מסלול טיול בסקנדינביה

פינלנד, שוודיה, נורווגיה, דנמרק חיכו לדוד ומלכה עם שפע של קרחונים,פיורדים ואפילו...כמה ימי שמש וטרולים...
דוד נחמוני
תמונה ראשית עבור: מסלול טיול בסקנדינביה
Dollarphotoclub ©

פינלנד

הגענו לשדה התעופה של הלסינקי, פרטנו 300$, הגענו למלון שהוזמן מהארץ ונסינו לבדוק אפשרות להישאר במלון עוד שני לילות. מאחר ובאותו זמן היו בהלסינקי כינוסים והמלונות היו מלאים, הם הסכימו להשאיר אותנו אך גבו מחיר יותר גבוה מאשר שילמנו בארץ.

בבקר יצאנו לסייר בהלניסקי. עברנו דרך תחנת האוטובוסים המרכזית וקיבלנו אינפורמציה לגבי הנסיעה לטורקו. הסתבר לנו שיש אוטובוסים כל חצי שעה. לאחר מכן הלכנו לאורך רחוב Mannerheim עד לתיאטרון השוודי ומשם המשכנו לשדרות Eesplanadi עד שהגענו ל- Tourist Information. לאחר מכן ביקרנו בשוק הפתוח. משם המשכנו לרחבת הסנאט והקתדרלה. מעל הרחבה בצד ימין ובצד שמאל בית הנבחרים והאוניברסיטה. כל הארכיטקטורה באזור מאד מרשימה ודי עתיקה. משם המשכנו לכנסיה הרוסית, Uspensky Catedral. אחר הצהריים נסענו לאי Seura Saari. אי זה הפך למוזיאון פתוח אשר בו בנינים שהיו בפינלנד לפני 200 שנה.

למחרת בבקר נסענו באוטובוס לפארק סביליוס שם נמצא פסל סביליוס. המקום יפה. משם חזרנו באוטובוס מס` 24. ירדנו והלכנו לכנסיה בסלע. המקום מאד מרשים. יש עוגב גדול על הבמה, ניגנו בפנינו בפסנתר והאקוסטיקה מצוינת. המשכנו למוזיאון הלאומי שהיה סגור לרגל שיפוצים. משם הלכנו לפינלנד הול אשר נמצא בפארק ליד האגם. הלכנו לאורך האגם עד לבית האופרה. חזרנו לבניין הפרלמנט והמשכנו עד לשוק וחזרנו למלון. היום היה יפה, ללא עננים ומעט קריר. אחה"צ יצאנו שוב לתחנת הרכבת ומשם לתיאטרון הלאומי. אי אפשר היה לבקר בו מאחר והוא בשיפוצים [יש בעיר המון מבנים שהם בשיפוצים]. משם המשכנו לשדרות Eesplanadi והאזנו שם לקונצרט ג`ז במשך שעה [הסתבר שכל יום אחה"צ יש תוכניות בידור של העיריה]. המשכנו לטייל. השעה היא 1900 וחזרנו למלון.

טורקו והמעבר לשוודיה

בבקר הלכנו לתחנת האוטובוסים ועלינו על אוטובוס אקספרס לטורקו. זוהי נסיעה של שעתיים ורבע, די משעממת. בטורקו אחסנו את החפצים בלוקר של תחנת האוטובוס ויצאנו לסייר ב- Down Town. הגענו לשוק הפתוח וראינו את התיאטרון השבדי, המבצר, המוזיאון אשר יש בו תמונות מעניינות ושחזורים ארכיאולוגים, וגם סיירנו בחלק העתיק של העיר. זאת עיר מיוחדת. קנינו כרטיסי תייר ליום אחד.

זה מאפשר לנסוע באוטובוס כמה שרוצים וזה באמת חוסך. הוצאנו את החפצים מהלוקר ונסענו באוטובוס לנמל, עלינו לטרמינל של Cila Lin, החלפנו את הואוצ`ר בכרטיס ובשעה 2100 עלינו למעבורת שהייתה ענקית ומאד מרשימה. היו בה המון נוסעים וגם מסעדות, קזינו, בריכה, ג`קוזי ועוד...

שטוקהולם

בבקר בשעה 0700 הגענו לשטוקהולם. מהנמל עלינו על אוטובוס שהביא אותנו לתחנת הרכבת. הלכנו ל- Tourist Information והזמנו דרכם מלון ב-105$ (כולל ארוחת בוקר). משם נסענו בתחתית עד לרחוב קאסל אשר בו נמצא המלון. הלכנו כ-10 דקות ברגל והגענו. נרשמנו אבל לא היה עדיין חדר פנוי. יצאנו להסתובב בעיר. ביקרנו בשוק הפתוח (שנקרא סירגל טורג). חזרנו דרך לשכת התיירות קנינו כרטיס טלפון [60 קרונות] לאחר מכן הלכנו למוזיאון וסה, למוזיאון הנורדי ומשם למוזיאון הפתוח Skansgn. מחיר הכניסה לכל מוזיאון היה בממוצע 60 קרונה. חזרנו למלון ,התארגנו בחדר ויצאנו שוב לטייל.

למחרת, אחרי ארוחת בקר הלכנו ל-Gamla Stan שהוא החלק העתיק של שטוקהולם. יש שם מבנים עתיקים. ביקרנו בשתי כנסיות- אחת באי-Riddar Holmen הצמוד לעיר העתיקה ומשם הלכנו חזרה לכנסיית ההכתרה. בצהריים ביקרנו בארמון המלכותי. בשעה 1300 ראינו את החלפת המשמרות [הסיור שם היה לא רע, עלות: 200 קרונה].

לאחר מכן הלכנו לאכול פיצה וסלט, היה טעים. קנינו במעגן כרטיסים לשייט גשרים למשך שעה במחיר 180 קרונות לשנינו. הסיור היה צריך להתחיל בשעה 1530. נצלנו את הזמן שנשאר והלכנו לראות את בית האופרה, הפסל של קרל הגדול, הפרלמנט והמדרחוב. ההפלגה הייתה כדאית והשלימה חלקים שהי חסרים לנו. חזרנו למעגן בשעה 1630, שתינו קפה וחזרנו למלון.

יצאנו בבקר מהמלון במונית לחברת ההשכרה אוויס. לקחנו רכב, קיבלנו שידורג למכונית SUB ויצאנו מהעיר. נסענו על כביש E -4 ל-Upsalla. הגענו לעיר, ביקרנו בקתדרלה, הסתובבנו מעט בעיר. התחלנו לנסוע לכיוון אוסלו על כביש E18 E20 עד לעיר Karlstad בשבדיה. המשכנו על כביש E18 עד גבול נורבגיה, חצינו את הגבול ונשארנו לישון באזור.

אוסלו

קמנו בבקר ונסענו לאוסלו. הגענו בסביבות השעה 1000. החננו את הרכב במרכז והלכנו לתחנת הרכבת כדי להזמין מלון. הסתבר שלא היו מלונות פנויים בתוך העיר והצליחו לארגן לנו חדר אצל משפחה בעלות של 40$ ללילה ללא ארוחת בקר. קנינו כרטיס אוסלו שמקנה נסיעה חינם בתחבורה ציבורית וכניסה למוזיאונים [עלות כרטיס 28$לאדם]. נסענו לבית המשפחה בה נלון ברכב השכור. המקום נמצא באי שנקרא Malmoya שהוא יפה ומקסים.

יש אוטובוס שמגיע לאי אחת לשעה. הכבישים מאד צרים. יש כאן בתים פרטיים והתושבים אינם מעונינים לפתח את המקום כדי שלא יציפו אותם. לאחר שהתארגנו נסענו לתחנת הרכבת. נעזרנו במפה של אוסלו שהיא מאד מפורטת ועליה מופיעים כל חלקי העיר, הכבישים, מספרי האוטובוסים שמובילים ליעדים השונים וכן תוכנית הרכבת התחתית. משם הלכנו ברחוב יוהן שהוא מדרחוב ועברנו דרך התיאטרון הלאומי, הפרלמנט, מלון גרנד הוטל, בית המלוכה וגם דרך בית העיריה שהוא מאד יפה [הארכיטקט קיבל פרס נובל]. לאחר מכן הלכנו למשרד התיירות כדי לקבל לקבלת מידע נוסף ולבסוף ביקרנו במבצר ובמוזיאון הצבאי.

למחרת קמנו בבקר, נסענו למרכז ומשם לקחנו אוטובוס מספר 30 לחצי האי Bygdoy. ביקרנו שם במוזיאון הפולקלור. ראינו שם דגם של כנסייה מהמאה ה-13 שעשויה עץ. לאחר מכן הלכנו לבקר במוזיאון הוויקינגים וראינו שם אוניות שלהם שנתגלו לפני 100 שנה. לאחר מכן צעדנו כ-20 דקות והגענו למוזיאון קונטיקי, מוזיאון הספנות הנורבגית וכן מוזיאון ספינות הקוטב. לאחר מכן נכנסנו לרכבת התחתית ונסענו לאתר מקפצת הסקי ולמוזיאון הסקי. שם אכלנו סנדוויץ` במזנון שרות עצמי וחזרנו העירה ברכבת התחתית. הלכנו לפארק הפסלים Vigeland שהוא מאד יפה וראינו גם את המוזיאון שלו. פארק הפסלים הוא מראה יפיפה, אסור להחמיץ!הלכנו גם למוזיאון העירייה.

מאוסלו לכיוון ברגן

קמנו בבקר היה מעונן ומעט גשום. יצאנו מאוסלו על הכבישים E-16 ו-E-18 ונסענו עליהם עד לעיירה Honefoss בכיוון כללי צפון. שם פנינו מערבה ועלינו על כביש מס` 7 המוביל מערבה באופן כללי לכיוון ברגן. כביש מס` 7 עובר בדרך מאד יפה: מעליו עובר נהר ובחלקו הוא עובר בתוך יער כאשר השטח מסביב הררי וגבעי. הגענו עד למקום שנקרא Bromma ואז התברר לנו שהדרך חסומה לכיוון ברגן כתוצאה ממפולת סלעים שחסמה את הכביש. קיבלנו תדריך בתחנת דלק כיצד להמשיך בדרך חלופית אשר עוקפת את החסימה. העקיפה לקחה לנו כשעה וחצי אולם נסענו בדרכים יפות. עלינו למרומי ההרים כאשר חלק מהם מושלגים. עלינו על כביש 287 ועברנו את העיירהEggedel והמשכנו הלאה עד הפניה לכיוון העיר Nore. ביציאה מכביש 287 הדרך הופכת לדרך עפר.

נסענו במרומי ההרים בתוך יער עד שהגענו למקום לפני Nore בו הדרך פנתה לכיוון Rodberg אשר בה תחנת כוח. כאן עלינו על כביש 40 לכיוון העיר Geilo אשר אליה הגענו בשעה 1430. היה מאד מעונן. משם המשכנו על כביש 7 עד Eidfjord. זאת דרך הררית משגעת בין הרים מושלגים, נהרות ואגמים קפואים וכן מפלי מים. לאחר מכן התחלנו לרדת בסדרה של כ-4 מנהרות והגענו עד Eidfjord. משם המשכנו לעיירה Kinsarvik שם עלינו עם הרכב על מעבורת ששטה לצד השני של הפיורד Hardanger והמשכנו לנסוע לכיוון ברגן. עצרנו במקום בשם Oysteis וישנו בצימר אצל משפחה.

יצאנו בבקר מהעיירה Oysteis לכיוון ברגן.נסענו כשעה וחצי בכביש שבו הרבה מנהרות ונוף יפה מאד. הגענו לברגן בשעה 0930, מצאנו מקום חניה בתשלום במרכז לא רחוק מה- Tourist Information. נכנסנו אליהם ומצאנו בעזרתם מקום לינה בגסט האוס בשם Rent A Room לשני לילות בעלות של 65$ ללילה [כולל שירותים ומצעים]. לאחר מכן קיבלנו תדריך על העיר וכן קנינו מפה של האזור הצפוני[000 00 4 :1 ]. הייתה בעיה של חניה לרכב ולכן החננו את הרכב מעל תחנת האוטובוסים בעלות של 8$ ליום. חזרנו למלון, התארגנו ויצאנו לטייל. לצערנו התחיל לרדת גשם. הלכנו למוזיאון ברגן, טיילנו בעיר הישנה ראינו את מגדל רוזנקרנץ את הנמל של העיר ובתים עתיקים ומיוחדים. אכלנו סלמון לארוחת ערב וחזרנו למלון.

למחרת בבקר ירד גשם. יצאנו העירה והלכנו לרכבל. עלינו למעלה אבל הראות הייתה אפסית. חזרנו העירה והלכנו למוזיאון הנזה. ביקרנו במבצר רוזנקרנץ אשר לידו הקיר שנשאר מהמבנה שהתפוצץ במלחמת העולם השניה, לאחר מכן אכלנו ארוחת צהריים והלכנו לחדר לנוח. אחה"צ יצאנו והלכנו לשתות קפה. לפתע ראיתי שרואים את המבנה של הרכבל למעלה ולכן עלינו שוב למעלה. כאשר הגענו הצלחנו לראות את העיר- מראה מאד יפה. לאחר מכן עשינו טרק של כשעה באזור התצפית. היה מאד יפה. הלכנו בין שבילים ועצי יער למרות שהיה גשם.

מברגן צפונה

יצאנו בבקר בברגן, ירד גשם. נסענו דרומה על כביש E 39 לעיירה בשם Nesttun גילינו שזו טעות ותיקנו אותה ע"י שהמשכנו מהעיירה הזו על כביש 580 עד לעיר Arna שם עלינו על כביש E 16 המוביל ל- Voss. הדרך הייתה יפה והיו בה הרבה מנהרות אך גשום. הגענו לווס, שתינו קפה, תדלקנו והמשכנו על E 16 צפונה עד אשר הכביש פנה לכיוון כללי מזרח [אוסלו]. כאן עלינו על כביש 13 בכיוון כללי צפון. עברנו מפל מים ענקי ולאחר מכן נתקענו מאחר ואי אפשר היה לעבור הלאה כי הכביש הוצף ורק אוטובוסים, משאיות ורכב 4 על 4 הצליחו לעבור. לאחר שעתיים הצלחנו לעבור בעזרת טרקטור שגרר אותנו תמורת 50 קרונה. המשכנו לנסוע עד העיר Vik בדרך יוצאת מן הכלל יפה שלאורכה הרים מושלגים ונהרות שבחלקם היו קפואים.

מויק הגענו לעיירה בשם Vangsnes הנמצאת על הגדה של Sogne Fjorden. כאן עלינו על מעבורת וחצינו את הפיורד היפה לצד השני והגענו לעיר בשם Hella. המשכנו לנסוע לאורך הפיורד על כביש 55 עד לעיר Sogndal שם עלינו על כביש מס` 5 בכיוון כללי צפון מערב עד לעיר Fjaerland. בדרך עוברים מנהרות . אורה של הארוכה מביניהן הוא 7 קילומטרים. זו דרך יפה מאד ומושלגת בחלקה. משם המשכנו לעיירה Skei . בדרך עצרנו ליד קרחון ונשארנו ללון ב-Skei . למחרת, קמנו בבקר ואכלנו במלון. נסענו מ- Skei לקרחון בריקסדל (Briksdal). מתחילים לנסוע על כביש E 39 ובהמשך עוזבים אותו וממשיכים לקרחון.

מזג האוויר היה גשום . הגענו בשעה 1100. החנינו את הרכב ועלינו לקרחון. חלק מהאנשים שוכרים כרכרות [עולה 200 קרונה לאדם] מהחניון. ניתן גם לעלות לקרחון בהליכה ( כ-45 דקות הליכה בעליה). הגענו למעלה. הקרחון הוא לא משהו מיוחד [ראינו יפים יותר] אבל האזור מאד יפה. הסתובבנו במקום וירדנו חזרה. הגענו בשעה 1300 לרכב.

חזרנו לעיר Holden באותה דרך ולאחר מכן המשכנו על כביש E 39 עד לעיר Stryn שם עלינו על כביש מס` 15. עברנו מספר מנהרות בדרך ועברנו לכביש 63 בדרך מקסימה שהיתה מושלגת. ראינו לאורך הדרך אגמים משני הצדדים ונהרות קפואים. היה קר מאד. התחלנו לעלות ולרדת בדרך בהרבה עיקולים. זהו כביש צר. הגענו למקום תצפית בשם Oalsntbba משם המשכנו לכיוון Geiranger. בחלק מהדרך נסענו בתוך עננים והראות הייתה כמעט אפסית [זו נהיגה מאד מתוחה]. בסוף הגענו לעיר. התארגנו ללינה בקבינה עמ שירותים [עלות 50$]. לאחר מכן עשינו שייט בפיורד Geiranger שהוא מאד יפה.

למחרת יצאנו בבקר מ-Geiranger ועלינו למעלה בעליה עם סיבובים עד למקום שנקרא Eidsdalen [אידסלן] על כביש 63. שם עלינו על מעבורת שלקחה אותנו לעיירה בשם Linge שם המשכנו על כביש 63 עד לדרך הטרולים. נסענו עד Andalsnes משם המשכנו על כביש 64 עד לעיירה Sunndalsora. כאן נשארנו ללון כאשר בדרך נסענו בכבישים 660,62,70, ו- 670 . למחרת בבקר יצאנו מ-Sunndalsora לכיוון Trondheim על כביש 70 עד העיר Oppdal. משם המשכנו על כביש על כביש E 6 עד Trondheim. הגענו העירה, מצאנו חניה לרכב והלכנו ל-Tourist Information. בעזרתם הזמנו מלון ל-3 לילות ב-Honisvag, עיר הנמצאת באזור הכף הצפוני של נורבגיה. לאחר מכן התארגנו במלון רדיסון SAS (בעלות של 80$ ליום, כולל מקום חניה למכונית). לאחר מכן יצאנו לסיור בעיר. זהו מקום מאד נחמד.

מזג האוויר היה טוב , השמש זרחה והיו הרבה אנשים ברחובות. נקלענו ל-3 ימי שוק המתקיימים בעיר אחת לשנה בחודש יוני. ביקרנו בקתדרלה, בארמון הארכיבשוף ובמדרחוב הומה אנשים אשר בתוכו כיכר עם פסל ענק. למחרת אחרי ארוחת בקר מלאה הלכנו לאויס להחזיר את הרכב. לאחר מכן פרטתי עוד 600$ והמשכנו לסייר בעיר. טיילנו לגשר של העיר העתיקה, לבית הכנסת שהיה סגור ואל שוק הדגים. בצהריים חזרנו לחדר לנוח.

הטיסה לכף הצפוני

למחרת היה יום שמש יפה עם שמים נקיים. אכלנו ארוחה קלה ועלינו לאוטובוס של SAS שנסע לשדה התעופה. הגענו לשדה, עלינו על מטוס מסוג פוקר שבו היו כ-60 מקומות. הייתה לנו נחיתת ביניים בעיר Tromso. במטוס קיבלנו ארוחת בקר טובה. משך הטיסה שעה ו-45 דקות. כאשר התקרבנו ל-Tromso מזג האוויר השתנה. בדרך הנוף היה מהמם: ראינו הרבה פיורדים. נחתנו ועלינו על מטוס אחר מסוג דש 8 כדי לטוס ל-Honningsvag. בדרך נחתנו בעיר Hammerfest. הגענו לשדה לקחנו מונית למלון. הגענו למלון בשם Rica Honninsvag והחדרים שלנו לא היו מוכנים. הלכנו ל-Tourist Information לקבלת מידע על המקום. גם כאן מזג האוויר היה מעונן אמרו לנו שכנראה מחר ישתפר. עשינו סיור קצר בעיר, חזרנו למלון וקיבלנו חדר. ארוחת ערב אכלנו במסעדת קורנר (לא משהו מיוחד).

קמנו בבקר, היה מעונן חלקית. ירדנו לאכול ארוחת בקר שהייתה טובה ולאחר מכן יצאנו החוצה והתברר שמאד קר. עלינו על אוטובוס שנוסע לכפר דייגים בשם Gisvaer שבו חיים 170 איש. הגענו לכפר בשעה 1015 והכל בכפר היה סגור. התכנון היה שבשעה 1130 נעלה על סירה לספארי ציפורים למשך שעתיים. בשעה 1100 פתחו את המסעדה המקומית ונכנסנו פנימה לשבת מאחר ובחוץ הייתה רוח קרה. בפנים דברנו עם בעלת המקום שהיא אשתו של בעל הספינה שעושים איתו את שייט הספארי.גילינו שיש להם שני ילדים ושהם פתוחים 4 חודשים בשנה כי בשאר חודשי השנה חשוך. הבעל עובד בדייג בתקופה זו. בשעה 1130 עלינו לסירה עם עוד שני זוגות גרמנים. העלות לאדם כ-250 קרונה[כ-35$]. שטנו בספינה וראינו ציפורים ביניהם קומרנים ונשרי-ים וגם אריות ים ועוד.

בשלבים מסוימים הספינה התנודדה מאד והרגשתי מעט בחילה. חזרנו לכפר, נכנסנו למסעדה ושתינו קפה. בשעה 1445 הגיע האוטובוס. בדרך הוא עצר, לבקשתי, כדי שנצפה באיילי הצפון אבל הם היו די רחוקים. המשכנו לנסוע דרך כפד הדייגים Kamoyvar ולאחר מכן חזרנו ל-Honnunsvag. הלכנו לנוח ובשעה 1830 הלכנו לאכול ערב במלון (בעלות של 180 קרונה]. התכוננו לנסוע בשעה 2100 לכף הצפוני, ה-Nordkapp. בינתיים השמים נפתחו לגמרי. נסענו ל-Nordkapp ובדרך עברנו כפר דייגים שהוא הישוב הצפוני ביותר ושמו Skarvag. הגענו ל-Capp לאחר 45 דקות ויחד איתנו הגיעו לשם המוני תיירים. הסתובבנו בבניין בהתאם למפה שקיבלנו מהמודיעין במקום, ראינו סרט של 10 דקות על האזור. ההקרנה הייתה על מסך ענק והסרט היה תלת ממדי ומהמם. לקראת חצות צילמנו את הגלובוס והשמש. בחצות היא מגיעה לנקודה הנמוכה ביותר שלה ולאחר מכן היא מתחילה לעלות. חזרנו בשעה 0100 כאשר אור יום בכל מקום.

הטיסה לקופנהגן ולתל אביב

קמנו בבקר ונסענו במונית לשדה התעופה. עלינו על אותו מטוס שאיתו הגענו לכאן עם מיודעינו הקברניט. את המזוודות שלחנו לקופנהגן. בדרך נחתנו בהמרפסט, לקחנו נוסעים והמשכנו לטרומסו. מזג האוויר הפעם היה יפה וראינו את הנוף מהמטוס. נחתנו כעבור 20 דקות ועלינו על הטיסה לאוסלו. משך הטיסה שעה ו-45 דקות. כשהגענו לאוסלו ירד גשם. החלפנו מטוס לקופנהגן. כשהגענו לקופנהגן היה מעונן. לקחנו את המזוודות, החלפנו 350$ ונכנסנו ל- Tourist Information. קיבלנו מפות והסבירו לנו שכדאי להגיע למלון ברכבת שיוצאת מהשדה [שתי תחנות] עד לתחנת רכבת מרכז. הגענו לתחנת הרכבת ומשם הלכנו ברגל 300 מ` עד למלון. הסתדרנו במלון ויצאנו לטייל בעיר. עברנו דרך בית העירייה ולאחר מכן הלכנו לאורך המדרחוב עד לתיאטרון המלכותי. משם המשכנו לתעלה, לארמון המלכותי והכנסייה. חזרנו למדרחוב. אחה"צ ירד גשם. בערב חזרנו למלון.

בבקר הלכנו ל- Tourist Information וקנינו "כרטיס קופנהגן". מכאן נסענו ברכבת נסיעה של כ-40 דקות לעיר בשם Homleberg. משם הלכנו 15 דקות למקום בשם Losiana. מזג האוויר היה טוב, השמש זרחה. המקום נמצא לחוף הים ומאד יפה כאן. יש גנים ובתוכם מבנים שבהם תמונות של ציירים מודרניים וכן פסלים. המקום נקרא גם "המוזיאון הפתוח". לאחר מכן חזרנו באותה דרך לקופנהגן. אחה"צ הלכנו למגדל העגול בעיר. עלינו למעלה וצפינו על העיר. משם הלכנו לגן המלך ולארמון רוזנברג, לגנים הבוטניים, לבית הכנסת, לאוניברסיטה הישנה ולקתדרלה. לאחר מכן עברנו דרך העיר העתיקה והגענו לטיבולי שם ראינו גם הופעה של קרקס.

קופנהגן- תל אביב:  קמנו בבקר והלכנו ל"ישראל פלאזה". בכיכר זו יש אבן אשר הובאה מישראל וכתובת על קישרי הידידות בין ישראל לדנמרק. המקום עצמו לא הרשים. חזרנו לאזור האוניברסיטה הישנה והקתדרלה.

הזמנת חופשה לאירופה

הזמנת מלון השוואה בין מאות אתרים ברחבי העולם הזמנת טיסה כל האתרים המובילים במקום אחד ביטוח נסיעות דרך למטייל יוצאים לחו"ל בראש שקט