מסלול טיול של 10 ימים באירלנד

מסלול טיול של 10 ימים בדרום ומערב אירלנד
אוגוסט 2011–
הסיבה העיקרית, חוץ מהיופי והירוק, שהובילה אותנו לאירלנד היתה לחמוק מחום אוגוסט בארצנו הקטנטונת.
אנחנו זוג בשנות ה 50+ שאוהבים מאוד לטייל אבל באיזי. שום דבר לא בוער ואם לא מספיקים, תמיד יש פעם נוספת, ולכן המסלול נקבע מראש כך שלא נרבה בהחלפת בתי מלון ועם אפשרות למנוחה באמצע היום. לא חייבים לראות הכל ולדחוס הרבה על יום שלם.
כיוון שאין טיסה ישירה לאירלנד אנחנו בחרנו לטוס עם חברת סוויס שלדעתנו היה לה את הקונקשין הכי נוח לנו.
נחתנו בדבלין בשעה 13.00 והיה לנו מספיק זמן לנסוע ליעדנו הראשון- כ 3 שעות משדה התעופה של דבלין
את הרכב לקחנו מחברת ההשכרה הרץ שבודקת ורושמת כל נקודה הכי קטנה במכונית. קיבלנו מכונית ישנה ודפוקה עם כמעט 100000 ק"מ ולא היו מוכנים להחליף אותה. אנחנו התעקשנו על רכב יחסית גדול כיוון שרצינו מזגן. גם בקור של אירלנד כשהשמש זורחת דרך החלונות של המכונית, מתחיל להיות חם באוטו. בקיצור, למזלנו אחרי 100 ק"מ נדלקה נורה שהמכונית צריכה Service ונורה נוספת נדלקה שאחד מאורות הדרך לא פועל. נכנסנו לסניף של הרץ בדרך ואחרי שלא הצליחו לתקן החליפו לנו לפאסאט חדשה דנדשה שהיתה תענוג. בחברת הרץ בודקים טוב את הרכבים גם בהחזרה וצריך לקחת בחשבון חצי שעה לפחות להחזרת הרכב.
תחילת הטיול
מדבלין עלינו על האוטוסטרדה M7 שהובילה אותנו לכיוון העיר Limerick . את המלון שלנו לקחנו ל 5 לילות במקום שנקרא Adare כ 20 ק"מ מ Limerick , כשהכוונה לנסוע כל יום למקום אחר ולחזור לאותו מלון. אנחנו מעדיפים לא להחליף מלונות אפילו אם זה כרוך בקצת יותר נסיעה.
הנסיעה עד ל Adare מדבלין ערכה קצת יותר מ 3 שעות עם עצירה באמצע הדרך לארוחה קלה.
המלון שלקחנו נקרא Dunraven arms hotel על הכביש הראשי של Adare , עיירה קטנה חמודה . בתים קטנים וחנויות מזכרות נמצאים ברחוב הראשי. כמו כן, פארק חמוד וירוק וגם מרכז מורשת של העיירה. יש כמה פאבים חמודים ברחוב הראשי. בקיצור , מיקום נוח.
Adare 4 (Small).JPG
בתמונה הפארק של העיירה Adare
יום שבת ה-13 באוגוסט
יום זה הוקדש לטבעת קרי ולטיול קצר בפארק הלאומי של Killarney. יצאנו לכיוון קילרני מוקדם בבוקר על כביש N21 , נסיעה של כשעה וחצי עד הפארק הלאומי של קילרני. כיוון שכבר ביקרנו באזור לפני 10 שנים , הקדשנו לו רק יום אחד , למרות שבהחלט אפשר להיות שם לפחות 3 ימים
נסענו ל Torc waterfalls מפל מאוד חמוד שממנו אפשר לטייל בטבע. יש מספר מסלולים לפי דרגות קושי שונות. אנחנו לקחנו מסלול של 5 ק"מ בדרגת קושי קלה. המסלול מטפס ביער כשמרחוק משקיפים על האגם היפה של קילרני. הכל ירוק וכשמגיעים למעלה, עוברים לצד השני של המפל ומשם יורדים חזרה. כשמגיעים למטה , לא מגיעים לךחניה שם השארנו את המכונית וצריך ללכת עוד 500 ק"מ בצד השני של הפארק כדי להגיע למקום החניה. לא מסובך
מכאן המשכנו על כביש N71 ו N70 לאורך כל טבעת קרי (Ring of Kerry ) עם עצירות קצרות ב Laidies view ממנו נשקף נוף משגע, אחד היפים בטבעת, ואפשר לשבת ולשתות כוס שוקו חם בקפה שנמצא שם ולהשקיף על הנוף. נסענו לכיוון Sneem , Watervill, Cahercivin, ו Killorgin עם עצירות קצרות בדרך די להנות מהנוף המהמם של הפיורדים ומכל הירוק שלא נגמר. למי שרוצה אפשר גם להסתפק רק בחלק מהטבעת כי הנוף חוזר על עצמו אבל הרוגע שהוא משרה, בהחלט עושה כיף להמשיך ולנסוע. לאחר ארוחה קלה, עשינו דרכנו חזרה למלון ב Adare. חתיכת נסיעה, אבל אתה מגיע כבר לחדר המוכר שלך ולא צריך שוב לפרוק מזוודות. את ארוחת הערב אכלנו בפאב מקומי חמוד שאיני
זוכרת את שמו. הכיף הוא שאפשר ללכת ברגל מהמלון וחזרה
Laidies view (Small).JPG
Laidies View
יום ראשון ה-14 באוגוסט
קמנו לבוקר שנראה יפה. אמנם באירלנד אי אפשר לדעת מה יהיה עוד שעה. השמשמ יכולה לזרוח ובבת אחת הכל מתכסה עננים והגשם מתחיל לרקדת. לרוב רק ל 10 דקות, אבל לא תמיד.
כיוון שכך, החלטנו שהיום הוא יום מתאים לנסוע לצוקי מוהר (Cliffs of Moher ).
עלינו על M20 לכיוון לימריק והמשכנו לכיוון משם N18 ו N85 לכיוון צוקי מוהר
הדרך יפהפהיה, הכל ירוק והשמים בהירים. מה צריך יותר מזה?
לאחר כשעה וחצי הגענו לצוקי מוהר. כל החכמים שאומרים לחנות בצד הדרך כדי לחסוך את החניה, קצת טועים, מה עוד שאני חושבת שזה לא הגון. אין מקום. השוליים צרים והכי טוב לחנות בחניון , שם מתבצע התשלום לפי 6 יורו לבן אדם.
צוקי מוהר זוהי שרשרת צוקים ארוכה ועוצמתית. בתחילה רואים את הצוקים כולם. הם נמתחים על פני מספר קילומטרים מעל מימי האוקיינוס האטלנטי
עולים במדרגות לכיוון מגדל אובריין ( Obrien's Tower ) כשמצד שמאל נשקפים כל הזמן הצוקים במלוא עוצמתם. מראה משגע.
מי שרוצה להשקיף לרחוק ולראות יותר טוב את הנוף של איי אראן ומפרץ גלוואי, יכול, בתשלום נוסף, לעלות על המגדל- משם הבנתי שיש תצפית מהממת. אנחנו לא עלינו לשם כיוון שבדיוק כשנכנסנו, החל גשם חזק שנמשך 10 דקות ואחר כך היה מעונן ולא היה טעם לתצפית
המשכנו ללכת לכיוון הצוקים עצמם. אומנם יש גדר בטחון קטנה עם שלט שאסור לעבור אבל כולם, והפעם גם אנחנו, עברנו והלכנו לאורך הצוקים. דרך יפהפיה בה ניתן לראות ולשמוע את הגלים המתנפצים על הסלעים. היתה רוח חזקה, ובמקומות מסויימים היא פשוט מעיפה אותך קדימה. הנופים עוצרי נשימה ובהחלט אסור לפספס את ההליכה בין הצוקים .
בדרך החוצה עוברים על פני חנויות מזכרות, הדומות לחנויות בכל המקומות
דבר אחרון שיפה במקום הוא מרכז המבקרים, בה מוצגים תצלומים שונים של הסלעים והסברים ותמונות של בעלי החיים שחיים בצוקים. נחמד למי שאוהב. התשלום כבר כלול בתשלום ששילמנו בכניסה לחניה
משם המשכנו לכיוון העירה החמודה דולין, מרחק נסיעה של כ-8 דקות כיוון שרצינו לבקר במערת הנטיפים שם.
המערה מאוד יפה אך ראנו כבר הרבה מערות נטיפים, הן בארץ, והן בחו"ל כך שאפשר לוותר אם אין זמן.
הסיור במערה הוא רק בקבוצות מודרכות וכדאי לברר מראש את שעות הסיורים. נכון להיום שעות הפתיחה הן בחודשים מרץ עד נובמבר בין 10.00 ל 17.00.
את דרכנו חזרה למלון ב Adare עשינו דרך כביש N67 לכיוון Ennistymon שם נכנסנו לפאב חמוד לארוחת צהריים קלה ו Irish Coffee שהפכנו אותו להרגל ושתינו כל יום. מעולה

משם דרך Ennis ואליה על ה M18 עוקפים את לימריק וחזרה למלון.

Cliffs of Moher 2 (Small).JPG
Cliffs of Moher
יום שני ה-15 ביולי
היום התחיל מאוד אפרורי ומאוד התלבטנו מה לעשות כיוון שהתחזית צפתה יום גשום. החלטנו לנסוע לכיוון Bunratty Castle שזה הוא פארק פולקלור מאוד נחמד והיתרון שאתה הולך מביתן לביתן וגם למצודה כך שהגשם לא מפריע. אפשר בהתחלה לבקר בטירה עצמה ולקבל הסברים על ההיסטוריה שלה. אח"כ מטיילים בפארק שנותן הצצה לחיי האירים במאה ה-19. הפארק כולל שחזורים היסטוריים של קוטג'ים ובניינים, החדרים מרוהטים בריהוט מתקופת הביינים כולל כלי אוכל עתיקים ויפים. בחוץ מסתובבות חיות שונות. כמו כן שוחזרו גם בית ספר, סניף דואר ומאפייה. בסוף אפשר לשבת בבית הקפה או בפאב המקומי.מאוד נחמד, ביחוד עם ילדים
מחיר כניסה למבוגר, אם זכרוני אינו מטעני בסביבות 12 יורו
מלימריק עולים על N18 ויורדים ביציאנ בשם Bunratty משם יש שילוט . נסיעה של לא יותר מ-5 דקות.
את שאר היום , שהיה גשום , החלטנו לבלות במלון ולהתפנק בבריכה ובספא.
Bunratty Castle (Small).JPG
Bunratty Castle
יום שלישי ה-16 באוגוסט
לאחר היום הגשום שחווינו אתמול, הקצנו ליום מעונן חלקית ללא גשם שהתאים מאוד לתוכניתנו לטיול רגלי. המסלול בו בחרנו נקרא Clare Glen Loop .זה מסלול מעגלי לא קשה של 6 ק"מ שמתחיל בשער ברזל משמאל לגשר מעל הנהר Clare .נכנסים ופונים שמאלה לשביל בתוך היער ועוקבים אחרי החץ הסגול. (ישנו גם מסלול קצר יותר שמסומן בחץ ירוק). לאט לאט מתרחקים מהנר אבל כל הזמן שומעים את זרם המים. המסלול עולה בעליה מתונה ובשלב מסויים פונים ימינה ועוברים לצד השני של הנהר ומתחילים לרדת חזרה. מגיעים למקום ההתחלה. מסלול ירוק ביותר. שומעים את ציוץ הציפורים ונרגעים.
מ Adare נוסעים על N21 ו M20 לכיוון לימריק. לוקחים את הM7 לכיוון דבלין. נוסעים קצת פחות מ-10 ק"מ ויוצאים ביציאה לכיוון R 445. נוסעים לכיוון R506 ועולים עליה, וממשיכים על דרך זו עד העיירה Murroe משם כבר יש שילוט ברור למסלול לפי שמו. אין מגרש חניה מסודר אבל אפשר לחנות בצידי הכביש כיוון שהוא מאוד רחב.
הטיול הרגלי לקח לנו שעתיים בקצב רגיל ולא מהיר. בסופו ישבנו לאכול כריך שהבאנו איתנו. ליד הכביש יש גינה קטנה עם ספסלים.
משם המשכנו לכיוון העיירה Killaloe. נוסעים על R504 ומשם ל R494 לכיוון Killaloe. יש שילוט מאוד ברור. בדרך עוברים את העיירה החמודה Ballina, ממנה עוברים על גשר צר, חד כיווני ומחפשים חניה. העיירה Killaloe, היא עיירה ציורית שיושבת על גדות נהר ה Shannon שהוא הנהר הארוך ביותר באירלנד. הברווזים מטיילים על המדרכה, אפשר לקחת סירה ולשוט בנהר ובסוף לשבת בפאב החמוד שצבוע בצבע צהוב חזק מבחוץ. האוכל מעולה ולסיום אייריש קופי מעולה.
לאחר שסיימנו לאכול חזרנו למלון.
Map of Clare Glen Loop (Small).JPG
תאור מפת המסלול של Clare Glen Loop
Killalloe 12 (Small).jpg
Killaloe
יום רביעי ה-17 באוגוסט
פנינו מועדות לדבלין. החלטנו להקדיש את היום לקניות. בדרך לדבלין על ה M7 נמצא Kildare Outlet מקום חמוד עם חנויות של כל המותגים , כמו:נייקי, אסיקס, טומי, ריבוק, חנויות בגדים שונות וחנויות יפות לכלי בית. מסעדה איטלקית חמודה ובתי קפה. המחירים בהחלט סבירים ואפשר לדרוש את המע"מ חזרה. אין באירלנד, בניגוד לארצות אחרות באירופה, סכום מסוים שרק מעליו ניתן לקבל החזר. על כל קניה, לא משנה הסכום אפשר לקבל את ההחזר. רק צריך לבקש בחנות שימלאו טופס. בשדה התעופה מחתימים והם מעבירים את הכסף דרך הכרטיס אשראי. (ד.א. אנחנו כבר קיבלנו את ההחזרים אחרי 10 ימים) אין אפשרות , כמו בהרבה מדיניות באירופה, לקבל את הכסף במזומן.
כאמור עולים על ה M7 ויוצאים ביציאה 13 לכיוון Kildare ומשם יש שילוט ברור. 3 דקות נסיעה. אין בעיה עם חניה ולמזלנו היה גם מזג אויר מעולה.
בשעה 14.00 התחלנו לנסוע לכיוון דבלין. כשעה נסיעה. הבעיה היתה להיכנס למרכז דבלין כיוון שהמלון שלנו היה במרכז ממש. La stampa hotel מלון מקסים , 3 דקות מהמדרחוב של דבלין. את המכונית היינו צריכים להשאיר במגרש חניה ציבורי. המחיר לא נורא. 12.50 יורו ל 24 שעות כיוון שיש להם הסדר עם המלון. (למלון עצמו אין חניה)בזכות הג'י.פי.אס, הגענו בלי אף טעות. הנהיגה בתוך העיר בצד שמאל מצריכה ריכוז רב. (מחוץ לעיר הנהיגה בשמאל פחות מפחידה) אבל מתרגלים
הערכות ומנוחה במלון ולקראת אחה"צ שוטטנו בלי מטרה ברחובות הקרובים למלון. העיר חמודה ועליזה. קצת אפורה אבל כצמחיה ברחובות גורמת לעיר להראות פחות קודרת
ארוחת ערב בפאב נחמד והגיע שעת השינה
Dublin 2 (Small).jpg
Grafton street המדרחוב בדבלין
יום חמישי ה 18 באוגוסט
לאחר ארוחת בוקר מעולה החלטנו שהיום אנחנו יוצאים לטיול רגלי מחוץ לדבלין.
הטיול נקרא Lower Cliff Loop טיול שיוצא מהעיירה Howth שנמצאת 15 ק"מ צפונית לדבלין. העיירה עצמה היא עיירת נמל חמודה, מלאה במסעדות טובות של מאכלי ים טריים.
הטיול עצמו יוצא מתחנת הרכבת של העיירה . הולכים בהתחלה לאורך הנמל ואח"כ מתחילה עלייה לצוקים למעלה. הנוף מהמם והדרך עצמה עולה בשביל עם החץ הירוק בשבילים צרים כשלצידם שיחים פורחים. הפסגה היא במגרש חניה . משם מתחילה הירידה חזרה במסלול מקביל למסלול העליה. אפשר בקלום להתבלבל במציאת התחלת המסלול חזרה כיוון שיש עוד 4 מסלולים. בתחילת מגרש החניה לוקחים פניה חדה ימינה ומוצאים את השביל. יש שילוט אבל הוא קצת מבלבל.
המסלול הוא בן 6 ק"מ בדרגת קושי קלה. מומלץ לאוהבים נוף.
כיצד להגיע ל Howth . במרכז דבלין ישנה רכבת שנקראת DART ויש לה תחנות שונות במרכז העיר. צריך את הקו הירוק שתחנתו האחרונה היא Howth. נסיעה של כחצי שעה בנוף יפה , וכאמור, תחילתו של המסלול ביציאה מתחנת הרכבת. המסלול מסתיים בתחנת הרכבת אבל כדאי קודם לשבת באחת המסעדות ולאכול ארוחת דגים טובה.
הנוף הנשקף בעליה מ Houth.jpg
הנוף הנשקף בעליה מ Howth
חזרנו למרכז דבלין לפנות ערב. מנוחה קצרה, ארוחת ערב בפיצה האט (בא לנו פיצה האט) ואז החל גשם חזק שאילץ אותנו לחזור למלון.
יום ששי ה-12 באוגוסט
יום זה הוקדש לשיטוט בדבלין עצמה. הכל ברגל התחלנו מ St. Stephen's Green Park כיוון שהמלון שלנו נמצא דקה מהגנים. אלו גנים ירוקים בלתי נגמרים. המון פרחים צבעוניים ומזרקות. כיף לטייל בפארק, לנשום את האוויר הטוב ולהרגע מכל הירוק
על מבשלום הבירה של גינס החלטנו לוותר בגלל ביקורות לא נלהבות ששמענו.
המשכנו ברגל לכיוון נהר הליפי שחוצה את העיר לגדה דרומית שם נמצאים כל המרכזים ההומים ולגדה הצפונית
אני כבר לא זוכרת את הסדר כי הכל נעשה ברגל אבל עברנו בטריניטי קולג', אזור ה Temple Bar עם רחובותיו הצרים והחמודים. ככר מריון, עם הכיכרות והסוסים, העיר העתיקה, ושוב למדרחוב גרפטון לקניית מזכרות . ברחוב היו שתי להקות חמודות שניגנו שירים איריים ועשו שמח לעוברים ושבים
דבלין היא עיר חמודה אבל קצת אפורה. צריך לתפוס יום שמש כדי להנות בה יותר ופשוט לשוטט עם המפה ברגל ולשים את הדגש על מה שמעניים כל אחד באופן אישי
איה"צ החלטנו לנסוע קצת מחוץ לדבלין עם הרכב לכיוון Dalkey ו Killiney. הדרך מהממת. כשיוצאים ממרכז העיר הדרך נמשכת לאורך החוף. הנופים של העיירות והחופים מאוד יפים וירוקים. רצינו לעצור בצד הדרך ולעשות חלק מהדרך ברגל אבל בחוץ היתה רוח מאוד חזקה שפשוט העיפה אותנו קדימה. החלטנו להמשיך עוד קצת ברכב ופשוט להתפעל מהנוף
עצרנו בדרך בפאב קטן לארוחה קלה וקדימה למלון לארוז כיוון שמחר חוזרים
Dalkey (Small).jpg
הדרך ל Dalkey
יום שבת ה- 20 באוגוסט
הטיסה שלנו לארץ דרך ציריך המריאה בשעה 11.30 עם עצירה של כמה שעות בנמל התעופה של ציריך. בהחלט נוח ולא מעייף
היה טיול מהמם ומהנה. נכון שאפשר להכניס יותר מקומות בסדר גודל כזה של זמן אבל אנחנו נהנינו לעשות זאת ככה ולא לרוץ ממקום למקום. מומלץ בחום

רוצה לעקוב אחר הבלוג של nilyza?