לונדון ולימה

בדרך ללימה עוצר נועם בלונדון, שם הוא מבקר באתריה המפורסמים של העיר. בלימה הוא מסייר בשני שווקיה הגדולים של העיר- Pobl Azule ו- Pobl Malv וברובע לה מולינה, אחת מהשכונות העשירות בעיר שם נמצא מנזר המורמונים המרשים.
נעם
תמונה ראשית עבור: לונדון ולימה
© איתי אמוזה

לונדון

לונדון...יומיים קצרים קצרים אבל מעניינים ויקרים כספית. תמיד אהבתי ערים גדולות. למשל: ניו יורק, מונטריאול, ברצלונה ועוד ועוד. עברו למעלה משבועיים מתחילת המסע. יצאתי את הארץ ב- 17.7 ללונדון, בה התעכבתי יומיים עד שלטיסתי הבאה -ללימה .
הגעתי ללונדון בשעה מאוחרת. לא הכנתי מקום לינה בלונדון ולדאבוני כשהגעתי ללונדון היתה בה שביתת רכבות... כן כן השביתה היתה ביום שהגעתי.

הגעתי בשעה מאוחרת וההתמהמהות בשדה התעופה גרמה לזה שכל האוטובוסים שיוצאים לעיר הגדולה כבר יצאו להם. איכשהו נצמדתי לזוג רוסים שבאו לביקור בלונדון ותפסתי איתם את רכבת האקספרס האחרונה מנמל התעופה היתרו לכיוון מרכז העיר.

הגעתי לכיכר פיקדילי שם התחלתי בכיתות רגליים לחפש מלון.
איכשהו אחרי שאלות תשובות ומענות של עוברי אורח ברחוב מצאתי את רחוב ססאקס, שם יש מספר מלונות זולים במושגים בריטיים (35 פאונד שהם 50$ אויי כמה זה כואב... אבל זה מחיר התהילה להיות בעיר האורות לונדון).

בבוקר למחרת קמתי והייתי מוכן לעיר הגדולה. הצטרפתי לסיור שסובב בלונדון, סיור באוטובוס הקומתיים- זאת האופציה האידיאלית לראות את לונדון תוך זמן קצר יחסית ולהשתעשע בשמיעת סיפורים על מקום מושבה של מרגרט תא`צר סיפורים של מקום מושבו של טוני בלייר ברחוב דאונינג סטריט למרות שהוא לא ישן ברחוב downing street 10 אלא במספר 11 כי אין מקום למספר הילדים שיש לו- מסתבר.

ביקרנו בכיכר טראפלגר, עוברנו דרך ארמון באקינגהם וראינו את טקס החלפת המשמרות - מרשים ומתוייר להפליא. התשלום לאוטובוס קומתיים עולה 15 פאונד וכולל כמובן נסיעה במעבורת על גדות התמזה הנהר שמחלק את לונדון לשני חלקים. הנסיעה בתוך אוטובוס הקומתיים מהנה ועל אחת כמה וכמה אם מזדמן לכם (כפי שיצא לי) לתפוס מזג אויר נחמד. יש אוטובוסים שיש בהם אפשרות לשמוע את ההרצאה באוזניות, או שיש מדריך אנושי שמדבר ומשעשע אותך, הכול תלוי אם אתם רוצים משהו אנושי או להתרכז בשמיעה של הרצאה על לונדון. אני ניסיתי את שניהם...

כרטיס הנסיעה טוב לכל היום וליום אחרי זה למשך 24 שעות כך שאם הפסדתם משהו אתם יכולים להשלים את זה ליום מחרת.

בלונדון אפשר לטייל עוד הרבה אבל אני באתי רק לגיחה קצרה עד לטיסה שלי למיאמי ומשם ללימה אז ... החלטתי שהפעם אני לא אחרוג מהתקציב ואשאיר עוד מעט מזומנים לטיול בדרום אמריקה ולכן בעצם בזה מסתכם ביקורי בלונדון, מעין סיור של תייר שבא להציץ ולא רוצה להפגע... אבל בטוח שללונדון עוד אחזור לגיחה ארוכה.

לימה

לימה - למה לא אוהבים אותה?
רוב הישראלים מחליטים שלא להיות בלימה -מדוע?

אחרי טיסה ממיאמי לכיוון לימה לשמחתי פגשתי בחור אמריקאי שגר בפרו תקופה ארוכה בטיסה והספרדית שגורה בפיו. אמנם אני יודע ספרדית אבל רצוי שאתה נוחת במדינת עולם שלישי שיהיה מישהו שיכול להנחות אותך (למרות שלא נחתי לתוך מים כל כך קרים).

ביציאה מהשדה כל מה שצריך לדעת זה כמה מילים שיעזרו להבין כמה עולה הנסיעה, להסביר לאיזה הוסטל להגיע ובעצם מטרה אחת עומדת לנגד עיני המטייל שלא ישחטו אותו במחיר ההגעה להוסטל או שיגנבו את התיקים חס וחלילה. בכל מקרה, גו` האמריקאי ואני יצאנו לנו מחוץ לשדה התעופה ושני חברים שלו מישוב שנמצא בצפון פרו במקום שנקרא צ`קלאוי - ישוב ששוכן לחופי פרו קיבלו את פנינו.

פרו מחולקת מבחינה גיאוגרפית לשלושה חלקים.. לא אני לא חוזר לשיעורי גיאוגרפיה משעממים, אבל כדאי שתדעו שאת פרו אפשר לדמיין כמו רצועה ארוכה שמחולקת לשלוש רצועות: איזור החוף הצחיח, איזור הרי Sierra (על רצועת שרשרת האנדים) ואיזור הג`ונגלים Selva.

בשעות הבוקר המוקדמות עלינו על מונית וניסינו למצוא hostel ראוי. ניסינו למצוא את Hotel the Point, שהוא המקום היחידי שמציע שירותי אינטרנט בעברית בכל לימה וזה בעיר של 12 מיליון איש! לא מצאתי את המלון ולכן נענתי להצעתו את ג`ון ושני ידידיו הפרואניים והצטרפתי אליהם לארוחת בוקר.

קיימים מספר רבעים ידועים ועשירים:

א.Mira Flores (הוסטל מומלץ Casa de Muchileros)
ב.La Molina (הוסטל מומלץ Branco point hotel)
ג.Pobl libre(הוסטל מומלץ Casa Sababa)

למי שלא יודע ברובע לה מולינה- אחת מהשכונות העשירות בלימה נמצא מנזר המורמונים המרשים. מומלץ. (לצערי אין לי מספיק תמונות מלימה כדי שתוכלו להתרשם מיופיו של המנזר וזאת משום שכל הזמן מלווה אותי החשש שמישהו יגנוב את המצלמה ...יש מספיק אנשים שישמחו לקבל את המצלמה שלי או של כל אחד אחר).

לימה כל כך גדולה עד שמעבר מקצה אחד לקצה השני של העיר לוקח למעלה משלוש שעות. הנסיעה בעיר היא ממש חויה לנהגי "השודים". הנהגים לא שמעו על המילה עצור ורמזורים זה בגדר המלצה בלבד. נסיעה באוטובוס זו גם חויה שכן עומד בחור בפתח האוטובוס והוא צועק בקול רם את התחנות שהאוטובוס אמור לעבור בהן והנוסעים אמורים לעלות בהתאם.

מספר נהגי האוטובוס ונהגי המוניות בלימה הוא עצום - תשאלו מדוע? מסתבר שהאבטלה גואה בלימה ומרבית המובטלים מועסקים בענף התחבורה. (נסיעה באוטובוס עולה ל 1 סול. עלות נסיעה במונית תלויה במרחק, אך זה יוצא כ-4-7 סול (להזכירכם 3.5 סול זה בערך דולר)).

בלימה יש הכל ומי חושב שאין בה הכל טועה, פשוט צריך להסתובב ולגלות..
אנו המשכנו את הסיור בעיר בשני שווקים גדולים: Pobl Azule ו- Pobl Malvinas. האחרון קצת יותר נקי ומי שחשקה נפשו במיני דיסקים (להיט של דרום אמריקה) או במצלמות, שעונים ובגדים ימצא בשווקים את כל מבוקשו.

בהמשך היום ביקרנו בבית של הדודה של הרולד, בחור שגר בצ`לאוי והתארחנו אצלה דודה לארוחת צהריים מוצלחת. למדנו גם לשחק במשחק מחשבה שמצוי בהרבה פאבים בלימה שבו צריך לפרק מגדל של מקלות עץ ולהתחיל להוציא מקל מקל. כל אחד בתורו וזה שגורם לנפילת מגדל מקלות העץ הוא המפסיד.

בהמשך היום נפרדתי מידידיי שנסעו צפונה והצלחתי לתפוס הוסטל נחמד.
אם נתייחס למאורעות היום תור חוויה ראשונית בלימה אז אין ספק שזו היתה נחיתה רכה ונעימה.