מסידני למלבורן

את אוסטרליה מקיפים, חוצים, רק לבחור כיוון. הפלגים בוחרים ל``רדת`` מסידני דרומה למלבורן, רוב הדרך לאורך החופים. את המסלול שעברו וחוויותיהם תוכלו לקרוא בכתבה הבאה.
pelegim
תמונה ראשית עבור: מסידני למלבורן
© מאורי הירש

קיאמה

סידני מאחורינו וגם ההרים הכחולים. הדרך המובילה אותנו דרומה נושאת את השם המלכותי - Princes Hwy, נושקת לחופי ים טזמן, עוברת בין עיירות דייגים, כל אחת מתפארת במסורת מתישבים ראשונים.

כתחנה ראשונה אנחנו בוחרים ב-Kiama עיירה קטנה המתפארת בתופעת טבע עם השם המגבלתי Blow-Hole, גייזר מים מלוחים. גלי האוקינוס מתפרצים בעוצמה דרך נקבה קטנה לעיתים עד לגובה של 60 מטרים. למתז כה גבוה לא זכינו, אבל את רעמי המים המתפרצים ליוו צלילים נפלאים של נגינת חצוצרה. ילדון כישרוני עושה שימוש בשיעורי המוסיקה בבית הספר. עד שעזבנו התחלפו כמה וכמה אוטובוסים עם תיירים ואנחנו והילד נשארנו, הוא ניגן ואנחנו הקשבנו. מי שמזלזל בשיעורי אומנות שיקום!

נשארנו לישון בעיירה ונמרוד התפנה לתחביב החדש - דייג. עומד על המזח ובסבלנות מטיל את הקרס ומושך חזרה. לפתע החשיכה קרקעית הים ממש מתחת לחכה - חתול ים ענק! כל יום אנו זוכים לצפות בחיה אחרת בסביבתה הטיבעית. נמרוד ויתר על הדיג כולו עדיין נרגש מהמראה המרהיב.

ממשיכים. הילדים מתחלפים במושב הקידמי על פי תור, שני הנותרים משתוללים מאחור או נשכבים לישון. הרדיו לא עובד אז מדברים - איזה כיף!

חוף פבלי

נסיעה קצרה במושגים אוסטרלים, 200 ק"מ ואנו מגיעים ל-Pebbly Beach. חוף יפה אך האטרקציה העיקרית - קנגרו בהמוניהם מלחכים את העשב, הם בשלהם ואנחנו בהתרגשותינו. רק לפני שבוע נעמדנו בתור להצטלם איתם בגן חיות... במקום קמפינג ספרטני אבל אנחנו כבר קצת מפונקים, המשכנו מספר ק"מ דרומה לכפר קטן בשם Durras North. קמפינג נחמד חיכה לנו, המוני אוסטרלים בחופשת הפסחא ו..קנגרו בכל פינה, בין המכוניות וכמעט בתוכם. במרחק הליכה הגענו לים או לגדת אגם סמוך, ניתן להנות מכל העולמות. נמרוד...כרגיל בחר לדוג ושוב הפתעה, במרחק סנטימטרים בודדים במים, תמנון גדול! הוא בעניניו ואנחנו שוב מקפלים את החכה...

עדן

למחרת טיול נחמד ביער ואנחנו ממשיכים, הקצב קצת גבוה, קבענו עם חברים במלבורן. אחרי 200 ק"מ נוספים אנחנו מגיעים לעיירה Eden. מוזיאון מרשים ללוויתן הקטלן ה-killer whale הוא שמשך אותנו לעיירה. מחברי הלונלי פלנט התלהבו מסיפור "יונה המודרני", צייד לוייתנים שנשטף לבטן לוויתן ניצוד ונמצא חי לאחר 15 שעות בשעה שחבריו העצובים מבתרים את גופת הלוויתן.

אנחנו דווקא התלהבנו מסיפורו של old tom, לוויתן קטלן, מנהיג חבורה שבמשך עשרים שנה היה מאתר לוויתנים עבור הדייגים, מכתר אותם עם להקתו לתוככי מפרץ העיירה ואף "קורא" לשותפיו הדייגים לצאת אל הים. חסר סבלנות היה טום ועשה לו מנהג לגרור את סירות הדייגים בשיניו, עד כדי ששיניו בצד שמאל נשחקו מחבלי הסירות. איך אנו יודעים? ראינו! כהוכרה לפועלו, שימרו דייגי העיירה את שלד גופתו של טום הלוויתן הקטלן והוא מוצג במוזיאון. תעשיה שלמה של ציד ליוויתנים מהחוף קמה בזכות הלוויתן הנ"ל ולהקתו.

עם מותו גוועה התעשיה וברבות השנים הצטרפה אוסטרליה למדינות שאוסרות לחלוטין צייד ליוויתנים. את הצייד החליפה תיירות צפיה ביונקים האדירים. נשארנו יומיים בעיירה, לא מעט בזכות קמפינג מפנק שנקרא איך לא, גן-עדן. נמל הדיג של העיירה ססגוני ונמרוד דג במזח הנמל את הדג הראשון - מזל טוב! לא חתול ים ולא תמנון, מקרל קטן...שכנינו למזח נתנו לנו עוד שניים, למחרת כבר ננקה אותם על גדת נחל, רגע לפני המחבת.

התקרבנו ל"גבול" מדינת New South Wales ובחרנו במסלול אתגרי. יכולנו להמשיך על החוף הדרומי של אוסטרליה בואכה מלבורן אך בחרנו להכנס להרים. חופים יהיו לנו עוד רבים, יערות עבותים - פחות. הודענו לכרמל שהיום לא שואלים מתי מגיעים, כי נוסעים כל היום ויצאנו לדרך. לאחר מספר שעות הגענו ליער.

סנואי ריבר

חיכתה לנו דרך עפר שוממה באורך תשעים ק"מ שחצתה את יער Snowy River ממזרח למערב. הפרס להתמדה היה נהר snowy בכבודו, למרגלות גשר Mkillops.
ר"ז רחץ בנהר (באיזור זה אין תנינים) והתפנה ללמד את נמרוד איך מנקים דג. בראשון נמרוד נגעל, בשני התבונן בעיון ואת השלישי ניקה לבד, גבר! כרמל לא ידע איזה מאחיו לחקות, את דניאל הנגעלת או את נמרוד המתגבר, התמונות מדברות בעד עצמן...

אחרי ארוחה נחמדה על גדת הנהר המשכנו ויצאנו בשלום מהיער, מאובקים אך מחייכים. עצרנו בחניון-קמפינג בסיסי ומקסים בפתח מערות Buchan, מערות נטיפים מרהיבות שנתגלו בשנת 1910. שטפנו את האוטו מכל האבק, שלחנו את הילדים לשטוף את כל הסכום והתפננו לקפה של סוף יום גדוש. למחרת ערכנו במערות סיור מודרך, אל תחמיצו גם אם תדרשו להגיע במיוחד מדרך החוף. החניון כולל בריכת מי מעין קרים, חוויה.

שוב הודענו לכרמל שלא שואלים מתי מגיעים והשלמנו עוד 300 ק"מ למלבורן. כל המאמץ בכדי לפגוש בפעם המי יודע וכל פעם בארץ אחרת את עופרי ועידו, הזוג החמוד שנקרה על דרכינו לראשונה בהודו ומאז שוב ושוב. החמודים הרעיפו על הילדים חטיפים תוצרת הארץ, "ביסלי! במבה!" איזו התלהבות!

את מלבורן היפה רק חצינו ביעף. יש "charm" לעיר על שלל המבנים העתיקים והחשמליות החוצות אותה. הצצנו אבל מיהרנו לתחרות גלישת גלים בעיירה סמוכה. שם קבענו לפגוש את חברינו ה"מעוזים", כמונו יצאו לשנה אך בחרו להתמקד במרחב אוסטרליה, ממרומי אוטובוס מתוק שרכשו.

יחדיו נתקדם מערבה על ה-great ocean road, על כך בכתבה הבאה.

טיפים והמלצות:
משרדי information-
שילוט מעיד על מיקום משרדי המידע המפוזרים בעיירות השונות. עשו לכם מנהג לעצור במשרדים אלו. המפות שתקבלו לאיזור הרלוונטי יהיו מפורטות מהמפות שיהיו בידכם. תקבלו מידע אודות אטרקציות וארועים מיוחדים והכל בחינם ומכל הלב!