנהג שרוצים להגיע לאי התשוקה, הוא כבר ידע לקחת אתכם למזח שממנו יוצאות הסירות לאי. הנסיעה תעלה לכם כ 250 פזו, תלוי מאיפה אתם יוצאים. כשתגיעו למזח תמצאו מספר ״יחצנים״ שמוכרים לכם צמיד לאי. צמיד כזה יעלה לכם 45 דולר, ואותו בנאדם גם ידאג לעלות אתכם לסירה. כשתגיעו לאי כבר ידאגו לכם להכל. הצמיד בעצם מקנה כניסה והכל כלול לאי. באי יש שתייה חופשית, אוכל חופשי, אטרקציות בים, משחקים, והחוף עצמו פשוט יפה.

אם תעשו את זה בצורה מאורגנת, יעלה לכם 65 דולר, עדיין תגיעו במונית, רק שמישהו אחר ישלם לה.

ביום השני יצאנו בבוקר לשתי צלילות מסירה עם מדריך בשם סוקרטס. סוקרטס עבד בעבר עם כמה מועדוני צלילה באי, והיום הוא עצמאי. מאוד אוהב ישראלים, ובכלל אנשים. מדריך טוב, קליל, נחמד, ותוכלו להתייעץ איתו בכלל על כל דבר. מומלץ בחום! הטלפון שלו הוא- +5219871167723 , או בפייסבוק- diver down cozumel. החסרון היחיד איתו זה שהוא לוקח את הזמן, אז אם אתם ממהרים לא בטוח שזו אפשרות טובה.

מיד אחרי הצלילות יצאנו על אופנוע ששכרנו למסלול ההיקפי של האי, לראות קצת את החופים בצד השני של האי. החופים מדהימים! אפשר לעצור פשוט בכל מקום ולהתמקם בחוף, בין אם חוף ריק, ובין אם חוף מוכרז עם מסעדה והכל. לנו היה רק בערך 3 שעות של אור בשביל זה, אבל אני מציע להקדיש יום שלם ובאמת להנות מהטיול הזה.

את האופנוע שכרנו ב- Island Chopper's, ב- Av. Benito Juarez בין רחוב 10 ל- 15. והיינו מאוד מרוצים גם מהמחיר וגם מהשירות!

למחרת בצהריים, אחרי עוד שתי צלילות מדהימות, לקחנו את המעבורת חזרה לפלאיה, ומשם ישירות באוטובוס לקנקון. האוטובוס יוצא כל בערך 20 דקות והוא עולה 58 פסו.

כשהגענו לקנקון, לקחנו ישר מונית לפוארטו חוארז שמשם יוצאת מעבורת לאיסלה מוחרס. מונית כזאת עלתה לנו 60 פסו לנסיעה של 10 דקות, יכול להיות שאם יוצאים לרחוב אפשר למצוא גם בפחות.

ומשם, הפלגנו בשקיעה לאיסלה מוחרס. כרטיס למעבורת עולה כ- 78 פסו.

קוזומל בשקיעה

איסלה מוחרס

ישנו במלון שנקרא Hotel cabanis maria del mar, שממוקם בחוף הצפוני. המיקום של המלון מושלם, החדרים קטנים, וארוחת הבוקר כוללת טוסט עם חמאה וכוס קפה. מומלץ שלא להוסיף את ארוחת הבוקר שלהם. ביום השני קנינו בחנות נוחיות (seveneleve/ oxxo) קורנפלקס וחלב (יש מקרר בחדרים). הוויפי שהם אומרים שיש במקומות ציבוריים הוא למעשה רק במסעדה שגם שם הוא עובד בקושי צמוד לבר בלבד. אבל בסך הכל המלון ענה על הצרכים שלנו.

איסלה מוחרס זהו אי מאוד שקט. לא תמצאו בו מסיבות מטורפות, אם כי יש ברים שפתוחים עד השעות הקטנות עם מוזיקה טובה וריקודים. האווירה מאוד משוחררת וטובה באי. מבחינת מסעדות, יש בשפע, רק תבחרו מה בא לכם. המחירים סבירים, ואני ממליץ לבחור לפי סוג האוכל והאווירה במקום.

הקדשנו יום אחד לבטלה מוחלטת על החוף הצפוני, הסמוך למלון, שהוא לפי השמועות בין היפים בכל האזור.

ביום השני עשינו שנירקול עם כריש לווייתן. חוויה מדהימה!! זה לא טיול זול אבל בהכרח שווה את זה. המחירים נעים פחות או יותר מ 50 דולר ל- 70 דולר, לתענוג שכולל שייט, שנורקל, שתייה, ארוחת צהריים- סביצ׳ה.

מיד לאחר הטיול, שהסתיים בסביבות 14:00, יצאנו למעבורת לכיוון קנקון.

אמנם היינו מעט זמן באיסלה, אין ספק שעוד יום-יומיים היו יכולים להיות מעולים, אבל בהחלט שמחים שיצא לנו להיות שם!

קנקון

ירדנו מהמעבורת, כמובן מבול של מוניות שרוצים לקחת אותך למלון. רצו לקחת אותנו ב 250 פסו. חשוב לדעת שיש אוטובוס שעובר על בערך 10 דקות בכביש ממש ממול לטרמינל, שעולה כ- 15 פסו לנסיעה לכיוון המלונות, הנקרא R1 או R2. אין מה לחשוש מהאוטובוס הזה ואפשר לחסוך הרבה כסף. דרך נוספת להגיע מאיסלה מוחרס לאזור המלונות היא ע״י מעבורת, של אותה חברה, שפשוט מגיעה לנמל באזור המלונות. אנחנו גילינו את זה מאוחר מדיי אבל שווה לבדוק את העניין.

אז אחרי נסיעה של כחצי שעה הגענו למלון. שם המלון הוא GR Caribe by Solaris והוא ממוקם בק״מ ה- 20. המלון הוא למעשה חלק מרשת של כמה מלונות שיש שם, ולחברי המלון הזה יש גישה לשאר המלונות. המלון הוא בקונספט של הכל כלול וזה באמת אומר הכל כלול! לא מרגישים שחסר משהו. השירות אדיב, האוכל בכלל לא רע ויש מבחר דיי גדול וכמות שלא נגמרת. במהלך היום יש פעילויות בבריכה ובים ולמעשה לא צריך לצאת מהמלון בכלל. אידיאלי לסיום של ירח דבש.

בגלל שקשה לנו לשבת ולהתנוון כל היום, החלטנו לצאת יום אחד לגיחה לאטרקציה קצרה שנקראת Twister. זוהי מעין סירת מרוץ מגניבה שמופעלת בלגונה באזור המלונות. ממש נחמד ומצחיק. יש אותו דבר גם בקוזומל אבל במפתיע, זה חצי מחיר בקנקון. עלה לנו 80 דולר לזוג. סגרנו את האטרקציה דרך סוכנות של Aqua-World שהיתה לנו במלון אבל אפשר לסגור את זה אני מניח מכל מלון או פשוט ללכת אליהם.

באותו ערב יצאנו לקוקו-בונגו המפורסם. פשוט היה אדיר! חוויה בלתי נשכחת. לי זאת היתה הפעם השנייה ועדיין נהניתי ממש! כרטיס עלה לנו 70 דולר לאחד אבל אני מניח שאפשר להשיג גם ביותר זול אם קצת מתאמצים… אבל בהחלט שווה ללכת!

למחרת בבוקר הלכנו לצלילה במוזיאון התת- ימי בקנקון. גם לצלילה הזו יצאנו דרך אותה סוכנות וכבר שהגענו לרישום הבנו שהולך להיות בלאגן. ערבבו אותנו, צוללים מוסמכים, עם צלילות היכרות, ולכן הצלילה היתה קצרה וגם יחס דיי מעצבן. לצורך העניין אני DM עם יותר מאלף צלילות, והם התייחסו אליי כאילו אני בצלילת היכרות. חוץ מזה, מדובר על צלילה של חצי שעה אבל מקצה לקצה זה לקח יותר משלוש שעות! זה היה קצת לא לעניין כל הסיפור אבל בסך הכל הצלילה עצמה, המוזיאון, נחמד מאוד. רק צריך לשים לב טוב עם מי סוגרים ומה סוגרים.

למחרת הגיע הזמן לעזוב… בצער רב, אורזים את המזוודות ומתחילים להתגלגל הביתה.

מונית מהמלון, לפי התעריף של המלון, עולה 30 דולר, לנסיעה של רבע שעה. החלטנו לצאת לכביש ובלי מאמץ בכלל הורדנו את המונית ל- 20 דולר.

וכך הסתיים לו ירח דבש של שלושה שבועות, אני בהחלט ממליץ על מקסיקו לירח דבש. כדאי להקדיש מחשבה לכמה רוצים לרבוץ בחופים וכמה לטייל, ובהתאם לזה כמה רוצים להזמין הכל מראש או לזרום… כמובן שמאוד קשה למצוא את האיזון המושלם, אבל בסוף קשה מאוד לא להנות.

רוצה לעקוב אחר הבלוג של idanshkedy?

הפוסט הבא ›
עשרה ימים ביפן
מתוך הבלוג של idanshkedy
14-10-2014
צלילת מערות- מקסיקו
מתוך הבלוג של idanshkedy
04-08-2014
לכל הפוסטים של idanshkedy »